Het is fabeltje dat de nachttemperatuur niet te laag mag worden omdat het opwarmen ’s ochtends dan meer energie kost. Zet de verwarming ook lager als u voor kortere tijd van huis gaat.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 18:08 schreef Catch22- het volgende:
20c is genoeg. S nachts 17.
Wat veel mensen vergeten is dat als je je thermostaat s nachts nog lager zet, het heel veel energie kost om de woning weer op te warmen en het dus niet per se goedkoper is om hem s nachts op 15 te zetten.
ook geen warm water?quote:Op dinsdag 5 februari 2013 19:24 schreef Estolan het volgende:
Hier snachts en bij afwezigheid de thermostaat op 10gr. In de zomer staat de ketel uit
Bij aanwezig normaal op 19.5gr. Soms op 20.5gr
als jij je ketel uitzet heeft dat toch alles daarmee te maken? of heb je een apparte boiler?quote:Op dinsdag 5 februari 2013 19:41 schreef Estolan het volgende:
[..]
Bedoel de CV, warm water heeft daar weinig mee te maken
Op werk vooral gemiep dat het zo koud is... Nou, ik heb het vooral erg warm met de 22 graden daarquote:Op dinsdag 5 februari 2013 19:21 schreef klipper het volgende:
Wat ik me nu afvraag he, al die mensen die het niet zo warm thuis willen hebben, proberen die zich op hun werk op te warmen?
Nee, kan warm water en CV apart schakelen op mijn ketelquote:Op dinsdag 5 februari 2013 19:52 schreef Pollewoppie het volgende:
[..]
als jij je ketel uitzet heeft dat toch alles daarmee te maken? of heb je een apparte boiler?
Volgens mij ligt dat nog wel aan de bouwconstructie en wat voor verwarmingssysteem iemand heeft?quote:Op woensdag 6 februari 2013 08:10 schreef Ivo1985 het volgende:
Het is inderdaad een fabeltje dat je de verwarming 's nachts niet te laag moet zetten omdat dat energie zou kosten. Wél is het aan te raden om het niet kouder te laten worden dan een graad of 10, omdat je daaronder last kunt krijgen van vochtproblemen. Ook kan het voor je eigen comfort aan te raden zijn om het niet ver te laten afkoelen in huis, simpelweg omdat het dan bij thuiskomst te lang duurt om de boel weer op te warmen.
In de slaapkamer staat mijn radiator altijd uit ( thermostaatknop op vriesstand )quote:Op woensdag 6 februari 2013 10:31 schreef kipptje het volgende:
nu hebben we 15 snachts en 19 overdag (20 in het weekend). Straks (na de verhuizing) kunnen de de temperatuur per kamer instellen, dus de slaapkamer wordt dan iets koeler dan de woonkamer, wat we ook wel prettig vinden.
Tja, nadeel van ons oude portiekwoning: slaapkamer en woonkamer zijn 1 kamer zonder afscheidingquote:Op woensdag 6 februari 2013 10:34 schreef Estolan het volgende:
[..]
In de slaapkamer staat mijn radiator altijd uit ( thermostaatknop op vriesstand )
Is dat met het Honeywell systeem?quote:Op woensdag 6 februari 2013 10:31 schreef kipptje het volgende:
nu hebben we 15 snachts en 19 overdag (20 in het weekend). Straks (na de verhuizing) kunnen de de temperatuur per kamer instellen, dus de slaapkamer wordt dan iets koeler dan de woonkamer, wat we ook wel prettig vinden.
In het nieuwe huis? Geen idee. Het enige wat ik weet is dat we dan stadsverwarming hebben met een centraal verdeelpunt naar alle kamers.quote:
Dat zal geen Honeywell zijn. Wel met thermostaatkranen in alle ruimten (misschien woonkamer uitgezonderd).quote:Op woensdag 6 februari 2013 10:49 schreef kipptje het volgende:
In het nieuwe huis? Geen idee. Het enige wat ik weet is dat we dan stadsverwarming hebben met een centraal verdeelpunt naar alle kamers.
Ik dank van niet. Het huis wordt namelijk verwarmd dmv vloerverwarming. van de precieze opbouw heb ik weinig verstand en aangezien het nieuwbouw is (wat nog niet klaar is) weet ik ook nog niet precies hoe alles er nou uit gaat zien.quote:Op woensdag 6 februari 2013 10:51 schreef blomke het volgende:
[..]
Dat zal geen Honeywell zijn. Wel met thermostaatkranen in alle ruimten (misschien woonkamer uitgezonderd).
Dat is wel een goede, ik heb op de slaapkamers last van schimmel rond de ramen en tot nu toe zocht ik dat altijd in vochtproblemen (de kozijnen zijn drijfnat van de condens, schijnt zo te horen). Maar tegelijkertijd staat daar nooit de verwarming aan en het raam vaak open, dus het is er flink koud.quote:Op woensdag 6 februari 2013 13:51 schreef klipper het volgende:
Het lijkt wel eens of sommige mensen hier elkaar proberen te overtroeven met de laagste ruimtetemperatuur.
Ik moet zeggen dat de praktijk eerder een hogere ruimtetemperatuur van 20 graden of meer laat zien dan lager.
De meeste installateurs zullen dit bevestigen.
Overigens een lagere gelijkmatige temperatuur dan 20 graden kan op termijn ook andere gezondheidsklachten geven, denk aan schimmels die juist van lage temperaturen houden.
Zodoende kan een besparing ook een zeer verkeerde besoaring zijn, zeker op de gezondheid.
Lees bijvoorbeeld dit stukje:
http://www.ggdrotterdamri(...)_in_woningen_def.pdf
Of zijn thermostaat is gewoon niet zo nauwkeurig en in werkelijkheid is het bij hem ook 20 graden.quote:Op woensdag 6 februari 2013 21:36 schreef Appeltje2010 het volgende:
I17 is echt een belachelijke temperatuur. Ik begrijp het best als mensen zeggen dat ze 19,20,21,22 lekker vinden maar 17 gaat nergens meer over.
Ik vind 17 graden niet koud meer, maar dat heeft met gewenning te maken denk ik. Een jaar geleden vond ik 18 graden net kunnen, maar nu vind ik dat juist warm. Misschien eens met een andere thermometer kijken wat de werkelijke temperatuur is. Ik heb nu zo'n standaard ronde Honeywellquote:Op woensdag 6 februari 2013 21:36 schreef Appeltje2010 het volgende:
Ik heb zelf 21 normaal gesproken en de nacht kun je op iets van 15 houden, kom je daaronder dan krijg je problemen met vocht. 17 is echt een belachelijke temperatuur. Ik begrijp het best als mensen zeggen dat ze 19,20,21,22 lekker vinden maar 17 gaat nergens meer over.
Kolerequote:Op dinsdag 5 februari 2013 19:21 schreef klipper het volgende:
Wat ik me nu afvraag he, al die mensen die het niet zo warm thuis willen hebben, proberen die zich op hun werk op te warmen?
Overal waar ik kom met kouklachten is het gewoon zo warm dat je er geen mus meer vindt.
Vandaag ook weer, 27 graden twee vrouwen ja het is koud.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |