abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 23 januari 2013 @ 11:54:07 #176
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_121930289
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 11:50 schreef Keyos het volgende:

[..]

Voor mensen met zo een soort functie is er de volksvertegenwoordiging (Tweede Kamer), besturen moet je aan mensen overlaten die ook in staat moeten zijn om een groot bedrijf te leiden , wat een ministerie in praktijk ook is.
Een bedrijf is iets wezenlijks anders dan een ministerie. Een bedrijfskundige zou een goede leidinggevende zijn van een bedrijf, maar voor een ministerie zou ik toch de voorkeur geven aan een bestuurskundige.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  woensdag 23 januari 2013 @ 11:55:07 #177
263417 Keyos
Like a Boss
pi_121930335
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 11:49 schreef Ryon het volgende:

[..]

De drie grote middenpartijen bezitten de meeste bestuurlijke ervaring. Een van de redenen waarom ik alleen op de traditionele partijen zou stemmen.

Maar 'een goed bestuurder' is natuurlijk een politiek geladen term. Mijn visie op een goede bestuurder kan afwijken van jouw visie. Veel Nederlanders zullen ook stellen dat iemand uit de praktijk (bijv een verpleegster) misschien betere besluiten kan nemen (en daarom minister moet worden) dan een professor die alleen in zijn ivoren toren heeft gezeten,
Uiteraard, de één heeft liever iemand die dicht bij het volk staat en weet hoe het in de praktijk er werkelijk aan toe gaat, een ander heeft liever een zeer goed geschoolde bestuurder. Een Tofik Dibi is bijvoorbeeld ook een discussie waard, volgens mij heeft die jongen geen opleiding afgemaakt maar verdient daar wel even een riant salaris als volksvertegenwoordiger. Ik mag hem niet en ik vind niet dat iemand als Tofik in de kamer thuishoort, een ander zal hem wel mogen (wat ik wel kan begrijpen).
The Only Thing We Learn From History Is That We Learn Nothing From History - Hagel.
pi_121930375
quote:
1s.gif Op woensdag 23 januari 2013 11:51 schreef Tchock het volgende:
Een perfecte aristocratie (de kundigste bestuurders die onzelfzuchtig de beste beslissingen voor het gehele volk maken) bestaat niet. Democratie is the next best thing.
Als het zou kunnen, zou ik 200% voor zijn.
pi_121930419
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 11:53 schreef Yreal het volgende:
Nouwja, ik ben Van mening dat er men hoort te kiezen naar aanleiding van de inhoud.

Want ik word ook moe van dat gezeur dat politicie niet doen wat ze zeggen, terwijl die mensen geen partij programma hebben gelezen.

En dat is dan mijn kijk op de democratie. Er is zoveel gestreden voor algemeen kiesrecht, dan vind ik het niet teveel gevraagd van mensen om zich er een klein beetje in te verdiepen.
Yreal, volgens de overheid zelf: In Nederland zijn er ongeveer 1,5 miljoen mensen boven de 16 jaar die moeite hebben met lezen en schrijven. Ongeveer 250.000 mensen in Nederland zijn analfabeet en kunnen dus helemaal niet lezen of schrijven.

Stel je eens voor hoeveel mensen er dus moeite hebben om ten volle te begrijpen hoe een en ander werkt. Gaan we die mensen dan allemaal uitsluiten?
  woensdag 23 januari 2013 @ 11:56:58 #180
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_121930426
quote:
Nouwja, ik ben Van mening dat er men hoort te kiezen naar aanleiding van de inhoud.

Want ik word ook moe van dat gezeur dat politicie niet doen wat ze zeggen, terwijl die mensen geen partij programma hebben gelezen.

En dat is dan mijn kijk op de democratie. Er is zoveel gestreden voor algemeen kiesrecht, dan vind ik het niet teveel gevraagd van mensen om zich er een klein beetje in te verdiepen.
Ook dat is aan mensen zelf. Een functie van onderwijs (en burgerschapsvorming) is bijvoorbeeld om mensen in ieder geval het gereedschap aan te reiken waarmee ze zich kunnen verdiepen. Daarna is het een individuele verantwoordelijkheid om er wat mee te doen.

In de praktijk zet een burger zichzelf maatschappelijk gedeeltelijk buitenspel als hij of zij het niet doet. Politieke betrokkenheid of bewustzijn is een belangrijke factor binnen bijv sociale mobiliteit.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_121930437
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 11:50 schreef Keyos het volgende:

[..]

Voor mensen met zo een soort functie is er de volksvertegenwoordiging (Tweede Kamer), besturen moet je aan mensen overlaten die ook in staat moeten zijn om een groot bedrijf te leiden , wat een ministerie in praktijk ook is.
In de praktijk worden de ministeries ook helemaal niet gerund door de ministers, maar door opgeleide en ervaren ambtenaren. Ministers dragen alleen de verantwoordelijkheid en bepalen het algemene beleid.
pi_121930506
En nu ga ik echt op weg naar de bacon/egg zandheksen van de AH.
  woensdag 23 januari 2013 @ 12:00:28 #183
263417 Keyos
Like a Boss
pi_121930584
quote:
1s.gif Op woensdag 23 januari 2013 11:57 schreef Tchock het volgende:

[..]

In de praktijk worden de ministeries ook helemaal niet gerund door de ministers, maar door opgeleide en ervaren ambtenaren. Ministers dragen alleen de verantwoordelijkheid en bepalen het algemene beleid.
Uiteraard, dat moet ook wel. Anders kan je niet eerst een ministerie van Defensie runnen en daarna ineens overstappen naar Sociale Zaken. Die mensen moeten volgens mij een jaar ingewerkt worden, als ze eenmaal ingewerkt zijn knalt het kabinet uit elkaar en worden zij ineens op een ander ministerie gezet, begint hetzelfde gezeik opnieuw.

Doe mij maar ministers als Jan-Kees de Jager, Kamp, Plasterk, Opstelten e.d , daar kan ik nog zeer veel respect voor opbrengen, ook al hebben zij niet allemaal mijn politieke kleur.
The Only Thing We Learn From History Is That We Learn Nothing From History - Hagel.
pi_121930589
quote:

Deze post is zo paradoxaal dat het lijkt alsof je het er om doet. Hoe kun je vinden dat het algemeen kiesrecht aangetast moet worden, waarmee het dus niet meer algemeen is, omdat er moeite voor gedaan is? Het feit dat er moeite voor gedaan is gebruik je als argument om het weer buitenspel te zetten _O-
pi_121930604
[quote]0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 11:56 schreef SpotlessMind00 het volgende:

[..]

Yreal, volgens de overheid zelf: In Nederland zijn er ongeveer 1,5 miljoen mensen boven de 16 jaar die moeite hebben met lezen en schrijven. Ongeveer 250.000 mensen in Nederland zijn analfabeet en kunnen dus helemaal niet lezen of schrijven.

Stel je eens voor hoeveel mensen er dus moeite hebben om ten volle te begrijpen hoe een en ander werkt. Gaan we die mensen dan allemaal uitsluiten?
[/quote
Daar schieten we natuurlijk niks mee op. Een oplossing daarvoor is denk ik moeilijk te vinden.
pi_121930761
Ik weet de oplossing. We bouwen gewoon aantal kampen, sturen we daar al het 'domme' volk naar toe. Kunnen ze daar mooi werken en als afsluiter van de week mogen ze dan gratis douchen.

Kunnen we algemeen kiesrecht gewoon behouden.
  woensdag 23 januari 2013 @ 12:06:42 #187
263417 Keyos
Like a Boss
pi_121930809
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 12:05 schreef ylSs het volgende:
Ik weet de oplossing. We bouwen gewoon aantal kampen, sturen we daar al het 'domme' volk naar toe. Kunnen ze daar mooi werken en als afsluiter van de week mogen ze dan gratis douchen.

Kunnen we algemeen kiesrecht gewoon behouden.
pi_121931114
quote:
15s.gif Op woensdag 23 januari 2013 09:18 schreef Yreal het volgende:

[..]

Ik deed speciaal voor jou een omb tt
OB :P En dat waardeer ik! De voortaan alleen een die nog niet geweest is :P. Overigens is het misschien handig als je de wat meer praktisch gerichte rechtsgebieden die ik interessant vind (ook) in de OP zet? Voor als mensen vragen hebben ofzo ;)
  woensdag 23 januari 2013 @ 12:18:31 #189
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_121931246
Goedemiddag schavuiten :W
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_121931274
Ik zie dat er weer een verhitte politieke discussie aan de gang is hier. :o
  woensdag 23 januari 2013 @ 12:21:02 #191
263417 Keyos
Like a Boss
pi_121931333
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 12:19 schreef Actaeon het volgende:
Ik zie dat er weer een verhitte politieke discussie aan de gang is hier. :o
Valt wel mee hoor , ging het maar los hier, dan zit ik in de frontlinie.
pi_121931496
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 12:21 schreef Keyos het volgende:

[..]

Oh ja ik had niet alles in detail teruggelezen ;)
En zo af en toe is er toch wel een aardige politieke discussie hier? :P
  woensdag 23 januari 2013 @ 12:26:36 #193
263417 Keyos
Like a Boss
pi_121931542
quote:
1s.gif Op woensdag 23 januari 2013 12:25 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Oh ja ik had niet alles in detail teruggelezen ;)
En zo af en toe is er toch wel een aardige politieke discussie hier? :P
Ik kan mij niet meer herinneren wanneer het voor het laatst compleet los is gegaan (kan het altijd gemist hebben natuurlijk).

In de politieke sectie van Fok kom ik niet, daar schiet je geen donder op. Word je gelijk voor van alles uitgemaakt als je zegt een VVD'er te zijn (dan begin ik nog niet over de reacties op Nu.nl).
pi_121931608
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 11:11 schreef SpotlessMind00 het volgende:

[..]

Valid? Hoe ver ben jij eigenlijk met je studie Geschiedenis?
Bijna klaar. :)
pi_121931627
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 11:35 schreef Keyos het volgende:

[..]

Yep, ik denk dat de partijen met de meest duidelijke en ook gevoelige standpunten daar profijt van hebben. Het partijprogramma van de middenpartijen zijn toch een stuk complexer.

Was het niet in België waar het verplicht was om te stemmen?
Klopt, in België is dat formeel verplicht. Het wordt overigens niet gehandhaafd.
pi_121931650
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 12:21 schreef Keyos het volgende:

[..]

Echt fanatieke discussies komen hier (helaas) niet langs inderdaad. Maar ach, wat dollen over stemrecht en Europese integratie is ook leuk. :P
pi_121931655
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 12:26 schreef Keyos het volgende:

[..]

Ik kan mij niet meer herinneren wanneer het voor het laatst compleet los is gegaan (kan het altijd gemist hebben natuurlijk).

In de politieke sectie van Fok kom ik niet, daar schiet je geen donder op. Word je gelijk voor van alles uitgemaakt als je zegt een VVD'er te zijn (dan begin ik nog niet over de reacties op Nu.nl).
POL is net VBL. Als je meer dan drie inhoudelijke woorden wil kun je beter in andere subfora zoeken.
pi_121931719
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 12:26 schreef Keyos het volgende:

[..]

Klopt. Ben daar op een blauwe maandag ook weleens geweest. Viel mij op dat veel standpunten/posts voornamelijk hard-line rechts (op zo'n debiele xenofobische PVV manier) of hard-line links (op een evenzo debiele manier) waren. Veel te veel geblaat zonder nadenken dus.
  woensdag 23 januari 2013 @ 12:34:57 #199
263417 Keyos
Like a Boss
pi_121931856
quote:
1s.gif Op woensdag 23 januari 2013 12:31 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Klopt. Ben daar op een blauwe maandag ook weleens geweest. Viel mij op dat veel standpunten/posts voornamelijk hard-line rechts (op zo'n debiele xenofobische PVV manier) of hard-line links (op een evenzo debiele manier) waren. Veel te veel geblaat zonder nadenken dus.
Om die reden vind ik het ook lastig om iemand in het dagelijks leven serieus te nemen als hij/zij op SP of PVV stemt. Eigenlijk hoort dit niet (mensen moeten zelf afwegen waar hij/zij op gaat stemmen), maar ik kan weinig doen aan dit stereotype als het dagelijks wordt bevestigd (al kan ik het van een goede vriend van mij uit een niet al te rijk milieu en zelf werkzaam de zorg begrijpen waarom hij op een partij als de SP stemt).

Daarnaast heb je natuurlijk ook gewoon zeer kundige mensen die vanuit een bepaalde extreme ideologie op een partij stemmen, een communist hoeft niet altijd achterlijk te zijn ondanks de (in mijn ogen) onhaalbare en belachelijke doelen.
  woensdag 23 januari 2013 @ 12:35:49 #200
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_121931894
het is veel lande verlicht dat stemmen
en wat keyos zegt; mensen die sp en pvv serieus nemen :')

gewoon vvd of cda, liefst CDA
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')