Je hebt:quote:Op woensdag 30 januari 2013 22:05 schreef Polacco het volgende:
[..]
Hm, Frederik Willem II was Koning in Pruisen. Dat maakt hem toch ook monarch?
Goed gekeurd. Dat was een ander persoon wel verwant, maar slechts een prins.quote:
Shitquote:Op woensdag 30 januari 2013 22:10 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Je hebt:
[..]
Goed gekeurd. Dat was een ander persoon wel verwant, maar slechts een prins.
Je hebt het verkeerde antwoord goed gekeurd.
Ik weet niet, heeft het kabinet dat niet al wegbezuinigd?quote:Op woensdag 30 januari 2013 22:57 schreef komrad het volgende:
tot nu toe veel geschiedenis. cultuur mag ook toch?
Uiteraardquote:Op woensdag 30 januari 2013 22:57 schreef komrad het volgende:
tot nu toe veel geschiedenis. cultuur mag ook toch?
lol de geschiedenislessen toch ookquote:Op woensdag 30 januari 2013 23:03 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Ik weet niet, heeft het kabinet dat niet al wegbezuinigd?
Dat is waar. Het is dan ook een wonder dat de gehele quiz niet bestaat uit "hoefeel lantstietels heeft Ajax al gewonne?" en "Welke plaats hat Geerart Joolink in Sterren dansen?"quote:Op woensdag 30 januari 2013 23:05 schreef komrad het volgende:
[..]
lol de geschiedenislessen toch ook
dit subforum is 95% vervagende folklorequote:Op woensdag 30 januari 2013 23:06 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Dat is waar. Het is dan ook een wonder dat de gehele quiz niet bestaat uit "hoefeel lantstietels heeft Ajax al gewonne?" en "Welke plaats hat Geerart Joolink in Sterren dansen?"
Haha dit had ik ook bij mijn vraag moeten zetten.quote:Op donderdag 31 januari 2013 10:58 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
De eerste die beide namen in één post zet, krijgt het punt.
Dat dacht ik al toen ik het zag staan. Maar je hebt het netjes opgelost.quote:Op donderdag 31 januari 2013 11:02 schreef Polacco het volgende:
[..]
Haha dit had ik ook bij mijn vraag moeten zetten.voor de volgende keer dan maar.
Weet ik ook niet hoor.quote:Op donderdag 31 januari 2013 08:29 schreef DeParo het volgende:
Moguh. Echt ik heb jaren geleden een beperkt aantal vakken gehad over de antieke tijd die vragen zijn zo klote. Ook mensen die precies weten welke u-boot
of Japans vliegdekschip iets deed respect. Toch blijft het interessant.
Als jij geen vraag kunt stellen mag ik het dan doen?quote:Op donderdag 31 januari 2013 13:41 schreef Doler12 het volgende:
[..]
Dan mag jij dadelijk de nieuwe vraag stellen, moet namelijk straks weg.
Komt, omdat het waarschijnlijk gebaseerd is op boeken die niet de werkelijke beeld schepte van de gang van zaken. Dat komt wel vaker voor in bronnen die gaan over die periode, maar niet opgeschreven zijn in die tijd zelf.quote:Op donderdag 31 januari 2013 14:44 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
John Woo heeft een tijd geleden een film gemaakt over de Slag bij de Rode Kliffen, waarin Zhuge Liang (gespeeld door Takeshi Kaneshiro) een grote rol speelt. Tony Leung speelt er ook in mee, als Zhou Yu. Het is gemaakt in China, en daardoor allemaal een beetje propagandistisch, maar verder wel een uitzonderlijk goede film.
Dat zal meespelen, maar wat vooral daarvan de oorzaak zal zijn is dat de film betaald is door de Chinese overheid. En die betalen natuurlijk niet voor iets dat hun land of ideologie niet goedkeurt.quote:Op donderdag 31 januari 2013 14:50 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Komt, omdat het waarschijnlijk gebaseerd is op boeken die niet de werkelijke beeld schepte van de gang van zaken. Dat komt wel vaker voor in bronnen die gaan over die periode, maar niet opgeschreven zijn in die tijd zelf.
Is dat niet "Habban olla vogola"?quote:Op donderdag 31 januari 2013 22:01 schreef Nibb-it het volgende:
Het is daarmee de vroegst bekende Oudnederlandse zin?
Zeker niet, want er is tenminste één opschrift op een doopfont in Utrecht, dacht ik, dat ouder is.quote:Op donderdag 31 januari 2013 22:09 schreef Polacco het volgende:
[..]
Is dat niet "Habban olla vogola"?
Dat is wat geleerd wordt, maar al lang niet meer klopt.quote:Op donderdag 31 januari 2013 22:09 schreef Polacco het volgende:
[..]
Is dat niet "Habban olla vogola"?
Die al in het vragen topic staat.quote:Op donderdag 31 januari 2013 22:17 schreef Polacco het volgende:
Ja zo is het mij inderdaad onderwezen op de middelbare school.
Welke zin is dan de oudste? Of beter gezegd: welke zin wordt beschouwd als het oudste Nederlands?
quote:Op donderdag 31 januari 2013 22:26 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Die al in het vragen topic staat.
En een zin in de Lex Salis, naar ik meen over lijfeigenen vrijspreken, welke al ergens uit de 8e eeuw komt en oud-nederlands isquote:Op donderdag 31 januari 2013 22:13 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Zeker niet, want er is tenminste één opschrift op een doopfont in Utrecht, dacht ik, dat ouder is.
Edit: het was dus een doopgelofte: http://nl.wikipedia.org/wiki/Utrechtse_doopgelofte
terreinkeuze is ook tactiekquote:Op zaterdag 2 februari 2013 16:00 schreef Rave_NL het volgende:
Klopt, maar op kleinere schaal.
Plus dat het voornamelijk door het terrein kwam in tegenstelling tot bewapening en tactiek.
Het verschil is dat die slag geworden werd door de omstandigheden uit te buiten waardoor de paarden in het moeras bleven steken en ridders in harnas verzopen. De strijd stelde dan zelf vrij weinig voor.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 15:51 schreef 99.999 het volgende:
Rave, de slag bij Ane was nog wel een tijdje voor de guldensporenslag maar verder redelijk vergelijkbaar. Het professionele leger afgemaakt door een bende voetvolk. http://nl.wikipedia.org/wiki/Slag_bij_Ane
De tactiek om een twee-eenheid te gebruiken van speer-goedendag. De een stopt het paard, de ander verschalkt de ruiter. Dat is een héél ander niveau dan terreinkeuze, om nog maar te zwijgen van verschroeide aarde.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 16:02 schreef 99.999 het volgende:
[..]
terreinkeuze is ook tactiek.
Maar de schaal was wel anders inderdaad.
Dit is iets wat je krijg in het eerste jaar geschiedenis bij Middeleeuwen. Het onthouden van pausen en edelen is lastig. Hoe heet die ook alweer? Welk nummer was het eigenlijk? Als je de standaard namen maar weet.quote:Op maandag 4 februari 2013 17:57 schreef RockNijntje het volgende:
[..]
Ik wist dat het Gregorius en Hendrik waren, niet welke. Over drie twijfelde ik inderdaad, konden die twee zijn
. En de periode, tsja, het jaar wist ik niet en dan moest ik dus weten welke Gregorius het was.
Ach, zo leer je die dingen. Ik weet veel over het uit elkaar vallen van de Han-dynastie en de tijd van de drie koninkrijken. Vrij veel KOEI spellen gaan over die periode. En toen heb ik maar eens gelezen hoe de vork in de steel zit.quote:Op maandag 4 februari 2013 18:22 schreef Rave_NL het volgende:
Mijn punt over de knieval van Canasso draag ik op aan Medieval Total War: Stainless Steel.
Hoeveel Hendrikken, Karels en Lodewijken ik wel niet door elkaar gehaald heb...quote:Op maandag 4 februari 2013 18:22 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Dit is iets wat je krijg in het eerste jaar geschiedenis bij Middeleeuwen. Het onthouden van pausen en edelen is lastig. Hoe heet die ook alweer? Welk nummer was het eigenlijk? Als je de standaard namen maar weet.
Nooit geweten dat er zoveel diepgang in zat...quote:Op maandag 4 februari 2013 18:25 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Vrij veel KOEI spellen gaan over die periode.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 4 februari 2013 18:28 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Nooit geweten dat er zoveel diepgang in zat...http://www.tecmokoeiamerica.com/SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mij te modern. Toen ik het speelde moest 3d nog worden uitgevonden
We hebben dit vorig jaar voor het eerst bij geschiedenis gehad, dat was in de 4e dus. Maar inderdaad, de grote lijnen weet je altijd wel, maar die exacte getallen en zo gaan nog wel eens misquote:Op maandag 4 februari 2013 18:22 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Dit is iets wat je krijg in het eerste jaar geschiedenis bij Middeleeuwen. Het onthouden van pausen en edelen is lastig. Hoe heet die ook alweer? Welk nummer was het eigenlijk? Als je de standaard namen maar weet.
Die zijn ook minder relevant uiteindelijk. De meeste zaken in de geschiedenis zijn dan ook processen. Die hebben geen vaste begin en eind-datum, want ze vloeien in elkaar over. Meestal kiest men dan een begin en eindpunt.quote:Op maandag 4 februari 2013 18:44 schreef RockNijntje het volgende:
[..]
We hebben dit vorig jaar voor het eerst bij geschiedenis gehad, dat was in de 4e dus. Maar inderdaad, de grote lijnen weet je altijd wel, maar die exacte getallen en zo gaan nog wel eens mis.
Klopt ja. We moeten ook altijd de jaartallen van tijdvakken leren, nou ja, niet zo moeilijk natuurlijk, maar eigenlijk slaan ze nergens op. Ze kloppen wel ongeveer natuurlijk, maar het was nooit ineens BAM nieuw tijdvakquote:Op maandag 4 februari 2013 18:47 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Die zijn ook minder relevant uiteindelijk. De meeste zaken in de geschiedenis zijn dan ook processen. Die hebben geen vaste begin en eind-datum, want ze vloeien in elkaar over. Meestal kiest men dan een begin en eindpunt.
Nog een voorkeur qua tijdvak, gebied of thema?quote:Op maandag 4 februari 2013 18:49 schreef RockNijntje het volgende:
[..]
Klopt ja. We moeten ook altijd de jaartallen van tijdvakken leren, nou ja, niet zo moeilijk natuurlijk, maar eigenlijk slaan ze nergens op. Ze kloppen wel ongeveer natuurlijk, maar het was nooit ineens BAM nieuw tijdvak. En niet alle gebieden waren even snel en zo. Dus die jaartallen zijn eigenlijk ook maar indicaties
.
Wat we op dat moment behandelen vind ik altijd het interessantstquote:Op maandag 4 februari 2013 19:02 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Nog een voorkeur qua tijdvak, gebied of thema?
Welk tijdperk? Mao en zulks?quote:Op maandag 4 februari 2013 19:06 schreef RockNijntje het volgende:
[..]
Wat we op dat moment behandelen vind ik altijd het interessantst. Op dit moment alles van China dus
.
Ontstaan Qing-dynastie tot heden volgens mij. We zijn er nog maar een paar lessen mee bezigquote:
O, de 20e eeuw dus.quote:
Niet mijn favoriete tijdperk. Vroeger was alles beter.quote:
quote:Op maandag 4 februari 2013 19:18 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Niet mijn favoriete tijdperk. Vroeger was alles beter.
Beantwoord de vraag eens even in het andere draadje.quote:
Joh, dat weet ik nietquote:Op maandag 4 februari 2013 19:19 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Beantwoord de vraag eens even in het andere draadje.
Gezien de poster vermoed ik iets met Polen.quote:
quote:Op maandag 4 februari 2013 19:32 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Gezien de poster vermoed ik iets met Polen.
Klopt, bij de opstand van '43 werden er ook huizen in de brand gestoken door de Duitsers. Misschien dat daardoor de verwarring ontstond.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 05:20 schreef DeParo het volgende:
[..]
Bijna goed![]()
alleen de andere opstand te pakken.
Klopt maar goed herkende de rest op zich wel daar was ik dan wel blij om en de redenatie klopte in principe ookquote:Op dinsdag 5 februari 2013 19:45 schreef Polacco het volgende:
[..]
Klopt, bij de opstand van '43 werden er ook huizen in de brand gestoken door de Duitsers. Misschien dat daardoor de verwarring ontstond.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |