Overzicht van de voornaamste spelersquote:2012 January - Fears of new Tuareg rebellion following attacks on northern towns which prompt civilians to flee into Mauritania.
2012 March - Military officers depose President Toure ahead of the April presidential elections, accusing him of failing to deal effectively with the Tuareg rebellion. African Union suspends Mali.
2012 April - Tuareg rebels seize control of northern Mali, declare independence.
Military hands over to a civilian interim government, led by President Dioncounda Traore.
2012 May - Junta reasserts control after an alleged coup attempt by supporters of ousted President Toure in Bamako.
Pro-junta protesters storm presidential compound and beat Mr Traore unconscious.
The Tuareg MNLA and Islamist Ansar Dine rebel groups merge and declare northern Mali to be an Islamic state. Ansar Dine begins to impose Islamic law in Timbuktu. Al-Qaeda in North Africa endorses the deal.
2012 June-July - Ansar Dine and its Al-Qaeda ally turn on the MNLA and capture the main northern cities of Timbuktu, Kidal and Gao. They begin to destroy many Muslim shrines that offend their puritan views.
twitter:t_mcconnell twitterde op maandag 14-01-2013 om 19:32:09Some foreign correspondents in #Mali worth following: @joepenney @afuahirsch @Doylebytes @HannahHaniya @gebauerspon @BateEtah @boisvertma reageer retweet
We kunnen best geld eisen, danwel in natura, al zeg ik het zelf.quote:Op maandag 21 januari 2013 14:03 schreef sp3c het volgende:
[..]
doen ze niet, doet Irak ook niet
de markt moet beschikbaar blijven, wij moeten daar goud en katoen of textiel of whatever kunnen blijven kopen ... meer boeit ons niet
die paar extremisten die daar onder een tent tegen de maan zitten te huilen zullen me een rotzorg zijn
voor wat, het platschieten van die landen?quote:Op maandag 21 januari 2013 14:04 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
We kunnen best geld eisen, danwel in natura, al zeg ik het zelf.
Je bent wel bekend met de Franse koloniale geschiedenis in West-Afrika?quote:Op maandag 21 januari 2013 13:44 schreef paddy het volgende:
[..]
Het gaat allebei ....VN? Hun standpunt? Turkije is in ieder geval lid van de VN en het besluit van de VN. Waarom ik vind dat Turkije en Marokko in moet grijpen? Simpel; seculier land en toch begrip voor de bevolking die er woont. dichter bij elkaar qua cultuur dan Frankrijk?
Ah klopt ook, volgens mij had Nederland al wat miljoenen toegezegd aan Mali voor "hulp".quote:Op maandag 21 januari 2013 14:05 schreef sp3c het volgende:
[..]
voor wat, het platschieten van die landen?
denk dat ze in een rechtzaal meer kans hebben om geld van ons te eisen
aanhalingstekens kunnen weg en imo moet Nederland dat niet doenquote:Op maandag 21 januari 2013 14:06 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ah klopt ook, volgens mij had Nederland al wat miljoenen toegezegd aan Mali voor "hulp".
En nog mede-oprichter van de EU ook. Alle reden voor steun dus.quote:Op maandag 21 januari 2013 14:05 schreef Pietverdriet het volgende:
Belangrijk nato partner? Frankrijk? Ja, sinds 2009 is Frankrijk volledig lid van de Nato.
Ze mogen prima miljoenen geven, in de vorm van bommen.quote:Op maandag 21 januari 2013 14:07 schreef sp3c het volgende:
[..]
aanhalingstekens kunnen weg en imo moet Nederland dat niet doen
Ja, geschiedenis. Voltooid verleden tijd. Net als het Ottomaanse rijk landen bezette en veroverdequote:Op maandag 21 januari 2013 14:06 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Je bent wel bekend met de Franse koloniale geschiedenis in West-Afrika?
Geschiedenis is van belang. Hardnekkig fenomeen om het te negeren als iets wat er niet meer toe doet.quote:Op maandag 21 januari 2013 14:08 schreef paddy het volgende:
[..]
Ja, geschiedenis. Voltooid verleden tijd. Net als het Ottomaanse rijk landen bezette en veroverde
waarom zouden we ze in godsnaam bommen geven, ze kunnen niet eens lezen, laat staan vliegenquote:Op maandag 21 januari 2013 14:07 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ze mogen prima miljoenen geven, in de vorm van bommen.
Ik ben het gewoon een beetje zat dat de problemen in de Westerse wereld de pan uit rijzen en dan komt er weer een of andere belachelijke moslim of anderzijds gestoorde mafkees voorbij waardoor wij onze prioriteiten weer moeten verschuiven. Begint een beetje vermoeiend te worden.quote:Op maandag 21 januari 2013 14:09 schreef sp3c het volgende:
[..]
waarom zouden we ze in godsnaam bommen geven, ze kunnen niet eens lezen, laat staan vliegen
geef ze een waterput ofzo ... drinken kunnen ze alemaal
niemand verschuift zijn prioriteitenquote:Op maandag 21 januari 2013 14:09 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ik ben het gewoon een beetje zat dat de problemen in de Westerse wereld de pan uit rijzen en dan komt er weer een of andere belachelijke moslim of anderzijds gestoorde mafkees voorbij waardoor wij onze prioriteiten weer moeten verschuiven. Begint een beetje vermoeiend te worden.
Voltooid verleden tijd zelfs?quote:Op maandag 21 januari 2013 14:08 schreef paddy het volgende:
[..]
Ja, geschiedenis. Voltooid verleden tijd. Net als het Ottomaanse rijk landen bezette en veroverde
Niet?quote:
Wat hier speelt is een rechtstreeks gevolg van het wegknallen van Gadhaffi. Niet zo vreemd dat we die rommel ook op moeten ruimen.quote:Op maandag 21 januari 2013 14:09 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ik ben het gewoon een beetje zat dat de problemen in de Westerse wereld de pan uit rijzen en dan komt er weer een of andere belachelijke moslim of anderzijds gestoorde mafkees voorbij waardoor wij onze prioriteiten weer moeten verschuiven. Begint een beetje vermoeiend te worden.
Cultureel erfgoed is ook geschiedenis. En aangezien dit erfgoed bestaat uit een tijd toen Frankrijk nog niet bestond voor hun (kolonies), zou dit voor islamitische landen juist belangrijk moeten zijn. Daarbij vind ik gewoon dat deze landen ook belangrijk zijn vanwege islamitische achtergrond want ik vind dat er begrip voor dat geloof moet zijn wanneer je in gaat grijpen.quote:Op maandag 21 januari 2013 14:08 schreef waht het volgende:
[..]
Geschiedenis is van belang. Hardnekkig fenomeen om het te negeren als iets wat er niet meer toe doet.
We hadden Gadhaffi ook gewoon z'n gang kunnen laten gaan, hm?quote:Op maandag 21 januari 2013 14:13 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Wat hier speelt is een rechtstreeks gevolg van het wegknallen van Gadhaffi. Niet zo vreemd dat we die rommel ook op moeten ruimen.
Oh? Vertel, hoe hangt dit samen?quote:Op maandag 21 januari 2013 14:13 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Wat hier speelt is een rechtstreeks gevolg van het wegknallen van Gadhaffi. Niet zo vreemd dat we die rommel ook op moeten ruimen.
Er is een legio aan redenen waarom ik er op deze manier over denk.quote:Op maandag 21 januari 2013 13:59 schreef waht het volgende:
[..]
En nu wat verder redeneren dan die initiële scepsis.
Ja, is het nog steeds een kolonie van de Fransen?quote:
Je denkt werkelijk dat de link tussen Mali en Turkijke groter/ belangrijker is dan die tussen Mali en Frankrijk?quote:Op maandag 21 januari 2013 14:14 schreef paddy het volgende:
[..]
Cultureel erfgoed is ook geschiedenis. En aangezien dit erfgoed bestaat uit een tijd toen Frenkrijk nog niet bestond, zou dit voor islamitische landen juist belangrijk moeten zijn. Daarbij vind ik gewoon dat deze landen ook belangrijk zijn vanwege islamitische achtergrond want ik vind dat er begrip voor dat geloof moet zijn wanneer je in gaat grijpen.
had gekund, hebben we niet gedaan. Als je dan je vingers brandt moet je op de blaren zittenquote:Op maandag 21 januari 2013 14:14 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
We hadden Gadhaffi ook gewoon z'n gang kunnen laten gaan, hm?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |