http://www.nu.nl/binnenland/3015293/koningin-beatrix-doet-afstand-van-troon.htmlquote:'Koningin Beatrix doet afstand van troon'
DEN HAAG - Koningin Beatrix maakt om 19.00 uur bekend dat zij afstand doet van de troon ten gunste van haar zoon kroonprins Willem-Alexander. Dat hebben kringen rondom het hof aan het ANP bevestigd.
De Rijksvoorlichtingsdienst (RVD) meldde maandag aan het einde van de dag alleen dat maandagavond een reeds opgenomen boodschap van de koningin wordt uitgezonden op radio en televisie. Het onderwerp van de speech is niet formeel bekendgemaakt.
Beatrix werd op 30 april 1980 gekroond tot koningin.
Dat dus.quote:Op maandag 28 januari 2013 17:10 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
Als Friso overleden is gaat ze dat heus niet zelf aan kondigen
Denk ook niet dat de RVD dat met een persbericht afhandeld.quote:Op maandag 28 januari 2013 17:10 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
Als Friso overleden is gaat ze dat heus niet zelf aan kondigen
Dat denk ik eigenlijk wel.quote:Op maandag 28 januari 2013 17:11 schreef alors het volgende:
Ik denk ook troonafstand hoor. Als Friso doodgaat wordt er gewoon een bericht uitgegeven en gaat ze heus niet zelf een praatje houden.
Zal wel dan.quote:Over de inhoud is nog niets bekendgemaakt, maar vermoedelijk maakt de koningin haar aftreden bekend.
Zoiets zou meteen ook uitlekken...quote:Op maandag 28 januari 2013 17:11 schreef RolStaart-Beer het volgende:
[..]
Denk ook niet dat de RVD dat met een persbericht afhandeld.
Ja inderdaadquote:Op maandag 28 januari 2013 17:11 schreef alors het volgende:
Ik denk ook troonafstand hoor. Als Friso doodgaat wordt er gewoon een bericht uitgegeven en gaat ze heus niet zelf een praatje houden.
watquote:Op maandag 28 januari 2013 17:12 schreef WEST het volgende:
Ik denk het aftreden op 30 april. 31 januari lijkt me wel kort dag daarvoor.
dit. wim-lex heeft een tijd geleden nog in de media gezegd, dat wanneer er nieuws is over zijn broer, dit via de rvd naar buiten gebracht zou worden.quote:Op maandag 28 januari 2013 17:11 schreef alors het volgende:
4 topics, wat?quote:Op maandag 28 januari 2013 17:12 schreef tralalala het volgende:
4 topics
Er komt een vrije dag aan. Of ze hebben weer een mooie datum gevonden welke op de zaterdag valt.
Graag. Het lijkt me in de huidige economische situatie op zijn zachtst gezegd onwenselijk dat we alles een dag extra stilleggen om naar een of andere poppenkast te kijken.quote:Op maandag 28 januari 2013 17:12 schreef tralalala het volgende:
Of ze hebben weer een mooie datum gevonden welke op de zaterdag valt.
Wat is dat toch voor gezever. Zeg gewoon dat je ermee stopt i.p.v. een hele preek eromheen.quote:
Goed voor de horecaquote:Op maandag 28 januari 2013 17:14 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Graag. Het lijkt me in de huidige economische situatie op zijn zachtst gezegd onwenselijk dat we alles een dag extra stilleggen om naar een of andere poppenkast te kijken.
quote:Op maandag 28 januari 2013 17:15 schreef ondeugend het volgende:
Wel een historisch moment voor in de geschiedenisboekjes weer.
WA is op 27 april jarig, dat is op een zaterdag. Kan ie meteen op 30 april Koningsdag gaan vieren.quote:Op maandag 28 januari 2013 17:12 schreef tralalala het volgende:
4 topics
Er komt een vrije dag aan. FeestOf ze hebben weer een mooie datum gevonden welke op de zaterdag valt.
quote:Op maandag 28 januari 2013 17:17 schreef freako het volgende:
[..]
WA is op 27 april jarig, dat is op een zaterdag. Kan ie meteen op 30 april Koningsdag gaan vieren..
quote:Op maandag 28 januari 2013 17:14 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Jij vindt het geen raar moment, een druilerige maandagavond? Juliana maakte op de verjaardag van haar dochter bekend dat ze op haar eigen verjaardag afstand zou doen van de troon.
Alleen na dat incident in Apeldoorn volgens mij.quote:Op maandag 28 januari 2013 17:15 schreef RemcoDelft het volgende:
Ik kan me niet herinneren dat Beatrix ooit eerder "onverwachts" een toespraak heeft gehouden.
Ze treedt sowieso niet vandaag af, pannenkoek.quote:Op maandag 28 januari 2013 17:17 schreef gurlll het volgende:
dit is wel een historisch moment hoor
over 30 jaar wordt er in geschiedenis proefwerken gevraagd:
wanneer trad Beatrix af als koningin?
28 januari 2013
ZO LANG GELEDEN!!1
quote:Op maandag 28 januari 2013 17:14 schreef Ziba het volgende:
[..]
Wat is dat toch voor gezever. Zeg gewoon dat je ermee stopt i.p.v. een hele preek eromheen.
Of ze is zwanger!quote:Op maandag 28 januari 2013 17:17 schreef j0rdiiii het volgende:
misschien heeft ze wel een nieuwe vriend
quote:
Nee, ze zit hier te lurken:quote:Op maandag 28 januari 2013 17:18 schreef GlowMouse het volgende:
De koningin zit nu op FOK! van de speculaties te genieten.
quote:Koningin Beatrix gaat een toespraak houden...
Zou ze gaan aftreden?
Nou en.quote:Op maandag 28 januari 2013 17:18 schreef dawg het volgende:
[..]
het is geen breiclubje waar ze even uitstapt.
quote:Op maandag 28 januari 2013 17:20 schreef YazooW het volgende:
Komen er nu verkiezingen voor een nieuwe koning/koningin? Of misschien een samenwerking met SBS6: Hollands next king/queen, gepresenteerd door Gerard Joling.
Ik denk al jaren dat Lambiekje een briljante troll is van de koningin.quote:Op maandag 28 januari 2013 17:18 schreef GlowMouse het volgende:
quote:
waar heb je dat gehoord?quote:Op maandag 28 januari 2013 17:20 schreef Ziba het volgende:
[..]
Nou en.
En nu volgt Willem haar op hè? Maar die is toch redelijk dom, heb ik eens gehoord?
Nee,jouw belasting gaat omhoogquote:
net of je wat moet kunnen als koning(in). Tis niet zo dat ze zelf haar eigen mening mag bedenken.quote:Op maandag 28 januari 2013 17:20 schreef Ziba het volgende:
[..]
Nou en.
En nu volgt Willem haar op hè? Maar die is toch redelijk dom, heb ik eens gehoord?
Ik heb zo'n vermoeden dat de RVD wel opgelet heeft dat dát niet nog een keer gebeurt.quote:Op maandag 28 januari 2013 17:20 schreef Profeet_Mohammed het volgende:
De boodschap schijnt ergens vorige week al te zijn opgenomen. De kersttoespraak lekte voor de uitzending al uit, misschien gebeurt dat nu weer.
quote:Op maandag 28 januari 2013 17:18 schreef GlowMouse het volgende:
Dat is het niet. Er was al in het nieuws dat maffiamaatje "prinses" Mabel mee gaat op wintersport. Het lijkt me dat je wel wat anders aan je kop hebt als je man in alle stilte dit weekend is begraven.quote:Op maandag 28 januari 2013 17:19 schreef admiraal_anaal het volgende:
Als het Friso zou zijn dan zou er wel wel verhoogd bezoekfrequentie geweest zijn van de gehele familie en dat zou opvallen dus denk idd troonafstand
op teletekst staat vanmiddag pasquote:Op maandag 28 januari 2013 17:20 schreef Profeet_Mohammed het volgende:
De boodschap schijnt ergens vorige week al te zijn opgenomen. De kersttoespraak lekte voor de uitzending al uit, misschien gebeurt dat nu weer.
quote:Op maandag 28 januari 2013 17:20 schreef YazooW het volgende:
Komen er nu verkiezingen voor een nieuwe koning/koningin? Of misschien een samenwerking met SBS6: Hollands next king/queen, gepresenteerd door Gerard Joling.
quote:Op maandag 28 januari 2013 17:22 schreef Kabouter_Krulleput het volgende:
Vlak na het Sportjournaal.. Ik denk dat ze de volgende is die dopinggebruik toegeeft.
Ik mag toch hopen dat de NOS wel even ingelicht is wat ze gaat zeggen?quote:Op maandag 28 januari 2013 17:21 schreef TargaFlorio het volgende:
NOS al met een terugblik op haar "carriere". Loopt NOS nu niet een beetje voor op de feiten?
#aftreden er niet bij?quote:Op maandag 28 januari 2013 17:20 schreef Dale. het volgende:
Op facebook meteen...
[..]kut newbs gebruik hier toch twitter voor...
verwacht ik zomaar jaquote:Op maandag 28 januari 2013 17:23 schreef freako het volgende:
[..]
Ik mag toch hopen dat de NOS wel even ingelicht is wat ze gaat zeggen?
Gewoon opvullen van nog geen nieuws.quote:Op maandag 28 januari 2013 17:21 schreef TargaFlorio het volgende:
NOS al met een terugblik op haar "carriere". Loopt NOS nu niet een beetje voor op de feiten?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |