quote:Op donderdag 31 januari 2013 16:03 schreef OhNoes het volgende:
200 bejaarden hebben per dag 5 uur nodig aandacht nodig
= 25 uur per week = 100 uur per maand
100 * 200 = 2000 uur aan verpleegsters per maand met een werkmaand van 160 uur
2000 / 160 = 13 verpleegsters
deze moeten aangestuurd worden in hun taken dmv managers, ze snappen niet zo goed dat een bejaarde slechts 5 uur aandacht per dag nodig heeft en dat moeten ze meerdere keren per dag aanhoren van de managers
dus ongeveer 39 managers
En de weekenden hebben die mangers wegbezuinigd.quote:Op donderdag 31 januari 2013 16:03 schreef OhNoes het volgende:
200 bejaarden hebben per dag 5 uur nodig aandacht nodig= 25 uur per week = 100 uur per maand
In het weekend loopt er wel een schoonmaker die ze even helpt inderdaad, verder moeten de bejaarden ook rust hebben van al die drukke verzorgers hequote:Op donderdag 31 januari 2013 16:10 schreef Basp1 het volgende:
[..]
En de weekenden hebben die mangers wegbezuinigd.
quote:Op donderdag 31 januari 2013 16:03 schreef OhNoes het volgende:
deze moeten aangestuurd worden in hun taken dmv managers, ze snappen niet zo goed dat een bejaarde slechts 5 uur aandacht per dag nodig heeft en dat moeten ze meerdere keren per dag aanhoren van de managers
dus ongeveer 39 managers
rekenmasjine stukquote:Op donderdag 31 januari 2013 16:03 schreef OhNoes het volgende:
dus ongeveer 39 managers
Precies. Dat moet de familie maar doen. En vergaderen, rapporteren en werkbesprekingen moet het personeel maar in hun eigen tijd doenquote:Op donderdag 31 januari 2013 16:10 schreef Basp1 het volgende:
[..]
En de weekenden hebben die mangers wegbezuinigd.
En leg nou eens uit wat we aan die stropdasmaffia hebben ?quote:Op vrijdag 1 februari 2013 01:56 schreef Kandijfijn het volgende:
Hoppa mensen lekker hakken op de managers! Lekker simpel zodat Henk en Ingrid het ook begrijpen.
In elke organisatie is management helaas noodzakelijk in meerdere of mindere mate. De overdaad aan management komt trouwens vooral door de regeldruk vanuit de overheid. Er zijn meer dan genoeg managers/leidinggevenden in de zorg die hun geld duidelijk waard zijn.
Nu ben ik het wel eens met de stellingname dat er teveel managers zijn in de publieke sector. Maar heb dan ook het vernuft door te zoeken naar de werkelijke oorzaken.
-Onvoldoende marktwerking er is geen incentive om met minder managementlagen/managers te werken. Oftewel minder non-producerende medewerkers.
-Teveel regeldruk vanuit de overheid wat ook weer gemanaged moet worden.
-Edit-
Je vraag is trouwens zo beantwoord met wat simpel deskresearch. Even een paar zorginstellingen mailen en vragen na een organogram. En ze zullen ook in veel jaarrapporten staan neem ik aan.
Nou, zouden we zonder managers kunnen? Ben het met je eens dat er een hoop bijzitten waarvan ik denk, wat is dat nou weer voor functie? Zo hebben wij een manager die 2 mensen onder zich heeft, maar ondertussen managed hij+vult hij net zo'n functie als die andere 2 in. Dus dat vind ik een goede manager.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 06:33 schreef 2cv het volgende:
[..]
En leg nou eens uit wat we aan die stropdasmaffia hebben ?
Mee eens, maar waarom krijgen de falende managers (en frauderende managers) eenquote:Op vrijdag 1 februari 2013 06:53 schreef 2cv het volgende:
Ja, we kunnen zonder. We kunnen niet zonder chefs met verstand van zaken die weten wat er op de werkvloer gebeurt en weten wat er nodig is.
Een falende manager komt moeilijker aan werk. Dat is heul sielog dus moet die faalhaas maar een tiet geld mee krijgen als hij weggetrapt wordt.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 07:05 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Mee eens, maar waarom krijgen de falende managers (en frauderende managers) een
tiet met geld mee, als uitkomt dat ze gefaald hebben en de werknemers die hiervan de
dupe zijn met soms weinig of niks weggestuurd? (ontslag)
Ik denk dat zo'n manager het bij elkaar probeert te managen dat er geen medicijnen meer verstrekt worden. Wat niet verstrekt wordt, kan niet verspild worden, toch ?quote:Daar zou nog wel het één en ander kunnen veranderen denk ik, bovendien kan al dat
geld dan anders besteedt worden, stel maar een manager aan om de verspilling van
medicijnen tegen te gaan bijvoorbeeld.
Ja preciesquote:Op vrijdag 1 februari 2013 07:12 schreef 2cv het volgende:
[quote]Een falende manager komt moeilijker aan werk. Dat is heul sielog dus moet die faalhaas maar een tiet geld mee krijgen als hij weggetrapt wordt.
Volgens mij zit er op dit moment zo'n manager, hij heet Mark Rutte.quote:Ik denk dat zo'n manager het bij elkaar probeert te managen dat er geen medicijnen meer verstrekt worden. Wat niet verstrekt wordt, kan niet verspild worden, toch ?
Dat is een kleine moeite toch?quote:Of dat je hooguit voor een week medicijnen in huis mag hebben en dus elke week weer je receptje moet verlengen en nieuwe medicijnen halen. Want als je de pijp uit gaat, neem je die pillen niet meer in en terug gaan ze ook niet.
Die pokkenpillen halen is niet 'even halen'. Je moet meestal een telefoonnummer bellen (uiteraard binnen bepaalde tijden) of een webformulier invullen en wachten op antwoord. Dan kan je pas bij de apotheek (die vaak op onhandige tijden open is) je pillen halen. Ik ben wel eens plankgas (letterlijk, auto KON niet harder) van mijn werk naar de apotheek geraasd om dat dat kreng op irritante tijden open was en het alleen na m'n werk uit kwam om m'n medicijnen te halen.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 07:17 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Ja precies
de rest van de werknemers vergeten ze dan maar even....
[..]
Volgens mij zit er op dit moment zo'n manager, hij heet Mark Rutte.
[..]
Dat is een kleine moeite toch?
Voor mensen die hun medicijnen niet zelf kunnen gaan halen is er de mogelijkheid dat
de medicijnen gebracht worden, dus écht te klagen hebben we daar niet over.
Omdat dat zo in de contracten staat?quote:Op vrijdag 1 februari 2013 07:05 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Mee eens, maar waarom krijgen de falende managers (en frauderende managers) een
tiet met geld mee, als uitkomt dat ze gefaald hebben en de werknemers die hiervan de
dupe zijn met soms weinig of niks weggestuurd? (ontslag)
Mijn manager weet precies wat er op de werkvloer speelt. Vergeet ook niet dat de term manager steeds minder waard begint te worden.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 06:53 schreef 2cv het volgende:
Ja, we kunnen zonder. We kunnen niet zonder chefs met verstand van zaken die weten wat er op de werkvloer gebeurt en weten wat er nodig is.
Waarom is dat er in gezet dan ?quote:Op vrijdag 1 februari 2013 07:29 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Omdat dat zo in de contracten staat?
Weet hij ook wat er moet gebeuren ? Heeft hij verstand van zaken ? Of weet hij 'toevallig' net dat bij jou op de werkvloer product X geproduceerd wordt.quote:[..]
Mijn manager weet precies wat er op de werkvloer speelt. Vergeet ook niet dat de term manager steeds minder waard begint te worden.
Om mensen te lokken? Als jij 2 banen aangeboden krijgt die qua werkinhoud hetzelfde zijn ga je toch naar degene die het meest betaald?quote:Op vrijdag 1 februari 2013 07:32 schreef 2cv het volgende:
[..]
Waarom is dat er in gezet dan ?
[..]
Weet hij ook wat er moet gebeuren ? Heeft hij verstand van zaken ? Of weet hij 'toevallig' net dat bij jou op de werkvloer product X geproduceerd wordt.
Maar in jou geval kan je dus prima vragen of de medicijnen gebracht kunnen worden dan tochquote:Op vrijdag 1 februari 2013 07:28 schreef 2cv het volgende:
[..]
Die pokkenpillen halen is niet 'even halen'. Je moet meestal een telefoonnummer bellen (uiteraard binnen bepaalde tijden) of een webformulier invullen en wachten op antwoord. Dan kan je pas bij de apotheek (die vaak op onhandige tijden open is) je pillen halen. Ik ben wel eens plankgas (letterlijk, auto KON niet harder) van mijn werk naar de apotheek geraasd om dat dat kreng op irritante tijden open was en het alleen na m'n werk uit kwam om m'n medicijnen te halen.
Daarbij zet het weinig zoden aan de dijk: je gaat maar één keer dood maar moet je hele leven wekelijks medicijnen halen. Dat staat niet in verhouding tot de éénmalige besparing.
Daarbij is het net zo debiel als dagelijks je portie hagelslag moeten halen in de supermarkt. Je kan zonder veel moeite zo veel meer meenemen, dan ben je in één keer klaar voor een lange(-re) tijd. Dat is in het bijzonder prettig als de apotheek niet in het winkelcentrum (of daar in de buurt) zit. En dat gebeurt volgens mij vrij vaak.
Je behoort als manager net zo behandeld te worden als een werknemer neem ik aan?quote:Op vrijdag 1 februari 2013 07:44 schreef 2cv het volgende:
Die gegarandeerde bonussen hebben niets met over één kam scheren te maken. Er moet een prikkel zijn om je werk goed te doen. Als je dan een zak geld garandeert is dat géén prikkel.
Vanwege jouw vooringenomenheid heb ik eigenlijk heel weinig behoefte dit te doen. Maar ik zal toch een poging doen.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 06:33 schreef 2cv het volgende:
[..]
En leg nou eens uit wat we aan die stropdasmaffia hebben ?
En wat kost dat brengen dan ?quote:Op vrijdag 1 februari 2013 07:57 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Maar in jou geval kan je dus prima vragen of de medicijnen gebracht kunnen worden dan toch![]()
Volgens mij doen ze dan tot een uur of acht 's avonds.
Jij snapt het. Als je als gewone werknemer weggetrapt wordt wegens wanprestaties krijg je geen handdruk in financiële vorm. Waarom zo'n stropdasmaffioos dan wel ?quote:Op vrijdag 1 februari 2013 08:07 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Je behoort als manager net zo behandeld te worden als een werknemer neem ik aan?
Dus de handdruk en in dit geval ''schop onder de kont'' van een manager zal ook wel
bestaan uit een x aantal jaarsalarissen dus die schop zal altijd beter worden betaald
dan een werknemer.
Met ''een handdruk'' ben ik het dan ook wel eens, maar als iemand de laan uit wordt
gestuurd omdat hij/zij zijn of haar werk niet goed deed dan moeten er ook dezelfde
regels gelden. Kortom, bij falend beleid, geen handdruk.
Scheelt ook weer.
Mogen ze ook doorvoeren naar de politiek w.m.b.
Meestal gebeurt dit door stropdasmaffiosi die geen verstand hebben van het vakgebied wat ze managen. Derhalve komen ze met ideeën die alleen in theorie werken.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 19:56 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Vanwege jouw vooringenomenheid heb ik eigenlijk heel weinig behoefte dit te doen. Maar ik zal toch een poging doen.
Laten we als eerst even 2 dingen leren onderscheiden slecht en doorgeslagen management is niet gelijk aan management. Dat er in veel publieke sectoren slecht management heerst betekent niet de management slecht is. Dat is net zoiets als stellen dat Nederland geen goede kelners kent omdat Nederland heel veel slechte kent.
Dingen die managers toevoegen.
-Kwaliteitscontrole
-Juiste redistributie van van (human) resources
-Monitoren onderlinge verhoudingen personeel en waar nodig ingrijpen.
-Personeelszaken, aantrekken van goed personeel ontslaan of bijscholen van personeel met niet voldoende skillset.
-En genoeg zachte waarden als motiveren en inspireren en visie.
Precoes, zo simpel is het eigenlijkquote:Op vrijdag 1 februari 2013 20:19 schreef 2cv het volgende:
[..]
Jij snapt het. Als je als gewone werknemer weggetrapt wordt wegens wanprestaties krijg je geen handdruk in financiële vorm. Waarom zo'n stropdasmaffioos dan wel ?
Dat kost niks.quote:
Het wordt gebracht door een vrijwilliger die rondrijdt in een gratis auto die geen onderhoud nodig heet en op niets rijdt ?quote:
Die auto zal best iets kosten, maar dat neemt niet weg dat de meeste apothekenquote:Op vrijdag 1 februari 2013 22:46 schreef 2cv het volgende:
[..]
Het wordt gebracht door een vrijwilliger die rondrijdt in een gratis auto die geen onderhoud nodig heet en op niets rijdt ?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |