Met Beatrix en Willem-Alexander heb je mensen, die die rol aankunnen, maar stel voor dat je straks toevallig een één of andere nitwit aan het roer hebt. Dat moet je niet willen.quote:Op maandag 4 februari 2013 23:42 schreef Quyxz_ het volgende:
[..]
Nee man, je kan toch beter een staatshoofd hebben die daar van jongs af aan toe is opgeleid door bekwame mensen, dan iemand hebben die verkozen is door de bevolking, waarvan minimaal twee derde een wereldbeeld heeft dat slaat als kut op dirk?
Opvoeding heeft een veel grotere invloed op iemands persoon dan de genen. Uit onderzoek blijkt dat bij kinderen van 4 het IQ voor 90% wordt bepaald door de opvoeding en slechts voor 10% door de genen. (geen bron) De kans dat we een nitwit krijgen in een dergelijk elitair gezin acht ik vele malen kleiner dan als de bevolking mag stemmen.quote:Op maandag 4 februari 2013 23:44 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Met Beatrix en Willem-Alexander heb je mensen, die die rol aankunnen, maar stel voor dat je straks toevallig een één of andere nitwit aan het roer hebt. Dat moet je niet willen.
Tsja, Geert Wilders of een andere nitwit aan het roer moet je ook niet willen.quote:Op maandag 4 februari 2013 23:44 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Met Beatrix en Willem-Alexander heb je mensen, die die rol aankunnen, maar stel voor dat je straks toevallig een één of andere nitwit aan het roer hebt. Dat moet je niet willen.
Het is toch wel héééél toevallig dat we twee/drie/vier keer achter elkaar een capabele monarch hebben mogen krijgen waarbij de 'keuze' één was. En daar waar de keuze zestien miljoen was, we twee keer achter elkaar een totaalidioot gekozen hebben(Balkenende, Rutte). Dat geeft te denken.quote:Op maandag 4 februari 2013 23:44 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Een elitair gezien heeft toch de genen om die elitaire status te bereiken? Er zit dus een gat in je redenatie. Verder wil het rauwe intellect niets zeggen over de uiteindelijke capaciteiten. Ervaring, arbeidsethos, etc. hebben allemaal invloed. Dit maakt niet dat je dan opeens slimmer hebt.quote:Op maandag 4 februari 2013 23:46 schreef Quyxz_ het volgende:
[..]
Opvoeding heeft een veel grotere invloed op iemands persoon dan de genen. Uit onderzoek blijkt dat bij kinderen van 4 het IQ voor 90% wordt bepaald door de opvoeding en slechts voor 10% door de genen. (geen bron) De kans dat we een nitwit krijgen in een dergelijk elitair gezin acht ik vele malen kleiner dan als de bevolking mag stemmen.
Ik dacht aan Wibi Sourjadiquote:Op maandag 4 februari 2013 23:49 schreef alors het volgende:
Hij doet me denken aan Alberto Vermicelli.
Het pakt nu iedere keer goed uit, maar principieel klopt het niet dat mensen vanwege de plaats van hun wieg, politieke macht hebben. Wanneer het staatshoofd alleen een ceremoniële rol krijgt (lintjes doorknippen dus), ben ik de laatste die piept.quote:Op maandag 4 februari 2013 23:48 schreef Be-Smart het volgende:
[..]
Het is toch wel héééél toevallig dat we twee/drie/vier keer achter elkaar een capabele monarch hebben mogen krijgen waarbij de 'keuze' één was. En daar waar de keuze zestien miljoen was, we twee keer achter elkaar een totaalidioot gekozen hebben(Balkenende, Rutte). Dat geeft te denken.
Ben ik met je eens maar ik heb liever iets dat in principe niet werkt maar in de praktijk wel dan iets dat in principe werkt, maar in de praktijk niet.quote:Op maandag 4 februari 2013 23:53 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Het pakt nu iedere keer goed uit, maar principieel klopt het niet dat mensen vanwege de plaats van hun wieg, politieke macht hebben. Wanneer het staatshoofd alleen een ceremoniële rol krijgt (lintjes doorknippen dus), ben ik de laatste die piept.
Als het niet kan zo als het moet, dan moet het maar zo als het kan.quote:Op maandag 4 februari 2013 23:54 schreef Be-Smart het volgende:
[..]
Ben ik met je eens maar ik heb liever iets dat in principe niet werkt maar in de praktijk wel dan iets dat in principe werkt, maar in de praktijk niet.
Wel mooi gezegd dit.quote:Op maandag 4 februari 2013 23:54 schreef Be-Smart het volgende:
[..]
Ben ik met je eens maar ik heb liever iets dat in principe niet werkt maar in de praktijk wel dan iets dat in principe werkt, maar in de praktijk niet.
Dat statistiekje dat ik aanhaalde was slechts een voorbeeld. Voor de rest wel met je eens denk ik, bij een troonopvolger zullen alle randvoorwaarden zo veel mogelijk worden geoptimaliseerd om een geschikt staatshoofd te worden.quote:Op maandag 4 februari 2013 23:51 schreef Kenju het volgende:
[..]
Een elitair gezien heeft toch de genen om die elitaire status te bereiken? Er zit dus een gat in je redenatie. Verder wil het rauwe intellect niets zeggen over de uiteindelijke capaciteiten. Ervaring, arbeidsethos, etc. hebben allemaal invloed. Dit maakt niet dat je dan opeens slimmer hebt.
Dat mag je vinden. Maar dan mag je je ook geen democraat noemen.quote:Nee man, je kan toch beter een staatshoofd hebben die daar van jongs af aan toe is opgeleid door bekwame mensen, dan iemand hebben die verkozen is door de bevolking, waarvan minimaal twee derde een wereldbeeld heeft dat slaat als kut op dirk?
Gastquote:Op dinsdag 5 februari 2013 00:37 schreef BradleyQ het volgende:
Machtig mooi dit.
En mensen die Joanna niet serieus nemen zijn wel een beetje achterlijk en hebben de geschiedenis niet bestudeerd.
Iemand die een beetje gek is kan een grote rol spelen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |