Ventieldopjes?quote:Op zaterdag 26 januari 2013 18:07 schreef Timwonnacott het volgende:
Ja, gooi eens een gespreksonderwerp op dan
Hihi, ik heb er 4quote:Op zaterdag 26 januari 2013 18:09 schreef Timwonnacott het volgende:
Daar heeft mijn trotse fiets er wel 2 van ja
1 zwarte en een transparantequote:Op zaterdag 26 januari 2013 18:12 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Hihi, ik heb er 4Drie zwarte en een groene
quote:Op zaterdag 26 januari 2013 18:10 schreef Nibb-it het volgende:
Ik zag op facebook dat de makers van Time Team met een nieuw programma bezig zijn. Dig Village of zo. Ben wel benieuwd. Time Team was tof.
Die ga ik vanavond even kijkenquote:
Rave.quote:
Bad luck.quote:Op zondag 27 januari 2013 01:20 schreef Nibb-it het volgende:
Ik was net aanstalten aan het maken om te gaan slapen...
Volgens mij heb ik nog vrijkaartjes voor het Rijks Museum liggen. Eens zoeken.quote:Op zondag 27 januari 2013 18:36 schreef Nibb-it het volgende:
www.rijksmuseum.nl
Een belangrijk deel van de collectie is gedigitaliseerd, veel kijkplezier...
Bedankt ga ik morgen eens rustig bekijken.quote:
Hier staan meer linkjes.quote:Op zondag 27 januari 2013 23:55 schreef Woestijnvos het volgende:
[..]
Bedankt ga ik morgens eens rustig bekijken.
Bedankt.quote:Op zondag 27 januari 2013 23:57 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Hier staan meer linkjes.
C&H / Archeologie leuk gemaakt II - Time Team
quote:The most severe attack took place in 1599, during the Dutch War of Independence. A Dutch fleet of 74 ships and 12,000 men, commanded by Johan van der Does, attacked the capital Las Palmas (the city had 3,500 of Gran Canaria's 8,545 inhabitants). The Dutch attacked the Castillo de la Luz, which guarded the harbor. The Canarians evacuated civilians from the city, and the Castillo surrendered (but not the city). The Dutch moved inland, but Canarian cavalry drove them back to Tamaraceite, near the city.
The Dutch then laid siege to the city, demanding the surrender of all its wealth. They received 12 sheep and 3 calves. Furious, the Dutch sent 4,000 soldiers to attack the Council of the Canaries, who were sheltering in the village of Santa Brígida. 300 Canarian soldiers ambushed the Dutch in the village of Monte Lentiscal, killing 150 and forcing the rest to retreat. The Dutch concentrated on Las Palmas, attempting to burn it down. The Dutch pillaged Maspalomas, on the southern coast of Gran Canaria, San Sebastian on La Gomera, and Santa Cruz on La Palma, but eventually gave up the siege of Las Palmas and withdrew.
Ik heb geen tv, en tenzij ze aftreedt en de republiek aankondigt is het de moeite niet waard.quote:Op maandag 28 januari 2013 17:44 schreef Cobra4 het volgende:
Zit iedereen om 1900 uur wel netjes voor de radio of tv?
Ik gok dat je voor een deel gelijk gaat krijgen.quote:Op maandag 28 januari 2013 18:03 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Ik heb geen tv, en tenzij ze aftreedt en de republiek aankondigt is het de moeite niet waard.
Daar ben ik ook bang voor.quote:Op maandag 28 januari 2013 18:04 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Ik gok dat je voor een deel gelijk gaat krijgen.
Ijdele hoop ben ik bang dat het ooit nog gaat gebeuren.quote:Op maandag 28 januari 2013 18:03 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Ik heb geen tv, en tenzij ze aftreedt en de republiek aankondigt is het de moeite niet waard.
Hoezo had geen van de oostelijke rijken geen expansie politiek? En wat te denken van het Mongolische rijk?quote:Op dinsdag 29 januari 2013 09:06 schreef RM-rf het volgende:
[..]
geen van de grote oostelijke rijken had een expansie-politiek (niet de chinezen en evenmin de koreanen, de russen hadden toen geen vrije toegang tot de pacifische oceaan, pas veel later wisten ze vladiwostok van de chinezen afhandig te maken).
Er was geen enkele bedreiging. (de laatste invasie van Japan was toen de Mongolen tijdelijk in China de macht overnamen en er een korte periode was dat China wél een expansiepolitiek voerde, grotendeels onder weinig typisch chinese leiders, zoals de beroemde zeevaarder Zheng-He, een castraat en moslim)
De reden dat alledrie de oostelijke rijken geen expansiepolitiek bedreven was dat ze allemaal gebaseerd waren op een soort van egocentrisme, ze zagen hun rijk als het Rijk der Hemel en Hêt Centrum van de Wereld en hun Keizer als Godheid die bij de gratie van de Hemel regeerde...van buitenlandse mogenheden verwachtten ze ofwel onderdanigheid en respect, of ze negeerden ze gewoon..
Ze weigerden te erkennen dat buiten de landsgrenzen werkelijk iets anders bestond dan nomaden en barbaren (wat kostelijke scene's opleverde toen eind 17e eeuw een engels gezantschap bv de chinese keizer mocht bezoeken en hun technische kennis demonstreerden, vrioege stoommachines en vooral vuurwapens met buskruit.. de chinezen vonden het vooral saai, omdat ze die kennis al eeuwenlang bezaten, enkel dachten de chinezen niet aan oorlogsdoeleinden voor Buskruit, ze zagen het hooguit als vurwerk, entertainment, domweg omdat ze geen ervaring hadden in oorlogsvoering mete en gelijkwaardig technologisch ontwikkeld volk)
Ik vatte in die post de mongolen cq Russen eigenlijk juist niet onder de grote oostelijke rijken (daaronder vat ik vooral de Chinezen, japanners, koreanen en mogelijk de Indochinezenrond Cambodja/Vietnam)..quote:Op dinsdag 29 januari 2013 10:42 schreef Polacco het volgende:
[..]
Hoezo had geen van de oostelijke rijken geen expansie politiek? En wat te denken van het Mongolische rijk?
Daarbij is het een vreemde opmerking dat Russen geen expansie politiek voerden, zeker gezien het feit dat het Russische rijk tot de WO I haar grenzen tot diep in het huidige Polen had zitten.
Ze konden de R niet laten rollen dus ze konden geen piratenschreeuw laten klinken...quote:Op dinsdag 29 januari 2013 10:38 schreef _dodecahedron_ het volgende:
Wat is er voor een samoerai niet eervol aan om op een boot te vechten?
Lacist.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 14:11 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Ze konden de R niet laten rollen dus ze konden geen piratenschreeuw laten klinken...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |