Waarom niet?quote:
Amber is in augustus 2010 begonnen. Had na 22mnd dr A, na 26mnd dr B en hopelijk 30 dr Cquote:Op vrijdag 1 februari 2013 20:20 schreef Troel het volgende:
Ik vind het document ook onduidelijk hoor, want het gaat over tijdens het schooljaar, maar dan wordt vervolgens wel gezegd dat het in principe de bedoeling is dat het kind ononderbroken een basisschooltijd doorkomt
Ruben zit nu bijna een jaar op zwemles en zijn nu gisteren voor het eerst ook echt echt echt in het diepe geweest (25 meter bad geloof ik). Als het zo doorging zouden ze volgende week weer een sticker krijgen en de juf sprak een paar weken terug uit dat als er geen terugval zou komen vanwege het diepe bad, dat ze mogelijk net voor of na de zomervakantie hun A-diploma zouden hebben.
Voor Ruben zou dat dan A in 16 maanden betekenen, wat ze ook als gemiddelde aangaven
wat heeft dat met de kno arts te maken ?quote:Op donderdag 7 februari 2013 18:46 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Hoeveel weegt ze dan? Bij welke lengte?
Meike moet volgende week do naar de knoarts. Gister kwam ze er ineens achter dat een kookwekker tikt als je die tegen je oor houdt....en als je hem op tafel zet issie stil!
Uhhhh..... Dat ze op afstand niet zo goed hoort....?quote:Op donderdag 7 februari 2013 19:15 schreef Joene het volgende:
[..]
wat heeft dat met de kno arts te maken ?
nou eh een kookwekker maakt toch niet zoveel geluid behalve als die afgaat ? Die van ons hoor ik echt niet tikken op afstand ookquote:Op donderdag 7 februari 2013 19:47 schreef mikoxx het volgende:
[..]
Uhhhh..... Dat ze op afstand niet zo goed hoort....?
ligt aan de kookwekker. Als die van ons in de keuken staat hoor ik m als ik op de bank zitquote:Op donderdag 7 februari 2013 19:48 schreef Joene het volgende:
[..]
nou eh een kookwekker maakt toch niet zoveel geluid behalve als die afgaat ? Die van ons hoor ik echt niet tikken op afstand ook
wij hebben zo een ei ?quote:Op donderdag 7 februari 2013 19:51 schreef Vicky het volgende:
[..]
ligt aan de kookwekker. Als die van ons in de keuken staat hoor ik m als ik op de bank zit
Mijn oudste (bijna 12 jr) moet ook elke keer terugkomen bij de schoolarts omdat hij te licht zou zijn. Hij eet ook goed, groeit goed, voelt zich goed, maar toch moet hij telkens terugkomen. En dan constateren ze vervolgens dat hij wel telkens weer iets aankomt. We hebben hem wel vertelt dat hij boter op z'n brood moet doen (deed hij niet uit luiheid), maar of het echt helpt... Hij heeft gewoon de bouw van z'n vader, komt wel goed uiteindelijk (over een jaar of 20)quote:Op donderdag 7 februari 2013 22:12 schreef Stiemie het volgende:
Succes Karin bij de kno arts!
Mijn kleuter is 116 cm en haaar gewicht weet ik niet precies want ik was niet mee naar de schoolarts. Ze is in ieder geval langer dan gemiddeld enn lichter dan gemiddeld volgens de schoolarts. Dat heeft ze helaas niet van mij...
Ja echt wel !quote:Op donderdag 7 februari 2013 20:21 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Nou onze kookwekker is duidelijk te horen op een afstandje. Tenminste voor ons.![]()
Kan snel gaan he Adnap!!
Komt vanzelf goed, hier was oudste altijd wat mollig, nou nu is het een kerel van 1.82 en amper 68 kg, kortom gespierde spijker. Wel bredere heupen en schouders maar die baby vetje zijn ineens weg. Wij moesten ook terug naar de schoolarts, die wist niet wat ie zagquote:Op vrijdag 8 februari 2013 00:13 schreef Grijs het volgende:
[..]
Mijn oudste (bijna 12 jr) moet ook elke keer terugkomen bij de schoolarts omdat hij te licht zou zijn. Hij eet ook goed, groeit goed, voelt zich goed, maar toch moet hij telkens terugkomen. En dan constateren ze vervolgens dat hij wel telkens weer iets aankomt. We hebben hem wel vertelt dat hij boter op z'n brood moet doen (deed hij niet uit luiheid), maar of het echt helpt... Hij heeft gewoon de bouw van z'n vader, komt wel goed uiteindelijk (over een jaar of 20)
Morgen!quote:Op vrijdag 8 februari 2013 07:09 schreef Tinuviel het volgende:
Tico, balen. Hoe lang nog tot de verjaardag?
Volgens Linde woog ze 20 kilo bij de schoolarts. Ze lijkt de laatste tijd niet zo lekker in haar vel te zitten, dus ik maak me inderdaad een beetje zorgen... Misschien komt het ook door de verhuizing een half jaar geleden van een flat naar een eengezinswoning. Zodra het droog en niet te koud is, is ze nu buiten aan het spelen en fietsen. Dat zal ook wel schelen natuurlijkquote:Op donderdag 7 februari 2013 22:33 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Ik was even benieuwd Stiemie, want ik heb me er ook weleens zorgen over gemaakt, vandaar.
Maar ze zeggen toch ook, zolang ze levenslustig in het rond rennen, dus genoeg energie hebben dat het goed is?
En als ze ook wel goed eet.... dan kun je er ook niet zoveel aan veranderen toch.
Zelf was ik ook wel gerustgesteld toen ik haar met vriendinnetjes vergeleek, t zijn allemaal van die springertjes.
Ze is dus 116 cm en 20 kilo.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 07:15 schreef Meimeltje het volgende:
Ben wel benieuwd wat ze dan weegt Stiemie. Kyllian is 1.18 m en ongeveer 22.5 kilo en zit op de middenlijn, maar een half jaar geleden woog hij dus nog 2 kilo minder. Kan soms dus ineens snel gaan.
Hier maken ze er niet snel een probleem van. Dyon is aan de lichte kant, maar op het CB zeggen ze ook dat het zo weer kan bijtrekken.
Resultaat BMI Kindquote:
Ze wordt in juni 6quote:Op vrijdag 8 februari 2013 09:48 schreef Tinuviel het volgende:
Stiemie is dat niet genoeg dan? Mijn peuter woog bij de 4 jaar controle op het cb 17 kg. Nou zijn meisjes en jongens natuurlijk anders en ik weet even niet uit mijn hoofd hoeveel ouder je meid is. Lengte was hij ongeveer gelijk, 115/116 cm.
Oh Tico, alvast gefeliciteerd dan met je meisje! Hopen dat het na morgen dan weer beter wordt met de zindelijkheid.
Vanochtend hebben baby en ik lekker grote broer naar school gebracht naar een sport- en spelletjesdag. Hij bleef een beetje zwaan-kleef-aan tot de organisator hem meetrok
quote:Op vrijdag 8 februari 2013 10:06 schreef Meimeltje het volgende:
[..]
Resultaat BMI Kind
U hebt een Body Mass Index van 14.86.
Dit is een BMI niveau 1, wat betekent dat u normaal bent
http://www.bmikinderen.nl/index.php
Jongens zijn sowieso niet echt te vergelijken met meisjesquote:Op vrijdag 8 februari 2013 09:48 schreef Tinuviel het volgende:
Stiemie is dat niet genoeg dan? Mijn peuter woog bij de 4 jaar controle op het cb 17 kg. Nou zijn meisjes en jongens natuurlijk anders en ik weet even niet uit mijn hoofd hoeveel ouder je meid is. Lengte was hij ongeveer gelijk, 115/116 cm.
Ieeeuuww. Bij ons ging Ko ook vaak eerst even aar de "Spa" om te ontspannenquote:Op vrijdag 8 februari 2013 13:21 schreef Ticootje het volgende:
We hebben ko te logeren. Een hele koffer vol met dingen die ko leuk vindt.
Ik heb de kleertjes meteen in de was gedaan, blijkbaar heeft ko hiervoor gelogeerd bij rokende ouders. De pop zelf durf ik niet te wassen.
Nou ja dat dus. Ik ben blij dat ze meedenkt want ik maak me om meerdere redenen gewoon even wat zorgen om mijn meisjequote:Op vrijdag 8 februari 2013 13:20 schreef trui het volgende:
dat zal iedere arts toch vinden books. maar wanneer een kind erg van 't gemiddelde afwijkt (of van zijn/haar eigen 'lijntje') kan het een reden zijn om 't toch even goed in de gaten te houden. niks mis mee, lijkt me!
Flip redt t wel, de wasmachine. Is deze Ko van puk en ko en het veilig leren lezen systeem of de socoiaal emotioneel Ko?quote:Op vrijdag 8 februari 2013 13:28 schreef Ticootje het volgende:
Ko heeft een soort pitten vulling, ik denk niet dat ko de wasmachine gaat overleven.
Het ding zit vol vlekken en stinkt.en ik kreeg de vraag al of ko dan in Bram z'n bedje mag slapen. Doe maar niet
Ik hou er niet erg van. Maar ik heb al netjes z'n dagboekje geschreven, morgen gaat ko mee naar papa.
Ja, da's dezelfde als van Puk en Ko, maar dan het voortgezette (beginnende) geletterdheid ofzeau.quote:
Wel als ko ook bij dr moet slapen ?quote:Op vrijdag 8 februari 2013 13:56 schreef Ticootje het volgende:
[ afbeelding ]
Is het verantwoord ko uit de handen van z'n verzorger te trekken?
Kan ze niet even met Ko in bad ?quote:Op vrijdag 8 februari 2013 14:01 schreef Ticootje het volgende:
Maar ze laat ko niet los. Omdat ik al had laten vallen dat ik m wilde wassen.
Dan gaat ko huilen.
Bij de popjes van mijn jongste zeggen we altijd dat ze dan gaan zwemmen. Dan gaan ze in de wasmachine en dan gaat zij voor het deurtje af en toe even kijken en zwaaienquote:Op vrijdag 8 februari 2013 14:01 schreef Ticootje het volgende:
Maar ze laat ko niet los. Omdat ik al had laten vallen dat ik m wilde wassen.
Dan gaat ko huilen.
pittenknuffels gaan hier in de machine en de drogert..quote:Op vrijdag 8 februari 2013 13:28 schreef Ticootje het volgende:
Ko heeft een soort pitten vulling, ik denk niet dat ko de wasmachine gaat overleven.
Het ding zit vol vlekken en stinkt.en ik kreeg de vraag al of ko dan in Bram z'n bedje mag slapen. Doe maar niet
Ik hou er niet erg van. Maar ik heb al netjes z'n dagboekje geschreven, morgen gaat ko mee naar papa.
oh wat sneu! Hopelijk knapt ze genoeg op!quote:Op vrijdag 8 februari 2013 18:22 schreef livelink het volgende:
Paracetamol hebben we nu gedaan, ja. Ze gaat ook wel heeft ze net besloten.
Als Lady Gaga.
Kim van 7 heeft dezelfde stats. Kleintje dus, maar ik en Djeez zijn ook maar kleintjes dus verklaarbaar.quote:
heb je een vleesjurk voor haar gemaakt?quote:Op vrijdag 8 februari 2013 18:22 schreef livelink het volgende:
Paracetamol hebben we nu gedaan, ja. Ze gaat ook wel heeft ze net besloten.
Als Lady Gaga.
ja dat is wel zoquote:Op vrijdag 8 februari 2013 22:34 schreef livelink het volgende:
Wat je ook doet, je kan altijd zeggen dat je verkleed bent als Lady Gaga. Dat is het grote voordeel.
Met Tyl gaat het goed op het mkd. Hij begint de regels te begrijpen, speelt er leuk en kan met de andere kindjes goed overweg.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 21:34 schreef livelink het volgende:
Terechte trots, Ingrid![]()
Klinkt goed allemaal. Gaat het met Tyler ook lekker?
hoe is het met katja gegaan? heeft ze het toch leuk gehad? en.. zijn er foto's van lady gagaquote:Op vrijdag 8 februari 2013 22:34 schreef livelink het volgende:
Wat je ook doet, je kan altijd zeggen dat je verkleed bent als Lady Gaga. Dat is het grote voordeel.
Geweldig!quote:Op maandag 11 februari 2013 19:44 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Het thema van het boekje is niet geheel verrassend....
Haha, die van ons zit nu ook als een zoutzak op de bank te turen. Voor hem is het schooljaar al voorbij hoor.quote:Op woensdag 13 februari 2013 07:27 schreef debuurvrouw het volgende:
Leuke tijden.na de eindcito is middelste helemaal in een stoere fase geschoten.
pfffff. Gelukkig waren het ook een deel zenuwen voor kennismaking. Maar ik voorspel nog een laaaaaaaaaaang schooljaar tot de vakantie
Ik blijf het ook vreemd vinden. De eindtoets begin februari.quote:Op woensdag 13 februari 2013 11:16 schreef Ticootje het volgende:
Ik heb het altijd raar gevonden om de eindtoets in de helft van het jaar te doen. Wat is daar de gedachte achter? Je kiest op basis van die uitslag een school. Al doe je de rest van het jaar niets meer, die school ga je toch wel heen.
Het doet mij aan dat er dus een half jaar verspilt wordt. Maar oh wee als je een week eerder met zomervakantie gaat.
Volgens mij gaan ze het bij ons volgend jaar anders doen. Kwitnie precies hóe, maar anders. met het leerlingvolgsysteem ofzo. Enniehoe, volgens mij willen ze de eindtoets verplicht gaan stellen dus leuk idee maar lichtelijk te laat.quote:Op woensdag 13 februari 2013 11:47 schreef lily het volgende:
[..]
Ik blijf het ook vreemd vinden. De eindtoets begin februari.
* Puala kruipt uit lurkstandquote:Op woensdag 13 februari 2013 11:55 schreef lily het volgende:
D had het trouwens over een stuk wereldoriëntatie bij de CITO dat een niet verplicht onderdeel zou zijn? Zijn school had het er wel bij maar hij was helemaal verontwaardigd dat het allerlei zaken betrof die ze nog niet gehad hadden (maar blijkbaar wel nog gaan krijgen dit jaar).
Hij vond het maar vreemd. Moet ik ineens een heleboel vragen gokken omdat het een blok betreft dat we nog niet behandeld hebben?
Tja...
Doe het onderdeel er dan niet bij of geef die toets later denk ik dan.
D' s groep inclusief hemzelf, had over een hoop vragen echt geen idee waar het over ging. De antwoorden zijn ook niet te berederneren en dus heb je 25% kans met je gokje.quote:Op woensdag 13 februari 2013 13:36 schreef debuurvrouw het volgende:
ja, wereldoriëntatie hebben ze bij ons niet gedaan. B was er helemaal verbolgen over.ik weet dat heus wel!
Nou ja, zo zie je maar...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Och is het weer zo ver?quote:
Ja we moeten over een paar maanden terugkomen, rond de zomer, en dan gaan ze weer wegen. gewoon om uit te sluiten dat er iets is.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 10:37 schreef XXXKarinXXX het volgende:
tuurlijk, altijd goed als ze het in de gaten houden! Komt er nog een vervolg op? Gaan ze haar over een poosje weer wegen ofzo?
Juf zei dat ze vond dat we het wel even konden aankijken, juist ook omdat ze er "makkelijk' doorheen rolt. Als ze het moeilijker had was het een ander verhaal, want ze mist nu wel vaak wat. Als juf zeker wil weten dat Meike het meekrijgt dan zet ze haar vooraan in de kring. Soms moet ze echt contact zoeken met Meike om te zorgen dat ze haar hoort. Maar het verschilt wel heel erg per dag. Ligt er ook een beetje aan of ze verkouden is of niet. We hebben er wel een beetje hard hoofd in hoor, dat het straks ineens over is, maar ff wachten kan altijd.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 19:02 schreef Nijna het volgende:
Karin, goed om even af te wachten als het van het zwemmen kan zijn... Mist ze er dingen door op school of valt dat nog wel mee?
Groep 2 is 20 letters wat de juf hier zei bij de informatieavond.quote:Op maandag 18 februari 2013 13:21 schreef Stiemie het volgende:
PureEvil het schooljaar duurt toch nog wel even? Hoe kunnen ze nu dan al weten dat hij dit jaar niet gaat halen? Of verschilt het zo erg met Nederland?
Hier zijn ze ook met de letters bezig (groep 2) en ze moet eind van het jaar geloof ik iets van 15 letters (her)kennen. Ze zat laatst met het ouderavondgesprek op 9 dus dat zal wel goedkomen.
Oh en de citotoets had duidelijk meer dan 2 vragenZe had voor rekenen en taal beiden een A-score. Voor gym had ze op haar rapport een ruim voldoende en dat is hoger dan haar beiden ouders ooit gehaald hebben
Prima rapport dus.
Ah kijk 20 dusquote:Op maandag 18 februari 2013 13:48 schreef Troel het volgende:
[..]
Groep 2 is 20 letters wat de juf hier zei bij de informatieavond.
Maar daar staat bij groep 1 nog helemaal niks over letters.quote:Op maandag 18 februari 2013 13:49 schreef PureEvil het volgende:
Hier bij deze site, als je kijkt bij 'leerlijnen'
http://www.kendelke.nl/
daar staat wat ze leren in welke groep.
Daar komen mijn 2 kinderen lang niet aan...
Duitse systeem toch ? Daar is klas 1 vergelijkbaar met groep 3/4 geloof ik. Rewimo help eens even ?quote:Op maandag 18 februari 2013 12:50 schreef PureEvil het volgende:
Lady wrb, vervelend dat er weer 'nee' wordt gezegd...Lijkt me erg lastig! (en verdrietig voor je kind)
Meike! Goed zeg!![]()
![]()
Tinu, heb je lang in dld gewoond? Cito's kennen ze hier idd niet. vind ik wel heel erg jammer.... :/
Ik kreeg vandaag te horen dat Jordy nog een jaartje klas 1 over mag doen....want hij kan niet lezen, de letters onthoudt ie ook niet....Misschien ligt dat ook wel aan het leersysteem hier. Maargoed, ik ga donderdag samen met de juf dat hele boekwerk invullen zodat ze allebei getest kunnen worden op dyslectie en andere dingen (denk ik dan)
Voor nu heeft ie dus aangepast werk mee, (groep 2 werkjes) en ze gaan nu niet meer verder met het oefenen van nieuwe letters.
Ik heb ergens op mn werkmail nog een document staan van de overgangseisen van 2 naar 3.quote:Op maandag 18 februari 2013 14:39 schreef livelink het volgende:
[..]
Maar daar staat bij groep 1 nog helemaal niks over letters.
Minimum automatiseringsvaardigheden lezen
Groep 1
Verschil tussen klanken horen
Eenvoudige zinnen na kunnen zeggen van 7 woorden
Klankgroepen/lettergrepen kunnen horen ( bv kin-der-wa-gen)
Horen van rijmwoorden
Maar ja, aan de andere kant is het natuurlijk ook niet erg als hij een jaartje overdoet en dat jullie toch die uitgebreide vragenlijst invullen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Eerste klas is groep 3 ja.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 08:52 schreef Adnap het volgende:
Duitse systeem toch ? Daar is klas 1 vergelijkbaar met groep 3/4 geloof ik. Rewimo help eens even ?
Zodra ze halverwege hun ruggegraat in plaats van op hun billen op de bank zitten, is het definitief........quote:
PE, ik ben Duitse, hier geboren en opgegroeid. Dus ik heb mijn hele schooltijd en universiteitsperiode hier gewoond met uitzondering van uitwisseling en stage tussendoor in Nl en de Uk. Pas na mijn studie naar Nederland gekomen. Cito's bestaan hier idd niet. Wel zijn er toetsen door het jaar heen verspreid maar niet in de eerste klassen meen ik me te herinneren.quote:Op maandag 18 februari 2013 12:50 schreef PureEvil het volgende:
Tinu, heb je lang in dld gewoond? Cito's kennen ze hier idd niet. vind ik wel heel erg jammer.... :/
Och, ik denk persoonlijk dat het overdoen van groep 3 toch echt de beste keuze is geweest hier. Ik heb een heel happy kind dat weer met plezier naar school gaat in elk gevalquote:Op woensdag 20 februari 2013 21:40 schreef livelink het volgende:
Ik heb ook altijd van mijn zus, die zelf lerares is, begrepen dat groep 4 een beter jaar is om over te doen dan groep 3.
Maar het is in ieder geval positief dat PE nu door de leerkracht geholpen gaat worden met het invullen van die lijsten. Ze kunnen erg ontmoedigend werken, dat is ook mijn ervaring. En als je je dan zelf niet helemaal top voelt, zoals PE, dan kan het ineens zo'n enorme berg worden.
De bibliotheek heeft wellicht boekjes! Daar heb ik ze ook regelmatig geleendquote:Op woensdag 20 februari 2013 20:20 schreef simmu het volgende:
vraagje: heeft er iemand mini loco boekjes liggen nog die ik over kan nemen? mopsie blijkt het echt helemaal geweldig te vinden en draait er zo'n boekje per dag doorheen
oeh! ik ga eerst kijken! thanx voor de tipquote:Op donderdag 21 februari 2013 14:21 schreef Grijs het volgende:
[..]
De bibliotheek heeft wellicht boekjes! Daar heb ik ze ook regelmatig geleend.
Bij ons is het protocol dat als een kind 3x achter elkaar een E-score heeft op een leestoets er een aanvraag voor onderzoek de deur uitgaat (iom ouders natuurlijk). Dat moet dan wel volledig onderbouwd zijn met analyses en handelingsplannen. Er wordt 2x per jaar getoetst, dus feitelijk kan na anderhalf jaar getest worden.quote:Op woensdag 20 februari 2013 21:31 schreef trui het volgende:
formeel is (of was altijd) een van de criteria dat je minimaal 2(?) jaar achterstand moet hebben op je leeftijdgenoten qua leesniveau. en tjsa, dat kan technisch gesproken dan pas vanaf 2 jaar na aanvang van 't leesonderwijs. dus op z'n vroegst vanaf een jaar of 8. het zou kunnen dat de definitie tegenwoordig iets versoepeld is, maar een beduidende achterstand moet je wel hebben. en dat kan pas goed duidelijk worden als de groep leeftijdsgenoten zich gemiddeld wel wat verder ontwikkeld heeft op dat gebied.
Didactisch leeftijds equivalent toch?quote:Op donderdag 21 februari 2013 17:38 schreef Moonah het volgende:
[..]
Bij ons is het protocol dat als een kind 3x achter elkaar een E-score heeft op een leestoets er een aanvraag voor onderzoek de deur uitgaat (iom ouders natuurlijk). Dat moet dan wel volledig onderbouwd zijn met analyses en handelingsplannen. Er wordt 2x per jaar getoetst, dus feitelijk kan na anderhalf jaar getest worden.
Ik denk dat jij Trui, refereert aan DLE's (didactische leereenheden). Daar wordt eigenlijk niet meer mee gewerkt.
Oh, ja, zou idd best zo kunnen zijn.quote:Op donderdag 21 februari 2013 18:20 schreef amaranta het volgende:
[..]
Didactisch leeftijds equivalent toch?
ik refereer niet per definitie aan die eenheden (die zijn immers slechts een middel om te 'berekenen' wat iemands achterstand is) maar aan de redenering die (toen ik erover leerde & lesgaf) werd aangehouden dat je de diagnose dyslexie pas kunt geven als er echt een beduidende achterstand is vast te stellen die niet meer toe te schrijven is aan de normale variatie binnen het leren lezen. en daar zit een minimale termijn aan vast, omdat kinderen doorgaans pas rond 6 jr beginnen met het leren lezen.quote:Op donderdag 21 februari 2013 17:38 schreef Moonah het volgende:
[..]
Bij ons is het protocol dat als een kind 3x achter elkaar een E-score heeft op een leestoets er een aanvraag voor onderzoek de deur uitgaat (iom ouders natuurlijk). Dat moet dan wel volledig onderbouwd zijn met analyses en handelingsplannen. Er wordt 2x per jaar getoetst, dus feitelijk kan na anderhalf jaar getest worden.
Ik denk dat jij Trui, refereert aan DLE's (didactische leereenheden). Daar wordt eigenlijk niet meer mee gewerkt.
Waarom vind je dat ze een andere sport moet kiezen?quote:Op zondag 24 februari 2013 00:03 schreef Vicky het volgende:
Ah, dan is het.fijn dat.ze klaar is.. Amberhad nog wel verder willen zwemmen maar ik vind.dat.ze een andere sport moet gaan kiezen. Ze is via school aan het tennissen.
sws omdat ze nog te jong en niet sterk genoeg is voor het vervolgzwwmmen en omdat ik het liefst wil dat ze een teamsport gaat doen.quote:Op zondag 24 februari 2013 09:38 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Waarom vind je dat ze een andere sport moet kiezen?
dan vind ik tennis niet zo logisch?quote:Op zondag 24 februari 2013 09:52 schreef Vicky het volgende:
[..]
sws omdat ze nog te jong en niet sterk genoeg is voor het vervolgzwwmmen en omdat ik het liefst wil dat ze een teamsport gaat doen.
School/de gemeente biedt allemaal kortdurende cursussen.om kinderen bekend te maken met diverse sporten.
ik laat haar diverse cursussen doen.. Ze vindt namelijk alles leuk.. Ze wil tennissen, basketballen, korfballen, hockeyen, voetballen..quote:Op zondag 24 februari 2013 09:57 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
dan vind ik tennis niet zo logisch?
Hoe oud is Amber ook alweer? B was net 8 toen hij Ben C haalde en dat is een mager scharminkel....
ons zwemseizoen begint op koninginnedag tot 1september. Dus 4 maanden zwemles per jaar. Hij begon met 5 haalde a met 7 dus na 3x4 maanden en toen nog 4 maanden voor B en C.quote:Op zondag 24 februari 2013 09:59 schreef Vicky het volgende:
[..]
ik laat haar diverse cursussen doen.. Ze vindt namelijk alles leuk..
Amber is nu 7. A en B haalde ze met 6.
Dat had je nou niet moeten zeggen...quote:Op zondag 24 februari 2013 16:30 schreef Nijna het volgende:
Sjeen, je zou het verwachten in mei! Het zal vast niet sneeuwen...
ligt aan de verenigng. De Schilp is hartstikke duur.. Amber zwom in Delftquote:
Toen jij werd geboren in april 1979, zegt mijn schoonmoeder tegen mijn man, toen sneeuwde het.quote:Op zondag 24 februari 2013 17:18 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Dat had je nou niet moeten zeggen...
1 keer per week 45 minquote:Op maandag 25 februari 2013 08:59 schreef Nijna het volgende:
300 euro Karin, dat is hier 6 maanden... maar is dat dan 1 of 2 keer per week zwemmen?
bij ons was het elke laatste vrijdag van de maand. en bij C elke les beginnen met kleren aan.quote:Op maandag 25 februari 2013 10:35 schreef Troel het volgende:
Hier is het elke eerste les van de maand met kleren aan, zodat ze er gewoon gewend mee zijn om te zwemmen. Zelf vind ik dat wel heel erg handig, alhoewel je wel goed in je hoofd moet hebben dat je dan kleren mee moet nemen
Voor de diploma's moeten ze natuurlijk ook steeds meer kleren aanquote:Op maandag 25 februari 2013 10:37 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Doen ze hier ook, 1 keer per maand met kleren aan, vanaf badje 1. Dan beginnen ze in bad 1 met alleen een tshirt, bad 3 komt er een korte broek bij, bad 4 met schoenen en sokken erbij, mooi opgebouwd. Denk dat het voor de gewenning wel goed is.
De eerste dag echt groep 2, eerste dag na de vakantie, noem maar op. En Jochem is al dagen niet helemaal lekker.quote:Op maandag 25 februari 2013 17:25 schreef livelink het volgende:
Dat klinkt heerlijk ontspannen, ja. Bij mij slapen ze alleen nog maar op de bank als ze ziek zijn.
Dat heeft hij absoluut niet van mijquote:Op maandag 25 februari 2013 21:17 schreef livelink het volgende:
Grappig dat Kyllian dat zo leuk vindt. Heeft hij dat van jou, Meimeltje? En over tijgers valt vast genoeg interessants te vertellen.
Ruben vond groep 2 erg leukquote:Op maandag 25 februari 2013 20:10 schreef Meimeltje het volgende:
Prijzen verschillen dus behoorlijk. Wij wonen in een plaats met veel kinderen, denk dat het daardoor ook wel duurder is?
Troel, beterschap voor Jochem! Hoe vond hij het in groep 2?
Kyllian heeft morgen zijn eerste spreekbeurt. Hij wilde het over tijgers doen. Ben wel heel benieuwd, jammer dat ik niet mee kan glurenZelf vindt hij het leuk om in de belangstelling te staan, dus zenuwen zijn er gelukkig niet.
ik blijf me verbazen hoe vanzelfsprekend kinderen om gaan met de computer. ze pikken het zo makkelijk op. hier maakte L. ook helemaal zelf de powerpointpresentatie voor zijn spreekbeurt.quote:Op woensdag 27 februari 2013 09:17 schreef trui het volgende:
dat het al met powerpoint moet is ook wel heel wat vind ik.maar goed, aan de andere kant krijgen ze ook al voortdurend les met zo'n digibord, dus is het ook niet raar als ze er zelf meteen mee leren werken.
ja ik vond het ook heel fijn voor hem. hij had het heel fijn gehad, ondanks dat de rest van het gezin daar gewoon naar school moest.quote:Op woensdag 27 februari 2013 09:43 schreef Meimeltje het volgende:
Trui, powerpoint moest niet hoor, dat wilde hij zelf. Er hangt idd zo'n digibord en daar werken ze veel mee.
Lady, fijn dat hij toch bij zijn vader kon zijn
tja, geen idee. ik zal eens met ze overleggen of L. misschien wat basisdingen zou moeten leren.quote:Op woensdag 27 februari 2013 09:44 schreef Deepfreeze het volgende:
Lady, dat lijkt me ook lastig, dan staat hij er nog meer buiten, en wordt het contact met zijn vader nog lastiger.
Chris is deze week met zijn eerste schrijflesje bezig (Arenddoosje-aa voor de kenner). Hij was helemaal trots maandag, en wilde vandaag direct weer aan de slag. Zo leuk om te zien dat hij nu ook lol krijgt in letters en lezen. Terwijl hij tot kerst echt niks ermee deed. Morgenavond 10-minuten gesprek. Eens horen wat juf er van vindt.
de 10 minutengesprekken vind ik veel te kort om op de dingen die ik wil bespreken dieper in te gaan. de leraren die ik uitkies om mee te praten zijn de leraren van de probleemvakken van L.quote:Op woensdag 27 februari 2013 10:32 schreef trui het volgende:
super!
Lady_wrb, het lijkt me voor L. wel erg lastig dat z'n vader zo slecht hoort. Hij is zoals je zegt zelf nog niet zo thuis in gebarentaal, hoe moet hij dan met z'n vader communiceren als hij er zo af en toe eens een paar daagjes is? Vindt hij dat zelf niet ontzettend vervelend?
en wat is precies je probleem met 10 minutengesprekken? ik vind ze wel prettig eigenlijk. al vind ik 10 minuten wel wat kort. maar wij kunnen ook dubbele gesprekken aanvragen als 't nodig is. En/of tussentijdse gesprekken.
o nee joh! ik heb uitgesproken dat het me zwaar tegenviel, maar voor de rest heb ik het (voor hem) niet te zwaar gemaakt. mijn ervaring is dat dat alleen maar contra werkt en dat hij dan helemaal blokkeert.quote:Op woensdag 27 februari 2013 13:48 schreef trui het volgende:
ik snap best dat je teleurgesteld bent, maar ik denk ook dat je moet uitkijken met het je persoonlijk aan te trekken. heel goed dat je nu flink aan de bel trekt! ik zou vooral focussen op wat er wel nodig is om 't te laten slagen. niet teveel in de verwijtende sfeer blijven hangen.
een probleem is ook het meegesleept worden op het internet. hij kan dan niet meer loskomen, zegt hij zelf en heeft niet in de gaten hoe lang hij bezig is, is compleet in zijn eigen wereld.quote:Op woensdag 27 februari 2013 21:26 schreef debuurvrouw het volgende:
Het klinkt mij als inschaven van een gewoonte Lady. Dat is voor een "" gewone"" puber al een hele opgave, dat telkens weer motiveren voor huiswerk, plannen, voorbereiden.. Als je dan een ook nog een autisme-iets hebt is het denk ik nog wat lastiger om daar een vast patroon in te maken. Het is toch weer nieuw en anders.
mijnese heeft zijn computertijd vrijwillig opgegeven doordeweek. Als hij mooi over gaat komt t weer terug, maar eerst leren prioriteiten juist te stellen.quote:Op woensdag 27 februari 2013 21:44 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
een probleem is ook het meegesleept worden op het internet. hij kan dan niet meer loskomen, zegt hij zelf en heeft niet in de gaten hoe lang hij bezig is, is compleet in zijn eigen wereld.
vandaag gaat het in ieder geval goed. huiswerk is gemaakt, we hebben alvast naar volgende week gekeken en afgesproken hoe we dat aan gaan pakken. op dit moment heeft hij toestemming om op internet rond te hangenquote:Op donderdag 28 februari 2013 12:50 schreef Deepfreeze het volgende:
Karin, gefeliciteerd met Meike haar verjaardag! Heeft ze leuke cadeautjes gekregen al?
Lady, soms is even wat duidelijkheid wel nodig om de boodschap ook over te brengen, al lijkt het misschien hard?
Mooi dat hij het zelf ook inziet. Nu een nieuw ritme erin, en kijken of dat blijft plakken..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |