abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_121970802
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 01:43 schreef Ties02 het volgende:
Is er een verschil tussen culpa levis en vis minor?
beiden toch lichte schuld
Al sla je me hartstikke dood, geen idee.
This sentimental motherfucker just cost us money.
pi_121970875
Denk dat ik mijn studeerstrategie ook enigszins ga veranderen.
Komt nu wel erg veel druk op deze laatste twee tentamens te staan, ook al is het een bewuste keuze.
Wat eerder stoppen met slacken volgende semester.
pi_121970885
Dat kun je wel stellen, ik ben nu ook stof aan het samenvatten voor mezelf voor het eerst :{
sta er helemaal versteld van
pi_121970909
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 01:51 schreef Ties02 het volgende:
Dat kun je wel stellen, ik ben nu ook stof aan het samenvatten voor mezelf voor het eerst :{
sta er helemaal versteld van
Samenvatten werkt prima.
Althans het samenvatten van de colleges + tentamens, samenvatten van het boek is me te veel werk.
pi_121970917
Ik vat m'n eigen werkcollege aantekeningen samen _O-
pi_121970934
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 01:53 schreef Ties02 het volgende:
Ik vat m'n eigen werkcollege aantekeningen samen _O-
:')

ik lees lekker andermans samenvattingen door. Als ik vakken leuk vind maak ik m'n eigen samenvattingen alsin het boek doorlezen en om de zoveeltijd wat steekwoorden opschrijven :Y
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_121971194
Lange tijd niet zoveel getypt
pi_121971197
Bruce kan jij het verschil uitleggen in dwaling ten aanzien van de zaak of ten aanzien van het wezen van de zaak

Bij wezen moet ik denken aan inhoud?
Overeengekomen is fles, maar niet of er wijn of bier in zit ofzo
pi_121971270
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 02:27 schreef Ties02 het volgende:
Bruce kan jij het verschil uitleggen in dwaling ten aanzien van de zaak of ten aanzien van het wezen van de zaak

Bij wezen moet ik denken aan inhoud?
Overeengekomen is fles, maar niet of er wijn of bier in zit ofzo
Ben bang dat ik je momenteel niet van dienst kan zijn met RGS2, zit zelf totaal niet in de stof. Het enige dat ik weet is dat dwaling een vereiste is voor een beroep op bepaalde excepties/acties.
pi_121971286
Ja ik zit er ook niet in want ik begin dus nu goed

Exceptie van onbehoorlijkheid (bedrog) en exceptie van bedreiging (bij dwang)
de actie bij dwaling is volgens mij gewoon ism goede trouw, bona fides, welke actie bedoel jij?
pi_121971303
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 02:41 schreef Ties02 het volgende:
Ja ik zit er ook niet in want ik begin dus nu goed

Exceptie van onbehoorlijkheid (bedrog) en exceptie van bedreiging (bij dwang)
de actie bij dwaling is volgens mij gewoon ism goede trouw, bona fides, welke actie bedoel jij?
Geen idee :D
Wel een nasty strikvraag op dat tentamen van bestuursrecht 2. (over hoe kansrijk de claim van het circus is)
Had je die goed?
pi_121971309
Over die brandweerkosten? :D
lol nee je moest daar dus Rize K arrest noemen, en zeggen dat brandweer een taak van de overheid is blabla en dan zon hoofdregel daarbij. Echt een nsb vraag, die docent zat ook te lachen toen ie het uitlegde, grapjas.
pi_121971313
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 02:47 schreef Ties02 het volgende:
Over die brandweerkosten? :D
lol nee je moest daar dus Rize K arrest noemen, en zeggen dat brandweer een taak van de overheid is blabla en dan zon hoofdregel daarbij. Echt een nsb vraag, die docent zat ook te lachen toen ie het uitlegde, grapjas.
Nee die met een rechtsregel van 'Van Gog/Nederweert' formele rechtskracht van het besluit op bezwaar staat nu vast. Het is een rechtmatig besluit.
Was in mijn hoofd al de 7 drempels aan het opdreunen.
Rize K, staat me iets van bij van het hoorcollege maar wat het arrest precies inhoudt, geen idee.
pi_121971319
Oh ja ik was dus overgegaan op de stappen van onrechtmatigheid (7 stappen) En had van gog/nederweert genoemd, maar het besluit was helemaal niet vernietigd en niet onrechtmatig, dus je kwam aan de rest niet toe. Ook een strikvraag ja, ofja leesvraag.

half puntje gekregen :')
pi_121971332
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 02:51 schreef Ties02 het volgende:
Oh ja ik was dus overgegaan op de stappen van onrechtmatigheid (7 stappen) En had van gog/nederweert genoemd, maar het besluit was helemaal niet vernietigd en niet onrechtmatig, dus je kwam aan de rest niet toe. Ook een strikvraag ja, ofja leesvraag.

half puntje gekregen :')
'zeg maar tegen de studenten dat ze blij mogen zijn dat ze een half puntje krijgen'
Nakijkinstructie bij zo'n oud tentamen :')
pi_121971338
_O- Ja precies, er werken wat kwallen bij die vakgroep zeg
Daarom achtte ik mijn puntenbijsprokkelpoging ook weinig kansrijk tijdens die nabespreking
pi_121971357
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 02:56 schreef Ties02 het volgende:
_O- Ja precies, er werken wat kwallen bij die vakgroep zeg
Daarom achtte ik mijn puntenbijsprokkelpoging ook weinig kansrijk tijdens die nabespreking
Je hebt de punten in elk geval binnen. Zoals ik er nu voorsta teken ik voor een 5,5.
Hoe sta je er voor met belastingrecht?
pi_121971369
Moet zeggen dat ik daar ook nog goed voor aan de slag moet, heb toen meteen na de uitslag wel de basis er een beetje ingestampt en het wetboek volgekladderd met van elkaar afhangende bepalingen maar morgen dus die nabespreking en dan kan ik pas echt leren van m'n fouten.
Maar de tijd dringt, 28ste is ie al.

Maar opzich dingen in korte tijd lukken me wel, heb nu ook al 6/7 pagina's aan nuttige informatie voor mezelf op een rij gezet per onderwerp met hier en daar een adagia erbij. Even een filmpauze en dan weer verder
pi_121971384
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 03:02 schreef Ties02 het volgende:
Moet zeggen dat ik daar ook nog goed voor aan de slag moet, heb toen meteen na de uitslag wel de basis er een beetje ingestampt en het wetboek volgekladderd met van elkaar afhangende bepalingen maar morgen dus die nabespreking en dan kan ik pas echt leren van m'n fouten.
Maar de tijd dringt, 28ste is ie al.
Ja ik heb ook tot 28 januari voor bestuursrecht. Moet wel zeggen dat ik momenteel vol voor bestuursrecht ga en rechtsgeschiedenis op de bonnefooi ga maken.
Heb echt lopen verzaken na de eerste twee tentamens.
pi_121971390
Haha ja het is een lange maand voor ons beiden, de motivatie zakt dan steeds verder weg.
Toch wil ik voor Rechtsgeschiedenis graag een hoog cijfer halen, vind het best wel leuk eigenlijk en ben ook naar elke WG geweest, ik mis alleen het deel goederenrecht van de Hoorcolleges..
pi_121971402
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 03:07 schreef Ties02 het volgende:
Haha ja het is een lange maand voor ons beiden, de motivatie zakt dan steeds verder weg.
Toch wil ik voor Rechtsgeschiedenis graag een hoog cijfer halen, vind het best wel leuk eigenlijk en ben ook naar elke WG geweest, ik mis alleen het deel goederenrecht van de Hoorcolleges..
Goederenrecht heb ik uit de werkgroepen van vorig jaar gehaald (studeersnel). Niet de hoogste kwaliteit maar wel acceptabel.
Ik vind het echt een verschrikkelijk vak. Staat samen met jva,en jvb in de top 3 van minst favoriete vakken.
pi_121971411
Hmm die staan nog steeds op studeersnel?

Maar jij vind normaal (nieuw) privaatrecht toch wel leuk?
Hm ik vind het alleen kut dat er weinig oefenstof beschikbaar is maar de materie zelf vind ik erg leuk, vond geschiedenis ook altijd tof.
pi_121971426
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 03:14 schreef Ties02 het volgende:
Hmm die staan nog steeds op studeersnel?

Maar jij vind normaal (nieuw) privaatrecht toch wel leuk?
Hm ik vind het alleen kut dat er weinig oefenstof beschikbaar is maar de materie zelf vind ik erg leuk, vond geschiedenis ook altijd tof.
Toepasbaar privaatrecht, niet deze stoffige bende waar je alleen in theorie wat aan hebt.
Ik heb een propedeuse geschiedenis maar mijn voorkeur gaat echt uit naar politieke geschiedenis en niet dit gezever over de erfenis van Blasius en Aulus.
pi_121971429
Propedeuse geschiedenis? :o
Ben je met die studie gestopt?
pi_121971435
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 03:19 schreef Ties02 het volgende:
Propedeuse geschiedenis? :o
Ben je met die studie gestopt?
Yep.
Ik ben even sporten, tot zo.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')