abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_121971286
Ja ik zit er ook niet in want ik begin dus nu goed

Exceptie van onbehoorlijkheid (bedrog) en exceptie van bedreiging (bij dwang)
de actie bij dwaling is volgens mij gewoon ism goede trouw, bona fides, welke actie bedoel jij?
pi_121971303
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 02:41 schreef Ties02 het volgende:
Ja ik zit er ook niet in want ik begin dus nu goed

Exceptie van onbehoorlijkheid (bedrog) en exceptie van bedreiging (bij dwang)
de actie bij dwaling is volgens mij gewoon ism goede trouw, bona fides, welke actie bedoel jij?
Geen idee :D
Wel een nasty strikvraag op dat tentamen van bestuursrecht 2. (over hoe kansrijk de claim van het circus is)
Had je die goed?
This sentimental motherfucker just cost us money.
pi_121971309
Over die brandweerkosten? :D
lol nee je moest daar dus Rize K arrest noemen, en zeggen dat brandweer een taak van de overheid is blabla en dan zon hoofdregel daarbij. Echt een nsb vraag, die docent zat ook te lachen toen ie het uitlegde, grapjas.
pi_121971313
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 02:47 schreef Ties02 het volgende:
Over die brandweerkosten? :D
lol nee je moest daar dus Rize K arrest noemen, en zeggen dat brandweer een taak van de overheid is blabla en dan zon hoofdregel daarbij. Echt een nsb vraag, die docent zat ook te lachen toen ie het uitlegde, grapjas.
Nee die met een rechtsregel van 'Van Gog/Nederweert' formele rechtskracht van het besluit op bezwaar staat nu vast. Het is een rechtmatig besluit.
Was in mijn hoofd al de 7 drempels aan het opdreunen.
Rize K, staat me iets van bij van het hoorcollege maar wat het arrest precies inhoudt, geen idee.
pi_121971319
Oh ja ik was dus overgegaan op de stappen van onrechtmatigheid (7 stappen) En had van gog/nederweert genoemd, maar het besluit was helemaal niet vernietigd en niet onrechtmatig, dus je kwam aan de rest niet toe. Ook een strikvraag ja, ofja leesvraag.

half puntje gekregen :')
pi_121971332
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 02:51 schreef Ties02 het volgende:
Oh ja ik was dus overgegaan op de stappen van onrechtmatigheid (7 stappen) En had van gog/nederweert genoemd, maar het besluit was helemaal niet vernietigd en niet onrechtmatig, dus je kwam aan de rest niet toe. Ook een strikvraag ja, ofja leesvraag.

half puntje gekregen :')
'zeg maar tegen de studenten dat ze blij mogen zijn dat ze een half puntje krijgen'
Nakijkinstructie bij zo'n oud tentamen :')
pi_121971338
_O- Ja precies, er werken wat kwallen bij die vakgroep zeg
Daarom achtte ik mijn puntenbijsprokkelpoging ook weinig kansrijk tijdens die nabespreking
pi_121971357
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 02:56 schreef Ties02 het volgende:
_O- Ja precies, er werken wat kwallen bij die vakgroep zeg
Daarom achtte ik mijn puntenbijsprokkelpoging ook weinig kansrijk tijdens die nabespreking
Je hebt de punten in elk geval binnen. Zoals ik er nu voorsta teken ik voor een 5,5.
Hoe sta je er voor met belastingrecht?
pi_121971369
Moet zeggen dat ik daar ook nog goed voor aan de slag moet, heb toen meteen na de uitslag wel de basis er een beetje ingestampt en het wetboek volgekladderd met van elkaar afhangende bepalingen maar morgen dus die nabespreking en dan kan ik pas echt leren van m'n fouten.
Maar de tijd dringt, 28ste is ie al.

Maar opzich dingen in korte tijd lukken me wel, heb nu ook al 6/7 pagina's aan nuttige informatie voor mezelf op een rij gezet per onderwerp met hier en daar een adagia erbij. Even een filmpauze en dan weer verder
pi_121971384
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 03:02 schreef Ties02 het volgende:
Moet zeggen dat ik daar ook nog goed voor aan de slag moet, heb toen meteen na de uitslag wel de basis er een beetje ingestampt en het wetboek volgekladderd met van elkaar afhangende bepalingen maar morgen dus die nabespreking en dan kan ik pas echt leren van m'n fouten.
Maar de tijd dringt, 28ste is ie al.
Ja ik heb ook tot 28 januari voor bestuursrecht. Moet wel zeggen dat ik momenteel vol voor bestuursrecht ga en rechtsgeschiedenis op de bonnefooi ga maken.
Heb echt lopen verzaken na de eerste twee tentamens.
pi_121971390
Haha ja het is een lange maand voor ons beiden, de motivatie zakt dan steeds verder weg.
Toch wil ik voor Rechtsgeschiedenis graag een hoog cijfer halen, vind het best wel leuk eigenlijk en ben ook naar elke WG geweest, ik mis alleen het deel goederenrecht van de Hoorcolleges..
pi_121971402
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 03:07 schreef Ties02 het volgende:
Haha ja het is een lange maand voor ons beiden, de motivatie zakt dan steeds verder weg.
Toch wil ik voor Rechtsgeschiedenis graag een hoog cijfer halen, vind het best wel leuk eigenlijk en ben ook naar elke WG geweest, ik mis alleen het deel goederenrecht van de Hoorcolleges..
Goederenrecht heb ik uit de werkgroepen van vorig jaar gehaald (studeersnel). Niet de hoogste kwaliteit maar wel acceptabel.
Ik vind het echt een verschrikkelijk vak. Staat samen met jva,en jvb in de top 3 van minst favoriete vakken.
pi_121971411
Hmm die staan nog steeds op studeersnel?

Maar jij vind normaal (nieuw) privaatrecht toch wel leuk?
Hm ik vind het alleen kut dat er weinig oefenstof beschikbaar is maar de materie zelf vind ik erg leuk, vond geschiedenis ook altijd tof.
pi_121971426
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 03:14 schreef Ties02 het volgende:
Hmm die staan nog steeds op studeersnel?

Maar jij vind normaal (nieuw) privaatrecht toch wel leuk?
Hm ik vind het alleen kut dat er weinig oefenstof beschikbaar is maar de materie zelf vind ik erg leuk, vond geschiedenis ook altijd tof.
Toepasbaar privaatrecht, niet deze stoffige bende waar je alleen in theorie wat aan hebt.
Ik heb een propedeuse geschiedenis maar mijn voorkeur gaat echt uit naar politieke geschiedenis en niet dit gezever over de erfenis van Blasius en Aulus.
pi_121971429
Propedeuse geschiedenis? :o
Ben je met die studie gestopt?
pi_121971435
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 03:19 schreef Ties02 het volgende:
Propedeuse geschiedenis? :o
Ben je met die studie gestopt?
Yep.
Ik ben even sporten, tot zo.
pi_121971456
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 03:20 schreef Bruce_Cutler het volgende:

[..]

Yep.
Ik ben even sporten, tot zo.
wat is deze, het is fucking half 4 smorges :')

trusten maar (sportse ook :P )
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_121971462
Met sporten bedoelt ie fappen
pi_121971604
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 03:25 schreef Ties02 het volgende:
Met sporten bedoelt ie fappen
Ekt niet.
pi_121971623
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 04:09 schreef Bruce_Cutler het volgende:

[..]

Ekt niet.
Wat dan? Heb je een treadmill ofzo

of een vriendin
pi_121971636
quote:
10s.gif Op donderdag 24 januari 2013 04:14 schreef Ties02 het volgende:

[..]

Wat dan? Heb je een treadmill ofzo

of een vriendin
Gelukkig niet, wat betreft de vriendin dan.
Heb een loopband om de conditie enigszins op peil te houden.
pi_121971646
_O- geen relatiemens?

Zo'n ding maakt toch een ontzettende tiefusherrie (loopband bedoel ik dan)
Woon je op een boerderij ofzo
pi_121971665
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 04:20 schreef Ties02 het volgende:
_O- geen relatiemens?

Zo'n ding maakt toch een ontzettende tiefusherrie (loopband bedoel ik dan)
Woon je op een boerderij ofzo
Niet echt :D
Hoe gooi jij je ritme eigenlijk steeds om?
Ene keer sta je om 8 uur naast je bed en de volgende dag lig je er om 8 uur in.
pi_121971670
Als ik er om 8 uur uit ben is dat meestal voor een tentamen of omdat ik vroeg naar de sportschool wil
Maar ik slaap dan overdag bij. ik heb soms periodes dat ik perfect in een 9u 9u ritme zit, dat ik genoeg slaap krijg 's nachts, maar in tentamentijd is dat meestal niet het geval. Heb altijd geauwehoer met mijn slaapritme.
pi_121971676
Pfoe bijna het verbintenissenrecht klaar

Dan morgen erfrecht, en dan nog goederenrecht ;(
pi_121971681
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 04:44 schreef Ties02 het volgende:
Pfoe bijna het verbintenissenrecht klaar

Dan morgen erfrecht, en dan nog goederenrecht ;(
Beste klus maar uiteindelijk wel waard denk ik.
Ik ben film kijken in bed. Spreek je morgen
pi_121971684
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 04:48 schreef Bruce_Cutler het volgende:

[..]

Beste klus maar uiteindelijk wel waard denk ik.
Ik ben film kijken in bed. Spreek je morgen
Yo spreek je later
trusten
pi_121971882
Goedemorgen
Op woensdag 21 maart 2012 19:42 schreef Drassss het volgende:
Ben ik de enige die steeds Sideboobie leest ipv van Sideshowbobbie
pi_121972054
quote:
14s.gif Op donderdag 24 januari 2013 06:51 schreef Sideshowbobbie het volgende:
Goedemorgen
pi_121972542
quote:
14s.gif Op donderdag 24 januari 2013 06:51 schreef Sideshowbobbie het volgende:
Goedemorgen
pi_121972565
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 01:01 schreef Bruce_Cutler het volgende:

[..]

Even een vraagje over bestuursrecht 2 tussendoor.

Ik heb in mijn aantekeningen van het hoorcollege staan dat als medewerking in de zin van 5:20 awb informatie oplevert die voor het strafonderzoek relevant kan zijn tot bewijsuitsluiting leidt met betrekking tot het bestuurlijk strafonderzoek.

Enig idee of dit klopt want het lijkt me niet echt plausibel.
Dit klopt denk ik wel. Het heeft te maken met de spanning tussen de bestuursrechtelijke toezichthoudende bevoegdheden en de strafrechtelijke opsporingsbevoegdheden.

In het kader van de bestuursrechtelijke toezichthoudende bevoegdheden wordt men geacht mee te werken (tenzij) en in het kader van de strafrechtelijke opsporingsbevoegdheden geldt in eerste instantie het beginsel van nemo tenetur. Aangezien een toezichthouder afwisselend beide bevoegdheden uit kan oefenen is het risico op misbruik van de bestuursrechtelijke toezichthoudende bevoegdheden levensgroot.

Zo is bij het afnemen van een verklaring in het kader van de bestuursrechtelijke toezichthoudende bevoegdheden het niet verplicht de cautie te geven en kan men zich niet beroepen op het zwijgrecht. Het lijkt me reeel dat een dergelijke verklaring in het strafproces zou worden uitgesloten.
pi_121973674
Zo maar even een tentamen maken.
Op woensdag 21 maart 2012 19:42 schreef Drassss het volgende:
Ben ik de enige die steeds Sideboobie leest ipv van Sideshowbobbie
pi_121973878
quote:
9s.gif Op donderdag 24 januari 2013 09:29 schreef Sideshowbobbie het volgende:
Welk vak?
pi_121974057
quote:
Succes vent.
  donderdag 24 januari 2013 @ 09:50:02 #269
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_121974328
quote:
Succes!
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_121974355
goede morgen
quote:
succes
pi_121975626
Rustige morgen hier.
pi_121975638
quote:
1s.gif Op woensdag 23 januari 2013 20:54 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Ook mensen zonder juridische kennis kunnen best eens wat vaker gewoon even een stap terug doen en nadenken in plaats toe te geven aan eerste de beste onderbuikgevoel en maar weer beginnen te blaten. We leven niet meer in de prehistorie waarbij je naar elke ingeving handelt.

Overigens zouden juist mensen als ze ergens geen verstand van hebben (dat geldt dus in alle gevallen) wat sneller een stap terug moeten doen en wat meer ingehouden zijn en toegeven en zichzelf dus ook bewust zijn van dat ze ergens geen verstand van hebben. Dit in tegenstelling tot de trend die je steeds meer ziet dat iedereen maar over alles mee wilt/moet blaten. En ook nog verwacht dat er naar dat geroep geluisterd wordt en iets mee gedaan wordt.
Wat jij beschrijft gebeurt inderdaad: mensen die zelf minder competent zijn overschatten zichzelf en mensen die zelf juist competent zijn overschatten de anderen.

Dit is echter niet zozeer iets een 'trend' die je steeds meer ziet, maar een bekend sociaal-psychologisch verschijnsel, genaamd het Dunning-Kruger effect (klik). :)
pi_121975675
Ongelofelijk.

krijg ik net vanuit de hogeschool een mailtje " we accepteren vanaf nu geen aanvragen meer voor stages voor aankomende periode"

Tieft op, je stelt eerst de deadline op 15 december, en dan mag het vanaf 24 januari ineens niet meer?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')