Alleen Van der Vaart...quote:Op zondag 27 januari 2013 18:46 schreef Leatherface het volgende:
[..]En net of 'wij' enige aanspraak maken op die wereldtitel. Een aanzienlijk deel van het Nederlandse team speelde in die dagen ook in Spanje.
Stelling was al dom, alsof je in Spanje moet spelen om dope te gebruiken.quote:
Vast niet, maar Barcelona en Real werden toch vrij nadrukkelijk genoemd in die repo.quote:Op zondag 27 januari 2013 21:07 schreef Sheepcidus het volgende:
[..]
Stelling was al dom, alsof je in Spanje moet spelen om dope te gebruiken.
ging om 2010quote:Op zondag 27 januari 2013 21:59 schreef Leatherface het volgende:
[..]
?? Van Bronckhorst en Van Bommel toch bij Barcelona in 2005/2006.
Ja, toen alleen VDV.quote:
Gelukkig erkend Wennemars wel dat doping bij schaatsen zou helpen. In tegenstelling tot Ritsma en Hersman die het op het technische verhaal gooien.quote:Op zondag 27 januari 2013 19:27 schreef THEFXR het volgende:
interview met Wennemars
http://nos.nl/video/466734-wennemars-over-dopinguitspraken.html
vergeet Professor Harm Kuipers nietquote:Op zondag 27 januari 2013 22:12 schreef Stansfield het volgende:
[..]
Gelukkig erkend Wennemars wel dat doping bij schaatsen zou helpen. In tegenstelling tot Ritsma en Hersman die het op het technische verhaal gooien.
Hieraan verwant, mooi Amerikaans stukje van Vaughters:quote:Op zondag 27 januari 2013 16:40 schreef wimderon het volgende:
[..]
Ik vind het maar heel matig. Zulke huilverhalen werden ook allemaal over Rabobank geschreven, totdat Rabobank zich terugtrok én er daadwerkelijk renners naar buiten kwamen met details. Die omslag is er in Nederland ook pas heel recent gekomen.
Lotto is nog gewoon als sponsor in het peloton actief en renners kunnen en/of willen nog niets zeggen. Zolang er voor de Belgische media geen harde feiten zijn om mee te werken kunnen er simpelweg geen gelijkaardige stukken komen als die nu in Nederland komen (of het dan verstandig is om in deze tijd nog van die huilverhalen zoals het artikel in De Morgen te produceren is dan weer wat anders overigens). Speculatie, aanwijzingen, voor handen zijnde puzzelstukjes en scorebordjournalistiek zijn allemaal leuk om in zo'n stukje aan te halen, maar vormen geen journalistieke basis om Lotto maar even neer te zetten als dopinggebruikers. Want dan krijg je waarschijnlijk inderdaad zo'n proces aan je broek, wat nota bene nog aangehaald wordt hier.
twitter:maduc twitterde op maandag 28-01-2013 om 09:10:03Djokovic had in 2012 in Mbourne genoeg aan een fysio, ijsbad en ...... infuus voor herstel #vk Ik ben blij voor hem dat hij geen renner is reageer retweet
@maducquote:Op maandag 28 januari 2013 09:13 schreef Steven184 het volgende:
twitter:maduc twitterde op maandag 28-01-2013 om 09:10:03Djokovic had in 2012 in Mbourne genoeg aan een fysio, ijsbad en ...... infuus voor herstel #vk Ik ben blij voor hem dat hij geen renner is reageer retweet
quote:Op maandag 28 januari 2013 10:02 schreef marcodej het volgende:
[..]
@maduc
Heeft aangifte gedaan wegens laster tegen een twitteraar (zie zijn discussie met @opdekantzetten) na cynische tweets over Ducrot en doping en blocked iedereen die kritisch op hem is. (ook mij
)
Ik had ook nog even een beetje hoop maar het zal wel alleen over het wielrennen gaan helaasquote:Op maandag 28 januari 2013 10:20 schreef Marcoss het volgende:
Misschien dat één van de getuigen nog de namen gaat noemen van andere sporters, buiten het wielrennen dus, maar ik denk niet dat dat gaat gebeuren (en ze er anders wel voor zorgen dat het niet gebeurt).
Zelfs Niermann. Groenen, kom er maar in.quote:Op maandag 28 januari 2013 11:02 schreef TheArt het volgende:
Volgende is Grischa Niermann. Epo tussen 2000 en 2003.
Ook een half jaar schorsing dus.quote:Op maandag 28 januari 2013 11:02 schreef TheArt het volgende:
Volgende is Grischa Niermann. Epo tussen 2000 en 2003.
quote:28-01-2013 Grischa Niermann 6 maanden op non actief na verklaring dopinggebruik
Nieuwegein, 28 januari 2013 – Grischa Niermann (37) heeft bekend in de jaren 2000 tot en met 2003, toen hij bij de Rabobank-formatie reed, enkele keren het verboden middel EPO te hebben gebruikt. Niermann: “Alle verdere relevante informatie zal ik delen met de anti-dopingautoriteiten en de commissie.”
“Met dank aan de mensen om mij heen heb ik mij in 2003 gerealiseerd dat het gebruik van verboden middelen niet de weg was die ik wilde bewandelen”, zo legt Niermann uit. “Daarom ben ik ermee gestopt. De tien jaren daarna heb ik geprobeerd om voor de jonge renners van Rabobank een voorbeeld te zijn, als een hardwerkende en vooral eerlijke prof. Om die donkere periode nu weer op te rakelen, doet mij veel pijn, maar sterkt mij in mijn beslissing dat ik er in 2003 een streep onder heb gezet.”
Niermann is, door de overname van het Rabobank Development Team door de KNWU, sinds 1 januari in dienst bij de Nederlandse Wielerbond. De bekendmaking c.q. verklaring van Niermann is direct overgedragen aan de commissie Sorgdrager van de KNWU. Zoals in het gezamenlijke convenant met de Nederlandse ploegen is afgesproken, wordt Grischa Niermann per 15 februari voor zes maanden geschorst.
Niermann benadrukt het belang van de gezamenlijke aanpak van de Nederlandse ploegen en de ingestelde commissie om daarmee met het verleden in het reine te komen en te kunnen bouwen aan de geloofwaardigheid van de sport. Hij wil aan de talenten laten zien hoe de wielersport schoon uitgevoerd kan worden. “Ik wil met mijn negatieve ervaring een leereffect creëren voor de jonge generatie, zodat zij nooit voor dezelfde keuze worden gesteld als ik destijds”, verklaart Niermann. “Ook ik vecht voor een schone sport.”
Huib Kloosterhuis, directeur KNWU ziet de toekomst met vertrouwen tegemoet.
“Ik vind het moedig dat Grischa deze verklaring heeft gedaan. De inzet die Niermann de afgelopen jaren heeft laten zien, geeft ons het vertrouwen in een goede toekomst met Grischa Niermann als ploegleider van het Rabobank Development Team.”
KNWU
Ik ben benieuwd welke renners juist geen doping hebben gebruikt en daaardoor het niet hebben gered.quote:Op maandag 28 januari 2013 11:03 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Zelfs Niermann. Groenen, kom er maar in.
Vergeet niet dat Grischa in die tijd nog redelijke klassementen reed ook. In 2000 24e in de Tour, in 2003 28e, tussendoor nog eens 22e in de Giro.quote:
Gaat me ook niet om de prestaties, meer om de persoon Niermann. Vind ik helemaal niet bij hem passen.quote:Op maandag 28 januari 2013 11:11 schreef TheArt het volgende:
[..]
Vergeet niet dat Grischa in die tijd nog redelijke klassementen reed ook. In 2000 24e in de Tour, in 2003 28e, tussendoor nog eens 22e in de Giro.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |