Niemand?quote:Op vrijdag 25 januari 2013 15:01 schreef Sideshowbobbie het volgende:
Even iets serieus. Heeft iemand hier het boek Verbintenissenrecht - De Verbintenis Uit De Wet van Asser? Heb zelf al jaren die van Spier e.a. en behandelt geloof ik grotendeels dezelfde materie. Iemand een idee of deze boeken erg veel van elkaar verschillen? Moet eigenlijk die van Asser hebben voor een vak. Dit boek kost 100 euro en vind het, mocht dat zo zijn, een beetje zonde aangezien ik praktisch hetzelfde boek al heb.
Sorryquote:
Is het Studiereeks Burgerlijk Recht? Dan heb jij dezelfde Spier die Sideshow en ik in de kast hebbenquote:Op vrijdag 25 januari 2013 16:36 schreef Aurelius. het volgende:
Ik heb Verbintenissenrecht Algemeen van dezelfde reeks als die anderen van Burgerlijk Recht![]()
maar is waarschijnlijk te basaal voor jou
Ik gebruik ze weleens/heb ze veel gebruikt.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 16:35 schreef Tchock het volgende:
[..]
SorryIk heb ook Spier. Assers schijnen de beste boeken te zijn die er zijn, maar ken niemand die er ook echt mee werkt
SBR is ècht niet fijnquote:Op vrijdag 25 januari 2013 16:36 schreef Aurelius. het volgende:
Ik heb Verbintenissenrecht Algemeen van dezelfde reeks als die anderen van Burgerlijk Recht![]()
maar is waarschijnlijk te basaal voor jou
Ja! Heb alleen een latere druk: derde druk, Brunner e.a.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 16:39 schreef Tchock het volgende:
[..]
Is het Studiereeks Burgerlijk Recht? Dan heb jij dezelfde Spier die Sideshow en ik in de kast hebben
Dat rode boek toch? Brunner/De Jong.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 16:42 schreef Aurelius. het volgende:
[..]
Ja! Heb alleen een latere druk: derde druk, Brunner e.a.
Ha zo leer je nog eens wat
Yesquote:Op vrijdag 25 januari 2013 16:44 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Dat rode boek toch? Brunner/De Jong.
Verschillende delenquote:Op vrijdag 25 januari 2013 16:42 schreef Aurelius. het volgende:
[..]
Ja! Heb alleen een latere druk: derde druk, Brunner e.a.
Ha zo leer je nog eens wat
Vind het wel meevallenquote:
Dat is van Wessels toch? Of Hijma?quote:Op vrijdag 25 januari 2013 16:44 schreef Aurelius. het volgende:
[..]
Yes
heb ook nog een deel Rechtshandeling & Overeenkomst
Hijmaquote:Op vrijdag 25 januari 2013 16:46 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Dat is van Wessels toch? Of Hijma?
Ik heb het al eens eerder gezegd maar ik vind dat boek van Brunner/De Jong echt iets voor in de open haard.
Droog? Juist niet eigenlijk toch? Maar het boek heeft ongeveer de diepgang van een regendruppel.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 16:45 schreef Tchock het volgende:
[..]
Verschillende delenVerbintenissenrecht algemeen is door Brunner e.a, Verbintenissen uit de wet en schadevergoedingen door Spier e.a. En dan heb ik ook nog rechtshandeling en ovk door Hijma cum amico.
[..]
Vind het wel meevallenIndeling is wel fijn, tekst is wat droog.
Er staat m.i. veeeeeeel te weinig in.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 16:47 schreef Aurelius. het volgende:
[..]
Hijma
Ik vond het wel duidelijk opzich
Het is natuurlijk ook heel inleidendquote:Op vrijdag 25 januari 2013 16:47 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Droog? Juist niet eigenlijk toch? Maar het boek heeft ongeveer de diepgang van een regendruppel.
Voor het vak Burgerlijk Recht is het wel toereikend het is ook redelijk inleidend bedoeld nog maar misschien heb je er in de master of met andere vakken veel te weinig aan, zou kunnenquote:Op vrijdag 25 januari 2013 16:47 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Er staat m.i. veeeeeeel te weinig in.
Ja ach misschien ligt het ook aan mij. Ik raadpleeg de SBR in ieder geval nooit meer om voornoemde reden.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 16:48 schreef Tchock het volgende:
[..]
Het is natuurlijk ook heel inleidendEn heel inleidend bedoeld.
Nouja, ik snap je punt wel, maar je kunt de Teletubbies niet verwijten dat ze Freud niet behandelen.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 16:50 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ja ach misschien ligt het ook aan mij. Ik raadpleeg de SBR in ieder geval nooit meer om voornoemde reden.
Asser/Hartkamp en Asser/Hartkamp & Sieburgh zijn veeeeeel beter. Voor die stof.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 16:48 schreef Aurelius. het volgende:
[..]
Voor het vak Burgerlijk Recht is het wel toereikend het is ook redelijk inleidend bedoeld nog maar misschien heb je er in de master of met andere vakken veel te weinig aan, zou kunnen
Dat is waar.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 16:51 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nouja, ik snap je punt wel, maar je kunt de Teletubbies niet verwijten dat ze Freud niet behandelen.
1 jaar? Geen problemen mee. Gewoon fulltime werken, in de kerst bij beunen bij de kerstman en dan heb ik een aardig zakcentje.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 16:08 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Dus je wilt na je studie nog bij je ouders wonen?
Gefeliciteerd!quote:Op vrijdag 25 januari 2013 17:02 schreef Speedy_T het volgende:
Na ruim 5 weken (!) het verlossende antwoord: Een 7 voor Successiewet ( had echt een off-day, verwachtte een onvoldoende). Zodoende heb ik nu zo goed als mijn bachelor binnen (enkel nog presantatie bachelorscriptie)
Gefeliciteerd!quote:Op vrijdag 25 januari 2013 17:02 schreef Speedy_T het volgende:
Na ruim 5 weken (!) het verlossende antwoord: Een 7 voor Successiewet ( had echt een off-day, verwachtte een onvoldoende). Zodoende heb ik nu zo goed als mijn bachelor binnen (enkel nog presantatie bachelorscriptie)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |