Helemaal omdat ik geen vrouw met pittig-kort-kapsel wens, dus de haren blijven, desnoods de irobot er uit.quote:Op zondag 7 april 2013 20:37 schreef Erasmo het volgende:
Ja maar voor je een nieuwe vrouw hebt gevonden ben je ook weer een tijdje bezig.
Welke winkel?quote:Op dinsdag 9 april 2013 22:05 schreef miertje1729 het volgende:
Deze al na 4 dagen terug moeten doen naar de winkel want had net als de vorige ook batterij problemen :-(
Maar ondanks alles mis ik mijn neoke toch en hopelijk kan ik in de nabije toekomst een nieuwe aanschaffen want het is een aanrader!!!!
Half? Jij bent niet goed. Roomba zuigt meer op dan zo n neato hoor.quote:Op woensdag 27 maart 2013 18:04 schreef quirina het volgende:
Mmm ik ben hier wel kritisch over hoor wat is er handig aan een robot die alleen maar stof in de hoekjes/randjes laat en blind als Stevie Wonder door je huis heen gaat?
Plinten zuigen kan ie ook niet? Je moet het ding uren laden voor 1 uurtje stofzuigen?
Je moet de robotstofzuiger schoonmaken? Echt?
En dan nog ff een paar honderd euro ervoor betalen voor iets dat half werk levert.
het is meer stof en vuil verplaatsen dan echt schoonzuigen.
quote:Op maandag 8 april 2013 00:35 schreef Tamara123123 het volgende:
De neato heeft daar veel minder last van. Oke de haren draaien dan om de borstel maar ik haal deze 1x per week eruit. Knip de haren door met een schaar en maak hem in enkele seconden schoon...
Ik zou zelf ook nooit een roomba kopen gewoonweg omdat de neato vele malen "beter" is. Voor sommige mensen is een rolborstel systeem voldoende, prima maar als je een robot STOFZUIGER zoekt dan is momenteel de neato (en de nog duurdere dan stervensdure Vorwerk) de enige juiste robot momenteel op de markt.
quote:Op zondag 7 april 2013 20:26 schreef Tamara123123 het volgende:
De irobot is meer een rolborstel, opzich prima. Het is net wat je van het apparaat verwacht...
De Neato zal ook het kleed tevens stofzuiger, een kleine hobbel/drempel is geen obstakel.
Wat zegt u? (zie mijn post hierboven? ) Geen lulkoek aubquote:Op donderdag 28 maart 2013 12:56 schreef Catch22- het volgende:
De Neato raakt niet in de war ofzo, als je hem zelf in een andere ruimte zet? Want ik denk dat ik hem zelf in de studeerkamer moet zetten omdat hij niet over die drempel komt. Ook de bovenverdieping moet ik hem naartoe helpen.
Of "onthoudt" hij de ruimtes niet, maar scant hij ze telkens opnieuw?
Hiervoor heb jij een Aerovac bak nodig hebt (speciaal voor huisdieren) . die kun je los kopen voor 2 tientjes. Hierdoor gaan de haren niet om jouw borstels heen zitten.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 09:39 schreef NiGeLaToR het volgende:
[..]
Njah, dat schoonmaken kost in totaal te veel tijd. Mijn vorige 100,- merkloze stofzuiger kon gewoon een week of 3-4 rondjes rijden zonder problemen. 1 keer legen, eens per 2-3 maanden schoonmaken, niets aan de hand. Sinds ik de veel duurdere Roomba heb ben ik steeds dat ding aan het schoonmaken. Niet zo best product als je het zo bekijkt.
Uhhh. Wrong answer. De mensen wel goed inlichten hey.quote:Op zondag 10 februari 2013 14:12 schreef klipper het volgende:
[..]
De neato.
Waarom vraag je je af....
Gewoon omdat een neato stofzuigt en een roomba of welk ander merk dan ook alleen stoft en een beetje borstelt.
Zelf heb ik 1 hond en sinds een paar maanden een aanlopertje (poes) welke op het moment enorm verhaart omdat die nu zijn ondervacht aan het verliezen is.
Het bakje van de neato zit iedere dag vol, sinds ik deze heb, heb ik nog maar een paar keer zelf de stofzuiger ter hand genomen, en dat vanwege de "grote" schoonmaak of omdat ik de vloer in de olie moest zetten.
Overigens raad ik je de standaard versie aan ofwel de XV-15 en niet de XV-25.
Waarom, de XV-15 heeft een rubberen borstel waar geen haren aan blijven kleven en zodoende heb je hier geen omkijken naar, de XV-25 heeft een borstel met rubber en haren waar dus ook haren in kunnen blijven kleven, wat dus voor extra schoonmaakwerk zorgt, en we benne lui anders hadden we ook geen stofzuigrobot nodig gehad.
Ik stel een vraag. Wat is je probleem trouwens? Je reageert hier als een PMS'ende Borderlinerquote:Op vrijdag 12 april 2013 12:59 schreef Reeleezee het volgende:
[..]
[..]
[..]
Wat zegt u? (zie mijn post hierboven? ) Geen lulkoek aub
quote:Op vrijdag 12 april 2013 13:23 schreef Catch22- het volgende:
Je reageert hier als een PMS'ende Borderliner
Dit is testzand, waar fabrikanten stofzuigers mee testen. In dezelfde tijd doet hij je kamer 2x? Zoals je ziet gaat ie vanzelf naar het basistation, die hij tot overmast van ramp niet kan vinden in een hok van 5 bij 5. En de kamer is nog niet eens schoon. Tis maar wat je 'intelligent sysyeem' noemt. Anders zou ie em wel 2x doen. Dat ie er 2x zolang over doet is mij een zorg. En de meeste werkenden hier. Je doet em toch niet aan als je thuis bent? Daar heb je de timer voor.quote:Op vrijdag 12 april 2013 15:12 schreef crowone het volgende:
[..]figuranten met een kort lontje.
@Reeleezee Als jij inderdaad in zo'n zandbak woont ben je beter af met een normale stofzuiger.
Gezien de Roomba 2x zo vaak op dezelfde plaats is geweest en er veel langer over doet vertel je er niet bij. In de zelfde tijd doet de Neato bijna 2x je kamer.
Ik vind het fijn dat mijn Vorwerk nog even snel structureel de kamer doet voor de visite komt. De Roomba loopt overal en nergens terwijl de Vorwerk/Neato deel voor deel afwerkt.
Zo bepaald ieder wat voor hem belangrijk is. Ze zijn geen van allen perfect maar dat is mijn gewone stofzuiger ook niet.
Als je de filmpjes vergelijkt dan zie je ook heel goed dat de neato 1 plaats niet heeft gedaan, blijkbaar omdat hij daar de ingang niet van heeft gevonden.quote:Op vrijdag 12 april 2013 19:21 schreef Reeleezee het volgende:
[..]
Dit is testzand, waar fabrikanten stofzuigers mee testen. In dezelfde tijd doet hij je kamer 2x? Zoals je ziet gaat ie vanzelf naar het basistation, die hij tot overmast van ramp niet kan vinden in een hok van 5 bij 5. En de kamer is nog niet eens schoon. Tis maar wat je 'intelligent sysyeem' noemt. Anders zou ie em wel 2x doen. Dat ie er 2x zolang over doet is mij een zorg. En de meeste werkenden hier. Je doet em toch niet aan als je thuis bent? Daar heb je de timer voor.
Daarnaast, een robotstofzuiger (geen enkele) heeft de zuigkracht van een gewone stofzuiger, en daarom werkt zo n 'intelligent' systeem nooit. Je hebt gewoon minimaal 2 rondes nodig om een kamer schoon te krijgen. En dat mijn lieve Neato fans is de kracht van Roomba.
De samsung navibot werkt ook op deze manier, en de resultaten zijn nog bedroevender.
Dus eigenlijk moet ik het cijfer van de roomba halveren en wordt 94% dus maar 47% per ronde......quote:Op vrijdag 12 april 2013 19:21 schreef Reeleezee het volgende:
Daarnaast, een robotstofzuiger (geen enkele) heeft de zuigkracht van een gewone stofzuiger, en daarom werkt zo n 'intelligent' systeem nooit. Je hebt gewoon minimaal 2 rondes nodig om een kamer schoon te krijgen. En dat mijn lieve Neato fans is de kracht van Roomba.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |