Jaga TWIN (wand) convectoren. Zeer geschikt voor lage temperatuur verwarming dus optimaal HR rendement.quote:Op zondag 17 februari 2013 21:08 schreef holysmoke11 het volgende:
ok bedankt voor alle reacties ..mocht ik nw radiatoren halen voor benedenwelke adviseren jullie mij dan ? of zijn convector beter?
wanneer neem je een convector, wanneer en radiator
?
kan alleen niet hoger dan 300 mm lengtes zijn nu 2600 x 300 de ander 2200 x 300
Ok summerend ik heb nu een ondercapaciteit en een slecht isolerend huis paar uur voor enkele graden hoger.. IK moet dus nieuwe verwarming capaciteit aanschaffen .. Wat is het beste convectoren of radiatoren ivm mijn beperkte hoogte EN KAN DAT SAMEN ( kan onmogelijk alles vervangen ..kosten plaatje en alle radiatoren zijn pas 6 mnd oud)?quote:Op maandag 18 februari 2013 08:56 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Jaga TWIN (wand) convectoren. Zeer geschikt voor lage temperatuur verwarming dus optimaal HR rendement.
Mijn Jaga Twin 40x120 is een krachtpatser (van dacht ik bijna 4000watt), met DBE zelfs meer
Ben echt heel erg tevreden over de Jaga iets is echt een stap hoger dan een traditionele radiator.
ik denk dat ik er niet omheen kom..quote:Op zondag 17 februari 2013 20:54 schreef klipper het volgende:
[..]
Gezien de desbetreffende posting zie ik dat niet zo snel gebeuren, vandaar het alternatief het afgiftevermogen verhogen.
ik snap niet helemaal wat je bedoelt..quote:Op maandag 18 februari 2013 23:51 schreef john2406 het volgende:
Het spijt me heb geen ervaring met die jaga convectoren, heb wel een convector hangen van 3.850 watt, wat ik natuurlijk niet nodig heb.
Ik ging voor radiatoren en dan niet voor 31 maar dan ging ik ook voor de 33 die wat je altijd terug kan regelen, zul je dan wel moeten want anders krijg je de rest niet warm.
Als convectoren dan alles zeg ik, maar omdat het vroeger door mij beoefend werd het vak, en ik dan vaker tegen koopjes aanliep die geplaats werden in eigen huis.
Tevens met die jaga convectoren ik weet het niet maar ik wil sparen en dan wil ik niet geld uitgeven extra aan stroom voor ventilatoren te laten draaien.
Dat zeg ik niet ze kunnen wel samen maar de stooklijn ?quote:Op dinsdag 19 februari 2013 10:40 schreef holysmoke11 het volgende:
[..]
ik snap niet helemaal wat je bedoelt..
zeg je nou als ik convectoren kies ik alles convectoren moet mnaken?
maw radiatoren en convectoren kunnen niet samen?
Bedoel je met Laagtemperatuur radiatoren deze bijv? link OF DEZE LINK , wat is het verschil tussen beide linksquote:Op zondag 17 februari 2013 19:07 schreef klipper het volgende:
[..]
Je huis doet er nu al ruim 3 uur over om zo'n 4 graden te verwarmen.
Je radiatoren zijn zo'n 1/3 te klein geef je aan.
Als je nu ruim voldoende radiatorcapaciteit had was het een heel ander verhaal.
Fans eronder zal iets helpen, maar dat geeft ook weer geluid.
Laagtemperatuurradiatoren was beter geweest.
Juist doordat je vermogen tekort komt moet je juist de temperatuur verhogen om het tekort te beperken.
Afgiftevermogen is afhankelijk van temperatuur, hoe lager de aanvoer, des te lager het afgifte vermogen.
Een lager afgiftevermogen compenseer je door grotere radiatoren, een hoger afgiftevermogen door een hogere aanvoertemperatuur.
kijk dat laatste stukje daar heb ik nou wat aanquote:Op woensdag 20 februari 2013 22:33 schreef klipper het volgende:
Combinatie
Het valt aan te raden om in je huis een combinatie van convectie- en stralingswarmte te hebben. Het beste is om convectiewarmte als basis te gebruiken, aangevuld met gerichte stralingswarmte op plekken waar de kans bestaat dat je het snel koud krijgt, bijvoorbeeld de badkamer en de lees- of zithoek.
Ik zou rekenen op 75W/m³ dan kom je op 11 - 12 kW.quote:Op woensdag 20 februari 2013 22:42 schreef holysmoke11 het volgende:
Wie kan mijn juiste capaciteit berekenen? zie 11*4+3*2+3*2 m zijn de maten woonkamer
zie ook
Hoe bereken je dit?quote:Op donderdag 21 februari 2013 12:25 schreef blomke het volgende:
[..]
Ik zou rekenen op 75W/m³ dan kom je op 11 - 12 kW.
Bedoel je die 75 of die 11 - 12 kW?quote:Op donderdag 21 februari 2013 14:17 schreef mighty_myte het volgende:
Hoe bereken je dit?
Ik wil na de zomer CV in mijn hele huis gaan aanleggen en moet zulke dingen dan ook weten.
75 W/m3quote:Op donderdag 21 februari 2013 15:57 schreef blomke het volgende:
[..]
Bedoel je die 75 of die 11 - 12 kW?
en aan die 12 kw dammmnnn kom je dan zeker door 75 * tot L*B*H ?quote:Op donderdag 21 februari 2013 16:43 schreef blomke het volgende:
Da's een vuistregel voor een 13-in-een-dozijn woning. Goed geïsoleerde appartement - tussenwoning ga je naar 55 - 65W/m³, uitbouw woonhuis ongeïsoleerd naar 85 - 95 W/m³.
Zelf heb ik een matig geïsoleerd huis en "de vakman" had te weinig radiatorvermogen (naar mijn zin) neergezet. Ik heb daarna een T33 radiator erbij geplaatst zodat ik nu op 75W/m³ uitkom voor de woonkamer. Da's goed te doen, met een aanvoer van 65 graden stook ik de woonkamer op. Dan - bij de huidige "kou" - , draait de CV dan op ongeveer 50 - 35 aanvoer/retour
Misschien een beetje rustiger reageren?quote:Op donderdag 21 februari 2013 20:17 schreef holysmoke11 het volgende:
[..]
en aan die 12 kw dammmnnn kom je dan zeker door 75 * tot L*B*H ?
damn dan mag ik wel dikke jongens erbij halen van 5300 watt de stuk dan kom ik alleen uit op convectoren ivm mijn geringe hoogte( tot beide vensterbank 45 cm )OF NIET ?
HEAT OUTPUT NU >> OUTPUT KORADO
1546 Watt vd 160*30 CM + 2222 Watt vd 230*30 cm + 2512 Watt 160*30 cm =6298 Watt![]()
![]()
![]()
met dan aan de aannemer !!!!![]()
Gewoon een dikke type 21 jaga TWIN met DBE en klaar ben je. Kan je meteen LTV verwarmenquote:Op donderdag 21 februari 2013 20:17 schreef holysmoke11 het volgende:
[..]
en aan die 12 kw dammmnnn kom je dan zeker door 75 * tot L*B*H ?
damn dan mag ik wel dikke jongens erbij halen van 5300 watt de stuk dan kom ik alleen uit op convectoren ivm mijn geringe hoogte( tot beide vensterbank 45 cm )OF NIET ?
HEAT OUTPUT NU >> OUTPUT KORADO
1546 Watt vd 160*30 CM + 2222 Watt vd 230*30 cm + 2512 Watt 160*30 cm =6298 Watt![]()
![]()
![]()
met dank aan de aannemer !!!!![]()
hoogte 40 ?? moet je niet min 10 cm boven de vloer hebben hangen ..tot venster bank is 45 cm.quote:[
[..]
Gewoon een dikke type 21 jaga TWIN met DBE en klaar ben je. Kan je meteen LTV verwarmen
http://www.jagashop.nl/contents/nl/d39_Type_21_TWIN.html
Dan zou ik lekker zo'n ding hoe meer vermogen hoe beter je afkan met een lagere aanvoer hoe zuiniger je stooktquote:Op donderdag 21 februari 2013 23:01 schreef holysmoke11 het volgende:
[..]
hoogte 40 ?? moet je niet min 10 cm boven de vloer hebben hangen ..tot venster bank is 45 cm.
en bijv deze dan 7148 Watt is dat niet ok ..veel goedkoper ook .. .
ze moeten sowieso in een radiatorombouw komen te staan.
[ afbeelding ]
Hoe groter de radiator hoe efficienter?quote:Op donderdag 21 februari 2013 23:11 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Dan zou ik lekker zo'n ding hoe meer vermogen hoe beter je afkan met een lagere aanvoer hoe zuiniger je stookt
Inderdaad, als je meer capaciteit heb kan jij ook met lagere aanvoertemperaturen de boel warm krijgen dit zorgt automatisch zorgt voor een lagere retourtemperatuur waardoor je HR ketel een hoger rendement haalt.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 00:31 schreef mighty_myte het volgende:
[..]
Hoe groter de radiator hoe efficienter?
Hoe werkt dat met vloerverwarming? Ik wil in de woonkamer vloerverwarming, maar in de slaapkamers gewoon radiatoren. Kan die vloerverwarmingsverdeelunit zelf de temperatuur regelen die in de vloerverwarmingbuizen gaat? Ik neem aan dat je daar geen 70 graden in moet pompen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |