abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_122419637
Hallo,
Ik weet niet precies hoe te beginnen, dus ik begin maar:

Ik heb al 2 jaar en 3 maanden een relatie met een superlieve en leuke jongen die mij in alles ondersteund. Zelf kom ik uit een lastige situatie waardoor ik door verkeerde keuzes veel geld aan studies en andere dingen heb uitgegeven en met een dikke lening zit. Nu ben ik dus bezig mijn lening(en) terug te betalen.

Zelf ben ik nog steeds met mijn (nieuwe) studie bezig en woon bij mijn vriend in. Hij betaalt echt alles en ik doe het huishouden en kook voor ons als soort van tegenprestatie omdat ik niet dom wil profiteren. Enige wat ik momenteel van mijzelf betaal is mijn telefoon abo van 15 euro, ook mijn ouders helpen en geven mij zakgeld om soms nog wat cosmetica en kleding te kopen, dat ik trouwens alleen in uiterste nood koop dus nooit meer een shopdag of wat dan ook. De rest van dat geld gebruik ik voor het terugbetalen.

Ik leef echt van het minimale en zonder mijn vriend en ouders kan ik financieel niks, ook al zou ik iets willen.

Al een tijdje heb ik geen gevoelens meer voor mijn vriend en door deze hele situatie kan ik niet bij hem weg. Voor hem vind ik dit ook ontzettend rot omdat ik wanneer ik op eigen benen kan staan onze relatie zoals die nu is ga verbreken. Ik word met de dag ongelukkiger en de dagen worden steeds zwaarder. En ook door deze situatie dat ik financieel zo goed als failliet ben zonder mijn vriend. Ze zeggen weleens dat geld niet gelukkig maakt, maar daar ben ik achter: geld maakt wel degelijk heel erg gelukkig. Op mijn leeftijd persoonlijk failliet gaan wil ik dus niet eens aan denken.

Ik heb nu een baantje, mijn studie, mijn vriend en het huishouden. Tijd voor vrienden heb ik niet eens meer. Uitgaan doe ik ook al niet meer. Hoe lang ik dit nog ga trekken, geen flauw idee. Het enige dat ik nu nog kan doen is het uithouden en hem financieel gebruiken maar ik merk dat het gewoon steeds zwaarder wordt.

Ook voel ik mij erg rot naar hem toe. Ik zie dat hij nog steeds zijn best doet voor onze relatie en dat terwijl ik het liefst weg bij hem ga. En ook hij lijdt eronder, want ook hij moet inleveren omdat ik bij hem inwoon en hij volgens mij merkt dat ik het niet meer trek.

Bovendien wordt hij door zijn ouders beïnvloed dat ik slecht voor zijn financiële situatie ben en hij beter een meisje kan zoeken die wel op haar eigen benen kan staan. Kan ze niet eens ongelijk geven. Dit zeggen ze dan ook tegen hem en verder doen ze wel normaal tegen mij als ik er ben. Daardoor is ook naar zijn ouders gaan een echte hel geworden.

Financieel kan ik dus geen enkele kant op.

Ik zie zelf niet meer wat te doen aan de situatie dan bij elkaar blijven ook al wordt dat steeds zwaarder. Misschien dat anderen hier in hetzelfde hebben gezeten of hun mening, tips hebben.
  zondag 3 februari 2013 @ 15:28:19 #2
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_122419732
Eerlijk zijn naar jezelf en naar hem toe.
  zondag 3 februari 2013 @ 15:32:09 #3
381517 Zapata
held op sokken
pi_122419876
Waarom ga je niet weer bij je ouders wonen dan?
pi_122420288
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2013 15:28 schreef Royco1 het volgende:
Eerlijk zijn naar jezelf en naar hem toe.
Hoe?

quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2013 15:32 schreef Zapata het volgende:
Die kunnen mij alleen financieel ondersteunen met wat zakgeld. Zelf kunnen ze ook niet veel missen en dan dat het ver reizen is naar mijn studie. Nu woon ik op 20 minuten fietsen afstand.
pi_122420289
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2013 15:32 schreef Zapata het volgende:
Dit dus. Als je de relatie echt niet meer ziet zitten moet je niet bij hem blijven omdat dat financieel beter is, want daarmee houd je hem voor het lapje en zou je in mijn ogen niets meer zijn dan een ordinaire golddigger; de man aan 't lijntje houden om van z'n centen te profiteren. Of dat nu is om je 30e paar schoenen te kopen of om je 30k schuld af te kunnen lossen doet daar naar mijn mening niets aan af.

Dus wees eerlijk tegen jezelf, maar vooral tegen hem. Als hij daarna zegt dat hij je wel nog steeds wil helpen, kudo's voor hem, maar als je hem over 2 jaar zegt dat je eigenlijk al jaren niets meer voor 'm voelt maar je hem nodig had om je schulden af te lossen zul je een bijzonder rancuneuze ex hebben.
Mijn UI is:
verFEEst, geZOMbificeerd, verROLluikt en verEKt!
  zondag 3 februari 2013 @ 15:45:34 #6
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_122420424
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2013 15:42 schreef Agnieszka het volgende:

[..]

Hoe?

[..]

Die kunnen mij alleen financieel ondersteunen met wat zakgeld. Zelf kunnen ze ook niet veel missen en dan dat het ver reizen is naar mijn studie. Nu woon ik op 20 minuten fietsen afstand.
Door bij hem weg te gaan en zelf je verantwoordelijkheden te dragen.
Ga maximaal bijlenen, zoek nog een bijbaantje, wat dan ook nodig is om het te kunnen redden.
pi_122420612
quote:
1s.gif Op zondag 3 februari 2013 15:45 schreef Royco1 het volgende:

[..]

Door bij hem weg te gaan en zelf je verantwoordelijkheden te dragen.
Ga maximaal bijlenen, zoek nog een bijbaantje, wat dan ook nodig is om het zonder hem te kunnen redden.
Fixed. En inderdaad, bijlenen bij DUO is gunstiger dan waar dan ook, dus maak daar gebruik van als je er recht op hebt. Zoals ik al zei, bij hem blijven vanwege geld/woning gaat kei- en keihard terugkomen op 't moment dat hij erachter komt dat je hem al die tijd aan 't lijntje houdt.
Mijn UI is:
pi_122421261
Ik heb het precies andersom. Ik ben een man die al een hele tijd (inmiddels 10 jaar) bij een vrouw ben die zeer bemiddeld is, terwijl de verliefdheid bij mij al een tijdje weg is. Het geeft inderdaad af en toe wel morele problemen, maar ik geniet er ook wel van. Het is inderdaad een dubbel gevoel.
pi_122421398
Kan je niet maken tegenover je partner. Het zijn jouw schulden, jouw problemen, niet de zijne.

Je zegt ook al dat het zo niet gaat, dus de oplossing lijkt me vrij duidelijk. Verder: hoezo kan je eigenlijk niet je studie betalen van je baantje + stufi + bijlenen? Desnoods kan je nog bij je ouders gaan wonen, wat natuurlijk wel minder leuk is, maar wat moet dat moet.
  zondag 3 februari 2013 @ 16:10:20 #10
50430 Yuki
Student Midwife
pi_122421544
Golddigger alert.

Echt meid, leer op eigen benen staat.
♥ || Baby catcher in training || ♥
pi_122421561
Wees eerlijk en ga weg bij hem. Je hebt zelf schulden gemaakt en dan moet je die ook zelf oplossen! Hij verdient beter.

Ik zit zelf met een restschuld die ik aflostte omdat ik mijn ex niets hoefde te betalen. Heb ondanks dat en ondanks het risico op straat te staan mijn relatie verbroken omdat mijn ex het recht had op de waarheid.
En de waarheid is het minste dat je je vriend nu kunt geven!
  Moderator / Redactie FP zondag 3 februari 2013 @ 16:13:52 #12
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_122421678
Eerlijk gezegd krijg ik hier gewoon de kriebels bij, en zeker omdat je zelf zegt dat je enkel financieel op hem steunt. Ga eerst maar eens kijken wat je kan missen en wat je echt vaste lasten zijn. Dat telefoon-abonnement kan je vervangen door een pre-paid kaartje of zelfs een goedkopere aan te gaan.

En zijn ouders hebben eigenlijk nog best gelijk ook, weet je dat? Wanneer je die keuzes niet had gemaakt, was er niets aan de hand geweest. Achteraf gelul, dat snap ik ook wel, maar als je wat beter had nagedacht dan had je nu niet in dit lastige parket gezeten.

Oplossingen zijn er altijd. Ze zijn alleen niet even makkelijk.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  zondag 3 februari 2013 @ 16:17:47 #13
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_122421857
Lekker. Zodra je maximaal van je vriend geprofiteerd hebt wil je em eruit schoppen. Goed verhaal.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_122422745
Hard issues call for hard measures. Wie zijn billen brandt moet op de blaren zitten. En ga zo maar door. Je hebt er een bende van gemaakt en nu moet je de troep opruimen, aan blijven modderen heeft geen zin. Ga bij je ouders wonen, vertel je soon to be ex de waarheid, zorg dat je grip krijgt op je financiële situatie. Grow up, ffs!
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
pi_122423099
quote:

[..]

Hoe?

[..]

Dan betaal je kostgeld om je ouders te ontzien, extra werken daarvoor...goedkoper ga je echt niet zitten buiten de situatie waar je nu zit en waar je uit wil.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  zondag 3 februari 2013 @ 16:50:38 #16
296169 Zihuatanejo
In Mexicooooooo!
pi_122423206
Ik heb medelijden met TS' vriendje. Je zult maar zo misbruikt worden en niets in de gaten hebben.
www.kiva.org. Steun ondernemers in ontwikkelingslanden.
pi_122423652
Ik weet niet hoe lang dit al speelt maar ik zou het echt niet waarderen als ik je vriend was. Gewoon opbiechten dus, misschien dat je vriendje je dan nog even wil ontzien ofzo en anders heb je gewoon pech.
pi_122424875
Je hebt wel een keuze, namelijk tijdelijk stoppen met aflossen en een baantje erbij zoeken.

Hoe kut gaat hij zich straks wel niet voelen als je "ineens" nadat je in een financieel andere/betere situatie bent gekomen wilt kappen met de relatie.

Zeer egoïstisch, want hij is waarschijnlijk wel echt gek op jou.
pi_122424911
Ah, je bent eigenlijk gewoon een hoer. Dat kan ook.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_122425007
Leer een aantal vaardigheden buitenshuis en verdiep jezelf hierin. Verkoop je gemaakte spullen op een webshop, krijg zo wat zakgeld.

Leer op je eigen benen te staan, dit is geen leven zo.
Google is your friend, abuse your friends
  zondag 3 februari 2013 @ 17:33:35 #21
296169 Zihuatanejo
In Mexicooooooo!
pi_122425254
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2013 17:25 schreef DancingPhoebe het volgende:
Een hoer verkoopt alleen haar lichaam. TS verkoopt ook haar ziel. Dus een belediging voor hoeren.
www.kiva.org. Steun ondernemers in ontwikkelingslanden.
  zondag 3 februari 2013 @ 17:43:59 #22
50430 Yuki
Student Midwife
pi_122425778
quote:
14s.gif Op zondag 3 februari 2013 17:28 schreef Metalfrost het volgende:
Leer een aantal vaardigheden buitenshuis en verdiep jezelf hierin. Verkoop je gemaakte spullen op een webshop, krijg zo wat zakgeld.

Leer op je eigen benen te staan, dit is geen leven zo.
Of simpeler, ga schoonmaakwerk doen. Kan op alle mogelijke tijdstippen en verdient best aardig. Misschien dat TS daardoor ook de waarde van een eigen inkomen in gaat zien, als ze er keihard voor heeft moeten schrobben op een smerig toilet.
pi_122426844
Ik vind jou een walgelijk mens.
This sentimental motherfucker just cost us money.
  zondag 3 februari 2013 @ 18:10:58 #24
17568 GizartFRL
Ik ben jarig!
pi_122426991
quote:
Hier wilde ik de term prostitutie gebruiken.
Maar jouw bewoording doet het ook goed.

@ TS, wat zei je vriend er over toen je hem over je gevoelens ( of het ontbreken ervan) vertelde?
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
  zondag 3 februari 2013 @ 18:12:44 #25
50430 Yuki
Student Midwife
pi_122427074
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2013 18:10 schreef GizartFRL het volgende:

[..]

Hier wilde ik de term prostitutie gebruiken.
Maar jouw bewoording doet het ook goed.

@ TS, wat zei je vriend er over toen je hem over je gevoelens ( of het ontbreken ervan) vertelde?
Dat heeft ze nog niet gedaan, dan is ze haar goudmijntje kwijt.
  zondag 3 februari 2013 @ 18:18:14 #26
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_122427328
Ik heb medelijden met je vriend. Dankzij het feit dat je geen cent bijdraagt aan jullie huishouden kon je ook nog eens in een rap tempo je schulden aflossen. Kennelijk zijn die behoorlijk hoog, want het einde is nog niet in zicht. Na 2 jaar en 3 maanden.

quote:
Hij betaalt echt alles en ik doe het huishouden en kook voor ons als soort van tegenprestatie omdat ik niet dom wil profiteren.
Meid, wat een werk.

Ik zou zeggen: ga bij je ouders wonen (goedkoper kan het niet, zoals hierboven al gezegd). Dat je studie een eind verder weg is of weet ik veel, zoek een oplossing.
  zondag 3 februari 2013 @ 18:24:29 #27
17568 GizartFRL
Ik ben jarig!
pi_122427627
quote:
7s.gif Op zondag 3 februari 2013 18:12 schreef Yuki het volgende:

[..]

Dat heeft ze nog niet gedaan, dan is ze haar goudmijntje kwijt.
Dat dacht ik al.
Hiermee wilde ik dat TS er even over nadacht. ;)
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
pi_122428347
zo'n parasiet als jij heb ik ook kort meegemaakt. ik hoop dat hij je snel buitengooit.

[ Bericht 0% gewijzigd door dawg op 03-02-2013 18:51:50 ]
pi_122428585
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2013 16:39 schreef Bartholomeus het volgende:
Hard issues call for hard measures. Wie zijn billen brandt moet op de blaren zitten. En ga zo maar door. Je hebt er een bende van gemaakt en nu moet je de troep opruimen, aan blijven modderen heeft geen zin. Ga bij je ouders wonen, vertel je soon to be ex de waarheid, zorg dat je grip krijgt op je financiële situatie. Grow up, ffs!
Dit. Leen inderdaad desnoods bij DUO.

Als hij het zou uitmaken, zou je trouwens ook op straat staan. Wat zou je dan doen?
Ik snap niet dat je jezelf in een positie wilt plaatsen waarin je compleet afhankelijk bent van anderen.

En bij je ouders gaan wonen is geen optie omdat dat te ver reizen is voor je studie? Hoe ver is dat dan?
"The problem with common sense is that most people are morons."
pi_122428696
quote:
  Moderator / Redactie FP zondag 3 februari 2013 @ 18:50:50 #31
Brabo Bastard
pi_122428891
Hoe meer ik het lees, hoe kwader ik erover kan worden.

Echt, kan er door deze groep mensen niet even met een grote zeis doorheen gemaaid worden?
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
pi_122428898
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2013 18:38 schreef dawg het volgende:
zo'n parasiet als jij heb ik ook kort meegemaakt. ik hoop dat hij je snel buitengooit.
Ik hoop het ook.
pi_122429432
quote:

[..]

Hoe?

[..]

Je gaat toch niet een vriend houden omdat je dan je studie kan volgen. Als t te ver reizen is vanaf je ouders( wat is lang ? ) dan stop je toch je studie, je kan het altijd weer op pakken wanneer je leven weer wat op de rails is en dan tot die tijd werken.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 03-02-2013 19:09:13 ]
  Moderator / Redactie FP zondag 3 februari 2013 @ 19:08:35 #34
Brabo Bastard
pi_122429681
Ik verbaas me er soms over hoe degelijke en gegronde adviezen hier (in RP) worden genegeerd om zo het al hele kutte totaalplaatje wat de TS schetst in stand te kunnen houden. Want er zou eens moeite voor gedaan moeten worden zeg, om je situatie te kunnen veranderen!

Wat madeliefff hier aangeeft is een goed advies. En zo heb ik er nog wel meer gezien. Maar ik heb zo het idee dat er niks mee gedaan gaat worden.
"Omae wa mou shindeiru."
pi_122430770
Mijn gezicht deed een emo.gif tijdens het lezen en ik had een post geschreven, maar de mensen hierboven hebben eigenlijk ook al gezegd.

Dan maar de vragen die ik heb. Hoe oud ben je, hoe oud is hij, hoe hoog was de schuld net voor de relatie, hoe hoog is de schuld nu (na 2 jaar en 3 maanden), waarom maak je zo misbruik van je vriend en wat ga je doen nadat je hem financieel helemaal hebt uitgezogen?
  zondag 3 februari 2013 @ 19:37:02 #36
341323 MsMessy
Fok jou, dikke doei
pi_122431027
quote:
1s.gif Op zondag 3 februari 2013 19:03 schreef madeliefff het volgende:

[..]

Je gaat toch niet een vriend houden omdat je dan je studie kan volgen. Als t te ver reizen is vanaf je ouders( wat is lang ? ) dan stop je toch je studie, je kan het altijd weer op pakken wanneer je leven weer wat op de rails is en dan tot die tijd werken.
Maar ja, maar goed....dat is toch veel te logisch. Stel je nou toch eens voor dat de TS zomaar ineens rationeel zou handelen en voor een leven zou kiezen waarin ze niet alles van binnenuit uitholt.

TS neem nou eens een advies aan en zie in dat dit zo toch echt niet meer gaat. Je hebt je vriend en jezelf ermee en niemand wordt hier gelukkig van. (zelfs wij hier niet)
pi_122431277
Allereerst eerlijkheid, je speelt hier met de gevoelens van je vriend nog meer dan met je eigen gevoelens. Leg aan hem uit hoe je gevoelens zitten zoek ondertussen werk. Zoek een kamertje ergens als je niet bij familie wilt wonen en accepteer dat het afbetalen wat lastiger gaat zolang je nog aan de studie zit. Zorg er voor dat je de vakanties extra kan werken en extra kan afbetalen en zodra je afgestudeerd bent leven alsof je nog een student bent tot alles is afbetaald zodat je later ook niet afhankelijk bent van een ander.

Zolang je bij deze persoon blijft terwijl je geen gevoelens voor hem hebt maar omdat je niet in je luxe wilt tornen ben je inderdaad eigenlijk gewoon iemand die geld voor seks krijgt. Geeft niet hoor, dat krijgen er zoveel maar dan moet je ook eerlijk zijn tegenover jezelf en dit erkennen. Volgens mij hebben zijn ouders het al wel door.
pi_122431441
Het pleit nog voor TS dat ze gewetensnood heeft. Want we kunnen haar helemaal affakkelen, maar de harde waarsheid is dat er erg veel mensen rondlopen die precies ditzelfde doen, misschien zelfs zonder dat er iets van noodzaak is, en die dat gewoon helemaal ok vinden./

Dat gezegd hebbende kan dit natuurlijk niet doorgaan. Dat wordt ofwel reistijd, ofwel je studie afbreken. Of ergens nog ruimte vinden om wat bij te verdienen of lenen. En wat betreft dat afbreken van je studie, zuiver rationeel gezien; je kunt dit waarschijnlijk toch niet rekken tot je klaarbent. Dus doormodderen heeft dan ook niet veel zin.
  zondag 3 februari 2013 @ 19:51:55 #39
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_122431762
Maar als je weer studeert wordt je lening toch weer gewoon tijdelijk stopgezet?
pi_122431790
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2013 19:45 schreef CafeRoker het volgende:
Het pleit nog voor TS dat ze gewetensnood heeft. Want we kunnen haar helemaal affakkelen, maar de harde waarsheid is dat er erg veel mensen rondlopen die precies ditzelfde doen, misschien zelfs zonder dat er iets van noodzaak is, en die dat gewoon helemaal ok vinden./
True, het is natuurlijk makkelijk om een oordeel klaar te hebben. Bij mij betalen mijn ouders gewoon alles wat ik nodig heb voor mijn studie en zit ik eigenlijk nooit in geldnood, dat is ook wel makkelijk.
Verder is het natuurlijk altijd makkelijk om een situatie zo te laten, als dat je uitkomt. Als je het uit moet maken terwijl je dat financieel niet goed uitkomt is het natuurlijk een extra drempel. En omdat het over gevoelens gaat die alleen jij beleeft, is het natuurlijk makkelijk om die voor jezelf te houden.
pi_122432795
Hoeveel ik precies kwijt ben per maand of hoeveel schuld ik al had zeg ik hier liever niet. Ik ben trouwens 23 en hij 5 jaar ouder. Wat ik wel kan zeggen is dat ik op de manier van nu aflossen in circa 11 maanden alles totaal heb afgelost. Of sneller als ik echt niks meer zou uitgeven. Mijn studie duurt nog twee jaar. Dan heb ik mijn schulden afgelost deels met het geld van het ibg(lening). Dan begint de terugbetaling naar het IBG van meer dan 35.000 euro. Studie verloopt ( ook al heb ik er soms geen zin meer in door de situatie ) wel goed en sta er goed voor. Nu stoppen terwijl alles goed gaat is geen optie en wie zegt dat ik dan ooit weer ga beginnen.

Hij wist trouwens van de schuld en situatie af toen we elkaar leerden kennen.
pi_122432976
Je bedoeling is dus dat je je vriend nog minimaal voor 11 maanden financieel gaat misbruiken? Of... ga je na die 11 maanden door omdat je DUO nog 35.000 euro bent verschuldigd?

En, je gaat in die 11 maanden dus helemaal niets veranderen aan je situatie? En, dat vind je goed, omdat je situatie in ieder geval niet verslechtert?
  Moderator / Redactie FP zondag 3 februari 2013 @ 20:16:04 #43
Brabo Bastard
pi_122433036
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2013 20:11 schreef Agnieszka het volgende:
Hoeveel ik precies kwijt ben per maand of hoeveel schuld ik al had zeg ik hier liever niet. Ik ben trouwens 23 en hij 5 jaar ouder. Wat ik wel kan zeggen is dat ik op de manier van nu aflossen in circa 11 maanden alles totaal heb afgelost. Of sneller als ik echt niks meer zou uitgeven. Mijn studie duurt nog twee jaar. Dan heb ik mijn schulden afgelost deels met het geld van het ibg(lening). Dan begint de terugbetaling naar het IBG van meer dan 35.000 euro. Studie verloopt ( ook al heb ik er soms geen zin meer in door de situatie ) wel goed en sta er goed voor. Nu stoppen terwijl alles goed gaat is geen optie en wie zegt dat ik dan ooit weer ga beginnen.

Ik had je meteen op straat gezet.

Sjezus, wat heb je wel niet gedaan om zo diep in de schuld te komen zitten? En ga het niet afgeven op 'verkeerde keuzes' en al dat, want iemand met gezond verstand komt niet in deze shit terecht.
"Omae wa mou shindeiru."
  Moderator / Redactie FP zondag 3 februari 2013 @ 20:16:31 #44
Brabo Bastard
pi_122433062
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2013 20:15 schreef zarGon het volgende:
Je bedoeling is dus dat je je vriend nog minimaal voor 11 maanden financieel gaat misbruiken? Of... ga je na die 11 maanden door omdat je DUO nog 35.000 euro bent verschuldigd?

En, je gaat in die 11 maanden dus helemaal niets veranderen aan je situatie? En, dat vind je goed, omdat je situatie in ieder geval niet verslechtert?
En dat natuurlijk. Arme knul.
"Omae wa mou shindeiru."
pi_122433449
En ik ben nu echt benieuwd wat voor keuzes je hebt genomen en wat je hebt gekocht dat je zo'n schuld hebt kunnen opbouwen.

Ik vind het echt bizar hoor.
pi_122433455
Wat zul jij trots op jezelf zijn als je eindelijk je diploma op zak hebt!

Je vriend wist van je schulden maar niet dat je de relatie niet meer ziet zitten of wel?

Hij laat je natuurlijk zoveel aflossen met het idee daarna een toekomst samen op te bouwen..arme jongen..
  zondag 3 februari 2013 @ 20:22:37 #47
50430 Yuki
Student Midwife
pi_122433490
Btw, niet om TS te verdedigen (golddigger alert, ik zei het al), maar... Waar is het gezond verstand (en zijn cojones) van TS d'r vriend in deze situatie?

Een beetje kerel had hier toch al lang een eind aan gemaakt?
pi_122433616
quote:
7s.gif Op zondag 3 februari 2013 20:22 schreef Yuki het volgende:
Btw, niet om TS te verdedigen (golddigger alert, ik zei het al), maar... Waar is het gezond verstand (en zijn cojones) van TS d'r vriend in deze situatie?

Nou ja, hij kan het als een investering zien; als 'dit' achter de rug is kunnen ze samen een toekomst opbouwen. Zo te zien lukt het 'm om 2 jaar vol te houden, dus de investering zal het wel waard zijn.

Alleen heeft TS andere plannen wat betreft het toekomst...
  Moderator / Redactie FP zondag 3 februari 2013 @ 20:25:11 #49
Brabo Bastard
pi_122433678
quote:
7s.gif Op zondag 3 februari 2013 20:22 schreef Yuki het volgende:

quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2013 20:24 schreef zarGon het volgende:

[..]

Nou ja, hij kan het als een investering zien; als 'dit' achter de rug is kunnen ze samen een toekomst opbouwen. Zo te zien lukt het 'm om 2 jaar vol te houden, dus de investering zal het wel waard zijn.

Alleen heeft TS andere plannen wat betreft het toekomst...
Precies dat, en dat vind ik nog het lafste van alles.
"Omae wa mou shindeiru."
pi_122434030
-misschien te veel informatie- Dan nog een paar dingetjes. Toen nog een tijdje van mijn creditcard geleefd.

Creditcard betaal ik bijna alleen maar rente terug. Die andere schulden heeft iemand overgenomen die er een lening bij de bank voor kon krijgen die ik volgens contract nu afbetaal.

Als ik de tijd kon terugdraaien had ik het gedaan en ook graag gewild, maar dat kan dus niet. Ik zie het nu als overleven ipv leven.
  Moderator / Redactie FP zondag 3 februari 2013 @ 20:31:17 #51
Brabo Bastard
pi_122434164
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2013 20:29 schreef Agnieszka het volgende:
- Dan nog een paar dingetjes. Toen nog een tijdje van mijn creditcard geleefd.

Creditcard betaal ik bijna alleen maar rente terug. Die andere schulden heeft iemand overgenomen die er een lening bij de bank voor kon krijgen die ik volgens contract nu afbetaal.

Als ik de tijd kon terugdraaien had ik het gedaan en ook graag gewild, maar dat kan dus niet. Ik zie het nu als overleven ipv leven.
Wie de billen brand he?

Hopelijk leer je hier wat van.

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 03-02-2013 20:31:50 ]
"Omae wa mou shindeiru."
  zondag 3 februari 2013 @ 20:36:13 #52
50430 Yuki
Student Midwife
pi_122434529
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2013 20:29 schreef Agnieszka het volgende:
-misschien te veel informatie- Dan nog een paar dingetjes. Toen nog een tijdje van mijn creditcard geleefd.

Chick, srsly? Dus niet alleen je vriend, maar ook een ander zorgt ervoor dat je je schulden kunt betalen? En wat gebeurt er als je die ander niet meer kunt betalen volgens contract? Want iets zegt mij dat dat contract niet rechtsgeldig is en die persoon de sigaar is als jij niet meer met geld op de proppen komt.
pi_122435169
Beste TS

Allereerst wil ik zeggen dat ik het hartstikke knap vindt dat je zelf tot inzicht bent gekomen dat de huidige situatie niet deugt. Zoals iemand in dit topic al zei; er zijn legio voorbeelden van mensen die zich in dezelfde situatie bevinden, maar die er niet over nadenken en er tevens geen actie op ondernemen.

Het ziet er naar uit dat de jongen die je hebt ontmoet een enorm aardige, lieve en goedhartige jongeman is, die hartstikke veel voor jou over heeft. Alleen al het feit dat hij nog zoveel moeite in jullie relatie steekt en nog onvoorwaardelijk achter je staat ondanks je verleden, moet vast veel voor je betekenen.

Ik ben benieuwd naar de reden waarom je niet (meer?) verliefd bent op je huidige vriend. Kan het zijn dat door de verschillen in bijdragen in het huishouden je het gevoel hebt dat je niet meer op gelijkwaardige voet met elkaar staat? Ben je überhaupt bereid om je persoonlijke problemen bespreekbaar te maken en je relatie nog een kans te geven?

En wat zijn de redenen waarom je geen daadkracht durft te tonen richting de toekomst? Wat zijn volgens jou de (on)mogelijkheden als je de komende elf maanden wel besluit om op eigen benen te gaan staan?

Ik wens jou en je partner veel sterkte toe
pi_122435212
quote:
7s.gif Op zondag 3 februari 2013 20:36 schreef Yuki het volgende:

[..]

Chick, srsly? Dus niet alleen je vriend, maar ook een ander zorgt ervoor dat je je schulden kunt betalen? En wat gebeurt er als je die ander niet meer kunt betalen volgens contract? Want iets zegt mij dat dat contract niet rechtsgeldig is en die persoon de sigaar is als jij niet meer met geld op de proppen komt.
Zonder diegene en mijn vriend zou ik denk ik persoonlijk failliet zijn. Diegene terugbetalen staat op 1. Omdat ik zo ontzettend dom mijzelf in de problemen heb kunnen werken en het pas te laat inzag betekent niet dat ik een compleet onbetrouwbaar iemand ben.
  Moderator / Redactie FP zondag 3 februari 2013 @ 20:49:06 #55
Brabo Bastard
pi_122435523
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2013 20:44 schreef Agnieszka het volgende:

[..]

Zonder diegene en mijn vriend zou ik denk ik persoonlijk failliet zijn. Diegene terugbetalen staat op 1. Omdat ik zo ontzettend dom mijzelf in de problemen heb kunnen werken en het pas te laat inzag betekent niet dat ik een compleet onbetrouwbaar iemand ben.
I beg to differ.

Tenzij je vriend weet wat je van plan bent zodra je uit de schulden bent, vind ik je een heel erg onbetrouwbaar iemand. Daarnaast zeg je al zelf dat je bij hem blijft enkel zodat hij je kan ondersteunen en hem daarna te smeren (want dat is kort gezegd wat je van plan bent).

Ik lach me dood als je vriend dit ooit eens leest.
"Omae wa mou shindeiru."
pi_122435525
[quote]0s.gif Op zondag 3 februari 2013 20:44 schreef Agnieszka het volgende:

[..]

[/quote
Impulsaankopen?

Je komt redelijk niet stabiel over iig en een energievampier :Y
pi_122435628
quote:

[..]

Ga je je vriend ook terugbetalen?
pi_122435662
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2013 20:49 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

I beg to differ.

Tenzij je vriend weet wat je van plan bent zodra je uit de schulden bent, vind ik je een heel erg onbetrouwbaar iemand. Daarnaast zeg je al zelf dat je bij hem blijft enkel zodat hij je kan ondersteunen en hem daarna te smeren (want dat is kort gezegd wat je van plan bent).

Ik lach me dood als je vriend dit ooit eens leest.
Wss iemand die alle problemen oplost denkt hij :')
  zondag 3 februari 2013 @ 20:55:22 #59
50430 Yuki
Student Midwife
pi_122435971
quote:

[..]

Je had ook kunnen kiezen voor SHV. Dan belast je iig je dierbaren er niet mee namelijk, plus dat de les voor jezelf wat harder is en je dus wel 10x nadenkt voor je je weer in de nesten werkt.

Zoals het nu opgelost wordt, lijkt het mij een gevalletje zachte heelmeesters, stinkende wonden.
pi_122436466
Klinkt niet echt als een ideale situatie nee. Nee, TS is niet goed bezig door alleen bij haar vriend te blijven vanwege het financiële aspect, maar verder weten wij niet wat ze heeft gedaan waardoor ze zo diep in de schulden zit. Daar moeten wij dus niet over gaan zitten oordelen. Het was waarschijnlijk niet slim wat ze heeft gedaan, maar het is nou eenmaal gebeurt en er op lopen haten maakt het echt niet ineens beter. Ik zou het er eerst met je vriend over hebben, dan weet hij in ieder geval wat er aan de hand is en hoort hij het niet achteraf. Verder moet je proberen zo snel mogelijk financieel onafhankelijk te worden, of in ieder geval je inkomsten te verhogen zodat je je lening sneller afbetaald hebt. Probeer meer te werken, of zoek anders een andere bijbaan waar je meer uren kan maken en/of meer verdient. Verder kan je ook nog "zwart" bijwerken, bijvoorbeeld oppassen. Dit kan je prima combineren met je studie, als je aan het oppassen bent kan je gewoon leren. Ik pas zelf ook 1x per week op en als het kindje eenmaal op bed ligt ga ik gewoon aan school werken.

Kortom, probeer je financiële situatie zo snel mogelijk stabiel te krijgen, maar licht vooral ook eerst je vriend in want hij heeft gewoon recht om dit te weten. Als hij van je houdt zal hij je echt niet zomaar van de ene op de andere dag op straat zetten, maar kunnen jullie samen tot een oplossing komen.
pi_122437336
Je blijft bij (lees misbruikt) je vriend omdat je het financieel gezien zonder hem niet af kunt? En wat doe je zodra je uit de schulden bent, hem dumpen? :')

Ik heb niet alle posts gelezen, maar het feit dat jij in de schulden zit is hoogstwaarschijnlijk je eigen schuld. Jammer dan.

Wat heb ik een medelijden met die jongen, iemand die blijkbaar het beste met je voor heeft, maar jij speelt alleen maar een toneelstukje.
  Moderator / Redactie FP zondag 3 februari 2013 @ 21:17:18 #62
Brabo Bastard
pi_122437662
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2013 21:13 schreef Lumia het volgende:
Je blijft bij (lees misbruikt) je vriend omdat je het financieel gezien zonder hem niet af kunt? En wat doe je zodra je uit de schulden bent, hem dumpen? :')

Ik heb niet alle posts gelezen, maar het feit dat jij in de schulden zit is hoogstwaarschijnlijk je eigen schuld. Jammer dan.

Wat heb ik een medelijden met die jongen, iemand die blijkbaar het beste met je voor heeft, maar jij speelt alleen maar een toneelstukje.
Zoals ik al zei: het lafste van alles dat.
"Omae wa mou shindeiru."
pi_122437852
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2013 20:43 schreef DEMAAR het volgende:
Beste TS

Allereerst wil ik zeggen dat ik het hartstikke knap vindt dat je zelf tot inzicht bent gekomen dat de huidige situatie niet deugt. Zoals iemand in dit topic al zei; er zijn legio voorbeelden van mensen die zich in dezelfde situatie bevinden, maar die er niet over nadenken en er tevens geen actie op ondernemen.

Het ziet er naar uit dat de jongen die je hebt ontmoet een enorm aardige, lieve en goedhartige jongeman is, die hartstikke veel voor jou over heeft. Alleen al het feit dat hij nog zoveel moeite in jullie relatie steekt en nog onvoorwaardelijk achter je staat ondanks je verleden, moet vast veel voor je betekenen.

Ik ben benieuwd naar de reden waarom je niet (meer?) verliefd bent op je huidige vriend. Kan het zijn dat door de verschillen in bijdragen in het huishouden je het gevoel hebt dat je niet meer op gelijkwaardige voet met elkaar staat? Ben je überhaupt bereid om je persoonlijke problemen bespreekbaar te maken en je relatie nog een kans te geven?

En wat zijn de redenen waarom je geen daadkracht durft te tonen richting de toekomst? Wat zijn volgens jou de (on)mogelijkheden als je de komende elf maanden wel besluit om op eigen benen te gaan staan?

Ik wens jou en je partner veel sterkte toe
Bedankt.

Dat gelijkwaardige gedeelte vind ik heel vervelend. Ik sta onder hem en dat laat hij ook met kleine dingetjes merken. Eerst betaalde hij mijn rekeningen altijd zelf en op tijd. Nu moet ik steeds vaker vragen of hij dit wil doen. Niet dat het erg is, maar ik vind het nogal vervelend om het te moeten vragen uit schaamte en ontzettende waardering naar hem te moeten tonen.

In het begin konden we ontzettend met elkaar lachen, huilen en gezellig hebben, ik kon al mijn problemen kwijt bij hem en hij was niet alleen een financiële steun zoals het hier gezien wordt, maar ook een ontzettende lieve, goede en ondersteunende vriend om mij ook de leuke dingen te laten inzien. Nu lijkt het wel dat ik alleen bij anderen mijn hart kan luchten. Omdat al mijn problemen financieel zijn.

Huishoudelijke taken vind ik weleens vervelend. Weet zelf ook dat ik ook mijn steentje bij moet dragen en ik heb ook weinig te klagen met hem in het huishouden. Ook al is het niet zo, zie ik dit als een oneerlijke taakverdeling.

Ik ben eigenlijk van iemand met een grote mond naar iemand die haar mond dichthoudt gegaan en niet meer zichzelf is. Ben bang voor de situatie om het hem te vertellen of een oplossing te zoeken wat zijn reactie is en ja deels ook mijn financiële situatie. Wil hij het geld terug, wil hij mij nog, wil hij nog betalen etc...
  zondag 3 februari 2013 @ 21:25:07 #64
50430 Yuki
Student Midwife
pi_122438241
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2013 21:20 schreef Agnieszka het volgende:

[..]

Bedankt.

Dat gelijkwaardige gedeelte vind ik heel vervelend. Ik sta onder hem en dat laat hij ook met kleine dingetjes merken. Eerst betaalde hij mijn rekeningen altijd zelf en op tijd. Nu moet ik steeds vaker vragen of hij dit wil doen. Niet dat het erg is, maar ik vind het nogal vervelend om het te moeten vragen uit schaamte en ontzettende waardering naar hem te moeten tonen.
Vind je het gek? Je vriend draait op voor al jouw kosten, buiten het betalen van je schuld he? Heb je überhaupt enig idee wat het kost om voor 2 personen een huishouden te bekostigen? En dan voel je je vervelend omdat je dankbaar moet zijn?

Het wordt steeds gekker. :')

Heb je er wel eens bij stil gestaan dat je vriend er misschien ook wel flink klaar mee is om steeds maar de portemonnee te moeten trekken voor je? Die had zich ruim 2 jaar geleden ook wel wat anders voorgesteld waarschijnlijk.

quote:
In het begin konden we ontzettend met elkaar lachen, huilen en gezellig hebben, ik kon al mijn problemen kwijt bij hem en hij was niet alleen een financiële steun zoals het hier gezien wordt, maar ook een ontzettende lieve, goede en ondersteunende vriend om mij ook de leuke dingen te laten inzien. Nu lijkt het wel dat ik alleen bij anderen mijn hart kan luchten. Omdat al mijn problemen financieel zijn.
Och jee, je vriend is niet meer zo begripvol? Wat raar :')

quote:
Huishoudelijke taken vind ik weleens vervelend. Weet zelf ook dat ik ook mijn steentje bij moet dragen en ik heb ook weinig te klagen met hem in het huishouden. Ook al is het niet zo, zie ik dit als een oneerlijke taakverdeling.
Hier past niets anders dan een hele grote :')
Je vriend betaalt ALLE lasten, en jij gaat lopen miepen omdat je moet koken etc. Je mag in je handjes knijpen met zo'n verdeling.

quote:
Ik ben eigenlijk van iemand met een grote mond naar iemand die haar mond dichthoudt gegaan en niet meer zichzelf is. Ben bang voor de situatie om het hem te vertellen of een oplossing te zoeken wat zijn reactie is en ja deels ook mijn financiële situatie. Wil hij het geld terug, wil hij mij nog, wil hij nog betalen etc...
En nogmaals. :')_!

Leer voor jezelf zorgen kind, en verlos die arme jongen van al jouw shit. Klinkt alsof hij er al klaar mee is, maar je niet wil laten vallen uit een soort misplaatst medelijden.
  Moderator / Redactie FP zondag 3 februari 2013 @ 21:30:16 #65
Brabo Bastard
pi_122438675
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2013 21:20 schreef Agnieszka het volgende:

[..]

Bedankt.

Mijn God je bent wel een hele erge huilie/jankerd/zeikerd he?

Allicht MOET je waardering tonen, hij HELPT je uit je benarde financiële positie te helpen! Als hij er niet was geweest was je nergens!

En boehoehoe, wat zijn huishoudelijke taken vervelend he. Poeh poeh, man the fuck up zeg! Iedereen heeft wel eens een hekel aan het huishouden, maar dat betekent niet dat je het moet verslonzen of wat niet al. En hij doet ook nogal wat in het huishouden als ik dat zo lees, dus dan heb je eigenlijk het recht niet eens om te zeuren over een oneerlijke taakverdeling (tenzij je bedoelt dat je zelf meer gaat doen in het huishouden)!

Je hebt je zelf in deze situatie gewerkt, en je GEBRUIKT hem (en die andere persoon) er gewoon voor om eruit te komen om vervolgens hem aan de kant te zetten zodra alles op rolletjes loopt?

Seriously girl: Man. The. Fuck. Up.

En snel wat.
"Omae wa mou shindeiru."
pi_122439355
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2013 21:01 schreef msacras het volgende:
Klinkt niet echt als een ideale situatie nee. Nee, TS is niet goed bezig door alleen bij haar vriend te blijven vanwege het financiële aspect, maar verder weten wij niet wat ze heeft gedaan waardoor ze zo diep in de schulden zit. Daar moeten wij dus niet over gaan zitten oordelen. Het was waarschijnlijk niet slim wat ze heeft gedaan, maar het is nou eenmaal gebeurt en er op lopen haten maakt het echt niet ineens beter. Ik zou het er eerst met je vriend over hebben, dan weet hij in ieder geval wat er aan de hand is en hoort hij het niet achteraf. Verder moet je proberen zo snel mogelijk financieel onafhankelijk te worden, of in ieder geval je inkomsten te verhogen zodat je je lening sneller afbetaald hebt. Probeer meer te werken, of zoek anders een andere bijbaan waar je meer uren kan maken en/of meer verdient. Verder kan je ook nog "zwart" bijwerken, bijvoorbeeld oppassen. Dit kan je prima combineren met je studie, als je aan het oppassen bent kan je gewoon leren. Ik pas zelf ook 1x per week op en als het kindje eenmaal op bed ligt ga ik gewoon aan school werken.

Kortom, probeer je financiële situatie zo snel mogelijk stabiel te krijgen, maar licht vooral ook eerst je vriend in want hij heeft gewoon recht om dit te weten. Als hij van je houdt zal hij je echt niet zomaar van de ene op de andere dag op straat zetten, maar kunnen jullie samen tot een oplossing komen.
Inkomsten verhogen gaat niet echt. Ik heb gewoon een x aantal uur dat ik vrij heb. En volgens mij zit ik ook aan een maximum vast wat het DUO toelaat. Oppassen zou eventueel wel kunnen en klinkt interessant in zowel uitbetaling als tijd.
  zondag 3 februari 2013 @ 21:43:09 #67
50430 Yuki
Student Midwife
pi_122439656
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2013 21:38 schreef Agnieszka het volgende:

[..]

Inkomsten verhogen gaat niet echt. Ik heb gewoon een x aantal uur dat ik vrij heb. En volgens mij zit ik ook aan een maximum vast wat het DUO toelaat. Oppassen zou eventueel wel kunnen en klinkt interessant in zowel uitbetaling als tijd.
Dat maximum haal je LANG niet, als je maar part time werkt. Of je uurloon moet te hoog zijn, maar dat zie ik ook niet zo snel gebeuren.

Als je een x aantal uren vrij bent, kun je vast wel wat uren daarvan werken. En zoals al geopperd, ga desnoods oppassen. Is zwart, betaalt best prima en je kunt ook nog tijd aan je studie besteden.
  Moderator / Redactie FP zondag 3 februari 2013 @ 21:44:45 #68
Brabo Bastard
pi_122439749
quote:
7s.gif Op zondag 3 februari 2013 21:43 schreef Yuki het volgende:

[..]

Dat maximum haal je LANG niet, als je maar part time werkt. Of je uurloon moet te hoog zijn, maar dat zie ik ook niet zo snel gebeuren.

Als je een x aantal uren vrij bent, kun je vast wel wat uren daarvan werken. En zoals al geopperd, ga desnoods oppassen. Is zwart, betaalt best prima en je kunt ook nog tijd aan je studie besteden.
Geef het maar op Yuki, deze leest alleen wat ze wil lezen.
"Omae wa mou shindeiru."
  zondag 3 februari 2013 @ 21:45:16 #69
50430 Yuki
Student Midwife
pi_122439773
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2013 21:44 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

Geef het maar op Yuki, deze leest alleen wat ze wil lezen.
Ja, en neemt alleen oplossingen aan waarbij ze zelf geen verantwoordelijkheid hoeft te nemen.
  Moderator / Redactie FP zondag 3 februari 2013 @ 21:45:54 #70
Brabo Bastard
pi_122439809
quote:
7s.gif Op zondag 3 februari 2013 21:45 schreef Yuki het volgende:

[..]

Ja, en neemt alleen oplossingen aan waarbij ze zelf geen verantwoordelijkheid hoeft te nemen.
En dat ook.
"Omae wa mou shindeiru."
pi_122439927
Ik vind het best goed van TS dat ze zo openhartig is. Misschien zijn niet al haar motieven zuiver egoistisch en is haar geweten in een cruciale stadium van zijn ontwikkeling aangekomen. Hoe oud is TS eigenlijk?
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
  Moderator / Redactie FP zondag 3 februari 2013 @ 21:51:20 #72
Brabo Bastard
pi_122440133
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2013 20:11 schreef Agnieszka het volgende:

23 dus.

Maar openhartig is een ding, parasiteren is een tweede.
"Omae wa mou shindeiru."
pi_122440708

Nogmaals, weet hij ook hoe jij je NU voelt?
  zondag 3 februari 2013 @ 22:02:00 #74
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_122440828
Ik zal je niet afbranden over je schulden, iedereen kan fouten maken en zonder dat mensen zelf in een bepaalde situatie zitten is dat natuurlijk makkelijk praten.

Maar wees alsjeblieft eerlijk naar je vriend toe, die jongen verdient het niet om zo aan het lijntje gehouden te worden.
Je zegt dat je in 11 maanden van je schuld af kan zijn.
Ga terug naar je ouders en betaal die schuld af, desnoods doe je er een paar maanden langer over.
Maar zadel hem niet verder op met jouw problemen als jij geen gevoelens meer voor hem hebt en hij er van uit gaat dat hij de betalingen doet voor een toekomst samen die er dus helemaal niet meer is.
pi_122441497
quote:
7s.gif Op zondag 3 februari 2013 21:43 schreef Yuki het volgende:

[..]

Nou wil ik toch even noemen dat ik dat maximum wel haalde, meestal zo rond september. Maar ik werkte alle zaterdagen, alle vakanties en in de zomer hooguit 1 week vrij. En dan dus ook met weekendtoeslag, nachttoeslag en op bijvoorbeeld tweede kerstdag tegen zondagtarief. Een week vakantie was zo goed voor 80 uur of meer, waarvan alles boven de 40 als overuren werd betaald. En als ik in de vrachtwagen moest overnachten kreeg ik daar ook een vergoeding voor, belastingvrij zelfs. Dus ik deed er ook wel wat voor en de vergoeding was alleszins goed te noemen. En dat alles met elkaar zal het een uitzondering maken, maar het kan dus heel prima.

Dus, TS, jij werkt ook ruim 13k euries bij elkaar naast je studie?
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
pi_122441641
Tis allemaal een hoop blabla van ts. Ik hoop dat het hoge woord eruit komt en die vriend ts hard de deur uit trapt
  zondag 3 februari 2013 @ 22:39:34 #77
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_122443725
quote:

[..]

Waarom post je eigenlijk nog? Wat verwacht je nog te horen? De boodschap is toch duidelijk? Eerlijk zijn naar je vriend toe en wegwezen.
pi_122443913
Je bent gewoon een moderne hoer als je bij hem blijft. parasiet!
Whatever...
pi_122444463
Je zou kunnen overwegen om als escort te gaan werken. Je klanten betalen je waarschijnlijk meer dan je vriend nu!

Walgelijk dit
pi_122444623
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2013 22:50 schreef Abloom het volgende:
Je zou kunnen overwegen om als escort te gaan werken. Je klanten betalen je waarschijnlijk meer dan je vriend nu!

Walgelijk dit
En je kunt jezelf makkelijker in de spiegel aankijken.
pi_122444805
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2013 22:50 schreef Abloom het volgende:

Walgelijk dit
Escorts hebben meer klasse dan TS. Parasiet of uitzuiger is in het geval van TS meer op z'n plaats.

SPOILER: Maar goed...
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_122448239
Aan iedereen die een schofferende opmerking t.a.v. TS heeft geplaatst: Wat TS heeft gedaan siert haar niet, maar het feit dat ze haar verhaal plaatst en erover nadenkt verdient toch wel iets meer opbouwende kritiek dan wat ze vooralsnog voor de kiezen heeft gekregen. Een financiële parasiet zijn of mensen bestempelen als 'hoer' zijn allebei verwerpelijke handelingen.

Ik kan me persoonlijk niet voorstellen dat TS een relatie aanging om deze vervolgens te zien transformeren in een financiële afhankelijkheidsrelatie. TS klinkt als een zelfstandige vrouw die graag onafhankelijk wil zijn, maar moest in deze situatie toch haar trots inleveren en de hulp van anderen aanvaarden. Het is een trotse vrouw die zich daardoor nu erg ongelukkig voelt en door dat gevoel ziet ze haar relatie niet meer zitten.

Om e.e.a. recht te zetten betreft schulden, het is helemaal niet zo gek dat (jonge) mensen te maken krijgen met schulden. Jaarlijks komen er meer dan 50.000 mensen in de schuldhulpverlening, wat een escalatie is van de situatie van TS. Om dus nog maar te zwijgen over bij hoeveel mensen het water aan de lippen staat en nog net de deurwaarders kunnen vermijden. Veel jonge mensen hebben moeite met het houden van overzicht op de financiën en dat kan resulteren in een situatie zoals TS het voor zichzelf beschrijft.

De tweede persoon die TS helpt doet dit contractueel en daar zal waarschijnlijk ook wel een rentetarief aanhangen. Dat betekent dat ze een oplossing moet zoeken om eerlijk te zijn tegen haar partner en tegelijk het traject op een acceptabele manier moet afwikkelen. Haar vriend ziet de relatie nog zitten en TS geeft aan dat ze in het verleden het heel leuk hadden en alles met elkaar konden bespreken. Het financiële aspect staat hun relatie in de weg en dat moet worden opgelost. Communicatie is één van de belangrijkste ingrediënten voor een succesvolle relatie en TS moet m.i. zorgen dat ze het probleem bespreekbaar maakt met haar vriend.

Nogmaals, succes TS!
  zondag 3 februari 2013 @ 23:57:19 #83
50430 Yuki
Student Midwife
pi_122448529
DEMAAR, als ze ook maar één tip aan had genomen zonder "ja maar" had je een punt gehad. But she didn't. So you don't.
  zondag 3 februari 2013 @ 23:59:13 #84
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_122448634
quote:
7s.gif Op zondag 3 februari 2013 23:57 schreef Yuki het volgende:
DEMAAR, als ze ook maar één tip aan had genomen zonder "ja maar" had je een punt gehad. But she didn't. So you don't.
Ja maar.. Is een natuurlijke reactie als je je kwetsbaar opstelt en mensen gaan uithalen ;)
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  maandag 4 februari 2013 @ 00:00:40 #85
50430 Yuki
Student Midwife
pi_122448718
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2013 23:59 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ja maar.. Is een natuurlijke reactie als je je kwetsbaar opstelt en mensen gaan uithalen ;)
Ik bedoel dus die reactie op tips die niet onaardig gebracht worden, mbt het vertellen van de waarheid aan haar vriend of terugkeren naar de ouders om haar vriend te ontlasten.

Als voorbeeld:

quote:

[..]

maandag 4 februari 2013 @ 00:05:57 #86
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_122448979
quote:
7s.gif Op maandag 4 februari 2013 00:00 schreef Yuki het volgende:

[..]

Ik bedoel dus die reactie op tips die niet onaardig gebracht worden, mbt het vertellen van de waarheid aan haar vriend of terugkeren naar de ouders om haar vriend te ontlasten.

Als voorbeeld:

[..]

Ik zie geen "ja, maar" en een "oppassen zou eventueel wel kunnen"..

Maar goed, het doet er niet toe. En als TS de waarheid vertelt moet ze zeker eerlijk zijn en vertrekken..
  maandag 4 februari 2013 @ 00:07:13 #87
50430 Yuki
Student Midwife
pi_122449038
Een "ja maar" hoeft er niet letterlijk te staan om toch geïmpliceerd te worden in een post.

Anyway, I've made my point clear.
  maandag 4 februari 2013 @ 00:08:51 #88
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_122449109
quote:
7s.gif Op maandag 4 februari 2013 00:07 schreef Yuki het volgende:
Een "ja maar" hoeft er niet letterlijk te staan om toch geïmpliceerd te worden in een post.

Anyway, I've made my point clear.
True en true.
pi_122449509
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2013 22:02 schreef Royco1 het volgende:
Ik zal je niet afbranden over je schulden, iedereen kan fouten maken en zonder dat mensen zelf in een bepaalde situatie zitten is dat natuurlijk makkelijk praten.

Maar wees alsjeblieft eerlijk naar je vriend toe, die jongen verdient het niet om zo aan het lijntje gehouden te worden.
Je zegt dat je in 11 maanden van je schuld af kan zijn.
Ga terug naar je ouders en betaal die schuld af, desnoods doe je er een paar maanden langer over.
Maar zadel hem niet verder op met jouw problemen als jij geen gevoelens meer voor hem hebt en hij er van uit gaat dat hij de betalingen doet voor een toekomst samen die er dus helemaal niet meer is.
Nogmaals, dit dus. En het argument "Hij wist dat ik schulden had" gaat toch echt niet op. Hij wist op dat moment dat je om hem gaf. En hij geeft om jou om precies die reden. Als je van elkaar houdt maakt dat niet uit.

Maar je vriend nog 11 maanden misbruiken om van je schulden af te komen wetende dat je hem zal dumpen dat is wel één van de smerigste dingen die ik gehoord heb. Maar dat weet je nu waarschijnlijk wel. Anyways, als je het gewoon normaal uitmaakt met je vriend zal hij je, als hij de goede kerel is die hij is zoals je hem beschrijft, je echt geen rekening sturen voor je levensonderhoud de afgelopen 2 jaar. Dat doe je bij geen enkele relatie; dingen die je tijdens de relatie voor elkaar betaalt horen gewoon bij de relatie zelf.
Anders blijf je altijd bonnetjes bewaren na elke date, want als het uit gaat moet je het wel kunnen terugclaimen natuurlijk :')

Dat gezegd; als je nu je vriend aan 't lijntje houdt dan zul je, zoals ik ook al eerder zei, een bijzonder rancuneuze ex-vriend krijgen die je mogelijk wel die rekening zal sturen. Misschien zal hij zelfs wel je leven op andere manieren zuur maken, al is het maar door gewoon te gaan stoken bij je vrienden.

Deze jongen heeft ruim 2 jaar van z'n leven voor jou gegeven. Het minste wat je nu voor hem kunt doen is hem het respect bieden wat hij verdient door het uit te maken als je geen gevoel meer voor hem hebt. Des temeer je uit zijn zak teert, al zou dat eigenlijk niet moeten uitmaken.
Mijn UI is:
pi_122450986
quote:
7s.gif Op zondag 3 februari 2013 23:57 schreef Yuki het volgende:
Ik ben het met je oneens, want TS beschrijft een complexe situatie waarvan een volledigheid aan details bij ons beiden onbekend is. Een korte samenvatting; ze is in de schulden belandt en kon deze niet terugbetalen, waarschijnlijk door woekerrente tarieven zoals creditcardleningen. Vervolgens heeft een bekende van TS een lening afgesloten bij de bank en haar schulden afgelost, onder de voorwaarde dat TS de schulden bij hem/haar zou afbetalen voor een lager rentetarief dan ze anders had moeten betalen.

TS kreeg vervolgens een relatie en mede dankzij die relatie was zij in staat om aan haar financiële verplichtingen te voldoen. De relatie verbreken resulteert in de volgende consequenties:

• TS heeft geen woonruimte meer
• TS kan niet meer voldoen aan haar financiële verplichtingen van de persoon die haar uit de brand heeft geholpen
• TS moet waarschijnlijk haar school opzeggen i.v.m. het ontbreken van financiering
• TS krijgt deurwaarders, incassokosten en uiteindelijk alsnog SHV
• TS wordt financieel failliet verklaard

TS had vroeger een prima relatie met partner, echter, de relatie is door de financiële penarie in zwaar weer gekomen met als resultaat dat het fundament voor de relatie is komen te vervallen. Een reële vraag is of TS nog mogelijkheden ziet om de relatie weer op te laten bloeien en weer gelukkig kan worden met haar partner, die m.i. een zeer trouwe en stabiele factor in haar leven zou kunnen zijn.

Nog wel een kritische noot richting TS. Je kan je studiefinanciering stopzetten op het moment dat je boven de ¤ 13.530,90 hebt verdiend, dan hoef je geen boete te betalen. Ik denk dat gebrek aan informatie één van de belangrijkste redenen is waarom TS weinig doortastend is. Ik hoop dat dit topic TS helpt om de noodzakelijke informatie boven water te krijgen.
pi_122455103
Tijdelijk stoppen met je studie.
Eerst je zaken op orde brengen. Studeren is gewoon een luxe die jij je op dit moment niet kunt veroorloven. Dit is de enige manier om trots te zijn op jezelf.
Baan zoeken, bij je ouders gaan wonen, eerlijk zijn naar je vriend, de persoon die jouw schulden heeft betaald versneld terugbetalen, en in september weer beginnen met studeren. Omdat je dan geen schulden meer hebt, kun je een kamer zoeken, teer je ook niet meer op je ouders en kun je eindelijk tegen jezelf zeggen : Ik ben een grote meid. :')
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
  maandag 4 februari 2013 @ 09:34:56 #92
82895 ikbenik
jij bent jij
pi_122455583
TS, zoals ik het zie, zit je niet vast aan de relatie. Er is niets of niemand die je verplicht om bij hem te blijven. Doordat je niet vast zit, kan je gaan en staan waar je wilt. Je moet namelijk heel goed beseffen dat je volwassen bent en volwassen keuzes kan maken. En ja, helaas heb je een aantal niet zulke beste keuzes gemaakt.

Maar wat wil je precies, wil je je leven beteren? Betere keuzes maken? Dan kan dat vandaag al, door je vriend te vertellen hoe het ervoor staat. Je kan de keus maken om sterk te zijn, door de zaken als een volwassen persoon aan te pakken. En ja, ook dan zal je keuzes moeten maken. Als je geen geld hebt, dan moet je de keuze maken om aan geld te komen. De keuze die je nu maakt, is door een ander te laten opdraaien voor jouw slechte keuzes. Dat wil je niet, dus zal je iets anders moeten doen. Als de schuld zo hoog is, zal je misschien wel moeten kiezen om je studie een jaar uit te stellen. In dat jaar kan je een kamer zoeken, een baan vinden en die schulden aflossen.

Wat belangrijk is, is dat je nu begint met goede keuzes maken. Als je gaat uitstellen, dan moet je niet vreemd staan te kijken als dat je hele leven zo zal vormen. Want de drempel zal dan heel laag zijn om weer in zo'n situatie terecht te komen.
MisterTao.com - recommender: DutchJohan
  Moderator / Redactie FP maandag 4 februari 2013 @ 17:47:53 #93
Brabo Bastard
pi_122471325
En, is de TS inmiddels al op straat gezet?
"Omae wa mou shindeiru."
  maandag 4 februari 2013 @ 17:54:05 #94
348450 ikjijallebei
luiheid uitgevonden
pi_122471563
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2013 15:25 schreef Agnieszka het volgende:
Ik word met de dag ongelukkiger en de dagen worden steeds zwaarder.
quote:
Hoe lang ik dit nog ga trekken, geen flauw idee. Het enige dat ik nu nog kan doen is het uithouden en hem financieel gebruiken maar ik merk dat het gewoon steeds zwaarder wordt.
quote:
geld maakt wel degelijk heel erg gelukkig.
Blijkbaar niet.

Hopelijk merkt je vriend snel waar jij mee bezig bent en trapt ie je op straat. :)
Of hou de eer aan jezelf en ga gewoon weg.
pi_122471932

[ Bericht 100% gewijzigd door nwd2terror op 04-02-2013 18:06:06 ]
pi_122472240
Echt erg
  maandag 4 februari 2013 @ 18:14:52 #97
322770 eefje801
Where's the pie?
pi_122472297
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 09:34 schreef ikbenik het volgende:
TS, zoals ik het zie, zit je niet vast aan de relatie. Er is niets of niemand die je verplicht om bij hem te blijven. Doordat je niet vast zit, kan je gaan en staan waar je wilt. Je moet namelijk heel goed beseffen dat je volwassen bent en volwassen keuzes kan maken. En ja, helaas heb je een aantal niet zulke beste keuzes gemaakt.

Maar wat wil je precies, wil je je leven beteren? Betere keuzes maken? Dan kan dat vandaag al, door je vriend te vertellen hoe het ervoor staat. Je kan de keus maken om sterk te zijn, door de zaken als een volwassen persoon aan te pakken. En ja, ook dan zal je keuzes moeten maken. Als je geen geld hebt, dan moet je de keuze maken om aan geld te komen. De keuze die je nu maakt, is door een ander te laten opdraaien voor jouw slechte keuzes. Dat wil je niet, dus zal je iets anders moeten doen. Als de schuld zo hoog is, zal je misschien wel moeten kiezen om je studie een jaar uit te stellen. In dat jaar kan je een kamer zoeken, een baan vinden en die schulden aflossen.

Wat belangrijk is, is dat je nu begint met goede keuzes maken. Als je gaat uitstellen, dan moet je niet vreemd staan te kijken als dat je hele leven zo zal vormen. Want de drempel zal dan heel laag zijn om weer in zo'n situatie terecht te komen.
  maandag 4 februari 2013 @ 19:08:31 #98
157922 fathank
pi_122474538
Ik begin steeds harder te denken dat TS een troll is. Hoe kun je anders zo'n gigantisch bord voor je kop hebben.
pi_122474981
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2013 23:59 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

'Ja maar..' betekent 'nee'

Ow enne:

(vind het ook een superleuk liedje :@ )
"Pools are perfect for holding water"
  maandag 4 februari 2013 @ 22:47:10 #100
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_122489763
Het mooiste vind ik eigenlijk nog dat TS het een 'oneerlijke taakverdeling' vindt :')
Dus terwijl jij studeert, je zelfveroorzaakte problemen op probeert te lossen en alleen het huishouden er naast hoeft te doen vind je dat hij met fulltime werken en het betalen van AL je rekeningen en onderhoud nog wel wat meer voor je zou kunnen betekenen :D :')

Dat je foute keuzes hebt gemaakt in het verleden en daar spijt van hebt is niets meer aan te doen, maar de keuzes die je nu maakt kun je niet meer afschuiven op jonge naiviteit, je weet zo te lezen prima dat je iets flink fout doet, dus doe het dan gewoon anders. En ja dat is een stuk ingewikkelder, en je leven zal er op korte termijn niet leuker op worden, maar als je dan in de toekomst terugkijkt kan dat in ieder geval met trots.
an urge to help mankind overcomes me
pi_122491812
Ik denk dat je je uiterlijk fijner over jezelf voelt als je hier mee kapt, TS. Leen je al maximaal bij? Zo niet, zou ik daarvoor kiezen. En inderdaad, je kan flink wat bij verdienen voordat je niet meer mag lenen. Heb je al nagedacht over een ander, evt beter betalend, baantje?
  maandag 4 februari 2013 @ 23:59:36 #102
390985 Araxana
Carpe diem - of zoiets...
pi_122493183
Srsly, hij verdient veel beter. Je bent alleen maar bij hem voor het geld. Nogal egoïstisch, vind je zelf niet? Veel heb ik er niet aan te zeggen. Ga bij hem weg, dan heeft hij de kans om echt gelukkig te worden... met iemand die hem niet gebruikt...
pi_122493580
Haha, ts maakt kei en keihard misbruik van der *vriendje*.

Eerst goed van hem profiteren, en dan zonder medelijden hem de deur uit trappen. _O_ :P
pi_122493810
En iedereen toont hier maar medelijden naar die jonge toe, maar die jonge kan toch ook zelf assertiviteit tonen?

Die jonge toont dat niet, en pikt dit allemaal maar. Hij laat zich gebruiken, en daar maakt ts goed gebruik van.

Niet netjes, maar geef haar eens ongelijk.
  dinsdag 5 februari 2013 @ 01:07:28 #105
74276 saaw
pi_122494862
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 00:18 schreef theunderdog het volgende:
En iedereen toont hier maar medelijden naar die jonge toe, maar die jonge kan toch ook zelf assertiviteit tonen?

Die jonge toont dat niet, en pikt dit allemaal maar. Hij laat zich gebruiken, en daar maakt ts goed gebruik van.

Want je vriendin steunen in moeilijke tijden kun je iemand flink kwalijk nemen :?
Ja ik geef haar ongelijk, misbruik maken van de goedheid van anderen vind ik persoonlijk onacceptabel.
pi_122494887
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 01:07 schreef saaw het volgende:

[..]

Want je vriendin steunen in moeilijke tijden kun je iemand flink kwalijk nemen :?
Ja ik geef haar ongelijk, misbruik maken van de goedheid van anderen vind ik persoonlijk onacceptabel.
1: Je vriendin steunen is goed, wanneer diegene dat ook echt nodig heeft. Maar ts maakt gewoon duidelijk misbruik van der vriendje, dan ben je als vent gewoon zwak.

2: Tja.. het is zeker niet netjes, maar als ze op die manier van haar schulden afkomt.
  dinsdag 5 februari 2013 @ 01:15:48 #107
74276 saaw
pi_122494958
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 01:10 schreef theunderdog het volgende:

[..]

1: Je vriendin steunen is goed, wanneer diegene dat ook echt nodig heeft. Maar ts maakt gewoon duidelijk misbruik van der vriendje, dan ben je als vent gewoon zwak.

2: Tja.. het is zeker niet netjes, maar als ze op die manier van haar schulden afkomt.
Ik vind juist het afschuiven van je eigen rotte handelen op iemand anders naïviteit nogal zwak.
En TS zou zich kapot moeten schamen, ze weet wat ze die jongen aandoet en gaat toch voor de egoïstische oplossing.
pi_122495016
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 01:15 schreef saaw het volgende:

[..]

Ik vind juist het afschuiven van je eigen rotte handelen op iemand anders naïviteit nogal zwak.
En TS zou zich kapot moeten schamen, ze weet wat ze die jongen aandoet en gaat toch voor de egoïstische oplossing.
Naja... ben het hier niet mee eens. Als die jonge geen assertiviteit toont, dan verdient die het gewoon om zo gebruikt te worden.

Want dat laat hij dan zelf toe.
pi_122495071
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 01:20 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Naja... ben het hier niet mee eens. Als die jonge geen assertiviteit toont, dan verdient die het gewoon om zo gebruikt te worden.

Die kerel weet NIET dat zijn relatie gebasseerd is op haar behoeften voor zijn geld.
  dinsdag 5 februari 2013 @ 01:26:56 #110
74276 saaw
pi_122495072
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 01:20 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Dus zij bedriegt hem maar dat is zijn eigen schuld terwijl hij het niet weet :?
pi_122495080
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 01:26 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Die kerel weet NIET dat zijn relatie gebasseerd is op haar behoeften voor zijn geld.
Het feit dat hij dat niet weet, zegt al genoeg.
pi_122495085
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 01:26 schreef saaw het volgende:

[..]

Dus zij bedriegt hem maar dat is zijn eigen schuld terwijl hij het niet weet :?
Je door een vrouw laten bedreigen. :')

Het überhaupt zover laten komen. :')
  dinsdag 5 februari 2013 @ 01:29:40 #113
74276 saaw
pi_122495094
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 01:28 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Je door een vrouw laten bedreigen. :')

Het überhaupt zover laten komen. :')
Oh je bent er zo een :') :W
pi_122495100
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 01:29 schreef saaw het volgende:

[..]

Oh je bent er zo een :') :W
Ik moet zeggen, ik ben helemaal ondersteboven van deze geweldige argumentatie.
  dinsdag 5 februari 2013 @ 01:59:13 #115
74276 saaw
pi_122495298
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 01:30 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Ik moet zeggen, ik ben helemaal ondersteboven van deze geweldige argumentatie.
Met iemand met zo'n verknipt wereldbeeld ga ik geen zinnige discussie proberen te voeren want je staat overduidelijk niet open voor betere argumentatie zoals ik eerder probeerde.

Bedrogen worden door iemand als een slechte eigenschap zien, echt ik begrijp er helemaal niets van.
  dinsdag 5 februari 2013 @ 06:54:54 #116
157922 fathank
pi_122495985
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 00:18 schreef theunderdog het volgende:

Die knul gaat er wasrschijnlijk vanuit dat ze samen een mooie toekomst tegemoet gaan als dit achter de rug is.
pi_122496234
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 06:54 schreef fathank het volgende:

[..]

Die knul gaat er wasrschijnlijk vanuit dat ze samen een mooie toekomst tegemoet gaan als dit achter de rug is.
Jamaarrr als je dat zomaar toelaat verdien je het gewoon he! Net als dat je over straat loopt en zomaar wordt beroofd of in elkaar getrapt! Dat is niet alleen de schuld van de dader, jij laat het toe! Niet zo daderhaten dus, het slachtoffer heeft ook schuld!

:') :') :')
Mijn UI is:
  dinsdag 5 februari 2013 @ 08:02:46 #118
262 Re
Kiss & Swallow
pi_122496404
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 01:26 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

dan is hij natuurlijk ook best naief en TS maakt daar maar al te graag gebruik van zo te zien
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_122497137
Ik vind het nogal respectloos hoe hier gereageerd wordt. Zou bijna denken dat ik hier voor een veroordeling post. Zoals ik zelf al aangaf, weet ik zelf ook wel dat ik in een onmogelijke situatie zit. Dat hier dan gepost wordt dat ik maar als escort moet gaan werken, een hoer of golddigger ben of die veroordelingen/vooroordelen heb ik niks aan. Misschien dat jullie je beter voelen door dit soort dingen te roepen, maar het zegt nogal wat over jezelf. En ook dat je iemand wil terechtstellen, terwijl je zelf respectloos met een ander omgaat. Nou super!
  dinsdag 5 februari 2013 @ 09:02:32 #120
157922 fathank
pi_122497167
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 09:00 schreef Agnieszka het volgende:
Ik vind het nogal respectloos hoe hier gereageerd wordt. Zou bijna denken dat ik hier voor een veroordeling post. Zoals ik zelf al aangaf, weet ik zelf ook wel dat ik in een onmogelijke situatie zit. Dat hier dan gepost wordt dat ik maar als escort moet gaan werken, een hoer of golddigger ben of die veroordelingen/vooroordelen heb ik niks aan. Misschien dat jullie je beter voelen door dit soort dingen te roepen, maar het zegt nogal wat over jezelf. En ook dat je iemand wil terechtstellen, terwijl je zelf respectloos met een ander omgaat. Nou super!
Als jij het niet meer ziet zitten met je vriend moet je het uitmaken en teruggaan naar je ouders. Een half jaartje fulltime werken en dan je studie weer opnieuw oppakken. Studeren is een recht, geen plicht. Op dit moment is je studie blijkbaar iets wat je je niet kan veroorloven. Doe het dan ook niet.
  dinsdag 5 februari 2013 @ 09:18:51 #121
20346 elgringo
Valt uit vliegtuigen
pi_122497482
In huidige situatie blijven zitten is niet ideaal. Jij ziet het als enige oplossing, ik zie het als een ballen-test (lef-test, je hebt geen ballen ;) )

Als je nu weggaat toon je dit lef. Lastig omdat je denk failliet te gaan. Er zijn zat oplossing om het bol te werken; je moet ze alleen zien. Even wat voorbeelden:
- 0900 nummer; zo'n hijglijn. Klinkt beroerd maar is het niet. Een vriendin heeft het lang gedaan. Je werkt vanaf thuis en krijg per gespreksminuut betaald. Zij had een headset op terwijl ze aan de studie zat.
- Studie tijdelijk stoppen / minderen en meer gaan werken. Realiseer dat studieschuld ook schuld is. Zeker bij call-center verkoop kunnen ze goed betalen.

Heb je gekeken naar schuldsanering? Das op hout bijten maar je komt er vanaf en kan nog wel aardig leven, aangezien zij je alles regelen.
In hoeverre denk je dat je failliet wordt verklaard. 11 maanden om al je schuld af te betalen vind ik niet veel. Of heb je harde limieten ergens?

Ik zou iig weg gaan bij je huidige vriend. Als je dit doet nadat jij al je schuld heb afgelost voelt hij zich gebruikt. Ik neem aan dat je dit niet wilt.
If broken it is, fix it you should.... (en niet eerder ;) )
pi_122497932
quote:
Je blijft bij je vriend omwille van zijn geld...

Hoe noem jij iemand die...
a) zo weg was bij haar vriend als ze het financieel goed had
b) haar relatie ziet als 'vastzitten aan hem'
c) niet vraagt hoe je ze haar relatie beter kan maken, maar alleen vraagt welke opties ze heeft (je bent al een stap verder, je wil je relatie gewoon uitzitten (11 maanden))
d) het heeft over respect terwijl zij haar vriend zo ongelofelijk aan het misbruiken is?
pi_122497974
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 09:18 schreef elgringo het volgende:
In huidige situatie blijven zitten is niet ideaal. Jij ziet het als enige oplossing, ik zie het als een ballen-test (lef-test, je hebt geen ballen ;) )

Als je nu weggaat toon je dit lef. Lastig omdat je denk failliet te gaan. Er zijn zat oplossing om het bol te werken; je moet ze alleen zien. Even wat voorbeelden:
- 0900 nummer; zo'n hijglijn. Klinkt beroerd maar is het niet. Een vriendin heeft het lang gedaan. Je werkt vanaf thuis en krijg per gespreksminuut betaald. Zij had een headset op terwijl ze aan de studie zat.
- Studie tijdelijk stoppen / minderen en meer gaan werken. Realiseer dat studieschuld ook schuld is. Zeker bij call-center verkoop kunnen ze goed betalen.

Heb je gekeken naar schuldsanering? Das op hout bijten maar je komt er vanaf en kan nog wel aardig leven, aangezien zij je alles regelen.
In hoeverre denk je dat je failliet wordt verklaard. 11 maanden om al je schuld af te betalen vind ik niet veel. Of heb je harde limieten ergens?

Ik zou iig weg gaan bij je huidige vriend. Als je dit doet nadat jij al je schuld heb afgelost voelt hij zich gebruikt. Ik neem aan dat je dit niet wilt.
Eindelijk eens iemand die serieus post en post om te helpen!

Gezien de OP denk ik dat TS wel door heeft dat ze verre van ideaal is, en dat ze fouten heeft gemaakt. Het zou fijn zijn als eenieder die alleen maar onzin wil verkopen en iedereen voor hoer uit wil maken die fouten gemaakt heeft in het leven en die recht wil zetten naar KLB gaat. Daar krijg je met dit soort kreten volop aandacht :) !

Soms is een keuze een keuze tussen 2 kwaden en moet je voor de minst slechte gaan. Vaak kan de relatie ook scheef groeien doordat je een bepaalde mate van afhankelijkheid richting hem voelt in plaats van degene bent die naast hem staat. Doordat je financieel afhankelijk bent kan je je niet altijd weren en zal je af en toe meegaan in dingen waar je niet helemaal achter staat om je schuldgevoel wat kleiner te maken.

Afhankelijk zijn van je ouders als je nog jong bent is geen probleem, afhankelijk zijn in een relatie is gevaarlijk en gaat zelden goed ...

Succes!
pi_122498050
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 09:37 schreef zarGon het volgende:

[..]

Je blijft bij je vriend omwille van zijn geld...

Hoe noem jij iemand die...
a) zo weg was bij haar vriend als ze het financieel goed had
b) haar relatie ziet als 'vastzitten aan hem'
c) niet vraagt hoe je ze haar relatie beter kan maken, maar alleen vraagt welke opties ze heeft (je bent al een stap verder, je wil je relatie gewoon uitzitten (11 maanden))
d) het heeft over respect terwijl zij haar vriend zo ongelofelijk aan het misbruiken is?
Ik noem zo iemand onzeker :)

Is er trouwens geen instantie die mensen helpt die in de schulden zitten om samen naar een oplossing te zoeken?
pi_122500085
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 01:59 schreef saaw het volgende:

[..]

Met iemand met zo'n verknipt wereldbeeld ga ik geen zinnige discussie proberen te voeren want je staat overduidelijk niet open voor betere argumentatie zoals ik eerder probeerde.

Bedrogen worden door iemand als een slechte eigenschap zien, echt ik begrijp er helemaal niets van.
*verknipt wereldbeeld* :')

Stel je niet zo aan, je doet alsof ik allerlei perverse zaken aan het goedpraten ben. Ik zeg alleen, dat wanneer die jonge het toelaat om zo gebruikt te worden, dat dat dan zijn eigen schuld is.

Dat wilt niet zeggen, dat datgene dat ts doet, dan goed is. Alleen die jonge moet maar eens een beetje assertiviteit tonen.
pi_122500095
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 06:54 schreef fathank het volgende:

[..]

Dat hij daar vanuit gaat, zegt al genoeg.
pi_122500114
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 07:41 schreef destrovel het volgende:

[..]

Jamaarrr als je dat zomaar toelaat verdien je het gewoon he! Net als dat je over straat loopt en zomaar wordt beroofd of in elkaar getrapt! Dat is niet alleen de schuld van de dader, jij laat het toe! Niet zo daderhaten dus, het slachtoffer heeft ook schuld!

:') :') :')
Allemaal leuk en aardig, maar die vergelijking slaat helemaal nergens op.
pi_122500162
wat een kneus ben je ts
  dinsdag 5 februari 2013 @ 11:06:49 #129
157922 fathank
pi_122500288
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 11:00 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Dat hij daar vanuit gaat, zegt al genoeg.
Godverdomme zeg. Ik dacht dat ik een cynische eikel was, maar jij slaat echt alles.
  dinsdag 5 februari 2013 @ 11:08:17 #130
343183 Newbie114
Psychonaut in opleiding
pi_122500349
quote:
99s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 09:43 schreef Egberts het volgende:

[..]

Ik noem zo iemand onzeker :)

Is er trouwens geen instantie die mensen helpt die in de schulden zitten om samen naar een oplossing te zoeken?
Ik noem zo iemand een misbruiker.

Maar die is er wel ja, SHV (schuldsanering). Maar daar wil TS niets mee doen blijkbaar.
Hier zeiLt.Surge: Kwaliteits user ben je wel.
Hier zei Murdera: Newb, een enorme baas. _O_
'Komt er dan nooit geen einde aan dit wonder?'
pi_122500353
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 11:06 schreef fathank het volgende:

[..]

Godverdomme zeg. Ik dacht dat ik een cynische eikel was, maar jij slaat echt alles.
Dat valt allemaal reuze mee. Jij ontkent dus, dat ts haar vriendje hier zelf bij is?
  dinsdag 5 februari 2013 @ 11:12:53 #132
294141 tarantism
hups in die kont
pi_122500497
Lieve help, wat een armoe. Lees ik nou goed dat de TS ook via een ander persoon schulden heeft uitstaan? En die ander persoon neemt de schuldlast op zich omdat hij zo'n vroom mens is zeker? Wat een situatie, tijd voor professionele hulp dunkt me.

Daarnaast vind ik het niet acceptabel dat iemand die zo in de penarie zit als TS hier ongekend hard wordt aangevallen. Dat lijkt me nou wel het laatste wat zo iemand nodig heeft.
  dinsdag 5 februari 2013 @ 11:13:10 #133
157922 fathank
pi_122500509
Tuurlijk is vriendlief er zelf bij. Maar wat moet ie dan? Haar eruit schoppen en roepen "kom maar terug als je je zaakjes op orde hebt" terwijl meneer waarschijnlijk een toekomst samen met TS voor zich ziet.
  dinsdag 5 februari 2013 @ 11:50:50 #134
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_122501783
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 11:08 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Dat valt allemaal reuze mee. Jij ontkent dus, dat ts haar vriendje hier zelf bij is?
Ik denk dat het meer gaat om het feit dat TS naar vriendlief toe niet aangeeft dat ze de relatie niet ziet zitten en alleen voor het geld blijft, dus waarom zou hij dan schuldig zijn. Hij denkt ws in termen als 'wij' en dus dat ze zo werken naar een normale toekomst samen.
I'm in the basement, you're in the sky
I'm in the basement baby, drop on by
~ this world is only gonna break your heart ~
pi_122501851
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 11:13 schreef fathank het volgende:
Tuurlijk is vriendlief er zelf bij. Maar wat moet ie dan? Haar eruit schoppen en roepen "kom maar terug als je je zaakjes op orde hebt" terwijl meneer waarschijnlijk een toekomst samen met TS voor zich ziet.
Nogmaals: het feit dat hij een toekomst samen met ts ziet, zegt voor mij al genoeg.

Dus hij zou inderdaad afstand moeten nemen van haar. Of zijn die schulden zomaar uit de lucht komen vallen?
  dinsdag 5 februari 2013 @ 11:54:45 #136
157922 fathank
pi_122501910
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 11:52 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Nogmaals: het feit dat hij een toekomst samen met ts ziet, zegt voor mij al genoeg.

Dus hij zou inderdaad afstand moeten nemen van haar. Of zijn die schulden zomaar uit de lucht komen vallen?
Liefde werkt nou eenmaal niet rationeel. Althans 9/10 keer niet.
  dinsdag 5 februari 2013 @ 11:55:12 #137
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_122501920
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 11:52 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Nou, om je geliefde nu maar helemaal af te schrijven om fouten uit het verleden.. damn dan zou ik nooit meer aan de man zijn gekomen :') En ja, vriendlief is duidelijk te goed voor TS maar ik vind niet dat dat hem per definitie schuldig maakt.
Je bent hard jij man }:|
pi_122501966
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 11:54 schreef fathank het volgende:

[..]

Liefde werkt nou eenmaal niet rationeel. Althans 9/10 keer niet.
Het verliefd worden an sich niet, inderdaad.
pi_122502004
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 11:55 schreef missbehavin het volgende:

[..]

Nou, om je geliefde nu maar helemaal af te schrijven om fouten uit het verleden.. damn dan zou ik nooit meer aan de man zijn gekomen :') En ja, vriendlief is duidelijk te goed voor TS maar ik vind niet dat dat hem per definitie schuldig maakt.
Je bent hard jij man }:|
Fouten uit het verleden?

Ts maakt op een laffe manier misbruik van der vriendje. Dat heeft niets met het verleden te maken.

Die jonge moet ballen tonen, en tegen ts zeggen dat ze mag stikken in al haar schulden.
  dinsdag 5 februari 2013 @ 11:58:50 #140
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_122502045
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 11:57 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Fouten uit het verleden?

Ts maakt op een laffe manier misbruik van der vriendje. Dat heeft niets met het verleden te maken.

Die jonge moet ballen tonen, en tegen ts zeggen dat ze mag stikken in al haar schulden.
Ja maar haar vriend weet toch niet dat het misbruik is, die denkt dat ze samen aan hun toekomst werken, dat vind ik nogal een verschil.
pi_122502067
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 11:00 schreef theunderdog het volgende:

[..]

*verknipt wereldbeeld* :')

Stel je niet zo aan, je doet alsof ik allerlei perverse zaken aan het goedpraten ben. Ik zeg alleen, dat wanneer die jonge het toelaat om zo gebruikt te worden, dat dat dan zijn eigen schuld is.

Dat wilt niet zeggen, dat datgene dat ts doet, dan goed is. Alleen die jonge moet maar eens een beetje assertiviteit tonen.
Ik kan het alleen maar met theunderdog eens zijn.

Die jongen is waarschijnlijk helemaal blij dat hij ook eens een vriendin heeft en wordt dus (spreekwoordelijk) in zijn kont gepakt waar hij bij staat.

Wie gaat nu de schulden van een andere betalen?
pi_122502131
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 11:58 schreef missbehavin het volgende:

[..]

Ja maar haar vriend weet toch niet dat het misbruik is, die denkt dat ze samen aan hun toekomst werken, dat vind ik nogal een verschil.
Nogmaals, het feit dat hij dat denkt, toont aan dat hij kinderlijk naïef is.
pi_122502168
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 11:59 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Ik kan het alleen maar met theunderdog eens zijn.

Die jongen is waarschijnlijk helemaal blij dat hij ook eens een vriendin heeft en wordt dus (spreekwoordelijk) in zijn kont gepakt waar hij bij staat.

Wie gaat nu de schulden van een andere betalen?
Och.. je kan iemand best helpen met zijn of haar schulden. Alleen iedereen met een beetje rationeel verstand, ziet wanneer er misbruik van je wordt gemaakt.
  dinsdag 5 februari 2013 @ 12:04:47 #144
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_122502231
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 12:01 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Nogmaals, het feit dat hij dat denkt, toont aan dat hij kinderlijk naïef is.
o|O Of nog gelooft in de liefde en de goedheid van mensen.
kumbayaaa
pi_122502255
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 12:04 schreef missbehavin het volgende:

[..]

kumbayaaa
Duur lesje dan voor hem _O-
pi_122502284
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 12:04 schreef missbehavin het volgende:

[..]

kumbayaaa
Och gossie. :')
  dinsdag 5 februari 2013 @ 12:06:05 #147
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_122502285
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 12:05 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Duur lesje dan voor hem _O-
Ja dat wel.
Ik geloof ook nog in de goedheid van mensen, huuuh :{
  dinsdag 5 februari 2013 @ 12:06:28 #148
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_122502298
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 12:06 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Och gossie. :')
oude brombeer :*
pi_122502303
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 12:06 schreef missbehavin het volgende:

[..]

Ja dat wel.
Hoe oud ben je?

Doe eens wat levenservaring op ;)
pi_122502310
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 12:06 schreef missbehavin het volgende:

[..]

Ja dat wel.
Het heeft niets met *geloven* te maken. Er zijn mensen die goed zijn, en er zijn mensen die door en door slecht zijn.

En iedereen met gezond verstand, heeft snel genoeg door wie slecht of goed is.
  dinsdag 5 februari 2013 @ 12:07:38 #151
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_122502323
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 12:06 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Hoe oud ben je?

Doe eens wat levenservaring op ;)
Oud :@ En ik heb die ervaring wel hoor, alleen vertik ik het verzuurd te worden :+
  dinsdag 5 februari 2013 @ 12:08:04 #152
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_122502336
quote:

[..]

Het heeft niets met *geloven* te maken. Er zijn mensen die goed zijn, en er zijn mensen die door en door slecht zijn.

En iedereen met gezond verstand, heeft snel genoeg door wie slecht of goed is.
Ja oke, daar heb je dan wel weer gelijk in. Maar goed, sommige mensen kunnen goed acteren he..
pi_122502339
TS, ik vind jou een ongelofelijke achterbakse kutwijf.
  † In Memoriam † dinsdag 5 februari 2013 @ 12:09:19 #154
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_122502365
Beter nu uit elkaar dan na het huwelijk, scheelt hem een bomgordelcenten.
pi_122502386
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 12:07 schreef missbehavin het volgende:

[..]

Oud :@ En ik heb die ervaring wel hoor, alleen vertik ik het verzuurd te worden :+
Realistisch is niet verzuurd ;)
pi_122502391
Vriend werkt en verdient geld, betaalt zijn eigen huur en rekeningen en die van TS, doet wat in huishouden.
TS studeert (en krijgt hoogstwaarschijnlijk stufi), en betaalt de rente van haar ccschuld (en aflossing aan degene die haar schuld heeft samengevoegd)?, doet wat in het huishouden.

Op die schuld (en rare constructie met cc betaling via anders) na, is dit gewoon een vrij ouderwetse rolverdeling. Op de universiteit zat meiden die bij hun werkende vriend inwoonden en amper mee hoefden mee te betalen aan het huishouden. Evenredigheid kan best.

Maar kan de liefde echt niet terugkomen?
  dinsdag 5 februari 2013 @ 12:10:46 #157
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_122502413
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 12:09 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Realistisch is niet verzuurd ;)
Ja ja, laat mij nu een beetje hippie zijn ;(
pi_122502429
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 12:08 schreef missbehavin het volgende:

[..]

Ja oke, daar heb je dan wel weer gelijk in. Maar goed, sommige mensen kunnen goed acteren he..
Zeker weten, alleen daar is ts nu niet bepaald een goed voorbeeld van.

Diep in de schulden zitten, je vriendje voor alles laten opdraaien. Maar nee, ze bedoeld het allemaal zo goed. :')
pi_122502439
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 12:10 schreef MevrouwPuff het volgende:
Vriend werkt en verdient geld, betaalt zijn eigen huur en rekeningen en die van TS, doet wat in huishouden.
TS studeert (en krijgt hoogstwaarschijnlijk stufi), en betaalt de rente van haar ccschuld (en aflossing aan degene die haar schuld heeft samengevoegd)?, doet wat in het huishouden.

Op die schuld (en rare constructie met cc betaling via anders) na, is dit gewoon een vrij ouderwetse rolverdeling. Op de universiteit zat meiden die bij hun werkende vriend inwoonden en amper mee hoefden mee te betalen aan het huishouden. Evenredigheid kan best.

Misschien is/was dit wel gangbaar, meer het is meer het feit dat TS bij hem blijft terwijl de liefde over is.
pi_122502461
quote:
Voor hem vind ik dit ook ontzettend rot omdat ik wanneer ik op eigen benen kan staan onze relatie zoals die nu is ga verbreken.
:r

Wees eens een echte vrouw en vertel je vriend dit.
  dinsdag 5 februari 2013 @ 12:12:55 #161
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_122502479
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 12:11 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Zeker weten, alleen daar is ts nu niet bepaald een goed voorbeeld van.

Diep in de schulden zitten, je vriendje voor alles laten opdraaien. Maar nee, ze bedoeld het allemaal zo goed. :')
Ik snap wat je bedoelt hoor, je hebt ook echt wel een punt. Maar ik kan me nog wel voorstellen dat haar vriend het heeft gedaan hoor.
pi_122502481
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 12:11 schreef MightyMightyM het volgende:

[..]

Misschien is/was dit wel gangbaar, meer het is meer het feit dat TS bij hem blijft terwijl de liefde over is.
Daarom. Het is jammer dat de insteek van TS niet is hoe ze bij haar vriend kan blijven.
Wellicht vind hij het vervelend dat het nu zo vrijblijvend en afspraakloos is, terwijl zij bijvoorbeeld meer kan gaan bijdragen wanneer het beter gaat. Dat zal hem ook meer lucht en gevoel van gelijkwaardigheid geven :)
pi_122502483
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 12:12 schreef Ambipur het volgende:

[..]

:r

Wees eens een echte vrouw en vertel je vriend dit.
Zie hier het bewijs waarom de vrouwen het zwakke geslacht zijn :Y
pi_122502521
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 12:13 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Zie hier het bewijs waarom de vrouwen het zwakke geslacht is :Y
Nee, zie hier het bewijs, dat sommige mensen hun hart kwijt zijn geraakt voor wat geld en relaxt leven. Jeetje, wat doet TS mij kotsen.
pi_122502524
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 12:12 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Daarom. Het is jammer dat de insteek van TS niet is hoe ze bij haar vriend kan blijven.
Wellicht vind hij het vervelend dat het nu zo vrijblijvend en afspraakloos is, terwijl zij bijvoorbeeld meer kan gaan bijdragen wanneer het beter gaat. Dat zal hem ook meer lucht en gevoel van gelijkwaardigheid geven :)
Soms is de liefde gewoon op en niet meer terug te krijgen. En vraag is of dit wenselijk is, vooral voor de vriend. Stel je eens voor dat jij die vriend bent en dit topic per ongeluk zou lezen of iets dergelijks? Heel naar.
  dinsdag 5 februari 2013 @ 12:14:47 #166
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_122502526
Ik heb toen ik met mijn relatie stopte echt niet het feit dat het financieel zwaar zou worden laten meetellen, het idee alleen al :r
  dinsdag 5 februari 2013 @ 12:15:32 #167
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_122502546
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 09:00 schreef Agnieszka het volgende: Zoals ik zelf al aangaf, weet ik zelf ook wel dat ik in een onmogelijke situatie zit.
'ik, ik en ik'.

:N
pi_122502567
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 12:14 schreef MightyMightyM het volgende:

[..]

Soms is de liefde gewoon op en niet meer terug te krijgen. En vraag is of dit wenselijk is, vooral voor de vriend. Stel je eens voor dat jij die vriend bent en dit topic per ongeluk zou lezen of iets dergelijks? Heel naar.
Waarschijnlijk is het nu al 'te laat'. Maar in het algemeen ben ik wel van het eraan werken en proberen bij elkaar te blijven. Juist omdat je ziet hoe naar het kan zijn om uit elkaar te gaan. Scheiden bijvoorbeeld is ook forse kapitaalvernietiging.
pi_122502569
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 12:15 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

'ik, ik en ik'.

:N
Borderliners kijken nu eenmaal niet naar de belangen van anderen.
pi_122502578
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 12:13 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Zie hier het bewijs waarom de vrouwen het zwakke geslacht zijn :Y
Ts maakt keihard misbruik van der vriendje, maar vrouwen zijn van het zwakkere geslacht?

Deze situatie toont juist aan, dat vrouwen wel degelijk complete macht over een man kunnen hebben.
pi_122502591
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 12:16 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Ho ho, kunnen we dat stempeltje even niet op ieder labiel ding plakken?
  dinsdag 5 februari 2013 @ 12:17:40 #172
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_122502606
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 12:16 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Niet doen.
pi_122502612
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 12:17 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Ho ho, kunnen we dat stempeltje even niet op ieder labiel ding plakken?
Mag het beestje niet bij de naam genoemd worden?
pi_122502641
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 12:17 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Mag het beestje niet bij de naam genoemd worden?
Hoe kom je erbij dat zij Borderline heeft?

Het is gewoon een lui wijf, dat misbruik maakt van een ander en alleen haar eigen belangen ziet en niet verder komt dan ikke ikke ikke en de rest kan stikken.
Ik heb medelijden met haar vriend.
pi_122502717
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 12:19 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Hoe kom je erbij dat zij Borderline heeft?

Het is gewoon een lui wijf, dat misbruik maakt van een ander en alleen haar eigen belangen ziet en niet verder komt dan ikke ikke ikke en de rest kan stikken.
Ik heb medelijden met haar vriend.
Vriend is het zelf schuld dat hij de realiteit niet wil zien.

De omschrijving wat jij geeft past in ieder geval niet bij een normaal persoon, maar bij een persoon die zwaar afhankelijk is van anderen.

Zeg jij dan maar dat ze normaal is, ik niet.
  dinsdag 5 februari 2013 @ 12:21:49 #176
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_122502737
Niet elke egoistische profiteur heeft een stoornis he..
pi_122502755
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 12:21 schreef missbehavin het volgende:
Niet elke egoistische profiteur heeft een stoornis he..
Nee in de ideale wereld van jou zeker niet?
pi_122502759
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 12:21 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Vriend is het zelf schuld dat hij de realiteit niet wil zien.

De omschrijving wat jij geeft past in ieder geval niet bij een normaal persoon, maar bij een persoon die zwaar afhankelijk is van anderen.

Zeg jij dan maar dat ze normaal is, ik niet.
Nee, vriend ziet dit waarschijnlijk als een investering in hun toekomst en is waarschijnlijk iets verblind door zijn liefde in haar.
TS lijkt mij niet heel normaal idd, maar borderline roepen, nee.
  dinsdag 5 februari 2013 @ 12:23:04 #179
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_122502781
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 12:22 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Nee in de ideale wereld van jou zeker niet?
Nee daar heb je ook gewoon klootzakken :*
pi_122502789
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 12:22 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Nee, vriend ziet dit waarschijnlijk als een investering in hun toekomst en is waarschijnlijk iets verblind door zijn liefde in haar.
TS lijkt mij niet heel normaal idd, maar borderline roepen, nee.
Ik vind dat en zeg dat dus.

Ik bedoel alleen TS daarmee, anderen hoeven zich niet aangevallen te voelen.
pi_122502801
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 12:23 schreef missbehavin het volgende:

[..]

Nee daar heb je ook gewoon klootzakken :*
Van die mensen die gewoon zeggen wat ze denken? :*
  dinsdag 5 februari 2013 @ 12:24:20 #182
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_122502819
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 12:23 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Van die mensen die gewoon zeggen wat ze denken? :*
Oh ik bedoelde jou niet hoor :D Ik bedoelde TS, dus ik had eigenlijk kutwijven moeten zeggen
pi_122502826
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 12:23 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Ik vind dat en zeg dat dus.

Ik bedoel alleen TS daarmee, anderen hoeven zich niet aangevallen te voelen.
Ja, doei met je PVV niveau! Ik vind dat en zeg dat dus. Goed, maar beargumenteer het dan ook.
pi_122502839
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 12:24 schreef missbehavin het volgende:

[..]

Oh ik bedoelde jou niet hoor :D Ik bedoelde TS, dus ik had eigenlijk kutwijven moeten zeggen
Waarschijnlijk geeft TS ook de ouders de schuld van haar situatie ofzo, zou wel typisch zijn :Y
pi_122502888
quote:
Je blijft bij je vriend, puur en alleen om het geld, en je hebt het over respect? Wow, knap dat je dat woord überhaupt nog in je mond durft te nemen.
pi_122502902
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 12:24 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Ja, doei met je PVV niveau! Ik vind dat en zeg dat dus. Goed, maar beargumenteer het dan ook.
PVV niveau ;")

Ik mag het toch niet beargumenteren?

Kijk naar haar gedrag.

Impulsaankopen, schulden, anderen moeten haar helpen, kinderlijk gedrag, afhankelijkheid, emotieuitingen problemen, geen probleem haar lichaam in te zetten, liegen. etc.
pi_122502908
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 12:07 schreef missbehavin het volgende:

[..]

En gelijk heb je!

Verzuurde mensen die denken dat zij meer levenservaring hebben, riiiggghhht. :D
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_122502990
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 12:26 schreef Smack10 het volgende:

[..]

PVV niveau ;")

Kijk naar haar gedrag.

Impulsaankopen, schulden, anderen moeten haar helpen, kinderlijk gedrag, afhankelijkheid, emotieuitingen problemen, geen probleem haar lichaam in te zetten, liegen. etc.
Impulsaankopen (vrouwelijk), schulden hoeft niet te duiden op labiel gedrag, sommigen hebben schulden, zonder impulsaankopen, kindelrijk gedrag & afhankelijkheid is niet typerend voor borderline. Issues met uiten emoties kan ook cultureel gebonden zijn. Liegen is geen kenmerk van borderline en haar lichaam inzitten doet elke vrouw. Ik ook.
  dinsdag 5 februari 2013 @ 12:29:52 #189
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_122503012
Meh, vervelende situatie. Voor je vriend en ook voor jou, ik kan me wel voorstellen dat het gewoon zo is gegroeid met een idee van 'komt wel goed en je moet het toch samen doen'. Als je dan je gevoel langzaamaan verliest en hier door de scheve financiële situatie niet openhartig meer over kan praten uit angst voor het verlies van wat er is opgebouwd en eventueel toekomstperspectief wat je studie betreft word je inderdaad niet gelukkig.

Maar dit hou je geen 11 maanden/2 jaar meer vol, wees daar maar gewoon eerlijk over. Lucht je hart bij je vriend, ga in relatie therapie of wat dan ook en zorg ervoor dat je wel je ei kwijt kan bij degene waar het telt; je vriend.

Je vriend komt heel lief en begrijpend over dus wees er niet te bang voor en spring er niet in met de insteek dat het zijn schuld is of wat dan ook want het valt helemaal niets te verwijten maar dat neemt dus niet weg dat jij jezelf niet meer kan zijn.

Wees eerlijk en als er nog wat te redden valt aan de relatie dan lukt het wel en zo niet dan moet je dus maar meer bij lenen voor je studie en dus het beste maken van de dan ontstane situatie.

Sterkte.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  dinsdag 5 februari 2013 @ 12:29:53 #190
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_122503013
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 12:26 schreef Smack10 het volgende:

[..]

PVV niveau ;")

Kijk naar haar gedrag.

Smack, hou eens op met je internet-diagnoses. Voegt niets toe.
pi_122503051
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 12:29 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Impulsaankopen (vrouwelijk), schulden hoeft niet te duiden op labiel gedrag, sommigen hebben schulden, zonder impulsaankopen, kindelrijk gedrag & afhankelijkheid is niet typerend voor borderline. Issues met uiten emoties kan ook cultureel gebonden zijn. Liegen is geen kenmerk van borderline en haar lichaam inzitten doet elke vrouw. Ik ook.
Kan zijn zeg je de hele tijd.

Nee, ik geloof er niet in hoor.

TS, vertel eens over de relatie met je ouders?
pi_122503076
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 12:29 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Smack, hou eens op met je internet-diagnoses. Voegt niets toe.
Ze kan inderdaad beter hulp gaan zoeken in het echt, zodat ze niet weer in deze problemen raakt.

Heb je gelijk in, hopelijk doet ze er iets mee :Y
pi_122503101
Ts: Heey schatje, ik moet nog zoveel betalen, zou jij mij daar plz mee willen helpen?

Vriendje: Maar natuurlijk, ik laat je nooit in de steek. Dat weet je toch?

Ts: Dank je lieverd.

Vriendje: Laat de financiële papieren eens zien.

Ts: Kijk, het is zoveel, ik weet het echt niet meer.

Vriendje: Het komt allemaal wel goed , wanneer wij (kuch*ik* Kuch) alles betaald heb. Kunnen wij verder met ons leven.

Ts: Ik hoop dat dit allemaal snel achter de rug is, schatje (zodat ik eindelijk eens naar een echte vent kan).

En zo gaat dat dan iedereen week. Wanneer de financiële discussies tussen ts en haar vriendje dan afgelopen zijn. Gaat ts richting haar computer, om op fok op een subtiele manier te vertellen wat voor loser van een vriendje ze heeft.
pi_122503105
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 12:31 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Kan zijn zeg je de hele tijd.

Nee, ik geloof er niet in hoor.

TS, vertel eens over de relatie met je ouders?
Goed. Dit dan:

Symptomen borderline bron http://www.trimbos.nl/ond(...)dsstoornis/symptomen

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:') Oh ja, de overbekende vraag, contact met ouders :D
pi_122503135
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 12:10 schreef MevrouwPuff het volgende:

Schattig .. In welke eeuw zat jij op de uni?
pi_122503169
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 12:32 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Goed. Dit dan:

Symptomen borderline bron http://www.trimbos.nl/ond(...)dsstoornis/symptomen

SPOILER
:') Oh ja, de overbekende vraag, contact met ouders :D
Fijn dat je je ook even inleest.

Kan ook in verschillende gradaties voorkomen, dus niet schrikken ;)

Ik blijf bij mijn uitspraken :Y
pi_122503178
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 12:34 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Fijn dat je je ook even inleest.

Kan ook in verschillende gradaties voorkomen, dus niet schrikken ;)

Ik blijf bij mijn uitspraken :Y
Je bent koppig. Hoe vrouwelijk :)
pi_122503194
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 12:35 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Je bent koppig. Hoe vrouwelijk :)
Nee, zelfverzekerd. :*
pi_122503206
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 12:35 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Autistisch.
pi_122503217
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 12:36 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Autistisch.
Officieel narcistisch :W
pi_122503219
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 12:35 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Huh? Zelfverzekerd heeft hier niets mee te maken :')
pi_122503230
quote:

[..]

Autistisch.
Ja, ben je dat? :D
pi_122503237
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 12:36 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Oh my. Zet alles wel in zijn perspectief. Maar dan ben je best wel onzeker... Kusje :*
pi_122503238
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 12:36 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Trots zijn op je beperkingen. :')
pi_122503252
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 12:33 schreef probeer het volgende:

[..]

Schattig .. In welke eeuw zat jij op de uni?
Tot 2010. Nu werk ik, mn vriend rond zn studie af. Ik betaal 2/3e van de huur en als ik op vakantie wil en hij heeft geen geld betaal ik, omdat we anders niet kunnen. Geen problemen mee, komt wel goed. Andersom had ie het ook zo gedaan.
pi_122503256
quote:

[..]

Trots zijn op je beperkingen. :')
Je eigen beperking opgooien om andere een label aan te praten :')
pi_122503276
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 12:37 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Je eigen beperking opgooien om andere een label aan te praten :')
Waar gooi ik met mijn eigen beperkingen?
pi_122503296
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 12:36 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Oh my. Zet alles wel in zijn perspectief. Maar dan ben je best wel onzeker... Kusje :*
Haha nee hoor.

Trouwens, kwam uit een testje op FOK! hier, dus hecht er niet veel waarde aan.

:*
pi_122503302
Kunnen jullie je bitchfight lekker elders houden?

TS is een hoer. Daar komt het op neer.
pi_122503310
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 12:38 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Waar gooi ik met mijn eigen beperkingen?
quote:

[..]

Autistisch.
Hier :W
pi_122503321
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 12:37 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Tot 2010. Nu werk ik, mn vriend rond zn studie af. Ik betaal 2/3e van de huur en als ik op vakantie wil en hij heeft geen geld betaal ik, omdat we anders niet kunnen. Geen problemen mee, komt wel goed. Andersom had ie het ook zo gedaan.
Je steentje bijdragen op basis van draagkracht is heel wat anders dan compleet financieel afhankelijk zijn van je partner. Je vriend heeft iig de intentie iets bij te dragen, en doet dit dan ook naar eigen kunnen.
pi_122503329
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 12:39 schreef Ambipur het volgende:

En jij bent een hypocriet.

Jij bent begonnen met deze hele virtuele *gevecht*.
pi_122503334
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 12:39 schreef Ambipur het volgende:

TS is slim/labiel whatever.

En vriendjelief is wereldvreemd/naïef.
pi_122503343
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 12:39 schreef Smack10 het volgende:

[..]

[..]

Hier :W
Faal.

Je kan beter.
pi_122503356
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 12:40 schreef theunderdog het volgende:

[..]

En jij bent een hypocriet.

Jij bent begonnen met deze hele virtuele *gevecht*.
Dan eindig ik het ook. :*
pi_122503386
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 12:40 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Faal.

Je kan beter.
Ja hoor.

Als ik getrouwd zou zijn met TS en ze pakt naar een scheiding onevenredig veel geld mee, dan gaat ze dat terugbetalen. En dat kan heel ver gaan :Y

Ja, ik lees ook dat ze niet getrouwd zijn maar het is om een voorbeeld te geven.
pi_122503401
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 12:40 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Dan eindig ik het ook. :*
Stop eens met dat denigrerende gedoe, het staat je niet.
pi_122503428
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 12:41 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Ja hoor.

Als ik getrouwd zou zijn met TS en ze pakt naar een scheiding onevenredig veel geld mee, dan gaat ze dat terugbetalen. En dat kan heel ver gaan :Y

Ja, ik lees ook dat ze niet getrouwd zijn maar het is om een voorbeeld te geven.
Überhaupt trouwen met ts. :')
pi_122503431
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 12:42 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Stop eens met dat denigrerende gedoe, het staat je niet.
Ik was niet denigrerend.. Dat kusje was om het lief af te sluiten.
pi_122503458
quote:
17s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 12:43 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Ik was niet denigrerend.. Dat kusje was om het lief af te sluiten.
Onzin, en dat weet je zelf ook.
pi_122503482
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 12:44 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Onzin, en dat weet je zelf ook.
Als je iets te zeggen hebt, mijn DM staat open. :) We hadden het over hoe vies TS is.
  dinsdag 5 februari 2013 @ 12:46:31 #222
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_122503536
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 12:44 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Als je iets te zeggen hebt, mijn DM staat open. :) We hadden het over hoe vies TS is.
TS heeft zelf ook door hoe fout de situatie is en heeft dit topic aangemaakt om een idee te krijgen hoe dit beter te maken. Een persoon zonder enige scrupules had dit nog niet eens gedaan, was twee jaar door gegaan zonder schuldgevoel en had daarna haar vriend glashard laten vallen.
Vrijheid
pi_122503694
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 12:46 schreef jogy het volgende:

[..]

TS heeft zelf ook door hoe fout de situatie is en heeft dit topic aangemaakt om een idee te krijgen hoe dit beter te maken. Een persoon zonder enige scrupules had dit nog niet eens gedaan, was twee jaar door gegaan zonder schuldgevoel en had daarna haar vriend glashard laten vallen.
:') Excuse me?.....

quote:
Voor hem vind ik dit ook ontzettend rot omdat ik wanneer ik op eigen benen kan staan onze relatie zoals die nu is ga verbreken
quote:
14s.gif

[quote]0s.gif [b]Op zondag 3 februari 2013 15:25 schreef Agnieszka het volgende:

Ook voel ik mij erg rot naar hem toe. Ik zie dat hij nog steeds zijn best doet voor onze relatie en dat terwijl ik het liefst weg bij hem ga. En ook hij lijdt eronder, want ook hij moet inleveren omdat ik bij hem inwoon en hij volgens mij merkt dat ik het niet meer trek.
Ze is continu met haar zelf bezig....
pi_122503748
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 12:46 schreef jogy het volgende:

[..]

Ze heeft idd wel door hoe fout de situatie is, maar ze denkt nog steeds niet aan haar vriend en wat ze hem aandoet. Alleen maar hoe ze uit haar eigen vervelende situatie komt.

En dát stoort velen.
pi_122504110
En toch he....

Ik kan me voorstellen dat deze situatie ontstaat. Dat je nadat je jezelf in de problemen hebt gewerkt verliefd wordt, oprecht, en dat een nieuw liefje wil helpen. Dat hij zegt ik huur dat huis toch, en ik snap dat je niet mee kunt betalen, maar kom bij mij wonen want dat vind ik fijner dan als je bij je ouders blijft. Ik heb als student een relatie gehad met iemand die niet gestudeerd had maar meteen was gaan werken. Die had een koophuis - no way natuurlijk dat ik van mn stufi en bijbaan de helft van zijn hypotheek kon opbrengen. Had ik dan niet met hem mogen gaan samenwonen, was ik dan een uitzuiger? Hij wist hoe mijn situatie was toen hij me vroeg bij hem in te trekken, we hebben daar afspraken over gemaakt. Dus tot daar kan ik het me best voorstellen. TS haar situatie is wel veel extremer dan mijne was, ik betaalde wel mijn eigen rekeningen namelijk, maar kon maar weinig meebetalen aan het huis. Maar toch - het kan met de beste intenties zo ontstaan zijn. Of TS het aanbod had moeten accepteren kun je over discussieren, maar waarschijnlijk zagen ze het als een investering in de toekomst. Nu leven van zijn inkomen, maar dan straks twee mooie inkomens. Daar valt iets voor te zeggen.

En ik snap de angst van TS ook wel. Dit heeft een enorme impact op haar leven, misschien moet ze haar studie er wel door afbreken en kijkt ze ineens tegen jaren kutbaantjes en schuldsanering aan. Terwijl als de relatie goed was blijven gaan het allemaal goed had kunnen komen ondanks haar eerdere fouten (die ze toegeeft). Ze heeft een tijd het uitzicht gehad dat het allemaal goed ging komen, en nu moet ze weer terug schakelen naar het beeld van hoe de fuck ga ik me hier uit redden. Dat is moeilijk. En dan moet ze het ook nog zichzelf aandoen, in de zin dat zij de beslissing neemt met de relatie te stoppen. Als hij bij haar wegging overkwam het haar, nu moet ze zelf de boel torpederen. Dat lijkt me erg zwaar. Bovendien is een relatie die misloopt vaak niet van de ene dag op de andere kapot. Eerst twijfel je een beetje, dan gaat het weer een tijdje wat beter, uiteindelijk komt het knagende besef dat het niet goed zit. Dat is vaak al lastig als er geen financiele consequenties aan zitten.

Maar TS, hoe kut het ook is, je zult het onder ogen moeten zien. Je kunt dit niet alleen hem niet aan doen - zelfs als hij het wel prima vindt, kun je dit jezelf niet aan doen. Je houdt jezelf dan gevangen in die relatie, wordt een soort prostituee en werkster in één en je moet dan ook nog de hele dag doen alsof je het geweldig vindt. Het ergste is nog dat je er niet eerlijk over mag zijn. Dat moet je gewoon niet willen. Dat is geen enkel diploma waard. Hoe eng het ook is, ik denk dat je er toch mee zult moeten stoppen. Probeer een oplossing te vinden - als hij bij jou weg zou gaan zou je dat ook moeten. Misschien moet je een tijd je studie onderbreken, maar dat is dan maar zo. Volgens mij word je hartstikke depressief als je zo doorgaat. Als het nou nog twee maanden tot je afstuderen was, ok, maar twee jaar? Dat moet je gewoon niet willen. Ik denk dat je beter in de schuldsanering kunt zitten maar vrij kunt zijn, dan in deze situatie doorleven. En als je dan je diploma haalt, heb je het echt zelf gedaan, zelf iets van je leven gemaakt. Dan kun je er trots op zijn. Nu ga je jezelf haten.
  dinsdag 5 februari 2013 @ 13:19:16 #226
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_122504732
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 12:53 schreef probeer het volgende:

[..]

Ze heeft idd wel door hoe fout de situatie is, maar ze denkt nog steeds niet aan haar vriend en wat ze hem aandoet. Alleen maar hoe ze uit haar eigen vervelende situatie komt.

En dát stoort velen.
Begrijpelijk, en nu meer hopen dat er hier iets gezegd kan worden waardoor ze deze situatie nu aankaart in plaats van dat ze het op zijn beloop laat en dus over twee jaar pas te kennen geeft dat de relatie niet werkt. En tegen haar schreeuwen dat het een hoer is werkt niet echt, hé?
Vrijheid
  dinsdag 5 februari 2013 @ 13:20:37 #227
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_122504774
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 13:03 schreef Dipkip het volgende:
En toch he....
[goede tekst]
Dan kun je er trots op zijn. Nu ga je jezelf haten.
Naja, dat dus.
Vrijheid
pi_122505011
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 13:19 schreef jogy het volgende:
En tegen haar schreeuwen dat het een hoer is werkt niet echt, hé?
Ik heb geen zin mensen continu te stimuleren. Daar hebben we types als jij voor :)
pi_122505228
quote:
3s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 08:02 schreef Re het volgende:
dan is hij natuurlijk ook best naief en TS maakt daar maar al te graag gebruik van zo te z
Hoezo is hij naief ?
pi_122505258
SHV kan trouwens niets betekenen voor ts want stufi.

En toch blijf ik ts een achterbaks wijf vinden. Zolang ze niet verteld wat ze werkelijk voelt. Als die jongen dan nog zegt, blijf tot je alles op orde hebt, is het zijn keuze.
Been there done that. Misschien dat ik daarom wel zo fel ben in mijn mening
pi_122505270
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 13:32 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Hoezo is hij naief ?
Dat hij het niet doorheeft wat TS van plan is.

Een beetje kerel merkt dat wel in grijpt dan in.
  dinsdag 5 februari 2013 @ 13:34:50 #232
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_122505306
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 13:26 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Ik heb geen zin mensen continu te stimuleren. Daar hebben we types als jij voor :)
Ook weer waar :').
Vrijheid
pi_122505401
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 13:33 schreef Cassandra87 het volgende:
Wat is SHV, bedoel je schuldsanering?
pi_122505414
quote:
Het heeft niets met *geloven* te maken. Er zijn mensen die goed zijn, en er zijn mensen die door en door slecht zijn.En iedereen met gezond verstand, heeft snel genoeg door wie slecht of goed is.
Er moeten redenen zijn om niet te geloven in de oprechtheid van zijn partner. En die waren er in eerste instantie ook niet want TS heeft wel van hem gehouden. Hij heeft -wrs door de manipulatieve kracht v.d. TS- simpelweg niet door dat de intenties van TS veranderd zijn.

Dus zijn 'geloof' in zijn partner had het bij het juiste end..
pi_122505436
quote:
5s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 13:37 schreef Dipkip het volgende:

[..]

Wat is SHV, bedoel je schuldsanering?
schuldhulpverlening ja
pi_122505464
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 13:33 schreef Smack10 het volgende:
Dat hij het niet doorheeft wat TS van plan is.Een beetje kerel merkt dat wel in grijpt dan in.
Ben het vaak met je eens maar misschien heeft hij simpelweg nog nooit de ervaring met de rotheid van de vrouw gehad... In die zin is hij naïef. Maar wij weten verder niet hoe goed TS kan acteren...
pi_122505554
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 13:39 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Ben het vaak met je eens maar misschien heeft hij simpelweg nog nooit de ervaring met de rotheid van de vrouw gehad... In die zin is hij naïef. Maar wij weten verder niet hoe goed TS kan acteren...
Ja, maar daar is hij toch echt zelf bij natuurlijk.

Denken dat hij het prins op het witte waard is, getuigt van weinig eigenwaarde natuurlijk.

Jezelf en je eigen vermogen opofferen aan iemand met automatisch de verwachting dat de andere dan een verplichting heeft om bij hem te blijven..
pi_122505647
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 13:41 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Denken dat hij het prins op het witte waard is, getuigt van weinig eigenwaarde natuurlijk.

Jezelf en je eigen vermogen opofferen aan iemand met automatisch de verwachting dat de andere dan een verplichting heeft om bij hem te blijven..
Erg naïef idd. Maar moet een ieder niet op zijn bek gaan, om er achter te komen hoe het echt zit?
Ik vind TS slecht handelen, dat zij gebruik maakt, van zijn goedheid.
pi_122505716
En toch zou ik mijn partner ten alle tijden steunen, of het nou financieel is of niet, zolang het goed zit, maar als het niet goed zit ga ik er van uit dat mijn partner ballen genoeg heeft om dat aan te geven. Sowieso, problemen los je op, werk je uit, je gooit niet zomaar de handdoek in de ring en al helemaal niet pas nadat je weer op eigen benen kan staan
pi_122505721
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 13:38 schreef Cassandra87 het volgende:
schuldhulpverlening ja
Ik denk dat ze twee opties heeft: of ze weet op de een of andere manier genoeg geld te verdienen en haar uitgaven zo laag te houden dat ze tegelijk kan studeren en verder kan gaan met de schuld afbetalen. Of ze zal moeten stoppen met de studie, en dan kan ze wel gebruik maken van schuldhulpverlening. Ik krijg de indruk van TS dat ze verwacht over twee jaar schuldvrij te zijn als haar vriend blijft betalen zoals hij nu doet. Dus waarschijnlijk kan TS door haar studie te onderbreken ook wel in twee jaar die schuld afbetalen. Dan kan ze daarna weer verder studeren en na haar afstuderen haar studieschuld afbetalen met haar dan hogere inkomen, zoals de rest van nederland ook doet.
pi_122505799
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 13:41 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Dat klopt. Het zal ongetwijfeld zo zijn dat hij eigenwaarde ontleent aan zijn hulp aan TS, maar wij weten niet of het de reden is waarom hij met haar is. Wellicht geeft hij in eerste instantie om haar persoonlijkheid en zijn haar problemen een voor zijn ego handige bijkomstigheid. En is het is daarmee ook niet gezegt dat hij het als een verplichting voor haar ziet... Ik gok dat hij denkt dat zij bij hem is om hem ipv om zijn geld. Dat is slechts naief geworden toen het ook daadwerkelijk zo in elkaar begon te steken.
pi_122505899
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 13:46 schreef Dipkip het volgende:

[..]

Ik denk dat ze twee opties heeft: of ze weet op de een of andere manier genoeg geld te verdienen en haar uitgaven zo laag te houden dat ze tegelijk kan studeren en verder kan gaan met de schuld afbetalen. Of ze zal moeten stoppen met de studie, en dan kan ze wel gebruik maken van schuldhulpverlening. Ik krijg de indruk van TS dat ze verwacht over twee jaar schuldvrij te zijn als haar vriend blijft betalen zoals hij nu doet. Dus waarschijnlijk kan TS door haar studie te onderbreken ook wel in twee jaar die schuld afbetalen. Dan kan ze daarna weer verder studeren en na haar afstuderen haar studieschuld afbetalen met haar dan hogere inkomen, zoals de rest van nederland ook doet.
Klopt, bedoelde ook dat dat op dít moment geen optie is.
Maar TS wilt niet stoppen met haar studie want ze weet niet of ze die dan weer gaat hervatten.
TS lijkt me iemand met weinig ruggegraat.
pi_122506123
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 13:50 schreef Cassandra87 het volgende:
Klopt, bedoelde ook dat dat op dít moment geen optie is.
Maar TS wilt niet stoppen met haar studie want ze weet niet of ze die dan weer gaat hervatten.
TS lijkt me iemand met weinig ruggegraat.
Ze kan natuurlijk ook blijven studeren en er heel erg veel bij werken. Dat je er eigenlijk zelf een soort deeltijdstudie van maakt. Maar ik denk dat dat zwaarder is dan twee jaar stoppen.

Ik ben het met je eens dat ze zo overkomt. Ik hoop wel dat ze met wat tijd zelf tot een punt komt waar ze accepteert dat ze iets aan de situatie moet doen. Ik denk namelijk niet dat die relatie nog twee jaar goed blijft gaan, ze geeft aan dat haar vriend minder blij met haar lijkt. Straks maakt hij het uit en dan moet ze ineens een oplossing vinden... Ik kan me niet voorstellen dat hij twee jaar lang gelukkig blijft in deze relatie. Tenzij hemzelf iets mankeert, waardoor hij er alles voor over heeft zolang hij maar een vriendin kan houden. Zulke mensen heb je ook.
pi_122506163
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 13:39 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Hoe kun je nu zeggen dat iemand zijn of haar acteerkunsten een excuus zijn voor het zwakke gedrag van ts haar vriendje. :')

ts zit diep in de schulden man.
pi_122506228
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 13:56 schreef theunderdog het volgende:
Hoe kun je nu zeggen dat iemand zijn of haar acteerkunsten een excuus zijn voor het zwakke gedrag van ts haar vriendje. ts zit diep in de schulden man.
Als ik een vrouw tegenkom met schulden en ik het breed genoeg heb, dan zal ik meer dan bereid zijn haar te helpen. Maar dat heeft met inschattingsvermogen wb haar intenties te maken...Als er genoeg signalen zijn dat ze het om het geld doet dan is het :W Zijn die signalen er niet wordt ik of heel goed voor de gek gehouden of ik help iemand die om mij geeft en waar ik om geef... :) (en daar is naar mijn idee absoluut niets mis mee)

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 05-02-2013 13:59:46 ]
pi_122506325
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 13:58 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Als ik een vrouw tegenkom met schulden en ik het breed genoeg heb, dan zal ik meer dan bereid zijn haar te helpen. Maar dat heeft met inschattingsvermogen wb haar intenties te maken...Als er genoeg signalen zijn dat ze het om het geld doet dan is het :W Zijn die signalen er niet wordt ik of heel goed voor de gek gehouden of ik help iemand die om mij geeft en waar ik om geef... :) (en daar is naar mijn idee absoluut niets mis mee)
Ja maar je vraagt je toch af waarom iemand in de schulden zit?

Er zijn vast nog wel andere signalen die wijzen op labielheid van TS..
pi_122506506
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 14:00 schreef Smack10 het volgende:
Ja maar je vraagt je toch af waarom iemand in de schulden zit?Er zijn vast nog wel andere signalen die wijzen op labielheid van TS..
Je bedoelt, 'ze is (schijnbaar) labiel, dus er is reden om te twijfelen aan haar liefde en intenties voor mij' ?
Dat klopt inderdaad. Maar goed, verder is het natuurlijk niet per se een zwaktebod een relatie te hebben met een labiele vrouw.
pi_122506608
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 13:33 schreef Cassandra87 het volgende:

En toch blijf ik ts een achterbaks wijf vinden. Zolang ze niet verteld wat ze werkelijk voelt. Als die jongen dan nog zegt, blijf tot je alles op orde hebt, is het zijn keuze.
Been there done that. Misschien dat ik daarom wel zo fel ben in mijn mening
Ik werk zelf in de SHV en wat je zegt, is deels waar. Minnelijke schuldregelingen mislukken vaak, omdat veel schuldeisers (terecht) menen dat schuldenaar maar moet gaan werken om zo de afloscapiciteit te verhogen. Wettelijke regelingen zijn niet mogelijk aangezien stufi niet als inkomen wordt gezien en inkomen een vereiste is.
Je hebt nog wel iets als jongerensaneringskredieten, speciaal voor scholieren en studenten. Echter, dit heeft ook een kleine kans van slagen...
pi_122506692
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 14:07 schreef MightyMightyM het volgende:

[..]

Ik werk zelf in de SHV en wat je zegt, is deels waar. Minnelijke schuldregelingen mislukken vaak, omdat veel schuldeisers (terecht) menen dat schuldenaar maar moet gaan werken om zo de afloscapiciteit te verhogen. Wettelijke regelingen zijn niet mogelijk aangezien stufi niet als inkomen wordt gezien en inkomen een vereiste is.
Je hebt nog wel iets als jongerensaneringskredieten, speciaal voor scholieren en studenten. Echter, dit heeft ook een kleine kans van slagen...
Ok, ik weet alleen dat wij geen studenten aannemen, en meer gemeentes houden dat bij voorbaat af. Dan zal dat wel de achterliggende reden zijn
  dinsdag 5 februari 2013 @ 14:22:29 #250
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_122507164
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 13:56 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Hoe kun je nu zeggen dat iemand zijn of haar acteerkunsten een excuus zijn voor het zwakke gedrag van ts haar vriendje. :')

ts zit diep in de schulden man.
Het vriendje is wel wat goed van vertrouwen maar dat zou ook zo moeten zijn in een relatie. Het is geen zwak gedrag verder maar wel gedrag wat open staat voor misbruik.
Vrijheid
pi_122507170
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 13:58 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Ik beweer toch nergens dat dat iets mis mee is. Maar het lijkt mij toch overduidelijk, dat ts haar vriendje alleen nodig heeft om het geld?
pi_122507252
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 14:22 schreef theunderdog het volgende:
Ik beweer toch nergens dat dat iets mis mee is. Maar het lijkt mij toch overduidelijk, dat ts haar vriendje alleen nodig heeft om het geld?
Dat was in eerste instantie toch niet het geval ? TS hield van haar vriendje. Wellicht heeft ze het altijd handig gevonden (en dat goed verborgen gehouden) maar ik heb nav de OP de indruk dat de relatie niet gebasseerd was op 'hoer heeft geld nodig'. Dat is nu het geval. De vraag is dus of het vriendje er achter gaat komen. Komt hij er achter en hij blijft bij haar ? Dan kun je hem een zwakkeling gaan noemen.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 05-02-2013 14:25:12 ]
  dinsdag 5 februari 2013 @ 14:26:25 #253
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_122507296
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 14:22 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Vanaf hier wel ja omdat ze het anoniem heeft toegegeven maar daar weet het vriendje blijkbaar nog niets vanaf. Hij heeft misschien wel een idee dat er ergens iets eventueel niet helemaal lekker zit maar niets concreets. En waarschijnlijk als hij vraagt wat er is zet TS haar zonnegezicht op en verzekerd hem dat er niets is. (pure speculatie uiteraard)
Vrijheid
pi_122507305
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 14:24 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Dat was in eerste instantie toch niet het geval ? TS hield van haar vriendje. Wellicht heeft ze het altijd handig gevonden (en dat goed verborgen gehouden) maar ik heb nav de OP de indruk dat de relatie niet gebasseerd was op 'hoer heeft geld nodig'. Dat is nu het geval. De vraag is dus of het vriendje er achter gaat komen. Komt hij er achter en hij blijft bij haar ? Dan kun je hem een zwakkeling gaan noemen.
Je doet alsof dit allemaal vandaag de dag pas is begonnen.
  dinsdag 5 februari 2013 @ 14:27:12 #255
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_122507326
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 14:26 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Jij doet alsof het vriendje weet wat TS op het internet neer zet.
Vrijheid
pi_122507350
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 14:26 schreef theunderdog het volgende:
En jij doet net alsof TS al vanaf de eerste date duidelijk heeft gemaakt dat ze hem wil voor zijn geld.
pi_122507372
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 14:26 schreef jogy het volgende:

[..]

Vanaf hier wel ja omdat ze het anoniem heeft toegegeven maar daar weet het vriendje blijkbaar nog niets vanaf. Hij heeft misschien wel een idee dat er ergens iets eventueel niet helemaal lekker zit maar niets concreets. En waarschijnlijk als hij vraagt wat er is zet TS haar zonnegezicht op en verzekerd hem dat er niets is. (pure speculatie uiteraard)
Uiteindelijk is bijna alles speculatie, zolang je niet echt betrokken bent bij de situatie.

Maar op die manier kunnen wij helemaal geen onwetenschappelijke en of discussies houden waar je zelf niet bij betrokken bent. Weg 90% van alle discussies hier op fok.
pi_122507385
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 14:27 schreef jogy het volgende:

[..]

Jij doet alsof het vriendje weet wat TS op het internet neer zet.
Dat doe ik helemaal niet.
pi_122507391
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 14:27 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

En jij doet net alsof TS al vanaf de eerste date duidelijk heeft gemaakt dat ze hem wil voor zijn geld.
Pfff
pi_122507411
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 14:28 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Pfff
Pffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffff :6
  dinsdag 5 februari 2013 @ 14:29:24 #261
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_122507419
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 14:28 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Uiteindelijk is bijna alles speculatie, zolang je niet echt betrokken bent bij de situatie.

Maar op die manier kunnen wij helemaal geen onwetenschappelijke en of discussies houden waar je zelf niet bij betrokken bent. Weg 90% van alle discussies hier op fok.
Maar de aanname dat vriendje geen idee heeft (buiten zijn schuld om) lijkt mij een stuk waarschijnlijker dan dat ie alles weet en het maar op zijn beloop laat.
Vrijheid
pi_122507513
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 14:29 schreef jogy het volgende:

[..]

Maar de aanname dat vriendje geen idee heeft (buiten zijn schuld om) lijkt mij een stuk waarschijnlijker dan dat ie alles weet en het maar op zijn beloop laat.
Maar ik beweer dan ook nergens, dat hij het allemaal weet.

Juist, dat het zo waarschijnlijk is dat hij dit allemaal niet weet. Zegt mij meer dan genoeg over het vriendje van ts. Kom op, als je een beetje je best doet, dan kom je er toch wel achter of iemand misbruik van je maakt ja of nee?
  dinsdag 5 februari 2013 @ 14:35:03 #263
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_122507631
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 14:32 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Juist, dat het zo waarschijnlijk is dat hij dit allemaal niet weet. Zegt mij meer dan genoeg over het vriendje van ts. Kom op, als je een beetje je best doet, dan kom je er toch wel achter of iemand misbruik van je maakt ja of nee?
Maar zo ga je toch niet een relatie in?
  dinsdag 5 februari 2013 @ 14:35:57 #264
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_122507657
quote:

[..]

Ach ik heb in een grijs verleden ook iemand gehad die me helemaal de wol over mijn ogen kon trekken en achteraf had ik ook zoiets van 'Dat ik dat niet gezien heb zeg! :{'. Maar dat noem je dan maar een leermoment en neem je dus me. Als het vriendje nog nooit zodanig bedrogen is heeft ie er geen ervaring mee. Jammer voor hem dat ie ook nog eens financieel misbruikt wordt.. Als je opgegroeid bent met het idee dat je binnen een relatie altijd eerlijk bent met elkaar en nog nooit het tegendeel bent tegen gekomen dan kan het best eens fout gaan.
Vrijheid
pi_122507675
quote:
Kom op, als je een beetje je best doet, dan kom je er toch wel achter of iemand misbruik van je maakt ja of nee?
Mwaaaaaaah.

Als het eerst al een tijd wel om de goede redenen gebeurd denk ik niet dat je ineens op het moment dat je vriendin gaat twijfelen een soort intern alarm hebt wat gaat loeien dat je nu ineens gebruikt wordt. Ze zitten al heel lang in een patroon, TS laat waarschijnlijk weinig merken. Misschien gaat het wat minder, maar dan zou mijn eerste conclusie ook niet zijn dat mijn partner niet meer van me houdt. Waarschijnlijk denkt hij dat ze ergens anders mee zit. Mogelijk spelen er ook meerdere dingen.
pi_122507678
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 14:35 schreef missbehavin het volgende:

[..]

Maar zo ga je toch niet een relatie in?
Dat is het hem juist.

Mensen gaan mij niet wijsmaken, dat ts eerst een vrouw was die sterk in haar schoenen stond. En dat die schulden eigenlijk als bakken uit de lucht is komen vallen.
pi_122507713
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 14:35 schreef jogy het volgende:

[..]

Ach ik heb in een grijs verleden ook iemand gehad die me helemaal de wol over mijn ogen kon trekken en achteraf had ik ook zoiets van 'Dat ik dat niet gezien heb zeg! :{'. Maar dat noem je dan maar een leermoment en neem je dus me. Als het vriendje nog nooit zodanig bedrogen is heeft ie er geen ervaring mee. Jammer voor hem dat ie ook nog eens financieel misbruikt wordt.. Als je opgegroeid bent met het idee dat je binnen een relatie altijd eerlijk bent met elkaar en nog nooit het tegendeel bent tegen gekomen dan kan het best eens fout gaan.
Och.. misschien stel ik mij wat ongenuanceerd op, daar zou je best gelijk mee kunnen hebben. ;)
  dinsdag 5 februari 2013 @ 14:37:41 #268
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_122507729
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 14:36 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Dat is het hem juist.

Mensen gaan mij niet wijsmaken, dat ts eerst een vrouw was die sterk in haar schoenen stond. En dat die schulden eigenlijk als bakken uit de lucht is komen vallen.
Nee maar die schulden an sich zeggen niet dat TS hem wilde gaan misbruiken toch?
pi_122507811
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 14:37 schreef missbehavin het volgende:

[..]

Nee maar die schulden an sich zeggen niet dat TS hem wilde gaan misbruiken toch?
Dat klopt, maar of het nu zo verstandig is om daar een relatie mee aan te gaan, is een 2de.
pi_122507815
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 14:36 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Dat is het hem juist.

Dit.
  dinsdag 5 februari 2013 @ 14:40:38 #271
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_122507839
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 14:39 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Dat klopt, maar of het nu zo verstandig is om daar een relatie mee aan te gaan, is een 2de.
Oke, maar de liefde is altijd een risico en als je verliefd wordt, weet ik niet in hoeverre je dat dan mee laat spelen..
pi_122507888
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 14:40 schreef missbehavin het volgende:

[..]

Oke, maar de liefde is altijd een risico en als je verliefd wordt, weet ik niet in hoeverre je dat dan mee laat spelen..
Verliefd worden an sich gaat niet rationeel, maar de keuze om met diegene ook daadwerkelijk een relatie aan te gaan kan wel degelijk rationeel .
pi_122507901
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 14:40 schreef missbehavin het volgende:

[..]

Je zou kunnen beginnen met je aan je principes te houden.

Als je die niet hebt, ben je gewoon iemand zonder ruggengraat waar iedereen van gebruik gaat maken.
pi_122507972
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 14:42 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Je zou kunnen beginnen met je aan je principes te houden.

Als je die niet hebt, ben je gewoon iemand zonder ruggengraat waar iedereen van gebruik gaat maken.
:?

Jouw principe is dus blijkbaar : ''geen relatie met iemand met schulden''?

Maar dat zegt toch helemaal niets over die van haar?
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_122508109
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 14:44 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

:?

Jouw principe is dus blijkbaar : ''geen relatie met iemand met schulden''?

Maar dat zegt toch helemaal niets over die van haar?
Vriendjelief heeft heus wel een breder beeld van TS.

Waar rook is, is meestal toch ook wel vuur hoor.

Mijn principe is geen relatie met sletjes, want die neuk ik alleen maar

Dan ga ik niet een relatie in stand houden die geen toekomst heeft omdat hij bang is dat hij niemand anders vindt.

Zij heeft zo weer een andere en dan komt die jongen hier een topic openen :Y
  dinsdag 5 februari 2013 @ 15:42:02 #276
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_122510592
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 14:47 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Vriendjelief heeft heus wel een breder beeld van TS.

Waar rook is, is meestal toch ook wel vuur hoor.

Mijn principe is geen relatie met sletjes, want die neuk ik alleen maar

Dan ga ik niet een relatie in stand houden die geen toekomst heeft omdat hij bang is dat hij niemand anders vindt.

Zij heeft zo weer een andere en dan komt die jongen hier een topic openen :Y
Maar wie zegt er dat hij bang is dat hij niemand anders gaat vinden?
pi_122510671
Schulden hoeven toch geen bewijs van labiliteit te zijn?
Ik noem maar eens een huis verkopen in slechte huizenmarkt. Bijvoorbeeld..
  dinsdag 5 februari 2013 @ 15:44:42 #278
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_122510708
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 15:43 schreef Cassandra87 het volgende:
Onderneming die failliet gaat, baan kwijt etc etc
Reden genoeg waarom iemand in de schulden kan komen.
pi_122510832
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 15:43 schreef Cassandra87 het volgende:
Dat is toch helemaal niet de kwestie nu?
pi_122510839
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 15:44 schreef Royco1 het volgende:

[..]

Onderneming die failliet gaat, baan kwijt etc etc
Reden genoeg waarom iemand in de schulden kan komen.
Precies maar een pagina terug wordt dat afgedaan alsof het een zwakte/labiliteit is
pi_122510867
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 15:47 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

Precies maar een pagina terug wordt dat afgedaan alsof het een zwakte/labiliteit is
We kunnen het ook over iets heel anders gaan hebben :')

De schulden van TS komen niet door die dingen wat jullie noemen.
  dinsdag 5 februari 2013 @ 15:49:41 #282
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_122510918
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 15:48 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Volgens mij is er niet bekend wat voor schulden TS heeft en waardoor ze precies gekomen zijn.
Dus iemand dan labiel gaan noemen gaat ook wat ver he.
  dinsdag 5 februari 2013 @ 15:50:30 #283
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_122510948
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 14:37 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Och.. misschien stel ik mij wat ongenuanceerd op, daar zou je best gelijk mee kunnen hebben. ;)
Mijn dag is weer goed. 8-).
Vrijheid
  † In Memoriam † dinsdag 5 februari 2013 @ 15:51:03 #284
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_122510969
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 15:48 schreef Smack10 het volgende:

[..]

De reden van schuld is sowieso meer uitgeven dan er binnenkomt. En dat terwijl vriend-lief alles betaalt.
pi_122510970
quote:
6s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 15:50 schreef jogy het volgende:

[..]

Mijn dag is weer goed. 8-).
Ahja? :9
pi_122510994
Er werd gezegd dat de schulden kwamen onder andere door stomme keuzes. Ja, en?
Ik heb mijn huisverkocht, met een fikse restsculd. Financieel gezien een stomme keuze. Shit happens..
Ik los dit ook af met hulp van mijn vriend O+
SPOILER
pi_122511032
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 15:51 schreef Cassandra87 het volgende:
Ik heb mijn huisverkocht, met een fikse restsculd. Financieel gezien een stomme keuze. Shit happens..
SPOILER
Dus?

Wtf wil je hier nu weer mee zeggen?
pi_122511056
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 15:52 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Dus?

Wtf wil je hier nu weer mee zeggen?
Dat ts labiel verklaren of de vriend van ts naief overtrokken is naar mijn mening
  dinsdag 5 februari 2013 @ 15:53:40 #289
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_122511066
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 15:51 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Ahja? :9
Ja, ik heb een tic dat ik minstens één keer per dag gelijk moet krijgen. Maakt niet uit waarmee. Als ik om 23:59 nog geen gelijk heb gekregen wijs ik de muur aan en zeg stellig dat het wit is en dan geeft mijn vriendin me gelijk zodat ik in ieder geval kan slapen. Een soort psychische methadon zeg maar.
Vrijheid
pi_122511133
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 15:53 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

Dat ts labiel verklaren of de vriend van ts naief overtrokken is naar mijn mening
Jouw situatie is anders dan de situatie van ts.

Tenzij, jij je vriend ook gewoonweg misbruikt, en hem enkel en alleen nodig hebt voor het geld.
pi_122511159
quote:
9s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 15:53 schreef jogy het volgende:

[..]

Ja, ik heb een tic dat ik minstens één keer per dag gelijk moet krijgen. Maakt niet uit waarmee. Als ik om 23:59 nog geen gelijk heb gekregen wijs ik de muur aan en zeg stellig dat het wit is en dan geeft mijn vriendin me gelijk zodat ik in ieder geval kan slapen. Een soort psychische methadon zeg maar.
Dit zeg je op een overdreven manier, maar ik ergens het gevoel dat er nog een kern van waarheid in zit ook. *)
pi_122511213
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 15:51 schreef Cassandra87 het volgende:
SPOILER
Het gaat toch helemaal niet om jou.

Is een totaal andere situatie.

Lees je eerst maar eens in voordat je misses know it all komt uithangen.
pi_122511261
Binnenkort deel 2, niet dat TS iets gaat veranderen aan de situatie.

Want het is wel lekker makkelijk om anderen te laten opdraaien voor je eigen shit :')
pi_122511268
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 15:57 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Het gaat toch helemaal niet om jou.

Is een totaal andere situatie.

Lees je eerst maar eens in voordat je misses know it all komt uithangen.
Of jij Mr. Know it all.
pi_122511274
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 15:55 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Jouw situatie is anders dan de situatie van ts.

Tenzij, jij je vriend ook gewoonweg misbruikt, en hem enkel en alleen nodig hebt voor het geld.
Nee maar ik heb in het begin al gezegd in precies dezelfde situatie te hebben gezeten (schuld is ontstaan omdat ik mijn huis verkocht voor hem), alleen heb ik mijn ex verteld dat ik geen toekomst zag en de relatie verbroken heb.
Dus ik herken het verhaal van ts wel, incl. de angst steeds dieper in de financiele penarie te komen, op straat te staan etc. vind alleen dat ts zelf geen ruggegraat hebben die angst niet het hoofd te bieden en die jongen aan een lijntje te houden

Verder wilde ik gewoon even aangeven dat schulden geen teken van zwakte zijn (het gaat erom hoe je er mee omgaat) en dat punt heb ik nu gemaakt ;)
pi_122511290
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 15:58 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Of jij Mr. Know it all.
Heb ik gedaan.

Overigens ben ik een man, dus bitch please :')
pi_122511315
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 15:59 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Heb ik gedaan.

Overigens ben ik een man, dus bitch please :')
Daarom die Mr. ipv Mrs of Ms.

God, wat kun jij zeiken om het zeiken in deze topic.
pi_122511322
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 15:58 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

Nee maar ik heb in het begin al gezegd in precies dezelfde situatie te hebben gezeten (schuld is ontstaan omdat ik mijn huis verkocht voor hem), alleen heb ik mijn ex verteld dat ik geen toekomst zag en de relatie verbroken heb.
Dus ik herken het verhaal van ts wel, incl. de angst steeds dieper in de financiele penarie te komen, op straat te staan etc. vind alleen dat ts zelf geen ruggegraat hebben die angst niet het hoofd te bieden en die jongen aan een lijntje te houden

Verder wilde ik gewoon even aangeven dat schulden geen teken van zwakte zijn (het gaat erom hoe je er mee omgaat) en dat punt heb ik nu gemaakt ;)
Je hebt totaal geen punt gemaakt, want je opent maar een eigen topic over heel iets anders.
pi_122511326
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 15:58 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

Och, schulden krijgen is niet per definitie een tegen van *zwakte*, wat is zwakte?

Het toont alleen wel aan, dat je voor geen meter met geld om kan gaan.
pi_122511335
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 15:59 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Daarom die Mr. ipv Mrs of Ms.

God, wat kun jij zeiken om het zeiken in deze topic.
~O>
pi_122511344
Interessante discussie komt hier uit voort, al staat er veel onnodig gebash in, niet eens alleen naar TS. :Y
Let what you love be what you do ♥
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')