15 tot 20.000 euro heb je wel nodig om 1 tot 2 jaar weg te gaan hoor. En langer indien mogelijkquote:Op vrijdag 25 januari 2013 15:55 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Gebruik 'm hier al sinds 2005, en daarvoor elders![]()
Wannabe's.
[..]
Leuk zo'n bedrag, maar je hebt niet zoveel nodig. Om dat als student bij elkaar te sparen moet je heel wat andere dingen laten liggen, en dat is zonde van je tijd. Helemaal als je na je studie zo'n bedrag binnen een jaar opzij kunt zetten.
[..]
En laten we dat ook zo houden, beetje niveau is wel gewenst natuurlijk.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 15:56 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ze kunnen alleen een user voordragen voor ban met reden enzo, het daadwerkelijke bannen doen de admins. Althans, zo heb ik het begrepen, maar ik ben natuurlijk nog nooit achter de schermen geweest.
Ik zou er niet op rekenen dat je na je studie dan een baan hebt waarin je 15.000 tot 20.000 per jaar kunt sparen EN zomaar 1 a 2 jaar weg magquote:Op vrijdag 25 januari 2013 15:56 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
15 tot 20.000 euro heb je wel nodig om 1 tot 2 jaar weg te gaan hoor. En langer indien mogelijk
Maar daarvoor ga ik na mijn studie denk ik wel eerst 1 a 2 jaar werken
Lijkt me niet echt realistisch ditquote:Op vrijdag 25 januari 2013 15:56 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
15 tot 20.000 euro heb je wel nodig om 1 tot 2 jaar weg te gaan hoor. En langer indien mogelijk
Maar daarvoor ga ik na mijn studie denk ik wel eerst 1 a 2 jaar werken
Ik ben gewoon mod.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 15:55 schreef Yreal het volgende:
[..]
Zijn moderatie rechten wel voor mandaat vatbaar?
Dat bedrag om notes aan te vragenquote:Op vrijdag 25 januari 2013 15:58 schreef Tchock het volgende:
Mods doen sowieso altijd heel geheimzinnig over het reilen en zeilen van FOK!, het zou me niets verbazen als die bij hun aanstelling een geheimhoudingsclausule tekenen met een dwangsom er in.
Nee je begrijpt me niet. Gewoon geen kosten maken (behalve af en toe bier) en dan 1 jaar full time werken en dan ontslag nemen.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 15:58 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ik zou er niet op rekenen dat je na je studie dan een baan hebt waarin je 15.000 tot 20.000 per jaar kunt sparen EN zomaar 1 a 2 jaar weg mag
Dan moet je solliciteren naar modquote:Op vrijdag 25 januari 2013 15:59 schreef Boterbartje het volgende:
Ik zou mijn noten best een keer willen zien, maar niet door te betalen.
Stufi een optie? Tweedehands?quote:Op vrijdag 25 januari 2013 16:01 schreef Studeur het volgende:
Kut, moet voor volgende week 310 euro ophoesten voor de boeken van het 2e semester. Kost goud geld die boeken, daar gaat mn spaarrekening.
Ja, maar daar spaar ik 250 euro vanquote:
Ik heb precies hetzelfde bedrag moeten betalenquote:Op vrijdag 25 januari 2013 16:01 schreef Studeur het volgende:
Kut, moet voor volgende week 310 euro ophoesten voor de boeken van het 2e semester. Kost goud geld die boeken, daar gaat mn spaarrekening.
moet je wel héél voorzichtig lezenquote:Op vrijdag 25 januari 2013 16:03 schreef Boterbartje het volgende:
ik moet 180 ofzo aftikken voor boeken. Maar ik heb m'n boek voor marketing 2 vorige week gehaald en volgende week tentamen. Kan ik hem nog binnen de 30 dagen retourperiode terug doen
ja doe ik ook. Geen boekenlegger maar 1 a4tje en voorzichtig. ziet er nog strak uit. Maar ik wou hem in eerste instantie retourneren omdat ik fucking 50 euro had betaald en er zat gewoon een vouw in d eomslag zowel boven als onderin. Dus die klachten hebben ze al gehad van mij, als hij dat iets beschadigd terugkomt weten ze niet dat ik eht ook nog gelezen hebquote:Op vrijdag 25 januari 2013 16:04 schreef Studeur het volgende:
[..]
moet je wel héél voorzichtig lezen
Dus je wilt na je studie nog bij je ouders wonen?quote:Op vrijdag 25 januari 2013 15:59 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Nee je begrijpt me niet. Gewoon geen kosten maken (behalve af en toe bier) en dan 1 jaar full time werken en dan ontslag nemen.
Ik heb een premier van 45 die ook nog thuis woontquote:Op vrijdag 25 januari 2013 16:10 schreef Aurelius. het volgende:
Ik had een basisschoolleraar die tot zijn 40ste thuis woonde
Niemand?quote:Op vrijdag 25 januari 2013 15:01 schreef Sideshowbobbie het volgende:
Even iets serieus. Heeft iemand hier het boek Verbintenissenrecht - De Verbintenis Uit De Wet van Asser? Heb zelf al jaren die van Spier e.a. en behandelt geloof ik grotendeels dezelfde materie. Iemand een idee of deze boeken erg veel van elkaar verschillen? Moet eigenlijk die van Asser hebben voor een vak. Dit boek kost 100 euro en vind het, mocht dat zo zijn, een beetje zonde aangezien ik praktisch hetzelfde boek al heb.
Sorryquote:
Is het Studiereeks Burgerlijk Recht? Dan heb jij dezelfde Spier die Sideshow en ik in de kast hebbenquote:Op vrijdag 25 januari 2013 16:36 schreef Aurelius. het volgende:
Ik heb Verbintenissenrecht Algemeen van dezelfde reeks als die anderen van Burgerlijk Recht![]()
maar is waarschijnlijk te basaal voor jou
Ik gebruik ze weleens/heb ze veel gebruikt.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 16:35 schreef Tchock het volgende:
[..]
SorryIk heb ook Spier. Assers schijnen de beste boeken te zijn die er zijn, maar ken niemand die er ook echt mee werkt
SBR is ècht niet fijnquote:Op vrijdag 25 januari 2013 16:36 schreef Aurelius. het volgende:
Ik heb Verbintenissenrecht Algemeen van dezelfde reeks als die anderen van Burgerlijk Recht![]()
maar is waarschijnlijk te basaal voor jou
Ja! Heb alleen een latere druk: derde druk, Brunner e.a.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 16:39 schreef Tchock het volgende:
[..]
Is het Studiereeks Burgerlijk Recht? Dan heb jij dezelfde Spier die Sideshow en ik in de kast hebben
Dat rode boek toch? Brunner/De Jong.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 16:42 schreef Aurelius. het volgende:
[..]
Ja! Heb alleen een latere druk: derde druk, Brunner e.a.
Ha zo leer je nog eens wat
Yesquote:Op vrijdag 25 januari 2013 16:44 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Dat rode boek toch? Brunner/De Jong.
Verschillende delenquote:Op vrijdag 25 januari 2013 16:42 schreef Aurelius. het volgende:
[..]
Ja! Heb alleen een latere druk: derde druk, Brunner e.a.
Ha zo leer je nog eens wat
Vind het wel meevallenquote:
Dat is van Wessels toch? Of Hijma?quote:Op vrijdag 25 januari 2013 16:44 schreef Aurelius. het volgende:
[..]
Yes
heb ook nog een deel Rechtshandeling & Overeenkomst
Hijmaquote:Op vrijdag 25 januari 2013 16:46 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Dat is van Wessels toch? Of Hijma?
Ik heb het al eens eerder gezegd maar ik vind dat boek van Brunner/De Jong echt iets voor in de open haard.
Droog? Juist niet eigenlijk toch? Maar het boek heeft ongeveer de diepgang van een regendruppel.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 16:45 schreef Tchock het volgende:
[..]
Verschillende delenVerbintenissenrecht algemeen is door Brunner e.a, Verbintenissen uit de wet en schadevergoedingen door Spier e.a. En dan heb ik ook nog rechtshandeling en ovk door Hijma cum amico.
[..]
Vind het wel meevallenIndeling is wel fijn, tekst is wat droog.
Er staat m.i. veeeeeeel te weinig in.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 16:47 schreef Aurelius. het volgende:
[..]
Hijma
Ik vond het wel duidelijk opzich
Het is natuurlijk ook heel inleidendquote:Op vrijdag 25 januari 2013 16:47 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Droog? Juist niet eigenlijk toch? Maar het boek heeft ongeveer de diepgang van een regendruppel.
Voor het vak Burgerlijk Recht is het wel toereikend het is ook redelijk inleidend bedoeld nog maar misschien heb je er in de master of met andere vakken veel te weinig aan, zou kunnenquote:Op vrijdag 25 januari 2013 16:47 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Er staat m.i. veeeeeeel te weinig in.
Ja ach misschien ligt het ook aan mij. Ik raadpleeg de SBR in ieder geval nooit meer om voornoemde reden.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 16:48 schreef Tchock het volgende:
[..]
Het is natuurlijk ook heel inleidendEn heel inleidend bedoeld.
Nouja, ik snap je punt wel, maar je kunt de Teletubbies niet verwijten dat ze Freud niet behandelen.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 16:50 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ja ach misschien ligt het ook aan mij. Ik raadpleeg de SBR in ieder geval nooit meer om voornoemde reden.
Asser/Hartkamp en Asser/Hartkamp & Sieburgh zijn veeeeeel beter. Voor die stof.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 16:48 schreef Aurelius. het volgende:
[..]
Voor het vak Burgerlijk Recht is het wel toereikend het is ook redelijk inleidend bedoeld nog maar misschien heb je er in de master of met andere vakken veel te weinig aan, zou kunnen
Dat is waar.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 16:51 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nouja, ik snap je punt wel, maar je kunt de Teletubbies niet verwijten dat ze Freud niet behandelen.
1 jaar? Geen problemen mee. Gewoon fulltime werken, in de kerst bij beunen bij de kerstman en dan heb ik een aardig zakcentje.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 16:08 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Dus je wilt na je studie nog bij je ouders wonen?
Gefeliciteerd!quote:Op vrijdag 25 januari 2013 17:02 schreef Speedy_T het volgende:
Na ruim 5 weken (!) het verlossende antwoord: Een 7 voor Successiewet ( had echt een off-day, verwachtte een onvoldoende). Zodoende heb ik nu zo goed als mijn bachelor binnen (enkel nog presantatie bachelorscriptie)
Gefeliciteerd!quote:Op vrijdag 25 januari 2013 17:02 schreef Speedy_T het volgende:
Na ruim 5 weken (!) het verlossende antwoord: Een 7 voor Successiewet ( had echt een off-day, verwachtte een onvoldoende). Zodoende heb ik nu zo goed als mijn bachelor binnen (enkel nog presantatie bachelorscriptie)
Moet er niet aan denken. En een dergelijk bedrag opsparen terwijl je op jezelf woont is dan weer lastig met een bijbaan, althans binnen een jaar.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 17:04 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
1 jaar? Geen problemen mee. Gewoon fulltime werken, in de kerst bij beunen bij de kerstman en dan heb ik een aardig zakcentje.
Dus wel tevreden over? Ik denk dat ik eerst even aankijk of ik met die van SBR uit de voeten kan, anders koop ik alsnog wel die van Asser. Heb namelijk geen idee in hoeverre het vak inhoudelijk meer verschilt dan een bachelorvak Aansprakelijkheidsrecht (ga nl. werkgeversaansprakelijkheid volgen)quote:Op vrijdag 25 januari 2013 16:39 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ik gebruik ze weleens/heb ze veel gebruikt.
Ik neem aan dat het over schenk-en erfbelasting gaat. Dat staat immers in de Sw. En dat is iets anders dan Erfrecht.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 17:04 schreef Aurelius. het volgende:
Gefeliciteerd!
Is successiewet hetzelfde als het vak Erfrecht? Of ook nog andere vormen van overdracht, schenking enzo
Doel heiligt de middelen.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 17:05 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Moet er niet aan denken. En een dergelijk bedrag opsparen terwijl je op jezelf woont is dan weer lastig met een bijbaan, althans binnen een jaar.
Oja tuurlijkquote:Op vrijdag 25 januari 2013 17:07 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ik neem aan dat het over schenk-en erfbelasting gaat. Dat staat immers in de Sw. En dat is iets anders dan Erfrecht.
Ja heelquote:Op vrijdag 25 januari 2013 17:06 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Dus wel tevreden over? Ik denk dat ik eerst even aankijk of ik met die van SBR uit de voeten kan, anders koop ik alsnog wel die van Asser. Heb namelijk geen idee in hoeverre het vak inhoudelijk meer verschilt dan een bachelorvak Aansprakelijkheidsrecht (ga nl. werkgeversaansprakelijkheid volgen)
Lijkt me ook vrij boeiend idd! Klopt, is vrije ruimte.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 17:08 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ja heel
Hmm klinkt als een boeiend vak! Is in je vrije ruimte neem ik aan?
Nicee! Leuk dat je zo'n civielrechtelijk vak volgtquote:Op vrijdag 25 januari 2013 17:09 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Lijkt me ook vrij boeiend idd! Klopt, is vrije ruimte.
quote:
quote:Op vrijdag 25 januari 2013 17:04 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Gefeliciteerd!
boterige kussenxx gr gr
Thanksquote:
Gefeliciteerdquote:Op vrijdag 25 januari 2013 17:02 schreef Speedy_T het volgende:
Zelfde insteek als ik.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 15:55 schreef Maharbal het volgende:
Leuk zo'n bedrag, maar je hebt niet zoveel nodig. Om dat als student bij elkaar te sparen moet je heel wat andere dingen laten liggen, en dat is zonde van je studententijd. Helemaal als je na je studie zo'n bedrag binnen een jaar opzij kunt zetten.
Dat dacht ik al ja, maar ik denk dat het vooral inderdaad die rechtsregels zijn die belangrijk zijn. Dan zoek je later de naam wel op.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 15:55 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Het kennen van bepaalde arresten (of vooral: rechtsregels ineens herkennen voor je praktische toepassing) heeft me al veel goeds gebracht.
quote:Op vrijdag 25 januari 2013 17:29 schreef SpotlessMind00 het volgende:
Een 7.5 en een 8.5 voor mijn bijstandscasusJuridische Vaardigheden 1 afgerond nu met een 8.3 gemiddeld.
Gefeli!quote:Op vrijdag 25 januari 2013 17:29 schreef SpotlessMind00 het volgende:
Een 7.5 en een 8.5 voor mijn bijstandscasusJuridische Vaardigheden 1 afgerond nu met een 8.3 gemiddeld.
Mooi zo. Gefeliciteerdquote:Op vrijdag 25 januari 2013 17:29 schreef SpotlessMind00 het volgende:
quote:Op vrijdag 25 januari 2013 17:29 schreef SpotlessMind00 het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |