abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 26 januari 2013 @ 15:27:59 #201
241662 Jian
Well, well, well
pi_122072248
quote:
2s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 15:21 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Ik vind het ook allemaal wel meevallen, gut zeg een hersenschudding :P kun ook gewoon krijgen tijdens het sporten of zo. Maar wel iedereen maar lekker gretig een paar kwajongens aanpakken:N
Ja, zo lust ik er nog wel een paar, 2 gebroken vingers tijdens volleybal is ook niet zo'n ramp, maar als ze worden aangebracht met een waterpomptang, terwijl jij vastgebonden zit in een stoel door een beul van een vent omdat ie de combinatie van je kluis wil hebben, dan is het toch een iets anders verhaal .....
pi_122072264
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 23:26 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Nog voordat er ook maar een eis van het OM ligt er vanuit gaan dat het op een taakstraf aankomt is nogal op de zaken vooruit lopen. Wacht dat eerst maar eens af.
Nou is 'taakstraf' inderdaad wat kort door de bocht. Maar ik verwacht niet dat ze een extreem hoge straf krijgen.
pi_122072343
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 14:46 schreef sp3c het volgende:

[..]

nee en 1+1 is niet altijd 2 ofzo

maar een zware hersenschudding is zwaar lichamelijk letsel Lionel
En het had slechter af kunnen lopen.
pi_122073317
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 15:19 schreef Jian het volgende:

[..]

Artikel 82 houdt het inderdaad bij een vrij ruime beschrijvende omschrijving zoals jij schetst,

wellicht dat hier een aardige richtlijn te vinden is.

http://wetten.overheid.nl(...)1-2012#CIRDIV1292275

zware hersenschudding wordt geplaatst bij zwaar letsel, hetgeen overigens inderdaad niet automatisch meteen ook zwaar lichamelijk letsel als bedoeld in art 82 is.

Sterker nog, het is wat anders. De zware hersenschudding is hier onder gebracht in de categorie die niet onder art 82 valt. Nu betreft het hier maar het bos/polaris systeem en dat is van het OM en niet iets waar de rechters zich aan moeten houden, maar we kunnen er bes van uitgaan dat die de vaste jurisprudentie als uitgangspunt neem.

Het is dus geen zware mishandeling.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zaterdag 26 januari 2013 @ 16:09:29 #205
241662 Jian
Well, well, well
pi_122073827
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 15:53 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Sterker nog, het is wat anders. De zware hersenschudding is hier onder gebracht in de categorie die niet onder art 82 valt. Nu betreft het hier maar het bos/polaris systeem en dat is van het OM en niet iets waar de rechters zich aan moeten houden, maar we kunnen er bes van uitgaan dat die de vaste jurisprudentie als uitgangspunt neem.

Het is dus geen zware mishandeling.
Ik formuleerde het inderdaad niet helemaal duidelijk; het betreft in principe (in de regel) geen zwaar lichamelijk letsel als bedoeld in art. 82. De omvangrijke jurisprudentie biedt eventueel/natuurlijk wel ruimte voor enige afwijking/interpretatie. En ja ik ga/ging ervan uit dat er hier gebruikt gemaakt is van bestaande jurisprudentie.

Wat mij betreft heb je hier dus gelijk, now stop dancing please! :{w
pi_122076015
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 15:28 schreef einschtein het volgende:

[..]

Nou is 'taakstraf' inderdaad wat kort door de bocht. Maar ik verwacht niet dat ze een extreem hoge straf krijgen.
Die gast die keer op keer tegen het hoofd van het slachtoffer trapte is meerderjarig als ik het goed heb. Tel daarbij op dat er juridisch gezien sprake is van poging tot doodslag (in vergelijkbare gevallen zijn mensen overleden), dan mag ik toch hopen dat er een relatief zware straf uit komt rollen.. Ik hoop het in ieder geval. Begrijp gewoon niet wat zich in de bovenkamer van dat soort agressieve hersenlozen afspeelt.. Samenleving moet worden beschermd tegen die figuren.
pi_122089117
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 08:31 schreef stekelzwijn het volgende:

[..]

Ik heb het over de periode voordat hun tronies in de openbaarheid kwamen en het gedrag van deze groep al vaker tot problemen leidde.
Ja, point being?
pi_122090168
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 17:14 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Die gast die keer op keer tegen het hoofd van het slachtoffer trapte is meerderjarig als ik het goed heb. Tel daarbij op dat er juridisch gezien sprake is van poging tot doodslag (in vergelijkbare gevallen zijn mensen overleden), dan mag ik toch hopen dat er een relatief zware straf uit komt rollen.. Ik hoop het in ieder geval. Begrijp gewoon niet wat zich in de bovenkamer van dat soort agressieve hersenlozen afspeelt.. Samenleving moet worden beschermd tegen die figuren.
Helaas hebben zij geen bovenkamer. Kortom ze sporen niet.
pi_122090487
OM: daders mogen herkenbaar zijn
w/ w/ w/ w/ w/ w/ w/ w/ w/ w/ w/ w/ w/ w/ w/ w/ w/ w/
Het Openbaar Ministerie blijft bij ernstige misdrijven beelden vrijgeven waarop de daders herkenbaar zijn. Dat zegt hoofdofficier van justitie Greive tegen de NOS in een reactie op de ophef over beelden van de zware mishandeling in Eindhoven.

Afgelopen maandag gaf het OM beelden daarvan vrij. De daders van die mishandeling waren daarop duidelijk herkenbaar. Volgens de hoofdofficier is daar erg goed over nagedacht. Het politieonderzoek had na ruim twee weken nog niet tot aanhoudingen geleid.

Geen optie

Greive: "Toen is besloten de beelden te tonen waarop de daders herkenbaar zijn. Het onherkenbaar maken vonden wij geen optie. Het is gek als je het publiek om hulp vraagt. Het onherkenbaar maken van de daders is dan niet uit te leggen. Wij willen snel goede tips hebben en daarom zijn ze herkenbaar getoond."

Na het tonen van de beelden bij Omroep Brabant ontstond ophef in de sociale media en gingen al snel verschillende namen van mogelijke verdachten rond op Twitter en Facebook.

Hetze

De politie in Turnhout surveilleert bij de woningen van vijf verdachten die sinds gisteren op vrije voeten zijn. Uit voorzorg, zegt een politiewoordvoerder vanwege de "hetze op de sociale media''.

Omroep Brabant laat aanstaande maandag opnieuw beelden zien van een andere mishandeling in Eindhoven.

Politie verantwoordelijk

Greive vindt dat de politie verantwoordelijk is voor het naar buiten brengen van de beelden. "Wat mensen zelf twitteren en doen op Facebook en wat de media doen; daarvoor zijn wij niet verantwoordelijk."

Greive: "Bij de afweging nemen we de mogelijke gevolgen op de sociale media wel mee. Maar uiteindelijk offer ik de veiligheid en de gerechtigheid in die zaak niet op aan het twitteren en het gebruik van Facebook door de burger." ^O^ ^O^

_O_ Het Openbaar Ministerie heeft geen boodschap aan al die mensen hier die roepen dat de privacy vande dadersverdachten geschonden wordt.

Dat er daardoor een hetze of een volksgericht komt is van ondergeschikt belang aan gerechtigheid voor het slachtoffer. Wat er op Twitter, facebook en de rest van de sociale media gebeurd, daarvoor voelt het Openbaar Ministerie zich niet verantwoordelijk.
_O_
http://nos.nl/artikel/466604-om-daders-mogen-herkenbaar-zijn.html
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_122090614
Terecht _O_
  zaterdag 26 januari 2013 @ 22:23:49 #212
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_122090742
Mooi zo
Als het werkt dan houden we het erin :)
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_122090875
quote:
2s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 22:23 schreef mazaru het volgende:
Mooi zo
Als het werkt dan houden we het erin :)
Elke keer als er beelden worden getoond van zaken die al weken of zelfs maanden vast zitten, dan zijn binnen een dag of 2 alle verdachten bekend. Het werkt!
pi_122091023
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 22:19 schreef voetbalmanager2 het volgende:
OM: daders mogen herkenbaar zijn
w/ w/ w/ w/ w/ w/ w/ w/ w/ w/ w/ w/ w/ w/ w/ w/ w/ w/
Het Openbaar Ministerie blijft bij ernstige misdrijven beelden vrijgeven waarop de daders herkenbaar zijn. Dat zegt hoofdofficier van justitie Greive tegen de NOS in een reactie op de ophef over beelden van de zware mishandeling in Eindhoven.

Afgelopen maandag gaf het OM beelden daarvan vrij. De daders van die mishandeling waren daarop duidelijk herkenbaar. Volgens de hoofdofficier is daar erg goed over nagedacht. Het politieonderzoek had na ruim twee weken nog niet tot aanhoudingen geleid.

Geen optie

Greive: "Toen is besloten de beelden te tonen waarop de daders herkenbaar zijn. Het onherkenbaar maken vonden wij geen optie. Het is gek als je het publiek om hulp vraagt. Het onherkenbaar maken van de daders is dan niet uit te leggen. Wij willen snel goede tips hebben en daarom zijn ze herkenbaar getoond."

Na het tonen van de beelden bij Omroep Brabant ontstond ophef in de sociale media en gingen al snel verschillende namen van mogelijke verdachten rond op Twitter en Facebook.

Hetze

De politie in Turnhout surveilleert bij de woningen van vijf verdachten die sinds gisteren op vrije voeten zijn. Uit voorzorg, zegt een politiewoordvoerder vanwege de "hetze op de sociale media''.

Omroep Brabant laat aanstaande maandag opnieuw beelden zien van een andere mishandeling in Eindhoven.

Politie verantwoordelijk

Greive vindt dat de politie verantwoordelijk is voor het naar buiten brengen van de beelden. "Wat mensen zelf twitteren en doen op Facebook en wat de media doen; daarvoor zijn wij niet verantwoordelijk."

Greive: "Bij de afweging nemen we de mogelijke gevolgen op de sociale media wel mee. Maar uiteindelijk offer ik de veiligheid en de gerechtigheid in die zaak niet op aan het twitteren en het gebruik van Facebook door de burger." ^O^ ^O^

_O_ Het Openbaar Ministerie heeft geen boodschap aan al die mensen hier die roepen dat de privacy vande dadersverdachten geschonden wordt.

Dat er daardoor een hetze of een volksgericht komt is van ondergeschikt belang aan gerechtigheid voor het slachtoffer. Wat er op Twitter, facebook en de rest van de sociale media gebeurd, daarvoor voelt het Openbaar Ministerie zich niet verantwoordelijk.
_O_
http://nos.nl/artikel/466604-om-daders-mogen-herkenbaar-zijn.html
Vet ^O^ het werd eens tijd
pi_122091887
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 21:57 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ja, point being?
Fijn dat je het begrepen hebt.
Hoe meer de familieleden last hebben van de gevolgen van het gedrag van deze klootzakken, hoe meer ze hun best doen om ze in toom te houden om herhaling te voorkomen.
pi_122092938
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 22:42 schreef stekelzwijn het volgende:

[..]

Fijn dat je het begrepen hebt.
Hoe meer de familieleden last hebben van de gevolgen van het gedrag van deze klootzakken, hoe meer ze hun best doen om ze in toom te houden om herhaling te voorkomen.
Als er sneeuw valt en het vriest, blijft het liggen.
pi_122093059
En verder is het wachten op een serieus incident waarbij onschuldigen om het leven komen door een hetze.
pi_122093418
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 23:03 schreef Xa1pt het volgende:
En verder is het wachten op een serieus incident waarbij onschuldigen om het leven komen door een hetze.
We hoeven niet te wachten op moordenaars die nog vrij rondlopen omdat het O.M. te laf was om de beelden te tonen. Dat zal al meerdere malen gebeurd zijn in het verleden.
pi_122094801
Is het trouwens al bekend wat de nationaliteit van die laatste verdachte is? :?
  zaterdag 26 januari 2013 @ 23:39:07 #220
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_122094831
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 23:03 schreef Xa1pt het volgende:
Als dat soort gasten niet gepakt worden, dan is het nog minder lang wachten tot ze iemand daadwerkelijk doodtrappen.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
  Moderator zondag 27 januari 2013 @ 04:00:43 #221
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_122101925
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 15:14 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dus het is niet je eigen interpretatie? (Je weet immers maar nooit wat voor zelfverklaard juridisch talent er ineens opstaat naar aanleiding van een dergelijke reeks)

Ik dacht altijd dat het om blijvend letsel ging dan wel letsel zonder volledige genezing op afzienbare termijn dat iemand verhindert om in die tijd te werken bijvoorbeeld. Zoiets. Het lijkt mij op het eerste gezicht niet dat een zware hersenschudding daaronder valt, dus heb je iets van linkje of zo?
ik heb een aantal topics terug een linkje gepost ja, dat werd gek genoeg compleet genegeerd

misschien zoek ik het morgen nog een keer terug maar nu heb ik er geen zin in ... het staat in 1 van de eerdere delen iig
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zondag 27 januari 2013 @ 11:48:22 #222
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_122105448
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2013 04:00 schreef sp3c het volgende:

[..]

ik heb een aantal topics terug een linkje gepost ja, dat werd gek genoeg compleet genegeerd
_O- _O- Hoe durven ze! :+
No vas a poder parra la tierra. Nadie tiene sed de la tormenta. Lo que no se ve es lo que cuenta.
  zondag 27 januari 2013 @ 11:53:11 #223
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_122105592
quote:
In het centrum van Eindhoven is zondagmiddag een muzikale manifestatie tegen geweld. Aanleiding is de geruchtmakende mishandeling van een 22-jarige jongeman.
Op het 18 Septemberplein staat een groot podium waar vanaf 14.00 uur verschillende bands optreden. Er is plek voor een paar duizend mensen.

Het initiatief voor de manifestatie is dinsdag spontaan ontstaan bij zanger Jack van der Kruijs van de band Rock 'n Roll Circus.

The Mississippi Delta Brothers, kunstfluiter Geert Chatrou en The Dirty Denims zullen zondagmiddag optreden.
Bron

Tja.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_122105649
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 23:38 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Is het trouwens al bekend wat de nationaliteit van die laatste verdachte is? :?
Waarom wil je dat zo graag weten?
  † In Memoriam † zondag 27 januari 2013 @ 11:55:57 #225
137949 Disana
pi_122105689
quote:
2s.gif Op zondag 27 januari 2013 11:53 schreef Copycat het volgende:

[..]

Bron

Tja.
Ik mis Harry Loco.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties