Jep, en dát maakt het verschil, niet een grijpstuiver in een jeugdcontract wat toch binnen een jaar wordt vervangen.quote:Op woensdag 23 januari 2013 11:05 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Dit heeft Ajax dus met Bazoer gedaan en hij zat tegenover Frank de Boer, Jonk en Overmars bij de besprekingen.
Dat en een flinke bom duiten.quote:Op woensdag 23 januari 2013 11:05 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Dit heeft Ajax dus met Bazoer gedaan en hij zat tegenover Frank de Boer, Jonk en Overmars bij de besprekingen.
Waarom 200k betalen voor een speler die zn naam nog waar moet maken? Dit is niet zo gek. Bazoer kon bij PSV de best verdienende jeugdspeler worden (100k oid) en bij Ajax verdient hij nu 200k+. Ong hetzelfde als dat ze bij ManCity wilden betalen.quote:Op woensdag 23 januari 2013 10:51 schreef mrstylo het volgende:
http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=180690
Dat is nou verschil tussen PSV en Ajax. Zij geven salaris van tussen '133.000 en 200.000 euro per jaar' terwijl wij maar tot 85k gaan.
Daarom is bijv. een Bazoer weg gegaan.
Helemaal eens.quote:Op woensdag 23 januari 2013 13:28 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:
[..]
Waarom 200k betalen voor een speler die zn naam nog waar moet maken? Dit is niet zo gek. Bazoer kon bij PSV de best verdienende jeugdspeler worden (100k oid) en bij Ajax verdient hij nu 200k+. Ong hetzelfde als dat ze bij ManCity wilden betalen.
En je kan wel zeggen dat geld er niks mee te maken heeft, maar dat heeft het zeker wel. En bij Bazoer zeker.
Toch zie ik liever geld geïnvesteerd worden in (eigen of gescouten) talenten dan in derderangs buitenlanders zoals Marcelo.quote:Op woensdag 23 januari 2013 13:28 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:
[..]
Waarom 200k betalen voor een speler die zn naam nog waar moet maken? Dit is niet zo gek. Bazoer kon bij PSV de best verdienende jeugdspeler worden (100k oid) en bij Ajax verdient hij nu 200k+. Ong hetzelfde als dat ze bij ManCity wilden betalen.
En je kan wel zeggen dat geld er niks mee te maken heeft, maar dat heeft het zeker wel. En bij Bazoer zeker.
Omdat er sommige jeugd spelers zijn waar je met zekerheid dat kan zeggen misschien?quote:Op woensdag 23 januari 2013 13:28 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:
[..]
Je geeft wel fucking 3ton aan een Vukociv of een 6 ton aan Manolev, maar voor een Bazoer is dat weer te veel?quote:Op woensdag 23 januari 2013 13:32 schreef Tyron het volgende:
[..]
Toch zie ik liever geld geïnvesteerd worden in (eigen of gescouten) talenten dan in derderangs buitenlanders zoals Marcelo.
Ja, dat dan weer wel inderdaad.quote:Op woensdag 23 januari 2013 13:32 schreef Tyron het volgende:
[..]
Toch zie ik liever geld geïnvesteerd worden in (eigen of gescouten) talenten dan in derderangs buitenlanders zoals Marcelo.
Niks is zeker. Zóveel toekomstige wereldtoppers die t niet gemaakt hebben. Ajax loopt over van dit soort spelers, maar uiteindelijk zijn t er maar een paar die t gaan maken.quote:Op woensdag 23 januari 2013 13:32 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Omdat er sommige jeugd spelers zijn waar je met zekerheid dat kan zeggen misschien?
dit dusquote:Op woensdag 23 januari 2013 13:32 schreef mrstylo het volgende:
Je geeft wel fucking 3ton aan een Vukociv of een 6 ton aan Manolev, maar voor een Bazoer is dat weer te veel?
Je zou in plaats van Engelaar ook 10 jeugdspelers voor 200k kunnen contracteren. Is allemaal mogelijk.quote:Op woensdag 23 januari 2013 13:28 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:
[..]
Niemand weet dat, ze roepen maar wat.quote:Op woensdag 23 januari 2013 13:37 schreef Tarado het volgende:
Ik vraag me ook af of Bazoer echt 200K verdient bij Ajax
Allebei weggegooid geld.quote:Op woensdag 23 januari 2013 13:37 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Je zou in plaats van Engelaar ook 10 jeugdspelers voor 200k kunnen contracteren. Is allemaal mogelijk.
Het salaris van Fischer welke Ajax 1,5 miljoen aan afkoopsom koste schijnt wel rond dat bedrag te liggen. Dus het is mogelijk, maar het lijkt mij ook wel erg veelquote:Op woensdag 23 januari 2013 13:37 schreef Tarado het volgende:
Ik vraag me ook af of Bazoer echt 200K verdient bij Ajax
Tot op zekere hoogte is dat zo ja. Maar voor beide strategieën is iets te zeggen. Bij Ajax zie je nu ook dat de jeugdopleiding opdroogt, al dan niet tijdelijk, en dat er overal 15/16/17 jarige vandaan getrokken worden. En ook dat houdt een keer op, want er vissen veel clubs in die vijver, ook heel veel clubs waar zelfs Ajaxquote:Op woensdag 23 januari 2013 13:32 schreef Tyron het volgende:
[..]
Welke clubs dan?quote:Op woensdag 23 januari 2013 13:45 schreef Hoppahoppa het volgende:
En ook dat houdt een keer op, want er vissen veel clubs in die vijver, ook heel veel clubs waar zelfs Ajax niet tegenop kan.
Dan volg je het niet helemaal, elke speler gaan ze met meerdere personen uitgebreid bekijken voordat ze hem halen. Bij een Fischer moesten ze snel handelen en was het gelijk al zichtbaar dat een topper zou worden.quote:Op woensdag 23 januari 2013 13:45 schreef Hoppahoppa het volgende:
Net als dat men bij Ajax loopt te fappen op elke jeugdspeler die een keer een panna uithaalt of lekker wegdraait bij zijn tegenstander
Nee, natuurlijk. Geen één club kan concurreren met Ajax. Je hebt helemaal gelijk.quote:
Jij zegt dat er heel veel clubs zijn waar Ajax niet tegenop kan, noem ze dan.quote:Op woensdag 23 januari 2013 14:10 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Nee, natuurlijk. Geen één club kan concurreren met Ajax. Je hebt helemaal gelijk.
Ga dat lekker in het ajax topic bespreken.quote:Op woensdag 23 januari 2013 14:11 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Jij zegt dat er heel veel clubs zijn waar Ajax niet tegenop kan, noem ze dan.
Zeg dat tegen Hoppahoppa aub, hij begint erover.quote:Op woensdag 23 januari 2013 14:13 schreef RubenSosa het volgende:
[..]
Ga dat lekker in het ajax topic bespreken.
Utrechtquote:Op woensdag 23 januari 2013 14:11 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Dinamo Zagrebquote:Op woensdag 23 januari 2013 14:11 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Kopenhagen.quote:Op woensdag 23 januari 2013 14:17 schreef xSanjay het volgende:
[..]
Dinamo Zagreb
Slavia Praag
Spartak Moskou
Sorry hoor, maar WAT????quote:Op woensdag 23 januari 2013 13:45 schreef Hoppahoppa het volgende:
En als Marcelo de nieuwe Alex was geweest, dan was hij elke euro dubbel en dwars waard geweest. En ik snap nog steeds waarom men bij PSV dacht dat hij zo goed was, simpelweg omdat hij bij vlagen dat niveau gewoon haalt.
quote:
quote:Op woensdag 23 januari 2013 14:17 schreef xSanjay het volgende:
[..]
Dinamo Zagreb
Slavia Praag
Spartak Moskou
Hebben jullie alles nog 100% op een rijtje? Misschien even lezen waar het over gaat.quote:
Ik heb betreft Ajax nogal een selectief geheugen.quote:Op woensdag 23 januari 2013 14:18 schreef xSanjay het volgende:
[..]
Held, daar kon ik dus niet op komen
Neuh, geef geen neuk om Ajaxquote:Op woensdag 23 januari 2013 14:20 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
[..]
[..]
Hebben jullie alles nog 100% op een rijtje? Misschien even lezen waar het over gaat.
idd, was ook een serieuze postquote:Op woensdag 23 januari 2013 14:22 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Blijkbaar wel, anders ging je er niet op in.
Dat doet er niet toe.quote:Op woensdag 23 januari 2013 14:22 schreef Doublepain het volgende:
[..]
idd, was ook een serieuze post
Ik weet ook wel hoe Ajax scout. Sterker nog, ik heb al heel vaak aangegeven in dit topic dat PSV daar veel van kan leren. Spelers scouten die bij je systeem passen en dan het liefst zo jong mogelijk zodat je ze op kunt leiden als opvolger van de speler op die positie in het eerste. Daar zit een plan achter en dat vind ik mooi. Waar ik op doelde zijn de supporters en mensen binnen de club die Fischer nu alweer vergelijken met Bergkamp en van Basten, terwijl hij net 1 leuke wedstrijd heeft gespeeld.quote:Op woensdag 23 januari 2013 13:52 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Dan volg je het niet helemaal, elke speler gaan ze met meerdere personen uitgebreid bekijken voordat ze hem halen. Bij een Fischer moesten ze snel handelen en was het gelijk al zichtbaar dat een topper zou worden.
Die Cerny, 15 jarige die in 2014 naar Ajax komt gaat al 3 jaar mee met jeugdtoernooien, ze weten precies wat ze binnenhalen.
Marcelo heeft echte topwedstrijden gespeeld. Onder andere Cavani tot 2x toe volledig uit de wedstrijd gespeeld en ook in de eredivisie tegen Twente en AZ onder andere. De verdediging van PSV draaide sowieso goed halverwege de 1e seizoenshelft. Hij is alleen niet constant en niet gefocust genoeg en daar had men bij de scouting waarschijnlijk met wat meer moeite ook achter kunnen komen.quote:Op woensdag 23 januari 2013 14:19 schreef vivelafete het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar WAT????
Wanneer heeft Marcello ooit bij PSV laten slechts maar over 10% van de kwaliteit van Alex te beschikken?
Met alle wil van de wereld heb ik hem daar echt nooit op kunnen betrappen.
Marcelo moet een voetballer naast zich hebben en je hebt veel meer verbetering. Nu denk hij ook de hele tijd aan opbouwen, gewoon niet doen. Speler die kan opbouwen naast hem zetten, Marcelo focussen op het verdedigen en niks meer. Dan heb je meer aan hem dan nu op dit momentquote:Op woensdag 23 januari 2013 14:30 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Marcelo heeft echte topwedstrijden gespeeld. Onder andere Cavani tot 2x toe volledig uit de wedstrijd gespeeld en ook in de eredivisie tegen Twente en AZ onder andere. De verdediging van PSV draaide sowieso goed halverwege de 1e seizoenshelft. Hij is alleen niet constant en niet gefocust genoeg en daar had men bij de scouting waarschijnlijk met wat meer moeite ook achter kunnen komen.
PSV heeft maar twee keer puntverlies geleden dit seizoen door verdedigende fouten, voor de rest was het met name het falen in de afronding dat de das om deed. Als je 12 open kansen mist en vervolgens achterin 1 goal tegen krijgt, dan kun je daar niet de verdediging de schuld van geven, lijkt me.
Nee hoor, PSV wil het risico blijkbaar niet lopen om bijna 2 miljoen te betalen voor een jeugdspeler, plus als er een zo goed blijkt te zijn kiest die sowieso niet voor PSV.quote:Op woensdag 23 januari 2013 14:33 schreef mrstylo het volgende:
Ajax scouting naar jeugd spelers is gewoon goed.
Ik snap bijvoorbeeld niet, dat een Brands een Fischer of een Eriksen kan/kon halen. Bij dat soort jeugdspelers gaat het gaat om connectie met de goede mensen en dat heeft Brands duidelijk niet.
Grootste bagger TD ter wereld.
Precies. En de naam Ajax speelt daarin mee, en het grote aandeel voormalig topspelers in de staf ook. PSV heeft Cocu en Faber, daar trek je geen topjeugd mee aan hoor, hoe goed Cocu ook was.quote:Op woensdag 23 januari 2013 14:33 schreef mrstylo het volgende:
Ik snap bijvoorbeeld niet, dat een Brands een Fischer of een Eriksen kan/kon halen. Bij dat soort jeugdspelers gaat het gaat om connectie met de goede mensen en dat heeft Brands duidelijk niet.
Ja oke, maar een Cocu helpt al een beetje. Haal Ruud van Nistelrooy en je zit al beter.quote:Op woensdag 23 januari 2013 14:36 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Precies. En de naam Ajax speelt daarin mee, en het grote aandeel voormalig topspelers in de staf ook. Allemaal dingen die PSV niet heeft en waardoor het klakkeloos kopieren van die manier van werken hier nooit gaat werken. Dat gaat veel verder als een TD met connecties.
Alleen in Zuid-Amerika heeft PSV die naam nog een beetje, maar ook dat verdwijnt snel.
Dat kan hij in z'n eentje natuurlijk niet, dan moet die cultuur er ook zijn en het geduld, dat is juist het probleem bij PSV, die titel zal en moet er komen met alle impuls aankopen tot gevolg.quote:Op woensdag 23 januari 2013 14:33 schreef mrstylo het volgende:
Tijden veranderen ook. Qua scouting was Nederland ooit voorloper. Tegenwoordig heeft elke club van betekenis mensen rondlopen bij de meest onbeduidende potjes.quote:Op woensdag 23 januari 2013 14:37 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Ja oke, maar een Cocu helpt al een beetje. Haal Ruud van Nistelrooy en je zit al beter.
Maar we hebben nog steeds een full time scout in Brazilië en ik zie nog steeds niets.
Nistelrooy. En dan? Het houdt bij PSV snel op hoor. Zeker als je spelers zoekt met voetbalverstand die ook nog eens de clubcultuur en het spelsysteem uitademen. Zeker gelet op het feit dat er geen spelsysteem is....quote:Op woensdag 23 januari 2013 14:37 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Ja oke, maar een Cocu helpt al een beetje. Haal Ruud van Nistelrooy en je zit al beter.
Maar we hebben nog steeds een full time scout in Brazilië en ik zie nog steeds niets.
Achja, vroeger kon een Neymar wel naar Nederland komen maar nu echt niet meer. Dus scouten daar heeft geen nutquote:Op woensdag 23 januari 2013 14:37 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Wel als je precies weet wat je zoekt. En dat is de kracht van de scouting van Ajax.quote:Op woensdag 23 januari 2013 14:38 schreef Caland het volgende:
[..]
Tijden veranderen ook. Qua scouting was Nederland ooit voorloper. Tegenwoordig heeft elke club van betekenis mensen rondlopen bij de meest onbeduidende potjes.
Op het gebied van scouting ga je de slag allang niet meer winnen.
Wat moet Van Nistelrooij in hemelsnaam bij PSV doen dan?quote:Op woensdag 23 januari 2013 14:37 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Dat Ajax het beter voor elkaar heeft, kan ik in meegaan. Maar die onzin over voormalige topspelers niet. Een 18-jarige weet echt niet wie Wim Jonk is. De naam Ajax stelt ook maar weinig voor voor die ventjes. Vergeet ook niet dat Ajax een veel grotere hoeveelheid aan jeugdspelers aantrekt. Verder snappen die ventjes (iig hun zaakwaarnemers) ook wel dat je bij Ajax een goede kans hebt om door te groeien naar het eerste. En natuurlijk speelt geld ook een rol. Ajax betaalt gewoon beter. En dat verschil is niet klein.quote:Op woensdag 23 januari 2013 14:36 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Precies. En de naam Ajax speelt daarin mee, en het grote aandeel voormalig topspelers in de staf ook. PSV heeft Cocu en Faber, daar trek je geen topjeugd mee aan hoor, hoe goed Cocu ook was.
Volgend jaar vBommel in de staff, misschien Hiddink ergens bij betrekken als hij wil. Er zijn opties, maar heeft tijd nodig denk ik.quote:Op woensdag 23 januari 2013 14:39 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Nistelrooy. En dan? Het houdt bij PSV snel op hoor. Zeker als je spelers zoekt met voetbalverstand die ook nog eens de clubcultuur en het spelsysteem uitademen. Zeker gelet op het feit dat er geen spelsysteem is....
Die hebben vooral de naam nog mee, maar hoe lang dat nog duurt?quote:Op woensdag 23 januari 2013 14:39 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Wel als je precies weet wat je zoekt. En dat is de kracht van de scouting van Ajax.
Er zit nog zat onder wat heel aardig isquote:Op woensdag 23 januari 2013 14:39 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Achja, vroeger kon een Neymar wel naar Nederland komen maar nu echt niet meer. Dus scouten daar heeft geen nut
Daarom snap ik nog steeds niet waarom we daar een full time scout hebben.quote:Op woensdag 23 januari 2013 14:39 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Achja, vroeger kon een Neymar wel naar Nederland komen maar nu echt niet meer. Dus scouten daar heeft geen nut
In de technische staf?quote:Op woensdag 23 januari 2013 14:39 schreef Kenju het volgende:
[..]
Wat moet Van Nistelrooij in hemelsnaam bij PSV doen dan?
Het duurt nu al 17 jaar, dus zal nog wel even duren.quote:Op woensdag 23 januari 2013 14:40 schreef Caland het volgende:
[..]
Die hebben vooral de naam nog mee, maar hoe lang dat nog duurt?
Als ik de Boer en de Mos mag geloven, nog een hele tijdje.quote:Op woensdag 23 januari 2013 14:40 schreef Caland het volgende:
[..]
Nog minstens 30 jaar.quote:Op woensdag 23 januari 2013 14:40 schreef Caland het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 23 januari 2013 14:40 schreef Caland het volgende:
[..]
Hiddink is sowieso geen clubman. Nooit geweest ook, dat willen we heel graag, maar dat is gewoon niet. Die zie ik eerder bij Ajax een rol vervullen in de toekomst dan bij PSV. Alle clubiconen die we hebben zijn of achterlijk (vd Kerkhof), of zijn op latere leeftijd binnengehaald of gewoon op geen enkele wijze spectaculair genoeg om een uithangbord te zijn.quote:Op woensdag 23 januari 2013 14:40 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Volgend jaar vBommel in de staff, misschien Hiddink ergens bij betrekken als hij wil. Er zijn opties, maar heeft tijd nodig denk ik.
Mwah, met het voldongen feit dat de eredivisie elk jaar in niveau afneemt zal het ook niet lang meer duren dat jongens van die leeftijdscategorie de eredivisie nog als een perfecte springplank zien.quote:Op woensdag 23 januari 2013 14:41 schreef GGMM het volgende:
[..]
Het duurt nu al 17 jaar, dus zal nog wel even duren.
Vooralsnog halen ze er aardige spelers mee binnen. En alleen van die spelers gaan ze de komende 10 jaar al lol beleven.quote:Op woensdag 23 januari 2013 14:40 schreef Caland het volgende:
[..]
Nope. Het feit dat hij bij PSV kansloos is ooit in de basis te komen, dát is reden om naar Ajax te gaan. Tegen de tijd dat die jongens van hun jeugdcontract afstappen (vaak binnen 2 maanden na hun debuut) verdienen ze toch al 6 ton. Die 80k die ze extra krijgen bij Ajax nu t.o.v. PSV maakt echt geen kut uit als PSV die jongen een goed toekomstperspectief had kunnen bieden.quote:Op woensdag 23 januari 2013 13:28 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:
Blijft een springplank, al wordt de leeftijd waarop die springplank genomen worden langzaam steeds lager.quote:Op woensdag 23 januari 2013 14:42 schreef Caland het volgende:
[..]
Mwah, met het voldongen feit dat de eredivisie elk jaar in niveau afneemt zal het ook niet lang meer duren dat jongens van die leeftijdscategorie de eredivisie nog als een perfecte springplank zien.
Je ziet dat nu al een beetje gebeuren.
Precies, totdat het op een gegeven moment dus geen springplank meer is.quote:Op woensdag 23 januari 2013 14:43 schreef Rob_La_Chouffe het volgende:
[..]
Blijft een springplank, al wordt de leeftijd waarop die springplank genomen worden langzaam steeds lager.
Je moet er inderdaad van uitgaan dat die speler maximaal tot hun 22e blijvenquote:Op woensdag 23 januari 2013 14:43 schreef Rob_La_Chouffe het volgende:
[..]
Blijft een springplank, al wordt de leeftijd waarop die springplank genomen worden langzaam steeds lager.
Wat doen? Hij heeft geen trainers-ervaring. Misschien op stage? Al zie ik hem dan nog liever niet bij PSV. Een goede trainer zie ik er ook niet in. Zelf de meest opportunistische speler ooit, dus wat die jongens moet bijbrengen over trouw en clubcultuur zou ik niet weten. En als spits was het louter een speler die puur op de intuïtie speelde, iets dat ook niet bepaald over te brengen valt.quote:
quote:Op woensdag 23 januari 2013 14:39 schreef Kenju het volgende:
De naam Ajax stelt ook maar weinig voor voor die ventjes
Ik zie het ook niet. Het is trouwens een kip en het ei verhaal. Doordat er weinig goede jeugd is doorgebroken in het verleden, zie je dat er weinig clubiconen zijn, waardoor het weer moeilijk is om nieuwe jonge talenten aan te trekken. Vicieuze cirkel.quote:Op woensdag 23 januari 2013 14:45 schreef Kenju het volgende:
[..]
Wat doen? Hij heeft geen trainers-ervaring. Misschien op stage? Al zie ik hem dan nog liever niet bij PSV. Een goede trainer zie ik er ook niet in. Zelf de meest opportunistische speler ooit, dus wat die jongens moet bijbrengen over trouw en clubcultuur zou ik niet weten. En als spits was het louter een speler die puur op de intuïtie speelde, iets dat ook niet bepaald over te brengen valt.
Sjonge, op die leeftijd al Jordii's spermaklodders in zijn haar.quote:
Nee, toen kende ik hem nog niet.quote:Op woensdag 23 januari 2013 14:47 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Sjonge, op die leeftijd al Jordii's spermaklodders in zijn haar.
Idd. Maar de waarde van die clubiconen voel ik sowieso niet erg. Je moet gewoon mensen hebben die capabel zijn, en op langere termijn worden ze ingezetene van de club.quote:Op woensdag 23 januari 2013 14:46 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Ik zie het ook niet. Het is trouwens een kip en het ei verhaal. Doordat er weinig goede jeugd is doorgebroken in het verleden, zie je dat er weinig clubiconen zijn, waardoor het weer moeilijk is om nieuwe jonge talenten aan te trekken. Vicieuze cirkel.
Die waarde is er wel degelijk als je een jeugdopleiding wilt optuigen waar talent naar toe wil komen.quote:Op woensdag 23 januari 2013 14:49 schreef Kenju het volgende:
[..]
Idd. Maar de waarde van die clubiconen voel ik sowieso niet erg. Je moet gewoon mensen hebben die capabel zijn, en op langere termijn worden ze ingezetene van de club.
Geloof ik niet. Die jeugdspelers gevel weinig om die oud topspelers. Tenzij het mensen zijn die wat recenter geleden gestopt zijn. Zoals ik al zei, denk je werkelijk dat Wim Jonk, Frank de Boer of Dennis Bergkamp die jonge gasten iets zegt?quote:Op woensdag 23 januari 2013 14:49 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Die waarde is er wel degelijk als je een jeugdopleiding wilt optuigen waar talent naar toe wil komen.
Bergkamp nog net wel.quote:Op woensdag 23 januari 2013 14:51 schreef Kenju het volgende:
[..]
Geloof ik niet. Die jeugdspelers gevel weinig om die oud topspelers. Tenzij het mensen zijn die wat recenter geleden gestopt zijn. Zoals ik al zei, denk je werkelijk dat Wim Jonk, Frank de Boer of Dennis Bergkamp die jonge gasten iets zegt?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |