abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 1 februari 2013 @ 20:08:31 #1
35189 Troel
scherp en bot
pi_122354623
Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_122354737
*O* *O* Amber mag afzwemmen voor C *O* *O*
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  vrijdag 1 februari 2013 @ 20:14:04 #3
35189 Troel
scherp en bot
pi_122354851
Wat heerlijk! Gefeliciteerd!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_122354953
Lily, ik sluit me aan bij de rest en bij jouw gevoel. Sterkte hiermee.

Amber wat goed!

Maud mag door naar de laatste groep met zwemmen eindelijk op naar A.
pi_122354991
Gaaf Vicky!
Chris zwemt al een half jaar in badje 1. Hopelijk krijgt hij binnenkort door dat je best even je hoofd onder water kunt doen ;)

Troel, het zou hier ook een school-regel kunnen zijn. Het is montessori, zo'n overstap van schooltype vraagt natuurlijk ook nog meer van een kind.
  vrijdag 1 februari 2013 @ 20:20:32 #6
35189 Troel
scherp en bot
pi_122355156
Ik vind het document ook onduidelijk hoor, want het gaat over tijdens het schooljaar, maar dan wordt vervolgens wel gezegd dat het in principe de bedoeling is dat het kind ononderbroken een basisschooltijd doorkomt :+

Ruben zit nu bijna een jaar op zwemles en zijn nu gisteren voor het eerst ook echt echt echt in het diepe geweest (25 meter bad geloof ik). Als het zo doorging zouden ze volgende week weer een sticker krijgen en de juf sprak een paar weken terug uit dat als er geen terugval zou komen vanwege het diepe bad, dat ze mogelijk net voor of na de zomervakantie hun A-diploma zouden hebben.
Voor Ruben zou dat dan A in 16 maanden betekenen, wat ze ook als gemiddelde aangaven :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_122355761
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 20:11 schreef Vicky het volgende:
*O* *O* Amber mag afzwemmen voor C *O* *O*
Dat meen je niet?
  vrijdag 1 februari 2013 @ 20:40:26 #8
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_122356086
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 20:34 schreef HarryVanDeSunwep het volgende:

[..]

Dat meen je niet?
Waarom niet?
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_122356125
quote:
7s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 20:20 schreef Troel het volgende:
Ik vind het document ook onduidelijk hoor, want het gaat over tijdens het schooljaar, maar dan wordt vervolgens wel gezegd dat het in principe de bedoeling is dat het kind ononderbroken een basisschooltijd doorkomt :+

Ruben zit nu bijna een jaar op zwemles en zijn nu gisteren voor het eerst ook echt echt echt in het diepe geweest (25 meter bad geloof ik). Als het zo doorging zouden ze volgende week weer een sticker krijgen en de juf sprak een paar weken terug uit dat als er geen terugval zou komen vanwege het diepe bad, dat ze mogelijk net voor of na de zomervakantie hun A-diploma zouden hebben.
Voor Ruben zou dat dan A in 16 maanden betekenen, wat ze ook als gemiddelde aangaven :)
Amber is in augustus 2010 begonnen. Had na 22mnd dr A, na 26mnd dr B en hopelijk 30 dr C
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  vrijdag 1 februari 2013 @ 20:41:40 #10
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_122356159
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 20:34 schreef HarryVanDeSunwep het volgende:

[..]

Dat meen je niet?
Tis wat he jongen, zo'n groot onoverzichtelijk grote mensen forum.
pi_122356353
Cool, Vicky ^O^

even nog een reactie op Deepfreeze's laatste post;
D is helemaal geen probleemkind. Hij heeft ook geen dossier of wat dan ook.
Dit was een incident. Zijn huidige school heeft ook geen slechte naam verder, dat is totaal niet de reden dat we willen switchen.
pi_122356612
Lily, hij is alleen een kind met 1 probleempje. En dat hoeft hem niet te achtervolgen lijkt me..
Ik zou zelf de vinger wel aan de pols houden bij de nieuwe school. En bij oude nog eens duidelijk vragen hoe/waarom er nu zo'n actie ondernomen wordt..
Maar misschien ben ik iets bevooroordeeld door die actie hier. Dat was anders vreselijk mis gelopen..
pi_122356648
Ff teruggelezen.
Wat een overtrokken reactie van de juf. Wat D heft gedaan is niet goed/netjs maar het blijft een kind...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  vrijdag 1 februari 2013 @ 20:54:58 #14
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_122356850
Ik vind het best raar dat ze dat gaan/willen melden op de nieuwe school. Overtrokken ja.
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_122357193
Vicky wat goed!!

We zijn hier over 3 maanden alweer twee jaar bezig voor A... Ik hoop echt dat hij voor de zomervakantie zijn A heeft (en hopelijk ook B).
pi_122357342
Lily, ook ik sluit mij aan bij de anderen. Ik denk eigenlijk dat de nieuwe school zoiets ook niet zullen gaan zien als ernstig incident.
  zaterdag 2 februari 2013 @ 01:59:38 #17
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_122368057
Ik heb toevallig net gisteren een boos gesprek met jongste gehad, en dat gaat zo ongeveer zoals de juf kennelijk deed: weet je wel welke gevolgen dat heeft? Hoe denk je nou dat mensen tegen je aan kijken? Wat ga je nu doen?

Maar dat is wel een heeeeel ander gesprek dan ik vervolgens met de moeder van een ander jongetje had: *grinnik* had jij dat mailtje ook? *Grinnik* yep, ik weet wel zeker dat 'ie het nooit meer doet na dat gesprek van daarnet.

Ik denk dat de juf de gesprekspartners een beetje door de war heeft gehaald.
pi_122369599
Belachelijk Lily...echt... Ik kan me niet voorstellen dat ze daar op de nieuwe school iets mee doen...

Vicky, wat goed van amber!!!

Meike heeft 12 mnd gedaan over a, waarvan 10 wk gemist, nu bezig voor b, 3 lessen gehad, en over 2 wk mag ze proefzwemmen. Waterratje! Maar hierna stopt ze met zwemmen, want dan wil ze graag op gym.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  zaterdag 2 februari 2013 @ 09:21:45 #19
386633 Adnap
I love Life !
pi_122369603
wow voor c wat goed !
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 2 februari 2013 @ 09:26:59 #20
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_122369655
Amber, wat knap! :)

Lily, ik vind het ook zwaar overtrokken omdat het om een incidentje gaat. Wat een onzin om daar melding van te willen maken.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_122370501
Voor C, wauw! Hier eerst maar eens A.

Lily, ik vind het erg overtrokken!!!

Karin, wat gaat ze hard ineens!!!

Hier een zieke kleuter, ze is echt sneu. Arm ding.
Fake it till you make it...
pi_122402889
Griep nijna? Sneu... Beterschap!
pi_122408863
Leuk allemaal die zwemmers :)
Dana zit ook sinds 2 weken op zwemles. Ze beginnen hier gelijk in het diepe (ze hebben niks anders)
Ze is gelukkig al wat gewend aangezien opa en oma een zwembad in de tuin hebben :)
pi_122409311
Beterschap Nijna!

Hier gisteren een kleuter overstuur. We hebben nieuwe meubels gekregen gister, en een paar oude dingen zijn opgehaald. Een groot tranendal, dat hij de oude ging missen. Echt elke halve opmerking, en je zag zijn gezicht vertrekken. Nu gelukkig bijgetrokken, maar dat was wel even sneu..
pi_122410596
Ik weet niet of het griep is eigenlijk. Maar keelpijn, snot en wat vlekjes...

Ah DF, dat is sneu...

Bla, hier ook gelijk in het diepe, succes!
pi_122602193
:o Mijn kleuter is vrijdag naar de schoolarts geweest en ze is te dun. Ze zit onder de ondergrens en dus moeten we over een aantal maanden terugkomen voor een nieuwe weging. Ik snap er echt niks van want ze eet vrijwel alles (alleen geen ei). Ze eet dagelijks haar bordje leeg en volgens mij is dat echt voldoende :?

Eigenlijk ga ik haar nu liever niet volstoppen met allerhande calorierijk eten want wat als het door een groeispurt komt? Volgens de schoolarts moesten we eens op de website van het voedingscentrum kijken voor de aanbevolen hoeveelheden, maar dat komt aardig overeen met wat ze eet. Ik snap er even niks meer van...
pi_122602383
Wat lastig stiemie, ook dat je nu zo'n gevoel hebt van wat moet ik nu
Misschien eens met de huisarts bespreken of je verdere actie moet ondernemen?
  donderdag 7 februari 2013 @ 17:24:09 #28
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_122602400
Ik zou geloof ik niet meteen dingen gaan veranderen. Misschien af en toe eens een extra boterham erin, als ze dat zelf wil natuurlijk, maar verder niet te moeilijk doen en gewoon die weging over een tijdje afwachten. Als het dan nog zo is kan je altijd je aanpak nog wijzigen toch? Als ze gewoon goed en gevarieerd eet is er toch weinig aan te doen lijkt me.
pi_122605227
Hoeveel weegt ze dan? Bij welke lengte?

Meike moet volgende week do naar de knoarts. Gister kwam ze er ineens achter dat een kookwekker tikt als je die tegen je oor houdt....en als je hem op tafel zet issie stil!
pi_122606423
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 18:46 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Hoeveel weegt ze dan? Bij welke lengte?

Meike moet volgende week do naar de knoarts. Gister kwam ze er ineens achter dat een kookwekker tikt als je die tegen je oor houdt....en als je hem op tafel zet issie stil!
wat heeft dat met de kno arts te maken ?
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_122608045
Karin, volgens mij is dat bezoekje kno geen overbodige luxe.. ;)

Stiemie, zolang ze goed eet, niet vaak ziek is, energie heeft om dingen te doen zou ik het geloof ik gewoon afwachten tot volgende afspraak. Het is maar een momentopname. Misschien is ze inderdaad net de lengte in geschoten...
  donderdag 7 februari 2013 @ 19:47:16 #32
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_122608056
quote:
5s.gif Op donderdag 7 februari 2013 19:15 schreef Joene het volgende:

[..]

wat heeft dat met de kno arts te maken ?
Uhhhh..... Dat ze op afstand niet zo goed hoort....?
pi_122608126
quote:
1s.gif Op donderdag 7 februari 2013 19:47 schreef mikoxx het volgende:

[..]

Uhhhh..... Dat ze op afstand niet zo goed hoort....?
nou eh een kookwekker maakt toch niet zoveel geluid behalve als die afgaat ? Die van ons hoor ik echt niet tikken op afstand ook :)
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_122608271
quote:
14s.gif Op donderdag 7 februari 2013 19:48 schreef Joene het volgende:

[..]

nou eh een kookwekker maakt toch niet zoveel geluid behalve als die afgaat ? Die van ons hoor ik echt niet tikken op afstand ook :)
ligt aan de kookwekker. Als die van ons in de keuken staat hoor ik m als ik op de bank zit
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_122608321
quote:
1s.gif Op donderdag 7 februari 2013 19:51 schreef Vicky het volgende:

[..]

ligt aan de kookwekker. Als die van ons in de keuken staat hoor ik m als ik op de bank zit
wij hebben zo een ei ? :D en die hoor ik echt amper :)
  donderdag 7 februari 2013 @ 19:53:39 #36
386633 Adnap
I love Life !
pi_122608397
2 weken terug de pyama's en andere kleding doorgepast, pyama werd wel wat korter maar kon nog prima. Gisteren komt ie beneden : mam die pyama fabrikanten doen toch iets fout, ze groeien niet mee :-) ze waren ineens echt hoog water.....
I live life, i love life
pi_122610114
Nou onze kookwekker is duidelijk te horen op een afstandje. Tenminste voor ons. ;)

Kan snel gaan he Adnap!! :o
pi_122617250
Succes Karin bij de kno arts!

Mijn kleuter is 116 cm en haaar gewicht weet ik niet precies want ik was niet mee naar de schoolarts. Ze is in ieder geval langer dan gemiddeld enn lichter dan gemiddeld volgens de schoolarts. Dat heeft ze helaas niet van mij...
pi_122618488
Ik was even benieuwd Stiemie, want ik heb me er ook weleens zorgen over gemaakt, vandaar.
Maar ze zeggen toch ook, zolang ze levenslustig in het rond rennen, dus genoeg energie hebben dat het goed is?
En als ze ook wel goed eet.... dan kun je er ook niet zoveel aan veranderen toch.
Zelf was ik ook wel gerustgesteld toen ik haar met vriendinnetjes vergeleek, t zijn allemaal van die springertjes.
pi_122620536
Vicky *O*

Succes voor de andere zwemmers.

Stiemie, dan zou ik even afwachten en me niet alteveel zorgen maken. Ja ik weet het, makkelijker gezegd dan gedaan.

Adnap O+, haha, wat een slimmerik.

Hier gaat het goed. Alleen heb ik het idee dat school nog wennen en erg slopend is. Onze nieuwbakken kleuter maakt echt veel onzin tijdens het avondeten, treuzelt, is licht prikkelbaar als hem iets verboden wordt, of hij spuugt of hij barst in huilen uit. Hopelijk gaat dit weer over en komt het door de verandering van naar school gaan en de vermoeidheid.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  vrijdag 8 februari 2013 @ 00:13:57 #41
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_122623852
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 22:12 schreef Stiemie het volgende:
Succes Karin bij de kno arts!

Mijn kleuter is 116 cm en haaar gewicht weet ik niet precies want ik was niet mee naar de schoolarts. Ze is in ieder geval langer dan gemiddeld enn lichter dan gemiddeld volgens de schoolarts. Dat heeft ze helaas niet van mij...
Mijn oudste (bijna 12 jr) moet ook elke keer terugkomen bij de schoolarts omdat hij te licht zou zijn. Hij eet ook goed, groeit goed, voelt zich goed, maar toch moet hij telkens terugkomen. En dan constateren ze vervolgens dat hij wel telkens weer iets aankomt. We hebben hem wel vertelt dat hij boter op z'n brood moet doen (deed hij niet uit luiheid), maar of het echt helpt... Hij heeft gewoon de bouw van z'n vader, komt wel goed uiteindelijk (over een jaar of 20) ;)
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_122625201
Van mij mag de verjaardag geweest zijn. Blijkbaar weer spannend, opeens elke dag bed nat. :(
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  vrijdag 8 februari 2013 @ 06:48:34 #43
386633 Adnap
I love Life !
pi_122627312
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 20:21 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Nou onze kookwekker is duidelijk te horen op een afstandje. Tenminste voor ons. ;)

Kan snel gaan he Adnap!! :o
Ja echt wel !

En onze kook wekker hoor je ook luid en duidelijk.

quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 00:13 schreef Grijs het volgende:

[..]

Mijn oudste (bijna 12 jr) moet ook elke keer terugkomen bij de schoolarts omdat hij te licht zou zijn. Hij eet ook goed, groeit goed, voelt zich goed, maar toch moet hij telkens terugkomen. En dan constateren ze vervolgens dat hij wel telkens weer iets aankomt. We hebben hem wel vertelt dat hij boter op z'n brood moet doen (deed hij niet uit luiheid), maar of het echt helpt... Hij heeft gewoon de bouw van z'n vader, komt wel goed uiteindelijk (over een jaar of 20) ;)
Komt vanzelf goed, hier was oudste altijd wat mollig, nou nu is het een kerel van 1.82 en amper 68 kg, kortom gespierde spijker. Wel bredere heupen en schouders maar die baby vetje zijn ineens weg. Wij moesten ook terug naar de schoolarts, die wist niet wat ie zag :D niet aangekomen in gewicht, wel 22 cm erbij in een jaar. Nu hoeft ie pas terug bij de reguliere oproep van 2e klassers.
I live life, i love life
pi_122627389
Tico, balen. Hoe lang nog tot de verjaardag?
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_122627408
Ben wel benieuwd wat ze dan weegt Stiemie. Kyllian is 1.18 m en ongeveer 22.5 kilo en zit op de middenlijn, maar een half jaar geleden woog hij dus nog 2 kilo minder. Kan soms dus ineens snel gaan.

Hier maken ze er niet snel een probleem van. Dyon is aan de lichte kant, maar op het CB zeggen ze ook dat het zo weer kan bijtrekken.
pi_122627905
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 07:09 schreef Tinuviel het volgende:
Tico, balen. Hoe lang nog tot de verjaardag?
Morgen!
pi_122628373
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 22:33 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Ik was even benieuwd Stiemie, want ik heb me er ook weleens zorgen over gemaakt, vandaar.
Maar ze zeggen toch ook, zolang ze levenslustig in het rond rennen, dus genoeg energie hebben dat het goed is?
En als ze ook wel goed eet.... dan kun je er ook niet zoveel aan veranderen toch.
Zelf was ik ook wel gerustgesteld toen ik haar met vriendinnetjes vergeleek, t zijn allemaal van die springertjes.
Volgens Linde woog ze 20 kilo bij de schoolarts. Ze lijkt de laatste tijd niet zo lekker in haar vel te zitten, dus ik maak me inderdaad een beetje zorgen... Misschien komt het ook door de verhuizing een half jaar geleden van een flat naar een eengezinswoning. Zodra het droog en niet te koud is, is ze nu buiten aan het spelen en fietsen. Dat zal ook wel schelen natuurlijk :)
pi_122628388
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 07:15 schreef Meimeltje het volgende:
Ben wel benieuwd wat ze dan weegt Stiemie. Kyllian is 1.18 m en ongeveer 22.5 kilo en zit op de middenlijn, maar een half jaar geleden woog hij dus nog 2 kilo minder. Kan soms dus ineens snel gaan.

Hier maken ze er niet snel een probleem van. Dyon is aan de lichte kant, maar op het CB zeggen ze ook dat het zo weer kan bijtrekken.
Ze is dus 116 cm en 20 kilo. :)
pi_122629347
Stiemie is dat niet genoeg dan? Mijn peuter woog bij de 4 jaar controle op het cb 17 kg. Nou zijn meisjes en jongens natuurlijk anders en ik weet even niet uit mijn hoofd hoeveel ouder je meid is. Lengte was hij ongeveer gelijk, 115/116 cm.

Oh Tico, alvast gefeliciteerd dan met je meisje! Hopen dat het na morgen dan weer beter wordt met de zindelijkheid.

Vanochtend hebben baby en ik lekker grote broer naar school gebracht naar een sport- en spelletjesdag. Hij bleef een beetje zwaan-kleef-aan tot de organisator hem meetrok
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_122629654
meike woog 18 kilo met kleren aan,bij 1,20m. Is niks van gezegd verder
pi_122629844
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 09:00 schreef Stiemie het volgende:

[..]

Resultaat BMI Kind
U hebt een Body Mass Index van 14.86.
Dit is een BMI niveau 1, wat betekent dat u normaal bent

http://www.bmikinderen.nl/index.php
pi_122629995
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 09:48 schreef Tinuviel het volgende:
Stiemie is dat niet genoeg dan? Mijn peuter woog bij de 4 jaar controle op het cb 17 kg. Nou zijn meisjes en jongens natuurlijk anders en ik weet even niet uit mijn hoofd hoeveel ouder je meid is. Lengte was hij ongeveer gelijk, 115/116 cm.

Oh Tico, alvast gefeliciteerd dan met je meisje! Hopen dat het na morgen dan weer beter wordt met de zindelijkheid.

Vanochtend hebben baby en ik lekker grote broer naar school gebracht naar een sport- en spelletjesdag. Hij bleef een beetje zwaan-kleef-aan tot de organisator hem meetrok
Ze wordt in juni 6 :)

Ze zijn vooral verontrust omdat haar groei gewoon netjes het lijntje blijft volgen en haar gewichtslijn ineens een flinke dip krijgt. Heb nu mailcontact met de schoolarts en ze denkt met ons mee. Erg fijn :)
pi_122630023
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 10:06 schreef Meimeltje het volgende:

[..]

Resultaat BMI Kind
U hebt een Body Mass Index van 14.86.
Dit is een BMI niveau 1, wat betekent dat u normaal bent

http://www.bmikinderen.nl/index.php
*O* ze is normaal ;)
Ik weet die 20 kilo alleen niet zeker want dat is volgens Linde. Helaas was de batterij van onze weegschaal vanmorgen leeg dus ik kon het niet checken }:|
  vrijdag 8 februari 2013 @ 10:13:53 #54
35189 Troel
scherp en bot
pi_122630026
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 09:48 schreef Tinuviel het volgende:

Jongens zijn sowieso niet echt te vergelijken met meisjes :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_122630107
Fijn dat de schoolarts mee gaat denken Stiemie. Het gaat er denk ik voornamelijk om of jullie je wel of geen zorgen maken. Als stress of iets anders een oorzaak zal zijn dan is het natuurlijk wel goed om alert te blijven.
pi_122630223
Het is zwz natuurlijk belangrijk om te letten op de signalen die ze afgeeft. Als jij het gevoel hebt dat ze niet lekker in haar vel zit moet je daar wel wat mee natuurlijk. Ik merk bij meike dat het toch wel in de uitdaging op school zat, want ze krijgt nu extra werkboekjes, en ik Heb een veel blijer kind. Ook op school gaat het veel beter nu. *O*
pi_122630822
Ik weet niet eens wat jen weegt. Ik denk dat ze aan de forse kant is. En ik weet oom waarom alleen heb ik er een invloed op. Dus ik probeer maar te compenseren op de dagen dat ik er wel invloed op heb.
  vrijdag 8 februari 2013 @ 12:26:03 #58
383641 Books1
Follow your dreams...
pi_122633909
Gelukkig is hier de schoolarts meer in de vorm van ieder kind volgt zijn eigen lijntje en dat is meer goed ook met mijn lange 6 (nov 2006) jarige 1.31 en 28 kilo en de 4 (aug 2008) jarige mini 1.05 en 13 kilo.
If you can dream it, you can do it...
  vrijdag 8 februari 2013 @ 13:20:08 #59
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_122635706
dat zal iedere arts toch vinden books. maar wanneer een kind erg van 't gemiddelde afwijkt (of van zijn/haar eigen 'lijntje') kan het een reden zijn om 't toch even goed in de gaten te houden. niks mis mee, lijkt me!
in de haak.
pi_122635770
We hebben ko te logeren. Een hele koffer vol met dingen die ko leuk vindt.
Ik heb de kleertjes meteen in de was gedaan, blijkbaar heeft ko hiervoor gelogeerd bij rokende ouders. De pop zelf durf ik niet te wassen.
pi_122635867
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 13:21 schreef Ticootje het volgende:
We hebben ko te logeren. Een hele koffer vol met dingen die ko leuk vindt.
Ik heb de kleertjes meteen in de was gedaan, blijkbaar heeft ko hiervoor gelogeerd bij rokende ouders. De pop zelf durf ik niet te wassen.
Ieeeuuww. Bij ons ging Ko ook vaak eerst even aar de "Spa" om te ontspannen ;) Op de nieuwe school is er gelukkig geen Ko!

quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 13:20 schreef trui het volgende:
dat zal iedere arts toch vinden books. maar wanneer een kind erg van 't gemiddelde afwijkt (of van zijn/haar eigen 'lijntje') kan het een reden zijn om 't toch even goed in de gaten te houden. niks mis mee, lijkt me!
Nou ja dat dus. Ik ben blij dat ze meedenkt want ik maak me om meerdere redenen gewoon even wat zorgen om mijn meisje
pi_122636020
Ko heeft een soort pitten vulling, ik denk niet dat ko de wasmachine gaat overleven.

Het ding zit vol vlekken en stinkt. :D en ik kreeg de vraag al of ko dan in Bram z'n bedje mag slapen. Doe maar niet :D

Ik hou er niet erg van. Maar ik heb al netjes z'n dagboekje geschreven, morgen gaat ko mee naar papa.
  vrijdag 8 februari 2013 @ 13:36:12 #63
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_122636295
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 13:28 schreef Ticootje het volgende:
Ko heeft een soort pitten vulling, ik denk niet dat ko de wasmachine gaat overleven.

Het ding zit vol vlekken en stinkt. :D en ik kreeg de vraag al of ko dan in Bram z'n bedje mag slapen. Doe maar niet :D

Ik hou er niet erg van. Maar ik heb al netjes z'n dagboekje geschreven, morgen gaat ko mee naar papa.
Flip redt t wel, de wasmachine. Is deze Ko van puk en ko en het veilig leren lezen systeem of de socoiaal emotioneel Ko?
Puk kan iig wel in de wasmachine, ik schat zomaar dat Ko daar ook wel tegen kan.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_122636462
Het is ko van ik en ko.

Gele pop.
pi_122636577
Lijkt me dat ze zo'n kleuterpop juist HEEL wasmachinebestendig maken?
  vrijdag 8 februari 2013 @ 13:42:40 #66
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_122636584
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 13:40 schreef Ticootje het volgende:
Het is ko van ik en ko.

Gele pop.
Ja, da's dezelfde als van Puk en Ko, maar dan het voortgezette (beginnende) geletterdheid ofzeau.

Het lijkt me sterk dat ze een pop voor kleuters maken die níet in de wasmachine kan. ik gokte het. :@ in een waszak of kussensloop, op 30 graden kort programma.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_122637100

Is het verantwoord ko uit de handen van z'n verzorger te trekken? :D
pi_122637150
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 13:56 schreef Ticootje het volgende:
[ afbeelding ]

Is het verantwoord ko uit de handen van z'n verzorger te trekken? :D
Wel als ko ook bij dr moet slapen ?
pi_122637200
pi_122637241
Die Ko heeft hier ook wel eens geslapen en toen genoten van een overheerlijke spa-behandeling :Y
pi_122637275
Maar ze laat ko niet los. Omdat ik al had laten vallen dat ik m wilde wassen. :D

Dan gaat ko huilen.
pi_122637546
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 14:01 schreef Ticootje het volgende:
Maar ze laat ko niet los. Omdat ik al had laten vallen dat ik m wilde wassen. :D

Dan gaat ko huilen.
Kan ze niet even met Ko in bad ? :D
pi_122637831
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 14:01 schreef Ticootje het volgende:

Dan gaat ko huilen.
Bij de popjes van mijn jongste zeggen we altijd dat ze dan gaan zwemmen. Dan gaan ze in de wasmachine en dan gaat zij voor het deurtje af en toe even kijken en zwaaien O+
  vrijdag 8 februari 2013 @ 15:27:00 #74
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_122640527
Dat was ook onze Ko. Gewoon op 30 graden in de machine en daarna ook nog op een strijkdroog programma in de droger. Werkte altijd prima. Job wilde altijd met Ko slapen en plaste van de spanning dan vervolgens prompt in bed. Ko heeft de wasmachine dus ook vaak 's nachts van binnen gezien.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_122641338
Oeh, nou gokje dat ko vannacht dan dus in de machine zit. En ko op visite en morgen jarig. Ik weet nu al dat ik eruit kan vannacht. Ik neig naar een luier.
pi_122646616
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 13:28 schreef Ticootje het volgende:

pittenknuffels gaan hier in de machine en de drogert..
Ik zou de gok nemen..

Brrrr ben.blij dat wij op school niet zo'n ding hebben
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  vrijdag 8 februari 2013 @ 18:20:00 #77
37150 livelink
pi_122646791
Katja heeft vanavond tienercarnaval, waar ze zich zeer op verheugd heeft en nu is ze echt behoorlijk ziek. Vandaag thuis gehouden van school en we zijn nu bezig om haar zover op te lappen, dat ze toch de twee uurtjes carnaval kan volhouden. Ik vrees het ergste.
pi_122646818
Paracetamol en of ibuprofen erin?
pi_122646823
Och wat sneu.. Beterschap voor haar!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  vrijdag 8 februari 2013 @ 18:22:35 #80
37150 livelink
pi_122646885
Paracetamol hebben we nu gedaan, ja. Ze gaat ook wel heeft ze net besloten.
Als Lady Gaga.
  vrijdag 8 februari 2013 @ 18:25:17 #81
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_122646974
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 18:22 schreef livelink het volgende:
Als Lady Gaga.
oh wat sneu! Hopelijk knapt ze genoeg op!

Brings back memories! Hosse hosse hosse... Lalalaaaaala, hos maar raak want 't is carnaval! (Voor de herkenbaarheid de naam ff veranderd naar lalalalaa;) )
pi_122651237
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 09:00 schreef Stiemie het volgende:

[..]

Kim van 7 heeft dezelfde stats. Kleintje dus, maar ik en Djeez zijn ook maar kleintjes dus verklaarbaar.
Ze had een heel goed rapport! Ze is goed in lezen, schrijven en rekenen.
Even een c/p van het rapport.

Werkhouding: Als je zelf moet werken is het belangrijk stil te zijn en niet op anderen te letten.

Jij bent heel creatief in zingen, dans en spelen. Daar geniet je van!

Jij kunt je helemaal uitleven in dans en muziek. Je zingt heel mooi mee en de
liedjes kun je goed onthouden. Leuk!

Ik ben trots!

[ Bericht 23% gewijzigd door _Ingrid_ op 08-02-2013 20:13:26 ]
pi_122651430
Beterschap voor Katja!
pi_122655560
Welterusten mama, welterusten ko in de wasmachine.
  vrijdag 8 februari 2013 @ 21:34:57 #85
37150 livelink
pi_122655685
Terechte trots, Ingrid :Y
Klinkt goed allemaal. Gaat het met Tyler ook lekker?

Die arme Ko, die brengt denk ik vele nachten in wasmachines door :D
pi_122655895
klinkt goed ingrid!
^O^
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  † In Memoriam † vrijdag 8 februari 2013 @ 22:16:50 #87
37843 lady-wrb
kortaf
pi_122658058
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 18:22 schreef livelink het volgende:
Als Lady Gaga.
heb je een vleesjurk voor haar gemaakt? :D
  vrijdag 8 februari 2013 @ 22:34:33 #88
37150 livelink
pi_122659179
Wat je ook doet, je kan altijd zeggen dat je verkleed bent als Lady Gaga. Dat is het grote voordeel.
  † In Memoriam † vrijdag 8 februari 2013 @ 22:37:00 #89
37843 lady-wrb
kortaf
pi_122659335
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 22:34 schreef livelink het volgende:
Wat je ook doet, je kan altijd zeggen dat je verkleed bent als Lady Gaga. Dat is het grote voordeel.
ja dat is wel zo :D
pi_122686436
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 21:34 schreef livelink het volgende:
Terechte trots, Ingrid :Y
Klinkt goed allemaal. Gaat het met Tyler ook lekker?
Met Tyl gaat het goed op het mkd. Hij begint de regels te begrijpen, speelt er leuk en kan met de andere kindjes goed overweg.
Ze hebben hem kunnen leren uit een beker te drinken, het zien bij de andere kinderen hielp goed mee.
Hij krijgt er ook logopedie, is iig 1x geobserveerd tijdens de lunch. Hij vind het prachtig om met de taxi te gaan.

Het gillen en schreeuwen is er nog wel, maar het is wel minder geworden.
  † In Memoriam † zaterdag 9 februari 2013 @ 20:49:43 #91
37843 lady-wrb
kortaf
pi_122688191
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 22:34 schreef livelink het volgende:
hoe is het met katja gegaan? heeft ze het toch leuk gehad? en.. zijn er foto's van lady gaga :D?
  zondag 10 februari 2013 @ 09:36:34 #92
37150 livelink
pi_122703679
Ik kom er niet achter of ze het leuk heeft gehad, maar ze is wel gegaan. Ik heb een foto van haar, maar die is niet zo flatteus, dus die mag ik echt niet hier vertonen.
  zondag 10 februari 2013 @ 10:43:41 #93
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_122704708
Zulke dingen zijn toch altijd achteraf pas leuk? Als in: na een paar jaar ;)

Is ze niet verder ziek geworden?
pi_122762325
Fijn dat ze in ieder geval nog kon gaan Livelink!

Meike vond dat het tijd werd dat juf ook een moetwerkje ging maken. :D En nu heeft ze dus zelf een werkboekje gemaakt voor juf. En dat moet deze week nog af! Als juf goed haar best doet krijgt ze een sticker! _O-
Het thema van het boekje is niet geheel verrassend....

Hier een paar blz (totaal heeft ze er 7 gemaakt)

pi_122764002
Wauw Karin, wat goede van Meike zeg!
Gaat het verder allemaal weer goed?
pi_122764227
Fantastisch gedaan Meike!!! Zet juf maar aan het werk ;).
Crea bea Karin, leuk zeg!

Mijn kleuter is zo gek op lezen, als je haar "kwijt" bent, heeft ze ergens een hoekje opgezocht met een boekje ;). Ze zit op school in het leesgroepje en ze heeft het goed naar haar zin.
Ik vind het leuk om te zien hoe ze zich zo ontwikkelen :).
En samen met peuterzus spelen gaat ook steeds beter en leuker!
  maandag 11 februari 2013 @ 21:36:44 #97
37150 livelink
pi_122769021
Wat leuk gedaan, Karin. Echt bijzonder hoor. Ik denk dat de juf ook wel heel aangenaam verrast zal zijn.
En Nijna een leeskind O+. Ik had zo gehoopt dat mijn kinderen zich ook konden verliezen in boeken, maar het zit er in ieder geval bij Katja niet in. Ik blijf dat jammer vinden. Ik ben nu zelf maar weer al mijn jeugdboeken aan het herlezen, dan heb ik ze niet voor niks bewaard.

Katja was vandaag eigenlijk nog ziek, maar had zich zoals elk jaar opgegeven voor de playbackshow op school. Altijd met haar beste vriendin. Ze houden dan voorrondes in de klas en de beste mag dan mee doen op het 'grote podium'. Nooit zijn ze op het grote podium gekomen, maar dit jaar waren ze er van overtuigd dat het ging lukken. Dus Katja wilde die kans niet laten lopen en is ziek als ze was toch naar school gegaan. En het is ze gelukt, want alle andere kinderen uit haar klas hadden zich afgemeld. Ze waren dus uiteindelijk de enige deelnemers van hun klas :{
En nu is ze dus toch niet echt blij met het feit dat ze op het grote podium mag.
  maandag 11 februari 2013 @ 21:59:56 #98
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_122770334
Wat jammer dat ze niet echt blij is, want ze is maar mooi een echte en de enige doorzetter. Daarom alleen al verdient ze die plaats op het grote podium! :Y
  maandag 11 februari 2013 @ 22:01:27 #99
37150 livelink
pi_122770417
Ja, dat had de juf ook al gezegd. En die was ook wel boos geworden op de andere kinderen. En ze is ook wel een beetje blij, maar ze hadden graag verkozen willen worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')