abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_122495964
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 23:37 schreef TweeGrolsch het volgende:

[..]

Zaken afhankelijk maken van vermogen is schandalig.
Dan straf je mensen die hun hypotheek hebben afbetaald en beloon je mensen die de schuld aanhouden of huren.
Schandalig nog wel? Nouja ben het wel een beetje met je eens hoor, maar in elk geval zou het rendement op het vermogen dan mee kunnen wegen voor de AOW. Het zou inderdaad raar zijn als je mensen dwingt hun vermogen "op te eten". Andere andere kant, meenemen kunnen ze het ook niet.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_122496968
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 23:37 schreef TweeGrolsch het volgende:

[..]

Zaken afhankelijk maken van vermogen is schandalig.
Dan straf je mensen die hun hypotheek hebben afbetaald en beloon je mensen die de schuld aanhouden of huren.
:')
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
pi_122503250
quote:
6s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 06:49 schreef Paper_Tiger het volgende:
Faseer die hele AOW uit met bijbehorende torenhoge premie die de werkenden op moeten brengen en vervang die door bijstand zonder sollicitatieplicht. (wat het feitelijk is) Wie het kan regelt bij leven zijn eigen pensioen wie daar geen kans toe ziet of door pech op pensioengerechtigde leeftijd met niks achterblijft krijgt bijstand. Kern is wel dat iedereen die werkt dan wel die 18% AOW premie overhoudt.

In de periode dat de regeling uitgefaseerd wordt heb je hoe dan ook recht op die bijstand naar rato van de jaren die je aan de AOW premies hebt bijgedragen.
Prima, het punt is alleen dat de gehele reden om zelf je pensioen dan te regelen wegvalt als mensen die dat niet doen (of kunnen) het toch wel krijgen van de overheid. Waarom zou je dan in je werkende leven 500+ euro p/m wegleggen voor je pensioen, als iemand die dat niet doet het ook krijgt van de overheid....

Jouw idee over AOW verschuiven naar bijstand is natuurlijk gewoon schuifwerk, want het moet evengoed betaald worden... AOW premie vervalt, maar dan komt er een bijstandpremie.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_122503298
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 06:50 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Schandalig nog wel? Nouja ben het wel een beetje met je eens hoor, maar in elk geval zou het rendement op het vermogen dan mee kunnen wegen voor de AOW. Het zou inderdaad raar zijn als je mensen dwingt hun vermogen "op te eten". Andere andere kant, meenemen kunnen ze het ook niet.
Maar wel als erfenis aan hun kinderen schenken/geven....

Op zich prima dat mensen, die wat meer hebben meer betalen, maar het moet wel rendabel zijn om dat meer te hebben.... en dat is het gehele punt.
Mensen kiezen er namelijk voor om vermogen op te bouwen. Als dat niet meer rendabel is dan kiest men er gewoon niet meer voor en dan schiet deze hele nivelering zijn doel voorbij...

Ik weet wel dat ik nooit en te nimmer meer vermogen wil hebben dan die 20k per persoon. Als ik meer heb geef ik het wel weg an een goed doel of ik ga elke dag uit eten.... Aangezien ik niet zoveel geef om uit eten te gaan, doe ik denk ik het eerste en betaal ik zo minder belasting ook nog. Win-win situatie....
Of ik ga minder werken.... Genoeg keuzes dus...

Mijn ouders (die dit al zagen gebeuren) doen het anders en schenken belastingvrij op papier gewoon al hun vermogen. Dan heb je dat probleem ook niet dat je teveel vermogen hebt....

[ Bericht 7% gewijzigd door sjorsie1982 op 05-02-2013 12:46:27 ]
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_122503540
Om met Wilders te spreken: waar gaat het heen met deze wereld als oudjes zelf hun rollator moeten betalen.

Die 80 euro is immers onmogelijk op te hoesten voor een bejaarde.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  dinsdag 5 februari 2013 @ 13:58:57 #56
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_122506261
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 12:37 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Prima, het punt is alleen dat de gehele reden om zelf je pensioen dan te regelen wegvalt als mensen die dat niet doen (of kunnen) het toch wel krijgen van de overheid. Waarom zou je dan in je werkende leven 500+ euro p/m wegleggen voor je pensioen, als iemand die dat niet doet het ook krijgt van de overheid....

Jouw idee over AOW verschuiven naar bijstand is natuurlijk gewoon schuifwerk, want het moet evengoed betaald worden... AOW premie vervalt, maar dan komt er een bijstandpremie.
Er is nu AOW en mensen sparen desalniettemin. Maak van alle voorzieningen in de bijstand een uitgeklede. Zo kan een arme bejaarde prima in nette gebruikte kleding lopen, een gebruikt rollator gebruiken en een bril i.p.v. lenzen of oog laseren. Wellicht in het bejaardentehuis geen eigen kamer maar een slaapzaal delen met nog 10 anderen.

Heb je vermogen opgebouwd dan kan je wel een eigen kamer betalen in het bejaardentehuis, een nieuwe rollator kopen en mooie nieuwe kleding. Wel een nieuwe heup betalen. Om maar at te noemen.

Als je iedereen hetzelfde wil bieden zoals nu en de ene moet alles betalen en de ander krijgt het dan creëer je een situatie die niet uit te leggen is.
a man convinced against his will is of the same opinion still
pi_122509487
quote:
6s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 13:58 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Er is nu AOW en mensen sparen desalniettemin. Maak van alle voorzieningen in de bijstand een uitgeklede. Zo kan een arme bejaarde prima in nette gebruikte kleding lopen, een gebruikt rollator gebruiken en een bril i.p.v. lenzen of oog laseren. Wellicht in het bejaardentehuis geen eigen kamer maar een slaapzaal delen met nog 10 anderen.

Heb je vermogen opgebouwd dan kan je wel een eigen kamer betalen in het bejaardentehuis, een nieuwe rollator kopen en mooie nieuwe kleding. Wel een nieuwe heup betalen. Om maar at te noemen.

Als je iedereen hetzelfde wil bieden zoals nu en de ene moet alles betalen en de ander krijgt het dan creëer je een situatie die niet uit te leggen is.
Zo arm dat het zover moet komen zijn we als samenleving nou ook weer niet :').
pi_122509939
quote:
6s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 13:58 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Dat zou nogal onrechtvaardig zijn t.o.v. die mensen die wegens pech en onvermogen (dus handicap) niet voldoende vermogen konden opbouwen.
Bril? Geen probleem.
Gebruikte rollator? Geen probleem.
Tweedehandskleding? Gaat te ver.
Slaapzaal? Gaat te ver.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  dinsdag 5 februari 2013 @ 15:27:44 #59
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_122509971
AOW afschaffen en er een bijstandsuitkering van maken voor iedereen die niet in staat is geweest een pensioen op te bouwen (ZZP'ers die niet hebben gespaard voor hun pensioen tellen niet mee).
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  dinsdag 5 februari 2013 @ 15:30:00 #60
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_122510096
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 15:27 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dat zou nogal onrechtvaardig zijn t.o.v. die mensen die wegens pech en onvermogen (dus handicap) niet voldoende vermogen konden opbouwen.
Bril? Geen probleem.
Slaapzaal? Gaat te ver.
Wat is er mis met tweedehandskleding? Genoeg mensen die tweedehands kopen omdat ze niet genoeg geld hebben.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
pi_122510249
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 15:30 schreef Euribob het volgende:

[..]

Wat is er mis met tweedehandskleding? Genoeg mensen die tweedehands kopen omdat ze niet genoeg geld hebben.
Om te beginnen is het lang niet altijd een optie (meer extreme maten). Meestal zie je direct dat het tweedehandskleding is (mode) en zijn er de nodige gebreken aan die kleding. Bovendien hoeft nieuwe kleding ook helemaal niet zo duur te zijn, bij een bekende grote winkel vallen de prijzen best wel mee. Zoveel kleding heb je ook niet nodig en normaal gesproken gaat een kledingstuk wel enkele jaren mee waardoor je per jaar niet gek veel nieuws hoeft aan te schaffen (ik toch niet).

Misschien is dit anders voor Nederlanders die in een meer calvinistische tijd opgroeiden maar in deze tijd past het niet.
#NoDAPL
  dinsdag 5 februari 2013 @ 15:41:03 #62
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_122510555
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 15:33 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Om te beginnen is het lang niet altijd een optie (meer extreme maten). Meestal zie je direct dat het tweedehandskleding is (mode) en zijn er de nodige gebreken aan die kleding. Bovendien hoeft nieuwe kleding ook helemaal niet zo duur te zijn, bij een bekende grote winkel vallen de prijzen best wel mee. Zoveel kleding heb je ook niet nodig en normaal gesproken gaat een kledingstuk wel enkele jaren mee waardoor je per jaar niet gek veel nieuws hoeft aan te schaffen (ik toch niet).

Misschien is dit anders voor Nederlanders die in een meer calvinistische tijd opgroeiden maar in deze tijd past het niet.
Oké, je hebt me overtuigd.
  dinsdag 5 februari 2013 @ 15:50:19 #63
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_122510940
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 15:27 schreef GSbrder het volgende:
AOW afschaffen en er een bijstandsuitkering van maken voor iedereen die niet in staat is geweest een pensioen op te bouwen (ZZP'ers die niet hebben gespaard voor hun pensioen tellen niet mee).
En hoe ga je dat beoordelen? Is die uitkering voor iedereen of worden nalatige mensen buitengesloten? En vanaf welke leeftijd?
  dinsdag 5 februari 2013 @ 16:02:44 #64
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_122511434
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 15:50 schreef Euribob het volgende:

[..]

En hoe ga je dat beoordelen? Is die uitkering voor iedereen of worden nalatige mensen buitengesloten? En vanaf welke leeftijd?
Dezelfde wijze waarop een bijstandsuitkering verstrekt wordt, maar nalatige mensen hoeven wat mij betreft niet helemaal buitengesloten worden, het kan ook gewoon op een korting komen te staan.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  dinsdag 5 februari 2013 @ 16:12:35 #65
379943 Paper_Tiger
pi_122511894
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 15:18 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Zo arm dat het zover moet komen zijn we als samenleving nou ook weer niet :').
Ik had het eerder of het uit faseren van de AOW. In het door mij beschreven scenario ga ik ervan uit dat een huidige schoolverlater op de pensioengerechtigde leeftijd zelf voor zijn pensioen heeft gespaard. (hij mag hiervoor belastingvrij 18% van zijn brutosalaris wegzetten omdat dit de huidige AOW premie is.) Een ieder die dat niet is gelukt vervalt dan in de bijstand of als hij daar al zat vervalt de sollicitatieplicht.
Een bijstand bejaarde heeft uiteraard niet recht op dezelfde zorgfaciliteiten die voor een betalende bejaarde wel beschikbaar zijn.
  dinsdag 5 februari 2013 @ 16:15:17 #66
379943 Paper_Tiger
pi_122512027
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 15:27 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Bril? Geen probleem.
Slaapzaal? Gaat te ver.
Mensen helpen? Altijd.
Mensen die pech hebben? Dat kan. Dat woord is er niet voor niets.
Iemand die rijker is betere zorg? Vanzelfsprekend.

Alleen de basis is in een bijstandscenario gratis voor de rest moet je dokken. Huis opeten en spaargeld aanspreken. Geen huis en geen spaargeld is bare minimum zorg.
  dinsdag 5 februari 2013 @ 16:20:09 #67
3542 Gia
User under construction
pi_122512280
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 22:27 schreef datismijnmening het volgende:
Ouderen worden te veel gepamperd in dit land, altijd AOW is nergens voor nodig :{w
Mijn opa harkt elke maand nog een flink salaris binnen, die hoeft daar echt geen AOW bij.
Dan schenkt hij het zeker maandelijks aan een goed doel om zijn leeftijdsgenoten te helpen?
  dinsdag 5 februari 2013 @ 16:21:45 #68
379943 Paper_Tiger
pi_122512350
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 16:20 schreef Gia het volgende:

[..]

Dan schenkt hij het zeker maandelijks aan een goed doel om zijn leeftijdsgenoten te helpen?
Zelf Beatrix :r steekt dat geld al jaren in d'r zak dus waarom zou die opa iets anders doen?
  dinsdag 5 februari 2013 @ 16:29:21 #69
3542 Gia
User under construction
pi_122512722
quote:
6s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 16:12 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Ik had het eerder of het uit faseren van de AOW. In het door mij beschreven scenario ga ik ervan uit dat een huidige schoolverlater op de pensioengerechtigde leeftijd zelf voor zijn pensioen heeft gespaard. (hij mag hiervoor belastingvrij 18% van zijn brutosalaris wegzetten omdat dit de huidige AOW premie is.) Een ieder die dat niet is gelukt vervalt dan in de bijstand of als hij daar al zat vervalt de sollicitatieplicht.
Een bijstand bejaarde heeft uiteraard niet recht op dezelfde zorgfaciliteiten die voor een betalende bejaarde wel beschikbaar zijn.
Ik ben wel voorstander van langzaamaan afschaffen van AOW.
Als je daar nu mee begint, ontvangt iemand van 65+ nog maximale AOW.
Elke leeftijd daaronder krijgt per jaar 2% minder en moet het verschil zelf financieren.
Iemand die nu, zoals ik, 49 is, krijgt straks 68% AOW en moet de rest bijsparen.
Gaat de pensioensgerechtigde leeftijd omhoog, dan is dat geen probleem, omdat je die jaren toch zelf moet verzekeren/sparen.

Voor iedereen, die zich onvoldoende heeft verzekerd, kan een aanvullende, inkomensonafhankelijke bijstand komen.
  dinsdag 5 februari 2013 @ 16:30:07 #70
3542 Gia
User under construction
pi_122512756
quote:
6s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 16:21 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Zelf Beatrix :r steekt dat geld al jaren in d'r zak dus waarom zou die opa iets anders doen?
Nee hoor, uit betrouwbare bron weet ik dat zij dit aan goede doelen schenkt.
  dinsdag 5 februari 2013 @ 16:42:33 #71
379943 Paper_Tiger
pi_122513361
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 16:29 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik ben wel voorstander van langzaamaan afschaffen van AOW.
Als je daar nu mee begint, ontvangt iemand van 65+ nog maximale AOW.
Elke leeftijd daaronder krijgt per jaar 2% minder en moet het verschil zelf financieren.
Iemand die nu, zoals ik, 49 is, krijgt straks 68% AOW en moet de rest bijsparen.
Gaat de pensioensgerechtigde leeftijd omhoog, dan is dat geen probleem, omdat je die jaren toch zelf moet verzekeren/sparen.

Voor iedereen, die zich onvoldoende heeft verzekerd, kan een aanvullende, inkomensonafhankelijke bijstand komen.
Dat is zoals ik het voor ogen heb....
pi_122513953
quote:
6s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 01:01 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Gewoon zorgen dat men niet zo meer zo oud wordt
Dus wederom roken flink gaan promoten en zorgen dat oudjes flink wat alcohol achterover gaan slaan. :D
pi_122514656
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 16:20 schreef Gia het volgende:

[..]

Nee, waarom? Er wordt al genoeg belasting betaalt om een heel bejaardentehuis te onderhouden.
Nivellering :r
-XOXO-
  dinsdag 5 februari 2013 @ 17:17:28 #74
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_122515059
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 16:54 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dus wederom roken flink gaan promoten en zorgen dat oudjes flink wat alcohol achterover gaan slaan. :D
Dat doen ze al, de 55+ is al de grootste drinker, medicatie gebruiken ze ook het meeste, hoe maken we hier winst op? *O*
pi_122518322
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 16:02 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Dezelfde wijze waarop een bijstandsuitkering verstrekt wordt, maar nalatige mensen hoeven wat mij betreft niet helemaal buitengesloten worden, het kan ook gewoon op een korting komen te staan.
Het bijstandsniveau is al zo laag dat er geen ruimte is voor een korting. Als het jouw intentie is om meer wietplantages op zolders, diefstal, fraude enz. te krijgen dan moet je korten, anders zou ik het maar niet doen. ;)
Een sociaal vangnet is allesbehalve louter een altruïstische keuze, het is ook uit eigenbelang van de meer welgestelden, het beperkt de criminaliteit.
#NoDAPL
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')