abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_122077835
Ben je al zenuwachtig tsjok?
  zaterdag 26 januari 2013 @ 18:00:15 #158
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_122077847
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 17:58 schreef Speedy_T het volgende:

[..]

Genoeg studiepunten aan hen te danken.
Same here. Als je er een beetje handigheid in krijgt hoef je op een gegeven moment zelfs de voorgeschreven boeken niet meer aan te schaffen.

Met name de jurisprudentie samenvattingen zijn echte time savers. Erg jammer dat die in de master niet meer te verkrijgen zijn.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_122077861
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 17:57 schreef Bruce_Cutler het volgende:

[..]

JoHo :')
Is dat werkboek van RG2 eigenlijk vooral een oefening van het hoofdstuk verbintenissenrecht of moet je ook echt (zoals bij RG1) inhoudelijk weten wat er in de casussen behandeld is? Anders gezegd: is het werkboek een mooie ondersteuning om te oefenen of is het extra stof naast het boek?
  zaterdag 26 januari 2013 @ 18:00:42 #160
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_122077870
nog nooit JoHo samenvatting gehad, weet niet of het troep is maar zie vaak facebookberichten in de richting van: JoHo :') __1000x!1!!! (alleen dan niet in Fok! taal)
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_122077897
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 18:00 schreef Paxcon het volgende:
Ben je al zenuwachtig tsjok?
Ja.
pi_122077930
JoHo is wel chill hoor. Bij de tentamens de boeken niet meer doorgenomen maar in plaats daarvan de joho's.

De JFV, die verkoopt pas bagger...
pi_122077943
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 18:00 schreef Ryon het volgende:

[..]

Same here. Als je er een beetje handigheid in krijgt hoef je op een gegeven moment zelfs de voorgeschreven boeken niet meer aan te schaffen.

Met name de jurisprudentie samenvattingen zijn echte time savers. Erg jammer dat die in de master niet meer te verkrijgen zijn.
Ik heb in mijn eerste semester een klein fortuin uitgegeven aan samenvattingen van hun, wat een troep zeg. Stampvol spelfouten, delen stof weggelaten, ellenlange stukken over de delen die helemaal niet belangrijk waren enz. enz. Dat ga ik dus niet weer doen :P
  zaterdag 26 januari 2013 @ 18:03:21 #164
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_122077959
Wauw geruchten van de iPhone 5S:

Precies hetzelfde als de iPhone 5 alleen dan met een A6x ipv A6 en een grotere flits unit! _O_

:')
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_122077971
Niet dat ik wil zeggen dat je er niets aan hebt, maar het niveau van die dingen ligt dermate laag dat ik het liever met gratis samenvattingen van Studeersnel en mijn eigen werk doe.
pi_122077993
quote:
7s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 18:03 schreef Boterbartje het volgende:
Wauw geruchten van de iPhone 5S:

Precies hetzelfde als de iPhone 5 alleen dan met een A6x ipv A6 en een grotere flits unit! _O_

:')
Wow a6x _O_ Ik ga erover nadenken
pi_122077998
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 18:02 schreef Paxcon het volgende:
JoHo is wel chill hoor. Bij de tentamens de boeken niet meer doorgenomen maar in plaats daarvan de joho's.

JFV spul is écht waardeloos inderdaad.
pi_122078000
quote:
3s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 18:00 schreef Valid het volgende:

[..]

Is dat werkboek van RG2 eigenlijk vooral een oefening van het hoofdstuk verbintenissenrecht of moet je ook echt (zoals bij RG1) inhoudelijk weten wat er in de casussen behandeld is? Anders gezegd: is het werkboek een mooie ondersteuning om te oefenen of is het extra stof naast het boek?
Er staan per week een of twee bruikbare casussen in, de rest is allemaal arrest gebonden materiaal.
Drie weken erfrecht en een week personen en familie recht.
This sentimental motherfucker just cost us money.
  zaterdag 26 januari 2013 @ 18:04:22 #169
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_122078010
quote:
7s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 18:00 schreef Boterbartje het volgende:
nog nooit JoHo samenvatting gehad, weet niet of het troep is maar zie vaak facebookberichten in de richting van: JoHo :') __1000x!1!!! (alleen dan niet in Fok! taal)
Ja, het is hip om te zeggen dat je niets hebt aan JoHo samenvattingen wanneer iemand er 1 spelfout in gevonden heeft of een verwijzing naar een verkeerd wetsartikel.

Dat is inderdaad slordig, maar je bent echt een idioot met een helmpje op als je niet door dat soort fouten heen kan kijken. De samenvattingen worden geschreven door studenten en staan niet onder een redactie die dat nogmaals nakijkt. Net zoals in je eigen essays kan het best zijn dat er af en toe een foutje gemaakt wordt. Maar het essay kan verder qua inhoud alsnog een goede negen waard zijn.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  zaterdag 26 januari 2013 @ 18:04:48 #170
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_122078034
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 18:02 schreef Paxcon het volgende:

Oh ja, heb ik ook ooit eens wat ingekeken. Ik kijk meestal gewoon op facebook. De grootste strebers gooien dat allemaal op stuvia voor geld, en 1 iemand koop het om vervolgens op facebook te delen :P
Prima samenvattingen wel. Vooral arresten vind ik kut om zelf door te lezen, gewoon samenvattingen en dan algemene strekking en rechtsvraag ervan lezen, meer niet.
pi_122078048
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 18:04 schreef Bruce_Cutler het volgende:

[..]

Er staan per week een of twee bruikbare casussen in, de rest is allemaal arrest gebonden materiaal.
Drie weken erfrecht en een week personen en familie recht.
Maar moet je dat arrest gebonden materiaal ook kennen? Heb je zegmaar info nodig die niet in het boek staat, maar die je enkel uit het werkboek kan halen?
  zaterdag 26 januari 2013 @ 18:05:06 #172
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_122078057
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 18:03 schreef Tchock het volgende:
Niet dat ik wil zeggen dat je er niets aan hebt, maar het niveau van die dingen ligt dermate laag dat ik het liever met gratis samenvattingen van Studeersnel en mijn eigen werk doe.
studeersnel _O_
pi_122078072
quote:
10s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 18:04 schreef Ryon het volgende:

[..]

Ja, het is hip om te zeggen dat je niets hebt aan JoHo samenvattingen wanneer iemand er 1 spelfout in gevonden heeft of een verwijzing naar een verkeerd wetsartikel.

Dat is inderdaad slordig, maar je bent echt een idioot met een helmpje op als je dat soort fouten niet doorheen kan kijken. De samenvattingen worden geschreven door studenten en staan niet onder een redactie die dat nogmaals nakijkt. Net zoals in je eigen essays kan het best zijn dat er af en toe een foutje gemaakt wordt. Maar het essay kan verder qua inhoud alsnog een goede negen waard zijn.
Misschien dat ik pech had met de vakken, maar mijn JoHo-werk was echt wel slechter dan dat. Daar had je -zelfs op de UvA- geen voldoende voor je Essay mee gehad :')
pi_122078079
quote:
10s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 18:04 schreef Ryon het volgende:

[..]

Dat is inderdaad slordig, maar je bent echt een idioot met een helmpje op als je dat soort fouten niet doorheen kan kijken. De samenvattingen worden geschreven door studenten en staan niet onder een redactie die dat nogmaals nakijkt. Net zoals in je eigen essays kan het best zijn dat er af en toe een foutje gemaakt wordt. Maar het essay kan verder qua inhoud alsnog een goede negen waard zijn.
Spelfouten is wel de laatste zorg met JoHo samenvattingen. Regelmatig staan er complete onjuistheden in die je op een tentamen behoorlijk kunnen opbreken.
pi_122078091
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 18:02 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ik heb in mijn eerste semester een klein fortuin uitgegeven aan samenvattingen van hun, wat een troep zeg. Stampvol spelfouten, delen stof weggelaten, ellenlange stukken over de delen die helemaal niet belangrijk waren enz. enz. Dat ga ik dus niet weer doen :P
Je moet ook niet blanco zo'n samenvatting in gaan. Als je van te voren weet wat je ongeveer moet kunnen voor het tentamen, dan leert dat een stuk efficiënter dan een studieboek lezen
pi_122078110
quote:
3s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 18:05 schreef Valid het volgende:

[..]

Maar moet je dat arrest gebonden materiaal ook kennen? Heb je zegmaar info nodig die niet in het boek staat, maar die je enkel uit het werkboek kan halen?
Ben bij die oude tentamens 1 vraag tegengekomen over een werkboek arrest.
*edit* Maar de stof behoort officieel wel tot de tentamenstof dus
  zaterdag 26 januari 2013 @ 18:07:32 #177
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_122078169
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 18:04 schreef Paxcon het volgende:

[..]

Wow a6x _O_ Ik ga erover nadenken
Foei. Maar dat is toch verschrikkelijk? Apple snapt nog niet helemaal dat hun kracht ligt in het revolutioneren van de markt door bestaande concepten die zijn mislukt op hun manier bij elkaar te brengen en flink te patenteren. Zo was de tablet pc al op de markt maar verkoop voor geen kut, want wie flikkert daar nu windows xp op? iPad was gebruiksvriendelijk, voor touch en alles.

Wat doen ze nu? Nu brengen ze alleen maar variaties op thema uit. iPad 1 t/m 4. Je ziet het aandeel ook gelijk zakken.

Jammer dat jobs dood is
  zaterdag 26 januari 2013 @ 18:09:40 #178
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_122078260
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 18:05 schreef Tchock het volgende:

[..]

Misschien dat ik pech had met de vakken, maar mijn JoHo-werk was echt wel slechter dan dat. Daar had je -zelfs op de UvA- geen voldoende voor je Essay mee gehad :')
Nou ja, waarschijnlijk heb ik van de exacte dezelfde samenvattingen gebruik gemaakt en die waren over het algemeen van goede kwaliteit. Ik kocht ze allemaal en af en toe zat er een bij die wat te beknopt was of verouderd (van een jaar geleden) maar dat zag je dan meteen.

Ook bij politicologie heb ik altijd met veel plezier gebruik gemaakt van de samenvattingen. Ik denk dat na mijn eerste jaar (toen ik die dingen ging gebruiken) 50 a 60% minder tijd kwijt was aan het voorbereiden van de tentamens, met veel meer gemak door de stof heenging en ook betere cijfers begon te halen.

Tijdens het voorbereiden hoef je minder gegevens te verwerken, diegene die je wel verwerkt zijn relevant en blijven hangen. Triviale kennis vertroebeld het niet.
--
pi_122078325
quote:
7s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 18:09 schreef Ryon het volgende:

[..]

Nou ja, waarschijnlijk heb ik van de exacte dezelfde samenvattingen gebruik gemaakt en die waren over het algemeen van goede kwaliteit. Ik kocht ze allemaal en af en toe zat er een bij die wat te beknopt was of verouderd (van een jaar geleden) maar dat zag je dan meteen.

Ook bij politicologie heb ik altijd met veel plezier gebruik gemaakt van de samenvattingen. Ik denk dat na mijn eerste jaar (toen ik die dingen ging gebruiken) 50 a 60% minder tijd kwijt was aan het voorbereiden van de tentamens, met veel meer gemak door de stof heenging en ook betere cijfers begon te halen.

Tijdens het voorbereiden hoef je minder gegevens te verwerken, diegene die je wel verwerkt zijn relevant en blijven hangen. Triviale kennis vertroebeld het niet.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb het overigens ook niet met je oneens wat betreft leren met gebruik van samenvattingen, hoor. Vind die van Boom alleen veel fijner.
pi_122078403
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 18:06 schreef Bruce_Cutler het volgende:

[..]

Ben bij die oude tentamens 1 vraag tegengekomen over een werkboek arrest.
*edit* Maar de stof behoort officieel wel tot de tentamenstof dus
Ok, tnx.
pi_122078451
Die van Capita Selecta zijn naar mijn idee het beste. Maar zie er maar eens aan te komen zonder er ¤100 voor neer te leggen (1x gedaan).
  zaterdag 26 januari 2013 @ 18:15:18 #182
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_122078499
quote:
10s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 18:11 schreef Tchock het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb het overigens ook niet met je oneens wat betreft leren met gebruik van samenvattingen, hoor. Vind die van Boom alleen veel fijner.
Ja, die BB staan wel onder redactie. Dat maakt natuurlijk al een aanzienlijk verschil en ze zijn ook erg nuttig. Maar de JoHo samenvattingen zijn meer gericht op een bepaald tentamen van een bepaalde universiteit. En, ook zeker niet onbelangrijk. ze vatten de gegeven hoorcolleges samen. Zodat je precies weet welke onderwerpen behandeld zijn tijdens college ondanks dat je al jaren niet meer een college zaal van binnen hebt gezien.
--
pi_122078566
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 18:15 schreef Ryon het volgende:

[..]

Ja, die BB staan wel onder redactie. Dat maakt natuurlijk al een aanzienlijk verschil en ze zijn ook erg nuttig. Maar de JoHo samenvattingen zijn meer gericht op een bepaald tentamen van een bepaalde universiteit. En, ook zeker niet onbelangrijk. ze vatten de gegeven hoorcolleges samen. Zodat je precies weet welke onderwerpen behandeld zijn tijdens college ondanks dat je al jaren niet meer een college zaal van binnen hebt gezien.
Twee dingen snap ik niet van JoHo
1. Hoe komen ze bij de hoofdstukindeling (altijd nét anders dan het boek)
2. Waarom zijn de paginanummers aangegeven met letters (a t/m zzz)

De inhoud van de hoorcolleges waar jij het over hebt ben ik overigens nog nooit tegengekomen in een JoHo.
  zaterdag 26 januari 2013 @ 18:17:49 #184
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_122078597
quote:
11s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 18:14 schreef Speedy_T het volgende:
Die van Capita Selecta zijn naar mijn idee het beste. Maar zie er maar eens aan te komen zonder er ¤100 voor neer te leggen (1x gedaan).
Het klinkt behoorlijk hypocriet om dit te zeggen, maar CS vind ik wel wat te ver gaan. Bedrijfskunde, communicatie, geneeskunde en rechten diploma's kunnen daarmee letterlijk gekocht worden. Dat is niet goed voor het aanzien van dergelijke studies.
--
pi_122078633
quote:
3s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 18:17 schreef Valid het volgende:

[..]

De inhoud van de hoorcolleges waar jij het over hebt ben ik overigens nog nooit tegengekomen in een JoHo.
Twee hele irritante punten inderdaad
pi_122078640
quote:
11s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 18:17 schreef Ryon het volgende:

[..]

Het klinkt behoorlijk hypocriet om dit te zeggen, maar CS vind ik wel wat te ver gaan. Bedrijfskunde, communicatie, geneeskunde en rechten diploma's kunnen daarmee letterlijk gekocht worden. Dat is niet goed voor het aanzien van dergelijke studies.
Hoe bedoel je, letterlijk gekocht? Je kunt toch geen diploma's kopen bij CS? Of bedoel je dat ze zo goed ondersteuning geven en dat het zo toegesneden is op het tentamen dat je het altijd haalt?
  zaterdag 26 januari 2013 @ 18:19:08 #187
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_122078646
quote:
3s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 18:17 schreef Valid het volgende:

[..]

Dat eerste kan te maken hebben met een verandering in druk. De studenten die de samenvattingen aanleveren maken soms nog gebruik van oude indelingen aangezien sommige methodes of drukken per jaar gedeeltelijk veranderen.

Over dat tweede heb ik mij ook wel eens verbaasd. Misschien heeft het te maken met de software die ze gebruiken bij het opstellen?
--
pi_122078652
Wat is dat capita selectie eigenlijk? Zie het wel vaker voorbij komen. Een soort tentamentraining ofzo?
pi_122078655
Ik heb een contactpersoon die aan gratis boombasics kan komen
pi_122078699
Wat zijn jullie weer hard gegaan trouwens :o
pi_122078709
quote:
11s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 18:17 schreef Ryon het volgende:

[..]

Ik begrijp je punt. Maar toch heb ik er dankbaar gebruik van gemaakt toen ik koste wat het kost Algemene rechtsleer moest halen. :P
pi_122078725
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 18:19 schreef Paxcon het volgende:
Wat is dat capita selectie eigenlijk? Zie het wel vaker voorbij komen. Een soort tentamentraining ofzo?
Bedrijf dat bijlessen geeft (door heel NL en verschillende studies). Kost ¤109 voor een vak en je krijgt daarvoor (1) een hele goed overzicht van de stof echt toegesneden op wat je moet weten voor het tentamen en (2) samen met enkele andere studenten vier keer drie uur 'college' van iemand die minimaal een acht had op dat vak. Tijdens die lessen loop je dan het pakket door. Het is dus een soort crash-course puur om een tentamen te halen.
  zaterdag 26 januari 2013 @ 18:21:14 #193
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_122078741
quote:
10s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 18:19 schreef Yreal het volgende:
Ik heb een contactpersoon die aan gratis boombasics kan komen
Als je leverancier wil worden van WO rechten topique geen bezwaar :P
  zaterdag 26 januari 2013 @ 18:21:44 #194
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_122078757
quote:
3s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 18:19 schreef Valid het volgende:

[..]

Hoe bedoel je, letterlijk gekocht? Je kunt toch geen diploma's kopen bij CS? Of bedoel je dat ze zo goed ondersteuning geven en dat het zo toegesneden is op het tentamen dat je het altijd haalt?
Ja, het tweede. Als je vast zit met een vak dan kan je bij CS net zolang oefenen op het tentamen (dus niet op het vak) totdat je het met een zes kan afsluiten. Bij het bachelorvak bestuursrecht ken ik heel veel mensen die daar gebruik van hebben gemaakt.

Natuurlijk is het niet erg omdat een keer te doen. Maar als je voldoende geld hebt (en ja, dat hebben veel studenten) kan je zelfs met hbo denkniveau een wo bedrijfskunde papiertje ophalen. Erg storend, omdat de kennisoverdracht veelal gebrekkig is.
--
pi_122078783
quote:
3s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 18:20 schreef Valid het volgende:

[..]

Bedrijf dat bijlessen geeft (door heel NL en verschillende studies). Kost ¤109 voor een vak en je krijgt daarvoor (1) een hele goed overzicht van de stof echt toegesneden op wat je moet weten voor het tentamen en (2) samen met enkele andere studenten vier keer drie uur 'college' van iemand die minimaal een acht had op dat vak. Tijdens die lessen loop je dan het pakket door. Het is dus een soort crash-course puur om een tentamen te halen.
Oh mwah oke... Vrij prijzig.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-01-2013 18:22:30 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')