Beter van niet inderdaad.quote:Op zondag 27 januari 2013 03:02 schreef Tchock het volgende:
Ik heb het topicnummer maar niet verlaagd want dat levert vast weer gedoe op
Wat betreft de eiser: die mag de rechter kiezen waar het centrum van zijn belang is, woonplaats of een andere EEX-staat waar hij groot belang bij heeftquote:Op zondag 27 januari 2013 03:09 schreef Aurelius. het volgende:
[..]
Nou vertel dan even wat wel waar is
quote:Op zondag 27 januari 2013 03:15 schreef SpotlessMind00 het volgende:
Nou daar gaan we dan hč. De LaPo stelen van Paxcon.
That's the spirit.quote:Op zondag 27 januari 2013 03:18 schreef _Rooos_ het volgende:
We hebben in 4,5 uur twee topics volgeluld, derde moet ook nog wel lukken toch?
Er zitten hier wel weinig vrouwen inderdaad.quote:Op zondag 27 januari 2013 03:20 schreef Aurelius. het volgende:
Eindelijk weer eens vrouwelijk gezelschap
Niet echt representatief voor de studie, waar de verhouding iets anders ligtquote:Op zondag 27 januari 2013 03:23 schreef _Rooos_ het volgende:
[..]
Er zitten hier wel weinig vrouwen inderdaad.
Hoe is de man:vrouw verhouding eigenlijk bij rechten?quote:Op zondag 27 januari 2013 03:24 schreef Aurelius. het volgende:
[..]
Niet echt representatief voor de studie, waar de verhouding iets anders ligt
Ik heb geen exacte getallen maar wat ik zelf merk hier 30/70quote:Op zondag 27 januari 2013 03:25 schreef _Rooos_ het volgende:
[..]
Hoe is de man:vrouw verhouding eigenlijk bij rechten?
Best groot verschil dan nog tussen mannen en vrouwen, ik had verwacht dat het wel wat meer in het midden zou liggen.quote:Op zondag 27 januari 2013 03:26 schreef Aurelius. het volgende:
[..]
Ik heb geen exacte getallen maar wat ik zelf merk hier 30/70
Nee, heel veel vrouwen hierquote:Op zondag 27 januari 2013 03:29 schreef _Rooos_ het volgende:
[..]
Best groot verschil dan nog tussen mannen en vrouwen, ik had verwacht dat het wel wat meer in het midden zou liggen.
quote:Spotted: UB Groningen
"Sta je rustig je handen te wassen in de wc, komt er in eens iemand uit een pishokje met een laptop en headset! Beste jonge, ik weet niet wat je op de wc hebt gedaan, maar ik hoop in ieder geval dat heeft opgelucht! Succes nog met studeren, moet nu waarschijnlijk wel weer lukken!"
Vind het niet echt een typische vrouwenstudie, maar blijkbaar is het dat dan wel. Waarom komen die vrouwen niet naar dit topic.quote:Op zondag 27 januari 2013 03:30 schreef Aurelius. het volgende:
[..]
Nee, heel veel vrouwen hier
maar niet dat ik dat erg vind hoor![]()
Soms komen er wat vrouwen kijken maar die worden dan weer snel weggejaagd door o.a. Yrealquote:Op zondag 27 januari 2013 03:36 schreef _Rooos_ het volgende:
[..]
Vind het niet echt een typische vrouwenstudie, maar blijkbaar is het dat dan wel. Waarom komen die vrouwen niet naar dit topic.
Op wat voor manier worden ze weggejaagd dan?quote:Op zondag 27 januari 2013 03:38 schreef Aurelius. het volgende:
[..]
Soms komen er wat vrouwen kijken maar die worden dan weer snel weggejaagd door o.a. Yreal
onze casanova
Haha vraag maar aan N0rahquote:Op zondag 27 januari 2013 03:40 schreef _Rooos_ het volgende:
[..]
Op wat voor manier worden ze weggejaagd dan?
I guess.quote:Op zondag 27 januari 2013 03:45 schreef Bruce_Cutler het volgende:
Is dat dezelfde N0rah die eens in een blauwe maan langskomt om haar usericon te verversen met een nieuwe foto van zichzelf en dan beledigd gaat zitten doen als iemand (Yreal) haar daar op aanspreekt?
Sorry, ik geef het toch op, tijd om naar bed te gaan.quote:
quote:Op zondag 27 januari 2013 04:01 schreef Boterbartje het volgende:
Ties zuipt zoals dat een ware Twentenaar beaamt
Nouja ik moet eerlijk zeggen dat er aardig stevig gedronken kan worden hier. Viel me in Nijmegen eigenlijk nog wel tegen.quote:
Tijd om te relaxen. Ik zal eens een video uploaden naar youtube en dan hier postenquote:Op zondag 27 januari 2013 04:17 schreef Bruce_Cutler het volgende:
Neem ook net geen informatie meer op.
De suspensie is me aan het vermoorden.quote:Op zondag 27 januari 2013 04:20 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Tijd om te relaxen. Ik zal eens een video uploaden naar youtube en dan hier posten
Jij slacked ook wat afquote:Op zondag 27 januari 2013 04:21 schreef Aurelius. het volgende:
Ik ga straks weer bezig met belasting
Maar die platenspeler daar, dat is míjn grammofoonquote:
Dezen plaat lijkt me ook wel mooi, maar zulke recente nummer zijn bijna niet op bakeliet te krijgen. Moet echt kijken naar jim reeves en frank sinatra. louis prima, crosby etc.quote:
quote:
Heb ik ook in de AWB gedaan, totaal nutteloos.quote:Op zondag 27 januari 2013 05:31 schreef Aurelius. het volgende:
Ik heb nog nooit een wetwed zoveel beklad als deze belastingbundel.
Vieze voorkeursbehandeling @ notarieel.quote:Op zondag 27 januari 2013 05:39 schreef Aurelius. het volgende:
Ja in deze wet mag je naast onderstrepen ook artikelnummers op pagina's zetten als verwijzing, erg handig
Hoe is dat zo gekomen? Per ongeluk verkeerd ingeschreven of automatisch gegaan?quote:Op zondag 27 januari 2013 06:05 schreef Aurelius. het volgende:
Hey Bruce weet jij of het veel uitmaakt dat ik voor Rechtsgeleerdheid in sta geschreven @ Studielink terwijl ik dus notarieel doe.
Begin van het jaar niet bij nagedachtquote:Op zondag 27 januari 2013 06:15 schreef Bruce_Cutler het volgende:
[..]
Hoe is dat zo gekomen? Per ongeluk verkeerd ingeschreven of automatisch gegaan?
Je moet je elk jaar opnieuw inschrijven dus gewoon voor komende jaar notarieel invullen. Kan me niet voorstellen dat het problemen op gaat leveren.quote:Op zondag 27 januari 2013 06:17 schreef Aurelius. het volgende:
[..]
Begin van het jaar niet bij nagedacht
Maar je bul bestaat toch uiteindelijk uit de vakken die je hebt gehaald, niet hoe je ingeschreven staat?
Op het moment helemaal niks meer. Morgen nog wat oude tentamens doornemen en dan kan de lijdensweg beginnen. Mezelf eerst in 'slaap' drogeren en mezelf in de ochtend weer wakker drogeren. Vervolgens in de middag gelijk verder met rechtsgeschiedenis.quote:
Niet zo heel veel, aardig lopen slacken na strafrecht.quote:Op zondag 27 januari 2013 06:38 schreef Aurelius. het volgende:
Hoeveel heb je al voor rechtsgeschiedenis gedaan dan?
Ik zit er zelf om te denken deze hele dag niet te slapen en dan zondagavond een boel slaappillen te nemen en vroeg op te staan maandag, zo ook niet weten hoe ik dit ritme omdraai en nog iets productiefs kan doen op de zondag.
Dat was ik heul nietquote:Op zondag 27 januari 2013 00:50 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Zal zelf een TT in elkaar flansen zoals Pax ooit deed. Beter idee no?218 is nog sneller dan het licht dicht gegaan
En moeilijk he, usernames goed typen
quote:Op zondag 27 januari 2013 09:20 schreef Sideshowbobbie het volgende:
Goedemorgen!
Ligt het aan mij of is er een topicnr overgeslagen?
rampseizoenquote:Op zondag 27 januari 2013 09:23 schreef TvhN het volgende:
@Paxcon: maar 1 punt meer dan Roda JC, de nummer 16.
Kun je zien in hoeverre men jouw cv heeft doorgenomenquote:
quote:
Tjaquote:
Goedemorgen, confrčrequote:
Ik wilde net zeggen: gelukkig geen sneeuw meer, maar nu is er regen. Krijg ik ook geen zin van om naar de AH toe te wandelen.quote:Op zondag 27 januari 2013 12:03 schreef Speedy_T het volgende:
Deprimerend gezicht zo uit het raam. Sneeuw dat langzaam plaats maakt voor grote plassen
Weet jij hoe het komt dat er zo goed als alleen AH-supermarkten zijn in Amsterdam. Gister nog over zitten filosoferen met vriend van me, maar we kwamen er maar niet uit.quote:Op zondag 27 januari 2013 12:15 schreef Ryon het volgende:
[..]
Ik wilde net zeggen: gelukkig geen sneeuw meer, maar nu is er regen. Krijg ik ook geen zin van om naar de AH toe te wandelen.
Ja, word er erg verdrietig van...quote:Op zondag 27 januari 2013 12:03 schreef Speedy_T het volgende:
Deprimerend gezicht zo uit het raam. Sneeuw dat langzaam plaats maakt voor grote plassen
En te bedenken dat er in Zoetermeer van de NMA geen 6de AH mocht komenquote:Op zondag 27 januari 2013 12:21 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Weet jij hoe het komt dat er zo goed als alleen AH-supermarkten zijn in Amsterdam. Gister nog over zitten filosoferen met vriend van me, maar we kwamen er maar niet uit.
Ik geloof dat het Het Parool was dat hier een heel artikel over had vanwege de opening van de Jumbo in de Westerstraat. Kwam er kort gezegd op neer dat in Amsterdam het vanwege de infrastructuur en de grondprijzen aanlokkelijker was voor bijv zelfstandigen om in zee te gaan als AH franchiser dan een van de anderen. Hierdoor zit er in het centrum praktisch alleen maar AH's (op een paar Spar buurtwinkels na, welke in handen zijn van aparte families). In de supermarkt wereld is heel belangrijk om een groot marktaandeel te hebben, hierdoor kan je lokaal ook weer goedkoper bevoorraden enzo.quote:Op zondag 27 januari 2013 12:21 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Weet jij hoe het komt dat er zo goed als alleen AH-supermarkten zijn in Amsterdam. Gister nog over zitten filosoferen met vriend van me, maar we kwamen er maar niet uit.
De vraag is: moet jij dan nog naar de IWO of niet?quote:Op zondag 27 januari 2013 12:45 schreef Yreal het volgende:
Hi hi, mijn naam staat vermeld bij de examenlocaties als "tot [mijn naam] gaan naar de iwo"
IWOquote:Op zondag 27 januari 2013 12:50 schreef Ryon het volgende:
[..]
De vraag is: moet jij dan nog naar de IWO of niet?
welke dan?quote:Op zondag 27 januari 2013 12:50 schreef Speedy_T het volgende:
Gaat me er meer om dat één van mijn tentamens is verplaatst qua locatie
Inderdaad. Zal niet de eerste keer zijn dat daar verwarring over ontstaat.quote:
Dat is geen prettige manier om te gaanquote:Op zondag 27 januari 2013 12:58 schreef Speedy_T het volgende:
Bizar zeg. http://nos.nl/artikel/466(...)htclub-brazilie.html
Nouwja, ik geloof niet dat als ik op de andere locatie sta alsnog naar de iwo gestuurd wordt?quote:Op zondag 27 januari 2013 12:58 schreef Ryon het volgende:
[..]
Inderdaad. Zal niet de eerste keer zijn dat daar verwarring over ontstaat.
Ik denk het niet. Volgens mij maakt het allemaal ook niet gek veel uit. Maar qua communicatie is het elke keer weer een gedoe.quote:Op zondag 27 januari 2013 13:01 schreef Yreal het volgende:
[..]
Nouwja, ik geloof niet dat als ik op de andere locatie sta alsnog naar de iwo gestuurd wordt?
Slecht is dat altijdquote:Op zondag 27 januari 2013 13:03 schreef Ryon het volgende:
[..]
Ik denk het niet. Volgens mij maakt het allemaal ook niet gek veel uit. Maar qua communicatie is het elke keer weer een gedoe.
Net zoals mensen die te laat zijn en dan geen plek meer hebben
Ik zie Tchock al hoor: I am the law!quote:
You wanna know the law? You can't handle the law!quote:Op zondag 27 januari 2013 13:26 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Ik zie Tchock al hoor: I am the law!
heb jij dat ov formulier al eens ingeleverd?quote:Op zondag 27 januari 2013 13:28 schreef Tchock het volgende:
[..]
You wanna know the law? You can't handle the law!
Nee, nog niet. Maar eens naar gaan kijken.quote:Op zondag 27 januari 2013 13:31 schreef Yreal het volgende:
[..]
heb jij dat ov formulier al eens ingeleverd?
ben wel blij met dat geldquote:Op zondag 27 januari 2013 13:31 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nee, nog niet. Maar eens naar gaan kijken.
Groot gelijk heb je ook.quote:Op zondag 27 januari 2013 13:32 schreef Yreal het volgende:
[..]
ben wel blij met dat geldDinsdag maar eens invullen voor blok 4 en 5
Leerdoelen voor de onderwijsgroep van morgen maken, strafrecht. Jij?quote:Op zondag 27 januari 2013 14:09 schreef Yreal het volgende:
[..]
Haaai. Wat ben jij aan het doen vandaag?
nog altijd vpbquote:Op zondag 27 januari 2013 14:11 schreef NotGuilty het volgende:
[..]
Leerdoelen voor de onderwijsgroep van morgen maken, strafrecht. Jij?
Erik, jij was van de vpb toch?quote:
Vpb is mooi man. Tevens haal je dat tentamen met twee vingers in de neus als je die werkgroepopgaven een beetje oefentquote:
Ligt het nou aan mij, of is wat ze aan ob doen in dat vak echt heel minimaal?quote:Op zondag 27 januari 2013 14:13 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Vpb is mooi man. Tevens haal je dat tentamen met twee vingers in de neus als je die werkgroepopgaven een beetje oefent
Omdat alles wat onder de deelneming valt ook niet als kosten aftrekbaar is. Immers: wat vrijgesteld is, komt niet in aftrek. Daarom zijn de belasten vrijgesteld en de vrijgestelden belastquote:Op zondag 27 januari 2013 14:12 schreef Yreal het volgende:
[..]
Deelneming is geen keuze regime, maar waarom zou je als je een deelneming hebt geen gebruik willen maken van de vrijstelling?
Ja op dat eerste tentamen wel ja. Had veel meer verwacht.quote:Op zondag 27 januari 2013 14:15 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ligt het nou aan mij, of is wat ze aan ob doen in dat vak echt heel minimaal?
Wut?quote:Op zondag 27 januari 2013 14:12 schreef Yreal het volgende:
[..]
Erik, jij was van de vpb toch?
Deelneming is geen keuze regime, maar waarom zou je als je een deelneming hebt geen gebruik willen maken van de vrijstelling?
Nee dat was iets wat ik mij afvroeg. Je mag niet kiezen, maar als je dat wel mocht, waarom zou je dan uberhaupt kiezen voor geen deelnemingsvrijstelling?quote:
Ehhhhh.quote:Op zondag 27 januari 2013 14:17 schreef Joosie200 het volgende:
Indien deelnemingsvrijstelling: moeder kan aan dochter gewoon verstrekkingen doen, maar dan niet aftrekbaar bij moeder, niet belast bij dochter. Indien geen deelnemingsvrijstelling. Aftrekbaar bij moeder, belast bij dochter. Zo was het toch?
Objectvrijstelling voor de dividenden van de dochter in de winst van de moeder?quote:Op zondag 27 januari 2013 14:18 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ehhhhh.
Begin eens bij het begin: wat is het doel van de deelnemingsvrijstelling?
Dat je binnen een concern (van moeders en dochtervennootschappen) vrijelijk kan schuiven met vermogensbestanddelen zonder dat er telkens belasting over geheven word? Want concern wordt als een geheel gezien, daarom dus ook geconsolideerde balans met daarop de deelneming. Moeder wordt aangesproken, dochter niet voor vpb. Of moet ik maar terug naar de schoolbankjes?quote:Op zondag 27 januari 2013 14:18 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ehhhhh.
Begin eens bij het begin: wat is het doel van de deelnemingsvrijstelling?
Dat is een fiscale eenheidquote:Op zondag 27 januari 2013 14:20 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Dat je binnen een concern (van moeders en dochtervennootschappen) vrijelijk kan schuiven met vermogensbestanddelen zonder dat er telkens belasting over geheven word? Want concern wordt als een geheel gezien, daarom dus ook geconsolideerde balans met daarop de deelneming. Moeder wordt aangesproken, dochter niet voor vpb.
Dan heb ik dat beter onthouden dan de deelnemingsvrijstellingquote:
quote:Op zondag 27 januari 2013 14:19 schreef Yreal het volgende:
[..]
Objectvrijstelling voor de dividenden van de dochter in de winst van de moeder?
Ik geloof dat je nu een deelnemingsvrijstelling wilt combineren met de fiscale eenheid. De deelnemingsvrijstelling is niets meer dan het voorkomen van dubbele belasting over dezelfde winst.quote:Op zondag 27 januari 2013 14:20 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Dat je binnen een concern (van moeders en dochtervennootschappen) vrijelijk kan schuiven met vermogensbestanddelen zonder dat er telkens belasting over geheven word? Want concern wordt als een geheel gezien, daarom dus ook geconsolideerde balans met daarop de deelneming. Moeder wordt aangesproken, dochter niet voor vpb.
Dochter keert dividend uit aan moederquote:Op zondag 27 januari 2013 14:21 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Dan heb ik dat beter onthouden dan de deelnemingsvrijstelling
Goed, in de herkansing.. moeder verstrekt dividend dan wel verkapt dividend (als verhoudingen niet zakelijk zijn. Renpaardenarrest) aan dochter. Aftrekbaar bij M, niet belast bij D want deelnemingsvrijstelling no?
Kan mij het boeienquote:Op zondag 27 januari 2013 14:23 schreef Yreal het volgende:
[..]
Dochter keert dividend uit aan moeder
Waarom zou een dividend aftrekbaar zijn bij een M als een D de uitkering doet? En niet andersom dus.quote:Op zondag 27 januari 2013 14:21 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Dan heb ik dat beter onthouden dan de deelnemingsvrijstelling
Goed, in de herkansing.. moeder verstrekt dividend dan wel verkapt dividend (als verhoudingen niet zakelijk zijn. Renpaardenarrest) aan dochter. Aftrekbaar bij M, niet belast bij D want deelnemingsvrijstelling no?
Dat 2de is niet van mij hequote:Op zondag 27 januari 2013 14:22 schreef Maharbal het volgende:
[..]
[..]
Ik geloof dat je nu een deelnemingsvrijstelling wilt combineren met de fiscale eenheid. De deelnemingsvrijstelling is niets meer dan het voorkomen van dubbele belasting over dezelfde winst.
Dus van onder naar boven. Een 'verstrekking van de moeder aan de dochter' (weet niet precies wat je hiermee bedoelt) heeft er niets mee te maken.
Een verstrekking van moeder aan dochter wordt meestal gekwalificeerd als een (informele) kapitaalstorting, tenzij er gewoon winst wordt gepakt.
Nog even terzijde: deelnemingen staan niet op de balans van de fiscale eenheid. Deelnemingen 'bestaan' immers niet in de fiscale eenheid.
Als je ergens per se winst (of verlies) wilt pakken. Je kunt bijvoorbeeld verliezen (of winsten) verrekenen.quote:Op zondag 27 januari 2013 14:24 schreef Yreal het volgende:
[..]
Dat 2de is niet van mij he![]()
Nee dat snap ik, maar in het hoorcollege spraken ze erover dat de deelnemingsvrijstelling geen keuze regime is. Als je die 5% grens haalt dan moet je hem toepassen. Ik probeer te bedenken wat het voordeel zou zijn als je mocht kiezen het niet toe te passen.
Ik moet dus denken aan een situatie waarin Bijvoorbeeld de dochter verlies maakt en jij dus nu geen deelneming wil zodat je dat verlies mee mag nemen?quote:Op zondag 27 januari 2013 14:25 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Als je ergens per se winst (of verlies) wilt pakken. Je kunt bijvoorbeeld verliezen (of winsten) verrekenen.
Heel bestuursrecht 1 dus? :quote:Op zondag 27 januari 2013 14:27 schreef Tchock het volgende:
Ik heb zo'n hekel aan die theoretische begripsbepaling aan het begin van ieder vak
Stel dat jij als M verliezen hebt die je kunt compenseren en die dreigen te verdampen (door de 1/9 jaar regel). Je hebt een deelneming en je wilt die verkopen. Je verkoopt die deelneming (dan in jouw voorbeeld zonder deelnemingsvrijstelling) en pakt winst. Die winst kan je compenseren met je verliezen.quote:Op zondag 27 januari 2013 14:28 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ik moet dus denken aan een situatie waarin Bijvoorbeeld de dochter verlies maakt en jij dus nu geen deelneming wil zodat je dat verlies mee mag nemen?
Oh, dat valt wel mee. Dat is overzichtelijk en simpel. Erger is verdragenrecht, functies burgerlijk procesrecht, dat soort onzinquote:
thanksquote:Op zondag 27 januari 2013 14:29 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Stel dat jij als M verliezen hebt die je kunt compenseren en die dreigen te verdampen (door de 1/9 jaar regel). Je hebt een deelneming en je wilt die verkopen. Je verkoopt die deelneming (dan in jouw voorbeeld zonder deelnemingsvrijstelling) en pakt winst. Die winst kan je compenseren met je verliezen.
Of je hebt allemaal aankoop/verkoopkosten voor je deelneming die je wilt aftrekken etc.
Maar dat krijg je allemaal ook nog wel joh. Onthoud gewoon altijd de basis: de deelnemingsvrijstelling is er om (economische) dubbele belasting te voorkomen. Haal dat ook elke keer voor de geest als je weer zo'n lariekoek artikel leest waarin staat dat Nederland een 'tax haven' is door dingen als de deelnemingsvrijstelling. Bedenk je dan dat er kennelijk idiote landen zijn die dat niet hebben en dus winsten dubbel belasten.quote:
Ik heb op de muur inmiddels een heel mooi pijlen schema met artikels, arresten en tekstquote:Op zondag 27 januari 2013 14:32 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Maar dat krijg je allemaal ook nog wel joh. Onthoud gewoon altijd de basis: de deelnemingsvrijstelling is er om (economische) dubbele belasting te voorkomen. Haal dat ook elke keer voor de geest als je weer zo'n lariekoek artikel leest waarin staat dat Nederland een 'tax haven' is door dingen als de deelnemingsvrijstelling. Bedenk je dan dat er kennelijk idiote landen zijn die dat niet hebben en dus winsten dubbel belasten.
Wat ik je trouwens als tip wil meegeven voor VPB: focus je heel erg op de basis. Al die vrijstellingen, leuke foefjes, antimisbruikbepalingen etc. onthoud/leer je vanzelf. Die dingen zijn echt 10x logischer als je de basis snapt
Je tekent in ieder geval, dat is goed. Gewoon altijd tekenen, anders raak je de draad kwijt.quote:Op zondag 27 januari 2013 14:38 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ik heb op de muur inmiddels een heel mooi pijlen schema met artikels, arresten en tekst
Heb jij evt een tentamen? Of enig ander materiaal van dat vak?quote:Op zondag 27 januari 2013 14:38 schreef Speedy_T het volgende:
Die 'foefjes' waren anders wel bijna 40% van het tentamen waar hij de herkansing van gaat maken
quote:Op zondag 27 januari 2013 14:38 schreef Speedy_T het volgende:
Die 'foefjes' waren anders wel bijna 40% van het tentamen waar hij de herkansing van gaat maken
Veel mensen beginnen aan antimisbruikbepalingen (of faciliteiten), stampen die in hun kop, onthouden vereisten of whatever zonder dat ze uberhaupt snappen waarom die bepalingen er zijn. Als je snapt waarom ze er zijn, dan onthoud en begrijp je ze veel beter. Ze zijn er meestal niet willekeurig.quote:Op zondag 27 januari 2013 14:32 schreef Maharbal het volgende:
Wat ik je trouwens als tip wil meegeven voor VPB: focus je heel erg op de basis. Al die vrijstellingen, leuke foefjes, antimisbruikbepalingen etc. onthoud/leer je vanzelf. Die dingen zijn echt 10x logischer als je de basis snapt
jij had toch ook de ambitie ?quote:Op zondag 27 januari 2013 14:41 schreef Tchock het volgende:
[..]
HahahaOh wat lijken fiscale vakken me kut
Vertel, waarom?quote:Op zondag 27 januari 2013 14:41 schreef Tchock het volgende:
[..]
HahahaOh wat lijken fiscale vakken me kut
Al die regels en uitzonderingen en uitzonderingen op uitzonderingenquote:Op zondag 27 januari 2013 14:42 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Vertel, waarom?
Mij ook de eerste 3 jaar.
Ga je mij vertellen dat je het tentamen niet hebt?quote:Op zondag 27 januari 2013 14:40 schreef Yreal het volgende:
[..]
Heb jij evt een tentamen? Of enig ander materiaal van dat vak?
Je beschrijft zojuist een rechtenopleiding.quote:Op zondag 27 januari 2013 14:43 schreef Tchock het volgende:
[..]
Al die regels en uitzonderingen en uitzonderingen op uitzonderingen
Hoe bedoel je? Het hertentamen is dinsdag?quote:Op zondag 27 januari 2013 14:43 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Ga je mij vertellen dat je het hertentamen niet hebt?
Ik heb de gewoonte om na het succesvol afronden tentamens deze niet te bewaren.
True, maar het tentamen is dinsdagochtend. Hij heeft geen tentamen en geen werkgroepopgaven gemaakt..quote:Op zondag 27 januari 2013 14:41 schreef Maharbal het volgende:
[..]
[..]
Veel mensen beginnen aan antimisbruikbepalingen (of faciliteiten), stampen die in hun kop, onthouden vereisten of whatever zonder dat ze uberhaupt snappen waarom die bepalingen er zijn. Als je snapt waarom ze er zijn, dan onthoud en begrijp je ze veel beter. Ze zijn er meestal niet willekeurig.
Let op: meestal niet.
Dan kan het wel lastig worden. VPB is vooral ook veel doen/oefenen. Aan de andere kant, ik begrijp dat dit een inleidend vak is. Dan zullen ze er niet zo heel diep op ingaan neem ik aan.quote:Op zondag 27 januari 2013 14:45 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
True, maar het tentamen is dinsdagochtend. Hij heeft geen tentamen en geen werkgroepopgaven gemaakt..
Ik heb een gratis boek van de drukkerquote:Op zondag 27 januari 2013 14:47 schreef Speedy_T het volgende:
Als je trouwens het boek wel hebt kun online wat oefenvragen maken. In dat boek zit voorin een code met een website.
Dus geen code?quote:Op zondag 27 januari 2013 14:48 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ik heb een gratis boek van de drukker
Ik zal mijn kritiek beperken tot de constatering dat Yreal het zichzelf onnodig moeilijk maakt om tentamens te halen.quote:
Ik kon zowel de werkgroepen als het tentamen vanwege andere verplichtingen niet volgenquote:Op zondag 27 januari 2013 15:10 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Ik zal mijn kritiek beperken tot de constatering dat Yreal het zichzelf onnodig moeilijk maakt om tentamens te halen.
Jij deed toch überhaupt geen normale werkgroepen?quote:Op zondag 27 januari 2013 15:11 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ik kon zowel de werkgroepen als het tentamen vanwege andere verplichtingen niet volgen
jawel hoor, meestal alleen 's avondsquote:Op zondag 27 januari 2013 15:12 schreef Tchock het volgende:
[..]
Jij deed toch überhaupt geen normale werkgroepen?
Waarom niet gewoon overdag dan?quote:
Dat zou je er alsnog niet van te hoeven weerhouden om zelfstandig die opgaven te maken en de desbetreffende docent per mail te vragen om feedback.quote:Op zondag 27 januari 2013 15:11 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ik kon zowel de werkgroepen als het tentamen vanwege andere verplichtingen niet volgen
Ik was sowieso niet van plan het vak dit jaar te doen, maar grondslagen is zonder 2 naar mijn mening niet te doen, dus ik ga eens kijken wat ik ervan ga maken.quote:Op zondag 27 januari 2013 15:16 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Dat zou je er alsnog niet van te hoeven weerhouden om zelfstandig die opgaven te maken en de desbetreffende docent per mail te vragen om feedback.
Dit 2/3de blok had inderdaad wel gekund, maar hiervoor was, en hierna ga ik weer gewoon fulltime werken.quote:Op zondag 27 januari 2013 15:15 schreef Tchock het volgende:
[..]
Waarom niet gewoon overdag dan?Dan had je toch dit vak gewoon kunnen volgen of begrijp ik dat verkeerd?
Dat je hierna weer gaat werken is nauwelijks een excuus om twaalf weken niet naar college te gaanquote:Op zondag 27 januari 2013 15:18 schreef Yreal het volgende:
[..]
Dit 2/3de blok had inderdaad wel gekund, maar hiervoor was, en hierna ga ik weer gewoon fulltime werken.
Dan kom ik weer terug bij m'n eerste opmerkingquote:Op zondag 27 januari 2013 15:18 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ik was sowieso niet van plan het vak dit jaar te doen, maar grondslagen is zonder 2 naar mijn mening niet te doen, dus ik ga eens kijken wat ik ervan ga maken.
Ja maar ik ben natuurlijk wel naar college geweest !quote:Op zondag 27 januari 2013 15:20 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat je hierna weer gaat werken is nauwelijks een excuus om twaalf weken niet naar college te gaan
Valt wel mee toch?quote:Op zondag 27 januari 2013 15:23 schreef NotGuilty het volgende:
Yreal krijgt er van langs [ afbeelding ]
Kan natuurlijk ook in wgrquote:Op zondag 27 januari 2013 15:25 schreef NotGuilty het volgende:
Wanneer maken jullie weer een uitstapje naar KLB?
Ik ben eerst BW 11, 13 en 28 even aan het schrijven en dan kan ik weerquote:Op zondag 27 januari 2013 15:25 schreef NotGuilty het volgende:
Wanneer maken jullie weer een uitstapje naar KLB?
quote:Op zondag 27 januari 2013 15:27 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik ben eerst BW 11, 13 en 28 even aan het schrijven en dan kan ik weer
Discoteca, muneca, la biblioteca. Iets met cerveza en cameron diaz.quote:
quote:Op zondag 27 januari 2013 15:44 schreef Ayca het volgende:
[..]
Discoteca, muneca, la biblioteca. Iets met cerveza en cameron diaz.
Verder ken ik het niet meer
Aqui, nada nuevo. Estoy bien en este domingo. Estudiando para maņana y esta noche sera una noche de mirar peliculas.quote:
Vertaling:quote:Op zondag 27 januari 2013 15:48 schreef NotGuilty het volgende:
[..]
Aqui, nada nuevo. Estoy bien en este domingo. Estudiando para maņana y esta noche sera una noche de mirar peliculas.
Hahahahah wtfquote:Op zondag 27 januari 2013 15:49 schreef Tchock het volgende:
[..]
Vertaling:
Water, niet nieuw. Het is goed en het is Domino's. Studio met eten en is nacht nacht één.
Hier niets nieuws. Gaat goed op deze zondag. Studerende voor morgen en deze avond zal een filmkijkavond zijnquote:Op zondag 27 januari 2013 15:48 schreef NotGuilty het volgende:
[..]
Aqui, nada nuevo. Estoy bien en este domingo. Estudiando para maņana y esta noche sera una noche de mirar peliculas.
quote:Op zondag 27 januari 2013 15:51 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Hier niets nieuws. Gaat goed op deze zondag. Studerende voor morgen en deze avond zal een filmkijkavond zijn
Nee kende ik nietquote:Op zondag 27 januari 2013 15:51 schreef Tchock het volgende:
[..]
Kende je 'm niet?
[..]
Haha, en jij dacht dat niemand door zou hebben dat je onzin praat
Dat was helemaal ik baby.quote:Op zondag 27 januari 2013 15:52 schreef NotGuilty het volgende:
[..]
[..]
Nee kende ik nietwat faalde er zo hard? Google translator?
Hier geen zon te zienquote:Op zondag 27 januari 2013 15:56 schreef Speedy_T het volgende:
De zon schijnt zo waar. Ik ga denk ik even mijn hoofd leeg fietsen
he bartje, innocent met 50% korting volgende week bij de ahquote:Op zondag 27 januari 2013 15:53 schreef Boterbartje het volgende:
Mensen die niet vloeiend spaans spreken
Boh HAMSTEREEEquote:Op zondag 27 januari 2013 15:59 schreef Yreal het volgende:
[..]
he bartje, innocent met 50% korting volgende week bij de ah![]()
die cocos smoothies zijn lekkaaaaquote:Op zondag 27 januari 2013 16:01 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Boh HAMSTEREEE
Ik werd trouwens ook net iets na 3 uur wakker
quote:Op zondag 27 januari 2013 15:22 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ja maar ik ben natuurlijk wel naar college geweest !![]()
Ik heb Int publiekrecht, Aansprakelijkheidsrecht, Loonheffing, NIBPR, Bestuurs1 en Grondslagen internationaal gevolgd.
quote:Op zondag 27 januari 2013 16:07 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ik zeg alleen maar dat ik wel naar college ben geweest
quote:
Ja, no shitquote:Op zondag 27 januari 2013 16:15 schreef Yreal het volgende:
[..]
Er zijn trouwens in semester 2 weer 2 kansen voor nibpr
ja maar die mag ik niet volgen omdat ik strafrecht niet gehaald heb vorig jaarquote:Op zondag 27 januari 2013 16:22 schreef Tchock het volgende:
[..]
Strafproces overgangsvak ook. Wist je die ook niet?
Mooi trouwens dat er op die fb pagina onwijs veel samenvattingen langs komenquote:Op zondag 27 januari 2013 16:22 schreef Tchock het volgende:
[..]
Strafproces overgangsvak ook. Wist je die ook niet?
Oh, makes sensequote:Op zondag 27 januari 2013 16:23 schreef Yreal het volgende:
[..]
ja maar die mag ik niet volgen omdat ik strafrecht niet gehaald heb vorig jaar
En nu ik eenmaal een bon van 78 te hard op 47 heb gekregen komt iedereen met zijn belachelijke snelheidsboetes / strafvorderingen bij mij terwijl ik geen ideeeeee heb wat ik nou aan het doen benquote:
quote:Op zondag 27 januari 2013 16:39 schreef Yreal het volgende:
[..]
beetje leuke motor doet dat in de stad vrij snel
Ik heb wel eens motoren gereden die inderdaad 0-100 in 3 sec deden en die bijna in de eerste versnelling 100 haalden. Het kan.quote:Op zondag 27 januari 2013 16:40 schreef Tchock het volgende:
[..]Voor je het weet kijk je niet op de kilometerteller en zo boemklats rijd je 112 waar je 30 mocht.
Zoetermeer heeft veel wegen waar geen voetgangers/fietsers in de buurt komen 2/3 banen, gewoon groter, netter en overzichtelijker dan mening N weg waar je 50/70 mag rijden.quote:Op zondag 27 januari 2013 16:40 schreef Tchock het volgende:
[..]Voor je het weet kijk je niet op de kilometerteller en zo boemklats rijd je 112 waar je 30 mocht.
zo'n rc8 moet ruim over de 100 kunnen in zijn 1 denk ik?quote:Op zondag 27 januari 2013 16:42 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ik heb wel eens motoren gereden die inderdaad 0-100 in 3 sec deden en die bijna in de eerste versnelling 100 haalden. Het kan.
Maar meestal gebeurt dat niet zomaar nee
mooizoquote:Op zondag 27 januari 2013 16:43 schreef Tchock het volgende:
Laat ik vooral niet weer in de valkuil trappen die deze discussie is want ik weet er toch niets van zolang ik geen rijbewijs heb en 100 te hard rijden kan prima. Dus bij deze hebben jullie gelijk.
100 te hard rijden is nooit primaquote:Op zondag 27 januari 2013 16:43 schreef Tchock het volgende:
Laat ik vooral niet weer in de valkuil trappen die deze discussie is want ik weet er toch niets van zolang ik geen rijbewijs heb en 100 te hard rijden kan prima. Dus bij deze hebben jullie gelijk.
Erg korte overbrenging/vertanding, ding topte dan ook rond de 250.quote:Op zondag 27 januari 2013 16:43 schreef Yreal het volgende:
[..]
zo'n rc8 moet ruim over de 100 kunnen in zijn 1 denk ik?
Je leert snel sjokkolboii!quote:Op zondag 27 januari 2013 16:43 schreef Tchock het volgende:
in de valkuil trappen die deze discussie is want ik weet er toch niets van zolang ik geen rijbewijs heb en 100 te hard rijden kan prima. Dus bij deze hebben jullie gelijk.
Auto kan ook per ongeluk hoor? Ga maar eens doortrappen op een stuk snelweg 's nachts waar je 100 mag en ineens rijd je 180. Kan makkelijk hoorquote:Op zondag 27 januari 2013 16:45 schreef Maharbal het volgende:
[..]
100 te hard rijden is nooit prima
Ik wilde slechts aangeven dat het op een motor serieus wel 'per ongeluk' kan
[..]
Erg korte overbrenging/vertanding, ding topte dan ook rond de 250.
ik heb wel eens 100 te hard gereden op mijn 25kw brik, op de snelwegquote:Op zondag 27 januari 2013 16:45 schreef Maharbal het volgende:
[..]
100 te hard rijden is nooit prima
Ik wilde slechts aangeven dat het op een motor serieus wel 'per ongeluk' kan
[..]
Vliegt ie dan niet meteen omhoog als je gas geeft?quote:Erg korte overbrenging/vertanding, ding topte dan ook rond de 250.
Dat gebeurt niet zo 'per ongeluk' als op een motor. Gaat meestal een stukje meer voorbedachte rade aan vooraf.quote:Op zondag 27 januari 2013 16:47 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Auto kan ook per ongeluk hoor? Ga maar eens doortrappen op een stuk snelweg 's nachts waar je 100 mag en ineens rijd je 180. Kan makkelijk hoor
Die neiging had dat ding wel, kon niet volledig volgas weg in z'n 1.quote:Op zondag 27 januari 2013 16:48 schreef Yreal het volgende:
Vliegt ie dan niet meteen omhoog als je gas geeft?
Zonnetje schijnt inderdaad wel lekkerquote:Op zondag 27 januari 2013 16:48 schreef Speedy_T het volgende:
Zo, toch weer zo'n 10km gefietst schat ik. Amsterdam is mooi vandaag
Rijdt dat dan nog wel fijn?quote:Op zondag 27 januari 2013 16:48 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Die neiging had dat ding wel, kon niet volledig volgas weg in z'n 1.
Kut is dat. Ziet er leuk uit, maar thats it.quote:Op zondag 27 januari 2013 16:48 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Die neiging had dat ding wel, kon niet volledig volgas weg in z'n 1.
Je moet heel even opletten eigenlijk in z'n 1. Je kunt wel voor ~80% het gas opentrekken, dan een seconde ofzo wachten tot je merkt dat dat ding het vermogen kwijt kan om vervolgens het gas helemaal open te trekken.quote:
Joa ok. Maar een een zware, goed op de weg liggende auto kun je best veel sneller rijden dan je eigenlijk denkt te gaan hoor. Al is 100km verschil natuurlijk wat extreemquote:Op zondag 27 januari 2013 16:48 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Dat gebeurt niet zo 'per ongeluk' als op een motor. Gaat meestal een stukje meer voorbedachte rade aan vooraf.
en hier is het hartstikke grauw terwijl alle mooie sneeuw plaats maakt voor plassen. Ben ik blij dat ik gister nog een paar mooie slipbochtjes heb gemaakt toen er nog sneeuw lag!quote:Op zondag 27 januari 2013 16:48 schreef Speedy_T het volgende:
Zo, toch weer zo'n 10km gefietst schat ik. Amsterdam is mooi vandaag
Met een heater erbij toch prima terrasweerquote:Op zondag 27 januari 2013 16:49 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Zonnetje schijnt inderdaad wel lekker
Nah, zodra je even reed stuiterde hij verder niet. Het was alleen vanaf stilstand -> vol gas. Als je al 30/40 reed was er niets aan de hand.quote:Op zondag 27 januari 2013 16:49 schreef Yreal het volgende:
[..]
Kut is dat. Ziet er leuk uit, maar thats it.
maatje heeft nu zo'n oud 2 takt supermoto ding. Dat is ook niet op 2 wielen te houden
Hmm, goed plan. Ben alleen nog aan het studerenquote:Op zondag 27 januari 2013 16:53 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Met een heater erbij toch prima terrasweer
Heater verbruikt ongeveer 1,5x zoveel als een auto op jaar basis! HAAT JE ONZE PLANEET?!quote:Op zondag 27 januari 2013 16:59 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Hmm, goed plan. Ben alleen nog aan het studeren
quote:Op zondag 27 januari 2013 17:01 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Heater verbruikt ongeveer 1,5x zoveel als een auto op jaar basis! HAAT JE ONZE PLANEET?!
quote:CO2-uitstoot 217 g/km
energielabel G
Zomer is zo veel fijner. Terrassen, laat nog licht, 's nachts normaal buiten kunnen zijn, overdag naar het strand, met een biertje in een park liggenquote:Op zondag 27 januari 2013 17:01 schreef Speedy_T het volgende:
Ik ook helaas.
Bovendien moeten de dagen nog wel iets langer worden voordat het echt relaxed wordt. Ik kijk er al weer naar uit
quote:Op zondag 27 januari 2013 17:09 schreef Tchock het volgende:
[..]
Zomer is zo veel fijner. Terrassen, laat nog licht, 's nachts normaal buiten kunnen zijn, overdag naar het strand werken, met een biertje in een park liggen
quote:Op zondag 27 januari 2013 17:09 schreef Tchock het volgende:
[..]
Zomer is zo veel fijner. Terrassen, laat nog licht, 's nachts normaal buiten kunnen zijn, overdag naar het strand, met een biertje in een park liggen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |