abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_122294184


Gisteren had ik held Bert als user van de dag geinterviewd, maar vandaag gaan we gewoon weer door met het normale programma. Vandaag heb ik een interview met een echte gentleman. Hij staat hier niet alleen bekend als liefhebber van Leslie Nielsen, hij is ook mod in KLB en persoonlijk ben ik een grote fan van de beste man. Bereid je voor op een extralang interview, want mijn volgende gast is niet vies van een goed gesprek. Ik heb het natuurlijk over:



We hebben afgesproken in een chique eetcafé in de binnenstad van Amsterdam. Wanneer ik op het punt sta de deur te openen valt mijn oog op de menukaart die op een standaard bij de ingang staat. Ik krijg bijna een hartaanval wanneer ik de prijzen zie. Blijkbaar moet je er wat voor over hebben, een interview met zo'n luxepaard.

Binnen ontmoet ik Frank, en na wat gesproken te hebben over koetjes en kalfjes komt de ober langs. Frank noemt een aantal dure wijnsoorten op die het eetcafé niet blijkt te serveren. "Sorry meneer, dat soort dure wijnen schenken zelfs wij niet." Frank kijkt beteuterd en bestelt dan maar een wat goedkoper rood wijntje. Ik neem een fles Chaudfontaine.



1. Over het algemeen zit je meer in KLB dan dat je hier in ONZ post terwijl je voor mijn gevoel meer iemand bent waarmee je onder het genot van een goed glas wijn en een dure sigaar over cultuur en politiek kunt praten. Toch ben je mod in KLB. Hoe ben je daar terecht gekomen?

KLB heeft voor mij een mooi balans tussen serieuze onderwerpen en absoluut geen serieuze onderwerpen. Alles komt er, van notoire baggeraars tot mensen die er weleens wat (wetenschappelijke) kennis dumpen. Ik zit hier voor mijn plezier en juist daarom hoeft het voor mij niet altijd serieus te zijn maar louter gekkigheid kan ik evenmin waarderen. KLB is voor mij die balans. En, eigenlijk moet dat voorop gesteld worden, ben ik natuurlijk ook een cynische zuurpruim dus een klager bij uitstek.

2. Af en toe kom ik in KLB klachten tegen waarvan ik denk dat ze haast niet echt kunnen zijn. Toch krijg jij het iedere keer voor elkaar om zelfs op zulke klachten een serieus antwoord te geven. Daarom moet je volgens mij wel een enorm lang lontje voor hebben. Is dat juist wat je zo’n goede mod maakt daar? Ik kan me voorstellen dat het anders niet uit te houden is als je elke dag de #firstworldproblems van andere users moet lezen en modereren.

Ik heb op zich een engelengeduld maar ik denk niet dat dat per definitie een voorwaarde is om mod te worden. Ik denk dat er ook hier een zeker balans moet zijn. Wat rustigere mods met wat meer geduld en tact maar ook wat hardere mods die gezeik en andere zooi hardvochtig de grond in boren. De beste mods vallen amper op wordt er weleens gezegd en wat dat betreft, even als complimentje naar mijn collega, is Pharkus naar mijn inziens een van de beste mods.

3. Welk type klacht lees je nou het liefst, en welke juist niet?

Goede vraag. Klachten die overduidelijk verzonnen zijn maar ook klachten die zogenaamd leuk moeten zijn maar het doel compleet missen en waar je vervolgens krommere tenen van krijgt dan iemand met reuma heb ik een broertje dood aan. Dat soort topics voegen werkelijk geen ene kut toe. Goede onderbouwde klachten, liefste met een paintje of mooie beeldspraak zie ik het liefst. Of klachten die nogal wat reacties teweegbrengen zijn ook altijd goed.

Er komt een man het café binnengerend, hij schreeuwt dat hij geld wil en dat iedereen zijn of haar waardevolle spullen in een zak moet gooien die hij meegebracht heeft. Iedereen doet dit, en omdat Frank en ik achteraan in de zaak zitten komt hij als laatste bij ons.

"Moet je eens goed luisteren jongen..." begint Frank tegen de overvaller. "..Denk je nou echt dat je hier mee wegkomt?" De overvaller stopt eerst niet met schreeuwen, maar omdat Frank zo kalm blijft raakt hij in paniek. Hij heeft geen tijd voor deze onzin. Wanneer de overvaller even niet oplet hoor ik opeens een enorme knal. De overvaller gaat gestrekt waarna Frank met zijn vuisten de man twee blauwe ogen bezorgt. Ik zit met open mond te kijken, want ten eerste heb ik geen idee wat er net gebeurde, en ten tweede is dit niet een kant van Frank die ik kende. De eigenaar van de zaak belt de politie en de overvaller wordt afgevoerd. "Pardon, ik ga me even fatsoeneren." zegt Frank terwijl hij richting de WC strompelt. Ik blijf verbouwereerd zitten.

Ik zie dat hij zijn wandelstok heeft laten staan, en dan dringt het tot me door. Hij heeft zijn wandelstok omgebouwd tot camouflageshotgun. Ik maak snel een foto, want zonder bewijs gelooft niemand dit.



Even later is hij terug, doe alsof ik van niks weet en gaan we verder met het interview.


4. Wat is bijvoorbeeld het meest vermakelijke topic dat je in KLB gelezen hebt? Het mag ook een topic zijn dat je bijgebleven is omdat het zo grappig / achterlijk o.i.d. was.

Welk topic is mij bijgebleven? Daar moet ik eigenlijk een beetje over nadenken. Ik doe mijn best om alle topics wel te lezen en de een is soms wat vermakelijker als de ander. Maar iets blijft mij nooit zo heel snel bij en dan moet er toch wel iets bijzonders voorbij komen. Wat dat betreft kan ik op dit moment echt niet zo één, twee, drie een topic opnoemen dat me nog bijstaat. Mischien, bij nader inzien, een topic over een één of andere stoethaspel die zijn broek had volgescheten met hardlopen en het verhaal ook ondersteunde met pics. Dat kon ik, ondanks het niveautje poep- en plasfase toch wel waarderen.

5. Even een bruggetje maken naar ONZ dan. Je komt hier wel eens maar niet bijzonder veel. Is het je hier te kinderachtig? Vind je ons niet leuk? Of heb je het gewoon te druk in je eigen board?

Nou ja kinderachtig is een groot woord. Maar aan mij zijn de meeste dingen gewoon niet besteed. Misschien dat mijn humor wat afwijkt van de gemiddelde ONZ user maar ik kom weinig topics tegen die mij echt laten lachen. Geheel persoonlijk dit natuurlijk, niets tegen ONZ ook verder maar ik heb er toch niet zo veel mee. Af en toe zie ik nog weleens een topic dat ik denk, laat ik daar eens een grappig bedoelde hersenscheet plaatsen maar over het algemeen blijf ik liever in KLB.

6. Inmiddels is de beste man alweer bijna 2,5 jaar uit ons midden, maar aan verschillende posts van je blijkt dat je een fan was van Leslie Nielsen. In het bijzonder van zijn personage Frank Drebin. Je hebt er zelfs je nickname en UI op afgestemd. Waar komt je liefde voor die man vandaan?

Ik moet altijd geweldig lachen om zijn films. De manier waarop hij kijkt doet mij vaak al lachen. Het is natuurlijk ontzettend flauw allemaal maar dat vind ik nou juist de kwaliteit, zo vreselijk flauw dat het erg grappig wordt. En niet alleen zijn personage Frank Drebin hoor, vind over het algemeen al zijn films wel geslaagd. Ik noem een Airplane maar ook een film als Wrongfully Accused. Op een rol in Scary Movie 5 of 6 na dan hoewel die film nog kutter geweest zou zijn zonder Leslie Nielsen. Maar Frank Drebin omdat ik de serie Police Squad! nog steeds een van de beste komedieseries ooit vind. Helaas begrepen ze de humor destijds nog niet zo – pas later – en is het op 6 afleveringen blijven steken.



7. Zou je eigenlijk zelf niet ook liever een geheim agent willen zijn?

Nou ja, Leslie Nielsen speelde natuurlijk geen geheim agent maar gewoon iemand bij de recherche. Desondanks zou iets van geheim agent niets voor mij zijn. Ik drink namelijk graag een biertje of een glasje whisky of cognac en na loop van tijd ga ik er altijd nogal veel van lullen. Merendeel is slapgeouwehoer maar er zit ook waarheid tussen, mijn dekmantel en geheimen zou ik dus binnen de korste keren verspelen ben ik bang.

Frank heeft gelijk. Ik heb mijn huiswerk niet goed gedaan en word genadeloos afgestraft. :@

8. Waarom besloot je in te stemmen met dit interview? Ik had verwacht dat je me zou afwijzen omdat je dit misschien te kinderachtig zou vinden. In ONZ lopen de zaken soms vrij snel uit de hand. Ik weet dat het interview nu nog vrij vlekkeloos verloopt maar ik kan je niet beloven dat ik zometeen niet enorm uit mjin slof schiet.

Over die vraag hoef ik niet lang na te denken. Jij hebt de reeks goed overgenomen van Monopoly en steekt er veel moeite in en dat loont zich duidelijk; je maakt er mooie en leuke topics van. Ik mag dan wel een beetje een zuurpruim zijn maar hier werk ik graag aan mee. Zie het toch stiekem een beetje als een eer. Maar kinderachtig allerminst, wellicht dat mijn antwoorden wel ietwat aan de serieuze kant zijn voor een ONZ topic.

9. Stel dat er op een dag drie jonge mannen voor je deur staan. Het zijn haan33, tong80 en LompeHork. Ze zoeken een slaapplek voor de nacht en ze hebben uitgevonden waar je woont. Je biedt ze een slaapplek aan en als je de volgende ochtend wakker wordt en naar de woonkamer loopt is al je meubilair weg. Alles hebben ze meegenomen, de televisie, de bank, de computer, de gordijnen, alles. Je telefoon zijn ze vergeten. Hij gaat over en aan de andere kant van de lijn hoor je hard gelach. Het zijn de dieven die op een geheime locatie van jouw spullen zitten te genieten. Mijn vraag is: Als je gaat douchen, plas je dan van tevoren? Of gewoon onder de douche?

Jeetje, wat een verhaal om zo’n vraagje heen gebouwd. Moest er wel even om lachen mede omdat ik vrijwel zeker weet dat LompeHork bij lange na niet genoeg lef heeft om mij te beroven. Maar om terug te komen op jouw vraag, het antwoord ligt er een beetje aan of mevrouw Drebin meeleest of niet. Want zij vindt het namelijk altijd ontzettend goor als iemand onder de douche pist en ik houd haar dan ook altijd voor (zoals een galant, hoffelijk persoon betaamt) dat ik het iedere morgen netjes in het potje doe. Maar eigenlijk doe ik het gewoon lekker onder de douche. Heerlijk makkelijk vind ik dat altijd.

10. Vraag 10 is natuurlijk weer de paintvraag. Maak een mooie paint, het mag overal over gaan.



Bonuspunten voor wie de afgebeelde users herkent. :7


[ Bericht 0% gewijzigd door VMSDKR op 31-01-2013 13:29:59 ]
  donderdag 31 januari 2013 @ 13:25:40 #2
293744 RichardHammond
Tante van Jan en Monique
pi_122294628
Haha, erg goed interview. :P
pi_122294706
_O_
Stop the violence
Down with the hate
Op vrijdag 21 augustus 2015 01:36 schreef engeopa het volgende:
Deadprez is een frequent bezoeker van Joop.nl. Kneusje eerste klas. walgelijke policor hoofd in de wolken multicultilover.
  Leukste jonkie 2022 donderdag 31 januari 2013 @ 13:28:10 #4
385265 datismijnmening
Prinses in 020
pi_122294726
_O- _O_ _O-
-XOXO- Je maintiendrai
pi_122295191
Die rechtse is Tong :P
pi_122295305
Mooi interview weer V ^O^

Misschien moet ik mijn aandacht ook maar eens op KLB richten. Kijken of er nog wat te painten valt :P

En voor wat die paint van Frank_Drebin betreft. Het zullen haan33, LompeHork en tong80 wel zijn die op een geheime locatie genieten van het exorbitant luxe meubilair van de geïnterviewde.
pi_122298020
Haan,Tong,Hork:

  Moderator donderdag 31 januari 2013 @ 14:43:43 #8
9859 crew  Karina
Woman
pi_122298140
Erg leuk geschreven weer :)
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_122300290
_O- mooi topic, vond.deze leuker dan die van.bert
pi_122304017
Frank is wel een baas _O_
  donderdag 31 januari 2013 @ 16:45:56 #11
356028 Fopje
Het Stokbrood
pi_122304076
Hij is weer briljant _O_
"I tried to believe that there is a God, who created each of us in His own image and likeness, loves us very much, and keeps a close eye on things. I really tried to believe that, but I gotta tell you, the longer you live, the more you look around, the more you realize, something is fucked up." - George Carlin.
  donderdag 31 januari 2013 @ 16:53:06 #12
379134 -trutje-
Ik ben perfect!..en bescheiden
pi_122304409
_O- _O_
Niet alles geloven wat ik zeg.
pi_122306128
Haha, hij is weer lekker hoor!
Puike user ook, al is het alleen maar vanwege zijn naam _O_
Liefs,
Frank
pi_122306496
links is haan33?
pi_122306532
_O_
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
  donderdag 31 januari 2013 @ 17:51:42 #16
392328 Keukendrol
Vuile klootzak!!!
pi_122306876
Zijn de antwoorden van Frank van de echte Frank of is dit verzonnen? :@
Op zaterdag 5 januari 2013 00:14 schreef LompeHork het volgende:
Deze username is gewoon perfect.
-------------------------------------------------
- Dearest (UI)
pi_122307343
quote:
7s.gif Op donderdag 31 januari 2013 17:51 schreef Keukendrol het volgende:
Zijn de antwoorden van Frank van de echte Frank of is dit verzonnen? :@
Zijn van de echte Frank. :7
pi_122308341
Frank_Drebin _O_
Op zondag 30 september 2012 02:37 schreef LompeHork het volgende:
ouyevoli vind ik wel kwaliteit.
Op woensdag 3 oktober 2012 23:15 schreef Bitterlemon het volgende:
Ik wil kwaliteit, waar is Ouyevoli?
  donderdag 31 januari 2013 @ 18:54:54 #19
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_122308921
_O_
Hier schreef Ga.aguyim het volgende:
Bitterlemon is eigenlijk een gespierde god met blond golvend haar.
Hier schreef 2Happy4U het volgende:
Je bent een gespierde god met blond golvend haar.
  vrijdag 1 februari 2013 @ 07:12:08 #21
367594 Frank_Drebin
Det.Lt. Police Squad
pi_122329471
Ik kom 'm nu pas tegen.

Maar erg leuk verhaal heb je er van gemaakt VMSDKR. Echt, complimenten.
Sergeant Frank Drebin, Detective Lieutenant Police Squad
pi_122330017
Geweldig ^O^
Op woensdag 22 mei 2013 14:16 schreef ikjijallebei het volgende:
Beste fipo van 2013.
  vrijdag 1 februari 2013 @ 08:38:41 #23
340390 sinepedraap
lieve baggeraar
pi_122330082
Frank _O_
Mijn nieuwe ondertitel
  Forum Admin vrijdag 8 februari 2013 @ 12:04:13 #24
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_122633237
Dat ik dit pareltje nu pas zie, hulde voor dit interview.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_122638550
Leuk interview. Ben het met Frank eens betreft Pharkus.
I think universal harmony is a pipedream and it may be more productive to focus on more modest goals, like a ban on yodeling.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')