Alleen die persoon waarvan de moeder ten tijde van de geboorte een Jodin was of de persoon die zich vrijwillig tot het jodendom heeft bekeerd op grond van de Joodse wetten is Joods.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 13:45 schreef Flow3r het volgende:
[..]
Wel als Jood ( met een hoofdletter)
En toch word je door onwetenden voor moslim uitgemaakt, of niet soms?quote:Op zaterdag 26 januari 2013 13:47 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Ik ben niet als moslim geboren. Ik ben geboren als iemand die blanco was. Mijn ouders hebben mij geloof/cultuur meegegeven in mijn opvoeding. Ik ben niet geboren als gelovige.
Onzin dus.
Ja. Door mijn uiterlijke kenmerken. Mensen verbinden die aan het land van herkomst (ouders) en dat is hun verband. Maar of ik zo geboren ben? Nee. In China zullen ze mij niet aanzien voor moslm.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 13:48 schreef remlof het volgende:
[..]
En toch word je door onwetenden voor moslim uitgemaakt, of niet soms?
quote:Op zaterdag 26 januari 2013 13:50 schreef Nielsch het volgende:
ontopic mensen, straks moet sp3c weer komen
Dat weet ik, die persoon kan daar dus niks aan doen want hij wordt zo geboren, beetje vergelijkbaar met een donkere huidskleur of Marokkaanse afkomstquote:Op zaterdag 26 januari 2013 13:47 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Alleen die persoon waarvan de moeder ten tijde van de geboorte een Jodin was of de persoon die zich vrijwillig tot het jodendom heeft bekeerd op grond van de Joodse wetten is Joods.
Wiki.
Zeiken over Offtopic en dan mee doen...quote:Op zaterdag 26 januari 2013 13:46 schreef Nielsch het volgende:
Job Cohen is een Jood maar geen jood voor zover ik weet.
Pardon?quote:Op zaterdag 26 januari 2013 13:52 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Zeiken over Offtopic en dan mee doen...
Dus eigenlijk zijn PVV-ers, joden, moslims één pot nat en beiden even dom?quote:Op zaterdag 26 januari 2013 13:50 schreef Flow3r het volgende:
[..]
Dat weet ik, die persoon kan daar dus niks aan doen want hij wordt zo geboren, beetje vergelijkbaar met een donkere huidskleur of Marokkaanse afkomst![]()
Echter, moslim word je door een keuze of omdat je ouders je dat bijgebracht hebben, PVV stemmer word je omdat je daar voor kiest of omdat je ouders je dat bijgebracht hebben, of omdat je gewoon dom bent dat kan ook.![]()
In elk geval krijg je dat niet per se mee bij je geboorte, ik doelde op dat verschil
Vooral moslims en joden. Ze lijken echt op elkaar..quote:
quote:Op zaterdag 26 januari 2013 13:32 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Ja! Binnenkort een Jood in de familie, he...
Eh, nee?quote:Op zaterdag 26 januari 2013 13:53 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Dus eigenlijk zijn PVV-ers, joden, moslims één pot nat en beiden even dom?
Dit is precies wat ik bedoel, je woont in Nederland dus je hebt degelijk last van de doorgaande stigmatisering van moslims door de PVV.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 13:49 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Ja. Door mijn uiterlijke kenmerken. Mensen verbinden die aan het land van herkomst (ouders) en dat is hun verband. Maar of ik zo geboren ben? Nee. In China zullen ze mij niet aanzien voor moslm.
Waarom? De vrouw in kwestie is er al en is een schat van een vrouw en het kind? Daar is de hele familie blij om.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 13:57 schreef Nielsch het volgende:
ik zou me doodschamen als ik een Jood in de familie zou krijgen, maar goed...
Ik lul zo maar wat. Ik ken wel een toffe Jood.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 13:58 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Waarom? De vrouw in kwestie is er al en is een schat van een vrouw en het kind? Daar is de hele familie blij om.
Moslim + Jood eh.
Onzin. Joden hebben een speciaal plekje in de wereld. Ze hebben nu eenmaal meer macht dan die achterlijke woestijnratten.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 13:57 schreef Flow3r het volgende:
[..]
Eh, nee?
Maar d'as misschien wel de reden waarom zij hier wel door het slijk gehaald mogen worden en Joden niet![]()
Klopt, maar ik doelde met mijn tekst op dat ik niet ben geboren als moslima.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 13:58 schreef remlof het volgende:
[..]
Dit is precies wat ik bedoel, je woont in Nederland dus je hebt degelijk last van de doorgaande stigmatisering van moslims door de PVV.
Ze noemt zichzelf nb moslim!quote:Op zaterdag 26 januari 2013 13:48 schreef remlof het volgende:
[..]
En toch word je door onwetenden voor moslim uitgemaakt, of niet soms?
Dat is ook wat ik bedoelde, dat je moeilijk van dat stempel afkomt, helaas.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 14:01 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Klopt, maar ik doelde met mijn tekst op dat ik niet ben geboren als moslima.Natuurlijk heb ik last van die domme tokkies.
Mweh, ik noem mijzelf het liefst niets. Maar we moeten elkaar natuurlijk wel in een hoek douwen, zodat we weten hoe we op elkaar moeten reageren.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 14:03 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ze noemt zichzelf nb moslim!
En religie is een keuze, geen aangeboren kenmerk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |