Spannendquote:[quote]Op dinsdag 29 januari 2013 09:23 schreef Blokje. het volgende:
Nou..woensdag 6 maart m'n 1e echo. Tegen die tijd ben ik 9 weken en 5 dagen..
Ik dus ookquote:Op dinsdag 29 januari 2013 09:32 schreef Spirit82 het volgende:
Ben ik nou zo'n bofkont geweest dat ik met 6 weken mn eerste echo had? Vind 9/10 weken zo ontzettend laat om te weten of alles wel goed zit! Of is dat normaal?
Een medisch verleden waardoor het zeker in het begin wel handig is om wat beter in de gaten gehouden te worden.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 09:35 schreef Blokje. het volgende:
[..]
Spannend Zoya! Hoop dat het geen ernstig iets is waardoor het een twijfelgeval is?
Ah ik had me ook nog geprobeerd aan te melden voor het Predict onderzoekquote:Op dinsdag 29 januari 2013 09:40 schreef As1981 het volgende:
Ik haf hem met zes weken maar dat was omdatik mee deed met het predict onderzoek in het erasmus.
De eerste termijnecho was bij 10 weken. Bij de eerste controle met zeven weken hebben ze wel gekeken. Maar ik loop in het zh.
Bij de eerste had ik hem pas bij 12 weken. Heb er toen zelf 1 gedaan bij 8 weken.
Bij mij staat dat de termijnecho en seo worden vergoed. De ander echo's die gedaan zijn, zijn door de gyn gedaan, geen idee hoe dat dan zit met vergoeding etc.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 09:51 schreef Spirit82 het volgende:
Toch vind ik het vreemd dat er blijkbaar verschillen zitten in de zorg die je krijgt. Heb mn verzekering er op nagekeken, maar daar staan niet specifiek soort echo's genoemd, alleen dat de echo obv verwijzing door zorgdeskundige plaats moet vinden.
Ik heb wel iets op papier gezet, maar of het ergens op slaat weet ik niet. Het is ook vooral zodat ik me kan herinneren wat ik bedacht hebquote:Op dinsdag 29 januari 2013 09:51 schreef L-E het volgende:
Doen jullie aan een 'bevalplan' eigenlijk?
Ik wist helemaal niet dat jij zoveel moeite hebt moeten doen om zwanger te worden joh. Wat mooi dat het allemaal goed is gegaanquote:Op dinsdag 29 januari 2013 09:48 schreef LadyBlack het volgende:
Spirit, dubbel gefeliciteerd!!![]()
![]()
Hier ook een vroege echo ivm zwangerschap middels IUI, bij 7 weken, daarna de termijnecho bij 10 weken, de nekplooimeting bij 12, en daarna de 20-weken echo. Heel fijn![]()
![]()
Verder begint mn garderobe krap te wordenheb het gevoel dat iedereen me uit kan tekenen in al mn jurkjes, en juist nu ik broeken heb gekocht, heb ik niks fatsoenlijks om er op aan te trekken
Ik ga dat wel doen denk ik, maar mijn vk kennende, komt ze een van de komende controles daar wel mee.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 09:51 schreef L-E het volgende:
Doen jullie aan een 'bevalplan' eigenlijk?
Ik heb je verhaal stiekem gevolgd en blijf het zo tof vinden om je hier te zienquote:Op dinsdag 29 januari 2013 09:48 schreef LadyBlack het volgende:
![]()
Hier ook een vroege echo ivm zwangerschap middels IUI, bij 7 weken, daarna de termijnecho bij 10 weken, de nekplooimeting bij 12, en daarna de 20-weken echo. Heel fijn![]()
![]()
Verder begint mn garderobe krap te wordenheb het gevoel dat iedereen me uit kan tekenen in al mn jurkjes, en juist nu ik broeken heb gekocht, heb ik niks fatsoenlijks om er op aan te trekken
Ja, uiteindelijk 2 jaar bezig geweest, toen was de eerste IUI direct raakquote:Op dinsdag 29 januari 2013 09:53 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Ik wist helemaal niet dat jij zoveel moeite hebt moeten doen om zwanger te worden joh. Wat mooi dat het allemaal goed is gegaan![]()
Ben gisteren wezen shoppen en heb voor een tientje een paar shirts gescoord bij de H&MZalando heeft ook wel leuke dingen!
quote:Op dinsdag 29 januari 2013 09:54 schreef Blokje. het volgende:
[..]
Ik heb je verhaal stiekem gevolgd en blijf het zo tof vinden om je hier te zienMet je prachtige buik!
En Fieder![]()
Prenatal heeft ook af en toe wel leuke dingen, voor een redelijke prijs.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 09:48 schreef LadyBlack het volgende:
![]()
![]()
Ik ga wel een bevalplan schrijven, bijvoorbeeld om te voorkomen dat ze de baby op mijn blote borst leggen en hij mijn tepel gaat zoeken terwijl ik geen borstvoeding wil geven. En zodat ze weten dat ik wel eens paniekaanvallen heb, allergisch ben voor rubber, ik denk dat ik anders gewoon dingen vergeet te zeggen.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 09:54 schreef -mandy- het volgende:
[..]
Ik ga dat wel doen denk ik, maar mijn vk kennende, komt ze een van de komende controles daar wel mee.
Ik heb bij Babyplanet toegeslagen, dat was in Sneek. Weet niet of het een keten is eigenlijk, maar daar hadden ze ook fijne aanbiedingen en hele mooie spullen!quote:Op dinsdag 29 januari 2013 09:56 schreef -mandy- het volgende:
[..]
Prenatal heeft ook af en toe wel leuke dingen, voor een redelijke prijs.
Heeft V&D in de Ebbingestraat tegenwoordig geen Prenatal-winkel op een van de etages?quote:Op dinsdag 29 januari 2013 09:57 schreef LadyBlack het volgende:
Ohja, maar ze hebben hier in Groningen de Prenatal naar de meubelboulevard verhuisd, dus daar kom ik niet zomaar.
De binnenstad daarentegen, daar fiets ik dagelijks doorheen op weg naar mn werk en terug naar huis
Nog niet gezien! Ze hebben er wel babyspullen, misschien heb ik er langs gekekenquote:Op dinsdag 29 januari 2013 10:01 schreef -mandy- het volgende:
[..]
Heeft V&D in de Ebbingestraat tegenwoordig geen Prenatal-winkel op een van de etages?
Anders zit er ook nog wel een Prenatal bij Vanderveen in het centrum van Assen.
Huid op huidcontact is ook belangrijk voor andere dingen dan borstvoeding he.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 09:57 schreef Suikertante het volgende:
[..]
Ik ga wel een bevalplan schrijven, bijvoorbeeld om te voorkomen dat ze de baby op mijn blote borst leggen en hij mijn tepel gaat zoeken terwijl ik geen borstvoeding wil geven. En zodat ze weten dat ik wel eens paniekaanvallen heb, allergisch ben voor rubber, ik denk dat ik anders gewoon dingen vergeet te zeggen.
Heb dat formulier al weken geleden gekregen trouwens, maar ik denk bij dat soort dingen steeds "na de vakantie", en dat is eind februari.
Ik ben geboren en getogen Belgische, die tot juni vorig jaar 9 jaar in Helpman heeft gewoond, en sinds juni vorig jaar in Assen woont.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 10:03 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Nog niet gezien! Ze hebben er wel babyspullen, misschien heb ik er langs gekeken
Kom jij hier ook uit de buurt?
Tuurlijk en ik denk ik dat ik zelf ook meteen wil naaktknuffelen!! Maar ik zag bij mijn vriendin dat haar dochter meteen zelf naar de tepel kroop, en dat lijkt me op dat moment iets te confronterendquote:Op dinsdag 29 januari 2013 10:05 schreef L-E het volgende:
[..]
Huid op huidcontact is ook belangrijk voor andere dingen dan borstvoeding he.
Ik heb een hele leuke van Mamalicious!quote:Op dinsdag 29 januari 2013 10:00 schreef Spirit82 het volgende:
Ik wil heeel graag een spijkerrokje, maar bijna alle zwangerschapsrokjes zijn ineens top op de knie
Ahquote:Op dinsdag 29 januari 2013 10:06 schreef -mandy- het volgende:
[..]
Ik ben geboren en getogen Belgische, die tot juni vorig jaar 9 jaar in Helpman heeft gewoond, en sinds juni vorig jaar in Assen woont.
En jij Ladyblack? Stadjer?
Of deze misschien?quote:Op dinsdag 29 januari 2013 10:09 schreef Suikertante het volgende:
[..]
Ik heb een hele leuke van Mamalicious!
Ze hebben er nog een, die is inderdaad langer, vond ik ook wat minder vlot staan.
Jij hebt mazzel!quote:Op dinsdag 29 januari 2013 10:09 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Ah![]()
Nee ik ben import, geboren en getogen in Enschede. Wel een tof idee dat ik een kleine stadjer krijg straksEn ook nog net geboren onder koningin Beatrix!
Gefeliciteerdquote:Op dinsdag 29 januari 2013 10:11 schreef Blokje. het volgende:
[..]
Of deze misschien?
Verder heb ik net uit de tombola op m'n werk een fles wijn gewonnen..
Natuurlijk! Denk dat het goed is dat je dat kenbaar maakt, zo'n baby gaat vanzelf op zoek naar de tepel inderdaad, dat heeft de natuur zo ingebouwd.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 10:07 schreef Suikertante het volgende:
[..]
Tuurlijk en ik denk ik dat ik zelf ook meteen wil naaktknuffelen!! Maar ik zag bij mijn vriendin dat haar dochter meteen zelf naar de tepel kroop, en dat lijkt me op dat moment iets te confronterendDaar is vast iets op te verzinnen toch?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 29 januari 2013 10:16 schreef Suikertante het volgende:
Blokje jeeee![]()
Of misschien het eerste glas wijn na de bevalling?
L-E, over het bevalplan, deze vragen staan erop. Misschien een handige leidraad, hoewel het aardig voor zich spreekt:Die vragenlijst ga ik straks eens kopiëren en gedeeltelijk invullen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
Waarom ga jij eigenlijk geen bv geven? En nee, je hoeft je niet te verantwoorden, maar je zegt het telkens zo stellig dat ik het me afvraag...quote:Op dinsdag 29 januari 2013 10:07 schreef Suikertante het volgende:
[..]
Tuurlijk en ik denk ik dat ik zelf ook meteen wil naaktknuffelen!! Maar ik zag bij mijn vriendin dat haar dochter meteen zelf naar de tepel kroop, en dat lijkt me op dat moment iets te confronterendDaar is vast iets op te verzinnen toch?
+1!quote:Op dinsdag 29 januari 2013 10:31 schreef L-E het volgende:
Ik raak helemaal een beetje opgewonden van het vooruitzicht, ofzo. Lijkt me toch wel heel tof om nog een keer te mogen bevallen.
Het doet ook pijn, en het is ook heftig, en je zal gillen dat je het nooit meer mee wil maken, maar het is ook zo'n waanzinnig oergevoel, zo mooi en natuurlijk, je zal nooit meer dezelfde zijn. En dan die eerste momenten met zo'n kindje, ik vond het vooral mooi om een soort van herkenning te zien/bemerken bij zoonlief. Hij huilde toen hij eruit kwam, toen werd hij op me gelegd, en toen we elkaar aankeken was hij stil. Stil en tevreden, nu was het goed. Dat moment vergeet ik nooit meer.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 10:34 schreef L0t.. het volgende:
[..]
+1!
Al is het dan wel mijn eerste keer. Ik kijk er echt zo naar uit, lijkt me zo bijzonder en geweldig en dat ík dat gewoon zal kunnen, wow!Natuurlijk besef ik me dat het waarschijnlijk vooral ook heel veel pijn gaat doen en het vast allemaal niet zo leuk is
maar toch zie ik er helemaaaal niet tegen op.
Ohhhhquote:Op dinsdag 29 januari 2013 10:37 schreef L-E het volgende:
[..]
Het doet ook pijn, en het is ook heftig, en je zal gillen dat je het nooit meer mee wil maken, maar het is ook zo'n waanzinnig oergevoel, zo mooi en natuurlijk, je zal nooit meer dezelfde zijn. En dan die eerste momenten met zo'n kindje, ik vond het vooral mooi om een soort van herkenning te zien/bemerken bij zoonlief. Hij huilde toen hij eruit kwam, toen werd hij op me gelegd, en toen we elkaar aankeken was hij stil. Stil en tevreden, nu was het goed. Dat moment vergeet ik nooit meer.
Ik keek toen zoonlief half uit me hing, dat vergeet ik nooit weer, ik vond hem op een ufo lijkenquote:Op dinsdag 29 januari 2013 10:37 schreef L-E het volgende:
[..]
Het doet ook pijn, en het is ook heftig, en je zal gillen dat je het nooit meer mee wil maken, maar het is ook zo'n waanzinnig oergevoel, zo mooi en natuurlijk, je zal nooit meer dezelfde zijn. En dan die eerste momenten met zo'n kindje, ik vond het vooral mooi om een soort van herkenning te zien/bemerken bij zoonlief. Hij huilde toen hij eruit kwam, toen werd hij op me gelegd, en toen we elkaar aankeken was hij stil. Stil en tevreden, nu was het goed. Dat moment vergeet ik nooit meer.
Dat dus, ik heb een foto die genomen is tijdens de persfase en waar ik echt volledig stoned op sta. Ikvheb gisteren ook aangegeven dat ze me gewoon met rust moeten laten, tenzij er iets is natuurlijk.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 10:42 schreef As1981 het volgende:
Ik heb ook niet gegild. Op het moment dat het heftig werd was ik vooral in mezelf gekeerd.
Daar ga ik alweer!quote:Op dinsdag 29 januari 2013 10:37 schreef L-E het volgende:
[..]
Oh ja, herkenbaarquote:Op dinsdag 29 januari 2013 10:49 schreef As1981 het volgende:
Ik vond het wel vervelend dat door de energie van het bevalling ik niet goed kon verwoorden wat ik wilde zeggen. Voor de laatste perswee was ik wat gezakt, waardoor ik niet meer bij mijn benen kon om ze op te trekken. Dat wilde ik zeggen, maar zei iets in de trand van lukt niet. Waarop er direct werd gezegd je kan het wel.
Toen moest ik me dus concentreren om te zeggen wat ik bedoelde op mijn woorden. En nog zaten ze in mijn hoofd heftiger dan ze er uit kwamen.
Ik dacht "nee sukkels ik kan niet bij me benen, dat bevallen lukt wel", maar zei iets van nee kan bij me benen"
Nee hoor, bevalling is gewoon een super heftige ervaring. De mijne was in 6 uurtjes gepiept dus ik heb niet zoveel om tegenop te kijken. Ik keek op tegen de zwangerschap en ik kijk op tegen de kraamweek. Die vielen me de vorige keer veel zwaarder.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 10:49 schreef L-E het volgende:
Ik heb echt drie jaar lang gezegd: dit doe ik nooit meer. Misschien ben ik een mietje.
Oh joh, tegen mij werd dat de volledige 20 minuten persen geroepen: Kin op de borst, en persen!quote:Op dinsdag 29 januari 2013 10:54 schreef pessie het volgende:
Le, het schijnt dat je kunt blokkeren door je kin op je borst te doen, ik hield mn kin dus een cm of 5 cerbocen.
Oh wat mooi!quote:Op dinsdag 29 januari 2013 10:37 schreef L-E het volgende:
[..]
#failquote:Op dinsdag 29 januari 2013 11:03 schreef Kleurdoos het volgende:
Ik had liever nog duizend persweeen dan die rug/buik/beenweeen.
en ik roep ook iedere keer weer dat ik NOOOOOOOOOOOOOOOIT meer wil.
Ik denk echt dat weeen heel persoonlijk zijn als ik dat leesquote:Op dinsdag 29 januari 2013 11:11 schreef covie het volgende:
Ik heb een uur geperst en hoorde toen gefluister over dat ik een uur bezig was en dacht: NO WAY dat ik nu nog naar het ziekenhuis ga!!! En heb toen doorgeperst terwijl de wee al weg was, heeft een lancering van M opgeleverd omdat het een beetje onverwacht kwam voor de verloskundige. Die was zich net aan het omdraaien.
Maar ook hier nog steeds 10x liever persweeën dan buikweeën.
Rugweeën kon ik beter opvangen maar die trokken zo langzaam weg...
Auwquote:Op dinsdag 29 januari 2013 11:21 schreef As1981 het volgende:
Ook toen wist ik niet beter. Vliezen werden gebroken en monitor aangesloten op het hoofd van de baby. Maar ik mag niet klagen hoor want 2 uur later was mijn hummeltje er al.
Zeker, al werd ik later wel boos op die meid dat ze na de bevalling toch wéér seks zonder voorbehoedsmiddel had gehad. Zelfde stomme fout!quote:Op dinsdag 29 januari 2013 11:24 schreef hilliebillie het volgende:
bij 16 and pregnant gisteren voooral traantjes weg moeten pinken bij het idee hoe moeilijk het zou zijn je kind ter adoptie af te staan.. the horror lijkt me dat ook als je 16 bent en weet dat je er nog niet klaar voor bent
+1quote:Op dinsdag 29 januari 2013 11:03 schreef Kleurdoos het volgende:
Indalingsweeen? Nu al?quote:Op dinsdag 29 januari 2013 11:28 schreef pessie het volgende:
Venco, klinkt als indalingsweeen, die vind ik ook vlijmscherp. Komt vast goed
+1quote:Op dinsdag 29 januari 2013 11:28 schreef milka82 het volgende:
Dat vind ik dan wel weer jammer, dat ik het moment van ' geboren worden en meteen op je buik krijgen' gemist heb en ook niet zal krijgen. Weeën heb ik wel gehad, bij de eerste, buikweeen en ik vond ze nog goed te doen maar ik kwam dan ook niet verder dan 7 cm in 24 uur. Geen persweeen gehad dus. Bij de jongste meteen een keizersnede en nu weer. Is toch heel anders en klinisch allemaal, kindje wordt geboren en jij ligt nog een uur op de o.k. Dichtgenaaid te worden.
Nou dat, ik wist t begin en eind van mijn lijf niet meerquote:Op dinsdag 29 januari 2013 11:32 schreef Incantrix het volgende:
[..]
+1
Dat je halve lijf in een wee verandertik kon er niet tegenaanpuffen.. Had jij pijnbestrijding KD?
dat stukje heb ik dan gemist maar das idd nie bestquote:Op dinsdag 29 januari 2013 11:28 schreef vencodark het volgende:
[..]
Zeker, al werd ik later wel boos op die meid dat ze na de bevalling toch wéér seks zonder voorbehoedsmiddel had gehad. Zelfde stomme fout!
Nope en dan nog grapjes maken dat ze die adoptieouders nog een broertje of zusje zouden geven.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 11:44 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
dat stukje heb ik dan gemist maar das idd nie best
Dat is echt gewoon foutquote:Op dinsdag 29 januari 2013 11:46 schreef vencodark het volgende:
[..]
Nope en dan nog grapjes maken dat ze die adoptieouders nog een broertje of zusje zouden geven.![]()
Dan leer je echt niet van je fouten.
quote:Op dinsdag 29 januari 2013 09:10 schreef Blokje. het volgende:
[..]
Geen ideeVrees dat je ook minstens 6 weken nog moet wachten! Zal ik het nog interessanter maken? We kennen elkaar wel, uit een bepaald topic.
Gewoon, ik hou je lekker bezig!quote:Op dinsdag 29 januari 2013 11:47 schreef Brighteyes het volgende:
[..]Wat doe je met me!
![]()
1 vraag. Is dat van lang geleden en post je nu al heel lang heeeeeeeeeeeeel weinig?
Inzag het toevallig bij de herhalingen vd week. Ze wilde de prikpil halen en de arts vroeg of ze nog seks had gehad en voorbehoedsmiddelen had gebruikt. Toen loog ze dus.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 11:47 schreef Blokje. het volgende:
[..]
Dat is echt gewoon fout. Heb dat stuk ook helemaal gemist!
En wat hebben jullie na die ceremonie gedaan? Nog wat wezen eten ofzo?quote:Op dinsdag 29 januari 2013 12:03 schreef As1981 het volgende:
Gefeliciteerd venco. Ik ben ook gratis getrouwd. Vonden het zonde van het geld. Zijn lekker op vakantie geweest.
Nope, het is ook niet zo vaak. Voornamelijk 's morgens even. En is net sinds een paar dagen.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 12:05 schreef pessie het volgende:
Ik hebveven gekeken hoever je nu bent venco, bij lange na niet zo ver als ik dacht. Gezien je steken, heb je laten checken op blaasontsteking?
Ja, die ontsteking, omgquote:Op dinsdag 29 januari 2013 11:37 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
Nou dat, ik wist t begin en eind van mijn lijf niet meermaarrr ik had dan ook die ontstoken baarmoeder dus dat telt niet helemaal mee, misschien was het zonder dat, wel een prima bevalling geweest
en nee, nouja. op het moment dat de ruggeprik gezet werd (volgens mij nog zonder vloeistof) kreeg ik gelijk een perswee, toen nog 1, en toen was lex er
nouja ik had ze naar mijn idee allemaal door elkaarquote:Op dinsdag 29 januari 2013 12:36 schreef Incantrix het volgende:
[..]
Ja, die ontsteking, omgen sorry, verkeerd begrepen, dacht dat je bij beiden buik/rug/beenweeën had.
Hehe, je pijnbestrijding vooruitgesneld
+1. Twee uur persweeën, meest relaxte moment van mijn bevalling was datquote:Op dinsdag 29 januari 2013 11:03 schreef Kleurdoos het volgende:
Ik ook, alles tegelijkquote:Op dinsdag 29 januari 2013 12:42 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
nouja ik had ze naar mijn idee allemaal door elkaar
Wellicht spuit 11, maar je hoeft daar niet óók je controles te hebben hoor. Ik kon wel meedoen terwijl ik 20 km verderop woon en daar naar de vk ga. Ik zou gewoon nogmaals informeren.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 09:45 schreef Blokje. het volgende:
[..]
Ah ik had me ook nog geprobeerd aan te melden voor het Predict onderzoekMaar ik ben geen patiënt van een gyn/verloskundige in het Erasmus, dus helaas
Hmm..raarquote:Op dinsdag 29 januari 2013 13:23 schreef danic het volgende:
[..]
Wellicht spuit 11, maar je hoeft daar niet óók je controles te hebben hoor. Ik kon wel meedoen terwijl ik 20 km verderop woon en daar naar de vk ga. Ik zou gewoon nogmaals informeren.
quote:Hartelijk dank voor uw interesse in de Predict studie.
Wanneer u onder de 8 weken zwanger bent kunt u deelnemen aan het Predict
onderzoek. U zult dan bij 7, 9 en 11 weken een 3D echo onderzoek
ondergaan. Eén van de inclusiecriteria is echter wel dat u onder
behandeling bent in het Erasmus MC voor een chronische aandoening of bij
Verloskunde & Gynaecologie of de afdeling Voortplanting.
Mocht dit het geval zijn dan ontvangen wij graag nog uw patiëntennummer en
geboortedatum, zodat wij u kunnen registreren als deelnemer.
Ah, dat is wel hoopgevend voor deze danquote:Op dinsdag 29 januari 2013 13:17 schreef Kleurdoos het volgende:
nee de eerste was prima, volgens t boekjebevalling, op t meconiumhoudend vruchtwater na
Geloof het of niet,maar ik ken ook mensen van buiten OUD die hier niet posten verderquote:Op dinsdag 29 januari 2013 09:07 schreef Blokje. het volgende:
[..]
Snap ikMignonne dacht dat ze mij kende..maar helaas. Geen bekende in OUD
quote:Op dinsdag 29 januari 2013 16:02 schreef MeNicole2 het volgende:
[ afbeelding ]
Onze kleine meid Liné!
We zijn allemaal ziek. Dus ff iets minder hier.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 16:04 schreef L0t.. het volgende:
[..]![]()
Prachtig meisje heb je! Gaat alles goed met jullie?
quote:Op dinsdag 29 januari 2013 15:56 schreef Kleurdoos het volgende:
het kan ook de halve bessentaart zijn geweest die ik erbij at
Hè balen, wat een timing. Gelukkig hebben jullie de kraamzorgquote:Op dinsdag 29 januari 2013 16:05 schreef MeNicole2 het volgende:
[..]
We zijn allemaal ziek. Dus ff iets minder hier.
Haha, dat verwacht je niet bij 39 wekenquote:Op dinsdag 29 januari 2013 16:18 schreef As1981 het volgende:
Ja hier kotste ik vaak ook voordat ik de kans kreeg iets te eten.
Maar het zegt echt niets dus. Want beide keren een jongen. Ook draag ik nu anders en is deze zwangerschap anders.
Vandaag het idee dat mijn buik kleiner is. Mijn broek zakt ook ineens af. Stom gedoe
Niet dat ik weet. Vond het zwaar irritant loop je naar de psz kun je elke drie stappen je broek omhoog hijsen.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 16:21 schreef pessie het volgende:
[..]
Haha, dat verwacht je niet bij 39 wekenniet even tussendoor bevallen?
Kan geen spijkerbroeken meer aan, meer een soort joggingsbroek achtig iets. Meestal geen last van de tweede dag. Misschien is hij nog wel verder ingedaald. Geen idee of dat nog kan.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 16:23 schreef Piekie81 het volgende:
Wat lief MeNicole! En wat een super leuke kleertjes. het is dat ik expert in jongentjes bakken ben, anders wilde ik direct weten waar je diekleertjes vandaan hebt...
Heel veel beterschap voor jullie allemaal!
As, bij mij zakt 1 broek ook opeens af, maar dat komt omdat ik heb dan al een dag gedragen heb. dag 1 kan die zonder riem, daarna moet ik een riem om, anders loop ik de hele dag te hijsen.
quote:Op dinsdag 29 januari 2013 16:28 schreef Piekie81 het volgende:
Wie weet is hij onderweg naar buiten, dan kan die nog veel verder zakken.
Was er wel aan toe maar verveel me wel een beetje (nu al...)quote:Op dinsdag 29 januari 2013 17:16 schreef pessie het volgende:
Fieder, lekker aan het genieten van je verlof? Staat onderhand zon beetje alles klaar nu?
Wat is het verschil tussen opkomend maagzuur en reflux..? Ik heb wel dat ik soms erg kortademig ben en het komt niet vaak meer echt in golven omhoog maar gewoon als ik buk enzo, alsof niks het tegenhoudt.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 18:04 schreef -mandy- het volgende:
Ik heb volgens de huisarts last van reflux, niet zo raar tijdens een zwangerschap. Maar wat ik niet wist, is dat je er behoorlijk kortademig ed van kunt worden. Had vanmiddag een afspraak bij de huisarts voor klachten die wijzen op keelontsteking (pijn bij slikken, kortademig, heftig hoesten,...), maar kwam buiten met diagnose reflux en last van slokdarm. Ik heb gelukkig maagzuurremmers meegekregen, dus morgenmiddag moet ik weer de oude zijn.
Zijn er meer die dit herkennen?
Wat een ontzettend lief mopje Nicole! Beterschap voor jullie allemaalquote:Op dinsdag 29 januari 2013 16:02 schreef MeNicole2 het volgende:
[ afbeelding ]
Onze kleine meid Liné!
Je bent mijn droomvrouw. Ik wil ook zin hebben in tomaten. Maar ik denk alleen aan bitterballen!quote:Op dinsdag 29 januari 2013 19:59 schreef Fieder het volgende:
Cola is juist mijn redding!
Ik heb net n bak tomaten leeggegetenwas heeeeerlijk
Honing is tijdens de zwangerschap ook niet aan te raden toch....?quote:Op dinsdag 29 januari 2013 20:12 schreef Fieder het volgende:
Die keelspray van Vogel mag niet als ik het goed heb. (Is trouwens wel topspul!)
Thee met honing helpt mij altijd heel goed.beterschap
In zn geheelquote:Op dinsdag 29 januari 2013 20:14 schreef Fieder het volgende:
Haha Suiker dit was voor mij ook ongebruikelijk hoorVanmiddag nog zo'n reuzereep milka gegeten maar dat is niet bijzonder dus dat vertel ik niet
Dat was natuurlijk geheel niet de bedoelingquote:Op dinsdag 29 januari 2013 21:21 schreef RockabeIIa het volgende:
Twentegurllll dat klinkt een klein bietje ranzig
Bij mijn weten is dat hetzelfde. Heeft te maken met dat je maag in de verdrukking komt door je baarmoeder, en niet genoeg ruimte heeft om alle zure inhoud kan bergen zeg maar. Alle zure spul wordt omhoog geduwd, en daar krijg je slokdarmklachten en al de rest van.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 19:41 schreef Suikertante het volgende:
[..]
Wat is het verschil tussen opkomend maagzuur en reflux..? Ik heb wel dat ik soms erg kortademig ben en het komt niet vaak meer echt in golven omhoog maar gewoon als ik buk enzo, alsof niks het tegenhoudt.
[..]
Ik heb zo'n idee dat er ook heel wat zwangeren en kersverse mama's van ons topic in Groningen en Drenthe wonen, over een meet gesproken...quote:
quote:Op dinsdag 29 januari 2013 21:36 schreef -mandy- het volgende:
[..]
Bij mijn weten is dat hetzelfde. Heeft te maken met dat je maag in de verdrukking komt door je baarmoeder, en niet genoeg ruimte heeft om alle zure inhoud kan bergen zeg maar. Alle zure spul wordt omhoog geduwd, en daar krijg je slokdarmklachten en al de rest van.
[..]
Ik heb zo'n idee dat er ook heel wat zwangeren en kersverse mama's van ons topic in Groningen en Drenthe wonen, over een meet gesproken...
Assen!!! Altijd goed!quote:Op dinsdag 29 januari 2013 21:46 schreef laiveneertiekje het volgende:
[..]Assen, tot 3 jaar geleden in Groningen..
Ik zit er tusseninquote:Op dinsdag 29 januari 2013 21:51 schreef -mandy- het volgende:
[..]
Assen!!! Altijd goed!![]()
Al is er ook zeker niets mis met Groningen
Morgen wordt gekeken of ze inleidbaar is, maar ze had vorige week al een verstreken bmm en een cm ontsluiting dus ik hoop dat ze morgen haar meisje in handen heeft en eindelijk van de pijn af is.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 22:06 schreef -mandy- het volgende:
Logi wordt als ze vandaag niet bevalt, morgen ingeleid toch? Logi?
exact!!! sinds mijn zwangerschap heb ik een sterke drang naar bitterballen en broodjes kroket, nog geen 1 gehad! en as we speak zit ik hier met een bord tagliatelle en een stapel tomatenquote:Op dinsdag 29 januari 2013 20:12 schreef Suikertante het volgende:
[..]
Je bent mijn droomvrouw. Ik wil ook zin hebben in tomaten. Maar ik denk alleen aan bitterballen!
Covie, daar zou ik ook link van worden
Ik had het mis, nú ben je pas mijn droomvrouwquote:Op dinsdag 29 januari 2013 20:26 schreef Fieder het volgende:
Jah... had alleen geen chips meer, vind ik lekker om tegelijkertijd te eten
Dadelijk blijven er 2 mannen alleen achter, dat is zielig suiker!quote:Op dinsdag 29 januari 2013 22:30 schreef Suikertante het volgende:
[..]
Ik had het mis, nú ben je pas mijn droomvrouw
Ha! Mijn piemel vond ik indrukwekkend groot in verhouding tot de rest van t mopje!quote:Op dinsdag 29 januari 2013 21:19 schreef twentemeisje het volgende:
En niet onbelangrijk: er groeit een klein piemeltje in mijn buik, Saar krijgt gezelschap van een broertje!
Haha, en de dames elkaar chocola en chips voeren en 200 kilo wegenquote:Op dinsdag 29 januari 2013 22:31 schreef .Sparkling. het volgende:
[..]
Dadelijk blijven er 2 mannen alleen achter, dat is zielig suiker!
Volgens mij was 2012 de draak en begint 10(?) feb het jaar van de slang. Voor en draakje moet je dus een beetje opschieten.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 21:57 schreef As1981 het volgende:
Oh ik heb net even gekeken naar horoscopen. Maar uitgaande dat de kleine voor 17 feb komt krijgen we een waterman en het chinese jaar van de draak is begonnen.
Dus we krijgen een echte draak
En ik zat keurig verlof op te nemen voor al m'n gyn-bezoekenquote:Aanpassing werktijden bij zwangerschap
Ook kunnen de werktijden en rusttijden worden aangepast. Op de volgende zaken heeft u recht, maar overleg wel altijd met uw werkgever:
regelmatige werktijden en rusttijden;
extra pauzes (maximaal 1/8 deel van uw werktijd);
een geschikte, afsluitbare ruimte om te rusten (met bed of rustbank);
geen onregelmatig werk, overwerk en nachtdiensten;
noodzakelijk zwangerschapsonderzoek als dat onder werktijd plaats moet vinden. Uw loon wordt doorbetaald voor de duur van het zwangerschapsonderzoek en de reistijd.
Lekker zwanger dus heb inderdaad naar 2012 gekeken bedenk ik nu.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 23:16 schreef Gulara het volgende:
[..]
Volgens mij was 2012 de draak en begint 10(?) feb het jaar van de slang. Voor en draakje moet je dus een beetje opschieten.
Ik heb samen met mijn vriend een bureautje in grafisch vormgeving, ik doe vooral drukwerk en hij webdesign! Erg gezellig en knus, maar voor het sociale aspect en de beweging (en om wat vast inkomen te hebben) dus ook heel leuk om erbij te werken in een winkelquote:Op woensdag 30 januari 2013 08:50 schreef As1981 het volgende:
Wat doe je voor jezelf als ik vragen mag suiker?
I'm baaaa-haaaackquote:Op dinsdag 29 januari 2013 21:42 schreef Juud79 het volgende:
TM, ik moest vorige week nog aan je denk, vond het jammer dat je je hier helemaal niet liet zien.
Daar ben je dan alsnog, goed gedaan Danic en Elmo!![]()
Hoe staat het met de kamer van de kindjes, heb je alles al uitgezocht?
Thanks!quote:
Thanks!quote:Op dinsdag 29 januari 2013 22:35 schreef Suikertante het volgende:
[..]
Ha! Mijn piemel vond ik indrukwekkend groot in verhouding tot de rest van t mopje!
Welkom thuis weer
Ja.doe.eens een,draak baren!quote:Op woensdag 30 januari 2013 08:33 schreef As1981 het volgende:
[..]
Lekker zwanger dus heb inderdaad naar 2012 gekeken bedenk ik nu.
Nou ja ik ga toch voor de 5de. Vind een echt draakje wel leuk.
Hier omgeving Rotterdam dus kom in de buurtquote:Op woensdag 30 januari 2013 09:31 schreef Blokje. het volgende:
Ik voel me bijna eenzaam hier! Omgeving Den Haag
Ga er bijna spontaan van bevallen. Maar als ik tot de 10de heb ga ik heel hard mijn best doen vanaf vrijdagquote:Op woensdag 30 januari 2013 09:34 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]
Ja.doe.eens een,draak baren!
Hebben we allebei een tijger en een draak![]()
Is een toffe combinatie![]()
Oh en babydraakjes zijn![]()
Kijk maar
[ afbeelding ]
Gelukkig maarquote:Op woensdag 30 januari 2013 09:34 schreef As1981 het volgende:
[..]
Hier omgeving Rotterdam dus kom in de buurt
Ja leuk hequote:
Goed zo!quote:Op woensdag 30 januari 2013 09:36 schreef As1981 het volgende:
[..]
Ga er bijna spontaan van bevallen. Maar als ik tot de 10de heb ga ik heel hard mijn best doen vanaf vrijdag
Niet doenquote:Op woensdag 30 januari 2013 09:31 schreef Blokje. het volgende:
Ik voel me bijna eenzaam hier! Omgeving Den Haag
quote:Op dinsdag 29 januari 2013 22:30 schreef Suikertante het volgende:
Ik had het mis, nú ben je pas mijn droomvrouw
Jammer is dat he? Friesland lijkt mequote:Op woensdag 30 januari 2013 10:04 schreef Suikertante het volgende:
Behalve in Utrecht ben ik wel veel in Friesland (vakantiehuisje), waar we eigenlijk stiekem ook graag willen wonen maar bij de laatste poging kregen we ons huis hier niet verkocht.
Ze had ws een koliekaanval en iemand zei dat ze naar het ziekenhuis moest gaan.quote:Op woensdag 30 januari 2013 10:08 schreef XcUZ_Me het volgende:
Had het al eerder gevraagd, maar waarom post Logi niet meer dan?
quote:Op woensdag 30 januari 2013 10:11 schreef Suikertante het volgende:
Logi is volgens mij helemaal niet boos, volgens mij is het ook niet zo'n big deal? Dacht gewoon even terug trekken vóór het gemiep. Nu wordt de stap om weer te komen posten wel groot als wij allemaal klaar staan met welkom thuis vlaggetjes
Maar dat geeft niet, want over een uur of wat komt ze vast vertellen dat ze pijnloos een wolk van een baby heeft gebaard![]()
Yes!quote:Op woensdag 30 januari 2013 10:10 schreef .Sparkling. het volgende:
In Arnhem Lot? Mijn man werkt in Arnhem, is niet zo ver van mij vandaan!
Heb je niet zo'n matrasbeschermer gekregen in je kraampakket?quote:Op woensdag 30 januari 2013 10:19 schreef Fieder het volgende:
Even een vraagje: ik wil in het ziekenhuis bevallen, maar het bed moet natuurlijk wel beschermd worden. We gaan straks het bed op klossen zetten, wat moet ik verder doen qua opmaken? Zeiltje op het matras ofzo?
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/90152777/quote:Op woensdag 30 januari 2013 10:19 schreef Fieder het volgende:
Even een vraagje: ik wil in het ziekenhuis bevallen, maar het bed moet natuurlijk wel beschermd worden. We gaan straks het bed op klossen zetten, wat moet ik verder doen qua opmaken? Zeiltje op het matras ofzo?
Op dat eerste: ja. Die kraammatrassen zeggen me niets, zijn dat van die celstofmatjes?quote:Op woensdag 30 januari 2013 10:26 schreef Fieder het volgende:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik die snel achter op de kast gezet heb![]()
maar volgens google zit dit erin:
1 matrasbeschermer 80x160 cm (onder hoeslaken?)
2 kraammatrassen 60x90 cm (op hoeslaken?)
Jaaa! Wij gaan dit weekend naar Ikea, nemen we 'm ook mee.quote:Op woensdag 30 januari 2013 10:26 schreef covie het volgende:
[..]
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/90152777/
Een must-have![]()
Wij hebben m er nu nog onder, goed bij lektetten, plassende baby's die even zonder luier op bed liggen, spugende baby's en ik weet niet wat voor een vlekken wij er anders in hadden gehad.
Zekers.quote:Op woensdag 30 januari 2013 10:15 schreef L-E het volgende:
Ik heb me laten bezwangeren door een Zuid-Limburger Elmo, telt dat ook?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |