abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_121929511
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 11:30 schreef Keyos het volgende:
De mensen die niets met de politiek hebben zijn toch grotendeels de mensen die niet op komen dagen, dat probleem lost zichzelf dus aardig op. Ben blij dat wij hier niet verplicht zijn om te stemmen, denk dat de middenpartijen aardig in de problemen gaan komen in die situatie.
Voor 1970 hadden we ook geen zooitje losgeslagen radicalen aan het roer dus ik denk dat dat wel mee zal vallen.
pi_121929533
quote:
1s.gif Op woensdag 23 januari 2013 11:28 schreef Yreal het volgende:

[..]

Zeker.

Maar gewoon 1 vraag : waar stemmen we nu voor.

Kan je minstens 20% van de stemmen ongeldig verklaren :')
Maar wie beslist dan wat een plausibel antwoord is? Ik ken mensen die op de PvdD stemmen, omdat ze veel van dieren houden. Waarom zou zo'n stem ongeldig verklaard moeten worden?
pi_121929632
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 11:36 schreef SpotlessMind00 het volgende:

[..]

Maar wie beslist dan wat een plausibel antwoord is? Ik ken mensen die op de PvdD stemmen, omdat ze veel van dieren houden. Waarom zou zo'n stem ongeldig verklaard moeten worden?
De leden van de 2de kamer ?
  woensdag 23 januari 2013 @ 11:38:31 #154
263417 Keyos
Like a Boss
pi_121929638
quote:
14s.gif Op woensdag 23 januari 2013 11:35 schreef Tchock het volgende:

[..]

Voor 1970 hadden we ook geen zooitje losgeslagen radicalen aan het roer dus ik denk dat dat wel mee zal vallen.
Wij zitten nu jammer genoeg in de situatie dat je minister kan worden als je voor verpleegster hebt geleerd, trieste bedoeling.

Het is niet zo gek dat vrijwel elke goede bestuurder geen zin heeft om in de tweede kamer te zitten maar deze functie gebruikt om staatssecretaris of minister te worden (om daarna in het bedrijfsleven miljoenen bij te spekken).
The Only Thing We Learn From History Is That We Learn Nothing From History - Hagel.
pi_121929717
quote:
1s.gif Op woensdag 23 januari 2013 11:38 schreef Yreal het volgende:

[..]

De leden van de 2de kamer ?
Je ziet hopelijk zelf ook het gevaar dat de zittende meerderheid daar misbruik van maakt?
pi_121929800
Ik heb het voornamelijk over volk dat op de sp stemt omdat ze tomaten lekker vinden. Of op de piratenpartij omdat Jack sparrow tof is.

Op de PvdD stemmen omdat je voor meer dierenrechten bent, lijkt mij een prima standpunt. Niks op aan te merken.
pi_121929837
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 11:38 schreef Keyos het volgende:

[..]

Wij zitten nu jammer genoeg in de situatie dat je minister kan worden als je voor verpleegster hebt geleerd, trieste bedoeling.

Het is niet zo gek dat vrijwel elke goede bestuurder geen zin heeft om in de tweede kamer te zitten maar deze functie gebruikt om staatssecretaris of minister te worden (om daarna in het bedrijfsleven miljoenen bij te spekken).
Waarom is het triest dat dat kan? Als de verpleegster een goede bestuurder is is er niets aan de hand, en als dat niet zo is hebben we een uitstekend functionerend systeem om dat op te lossen.
  woensdag 23 januari 2013 @ 11:43:41 #158
256090 Giku
graag verwijderen
pi_121929844
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 11:42 schreef Yreal het volgende:
Ik heb het voornamelijk over volk dat op de sp stemt omdat ze tomaten lekker vinden. Of op de piratenpartij omdat Jack sparrow tof is.

Op de PvdD stemmen omdat je voor meer dierenrechten bent, lijkt mij een prima standpunt. Niks op aan te merken.
Hoeveel procent denk je dat echt om die kulredenen stemt? Ik ben zelf ook van het beste argument tegen algemeen kiesrecht is het spreken van de gemiddelde kiezer. Maar dit slaat nergens op.
Meeste mensen denken eerder: 'SP vind dat we alles moeten krijgen en niets hoeven doen', daar stem ik op, zonder over de gevolgen na te denken
graag verwijderen
pi_121929864
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 11:40 schreef SpotlessMind00 het volgende:

[..]

Je ziet hopelijk zelf ook het gevaar dat de zittende meerderheid daar misbruik van maakt?
Zo raar is het toch niet om te mogen verwachten van mensen dat ze weten dat ze nu de 2de kamer kiezen?
pi_121929892
quote:

_O-
Die mensen bestaan niet
pi_121929901
quote:

Maar dan was ik niet duidelijk genoeg. De reden zou niet uit moeten maken.
pi_121929954
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 11:44 schreef Ties02 het volgende:

[..]

_O-
Die mensen bestaan niet
Ik maak echt geen grapje.
pi_121929959
Als dat hun reden is om op de SP te stemmen, wie ben jij om dat af te keuren? Op mijn stemkeuze is ook genoeg kritiek te verzinnen. Op die van jou ook. Niemand meer stemmen?
  woensdag 23 januari 2013 @ 11:46:46 #164
263417 Keyos
Like a Boss
pi_121929978
quote:
1s.gif Op woensdag 23 januari 2013 11:43 schreef Tchock het volgende:

[..]

Waarom is het triest dat dat kan? Als de verpleegster een goede bestuurder is is er niets aan de hand, en als dat niet zo is hebben we een uitstekend functionerend systeem om dat op te lossen.
Het is triest omdat ik mij niet voor kan stellen dat er geen betere kandidaat te vinden is om één van de hoogste bestuurders van dit land te worden. Ik vind het daarom ook ' vreemd' dat er weinig professoren zich wagen aan de politieke arena, ondanks dat ik een VVD' er ben heb ik totaal geen probleem met iemand als Plasterk op onderwijs, wel met Bijsterveldt.

Ik heb liever goed geschoolde en kwalitatieve bestuurders dan het ' stoeltjesruilen' zoals dat nu het geval is. Wat dat punt is het CDA een zeer goede partij, heeft in mijn ogen by far de beste bestuurders van de Nederlandse politiek aangesteld (Bijsterveldt uitgezonderd dan, daarnaast zijn er nog wel een paar, maar het rijtje goede bestuurders is een stuk langer).
The Only Thing We Learn From History Is That We Learn Nothing From History - Hagel.
  woensdag 23 januari 2013 @ 11:47:06 #165
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_121929993
quote:

Waarom iemand op een bepaalde partij stemt is niet relevant. Dat is aan een ieder om zelf uit te vogelen. Kan zijn omdat je valt voor iemands charisma en diegene vertrouwt. Kan ook zijn omdat de dominee het zegt of omdat je moeder verkiesbaar is. Maakt allemaal geen fluit uit,

Ik kan ook wel een aantal criteria geven, maar dan zou iedereen die geen VVD of D66 stemt zijn stemrecht verliezen.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  woensdag 23 januari 2013 @ 11:48:14 #166
256090 Giku
graag verwijderen
pi_121930038
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 11:46 schreef Keyos het volgende:

[..]

Het is triest omdat ik mij niet voor kan stellen dat er geen betere kandidaat te vinden is om één van de hoogste bestuurders van dit land te worden. Ik vind het daarom ook ' vreemd' dat er weinig professoren zich wagen aan de politieke arena, ondanks dat ik een VVD' er ben heb ik totaal geen probleem met iemand als Plasterk op onderwijs, wel met Bijsterveldt.

Ik heb liever goed geschoolde en kwalitatieve bestuurders dan het ' stoeltjesruilen' zoals dat nu het geval is. Wat dat punt is het CDA een zeer goede partij, heeft in mijn ogen by far de beste bestuurders van de Nederlandse politiek aangesteld.
Ik was bang voor een basisschool-leraar als premier, dat was toch wel echt slecht geweest in mijn ogen.
graag verwijderen
pi_121930042
quote:
1s.gif Op woensdag 23 januari 2013 11:44 schreef Yreal het volgende:

[..]

Zo raar is het toch niet om te mogen verwachten van mensen dat ze weten dat ze nu de 2de kamer kiezen?
Maar zelfs als dat wel bekend is, maar mensen weten niet wat de Tweede Kamer inhoudt, maakt dat zo'n stem dan meer geldig? Evenzo kan ik me voorstellen dat mensen op een persoon stemmen, onafhankelijk van diens positie en het doel van de verkiezingen.
pi_121930050
quote:
15s.gif Op woensdag 23 januari 2013 11:46 schreef Tchock het volgende:
Als dat hun reden is om op de SP te stemmen, wie ben jij om dat af te keuren? Op mijn stemkeuze is ook genoeg kritiek te verzinnen. Op die van jou ook. Niemand meer stemmen?
:'). Dan ben ik een beter geïnformeerde en intelligentere burger.
Geen referral hier.
  woensdag 23 januari 2013 @ 11:49:17 #169
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_121930085
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 11:46 schreef Keyos het volgende:

[..]

Ik heb liever goed geschoolde en kwalitatieve bestuurders dan het ' stoeltjesruilen' zoals dat nu het geval is. Wat dat punt is het CDA een zeer goede partij, heeft in mijn ogen by far de beste bestuurders van de Nederlandse politiek aangesteld.
De drie grote middenpartijen bezitten de meeste bestuurlijke ervaring. Een van de redenen waarom ik alleen op de traditionele partijen zou stemmen.

Maar 'een goed bestuurder' is natuurlijk een politiek geladen term. Mijn visie op een goede bestuurder kan afwijken van jouw visie. Veel Nederlanders zullen ook stellen dat iemand uit de praktijk (bijv een verpleegster) misschien betere besluiten kan nemen (en daarom minister moet worden) dan een professor die alleen in zijn ivoren toren heeft gezeten,
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  woensdag 23 januari 2013 @ 11:50:11 #170
263417 Keyos
Like a Boss
pi_121930121
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 11:48 schreef Giku het volgende:

[..]

Ik was bang voor een basisschool-leraar als premier, dat was toch wel echt slecht geweest in mijn ogen.
Voor mensen met zo een soort functie is er de volksvertegenwoordiging (Tweede Kamer), besturen moet je aan mensen overlaten die ook in staat moeten zijn om een groot bedrijf te leiden , wat een ministerie in praktijk ook is.
pi_121930157
Een perfecte aristocratie (de kundigste bestuurders die onzelfzuchtig de beste beslissingen voor het gehele volk maken) bestaat niet. Democratie is the next best thing.
  woensdag 23 januari 2013 @ 11:53:25 #172
256090 Giku
graag verwijderen
pi_121930256
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 11:50 schreef Keyos het volgende:

[..]

Voor mensen met zo een soort functie is er de volksvertegenwoordiging (Tweede Kamer), besturen moet je aan mensen overlaten die ook in staat moeten zijn om een groot bedrijf te leiden , wat een ministerie in praktijk ook is.
Ja, maar stel dat Roemer premier was geworden?
graag verwijderen
pi_121930260
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 11:48 schreef Phaelanx_NL het volgende:

[..]

:'). Dan ben ik een beter geïnformeerde en intelligentere burger.
Nee. Dat je mening anders is en juist in jouw ogen maakt die politiek niet 'beter'. Mensen stemrecht ontzeggen omdat ze niet nadenken zoals jij doet en wil is eng.
pi_121930263
Bon. Ik ga lunchen en een brief posten.
pi_121930267
Nouwja, ik ben Van mening dat er men hoort te kiezen naar aanleiding van de inhoud.

Want ik word ook moe van dat gezeur dat politicie niet doen wat ze zeggen, terwijl die mensen geen partij programma hebben gelezen.

En dat is dan mijn kijk op de democratie. Er is zoveel gestreden voor algemeen kiesrecht, dan vind ik het niet teveel gevraagd van mensen om zich er een klein beetje in te verdiepen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')