Als ik het goed heb begrepen, handelde zij in opdracht van Marinus van den Berg, de uitvaartondernemerbegeleider. Dat deze man iets verder ging dan uitvaarten begeleiden, is makkelijk te vinden; hij zocht de publiciteit met allerlei uitgaven. Ook van het overlijden van Ribberink maakte hij een welhaast persoonlijke queeste met zijn anti-peststoeptegel enzovoorts.quote:Op donderdag 24 januari 2013 15:35 schreef Stefan het volgende:
[..]
En de rol van de PR dame is vreemd, ze schermde iedereen af van de media en bepaalde zelfs welke media erbij mochten zijn
Volgensquote:Op donderdag 24 januari 2013 15:55 schreef yvonne het volgende:
Deze?
https://www.google.nl/sea(...)irefox-a&channel=rcs
Dat is niet echt de locale uitvaartondernemer.
Nee, Marinus van den Berg is geen uitvaartondernemer. Hij is pastor, en heeft een aantal boeken geschreven over rouwverwerking.quote:Op donderdag 24 januari 2013 15:58 schreef Disana het volgende:
[..]
Volgens
http://www.tubantia.nl/re(...)-ribberink-1.3443738
was hij de rouwbegeleider. Ik meen dat hij in het programma de uitvaartondernemer werd genoemd, maar strikt genomen hoeft hij dat inderdaad niet te zijn.
Maar volgens de radiouitzending is hij wel de uitvaartbegeleider en heeft de PR-dame in zijn opdracht gehandeld toen ze de publiciteit aan banden legde. Ook is hij degene die de connectie pesten - zelfmoord heeft gelegd en benadrukt, nadat hij het briefje op het lichaam van de opgebaarde Ribberink vond en het bestempelde als een afscheidsbrief.quote:Op donderdag 24 januari 2013 16:09 schreef freako het volgende:
[..]
Nee, Marinus van den Berg is geen uitvaartondernemer. Hij is pastor, en heeft een aantal boeken geschreven over rouwverwerking.
Ik denk dat er een verschil is tussen uitvaartbegeleider en rouwbegeleider.quote:Op donderdag 24 januari 2013 16:13 schreef Disana het volgende:
[..]
Maar volgens de radiouitzending is hij wel de uitvaartbegeleider en heeft de PR-dame in zijn opdracht gehandeld toen ze de publiciteit aan banden legde. Ook is hij degene die de connectie pesten - zelfmoord heeft gelegd en benadrukt, nadat hij het briefje op het lichaam van de opgebaarde Ribberink vond en het bestempelde als een afscheidsbrief.
Voorzover ik uit de uitzending kon opmaken, begeleidde Van den Berg de uitvaart. Maar misschien horen we morgen meer.quote:Op donderdag 24 januari 2013 16:19 schreef Lovechild het volgende:
[..]
Ik denk dat er een verschil is tussen uitvaartbegeleider en rouwbegeleider.
Er is in ieder geval een verschil tussen uitvaartondernemer en rouwbegeleider. De eerste regelt de praktische zaken (het drukken van de rouwkaarten, welke kist, etc). Dit is de eerste keer dat ik de term rouwbegeleider hoor, maar gezien de achtergrond van Van den Berg zal deze meer bezig zijn met rouwverwerking, dus de geestelijke kant van het verhaal.quote:Op donderdag 24 januari 2013 16:19 schreef Lovechild het volgende:
[..]
Ik denk dat er een verschil is tussen uitvaartbegeleider en rouwbegeleider.
Dat had ik ook.quote:Op donderdag 24 januari 2013 15:37 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Dit.
Wat mij altijd heeft verbaasd in het briefje was de opmerkingen over de ouders. Het pastte zo níet binnen de context.
Dat vond ik ook alquote:Op donderdag 24 januari 2013 16:31 schreef shmoopy het volgende:
[..]
Dat had ik ook.
In mooi en correct NL's een paar zinnen, en dat dat ene zinnetje, out of the blue, alsof het er even tussen gefrot was.
Het klopte niet.
Nee, en nee.quote:Op donderdag 24 januari 2013 16:33 schreef gnaeus het volgende:
Ook al klopt het niet, maakt dat het pesten in het algemeen minder erg, of de zelfmoord van deze jongen ? Wat is de bedoeling van deze beschuldigingen ?
Het is helemaal niet dubieus.quote:Op donderdag 24 januari 2013 16:38 schreef shmoopy het volgende:
op z'n minst een beetje aan de dubieuze kant.
Een betere vergelijking zou zijn als Anne Frank een passage in haar dagboek niet zelf geschreven zou hebben.quote:Op donderdag 24 januari 2013 16:47 schreef Stefan het volgende:
[..]
Het is helemaal niet dubieus.
Stel dat Anne Frank helemaal nooit in een achterhuis heeft gezeten, dat ze nog leeft als bejaarde onder een andere naam
Omdat als pesten niet de oorzaak was je dit niet in de media moet brengenquote:Op donderdag 24 januari 2013 16:50 schreef gnaeus het volgende:
[..]
Een betere vergelijking zou zijn als Anne Frank een passage in haar dagboek niet zelf geschreven zou hebben.
De jongen voelde zich ellendig genoeg om zelfmoord te plegen, wellicht was de oorzaak niet enkel het gepest. Maakt dat wat uit ? Waarom verdienen die ouders " een onderzoek" ?
Er zít ook een luchtje aan dit hele verhaal, dat ontken ik niet en ik snap dat je journalistieke handen jeuken bij zoiets, maar ik denk aan die ouders die hoe dan ook een enorm verdriet te verwerken hebben en dan vraag ik me af of je dit echt zo uit zou moeten gaan pluizen voor heel NL.quote:Op donderdag 24 januari 2013 16:47 schreef Stefan het volgende:
[..]
Het is helemaal niet dubieus.
Stel dat Anne Frank helemaal nooit in een achterhuis heeft gezeten, dat ze nog leeft als bejaarde onder een andere naam
Moeten we dat dan verzwijgen omdat er wel andere mensen zijn die ondergedoken zaten in WOII
Dit is gewoon goed journalistiek werk, Net als dat Maria Mosterd werd ontmaskterd. Ja er zijn echte slachtoffers van loverboys maar zij was er geen een van
Er zijn genoeg kinderen geweest die zelfmoord hebben gepleegd vanwege gepest, en bij deze jongen was het wellicht ook de reden. Waarom zou het precies niet mogen ?quote:Op donderdag 24 januari 2013 16:51 schreef Stefan het volgende:
[..]
Omdat als pesten niet de oorzaak was je dit niet in de media moet brengen
Deze discussie was er ook bij Maria Mosterd.quote:Op donderdag 24 januari 2013 16:52 schreef shmoopy het volgende:
[..]
Er zít ook een luchtje aan dit hele verhaal, dat ontken ik niet en ik snap dat je journalistieke handen jeuken bij zoiets, maar ik denk aan die ouders die hoe dan ook een enorm verdriet te verwerken hebben en dan vraag ik me af of je dit echt zo uit zou moeten gaan pluizen voor heel NL.
Het is niet alsof er een staatsgeheim te ontmaskeren valt ofzo, dus als journalist moet je je imo wel afvragen: is dit het waard, is dit verhaal zo sterk dat alles gerechtvaardigd is?
Dat spektakel hebben ze er zelf van gemaaktquote:Op donderdag 24 januari 2013 16:54 schreef TwyLight het volgende:
Godverdomme laat die jongen toch met rust mandat hele media spektakel er om heen
Mee eens. Erger me er alleen aan dat we dat laten gebeurenquote:Op donderdag 24 januari 2013 16:56 schreef Stefan het volgende:
[..]
Dat spektakel hebben ze er zelf van gemaakt
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |