En mensen die binnen Nederland verhuizen zullen ongetwijfeld dezelfde verhuisredenen opgeven. Zeker als ze besluiten om naar het platteland te verhuizen.quote:Op maandag 21 januari 2013 23:13 schreef Igen het volgende:
Een deel van de punten kan je natuurlijk ook andersom formuleren. Wie naar Noorwegen gaat voor de rust, de natuur en de hartelijke mensen, zal al gauw invullen op deze punten ontevreden te zijn over Nederland.
Met je pretstudie niet inderdaadquote:Op maandag 21 januari 2013 17:36 schreef QBay het volgende:
[..]
Jammer alleen dat je Australië als Europeaan amper in komt![]()
.
Ik ben afgestudeerd IT'er, maar als software engineer maak je in Australië (en Canada ook trouwens) geen kans. Dat is toch geen pretstudie dacht ik. Overigens is het immigratiebeleid van Australië inderdaad goed, maar wel zuur als je er niet in magquote:Op dinsdag 22 januari 2013 00:20 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Met je pretstudie niet inderdaad![]()
Dat is het mooie van het immigratiebeleid in Australië, je komt alleen binnen als je iets te bieden hebt. In tegenstelling tot Nederland wat een vrijhaven voor gelukszoekers is.
How kom je daarbij? Software engineering is een van de skilled occupations en wat ik begreep is er in de grote steden zat IT werk.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 07:48 schreef QBay het volgende:
[..]
Ik ben afgestudeerd IT'er, maar als software engineer maak je in Australië (en Canada ook trouwens) geen kans. Dat is toch geen pretstudie dacht ik. Overigens is het immigratiebeleid van Australië inderdaad goed, maar wel zuur als je er niet in mag.
Ze kijken naar de vraag. Zo was er een paar jaar geleden bijvoorbeeld veel vraag naar kappers, dacht ik.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 07:48 schreef QBay het volgende:
[..]
Ik ben afgestudeerd IT'er, maar als software engineer maak je in Australië (en Canada ook trouwens) geen kans. Dat is toch geen pretstudie dacht ik. Overigens is het immigratiebeleid van Australië inderdaad goed, maar wel zuur als je er niet in mag.
quote:Op maandag 21 januari 2013 22:43 schreef Igen het volgende:
Als je emigreert omdat je denkt dat de sociale zekerheid en de gezondheidszorg in het buitenland beter is moet je wel erg dom zijn? .. Te weinig natuur , te dicht bevolkt zijn wel goede redenen.. met criminaliteit twijfel ik , zijn denk ik niet veel landen waar dat minder is..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nee, bovenstaande ging natuurlijk over mensen met emigratieplannen, maar veel van hen emigreren helemaal niet. Maar het CBS heeft ook gekeken naar ontevredenheid over Nederland bij emigranten en mensen die toch besloten om niet te emigreren:
[ afbeelding ]
bron
Opvallend: het enige punt waarop emigranten niet ontevredener over Nederland zijn dan de thuisblijvers, is het inkomen.
Ik heb hetzelfde. Ik zou zelfs niet meer buiten Latijns-Amerika en met name Colombia kúnnen wonen. Het matcht niet meer.quote:Op zondag 4 augustus 2013 09:21 schreef niels0 het volgende:
Geen haar op m'n hoofd die erover peinst om weer in Nederland te komen wonen. Vakantiehuisje zou wel leuk zijn.
Je EU-certificatie is verlopen?quote:Op zondag 4 augustus 2013 10:20 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik heb hetzelfde. Ik zou zelfs niet meer buiten Latijns-Amerika en met name Colombia kúnnen wonen. Het matcht niet meer.
Ik ben meer latino dan Europeaan, heb ik ontdekt. En het paradijsje hier verlaat je gewoon niet snel...quote:
Bier en tieten op een boot hier, ik klaag nietquote:Op zondag 4 augustus 2013 10:25 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik ben meer latino dan Europeaan, heb ik ontdekt. En het paradijsje hier verlaat je gewoon niet snel...
Waarom spendeer je dan uren per week op een Nederlands forum? Iets zegt me dan dat je Nederland toch mist, anders zou je dit doen. Zo erg Latino voel je je dus niet.quote:Op zondag 4 augustus 2013 10:25 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik ben meer latino dan Europeaan, heb ik ontdekt. En het paradijsje hier verlaat je gewoon niet snel...
Ajb niet zeg. Als de huidige overheid iets gaat proberen, zijn er meestal 4 zaken aan de basis: 'inperken van de vrijheid', 'verbieden', 'privacy inperken' en 'lasten verzwaren'.quote:Op maandag 21 januari 2013 06:41 schreef arjan1212 het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)reren_massaal__.html
Afgelopen jaar pakten 144.175 landgenoten hun biezen. Uit actuele CBS-cijfers blijkt dat er ten opzichte van de laatste jaren opnieuw sprake is van een stijging van het aantal emigranten. In 2011 ging het om 133.194 (365 per dag) emigranten en in 2010 nog om 121.351 (333 per dag).
Waarom emigreren er zoveel mensen, is dit slecht voor nederland en moet de overheid proberen om dit tegen te gaan?
Je illustreert precies wat ik bedoel; gelijk dat veroordelende toontje. Niet vrágen wat iemand bezighoudt, maar direct op de aanvallende toon hoppa alles op tafel gooien.quote:Op zondag 4 augustus 2013 10:38 schreef Ludd het volgende:
[..]
Waarom spendeer je dan uren per week op een Nederlands forum? Iets zegt me dan dat je Nederland toch mist, anders zou je dit doen. Zo erg Latino voel je je dus niet.
Het is geen veroordeling, slechts een constatering. Voel je vooral niet aangevallen.quote:Op zondag 4 augustus 2013 10:49 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Je illustreert precies wat ik bedoel; gelijk dat veroordelende toontje. Niet vrágen wat iemand bezighoudt, maar direct op de aanvallende toon hoppa alles op tafel gooien.
Ja een muur om de EUSSR heen , niemand mag nog wegquote:Op maandag 21 januari 2013 06:41 schreef arjan1212 het volgende:
Waarom emigreren er zoveel mensen, is dit slecht voor nederland en moet de overheid proberen om dit tegen te gaan?
Hoe is het daar qua mensen en leven? Ik ben wel benieuwd eigenlijk.quote:Op zondag 4 augustus 2013 10:49 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Je illustreert precies wat ik bedoel; gelijk dat veroordelende toontje. Niet vrágen wat iemand bezighoudt, maar direct op de aanvallende toon hoppa alles op tafel gooien.
Nederlands is mijn moedertaal, Nederland mijn vaderland. Toch heb ik meer gemeen met Latijns-Amerika. Mooi he?
quote:Op zondag 4 augustus 2013 10:49 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nederlands is mijn moedertaal, Nederland mijn vaderland. Toch heb ik meer gemeen met Latijns-Amerika. Mooi he?
De mensen zijn het mooist!quote:Op zondag 4 augustus 2013 10:57 schreef Opnieuw-energie het volgende:
[..]
Hoe is het daar qua mensen en leven? Ik ben wel benieuwd eigenlijk.
Klinkt goed! Mocht de kans zich ooit voordoen dan zal ik het niet laten om ook de zon en de mensen daar op te zoeken. Zuid Amerika is dan favoriet. Nu nog wat centen...quote:Op zondag 4 augustus 2013 11:03 schreef El_Matador het volgende:
[..]
De mensen zijn het mooist!
Het leven is verrukkelijk, als je het tenminste maakt.
Met gemak gaat men naar Thailand, maar Colombia is "eng"
quote:Op donderdag 3 november 2011 21:26 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Nu verblijf je tijdelijk als een soort gastarbeider in je vluchtland in mijn ogen.
tsja hoe wil je die jongeren hier houden dan?quote:Op maandag 21 januari 2013 08:13 schreef arjan1212 het volgende:
Mja. het ging me erom wat kunnen ze doen om ervoor te zorgen dat er minder mensen vertrekken..
vooral hoogopgeleide jongeren zouden hier moeten blijven vind ik
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |