Op driekwart al! Het gaat steeds sneller lijkt het wel! Gisteren zei m'n moeder: Over 10 weken is het al ongeveer zover, maar het kan ook over 7 weken al komenquote:Op woensdag 30 januari 2013 10:29 schreef L0t.. het volgende:
Belle 30 wekenGoeie mijlpaal! Gaat alles goed?
Ja het gaat bizar snel gewoonquote:Op woensdag 30 januari 2013 10:37 schreef bellelena het volgende:
[..]
Op driekwart al! Het gaat steeds sneller lijkt het wel! Gisteren zei m'n moeder: Over 10 weken is het al ongeveer zover, maar het kan ook over 7 weken al komen![]()
Nog maar een kwart te gaan dus! Bizar!
Het gaat ook heel goed verder, ben nog goed mobiel en zo! Ben wel steeds meer aan het coconnen al denk ik, afgelopen paar dagen ook niet zoveel hier gepost maar des te maar gedaan, babywasjes en zulksEn van de week langs de drukker om eens te informeren naar alle mogelijkheden e.d. Ik heb alweer wilde plannen over het kaartje, dus eerst eens checken in hoeverre dat kan worden uitgevoerd
En dan ook nog een jongensnaam vinden, zou wel leuk zijn als we die hebben voordat het kindje geboren is!
En hoe is het bij jou?
Fieder, dat verbaast me ook telkens! Dan denk ik dat jij mijlenver voorligt, maar een klein poosje later ben ik daar opeens ook al!
Ja! Dat! Dat eerste trimester króóp voorbij en het tweede trimester vliegt! En we moeten nog zoveel doenquote:Op woensdag 30 januari 2013 10:44 schreef L-E het volgende:
Ik vind het gek en leuk hoe het begrip tijd verandert tijdens een zwangerschap. Hoe je in weken leeft, hoe je voor jezelf bepaalde mijlpalen stelt (bij mij is de laatste mijlpaal de verjaardag van zwager op 6 mei, dat is de laatste jarige voordat ik beval), hoe traag de tijd gaat de eerste weken, en hoe snel het lijkt te gaan na dat eerste trimester.
Ik ben gewoon bijna 22 weken, en nu pas begint het besef te komen dat wij echt echt écht een baby erbij krijgen. En elke keer dat dat besef erin hakt ben ik weer verbaasd. Dat het gelukt is, dat het goed gaat, dat het nog maar 15 a 18 weken duurt, ik vind het allemaal maar heel bijzonder.
Ja echt he?!quote:Op woensdag 30 januari 2013 10:50 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Ja! Dat! Dat eerste trimester króóp voorbij en het tweede trimester vliegt! En we moeten nog zoveel doen
Herkenbaar!quote:Op woensdag 30 januari 2013 10:44 schreef L-E het volgende:
Ik vind het gek en leuk hoe het begrip tijd verandert tijdens een zwangerschap. Hoe je in weken leeft, hoe je voor jezelf bepaalde mijlpalen stelt (bij mij is de laatste mijlpaal de verjaardag van zwager op 6 mei, dat is de laatste jarige voordat ik beval), hoe traag de tijd gaat de eerste weken, en hoe snel het lijkt te gaan na dat eerste trimester.
Ik ben gewoon bijna 22 weken, en nu pas begint het besef te komen dat wij echt echt écht een baby erbij krijgen. En elke keer dat dat besef erin hakt ben ik weer verbaasd. Dat het gelukt is, dat het goed gaat, dat het nog maar 15 a 18 weken duurt, ik vind het allemaal maar heel bijzonder.
Geen idee, nog niets over gehoord. Mijn volgende afspraak bij de vk is over 2 weken, dan ben ik 31 weken, misschien dan?quote:Op woensdag 30 januari 2013 10:46 schreef Suikertante het volgende:
L0t oud wijf, gewoon aan toegeven en rustig aandoen, wanneer heb je je liggingsecho?
5 weken van tevoren. Ik heb nu een week vakantie en ga dan weer even 5 weken fulltime studeren. Daarna zou ik eigenlijk weer terug gaan naar de afdeling maar nu dus nietquote:Op woensdag 30 januari 2013 10:50 schreef LadyBlack het volgende:
L0t, ga jij 4 of 6 weken vantevoren met verlof eigenlijk?
Misschien met die rug verstandig om 6 te doen?
Ah, ja dat komt mooi uit inderdaad!quote:Op woensdag 30 januari 2013 10:55 schreef L0t.. het volgende:
5 weken van tevoren. Ik heb nu een week vakantie en ga dan weer even 5 weken fulltime studeren. Daarna zou ik eigenlijk weer terug gaan naar de afdeling maar nu dus niet. Komt toevallig zo uit en studeren is lichamelijk niet zo'n belasting als in de zorg staan dus ik denk dat ik dat wel trek
.
En het derde gaat dus nóg sneller. omfg.quote:Op woensdag 30 januari 2013 10:50 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Ja! Dat! Dat eerste trimester króóp voorbij en het tweede trimester vliegt! En we moeten nog zoveel doen
Nee hoor, dat kan helemaal niet.quote:Op woensdag 30 januari 2013 10:55 schreef L-E het volgende:
[..]
En het derde gaat dus nóg sneller. omfg.
8 wekenquote:Op woensdag 30 januari 2013 10:56 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Spannend hoor! Hoeveel weken ben je dan (waarschijnlijk)?
Wij ook hoorquote:Op woensdag 30 januari 2013 10:54 schreef L-E het volgende:
Jullie zijn allemaal zo tof creatief met geboortekaartjes. Ik denk dat wij gewoon een bestaand kaartje kiezen, saai he
Wij doen geen tekst op het kaartje, kan toch niks bedenken wat voor ons de lading dekt en niet superzeikerig of al 100 x gebruikt isquote:Op woensdag 30 januari 2013 10:57 schreef L-E het volgende:
Ik vind de tekst op het kaartje wel heel belangrijk. Wij zijn taalfreaks.
Same herequote:Op woensdag 30 januari 2013 10:59 schreef L0t.. het volgende:
[..]
Wij doen geen tekst op het kaartje, kan toch niks bedenken wat voor ons de lading dekt en niet superzeikerig of al 100 x gebruikt is. We maken ons er gewoon heel makkelijk vanaf wat dat betreft
quote:Op woensdag 30 januari 2013 11:00 schreef L-E het volgende:
God, een van de meiden waarmee ik yoga deed bij de eerste zwangerschap had ook zelf het kaartje gemaakt. Dat was aan vier zijden bedrukt, hadden ze denk ik zelf gedaan want alle tekst was overgelopen op de andere zijde, stonden iets van vijf gedichtjes op, allen even stom, en dan ook nog de heftigste taal- en spelfouten. En dan gewoon versturen naar 80 mensen he.. Ik heb gehuild toen ik dat zag.
Oh echt? Bij ons is daar niets over gezegd toen. De vk heeft het ook eigenlijk nog helemaal niet genoemd, dus dat wordt dan een verrassingquote:Op woensdag 30 januari 2013 10:58 schreef Suikertante het volgende:
Oh gaat dat bij jou bij de VK? Ik heb bij de 20 weken echo meteen een afspraak voor de liggingsecho gemaakt (1 maart).
Dat is beter danquote:Op woensdag 30 januari 2013 10:59 schreef L0t.. het volgende:
[..]
Wij doen geen tekst op het kaartje, kan toch niks bedenken wat voor ons de lading dekt en niet superzeikerig of al 100 x gebruikt is. We maken ons er gewoon heel makkelijk vanaf wat dat betreft
God dat loopt echt aan alle kanten niet....quote:Op woensdag 30 januari 2013 11:01 schreef L-E het volgende:
[..]
Dat is beter dan
Buiten is het koud
Buiten is het winter
Maar nu jij er bent
Schijnt voor altijd de zon.Gelezen in de praktijk van de vk vorige week, serieus.
Hahahahquote:Op woensdag 30 januari 2013 11:01 schreef L-E het volgende:
[..]
Dat is beter dan
Buiten is het koud
Buiten is het winter
Maar nu jij er bent
Schijnt voor altijd de zon.Gelezen in de praktijk van de vk vorige week, serieus.
Jaaaaa brrrr!quote:Op woensdag 30 januari 2013 11:04 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik krijg persoonlijk érnstige jeuk van teksten als:
Als je mn oogjes wilt zien twinkelen, laat dan de telefoon even rinkelen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat had ik gezien jaquote:Op woensdag 30 januari 2013 11:09 schreef Sam1993 het volgende:
Wij vonden die wel heel mooiHebben hem boven de commode op de muur geplakt
Zo mooi,
Zo lief,
Zo klein,
Zo van ons
Ik vind het 'van ons' deel niet zo prettig aanvoelen.quote:Op woensdag 30 januari 2013 11:09 schreef Sam1993 het volgende:
Wij vonden die wel heel mooiHebben hem boven de commode op de muur geplakt
Zo mooi,
Zo lief,
Zo klein,
Zo van ons
Dat is ook wat mij tegenstaat idd. Mijn kind is niet 'van mij', als in een bezit ofzo.quote:Op woensdag 30 januari 2013 11:12 schreef L-E het volgende:
[..]
Ik vind het 'van ons' deel niet zo prettig aanvoelen.
Ik vind dat een kind geen bezit is, dus ik zou dat nooit op die manier benoemen. Maar smaken verschillen, dat is prima.quote:Op woensdag 30 januari 2013 11:13 schreef Sam1993 het volgende:
ja maja ze is verder ook van niemand anders dan van onsMaar daarom verschillen smaken enorm. Ik heb echt moeite met het feit haar kamertje achter te laten
Maar daar verzinnen we wel weer iets op
Kijk, dat is wel een goeie indicator ja!quote:Op woensdag 30 januari 2013 11:19 schreef Fieder het volgende:
Hier ook een bestaand kaartje en een gedichtje. Had er een heleboel verzameld maar bij deze moest ik huilen dus die werd het.![]()
bellenquote:Op woensdag 30 januari 2013 11:24 schreef .Sparkling. het volgende:
Even snel een vraagje.
Ik ben bijna 23 weken zwanger en voel helemaal geen enkele beweging meer sinds gisteren. Ik weet dat het nog niet hoeft om dagelijks te voelen maar het zit me helemaal niet lekker![]()
Wat moet ik nu doen? Gewoon afwachten?
Ik zou bellen. Al is het maar voor je eigen gemoedsrust.quote:Op woensdag 30 januari 2013 11:24 schreef .Sparkling. het volgende:
Even snel een vraagje.
Ik ben bijna 23 weken zwanger en voel helemaal geen enkele beweging meer sinds gisteren. Ik weet dat het nog niet hoeft om dagelijks te voelen maar het zit me helemaal niet lekker![]()
Even rustig op bed gaan liggen, kijken wat er gebeurt? Hier is dat meestal het moment waarop de baby druk gaat doen.quote:Op woensdag 30 januari 2013 11:24 schreef .Sparkling. het volgende:
Even snel een vraagje.
Klopt, bellen móet vanaf 26 weken als je minder beweging voelt, maar bellen voor die tijd mág als je niet gerust bent!quote:Op woensdag 30 januari 2013 11:28 schreef .Sparkling. het volgende:
Oh, dat is duidelijk. Dat ga ik zo maar doen, durfde niet zo goed omdat ik altijd lees dat je ze niet dagelijks hoeft te voelen nog. Ik heb vanochtend al een beetje zitten porren maar niets. Ja, gemene steken in mijn buik..
Als ik thuis ben dan bel ik. Dankje!
Fijn, succes!quote:Op woensdag 30 januari 2013 11:35 schreef .Sparkling. het volgende:
Ik mag nu meteen langs komen, ze gaan een echo maken. Fijn! Hopelijk is er niets.
Ik reageer later even op iedereen hoor
Ja, freecells zus maakt geboortetegeltjes. Echt supertof!quote:Op woensdag 30 januari 2013 11:37 schreef Fieder het volgende:
Oh wow Pessie dat is mooi!Is dat met de hand geschilderd????
Wauw! Netjes hoor, ik ben best tevreden over mijn vk praktijk maar die zijn een stuk afwachtender.quote:Op woensdag 30 januari 2013 11:35 schreef .Sparkling. het volgende:
Ik mag nu meteen langs komen, ze gaan een echo maken. Fijn! Hopelijk is er niets.
Ik reageer later even op iedereen hoor
Dankquote:Op woensdag 30 januari 2013 11:38 schreef Gulara het volgende:
Mooi gemaakt Pessie. Zowel kaartje, als tegeltje, als kind.
Ik herkende handjes pas toen ik zag wat het ermee deed tijdens de pretecho. En onderhand weet ik waar de voeten liggen en s a t beeb bij voorkeur met de benen gestrekt ligt. maar goed, heb maandag nog een echo gehadquote:Op woensdag 30 januari 2013 11:40 schreef As1981 het volgende:
35 weken gulara.
Lot ik herken het ook niet hoor. Ja ik weet hoe hij ligt en hij ligt vast maar voetjes of handjes heb ik nooit echt herkent.
Ik ga ook maar eens zo snel mogelijk die pretecho plannen, het lijkt me leuk om daar een beetje een idee van te hebbenquote:Op woensdag 30 januari 2013 11:44 schreef pessie het volgende:
[..]
Ik herkende handjes pas toen ik zag wat het ermee deed tijdens de pretecho. En onderhand weet ik waar de voeten liggen en s a t beeb bij voorkeur met de benen gestrekt ligt. maar goed, heb maandag nog een echo gehad
Die ervaring heb ik ook idd. Bij de gyn was het altijd meteen komen en werkelijk voor alles een echo. De vk is een stuk minder medisch gericht, persoonlijk vind ik dat fijner.quote:Op woensdag 30 januari 2013 11:45 schreef .Sparkling. het volgende:
Bedankt, we zijn nu onderweg. Nu begin ik pas echt nerveus te worden![]()
Ik ben trouwens onder behandeling in het ziekenhuis, tot nu toe heb ik bij iedere twijfel eigenlijk direct mogen komen. Zelfs als ik belde om alleen iets te overleggen.
Vorige keer aangekaart en ze zagen niet direct reden tot paniek. Misschien dat ik komende afspraak een arts heb ipv een vk. Kreeg als tip om bij hartkloppingen naar m'n huisarts te gaan, zodat ze me daar aan een apparaat (?) konden leggen. Maar ja het duurt vaak maar kort. Zul je altijd zien, tegen die tijd dat ik daar ben is er niks meer aan het handje.quote:Op woensdag 30 januari 2013 11:41 schreef pessie het volgende:
[..]
Dank.
Lijkt me erg eng om met hartkloppingen in de bus te zitten. Bel je naar je vk/gyn? Klinkt best heftig namelijk, ondanks de warmte.
Hier ook een wiebelkont!quote:Op woensdag 30 januari 2013 11:55 schreef Spirit82 het volgende:
Ow nog een vraagje trouwens, ter geruststellingEr zit een kleine stamper in mijn buik, maar soms, heel soms, heb ik echt zoiets van: DOE NOU EENS RUSTIG!!
![]()
![]()
Maar als ik dat tegen iemand zeg, dat het soms een beetje vervelend is als ze zo druk is, dan krijg ik een reactie als "nou dat heb ik nooit zo gehad" en dan voel ik me superschuldig dat ik dat dus soms wel heb (als ik bijv lang in de rij moet stilstaan dan doet het gewoon zeer of als ik kapotmoe ben en wil slapen en mevrouw is juist net wakker...). Kan iemand me laten weten dat zij dit ook wel eens heeft gedacht, of ben ik echt zo'n slechte moeder nu al?![]()
Je moet gewoon niet met mensen praten, want mensen zijn stom, dat sowieso.quote:Op woensdag 30 januari 2013 11:55 schreef Spirit82 het volgende:
Ow nog een vraagje trouwens, ter geruststellingEr zit een kleine stamper in mijn buik, maar soms, heel soms, heb ik echt zoiets van: DOE NOU EENS RUSTIG!!
![]()
![]()
Maar als ik dat tegen iemand zeg, dat het soms een beetje vervelend is als ze zo druk is, dan krijg ik een reactie als "nou dat heb ik nooit zo gehad" en dan voel ik me superschuldig dat ik dat dus soms wel heb (als ik bijv lang in de rij moet stilstaan dan doet het gewoon zeer of als ik kapotmoe ben en wil slapen en mevrouw is juist net wakker...).
Dat herkennen vast heel veel mensen!quote:Op woensdag 30 januari 2013 11:55 schreef Spirit82 het volgende:
![]()
![]()
Maar als ik dat tegen iemand zeg, dat het soms een beetje vervelend is als ze zo druk is, dan krijg ik een reactie als "nou dat heb ik nooit zo gehad" en dan voel ik me superschuldig dat ik dat dus soms wel heb (als ik bijv lang in de rij moet stilstaan dan doet het gewoon zeer of als ik kapotmoe ben en wil slapen en mevrouw is juist net wakker...). Kan iemand me laten weten dat zij dit ook wel eens heeft gedacht, of ben ik echt zo'n slechte moeder nu al?![]()
Apparaat voor hartfilmpje (ECG) om te zien of je hart geen gekke dingen doet (gok ik). Dan plakken ze een paar electrodes op je borst en krijg je een overzicht van pieken en dalen en aan de hand daarvan kan de arts zien of er misschien teveel tijd tussen piek/dal zit of dat de een piek niet hoog genoeg is ofzo.quote:Op woensdag 30 januari 2013 11:56 schreef Gulara het volgende:
[..]
Vorige keer aangekaart en ze zagen niet direct reden tot paniek. Misschien dat ik komende afspraak een arts heb ipv een vk. Kreeg als tip om bij hartkloppingen naar m'n huisarts te gaan, zodat ze me daar aan een apparaat (?) konden leggen. Maar ja het duurt vaak maar kort. Zul je altijd zien, tegen die tijd dat ik daar ben is er niks meer aan het handje.
Ik maak me zelf nog niet zo'n zorgen. M'n dikbilliewiebelt nog lekker door m'n buik heen. Het is vooral lastig. Een beetje alsof je telkens op het punt staat een presentatie voor 1000 man te geven.
Mijn placenta ligt achter, echoscopiste vond het geen wonder dat ik al zo lang beweging voel. Ik hou mijn hart vast voor als de baby sterker en groter wordt. Die gaat mij echt pijn doen, denk ik.quote:Op woensdag 30 januari 2013 12:02 schreef pessie het volgende:
Eergisteren trapte buikbeeb door de placenta heen het dekbed omhoog. Moet er niet aan denken hoe dat zouzijn zonder placentaals stootkussen.
quote:Op woensdag 30 januari 2013 12:05 schreef L-E het volgende:
'Sterke benen joh!' zei de echoscopiste trouwens ook bij de seo. Ik helemaal trots. Ons kind heeft sterke benen!
Ja dat is echt je kind, niks geen darm. Je darmen zitten nu heul ergens andersquote:Op woensdag 30 januari 2013 12:06 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik voel dus hooguit een plopje, wat ook goed een borrelende darm zou kunnen zijn. En sinds donderdag heb ik dat misschien nog 2-3x gevoeld, heel kort. Mja. Zou wel willen dat het iets duidelijker werd
.
Afgaande op de eerste zwangerschap, en het feit dat deze baby groter/zwaarder is dan grote broer denk ik dat de kans best aanwezig is dat ik pijn ga hebben.quote:Op woensdag 30 januari 2013 12:10 schreef bellelena het volgende:
L-E, ik voel mijn babytje ook al vanaf heel vroeg, maar tot nu toe doet het geen pijn
Ja, je kunt het ook een beetje uitlokkenquote:Op woensdag 30 januari 2013 12:10 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Ja dat is echt je kind, niks geen darm. Je darmen zitten nu heul ergens andersAls ik darmgerommel heb komt het tegenwoordig zo ongeveer vanuit mn rug
![]()
'S Avonds lekker op je rug op de bank gaan liggen niks doen en concentreren op je buik, dan voel je het het beste. Je kunt ook je hand op je buik leggen, die van mij reageert altijd blij op warmte en niet blij op druk (van spijkerbroekbanden gaat ze uit haar dak). En je voelt haar vanaf nu alleen maar meer, dat is wel een fijn vooruitzicht toch??
Dat moet je eigenlijk eens doen op het moment dat je een echo hebt (als je dat nog niet hebt gedaan). Durf je daarna niet meer te hoestenquote:Op woensdag 30 januari 2013 12:16 schreef LadyBlack het volgende:
Ohja, hoesten kun je ook proberendat vindt ze hier niet tof!
Jaaaaquote:Op woensdag 30 januari 2013 12:20 schreef .Sparkling. het volgende:
Alles is goed, gelukkig. Kindje is wel heel rustig maar hartje klopt krachtig en regelmatig.
Fijn!!quote:Op woensdag 30 januari 2013 12:20 schreef .Sparkling. het volgende:
Alles is goed, gelukkig. Kindje is wel heel rustig maar hartje klopt krachtig en regelmatig.
Net zoals porren. Bij de pretecho moest hij eigenlijk een stukje draaien dus even porren. Nou wat je zag van een klein duwtje vond ik al erg. En ik krijg regelmatig benen van de oudste in mijn buik geport.quote:Op woensdag 30 januari 2013 12:17 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Dat moet je eigenlijk eens doen op het moment dat je een echo hebt (als je dat nog niet hebt gedaan). Durf je daarna niet meer te hoesten
Jouw beebje klinkt precies zoals ik, als mijn moeder vertelt over toen ik in haar buik zatquote:Op woensdag 30 januari 2013 12:15 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Ja, je kunt het ook een beetje uitlokken
Mijn kind schopt tegen mn bureau als mijn buik daar tegenaan komt, tegen spijkerbroekbanden inderdaad, en tegen mn kruis als ik teveel inelkaar gezakt zit. En reageert ook wel op mijn handen.
quote:Op woensdag 30 januari 2013 11:58 schreef L-E het volgende:
[..]
Ik kan niet zo veel met mensen die vinden dat je niet mag klagen omdat zij een andere ervaring hebben.
Da's geen leuk nieuws ...quote:Op woensdag 30 januari 2013 14:24 schreef hilliebillie het volgende:
hier ff klagen hoor.. heb gisteren ons tweede kindje in willen schrijven bij het dagverblijf hebben ze op donderdag geen plaats tot half 2014 dus ben me nou al druk aan het maken hoe we dat moeten gaan regelen dan. vrij vragen op donderdag zal waarschijnlijk moeilijk zijn (kan geen vaste vrije dag zijn) man is op vrijdag vrij en schoonmoeder kan op dinsdag oppassen (die dag ook geen plek voorlopig) en mijn ouders werken gewoon nog op donderdag.
andere opvang zoeken is ook niet te doen aangezien ik wisselende diensten werk en gebonden ben aan flexibele opvang en dat hier op de dorpen nog niet standaard is.. (of een maand van te voren doorgeven) maar dat vind ik niet flexibel en is rooster technisch niet haalbaar. bah heb eigenlijk geen zin om zo lang in dr stress te moeten zitten of voor die tijd kinderen van dag wisselen of eerder dan basisschoolleeftijd van de opvang gaan![]()
![]()
Bij omdraaien krijg ik regelmatig een zet van mn vriendquote:Op woensdag 30 januari 2013 14:52 schreef danic het volgende:
Aaaah gatver hilliebillie, das idd geen nieuws waarop je zit te wachten. Tip van mandy klinkt goed. Ik kan zelf niets anders verzinnen, sorry.
Heeft er hier iemand nog tips voor me? Ik slaap 's nachts erg slecht door pijn aan mijn heupen. Op mijn buik lukt niet meer, op mijn rug eigenlijk ook niet, want dan kom ik geen kant meer op. Dus moet op mijn zij slapen. Dat is op zich geen punt, maar draaien lukt bijna niet en je slaapt nou eenmaal geen 8 uur in dezelfde houding. Omdraaien is dus mega pijnlijk. Het lukt alleen door omhoog te komen en dan te draaien door met mijn buik langs het matras te gaan (dus eigenlijk "verkeerd om draaien"). Wat wel een harde buik tot gevolg heeft.
Mijn heupen zijn trouwens de hele dag door pijnlijk. Soort spierpijn/stijfachtig gevoel in het kwadraat.
Ik heb ook geen vaste vrij dag en wisselende diensten, maar ook een dagverblijf met flex opvang (ik kan tot donderdag van te voren de tijden voor de week er op doorgeven). Op zich ideaal maar niet als er geen plaats is.quote:Op woensdag 30 januari 2013 14:55 schreef -mandy- het volgende:
Voor is ons een dagverblijf ook geen optie, omdat ik geen vaste vrije dagen door de week heb, en het aantal dagen per week dat ik werk ook week per week wisselt.
En het fijne aan een gastouder is dat het ook kleinschaliger en persoonlijker is, vind ik.
We hebben zo om half 4 een intakegesprek met een gastouderbureau, zodat ze een gastouder kunnen koppelen aan onze wensen.
Elke dag het matras omdraaien? Misschien doe je dat al...quote:Op woensdag 30 januari 2013 15:13 schreef danic het volgende:
Pessie, die houdingen heb ik ook al geprobeerd![]()
We zitten nu in een huisje waar de matrassen zo zacht zijn dat ik 's morgens in een kuil wakker word. Ook niet fijn. Als we weer thuis zijn ga ik het logeerbed maar eens uitproberen...
XM, Saartje liet zich ook echt niet uitlokken door mij. Sterker nog, zodra ik dan ging voelen, hield ze op. pas vanaf een week of 30, kreeg ik soms een reactie. Overigens voelde ik haar toen wel vaak, want ze was natuurlijk groot zat inmiddels, maar dan nog. De hele tijd voelen, dat heb ik eigenlijk nooit gehad. Waren echt haar wakkere momenten gedurende de dag. En daar had ze er niet zo heel veel vanquote:Op woensdag 30 januari 2013 12:28 schreef XcUZ_Me het volgende:
Buikspieren... wat zijn dat?
Mja hier wordt in ieder geval echt níet gereageerd op mn handen. Als ik iets voel, vlieg ik er direct met mn handen naartoe, maar dan stopt het eigenlijk vrijwel meteen.
Ik vrees dat ik gewoon geduld moet hebben... So far lukt het uitlokken niet door wat dan ook. Neem het gewoon mee in gesprek a.s. maandag.
Spark, fijn dat alles goed is!! Had niet anders verwacht hoor.
Is ze nu ook zo rustig Coco? Vraag me wel eens af of daar verband tussen zitquote:Op woensdag 30 januari 2013 16:02 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
XM, Saartje liet zich ook echt niet uitlokken door mij. Sterker nog, zodra ik dan ging voelen, hield ze op. pas vanaf een week of 30, kreeg ik soms een reactie. Overigens voelde ik haar toen wel vaak, want ze was natuurlijk groot zat inmiddels, maar dan nog. De hele tijd voelen, dat heb ik eigenlijk nooit gehad. Waren echt haar wakkere momenten gedurende de dag. En daar had ze er niet zo heel veel van![]()
Tijdens echo's lag ze vaak gewoon te maffen. Ze hebben regelmatig dan op mijn buik liggen porren en doen om d'r wakker te krijgen, maar nope. Interesseerde haar helemaal niks
Heb ik me soms ook best wel eens ongerust/rot door gevoeld, maar sommige baby's laten zich pas laat voelen én zich ook gewoon niet uitlokken, blijkbaar
Ze is wel écht heel makkelijk en tevredenquote:Op woensdag 30 januari 2013 16:05 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Is ze nu ook zo rustig Coco? Vraag me wel eens af of daar verband tussen zit
Vanaf vannacht 12 uur mag ik thuisbevallenquote:Op woensdag 30 januar 2013 16:20 schreef Fieder het volgende:
Heb je al opdracht gegeven Pessie? Het moet vanavond wel gebeuren want morgen ben je LLM![]()
Saartje
Haha, hier roept manlief steeds dst deze eerder komt :pquote:Op woensdag 30 januari 2013 16:52 schreef As1981 het volgende:
Wel een fijn idee dat het al mag Pessie. Ben heel benieuwd of je gevoel gelijk gaat krijgen voor je 38,5 week.
Hier echt totaal geen idee wb datum. Weet alleen graag niet voor vrijdag. Mijn moeder roept steeds dat deze eerder komt.
Nee, hoeveel dagen wij per week afnemen, maakt hun niets uit. Ze hebben wel genoteerd hoeveel dagen we per week denken nodig te hebben van opvang, en een eventuele indicatie van opvangtijden. Maar mijn werk kennende kan dat nog zo veranderen per augustus (begin opvang).quote:Op woensdag 30 januari 2013 19:55 schreef Suikertante het volgende:
Mandy, adviseren zij ook minstens twee dagen, of is dat anders omdat het kleinschaliger is?
Kinderopvang is erg duur!quote:Op woensdag 30 januari 2013 20:14 schreef L-E het volgende:
Vreemd. Ik was juist goedkoper uit bij de gastouder dan het kdv, omdat het uurtarief van de gastouder lager lag.
Ik had kinkhoest tijdens mijn zwangerschap. Ik had steeds zo'n medelijden met 'm!quote:Op woensdag 30 januari 2013 12:17 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Dat moet je eigenlijk eens doen op het moment dat je een echo hebt (als je dat nog niet hebt gedaan). Durf je daarna niet meer te hoesten
Lief dat je er naar vraag. Geen voorwerk hier. Vermoed dat hij van de week nog verder ingedaald is. Maar voorwerk zegt niets. Bij de eerste ook geen voorwerk gehad.quote:Op woensdag 30 januari 2013 19:47 schreef Suikertante het volgende:
Hoe staat t eigenlijk met voorwerk As?
Wij hebben onze wensen kenbaar gemaakt aan dat bureau (rookvrij, geen huisdieren), en verder vroegen ze nog of we wensen hadden wat betreft leeftijd van gastouder, eigen kinderen of niet, geloofsovertuiging. Als mini 3 weken oud is, gaan ze actief voor ons op zoek naar een leuk gastoudergezin. Als ze eentje hebben gevonden, krijgen we telefoonnummer en adres, en kunnen we op eigen houtje gaan kennismaken met hun. Als dat klikt van beide kanten (gast- en vraagouder), gaat het door. Geven wij of geeft het gastouder aan dat het niets wordt, gaan ze op zoek naar een ander gastouder voor ons.quote:Op woensdag 30 januari 2013 20:28 schreef Suikertante het volgende:
De kdv's die ik in Utrecht heb bekeken kostten allemaal hetzelfde eigenlijk, misschien scheelde het een tientje per maand voor twee dagen, maar toch.
Word je dan door dat bureau gekoppeld aan een leuk gastoudergezin? En dat je dan kennis maakt en kan zeggen of je het wat vindt?
Mooi dat je dat kan LE! Wat een luxe!quote:Op woensdag 30 januari 2013 20:32 schreef L-E het volgende:
Kinderopvang is duur idd! Wij gaan vermoedelijk binnenkort stoppen met de gastouder, en het zonder kinderopvang doen. Niet alleen financieel prettig, ook hetgeen wij erg graag willen voor onze kinderen. Voelt erg luxe dat het een optie is.
Zeker doen!quote:Op woensdag 30 januari 2013 20:35 schreef Suikertante het volgende:
Het klinkt zo gemoedelijk vergeleken bij een Kdv, ik ga me toch ook weer eens oriënteren!
Ja he!quote:Op woensdag 30 januari 2013 20:36 schreef -mandy- het volgende:
[..]
Mooi dat je dat kan LE! Wat een luxe!
Ouders en schoonouders wonen hier in België en Duitsland, en familie woont ook niet dichtbij. Als we stoppen met gastouderopvang is het omdat ik stop met werken.
Bij die bruiloft hoop ik wel aanwezig te zijn, maar als het lichamelijk niet wil houdt het op. Erg jammer, maar je doet er niets aan.quote:Op woensdag 30 januari 2013 20:37 schreef covie het volgende:
Gastouder is zich meestal goedkoper? Ook omdat je alleen de uren betaald dat je echt opvang nodig hebt. Ik betaal bijv 10 uur terwijl ze maar 8 à 9 uur per dag aanwezig is. Dat scheelt bruto toch ongeveer 80 euro per maand met 2 dagen per week. Laat staan als ze ziek is oid.
Mandy zelfs al zou je een week eerder bevallen dan nog denk ik niet dat je aanwezig gaat zijn bij de bruiloft en/of het weekend eerlijk gezegd..
Zo zien wij het ook. Dan maar een paar jaar wat minder. Arm maar gelukkig zeg maar.quote:Op woensdag 30 januari 2013 20:39 schreef L-E het volgende:
[..]
Ja he!
Ik heb geen ouders meer, en mijn schoonouders wonen in Limburg. Maar we kunnen het echt samen gaan redden, ik kan onregelmatig werken dus ik zal dan de vrije vrijdag van Vriendje werken, en om het weekend ofzo. Dan verdienen we niet heel erg veel geld, maar ik heb alles berekend en het is mogelijk, als we niet te gek doen. En wij leven graag wat soberder om dit te kunnen bewerkstelligen.
Ja dat ja. Was even de naam kwijt.quote:Op woensdag 30 januari 2013 11:59 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Apparaat voor hartfilmpje (ECG) om te zien of je hart geen gekke dingen doet (gok ik). Dan plakken ze een paar electrodes op je borst en krijg je een overzicht van pieken en dalen en aan de hand daarvan kan de arts zien of er misschien teveel tijd tussen piek/dal zit of dat de een piek niet hoog genoeg is ofzo.
Precies wat mijn vk ook tegen mij zei en precies wat ik ook niet gedaan heb want er is geen pijl op te trekken
Of je hebt gewoon een heerlijke loungebuikquote:Op woensdag 30 januari 2013 22:06 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ja, niks aan. Kan porren, hoesten, suikerspul eten, whatever, maar beeb houdt zich koest. Luiwammes.
Net als jijquote:Op woensdag 30 januari 2013 22:10 schreef .Sparkling. het volgende:
[..]
Of je hebt gewoon een heerlijke loungebuik
Bedenk goed wat je verwacht van de kraamhulp.quote:Op woensdag 30 januari 2013 22:50 schreef LadyBlack het volgende:
Ik krijg 14 februari de kraamzorg intake, ben zo benieuwd!
Heb nog gevraagd of ik ergens rekening mee moest houden (of het kamertje al af moet zijn bijvoorbeeld?) maar volgens mij is het vooral wensen en verwachtingen duidelijk maken.
Iemand nog tips?
Dat is echt niet netjes. Ik heb aangegeven dat ik denk dat een stagiair hier niet zoveel kan leren omdat ik wil dat 1 iemand de verzorging van beeb en mij doet. Maar het schijnt dat eerstejaars sowieso alles moeten leren en dat je dan dus een extra iemand krijgt voor wassen, spelen met oudere kids, beschuit met m uisjes smeren, en schoonmaken. Nou ja, prima dan. En als het niet bevalt kan ik altijd afzeggen.quote:Op woensdag 30 januari 2013 23:04 schreef danic het volgende:
Ja, het meeste hadden wij wel op een rijtje en vonden het ook geen probleem als er een huistagbh a, iaire zou komen. Iedereen moet het leren tenslotte. Bleek dus dat ze alleen kwam, we hebben na 3 dagen haar praktijkbegeleider even gesproken en dat was het. Dát doen we dus volgende keer anders. Stagiaire prima, maar mét begeleiding!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-01-2013 23:44:36 ]
Nee helaas werkt magnesium hier niet. Zijn ook geen standaart rusteloze benen. Het zijn een soort kleine ontstekingen ofzo. We noemen ze hier knopen. Je voelt dan allerlei bobbels in mijn benen. Hoe pijnlijker hoe harder/groter. Soms zijn ze weg te masseren, maar de laatste dagen zijn ze te groot. Daarnaast heeft manlief in het verleden wel midden in de nacht gemasseerd. Geen succes, die valt tijdens het masseren gewoon weer in slaapquote:Op donderdag 31 januari 2013 03:20 schreef Gulara het volgende:
Vervelend As.Rusteloze benen vind ik echt zo rot. Doen ze bij jou ook zeer? Magnesium geprobeerd? En kan
je niet masseren. Niet heel fijn voor hem midden in de nacht natuurlijk, maar als het helpt.
Oh dat klinkt echt vervelend inderdaad. En in slaap vallen tijdens een massage is niet zo handig nee.quote:Op donderdag 31 januari 2013 07:24 schreef As1981 het volgende:
[..]
Nee helaas werkt magnesium hier niet. Zijn ook geen standaart rusteloze benen. Het zijn een soort kleine ontstekingen ofzo. We noemen ze hier knopen. Je voelt dan allerlei bobbels in mijn benen. Hoe pijnlijker hoe harder/groter. Soms zijn ze weg te masseren, maar de laatste dagen zijn ze te groot. Daarnaast heeft manlief in het verleden wel midden in de nacht gemasseerd. Geen succes, die valt tijdens het masseren gewoon weer in slaap
Dan stopt hij vaak op de pijnlijkste piek. En ik kan het hem niet kwalijk nemen.
Tegen 3 uur in slaap gevallen, misschien nog even terug als peuter op de psz zit.
Omen wat een leukerd![]()
![]()
Hij hoort juist knoeperdhard te zijn! Oh, wacht.quote:Op donderdag 31 januari 2013 09:01 schreef Suikertante het volgende:
En eh, er is zeker niks aan te doen dat secks een harde buik veroorzaakt? Ik voel hem echt opblazen en ik vind het echt een rotgevoel als hij zo knoeperdhard is.
Erná PS, erna!quote:Op donderdag 31 januari 2013 09:09 schreef ProjSkippy het volgende:
[..]
Hij hoort juist knoeperdhard te zijn! Oh, wacht.
Oh bahhhh, dat zijn van die dingen die ik vergeten was ja. Bedenk me nu dat ik de laatste weken van de zwangerschap zittend in bed heb geslapen vanwege maagzuur. Dit keer eens kijken of er iets anders is dan Rennies, iets dat beter werkt tegen die tijd. Voor nu voldoen ze nog.quote:Op donderdag 31 januari 2013 09:19 schreef pessie het volgende:
Vannacht wakker geworden met maagzuur in mn mond. Ik ga gewoon geen thee meer drinken smiddags! Gaat standaard mis.
Helaas hoort het erbij, heb er alleen verbazend weinig last van behalve als ik thee drinkquote:Op donderdag 31 januari 2013 09:23 schreef Blokje. het volgende:
L-E! Dat is zeker fijn!
Pessie, wakker worden met maagzuur in je mondWat naar!
Hmm, hoop dat me dat bespaard blijftquote:Op donderdag 31 januari 2013 09:25 schreef pessie het volgende:
[..]
Helaas hoort het erbij, heb er alleen verbazend weinig last van behalve als ik thee drink. Is de reden waarom ik de vorige keer maandenlang geen thee heb gedronkenven overgestapt ben op koffie.
16. Das een half familiepakquote:Op donderdag 31 januari 2013 09:34 schreef covie het volgende:
De anijssmaak vloeibare gaviscon werkte voor mij goed.
Maar mocht je het toch weer uit moeten spugen dan is het niet echt fijn.
Voor mij werkte het prima in combinatie met rennies en gaviscon tabletten.
Van rennies mag je er maar een maximaal aantal volgens mij.
Ik vind die gaviscon tabletten van de vorige zwangerschappen nu nog steeds overal
Same here! Normaalgesproken sta ik dan kwijlend boven de pan, maar nu ging ik echt de keuken uit als vriend een eitje baktequote:Op donderdag 31 januari 2013 09:33 schreef Blokje. het volgende:
Hmm goeie tip LBMoet maar eens op gaan letten wat wel/niet werkt.
Ik weet iig al dat roerei op toast (vriendlief was dat aan het eten) niet goed is om te ruiken
Ik heb dat ook wel met de Mona-puddingen, in de tijd dat ik hier lurkte was daar ook een associatie meequote:Op donderdag 31 januari 2013 09:34 schreef Spirit82 het volgende:
Youre welcome!! Ik krijg het ook gewoon echt niet meer uit mn hoofd
Ik geloof dat ik het bij rennies hou idd.quote:Op donderdag 31 januari 2013 09:38 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Volgens mij heb ik je nu al verpest
Die wil ik niet weten. Mona-puddingquote:Op donderdag 31 januari 2013 09:39 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Ik heb dat ook wel met de Mona-puddingen, in de tijd dat ik hier lurkte was daar ook een associatie mee![]()
Altijd?quote:Op donderdag 31 januari 2013 09:40 schreef .Sparkling. het volgende:
De associatie met dat flesje gaviscon heb ik ook. Snel in mijn mond steken en doorslikken werkt het beste, zoals altijd!![]()
Ik ben nu wel nieuwsgierigquote:Op donderdag 31 januari 2013 09:41 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Die wil ik niet weten. Mona-puddingIk word er blij van
Jahoor, zet het dan zelf ook in de laatste postquote:Op donderdag 31 januari 2013 09:42 schreef covie het volgende:
Ik slikte de gaviscon standaard na ontbijt, lunch en avondeten.
En rennies als het toch op kwam zetten.
Vloeibare gaviscon standaard voor het slapen.
Ik ken het cupjevol verhaal niet? Kan iemand dat niet even in de lapo zetten dan kan iedereen zelf kiezen of je het leest of niet![]()
Overigens die vloeibare met pepermunt ziet eruit als sperma.
quote:Op donderdag 31 januari 2013 09:43 schreef .Sparkling. het volgende:
[..]
Niet altijd maar.. Ja zeg, je begrijpt me toch!
In het geval dat jij gezond bent en je een normale zwangerschap doormaakt, kun je gewoon vitamine c bruis nemen. Het enige waar je op moet letten is dat je het niet dagelijks gebruikt en dan plots stopt, dat kan juist een tekort opleveren. Dus als je ermee stopt, gedoseerd afbouwen evt in overleg met de arts.quote:Op woensdag 30 januari 2013 21:25 schreef Cwen het volgende:
Spark, wat fijn dat alles goed is!
Ik hoop ook dat Logi zich nog meldt of haar meisje al heeft!
Verder een zeef, sorry. Vandaag wederom een actief kindje gezien met een mooie nekplooi van 1,4 mm! Was wel heel fijn.
Nog een vraag: ik heb geen blaasontsteking maar mijn urine is niet zuur genoeg. Nu raadde de arts mij aan bruistabletten vitamine c 1000 mg te nemen. Ik keek op de verpakking en daar staat dat het niet mag als je zwanger bent. De vk had er nog nooit van gehoord maar raadt het dus ook maar af. Heeft iemand een idee waarom?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |