quote:Afscheidsbrief 'doodgepeste' Tim Ribberink was niet echt
Bizarre wending: VARA-programma DeGids.fm ging op zoek naar de brief die Nederland schokte ... Muur van stilte rond 'schreeuw om aandacht'
http://www.hetzwijgenvantilligte.nl/quote:De regie over de publiciteit rond de zelfmoord van Tim is in handen van Marieke Fischer, een PR- en marketingdeskundige. Zij voert een totale controle, die alle relevante journalistieke vragen onmogelijk maakt over wat er volgens rouwbegeleider Marinus van den Berg moest worden verteld: ‘Tim is doodgepest.’ De taak van Fischer is om controle te houden op de situatie. Zij bepaalt welke tekst er namens de ouders wordt verstuurd. Zij bepaalt welke camerateams de kerk in mogen en besluit dat er aan de rouwbegeleider geen vragen mogen worden gesteld. Dit doet ze om één verhaal naar buiten te krijgen.
Ja, maar het trekt het nu wel een beetje breder en uit alle emotie.quote:
Het zou me niet eens verbazen.. In plaats van dat je schrikt als je je kind dood aan treft, ga je er een heel toneelstuk om heen verzinnen? Hm, eens zien of ik hiervoor nog ergens een plekje over heb in mijn al verwarde geest..quote:Op donderdag 24 januari 2013 12:00 schreef Serieus_Persoon het volgende:
Nou ja, hoop het. Hij ligt toch een tijdje onder de grond??
En als je dat zei hier op het forum kreeg je meteen van alles naar je kop geslingerdquote:
Het enige wat ik kan bedenken is dat die familie zich schuldig voelde, terecht of onterecht. Dat is een vrij normale reactie bij zelfmoord.quote:Op donderdag 24 januari 2013 12:03 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
[..]
Het zou me niet eens verbazen.. In plaats van dat je schrikt als je je kind dood aan treft, ga je er een heel toneelstuk om heen verzinnen? Hm, eens zien of ik hiervoor nog ergens een plekje over heb in mijn al verwarde geest..
Het heeft 742 inwonersquote:Op donderdag 24 januari 2013 12:11 schreef Disana het volgende:
[..]
Het enige wat ik kan bedenken is dat die familie zich schuldig voelde, terecht of onterecht. Dat is een vrij normale reactie bij zelfmoord.
Wat ik ook vreemd aan het verhaal vond, was dat het hele dorp erover zweeg als er vragen werden gesteld.
Er is dan ook helemaal geen enkele reden om met een journalist te praten. Je kunt er als gewone burger er niet beter van worden, alleen slechter.quote:Op donderdag 24 januari 2013 12:11 schreef Disana het volgende:
Wat ik ook vreemd aan het verhaal vond, was dat het hele dorp erover zweeg als er vragen werden gesteld.
Ja, daar kan ik me best iets bij voorstellen.quote:Op donderdag 24 januari 2013 12:11 schreef Disana het volgende:
[..]
Het enige wat ik kan bedenken is dat die familie zich schuldig voelde, terecht of onterecht. Dat is een vrij normale reactie bij zelfmoord.
Onmogelijk, er moet een akte van overlijden geschreven worden door bevoegde instanties. Bij zelfmoord komt er ook justitie aan van pas.quote:Op donderdag 24 januari 2013 12:03 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
[..]
Het zou me niet eens verbazen.. In plaats van dat je schrikt als je je kind dood aan treft, ga je er een heel toneelstuk om heen verzinnen? Hm, eens zien of ik hiervoor nog ergens een plekje over heb in mijn al verwarde geest..
Des te meer reden dan toch om op zijn minst te zeggen dat het zo'n aardige jongen was, of iets in die geest. Wat het programma volgens mij suggereerde was dat men niets zei omdat er al iets mis met hem was; dus dat pesten waarschijnlijk niet de hoofdoorzaak van de zelfmoord was.quote:Op donderdag 24 januari 2013 12:15 schreef AnimeFan het volgende:
[..]
Het heeft 742 inwoners
Iedereen kent elkaar waarschijnlijk.
het lijk erop of er een PR mevrouw iets te enthousiast werdquote:Op donderdag 24 januari 2013 12:03 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
[..]
Hier een vraag en antwoordquote:Op donderdag 24 januari 2013 12:23 schreef Kreator het volgende:
Ik snap er geen kont van. Kan iemand dit even op avi-3 niveau uitleggen?
Ik weet het, maar die akte en zo heb ik zelf niet gezien. Was trouwens maar een soort van gekkigheid.quote:Op donderdag 24 januari 2013 12:21 schreef yvonne het volgende:
[..]
Onmogelijk, er moet een akte van overlijden geschreven worden door bevoegde instanties. Bij zelfmoord komt er ook justitie aan van pas.
quote:Op donderdag 24 januari 2013 12:23 schreef Kreator het volgende:
Ik snap er geen kont van. Kan iemand dit even op avi-3 niveau uitleggen?
Dan is de PR goed geluktquote:Op donderdag 24 januari 2013 12:25 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
Maar even serieus, ik heb echt gehuild toen ik het briefje las![]()
Hoe bedoel je?quote:Op donderdag 24 januari 2013 13:26 schreef Impect het volgende:
Pfff, wat een gedoe! Collega van mij komt uit Tilligte en die weet niet wat haar overkomt.
Wat moet een hoax zijn?quote:Op donderdag 24 januari 2013 14:17 schreef AnimeFan het volgende:
[..]
Hoe bedoel je?
Is het nou een hoax of niet?
Wat weet je collega ervan dan?quote:
Er is daar nooit twijfel geweest dat hij is "doodgepest" iedereen dacht dat het ook zo was.quote:Op donderdag 24 januari 2013 14:21 schreef AnimeFan het volgende:
[..]
Wat weet je collega ervan dan?
Is Tim wel of niet 'doodgepest' en heeft ie wel of niet een brief achtergelaten?
quote:Op donderdag 24 januari 2013 14:29 schreef HyperViper het volgende:
Holy shit. This is gonna be góóóóód.
Idd, voor de ouders is het gewoon triest dat het weer aan het daglicht gebracht wordt,quote:Op donderdag 24 januari 2013 14:45 schreef AnimeFan het volgende:
Toch vind ik het moeilijk om de ouders hiermee lastig te vallen.
Of ie nou wel of niet doodgepest is, ze hebben hun zoon verloren en het is verder niet erg dat er aandacht is voor het probleem pesten.
Omdat het leugens zijnquote:Op donderdag 24 januari 2013 14:48 schreef Impect het volgende:
[..]
Idd, voor de ouders is het gewoon triest dat het weer aan het daglicht gebracht wordt,
en het werd ook tijd dat er aandacht aan het pesten werd geschonken, dus waarom deze nasleep nodig is??
Heb je het interview gehoord? Ik wel. Ja, het is verzonnenquote:Op donderdag 24 januari 2013 14:51 schreef Impect het volgende:
[..]
Oké, dus jij neemt direct aan dat het leugens zijn?
welk interview?quote:Op donderdag 24 januari 2013 14:51 schreef Stefan het volgende:
[..]
Heb je het interview gehoord? Ik wel. Ja, het is verzonnen
Zelfs dat is niet zeker van een niet verstuurd smsjequote:Op donderdag 24 januari 2013 14:50 schreef Copycat het volgende:
Wat is nu precies het issue?
De afscheidsbrief bleek geen brief maar een niet-verstuurd sms'je dat vervolgens naar papier is gezet?
Op radio een, het onderzoek, interviews met de uitvaardverzorger en die PR mevrouwquote:
Sorry, het bewijs daarvoor heb ik dan kennelijk even gemist. En ook al zou er geen brief zijn, is dat dan een reden om die ouders daarvoor aan de schandpaal te nagelen ?quote:
Volgens mij heeft niemand ooit het verhaal uit die afscheidsbrief echt kunnen bevestigen. Dat terwijl er mensen van zouden moeten hebben geweten, indien dit waar zou zijn geweest. HOAX-gevaar was er altijd al. De papa en mama van Tim waren ook wel erg aandachtsgeil. Het doet me een beetje denken aan Paul Marchal. Zou die nog een dochter hebben gehad, dan zou die d'r zo meegeven aan een Dutroux-achtig monster. Zo erg geilde hij op al die aandacht.quote:Op donderdag 24 januari 2013 14:23 schreef Impect het volgende:
[..]
Er is daar nooit twijfel geweest dat hij is "doodgepest" iedereen dacht dat het ook zo was.
maar nu dit naar buiten komt, begint iedereen weer te twijfelen.
En of het nou een brief of een smsje was, daar waren hier vanaf het begin al verschillende verhalen over.
En wat hebben de media daar dan mee nodig ? Het is niet alsof ze zelf de aandacht hebben gezocht.quote:Op donderdag 24 januari 2013 14:52 schreef Stefan het volgende:
[..]
Zelfs dat is niet zeker van een niet verstuurd smsje
Het is nog maar de vraag of Tim uberhaubt is doodgepest, er zijn namelijk aanwijzingen dat dit niks mee te maken heeft met de zelfmoord
Dat heb ik niet meegekregen, morgenvroeg zenden ze het nog een keer uit om 11:00.quote:Op donderdag 24 januari 2013 14:53 schreef Stefan het volgende:
[..]
Op radio een, het onderzoek, interviews met de uitvaardverzorger en die PR mevrouw
Je hebt t duidelijk niet gehoord want de ouders werden helemaal niet aan de schandpaal genageldquote:Op donderdag 24 januari 2013 14:53 schreef gnaeus het volgende:
[..]
Sorry, het bewijs daarvoor heb ik dan kennelijk even gemist. En ook al zou er geen brief zijn, is dat dan een reden om die ouders daarvoor aan de schandpaal te nagelen ?
Dat hebben ze wel, de regie was in handen van 1 PR bureautjequote:Op donderdag 24 januari 2013 14:54 schreef gnaeus het volgende:
[..]
En wat hebben de media daar dan mee nodig ? Het is niet alsof ze zelf de aandacht hebben gezocht.
Enige bewijs is een tweet met homo en loserquote:Op donderdag 24 januari 2013 14:56 schreef Copycat het volgende:
Een hoax nog wel. De jongen heeft ook geen zelfmoord gepleegd?
De pestberichtjes op die site waren ook nep?
Alleen al door te suggereren dat ze de brief zelf gefabriceerd hebben doe je dat.quote:Op donderdag 24 januari 2013 14:56 schreef Stefan het volgende:
[..]
Je hebt t duidelijk niet gehoord want de ouders werden helemaal niet aan de schandpaal genageld
Dat die jongen niet meer ademt staat wel vast. HOAX slaat natuurlijk op dat hele gebeuren wat die ouders erbij hebben verzonnen.quote:Op donderdag 24 januari 2013 14:56 schreef Copycat het volgende:
Een hoax nog wel. De jongen heeft ook geen zelfmoord gepleegd?
De pestberichtjes op die site waren ook nep?
Nee morgen is deel 2, dan gaan ze dieper in op de rol van die PR damequote:Op donderdag 24 januari 2013 14:55 schreef Impect het volgende:
[..]
Dat heb ik niet meegekregen, morgenvroeg zenden ze het nog een keer uit om 11:00.
Heb de website www.hetzwijgenvantilligte.nl gelezen, maar iedereen heeft aannames, vind het zo cru tegenover de ouders!
Jij noemt het regie, de ouders wilden er gewoon geen gedoe van hebben. Wat een normaal mens een woordvoerder zou noemen noem jij heel geniepig een PR-dame. Alsof de ouders er een slaatje uit willen slaan. Beetje misselijk.quote:Op donderdag 24 januari 2013 14:56 schreef Stefan het volgende:
[..]
Dat hebben ze wel, de regie was in handen van 1 PR bureautje
Maar des te meer met een depressie.quote:Op donderdag 24 januari 2013 14:52 schreef Stefan het volgende:
[..]
Zelfs dat is niet zeker van een niet verstuurd smsje
Het is nog maar de vraag of Tim uberhaubt is doodgepest, er zijn namelijk aanwijzingen dat dit niks mee te maken heeft met de zelfmoord
Ah kut, dan vanavond maar even terug luisteren en morgen deel 2.quote:Op donderdag 24 januari 2013 14:58 schreef Stefan het volgende:
[..]
Nee morgen is deel 2, dan gaan ze dieper in op de rol van die PR dame
Zoals de zaken er voor staan lijkt het waarschijnlijker te zijn dat ze die brief zelf hebben gefabriceerd dan dat die dooie stakker die brief zelf heeft geschreven.quote:Op donderdag 24 januari 2013 14:58 schreef gnaeus het volgende:
[..]
Alleen al door te suggereren dat ze de brief zelf gefabriceerd hebben doe je dat.
http://www.hetzwijgenvantilligte.nl/quote:Op donderdag 24 januari 2013 14:50 schreef Copycat het volgende:
Wat is nu precies het issue?
De afscheidsbrief bleek geen brief maar een niet-verstuurd sms'je dat vervolgens naar papier is gezet?
Niemand wil wat zeggen maar die site kent de waarheid. Grappig.quote:Op donderdag 24 januari 2013 15:00 schreef yvonne het volgende:
[..]
http://www.hetzwijgenvantilligte.nl/
Dat "pesten". Moeten we alles voorkauwen voor je?quote:Op donderdag 24 januari 2013 14:59 schreef Copycat het volgende:
Welk 'hele gebeuren' hebben die ouders eromheen verzonnen?
Weer een nieuwe kloon ?quote:Op donderdag 24 januari 2013 15:02 schreef el_hijo_de_dios het volgende:
[..]
Dat "pesten". Moeten we alles voorkauwen voor je?
Sorry dat ik vragen stel op een forum.quote:Op donderdag 24 januari 2013 15:02 schreef el_hijo_de_dios het volgende:
Dat "pesten". Moeten we alles voorkauwen voor je?
Bovendien hoeft het een ander helemaal niet op te vallen als iemand gepest wordt.quote:Op donderdag 24 januari 2013 15:04 schreef Copycat het volgende:
[..]
Sorry dat ik vragen stel op een forum.
Die pestberichten op die site van de ijssalon waar hij werkte, waren toch echt?
Ik vind het nogal met grote stappen snel thuis redenatie.
Het stellen van vragen is geen probleem, maar als je het een beetje had gelezen had je wel in de gaten dat dat "pesten" werd bedoeld. Goed, het is duidelijk nu.quote:Op donderdag 24 januari 2013 15:04 schreef Copycat het volgende:
[..]
Als ze geen gedoe wilden hadden ze de brief niet in de krant gepubliceerdquote:Op donderdag 24 januari 2013 14:59 schreef gnaeus het volgende:
[..]
Jij noemt het regie, de ouders wilden er gewoon geen gedoe van hebben. Wat een normaal mens een woordvoerder zou noemen noem jij heel geniepig een PR-dame. Alsof de ouders er een slaatje uit willen slaan. Beetje misselijk.
Iemand 1x een homo en loser noemen is iemand doodpesten?quote:Op donderdag 24 januari 2013 15:04 schreef Copycat het volgende:
[..]
En dan hadden ze het al helemaal uit hun hoofd gelaten om een PR-bureau in te huren om de boel nog verder op te hitsen om hun behoefte aan aandacht optimaal te bevredigen...quote:Op donderdag 24 januari 2013 15:15 schreef Stefan het volgende:
[..]
Als ze geen gedoe wilden hadden ze de brief niet in de krant gepubliceerd
Het werd ook in twijfel getrokken, niet de uitspraak, maar wie het erop gezet had.quote:Op donderdag 24 januari 2013 15:17 schreef Stefan het volgende:
[..]
Iemand 1x een homo en loser noemen is iemand doodpesten?
Was geen tweet. Was een anonieme reactie op het gastenboek van de ijssalon waar Tim werkte.quote:Op donderdag 24 januari 2013 14:57 schreef Stefan het volgende:
[..]
Enige bewijs is een tweet met homo en loser
Is dat bewijs dat hij is doodgepest?
Want het staat nu onomstotelijk vast dat dit de enige vorm van pesten was?quote:Op donderdag 24 januari 2013 15:17 schreef Stefan het volgende:
Iemand 1x een homo en loser noemen is iemand doodpesten?
Kloptquote:Op donderdag 24 januari 2013 15:18 schreef yvonne het volgende:
[..]
Het werd ook in twijfel getrokken, niet de uitspraak, maar wie het erop gezet had.
Alsof daar een objectieve maatstaf aan te hangen is.quote:Op donderdag 24 januari 2013 15:12 schreef el_hijo_de_dios het volgende:
Die berichten waren echt inderdaad, maar dat stelde natuurlijk vrij weinig voor. Objectief bekeken is dat natuurlijk absoluut geen reden voor zelfmoord of hang jij jezelf ook op als ik jou op dit forum uitmaak voor mietje?
Het roept bij mij vooral de vraag op waarom je zoiets als ouders zou doen. Als je je zoon opgehangen op zolder vindt, ben je - lijkt mij - compleet in shock en totaal kapot van verdriet. Zou je als ouders dan werkelijk zulke rationele, doordachte keuzes maken? (Ik doel dan op het verzinnen van zo'n afscheidsbrief, het inhuren van een PR-deskundige, etc.)quote:Op donderdag 24 januari 2013 14:58 schreef el_hijo_de_dios het volgende:
[..]
Dat die jongen niet meer ademt staat wel vast. HOAX slaat natuurlijk op dat hele gebeuren wat die ouders erbij hebben verzonnen.
Die pestberichten zullen vast echt zijn geweest. Dat heb je bij elk voorval. Bij elk voorval menen mensen raar te moeten reageren of het nu gaat om de Tim Ribberink-hoax, een doodgetrapte grensrechter of een aanslag op een bomvolle trein in Madrid...
Er zijn geen andere bewijzen dat hij is gepest en diverse betrokkenen waaronder de school weten ook van niks, de school waar hij later weer stage ging lopenquote:Op donderdag 24 januari 2013 15:21 schreef Copycat het volgende:
[..]
Want het staat nu onomstotelijk vast dat dit de enige vorm van pesten was?
Omdat niemand iets heeft gemerkt dan wel wil vertellen?
die journalist die dus al eerder repos maakte rond zelfmoordquote:Op donderdag 24 januari 2013 15:21 schreef Smack10 het volgende:
Ik ben nu die site aan het lezen, maar wie heeft die opgezet?
Bij bv. misdrijven doet men dat toch in een strafzaak... Er zal ongetwijfel een groot grijs gebied zijn, maar 1 berichtje waarin het woord mietje staat en dan direct zelfmoord plegen... Zou iedereen dat doen, dan zou Nederland al niet meer zo dichtbevolkt zijn...quote:Op donderdag 24 januari 2013 15:22 schreef Copycat het volgende:
[..]
Alsof daar een objectieve maatstaf aan te hangen is.
Oh, nee, dan heb je inderdaad keihard bewijs in handen dat het niet zo is geweest.quote:Op donderdag 24 januari 2013 15:23 schreef Stefan het volgende:
Er zijn geen andere bewijzen dat hij is gepest en diverse betrokkenen waaronder de school weten ook van niks, de school waar hij later weer stage ging lopen
Luister deel 1 van de uitzending eens terug, daar praat hij met de uitvaartbegeleider en die pr damequote:Op donderdag 24 januari 2013 15:24 schreef Copycat het volgende:
[..]
Oh, nee, dan heb je inderdaad keihard bewijs in handen dat het niet zo is geweest.
Ik vind het nogal aantijgingen die niet hard gemaakt kunnen worden, maar wel keihard zijn.
Ben ik nu niet toe in de gelegenheid, maar welk onomstotelijk bewijs wordt daarmee geleverd?quote:Op donderdag 24 januari 2013 15:25 schreef Stefan het volgende:
Luister deel 1 van de uitzending eens terug, daar praat hij met de uitvaartbegeleider en die pr dame
Er wordt bevestigd dat die brief niet bestaat en zelfs is t niet zeker of er een overstuurd smsje was. Iemand heeft die brief geschreven en net gedaan of Tim die had geschrevenquote:Op donderdag 24 januari 2013 15:26 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ben ik nu niet toe in de gelegenheid, maar welk onomstotelijk bewijs wordt daarmee geleverd?
En de rol van de PR dame is vreemd, ze schermde iedereen af van de media en bepaalde zelfs welke media erbij mochten zijnquote:Op donderdag 24 januari 2013 15:33 schreef Disana het volgende:
Ik vind het nogal een verschil, een sms'je of een afscheidsbrief. De uitvaartondernemer heeft het gepresenteerd als een afscheidsbrief, en de familie heeft dat niet weerlegd.
Dit.quote:Op donderdag 24 januari 2013 15:35 schreef Stefan het volgende:
[..]
En de rol van de PR dame is vreemd, ze schermde iedereen af van de media en bepaalde zelfs welke media erbij mochten zijn
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |