Met Beatrix en Willem-Alexander heb je mensen, die die rol aankunnen, maar stel voor dat je straks toevallig een één of andere nitwit aan het roer hebt. Dat moet je niet willen.quote:Op maandag 4 februari 2013 23:42 schreef Quyxz_ het volgende:
[..]
Nee man, je kan toch beter een staatshoofd hebben die daar van jongs af aan toe is opgeleid door bekwame mensen, dan iemand hebben die verkozen is door de bevolking, waarvan minimaal twee derde een wereldbeeld heeft dat slaat als kut op dirk?
Opvoeding heeft een veel grotere invloed op iemands persoon dan de genen. Uit onderzoek blijkt dat bij kinderen van 4 het IQ voor 90% wordt bepaald door de opvoeding en slechts voor 10% door de genen. (geen bron) De kans dat we een nitwit krijgen in een dergelijk elitair gezin acht ik vele malen kleiner dan als de bevolking mag stemmen.quote:Op maandag 4 februari 2013 23:44 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Met Beatrix en Willem-Alexander heb je mensen, die die rol aankunnen, maar stel voor dat je straks toevallig een één of andere nitwit aan het roer hebt. Dat moet je niet willen.
Tsja, Geert Wilders of een andere nitwit aan het roer moet je ook niet willen.quote:Op maandag 4 februari 2013 23:44 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Met Beatrix en Willem-Alexander heb je mensen, die die rol aankunnen, maar stel voor dat je straks toevallig een één of andere nitwit aan het roer hebt. Dat moet je niet willen.
Het is toch wel héééél toevallig dat we twee/drie/vier keer achter elkaar een capabele monarch hebben mogen krijgen waarbij de 'keuze' één was. En daar waar de keuze zestien miljoen was, we twee keer achter elkaar een totaalidioot gekozen hebben(Balkenende, Rutte). Dat geeft te denken.quote:Op maandag 4 februari 2013 23:44 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Een elitair gezien heeft toch de genen om die elitaire status te bereiken? Er zit dus een gat in je redenatie. Verder wil het rauwe intellect niets zeggen over de uiteindelijke capaciteiten. Ervaring, arbeidsethos, etc. hebben allemaal invloed. Dit maakt niet dat je dan opeens slimmer hebt.quote:Op maandag 4 februari 2013 23:46 schreef Quyxz_ het volgende:
[..]
Opvoeding heeft een veel grotere invloed op iemands persoon dan de genen. Uit onderzoek blijkt dat bij kinderen van 4 het IQ voor 90% wordt bepaald door de opvoeding en slechts voor 10% door de genen. (geen bron) De kans dat we een nitwit krijgen in een dergelijk elitair gezin acht ik vele malen kleiner dan als de bevolking mag stemmen.
Ik dacht aan Wibi Sourjadiquote:Op maandag 4 februari 2013 23:49 schreef alors het volgende:
Hij doet me denken aan Alberto Vermicelli.
Het pakt nu iedere keer goed uit, maar principieel klopt het niet dat mensen vanwege de plaats van hun wieg, politieke macht hebben. Wanneer het staatshoofd alleen een ceremoniële rol krijgt (lintjes doorknippen dus), ben ik de laatste die piept.quote:Op maandag 4 februari 2013 23:48 schreef Be-Smart het volgende:
[..]
Het is toch wel héééél toevallig dat we twee/drie/vier keer achter elkaar een capabele monarch hebben mogen krijgen waarbij de 'keuze' één was. En daar waar de keuze zestien miljoen was, we twee keer achter elkaar een totaalidioot gekozen hebben(Balkenende, Rutte). Dat geeft te denken.
Ben ik met je eens maar ik heb liever iets dat in principe niet werkt maar in de praktijk wel dan iets dat in principe werkt, maar in de praktijk niet.quote:Op maandag 4 februari 2013 23:53 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Het pakt nu iedere keer goed uit, maar principieel klopt het niet dat mensen vanwege de plaats van hun wieg, politieke macht hebben. Wanneer het staatshoofd alleen een ceremoniële rol krijgt (lintjes doorknippen dus), ben ik de laatste die piept.
Als het niet kan zo als het moet, dan moet het maar zo als het kan.quote:Op maandag 4 februari 2013 23:54 schreef Be-Smart het volgende:
[..]
Ben ik met je eens maar ik heb liever iets dat in principe niet werkt maar in de praktijk wel dan iets dat in principe werkt, maar in de praktijk niet.
Wel mooi gezegd dit.quote:Op maandag 4 februari 2013 23:54 schreef Be-Smart het volgende:
[..]
Ben ik met je eens maar ik heb liever iets dat in principe niet werkt maar in de praktijk wel dan iets dat in principe werkt, maar in de praktijk niet.
Dat statistiekje dat ik aanhaalde was slechts een voorbeeld. Voor de rest wel met je eens denk ik, bij een troonopvolger zullen alle randvoorwaarden zo veel mogelijk worden geoptimaliseerd om een geschikt staatshoofd te worden.quote:Op maandag 4 februari 2013 23:51 schreef Kenju het volgende:
[..]
Een elitair gezien heeft toch de genen om die elitaire status te bereiken? Er zit dus een gat in je redenatie. Verder wil het rauwe intellect niets zeggen over de uiteindelijke capaciteiten. Ervaring, arbeidsethos, etc. hebben allemaal invloed. Dit maakt niet dat je dan opeens slimmer hebt.
Dat mag je vinden. Maar dan mag je je ook geen democraat noemen.quote:Nee man, je kan toch beter een staatshoofd hebben die daar van jongs af aan toe is opgeleid door bekwame mensen, dan iemand hebben die verkozen is door de bevolking, waarvan minimaal twee derde een wereldbeeld heeft dat slaat als kut op dirk?
Gastquote:Op dinsdag 5 februari 2013 00:37 schreef BradleyQ het volgende:
Machtig mooi dit.
En mensen die Joanna niet serieus nemen zijn wel een beetje achterlijk en hebben de geschiedenis niet bestudeerd.
Iemand die een beetje gek is kan een grote rol spelen.
Idd!quote:Op maandag 4 februari 2013 23:55 schreef DrDentz het volgende:
Wat is ze nog lekker idealistisch en ongeremd.
quote:Op maandag 4 februari 2013 23:19 schreef DrDentz het volgende:
Dit is er zo eentje die later uit protest tegen het ontbreken van toiletten in de trein op de grond pist
Wat was daar mis mee?quote:Op dinsdag 5 februari 2013 08:44 schreef Klopkoek het volgende:
Die vrouw sneed ook een goed onderwerp aan mbt het algehele optreden van de politie zoals het neerknallen van Rishi idd
Van alles. Google maar eens.quote:
Behalve dat de meeste FOK!kers hun vingers aflikken bij de gedachte aan de liquidatie van een willekeurige neger uit een krachtwijk, heel veel.quote:
quote:Gerard 't Hooft
Nobelprijswinnaar in natuurkunde over een mensenkolonie op Mars.
Marcia Luyten
Journalist presenteert haar boek 'Dag Afrika'.
Tim Smet
Advocaat over de uitlevering van zijn cliënt in zaak Eindhovense mishandeling.
Of Pauw heeft op de woonboot nog een punt gemaakt.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 14:37 schreef arjan1212 het volgende:
ik denk dat joanna met erik de vlieger mee is gegaan, linkse meisjes vallen nou eenmaal op rechtse mannen
Terecht.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 14:43 schreef Haaibaaike het volgende:
Die Joanna wil een aktie voeren tegen Kroning op 30 april
Tuurlijk, net zoals je ook mag demonstreren tegen de dodenherdenking op 4 mei om 20.00 uur. Je hoeft immers geen rekening te houden met andersdenkenden die ongestoord hun bijeenkomst willen houden.quote:
Geen goede vergelijking. Op dodenherdenking zou ik het ook ongepast vinden.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 15:44 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Tuurlijk, net zoals je ook mag demonstreren tegen de dodenherdenking op 4 mei om 20.00 uur. Je hoeft immers geen rekening te houden met andersdenkenden die ongestoord hun bijeenkomst willen houden.
Je gaat daar gewoon niet met zo'n bord staan.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 11:14 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Wat is eigenlijk het verschil tussen Joanna en de damschreeuwer.
Je mag als burger ook tegen de dodenherdenking zijn.
Maar stel je staat op 4 mei om 20.00 uur op de dam met een bord: "Weg met de dodenherdenking, het is 2013".
Joanna zal wel een "dat is heel wat anders"-je doen, maar wat is in principe het verschil.
Je hebt een negatieve mening over een verschijnsel. Dat mag... Maar je gaat naar een min of meer besloten bijeenkomst van voorstanders van dat verschijnsel, om uitgerekend daar je negatieve mening te uiten.
Stel je bent tegen turnen en turnkampioenschappen.
Moet je dan met een bord "weg met turnen gaan staan" tussen het publiek dat Epke Zonderland wil huldigen?
Jij vindt het niet meer van deze tijd.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 16:06 schreef RubenSosa het volgende:
[..]
Geen goede vergelijking. Op dodenherdenking zou ik het ook ongepast vinden.
Dat hele koningshuis is iets van een paar 100 jaar geleden. Dat is niet meer van deze tijd.
Een paar 100 jaar is bij mij 200quote:Op dinsdag 5 februari 2013 16:13 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Jij vindt het niet meer van deze tijd.
De uitspraak "dat is niet meer van deze tijd" is erg arrogant, o sorry, vind ik erg arrogant.
Jij wil voor iedereen de norm zijn voor wat een ander aan wil deelnemen en wat niet.
Andere mensen denken anders over sommige dingen dan jij.
De vergelijking met dodenherdenking gaat wel op.
Want in beide gevallen:
Sommige mensen willen er aan deelnemen en anderen niet.
Sommigen vinden dat het afgeschaft kan worden en anderen niet.
Je zegt: dat koningshuis is iets van een paar 100 jaar geleden. Beetje geschiedenis leren graag, Ons Koningshuis is nu bijna 200 jaar oud. Daarvoor waren de oranjes stadhouders enzo.
Veins je nu een tekort aan hersencellen?quote:Op dinsdag 5 februari 2013 15:44 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Tuurlijk, net zoals je ook mag demonstreren tegen de dodenherdenking op 4 mei om 20.00 uur. Je hoeft immers geen rekening te houden met andersdenkenden die ongestoord hun bijeenkomst willen houden.
Het gaat om het principe dat je ergens tegen bent en je wil dat laten zien bij een evenement waarin andersdenkenden ongestoord hun evenement willen meemaken. In zoverre is het vergelijkbaar.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 19:30 schreef Ringo het volgende:
[..]
Veins je nu een tekort aan hersencellen?
BradleyQ, de kleine generaal.quote:
Kijken wat deze er van gaat maken...quote:Sybrand Buma
CDA-partijleider wil bevoegdheden terug halen uit Europa.
Jaquote:
Lekker inspelen op het anti-Europa onderbuikgevoel inderdaad.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 22:27 schreef Eenskijken het volgende:
buma gaat eventjes wat populaire uitspraken doen denk ik
Europa is ook pure aids.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 23:01 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Lekker inspelen op het anti-Europa onderbuikgevoel inderdaad.
Hier kan broekje ook gewoon uit, want: Marcia Luyten.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 22:38 schreef BradleyQ het volgende:
Fuck dit. Ik ga gewoon voor de zesde keer naar Joanna kijken. HH.
quote:Op dinsdag 5 februari 2013 23:04 schreef OProg het volgende:
[..]
Hier kan broekje ook gewoon uit, want: Marcia Luyten.
Denk dat niemand protesteerdquote:Op dinsdag 5 februari 2013 23:04 schreef OProg het volgende:
[..]
Hier kan broekje ook gewoon uit, want: Marcia Luyten.
In nieuwsuur?quote:Op dinsdag 5 februari 2013 23:06 schreef borisz het volgende:
Het is notabene het CDA is alles naar Brussel heeft geschoven
Trouwens Tante Neelie heeft net gehakt gemaakt met Buma.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |