Mensen hebben geen mineralen geld nodig om elkaar af te maken hoor. En voor de bedrijven zou het een stuk goedkoper zijn als ze elkaar niet voor de kop schoten daar omdat alles veel goedkoper en makkelijker kan.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 14:41 schreef erodome het volgende:
[..]
Ach rot op, het kan die bedrijven geen ene klote schelen, behalve als daardoor de vraag van de consument veranderd in hun nadeel.
Kijk dit maar eens: http://bloodinthemobile.org/
En het gaat zoveel verder dan wat kinderarbeid door nike...
Als we dan ook meteen de belastingen verlagen!quote:Op vrijdag 1 februari 2013 14:46 schreef erodome het volgende:
[..]
Prima oplossing als we landbouwsubsidie's afschaffen, aan echt eerlijke en open handel doen en onze overschotten daar niet dumpen.
In dat geval ben ik voor een naamverandering van 'ontwikkelingshulp' naar 'afkoopsom'quote:Op vrijdag 1 februari 2013 14:46 schreef erodome het volgende:
[..]
Prima oplossing als we landbouwsubsidie's afschaffen, aan echt eerlijke en open handel doen en onze overschotten daar niet dumpen.
Dat is het ook eigenlijk....quote:Op vrijdag 1 februari 2013 14:49 schreef ems. het volgende:
[..]
In dat geval ben ik voor een naamverandering van 'ontwikkelingshulp' naar 'afkoopsom'
Dat valt vies tegen. De Spanjaarden en Italianen lopen al te huilen als er goedkopere (en kwalitatief betere) tomaten Europa worden binnengehaald.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 13:59 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd waar dit op gebaseerd is. Waarom denk je dat onze rijkdom over de rug van Afrikanen gaat? In het verleden heeft een kleine elite geprofiteerd van kolonien ja. Dat betekent niet dat we daar onze huidige welvaart aan te danken hebben. Europe is na WOII opgebouwd zonder dat uitbuiting daar enige rol bij speelde. Net zoals Japan na WOII totaal in puin lag en nu weer compleet is opgebouwd zonder uitbuiting van kolonien.
En hoezo denk je dat Europe profiteert van een instabiel Afrika? Ik denk dat Europa juist WEL gebaat is bij een economisch sterk Afrika net als dat ik denk dat we gebaat zijn bij een economisch sterk China. Daar kunnen we namelijk wel onze spullen aan verkopen.
Wat een onzin. Prijzen van producten in de consumptiemaatschappij zijn gebaseerd op wat de klant bereid is te betalen, productiekosten hebben geen ruk met de winkelprijs te maken.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 14:34 schreef erodome het volgende:
Maar "wij" kunnen wel vinden dat we elk jaar een nieuw mobieltje willen voor een zeer schappelijke prijs omdat die kindertjes grondstoffen uit de grond halen.
"Wij" krijgen wel degelijk korting aangezien we de werkelijke kosten niet betalen, laat staan dat we prijs van nette omstandigheden betalen.
Wat een BULLSHIT. Jij beschrijft hier Duitsland, of de USA. Eigenlijk elk Westers land. Hebben wij last van Duitsland en de USA? Dat is nieuw voor mij. Waarom zou Afrika ons wel last bezorgen als het net zo ontwikkeld was als Duitsland of de USA? Dan zouden wij veel meer spullen kunnen verkopen en handel kunnen drijven. Een nieuwe markt met 1 miljard mensen. Stel je eens voor dat die ook koopkracht hadden.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 14:34 schreef erodome het volgende:
Ja, onstabiliteit geeft ook last, maar niet zoveel als een florerend werelddeel, waarbij mensen bezig zijn met hun toekomst ipv overleven, waarbij mensen de luxe hebben om na te denken over de behandeling ipv wel moeten om te vreten. Waarbij mensen de luxe hebben om om hun omgeving te geven, dat ze zeggen dat ze niet willen dat het land zo wordt misbruikt.
Op dit zonnepanelen verhaal baseerd jij een conclusie dat onze economie last heeft van China? Omdat wij zonnepanelenimport aan banden leggen hebben we dus last van China. En als bepaalde bedrijven hun overschotten niet meer kwijt kunnen (als dat al zo is) dan stoppen ze lekker met die overschotten te produceren. Ik zie niet in hoe het Westen daar last van heeft.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 14:34 schreef erodome het volgende:
We zien het nu al met china, ja het is leuk dat we kunnen handelen, daar moeten we genoeg mogelijkheid voor hebben. Maar als dat teveel wordt dan schaad dat onze bedrijven, zie het zonnepaneel gezeur waarbij de import uit china heel stevig ingeperkt gaat worden omdat de bedrijven hier anders zielig zouden zijn. Welke vrije handel?
En waar laten we onze overschotten als het beter gaat met die landen? Als die landen zeggen rot op met je overschot, dat verneukt onze markt?
Waar baseer je dit op? Dit verzin je ter plekke.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 14:34 schreef erodome het volgende:
Die hebben er ook baat bij ja, maar dat neemt niet weg dat wij een nog grotere baat erbij hebben, de grote winst zit toch echt nog bij "onze" bedrijven en niet bij die afrikaanse corrupte instellingen.
Stroman, dat zeg ik niet. Ik zeg dat 90% van het Westen nadeel heeft bij een onontwikkeld Afrika omdat:quote:Op vrijdag 1 februari 2013 14:34 schreef erodome het volgende:
En hoe heeft verder iedereen nadeel van zulke goedkope grondstoffen behalve de mensen die misbruikt worden om die te verkrijgen?
Waarom is China een gevaar? Ik zie je punt echt niet. Stel je voor de China zich door ontwikkeld tot de USA of Duitsland. Hebben we 1.3 Miljard mensen waar we onze spullen aan kunnen verkopen? Wat is het gevaar nu?quote:Op vrijdag 1 februari 2013 14:34 schreef erodome het volgende:
China kan zich ontwikkelen omdat die veel onafhankelijker zijn, sterker nog, china is een potentieel gevaar voor onze economie. Dat wordt echt niet geheel en al positief bekeken. china heeft niet zoveel met "ons", behalve om er zelf beter van te worden, daarin gedragen zij zich net als "ons" en maken gebruik van dezelfde paden. Ook china zou niet zo kunnen groeien als die anderen er niet waren, ook die kunnen niet zonder het misbruik van anderen, mens, dier en land.
Nee, de hoeveelheid ontwikkelingshulp die afrika heeft ontvangen sinds WO2 is ongeveer gelijk aan de hoeveelheid geld die er sinds de val van de muur in de voormalige DDR is gestoken.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 12:10 schreef SpecialK het volgende:
Er is door alleen al West-Europa de afgelopen 40 jaar genoeg geld in Afrika gestopt om het gehele continent tot hypermoderne versie van Zuid-Korea/Japan om te toveren.
Misschien wordt het tijd om er eens op een andere manier mee om te gaan dan alsmaar geld proppen in symptoombestrijdingsprojecten.
Precies. En dat is meteen het punt. De EU wil helemaal geen vrijhandel met Afrika..en daarom schiet het punt van pharmacist tekort.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 14:51 schreef Pietverdriet het volgende:
Afrika zou veel meer hebben van vrije handel en de mogelijkheid meer te exporteren naar de EU en VS.
En waarom willen wij dat niet? Ik zie totaal geen onderbouwing? Waarom willen wij geen nieuwe markt met 1 miljard consumenten aanboren en welvaart daar stimuleren?quote:Op vrijdag 1 februari 2013 14:53 schreef Mutant01 het volgende:
Precies. En dat is meteen het punt. De EU wil helemaal geen vrijhandel met Afrika..en daarom schiet het punt van pharmacist tekort.
grondstoffen stelen zie ik niet als een investeringquote:Op vrijdag 1 februari 2013 12:16 schreef Roellie80 het volgende:
[..]
Je weet dat wij al decennia meer geld er weghalen dan er naar toebrengen?
Ik kan het allemaal nog wel een keer opnieuw vertellen, maar dat zal dan net zo goed geen zin hebben.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 14:51 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Wat een onzin. Prijzen van producten in de consumptiemaatschappij zijn gebaseerd op wat de klant bereid is te betalen, productiekosten hebben geen ruk met de winkelprijs te maken.
[..]
Wat een BULLSHIT. Jij beschrijft hier Duitsland, of de USA. Eigenlijk elk Westers land. Hebben wij last van Duitsland en de USA? Dat is nieuw voor mij. Waarom zou Afrika ons wel last bezorgen als het net zo ontwikkeld was als Duitsland of de USA? Dan zouden wij veel meer spullen kunnen verkopen en handel kunnen drijven. Een nieuwe markt met 1 miljard mensen. Stel je eens voor dat die ook koopkracht hadden.
[..]
Op dit zonnepanelen verhaal baseerd jij een conclusie dat onze economie last heeft van China? Omdat wij zonnepanelenimport aan banden leggen hebben we dus last van China. En als bepaalde bedrijven hun overschotten niet meer kwijt kunnen (als dat al zo is) dan stoppen ze lekker met die overschotten te produceren. Ik zie niet in hoe het Westen daar last van heeft.
[..]
Waar baseer je dit op? Dit verzin je ter plekke.
[..]
Stroman, dat zeg ik niet. Ik zeg dat 90% van het Westen nadeel heeft bij een onontwikkeld Afrika omdat:
1) we er geen handel mee kunnen bedrijven. Je kan gewoon niet ontkennen dat wij baat hebben met handel met ontwikkelde landen, of het nu Duitsland, Japan of de USA is.
2) instabiliteit in Afrika leidt tot onzekere aanvoer van grondstoffen. Zoals ik al zei, die oorlog in Libie verhoogde mijn gasprijs met 40%. Ik neem aan dat de aanvoer van olie uit Saudie Arabie stukken beter is dan in Nigeria waar regelmatig olieleidingen worden gesaboteerd en opgeblazen.
3) Europa krijgt drommen getraumatiseerde onopgeleide Afrikanen die het sociale systeem belasten
4) Europa betaalt al lange tijd grote sommen ontwikkelingshulp.
[..]
Waarom is China een gevaar? Ik zie je punt echt niet. Stel je voor de China zich door ontwikkeld tot de USA of Duitsland. Hebben we 1.3 Miljard mensen waar we onze spullen aan kunnen verkopen? Wat is het gevaar nu?
En natuurlijk wil China beter van ons worden. Net zoals Duitsland beter van ons wil worden. Net zoals de USA beter van ons wil worden. Net zoals WIJ beter willen worden van handel met andere landen. Daarom geven wij ontwikkelingshulp, omdat wij graag willen dat Afrika zich ontwikkelt omdat het in ONS voordeel is. En daar is niets mis mee.
Omdat de Europese landbouw (bijvoorbeeld) niet kan concurreren tegen de Afrikaanse landbouw. En dat terwijl de Afrikaanse landbouw nog aardig inefficiënt is. Laat staan als het wel efficiënt is.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 14:54 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
En waarom willen wij dat niet? Ik zie totaal geen onderbouwing? Waarom willen wij geen nieuwe markt met 1 miljard consumenten aanboren en welvaart daar stimuleren?
Waar moeten wij onze overschotten dan laten die onze markt gezond houden?quote:Op vrijdag 1 februari 2013 14:54 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
En waarom willen wij dat niet? Ik zie totaal geen onderbouwing? Waarom willen wij geen nieuwe markt met 1 miljard consumenten aanboren en welvaart daar stimuleren?
We zijn het gewoon oneens. Op de een of andere manier denk jij dat "wij" baat hebben bij een onontwikkeld Afrika dat Europa alleen maar last geeft. Europa heeft baat bij elk ontwikkeld land maar op de een of andere manier denk jij dat Afrika een uitzondering is.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 14:55 schreef erodome het volgende:
Ik kan het allemaal nog wel een keer opnieuw vertellen, maar dat zal dan net zo goed geen zin hebben.
Niet alleen afrika hoor, ook nog andere gebiedenquote:Op vrijdag 1 februari 2013 14:57 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
We zijn het gewoon oneens. Op de een of andere manier denk jij dat "wij" baat hebben bij een onontwikkeld Afrika dat Europa alleen maar last geeft. Europa heeft baat bij elk ontwikkeld land maar op de een of andere manier denk jij dat Afrika een uitzondering is.
Nee, het wil landbouw overschotten met subsidie daar dumpen en een doekje geven voor het bloeden. Ontwikkelingshulp is maar al te vaak een subsidie aan het eigen bedrijfsleven. Men geeft ontwikkelingshulp, maar dan moet dat land wel daarvoor schepen, tractoren of een melkfabriek kopen met dat geld bij het land van de subsidiequote:Op vrijdag 1 februari 2013 14:53 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Precies. En dat is meteen het punt. De EU wil helemaal geen vrijhandel met Afrika..en daarom schiet het punt van pharmacist tekort.
Omdat men teveel belang heeft bij landbouwsubsidies voor hun eigen klapvee.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 14:54 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Bron. Hierbij moet gewoon een bron want dit is een ontzettend sterke bewering.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 14:56 schreef Mutant01 het volgende:
Omdat de Europese landbouw (bijvoorbeeld) niet kan concurreren tegen de Afrikaanse landbouw. En dat terwijl de Afrikaanse landbouw nog aardig inefficiënt is. Laat staan als het wel efficiënt is.
Ik zie je punt niet. Hoe precies is dit een reden dat wij baat hebben bij een ontontwikkeld Afrika. Met een onontwikkeld Afrika is arbeid daar juist goedkoper nieT?quote:Op vrijdag 1 februari 2013 14:56 schreef Mutant01 het volgende:
Of wat dacht je van werkgelegenheid? Je ziet nu al wat voor SHIT bedrijven over zich heen krijgen als ze bijvoorbeeld hun fabrieken in Afrika neer willen zetten. Want ja het kost HIER banen.
Prima, dan niet.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 15:01 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Bron. Hierbij moet gewoon een bron want dit is een ontzettend sterke bewering.
[..]
Ik zie je punt niet. Hoe precies is dit een reden dat wij baat hebben bij een ontontwikkeld Afrika. Met een onontwikkeld Afrika is arbeid daar juist goedkoper nieT?
Je blijft het over die overschotten hebben. Aangezien je niet echt specifiek bent heb ik geen idee waar je het over hebt maar ik ga er van uit dat die paar duiten die ze in Afrika kunnen betalen voor deze overschotten echt niet het verschil maken.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 14:56 schreef erodome het volgende:
Waar moeten wij onze overschotten dan laten die onze markt gezond houden?
Hoe moeten wij aan spotgoedkope grondstoffen komen als ze daar een hogere standaard hebben?
hoe moeten wij concureren met die landen?
Zie, je verzon die bullshit gewoon met dat de Europese landbouw niet kan concurreren met Afrikaanse landbouw.quote:
Ok.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 15:06 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Zie, je verzon die bullshit gewoon met dat de Europese landbouw niet kan concurreren met Afrikaanse landbouw.
Dit soort verzinsels. Afrika exporteert vrijwel niets.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 12:16 schreef Roellie80 het volgende:
[..]
Je weet dat wij al decennia meer geld er weghalen dan er naar toebrengen?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |