abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_121991323
Ik volg het allemaal wel, natuurlijk. :Y) :@
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
  donderdag 24 januari 2013 @ 16:59:39 #127
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_121991446
De ouders hebben er zelf een mediahype van gemaakt dan niet meteen janken als de hype je in je kont bijt omdat er niks van klopt
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
  donderdag 24 januari 2013 @ 17:00:55 #128
330855 ejiraM
for the greater good
pi_121991516
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 16:55 schreef Stefan het volgende:

[..]

aangezien de ouders zelfs de pestkoppen gingen aanklagen
Dit vooral ook vind ik :Y Ik vind het een heel verschil als je een keer een opmerking op internet plaatst en diegene blijkt depressief en pleegt daardoor zelfmoord, of dat diegene specifiek door die opmerkingen zelfmoord pleegt.
Ik zeg niet dat degene die die opmerking op internet heeft gezet niets fout heeft gedaan, maar dit kan zijn straf (ik heb geen verstand van rechten, maar dat neem ik aan?) behoorlijk beïnvloeden..
Als iedereen aan zichzelf denkt, wordt er aan iedereen gedacht.
  donderdag 24 januari 2013 @ 17:02:22 #129
382130 gnaeus
Risu inepto res ineptior nulla
pi_121991567
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 16:59 schreef Stefan het volgende:
De ouders hebben er zelf een mediahype van gemaakt dan niet meteen janken als de hype je in je kont bijt omdat er niks van klopt
Dat hebben de ouders niet gedaan, ze hebben enkel een advertentie geplaatst. En de media buiten de deur proberen te houden. Dat steekt kennelijk.
pi_121992403
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 16:51 schreef Stefan het volgende:

[..]

Omdat als pesten niet de oorzaak was je dit niet in de media moet brengen
Eens, maar het is nog steeds niet uitgesloten dat pesten wel een rol heeft gespeeld. En correlatie is niet hetzelfde als een 100% causaal verband, maar bij zelfdoding zullen altijd meerdere factoren meespelen.

En dat briefje, of sms'je of concept...ja wat kun je daar nu uit concluderen? Als het helemaal niet bestaat is het natuurlijk heel kwalijk dat nabestaanden dat gaan verzinnen, maar als een sms'je of concept wordt uitgetypt is dat toch niet erg? Ook een concept berichtje zal ie niet voor de grap in z'n telefoon hebben gezet (zeker gezien de afloop). misschien wilde hij het wel niet versturen om te voorkomen dat z'n ouders snel zouden komen om 'm te redden.

En pesters die zich niet herinneren dat ze gepest hebben komt ook wel vaker voor. In dat RTL4 programma heb je vaak van die pesters die zeggen dat ze er zich nooit van bewust zijn geweest wat ze hun slachtoffer aandeden.

Vond die passage van de journalist over de "enigst kind.. en daardoor(?) beschermend opgevoed" ook nogal psychologie van de koude grond. En die Bram Bakker is ook wel een beetje mediageil. Altijd bereid om te oordelen over gevallen waar hij amper dieper inzich in heeft gehad.

Maar goed. Het blijft een vreemd verhaal, maar echt hard bewijs dat pesten geen rol heeft gespeeld is ook niet geleverd (hoe de 'afscheidsbrief' tot stand is gekomen is daarin wel belangrijk, maar of je daar ooit 100% duidelijkheid over krijgt...).
- I've just made up my mind, so don't confuse me with the facts -
pi_121993190
http://bit.ly/WwFSCf een tweet van de PR van de ouders.
Je weet het niet?!
pi_121995696
Net bij kwalbert boulevard, tjonge wel weer 1 dimensionale tv meets 3 dimensionale diepgaande radio, al vind ik dit wel op het randje. Ik begrijp de achtergrond van de documakers wel, ze hadden zich wel moeten beseffen dat 90% dit nooit zal begrijpen.
Even a broken clock is right twice a day.
  donderdag 24 januari 2013 @ 18:59:41 #133
259569 ZodiaX
..:: 0-Day all the way ::..
pi_121995703
Net bij boulevard telefonish interview met eindredacteur van dat radio programma.

God wat is die kerel een sukkel zeg, kan zich totaal niet inleven met wat een slachtoffer van pesten zou doen.

"Maar het is toch algemeen bekend dat slachtoffers van pesten het binnen houden en het aan niemand vertellen?"
Eindredacteur: "Nou dan moet die dat communiceren!"

Heb Kwalbert nog nooit zo kwaad gezien.
┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
pi_121997116
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 17:02 schreef gnaeus het volgende:

[..]

Dat hebben de ouders niet gedaan, ze hebben enkel een advertentie geplaatst. En de media buiten de deur proberen te houden. Dat steekt kennelijk.
Nooit met je eens, maar nu wel.
Hartgrondig.
pi_122012373
Hmm...klinkt als, die vrouw die zgn medische info over Kate vertelde over de telefoon....maar het waren twee journalisten van de radio in Aussie.

Toen werd er ook gezegd...er zal wel wat meer aan de hand zijn....en idd. later bleek dat die persoon al eerder een poging had gedaan, en depressief was.

We willen zo graag depressie afdoen alsof iemand eens een dagje een slechte bui heeft ....maar ja, het is natuurlijk gewoon een dodelijke ziekte waar niet mee te spotten valt.

Maarre, was er niet ook een meisje Fleur....die er ook een eind aan maakte wegens pesten?
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_122012543
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 17:48 schreef Impect het volgende:
http://bit.ly/WwFSCf een tweet van de PR van de ouders.
quote:
Sorry, die pagina bestaat niet!
  vrijdag 25 januari 2013 @ 00:08:13 #137
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_122013896
Hèhè. Ik vond het vanaf het begin een vreemde hype:
quote:
NWS / Schokkende rouwadvertentie na zelfmoord gepeste jongen #6 PERSCO

Ik ga natuurlijk niet heel deze discussie nalezen. Maar heeft iemand zich hier afgevraagd of het allemaal wel klopt wat deze arme jongen beweerde? Hoe hard werd hij werkelijk gepest? Is daar nu al iets over bekend?
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_122016415
Maar welke suggestie wordt er nu gewekt?

Dat zijn ouders deels verantwoordelijk zijn vanwege bijvoorbeeld het niet accepteren van zijn geaardheid?
Of het geen geestelijke hulp willen zoeken voor een depressieve jongen vanwege een religieuze inslag?
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 25 januari 2013 @ 10:45:27 #139
862 Arcee
Look closer
pi_122022073
Ouders Tim Ribberink tonen afscheidsbrief na ophef

De ouders van de Tim Ribberink, die vorig jaar zelfmoord pleegde omdat hij gepest zou zijn, hebben woedend gereageerd op de gisteren uitgezonden documentaire 'Het Zwijgen van Tilligte van VARA-programma DeGids.fm'. Theo Scholte Lubberink, de oom van Tim, heeft uit naam van de ouders gereageerd in NRC.
Gisteren ontstond ophef over de bewering van VARA-verslaggever Bert Molenaar dat de afscheidsbrief, die de 20-jarige Tim Ribberink uit Tilligte eind vorig jaar had geschreven na langdurige pesterijen, helemaal niet zou bestaan. De verslaggever van het radioprogramma ging op zoek naar iemand die iets kon vertellen over de pesterijen die Tim zou hebben ondergaan. Maar hij vond niemand op school, in zijn familie of buurt. En eigenlijk wilde niemand er over praten.

In de rouwadvertentie die zijn ouders op 5 november 2012 in Tubantia plaatsten stond: 'Lieve pap en mam, Ik ben mijn hele leven bespot, getreiterd, gepest en buitengesloten. Jullie zijn fantastisch. Ik hoop dat jullie niet boos zijn. Tot weerziens, Tim.' Deze tekst zou uit een brief van Tim komen, een brief die volgens Bert Molenaar nooit geschreven is. Volgens de familie was het afscheidsbericht echter geen brief maar een notitie op de iPhone van Tim.
De familie stuurde als bewijs een kopie mee van de originele afscheidsbrief. Scholte Lubberink: 'Triest dat het zover moet komen, maar als dit een eind kan maken aan de geruchten, dan moet het maar'.

Tegen NRC zegt Molenaar dat hij ook van het bestaan van de sms niet overtuigd is. 'Misschien is er wel geen sms. Ik sluit niks uit. Een kind is dood, dat is niet te verdragen. De ouders schamen zich. Met zo'n brief is dan alles opgelost. Dan heb je een externe vijand: het pesten.'
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_122022195
Wacht, dus Tim Ribberink heeft de tekst wel zelf bedacht?
Wat een gejank of het nu wel of geen sms was, een notitie is toch ook goed?
  vrijdag 25 januari 2013 @ 10:50:42 #141
382130 gnaeus
pi_122022241
Die Molenaar lijkt wel iets persoonlijks te hebben tegen de familie.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 25 januari 2013 @ 10:56:13 #142
862 Arcee
Look closer
pi_122022386
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 10:49 schreef opgebaarde het volgende:
Wat een gejank of het nu wel of geen sms was, een notitie is toch ook goed?
Ja, een notitie is wel logischer ook, kun je een digitale brief noemen. Maar voor de vraag of het wel of niet echt door Tim is geschreven maakt het geen verschil, lijkt me.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_122022463
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 10:56 schreef Arcee het volgende:

[..]

Ja, een notitie is wel logischer ook, kun je een digitale brief noemen. Maar voor de vraag of het wel of niet echt door Tim is geschreven maakt het geen verschil, lijkt me.
Niet?
Zijn zelfmoord blijft dramatisch en dat hij gepest is, lijkt mij ook buiten kijf te staan maar de gewekte indruk dat hij die afscheidsbrief zelf schreef maakt m.i. wel uit. Die brief kwam enorm persoonlijk over, ik had het toen anders gelezen als ik wist dat pa, ma en een derde lang nagedacht hebben over wat te schrijven om op mijn gevoel in te spelen en zijn dood dramatischer te maken
  vrijdag 25 januari 2013 @ 11:00:31 #144
382130 gnaeus
pi_122022517
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 10:58 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Niet?
Zijn zelfmoord blijft dramatisch en dat hij gepest is, lijkt mij ook buiten kijf te staan maar de gewekte indruk dat hij die afscheidsbrief zelf schreef maakt m.i. wel uit. Die brief kwam enorm persoonlijk over, ik had het toen anders gelezen als ik wist dat pa, ma en een derde lang nagedacht hebben over wat te schrijven om op mijn gevoel in te spelen en zijn dood dramatischer te maken
Dat weet je nog steeds niet, dat wordt gesuggereerd.
pi_122022524
Iemand de docu gezien van gisteren?
pi_122022538
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 11:00 schreef gnaeus het volgende:

[..]

Dat weet je nog steeds niet, dat wordt gesuggereerd.
Inderdaad, nu wil ik het ook weten ook. Heeft Tim die tekst wel of niet zelf geschreven/bedacht :(
  vrijdag 25 januari 2013 @ 11:02:59 #147
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_122022592
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 11:01 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Inderdaad, nu wil ik het ook weten ook. Heeft Tim die tekst wel of niet zelf geschreven/bedacht :(
Ja, die heeft hij zelf geschreven. Dit is een screenshot van de tekst op zijn telefoon, gemaakt een dag na zijn overlijden (bron is de NRC):

Dit is exact de tekst zoals deze in de rouwadvertentie geplaatst is.
pi_122022601
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 11:02 schreef freako het volgende:

[..]

Ja, die heeft hij zelf geschreven. Dit is een screenshot van de tekst op zijn telefoon, gemaakt een dag na zijn overlijden:
[ afbeelding ]
Ah dus een hoop gejank om niks dus ;(
pi_122022958
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 11:03 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Ah dus een hoop gejank om niks dus ;(
Misschien dat we meneer Molenaar maar even moeten gaan bijbrengen dat Nederland niet accepteert dat hij over de rug van Tim probeert te scoren.
  vrijdag 25 januari 2013 @ 11:24:56 #150
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_122023230
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 10:56 schreef Arcee het volgende:

[..]

tuurlijk maakt dat verschil
Die screenshot zegt niks, die kan je gisteren hebben gemaakt
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')