Hogere inkomens stemmen doorgaans rechtser (lees: voornamelijk VVD). In de tijd dat de VVD regeerde, steeg de emigratie juist. In de tijd dat de VVD oppositie voerde, daalde de immigratie.quote:Op donderdag 3 november 2011 16:31 schreef draaijer het volgende:
Volgens mij heb ik cijfers gezien dat de hoge inkomens sneller emigreren dan de lagere inkomens
nice try, maar je statistiek is volstrekt anders dan deze:quote:Op donderdag 3 november 2011 16:28 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Wie gaan er dan weg? Rechtse mensen? Uit de grafiek van het CBS zou ik eerder het tegenovergestelde concluderen:
[ afbeelding ]
Na het einde van Paars II (in 2002) neemt de emigratie flink toe, terwijl we tussen 2002 en 2007 rechtse en centrum-rechtse kabinetten hadden. In 2006 komt daaraan een einde en krijgen we een neutraal centrumkabinet; prompt daalt de emigratie. Om na 2009, begin 2010 weer langzamerhand te stijgen. Gek genoeg zit er nu dus weer een stijgende lijn in, terwijl het kabinet rechtser dan ooit is.
Wellicht heb jij hiervoor een plausibele verklaring? Ik ben benieuwd.
Triester en gefrustreerder dan jij kom ik ze niet vaak tegen... en nee dat komt niet doordat jij als autochtoon zooo verschrikkelijk gediscrimineerd bent....quote:Op donderdag 3 november 2011 16:28 schreef cempexo het volgende:
[..]
Ja lach maar. Maar ik kan mijn kogelvrije en steekwapenafwerende vest zo gauw niet vinden. Doe ik altijd om als ik in nederland ben. Mijn plain gaat over 3 uur al.
In het vliegtuig oefen ik altijd mijn gezichtsuitdrukking, dat komt zo:
Iedere keer als ik op Schiphol ben word ik door de douane eruit gepikt. Koffers open, fouilleren, vragen stellen.
Ik vroeg dat eens aan zo'n douanebediende. Hij zei tegen me: dat komt omdat u zo vrolijk en opgewekt kijkt en vloeiende nederlands spreek.
Nou en ? vroeg ik
Wel, met die combinatie voldoet u niet aan het normale nederlandse beeld van mensen meneer.
Wat me bij dit soort stumperds - en hier op Fok! hebben we er ook een handvol van - altijd afvraag, is waarom ze dan toch nog steeds de behoefte voelen om zich in het Nederlands te uiten, zich op te winden over situaties in Nederland, enzovoort.quote:Op donderdag 3 november 2011 12:33 schreef popolon het volgende:
Als ik de statistieken vh CBS bekijk is de emigratie de laatste 10 jaar redelijk constant. Ik snap niet waar die verzuurde clown van dat blog het vandaan haalt.
Dus je gaat een reis ondernemen naar het levensgevaarlijke, bloedlinke Nederland, waarvoor bijna elk weldenkend land op deze planeet een negatief reisadvies geeft.quote:Op donderdag 3 november 2011 16:28 schreef cempexo het volgende:
Ja lach maar. Maar ik kan mijn kogelvrije en steekwapenafwerende vest zo gauw niet vinden. Doe ik altijd om als ik in nederland ben. Mijn plain gaat over 3 uur al.
Ach ... wij houden de achterblijvers op de hoogte hoe je ook anders kunt leven, bv leven in vrijheid en ruimte om je heen.quote:Op donderdag 3 november 2011 16:40 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Wat me bij dit soort stumperds - en hier op Fok! hebben we er ook een handvol van - altijd afvraag, is waarom ze dan toch nog steeds de behoefte voelen om zich in het Nederlands te uiten, zich op te winden over situaties in Nederland, enzovoort.
Ze verkondigen vol trots dat ze de deur achter zich hebben dichtgetrokken en ze doen niks anders dan afgeven op Nederland. Prima, mag allemaal, maar kwel jezelf dan niet langer door een band met Nederland te houden. Ga je lekker verdiepen in de afmeting van Noorse fjörden, doe een leuke taalcursus Kroatisch, ga fijn volksdansen in Portugal, maar van ons niet steeds lastig me je sores en verongelijkte gehuil....
Ik ben ruim 11 jaar weg uit NL. De deur heb ik niet dichtgetrokken en houd nog steeds van het land. Als er iets niet goed gaat zal ik het laten weten ook. Ik ben eigenlijk net een Nederlander. Sterker nog ik ben er nog steeds een en dat is nooit anders geweest. Mijn paspoort is het met me eens.quote:Op donderdag 3 november 2011 16:40 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Wat me bij dit soort stumperds - en hier op Fok! hebben we er ook een handvol van - altijd afvraag, is waarom ze dan toch nog steeds de behoefte voelen om zich in het Nederlands te uiten, zich op te winden over situaties in Nederland, enzovoort.
Ze verkondigen vol trots dat ze de deur achter zich hebben dichtgetrokken en ze doen niks anders dan afgeven op Nederland. Prima, mag allemaal, maar kwel jezelf dan niet langer door een band met Nederland te houden. Ga je lekker verdiepen in de afmeting van Noorse fjörden, doe een leuke taalcursus Kroatisch, ga fijn volksdansen in Portugal, maar van ons niet steeds lastig me je sores en verongelijkte gehuil....
Dat kan in NL ook. Ik vind het prima in NL. En als ik NL al zou verlaten tja dan niet verder dan Belgie. Het Bourgondische leven bevalt mij thans zeer goed.quote:Op donderdag 3 november 2011 16:44 schreef cempexo het volgende:
[..]
Ach ... wij houden de achterblijvers op de hoogte hoe je ook anders kunt leven, bv leven in vrijheid en ruimte om je heen.
Met tienduizenden camera's om je heen ?quote:Op donderdag 3 november 2011 16:48 schreef Cherna het volgende:
[..]
Dat kan in NL ook. Ik vind het prima in NL. En als ik NL al zou verlaten tja dan niet verder dan Belgie. Het Bourgondische leven bevalt mij thans zeer goed.
Nergens voor nodig. nederland staat gewoon derde op de ranglijsten waar het goed toeven is. Er blijven dus maar 2 landen over waar het beter als hier is. Dat zie ik niet echt als reden om weg te gaan.quote:Op donderdag 3 november 2011 16:44 schreef cempexo het volgende:
[..]
Ach ... wij houden de achterblijvers op de hoogte hoe je ook anders kunt leven, bv leven in vrijheid en ruimte om je heen.
Doh je bedoelt de UK en met name Londen? of de VS zeker.quote:Op donderdag 3 november 2011 16:53 schreef cempexo het volgende:
[..]
Met tienduizenden camera's om je heen ?
Van waaruit hou je ze op de hoogte? En woon je daar al lang?quote:Op donderdag 3 november 2011 16:44 schreef cempexo het volgende:
[..]
Als dat het geval was zou je vol vreugde vertellen over jouw nieuwe locatie. In plaats daarvan zie ik je alleen maar verbitterd kankeren op Nederland.quote:Op donderdag 3 november 2011 16:44 schreef cempexo het volgende:
[..]
Dat we hoog op die lijsten staan is natuurlijk een direct gevolg van het feit dat zelfs de allergrootste lamballen alles van de staat krijgen.quote:Op donderdag 3 november 2011 16:53 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Nergens voor nodig. nederland staat gewoon derde op de ranglijsten waar het goed toeven is. Er blijven dus maar 2 landen over waar het beter als hier is. Dat zie ik niet echt als reden om weg te gaan.
http://nos.nl/artikel/309(...)wikkelde-landen.html
Maar dan moet ik je teleurstellen. NL staat ook 2e op de ranglijst van de gehele EU als het om werklozen gaat. Dus het aantal lamballen valt nogal mee.quote:Op donderdag 3 november 2011 17:00 schreef Nobu het volgende:
[..]
Dat we hoog op die lijsten staan is natuurlijk een direct gevolg van het feit dat zelfs de allergrootste lamballen alles van de staat krijgen.
Het CBS telt de werkelozen niet mee die onder de 14 uur p week werken. Zo krijg ik ook prachtige cijfers !quote:Op donderdag 3 november 2011 17:05 schreef Cherna het volgende:
[..]
Maar dan moet ik je teleurstellen. NL staat ook 2e op de ranglijst van de gehele EU als het om werklozen gaat. Dus het aantal lamballen valt nogal mee.
Maar het heeft dan ook zijn voordeel. Mocht jou ooit iets overkomen kun je toch ook lekker lamballen?
Dat is een vrij riskante vergelijking aangezien mensen in andere regelingen dan de bijstand niet meetellen in die cijfers.quote:Op donderdag 3 november 2011 17:05 schreef Cherna het volgende:
[..]
Maar dan moet ik je teleurstellen. NL staat ook 2e op de ranglijst van de gehele EU als het om werklozen gaat. Dus het aantal lamballen valt nogal mee.
Heerlijk inderdaad, maar het betekent natuurlijk wel dat die ranking niet laat zien waar je als gemiddelde werknemer het beste zit.quote:Maar het heeft dan ook zijn voordeel. Mocht jou ooit iets overkomen kun je toch ook lekker lamballen?
Aldus de Verenigde Naties...ja en ?quote:Op donderdag 3 november 2011 16:53 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Nergens voor nodig. nederland staat gewoon derde op de ranglijsten waar het goed toeven is. Er blijven dus maar 2 landen over waar het beter als hier is. Dat zie ik niet echt als reden om weg te gaan.
Hoe meer verzuurde azijnzeikers het hier gehad hebben en hun heil ergens anders zoeken, hoe beter.quote:Op donderdag 3 november 2011 16:53 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Dat geef ik toe. Maar laten we wel wezen. Wat is hier dan zo slecht? Ik kan niets ontdekken wat in andere landen beter zou zijn. Tja een expat kan leuk verdienen in het buitenland. Maar maakt NL dat dan slechter?quote:Op donderdag 3 november 2011 17:08 schreef Nobu het volgende:
[..]
Dat is een vrij riskante vergelijking aangezien mensen in andere regelingen dan de bijstand niet meetellen in die cijfers.
[..]
Heerlijk inderdaad, maar het betekent natuurlijk wel dat die ranking niet laat zien waar je als gemiddelde werknemer het beste zit.
De meeste verzuurde azijnzeikersopmerkingen komen van Nederlanders in Nederland die om de een of andere onbegrijpelijke reden vinden dat Nederlanders die naar het buitenland zijn vertrokken een soort landverraders zijn.Zie Uw eigen opmerkingquote:Op donderdag 3 november 2011 17:16 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Hoe meer verzuurde azijnzeikers het hier gehad hebben en hun heil ergens anders zoeken, hoe beter.
Prima...vooral blijven als je dat wilt.quote:Op donderdag 3 november 2011 17:17 schreef Cherna het volgende:
[..]
Dat geef ik toe. Maar laten we wel wezen. Wat is hier dan zo slecht? Ik kan niets ontdekken wat in andere landen beter zou zijn. Tja een expat kan leuk verdienen in het buitenland. Maar maakt NL dat dan slechter?
Je moet het sociaal vangnet zien als een stukje zekerheid dat ook wel eens voor jou van toepassing zou kunnen worden in de toekomst. Ik werk nu 27 jaar in dit land en zolang ik me herinner zijn er altijd werklozen geweest. Ik maak me daar niet druk om.
Prima.quote:Op donderdag 3 november 2011 17:28 schreef cempexo het volgende:
[..]
Prima...vooral blijven als je dat wilt.
Hier:
woonhuis 520 m2 totaal...5000m2 grond....betaald 92.000 euro...de buren 5 km verder...geen deuren op slot...smorgens de herten in mijn tuin...inkomen is landelijk 10% hoger dan nl...onderwijs gratis...medische hulp gratis.enz enz
Klinkt goed. Waar woon je?quote:Op donderdag 3 november 2011 17:28 schreef cempexo het volgende:
[..]
Hier:
woonhuis 520 m2 totaal...5000m2 grond....betaald 92.000 euro...de buren 5 km verder...geen deuren op slot...smorgens de herten in mijn tuin...inkomen is landelijk 10% hoger dan nl...onderwijs gratis...medische hulp gratis.enz enz
Je zult mij niet horen zeggen dat Nederland een slecht land is om in te wonen, ik hecht alleen niet zoveel waarde aan dergelijke statistieken. Mensen die buiten hun schuld om geen inkomen hebben kun je moeilijk in de goot laten liggen lijkt me. Sterker nog, daar draag ik graag aan bij. Helaas zijn er in Nederland dusdanig veel mensen die een of andere uitkering ontvangen dat ik moeite heb om nog te geloven dat ze allemaal niet in staat zijn om deel te nemen aan het arbeidsproces.quote:Op donderdag 3 november 2011 17:17 schreef Cherna het volgende:
[..]
Dat geef ik toe. Maar laten we wel wezen. Wat is hier dan zo slecht? Ik kan niets ontdekken wat in andere landen beter zou zijn. Tja een expat kan leuk verdienen in het buitenland. Maar maakt NL dat dan slechter?
Je moet het sociaal vangnet zien als een stukje zekerheid dat ook wel eens voor jou van toepassing zou kunnen worden in de toekomst. Ik werk nu 27 jaar in dit land en zolang ik me herinner zijn er altijd werklozen geweest. Ik maak me daar niet druk om.
Wat een onzin. Jij leek me gezien jouw eerdere post juist een goed voorbeeld (in positieve zin) van een enthousiast iemand die vol vreugde vertelt over jouw nieuwe locatie. Dat zie ik graag. Dat is heel wat anders dan het verbitterde gekanker van iemand als Cempexoquote:Op donderdag 3 november 2011 17:23 schreef KarinJ. het volgende:
[..]
De meeste verzuurde azijnzeikersopmerkingen komen van Nederlanders in Nederland die om de een of andere onbegrijpelijke reden vinden dat Nederlanders die naar het buitenland zijn vertrokken een soort landverraders zijn.Zie Uw eigen opmerking
Kritiek op een post als deze heeft echt heel weinig te maken met 'het onbegrijpelijk vinden dat mensen naar het buitenland vertrekken' en 'deze mensen als verrader zien'.quote:Op donderdag 3 november 2011 16:28 schreef cempexo het volgende:
[..]
In het vliegtuig oefen ik altijd mijn gezichtsuitdrukking, dat komt zo:
Iedere keer als ik op Schiphol ben word ik door de douane eruit gepikt. Koffers open, fouilleren, vragen stellen.
Ik vroeg dat eens aan zo'n douanebediende. Hij zei tegen me: dat komt omdat u zo vrolijk en opgewekt kijkt en vloeiende nederlands spreek.
Nou en ? vroeg ik
Wel, met die combinatie voldoet u niet aan het normale nederlandse beeld van mensen meneer.
Uiteraard...ergo het is de vrouw die emigratie tegenhoudt, de man wil welquote:Op donderdag 3 november 2011 17:31 schreef Cherna het volgende:
[..]
Prima.
Maar ik hecht ook waarde aan mijn gezin, mijn kennissen, collega's ,carnaval ,de sfeer, verenigingsleven enfin er is voor mij meer dan geld en woongenot alleen. Het is een gevoel.
Moet ergens halverwege Zweden wel lukken. Succes met het vinden van een baan daar.quote:Op donderdag 3 november 2011 17:55 schreef erik666 het volgende:
Ja en in welk land is dat een huis van 92,000 met zo veel grond en de buren tig kilometer verder?????? Welk land???
Rendier herder of beroepsalcoholist zijn volgens mij de enige keuzes.quote:Op donderdag 3 november 2011 18:05 schreef Nobu het volgende:
[..]
Moet ergens halverwege Zweden wel lukken. Succes met het vinden van een baan daar.
Hulde. Tja wat is dat toch met ons Limbo's. Ik kan het ook niet missen.quote:Op donderdag 3 november 2011 18:31 schreef DDDDDaaf het volgende:
Als je in de randstad woont kan ik me goed voorstellen dat Nederland je na verloop van tijd de strot uitkomt, maar ik heb hier in Limburg eigenlijk geen enkele reden om weg te willen. Zaken als levensmiddelen en benzine zijn vlak over de grens in Duitsland een heel stuk goedkoper, het landschap is hier enorm gevarieerd, je woont heerlijk rustig, maar er is in de zgn. "Euregio" meer dan voldoende vermaak te vinden; bioscopen, uitgaansgelegenheden enz. Natuur hebben we bovendien ook nog altijd in overvloed en dan bedoel ik niet een paar weilanden met een koe en twee ganzen tussen de hoogbouw. Alleen is de werkgelegenheid in sommige bedrijfstakken wat lager, maar dan is Eindhoven nog altijd dichtbij...
Oh ja, dat pluspunt was ik nog vergeten!quote:
Beroepskankeraar is een 3e optie. Eentje die deze figuur gekozen heeft.quote:Op donderdag 3 november 2011 18:08 schreef Viajero het volgende:
Rendier herder of beroepsalcoholist zijn volgens mij de enige keuzes.
Klinkt idd goed, en als je oud en krakkemikkig bent, kom je dan hier de bejaardentehuizen vullen of blijf je dan daar? Of als je je baan verliest, is daar ook zoiets als een bijstandsuitkering of kom je dan weer terug? Heb je je NL paspoort nog? Zo ja, valt dat dan ook onder emigratie?quote:Op donderdag 3 november 2011 17:28 schreef cempexo het volgende:
[..]
Hier:
ach jeequote:Op donderdag 3 november 2011 20:54 schreef LXIV het volgende:
Wie beweert dat die mensen emigreren uit H&I-motieven? Misschien zijn ze gewoon op zoek naar rust en ruimte, wat in Nederland moeilijk te vinden is. Of een mooi en betaalbaar huis. Of een klimaat waarbij de zomer langer dan 2 weken duurt. Je weet het niet, het blijkt niet uit de cijfers van het CBS.
Uit economische motieven blijft Nederland toch een van de beste landen. De werkeloosheid is hier erg laag. Jammer dat we zo'n groot deel aan de belastingen afdragen, maar goed. Beter iets om af te dragen dan niets om af te dragen (te hebben).
De enige categorie die in Nederland echt zuur is, is de beter verdienende, jongere alleenstaande. Die mag overal voor betalen en krijgt bijna niks. Maar goed, als jonge alleenstaande heb je natuurlijk ook niet zoveel nodig. Die betaalt de hoofdprijs voor een woning, mag 40 jaar inleggen voor andermans pensioen en heeft zijn hele eigen studie ook mogen betalen.
De rest moet niet janken, het gros (babyboomers, allochtonen, ambtenaren, Grieken, Afrikanen, Franse olijfboeren, tokkies, subsidiefeministen, etc, etc, etc, ) teert indirect allemaal op de zak van die jonge, alleenstaande werker. In z'n véél te dure 'studio' drie-hoog achter.
Oh, zelf ben ik niet zo'n alleenstaande veelverdiener hoor! Ik val juist in meerdere categorieën waar de overheid geld naartoe stuurt.quote:
Rare gedachtengang. Natuurlijk heb ik mijn NL paspoort nog; die krijg ik van de ambassade hier. Ook woon ik alweer ruim 10 jaar niet meer in NL. Voor zover ik weet ben ik nog gewoon welkom in NL. Als dat geen emigratie is wat is het dan wel?quote:Op donderdag 3 november 2011 21:00 schreef Flow3r het volgende:
Mensen die emigreren houden hun Nederlandse paspoort of niet? Want ik vind het niet echt emigratie als een Turk met dubbel paspoort een tijdje in Turkije gaat wonen. Mocht hij ooit terug willlen keren dan kan dat natuurlijk vrij makkelijk.
[..]
Klinkt idd goed, en als je oud en krakkemikkig bent, kom je dan hier de bejaardentehuizen vullen of blijf je dan daar? Of als je je baan verliest, is daar ook zoiets als een bijstandsuitkering of kom je dan weer terug? Heb je je NL paspoort nog? Zo ja, valt dat dan ook onder emigratie?
Ik heb ook een tijdje in het buitenland gewoond namelijk, maar voelde toch niet als emigreren omdat ik altijd zo weer terug kon keren.
De nationaliteit van het land waar je woont aannemen en je Nederlandse paspoort opgeven. Nu verblijf je tijdelijk als een soort gastarbeider in je vluchtland in mijn ogen.quote:Op donderdag 3 november 2011 21:15 schreef Individual het volgende:
Rare gedachtengang. Natuurlijk heb ik mijn NL paspoort nog; die krijg ik van de ambassade hier. Ook woon ik alweer ruim 10 jaar niet meer in NL. Voor zover ik weet ben ik nog gewoon welkom in NL. Als dat geen emigratie is wat is het dan wel?
Een soort gastarbeider in m'n vluchtland!quote:Op donderdag 3 november 2011 21:26 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
De nationaliteit van het land waar je woont aannemen en je Nederlandse paspoort opgeven. Nu verblijf je tijdelijk als een soort gastarbeider in je vluchtland in mijn ogen.
Emigratie is je land verlaten en ergens een nieuw bestaan opbouwen. Ik ken ook mensen die al langer dan 15 jaar in Noorwegen hebben gewoond , weer terug zijn gekomen omdat het daar slechter met ze ging en ze toen ineens weer terugverlangden naar Nederland.quote:Op donderdag 3 november 2011 21:15 schreef Individual het volgende:
[..]
Rare gedachtengang. Natuurlijk heb ik mijn NL paspoort nog; die krijg ik van de ambassade hier. Ook woon ik alweer ruim 10 jaar niet meer in NL. Voor zover ik weet ben ik nog gewoon welkom in NL. Als dat geen emigratie is wat is het dan wel?
quote:Op donderdag 3 november 2011 21:30 schreef Individual het volgende:
Een soort gastarbeider in m'n vluchtland!![]()
Prachtig, die onthoud ik!
Haha, briljant! Een gastarbeider in mijn vluchtland, hoe kom je eropquote:Op donderdag 3 november 2011 21:26 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
De nationaliteit van het land waar je woont aannemen en je Nederlandse paspoort opgeven. Nu verblijf je tijdelijk als een soort gastarbeider in je vluchtland in mijn ogen.
Zijn zij niet een onderdeel van de immigrantenstroom in het land waar zij naartoe gaan?quote:Op woensdag 2 november 2011 18:03 schreef Xingu het volgende:
Het ziet er naar uit dat veel (met name autochtone) Nederlanders, tegenwoordig liever elders in de wereld hun heil zoeken.
Veel gebruikte motieven om het land te verlaten zijn dan ook vaak: verhuftering in de maatschappij, toenemende immigrantenstromingen, graaicultuur van banken en bedrijven, niet gehoord en belazerd worden door de politiek, belastingklimaat, zorgvoorzieningen, open grenzen, de euro en het lidmaatschap in de EU met economisch zwakke broeders.
http://www.cbs.nl/nl-NL/m(...)2011/2011-050-pb.htm
[..]
http://logicfreezone.word(...)reren-uit-nederland/
Emigratie is de actie waarbij mensen hun geboorteland verlaten om zich in het buitenland te vestigen.quote:Op donderdag 3 november 2011 21:31 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]. Maar alle gekheid op een stokje, je kunt van je Nederlandse paspoort af als je wil. Vind ik eigenlijk wel een voorwaarde om jezelf met recht "geëmigreerd" te mogen noemen.
Ik ben van Nederland geemigreerd naar Engeland, van Engeland geemigreerd naar Ierland en van Ierland geemigreerd naar Nederland.quote:Op vrijdag 4 november 2011 12:02 schreef niels0 het volgende:
Emigratie is de actie waarbij mensen hun geboorteland een land verlaten om zich in het buitenland te vestigen.
Vandale..quote:Op vrijdag 4 november 2011 12:12 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Ik ben van Nederland geemigreerd naar Engeland, van Engeland geemigreerd naar Ierland en van Ierland geemigreerd naar Nederland.
vandale.nl zegt het volgende:
emiˇgreˇren -greerde, i geëmigreerd zich in het buitenland vestigen
Heeft niks te maken met een geboorteland
Verder wel eens met de strekking van je verhaal
Emigratie heeft niks te maken met een paspoort.
De gemiddelde PVV stemmende Henk of Ingrid zal hier wel een passend antwoord op hebben denk ikquote:Op vrijdag 4 november 2011 11:01 schreef KarinJ. het volgende:
Och, ik was meer dan welkom in mijn nieuwe woonplaats.
Er werd zelfs een welkomstfeest georganiseerd voor ons.
Midden in de winter ( bij min 10) werd in het bos een groot vuur gemaakt. Bijna alle inwoners van het gehucht waren er. We werden voorgesteld en iedereen klapten voor ons.
Met de barbecue en de nodige duistere drankjes feesten we tot laat in de nacht.
Kijk, als je zķ welkom bent......
Vluchtgedrag!quote:Op vrijdag 4 november 2011 11:01 schreef KarinJ. het volgende:
Midden in de winter ( bij min 10) werd in het bos een groot vuur gemaakt. Bijna alle inwoners van het gehucht waren er. We werden voorgesteld en iedereen klapten voor ons.
Tja, als je in zo'n godvergeten Noors gehucht in de middle of nowhere woont is het natuurlijk ook groot feest als je daar eens in de zoveel jaar een nieuw gezicht ziet. Daar is zo weinig te beleven dat ze elke gelegenheid zullen aangrijpen om een feestje te houden. Dat doen ze hier in de boeren gehuchten waar je niet dood gevonden wil worden ook.quote:Op vrijdag 4 november 2011 11:01 schreef KarinJ. het volgende:
Ze zijn vast al lang bij met enige nieuwe diversiteit in de genenpoel.quote:Op vrijdag 4 november 2011 15:02 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Tja, als je in zo'n godvergeten Noors gehucht in de middle of nowhere woont is het natuurlijk ook groot feest als je daar eens in de zoveel jaar een nieuw gezicht ziet. Daar is zo weinig te beleven dat ze elke gelegenheid zullen aangrijpen om een feestje te houden. Dat doen ze hier in de boeren gehuchten waar je niet dood gevonden wil worden ook.
Laat ze maar. Ze zijn hun zolderkamertje nog nooit af geweest en denken dat ze de hele wereld kennen.quote:Op vrijdag 4 november 2011 16:31 schreef KarinJ. het volgende:
Jaja ik weet het. Je mag je in een ander land niet happy voelen, beter op je plek dan in Nederland......zucht
Gelukkig zijn de verzuurde azijnseikersopmerkingen alleen voor de Nederlanders in het buitenland gereserveerd.
Ze weten wat ze schrijven maar ze weten niet wat het is om in vrijheid, ruimte en in een betere menselijke beschaving te leven. Jij en ik nu wel !!quote:Op vrijdag 4 november 2011 16:31 schreef KarinJ. het volgende:
Jaja ik weet het. Je mag je in een ander land niet happy voelen, beter op je plek dan in Nederland......zucht
Gelukkig zijn de verzuurde azijnseikersopmerkingen alleen voor de Nederlanders in het buitenland gereserveerd.
Waar woon je?quote:Op vrijdag 4 november 2011 17:23 schreef cempexo het volgende:
[..]
Ze weten wat ze schrijven maar ze weten niet wat het is om in vrijheid, ruimte en in een betere menselijke beschaving te leven. Jij en ik nu wel !!
Wie ben jij (of ik) om daar over te oordelen? Omdat wij toevallig bijv. iedere vrijdag 'singing with the stars' kunnen kijken en misschien wel 's werelds beste (maar zwaar overbelaste) infrastructuur hebben, hoeft Nederland toch niet meteen een paradijs op aarde te zijn voor iedereen? Als je echt van (leven in de) natuur houdt, lijkt Nederland me bijv. eerder de hel op aarde...quote:Op vrijdag 4 november 2011 17:18 schreef spookje-van-het-noorden het volgende:
emigreren door de immigranteninstroom, en zelf wel immigrant willen worden ... uh ja![]()
zeikerd, nederland is vergerleken met de meeste landen een paradijs!
Als jij houdt van leven in de natuur, gek bent op bossen, vaak grote boswandelingen wilt maken , en daar rustig vrijstaand wilt wonen, dan heb je in de Randstad helemaal niks te zoeken. Tenzij je wellicht als multimiljonair in een gigantisch huis in Wassenaar woont, niet ver van Meijendel. Ik vind dat je in Wassenaar niet dat "Ranstad-gevoel'' hebt, maar dat is natuurlijk een specifieke rijke, rustige gemeente. Je ziou niet zeggen dat je daar vlak bij Den Haag zit, terwijl het wel zo is.quote:Op vrijdag 4 november 2011 17:36 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Wie ben jij (of ik) om daar over te oordelen? Omdat wij toevallig bijv. iedere vrijdag 'singing with the stars' kunnen kijken en misschien wel 's werelds beste (maar zwaar overbelaste) infrastructuur hebben, hoeft Nederland toch niet meteen een paradijs op aarde te zijn voor iedereen? Als je echt van (leven in de) natuur houdt, lijkt Nederland me bijv. eerder de hel op aarde...
En weg stiltequote:met t bootje met 50 km per uur over t water scheren,
Ik zeg niet dat Wassenaar echt natuur is, maar voor Randtstad-begrippen is Wassenaar wel echt natuur. Maar in de Scandinavische landen is het bekend dat er plenty natuur is, dan zie je Wassenaar en omgeving niet meer als natuur, denk ik.quote:Op vrijdag 4 november 2011 18:55 schreef KarinJ. het volgende:
Als je denkt dart Wassenaar natuur is, heb je geen idee wat echte natuur inhoudt.
Dat klinkt wel heel mooi.quote:Op vrijdag 4 november 2011 18:55 schreef KarinJ. het volgende:
Inderdaad @sempexo!
Als je denkt dart Wassenaar natuur is, heb je geen idee wat echte natuur inhoudt.
*Ik loop vanuit mijn huisje zo mijn bos in.
Hoor de waterval van de rivier als het water hoog staat.
Mijn uitzicht op de bergen veranderd soms wel met het uur, verveelt dus nooit
Hoor stilte....U weet wel NIETS
Weet wat donker is.....U weet wel echt NIETS zien. Waardeer de maan en weet welke stand ze heeft.
Zie de melkweg
Zomers leef je buiten, knutselen, barbecueën, zwemmen in een meertje met waterval, met t bootje met 50 km per uur over t water scheren, luieren, nietsdoen....
De herfst is kort maar prachtig. De bomen kleuren rood en goud. De laatste buitenklussn worden gedaan en ik zoek paddenstoelen en bessen in het bos.De appels worden tot wijn gemaakt en de bessen tot jam
De winters zijn koud, maar veel aangenamer dan die in Nederland. Temperaturen tot onder de min 20, een meter sneeuw ( of meer) dan leef je binnen bij de houtkachels met een goed boek ga wat vaker mijn sauna in
De economie draait gewoon door, alleen wat langzamer
De lente....het lange wachten tot de sneeuw weg is, en dan....een explosie van kleur. Bloemen,vlinders...de natuur viert feest.
De reeën komen mijn planten opeten. Moeder met de jongen van vorig jaar.
Nog even en het is weer zomer, dan is het kringetje rond.
quote:Op donderdag 3 november 2011 10:56 schreef SemperSenseo het volgende:
[..]
Wat ik ook mis is dat een hoop hoogopgeleide ingenieurs en wetenschappers emigreren vanwege gebrek aan banen hier. Dit terwijl we juist dit soort mensen nodig hebben.
quote:Op donderdag 3 november 2011 16:40 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
En dan komen ze hier zeiken en zielig doen. Waarschijnlijk omdat ze willen dat wij hen gaan smeken te blijven, omdat ze zelf vinden dat het zulke geweldige mensen zijn die de waarheid in pacht hebben. Ze willen ons doen geloven dat NL er op achteruit gaat als zij weggaanquote:Op donderdag 3 november 2011 17:16 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Hoe meer verzuurde azijnzeikers het hier gehad hebben en hun heil ergens anders zoeken, hoe beter.
Het klinkt een beetje alsof je jezelf aan het overtuigen bent. Heb je heimwee naar NL?quote:Op vrijdag 4 november 2011 18:55 schreef KarinJ. het volgende:
Inderdaad @sempexo!
Weet wat donker is.....U weet wel echt NIETS zien. Waardeer de maan en weet welke stand ze heeft.
Zie de melkweg
Zomers leef je buiten, knutselen, barbecueën, zwemmen in een meertje met waterval, met t bootje met 50 km per uur over t water scheren, luieren, nietsdoen....
De herfst is kort maar prachtig. De bomen kleuren rood en goud. De laatste buitenklussn worden gedaan en ik zoek paddenstoelen en bessen in het bos.De appels worden tot wijn gemaakt en de bessen tot jam
De winters zijn koud, maar veel aangenamer dan die in Nederland. Temperaturen tot onder de min 20, een meter sneeuw ( of meer) dan leef je binnen bij de houtkachels met een goed boek ga wat vaker mijn sauna in
De lente....het lange wachten tot de sneeuw weg is, en dan....een explosie van kleur. Bloemen,vlinders...de natuur viert feest.
Goede redenen om ervan tussen te gaan idd.quote:verhuftering in de maatschappij, toenemende immigrantenstromingen, graaicultuur van banken en bedrijven, niet gehoord en belazerd worden door de politiek, belastingklimaat, zorgvoorzieningen, open grenzen, de euro en het lidmaatschap in de EU met economisch zwakke broeders.
Daar waar geen nederlandsche socialisten en meelopende vrienden zijn...quote:Op zaterdag 5 november 2011 07:29 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Goede redenen om ervan tussen te gaan idd.
Maar waarheen? Weet iemand een plek waar deze dingen niet aan de orde zijn?
nooit zo over nagedacht maar inderdaad, de meeste emigranten die ik ken zijn over het algemeen behoorlijk rechts reorienteerdquote:Op donderdag 3 november 2011 07:26 schreef cempexo het volgende:
[..]
Linkse mensen hebben geen lef om te emigreren...hebben wel veel opvoedkundige praatjes voor anderen.
ik zie een iets te rooskleurig beeld hier....ik zou ook niet meer terug willen naar Nederland maar om nu alleen voor de prachtige natuur, stilte en donkerte van NZ te emigreren.....quote:Op vrijdag 4 november 2011 18:55 schreef KarinJ. het volgende:
Inderdaad @sempexo!
Zie de melkweg
Weet ik niet hoor, de afgelopen decennia hebben we toch veel te maken gehad met het zg. neo-liberalisme.quote:Op zaterdag 5 november 2011 07:40 schreef cempexo het volgende:
[..]
Daar waar geen nederlandsche socialisten en meelopende vrienden zijn...
dit dusquote:Op zaterdag 5 november 2011 07:21 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Het klinkt een beetje alsof je jezelf aan het overtuigen bent. Heb je heimwee naar NL?
Linkschmensen zijn groepsmensen. Hun afhankelijkheid is de basis van wat anderen zeggen en doen.quote:Op zaterdag 5 november 2011 07:46 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
nooit zo over nagedacht maar inderdaad, de meeste emigranten die ik ken zijn over het algemeen behoorlijk rechts reorienteerd
Das gek. Van al die allochtonen die hier ophemelen over hun land van afkomst, tot zelfs demonstreren voor rechten daarginds, zie ik je nooit soortgelijks zeggen.quote:Op donderdag 3 november 2011 16:40 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 3 november 2011 21:26 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Wat een onzin. Ik ken hier mensen die bijv. op hun 40e naar de VS zijn vertrokken, nu 60 zijn, en Nederlander blijven met een Green card. Waarom? Omdat je alleen als Nederlander recht hebt op het pensioen waar hij toch van zijn 20e tot zijn 40e voor gewerkt heeft. En terecht, van een half pensioen kun je straks ook niet leven, dus dat wordt combineren. En zo doen veel oud-emigranten het trouwens, veel van de migranten die nu met pensioen zijn, en in de jaren 60 of zo zijn vertrokken, hebben toch vaak 10, 15 jaar in Nederland gewerkt, en dus gewoon recht op pensioen over die jaren.quote:Op donderdag 3 november 2011 21:31 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
. Maar alle gekheid op een stokje, je kunt van je Nederlandse paspoort af als je wil. Vind ik eigenlijk wel een voorwaarde om jezelf met recht "geëmigreerd" te mogen noemen.
dit dus.... ik heb dan wel een Nederlans paspoort en voel me altijd nog Nedelander maar NZ is thuisquote:Op zaterdag 5 november 2011 09:19 schreef maartena het volgende:
Ga jij een Nederlander in Australië die in de jaren 60, toen je nog niet eens kon BELLEN naar Australië, (of alleen tegen een half maand salaris voor 2 minuten), en echt alles heeft achtergelaten..... dat ie toch niet geëmigreerd is, omdat ie er voor gekozen heeft niet de Australische nationaliteit aan te nemen.
Dit is iets wat je als iemand die nooit voor langere tijd in het buitenland hebt gewoond, niet kunt begrijpen denk ik. Want ik ben toch als Nederlander geboren, en ik identificeer me met de Nederlandse cultuur, net zoals een Turk zich met de Turkse cultuur identificeert. Als je echt denkt dat als je een mens verplaatst van A naar B, dat ie alles "A" moet vergeten, en 100% "B" gaat worden, dan heb je denk ik niet echt veel mensenkennis.... want dat gebeurd gewoon niet.quote:Op donderdag 3 november 2011 16:40 schreef Elfletterig het volgende:
Als je je randstad-oogkleppen op houdt, en nooit eens een stap over de grens zet (en dat hoeft niet ver) dan is een stadspark wellicht al "natuur" natuurlijk.quote:Op vrijdag 4 november 2011 19:16 schreef StarmanFR het volgende:
Ik zeg niet dat Wassenaar echt natuur is, maar voor Randtstad-begrippen is Wassenaar wel echt natuur.
perfect verwoord Maartenquote:Op zaterdag 5 november 2011 09:29 schreef maartena het volgende:
[..]
Dit is iets wat je als iemand die nooit voor langere tijd in het buitenland hebt gewoond, niet kunt begrijpen denk ik. Want ik ben toch als Nederlander geboren, en ik identificeer me met de Nederlandse cultuur, net zoals een Turk zich met de Turkse cultuur identificeert. Als je echt denkt dat als je een mens verplaatst van A naar B, dat ie alles "A" moet vergeten, en 100% "B" gaat worden, dan heb je denk ik niet echt veel mensenkennis.... want dat gebeurd gewoon niet.
Nog steeds gaat er bij mij een Oranje T-Shirt aan als Nederland tegen de VS zou voetballen, en ik denk dat dat tot mijn dood zal blijven gebeuren, of ik nu Amerikaans staatsburger ben of niet. Ik vier Sinterklaas met mijn vrouw, ik drink graag een pilsje in de kroeg met wat andere Nederlanders, en ik luister nog steeds graag naar Nederlandse muziek.
Ik zie de voordelen in van beide landen, ik zie ook de nadelen in van beide landen. Ik heb intussen 10+ jaar ervaring als volwassene in beide landen, en dat geeft je een hele hoop ervaring.
Maar oh wee als je eens een keer klaagt over Nederland..... hier op FOK! zijn er dan altijd weer van die figuren die dan roepen: "Hou je mond, je bent hier toch vertrokken, DUS heb je geen recht van spreken." - En diezelfde figuren schelden twee topics verderop bij wijze van spreken over de Amerikaanse stereotypen, want dat mag natuurlijk wel als je er niet woont en je informatie voornamelijk van Internet en televisie haalt.
Schei toch uit. Ik ben gelukkig waar ik ben, ik ben een Nederlander in Amerika, en ik ben een Amerikaan met Nederlandse achtergrond. En daar maak ik geen onderscheid in.
Ben dan wel benieuwd wat je het eerste opvalt of tegen staat.quote:Op zaterdag 5 november 2011 07:27 schreef niels0 het volgende:
Nederland is al heel lang mijn Nederland niet meer. Ik was er laatst even. Ik wist niet hoe snel ik weer een ticket moest boeken. Toch nog 3 dagen uitgehouden![]()
Makkelijk herkenbaarquote:Op zaterdag 5 november 2011 09:29 schreef maartena het volgende:
[..]
Dit is iets wat je als iemand die nooit voor langere tijd in het buitenland hebt gewoond, niet kunt begrijpen denk ik. Want ik ben toch als Nederlander geboren, en ik identificeer me met de Nederlandse cultuur, net zoals een Turk zich met de Turkse cultuur identificeert. Als je echt denkt dat als je een mens verplaatst van A naar B, dat ie alles "A" moet vergeten, en 100% "B" gaat worden, dan heb je denk ik niet echt veel mensenkennis.... want dat gebeurd gewoon niet.
Nog steeds gaat er bij mij een Oranje T-Shirt aan als Nederland tegen de VS zou voetballen, en ik denk dat dat tot mijn dood zal blijven gebeuren, of ik nu Amerikaans staatsburger ben of niet. Ik vier Sinterklaas met mijn vrouw, ik drink graag een pilsje in de kroeg met wat andere Nederlanders, en ik luister nog steeds graag naar Nederlandse muziek.
Ik zie de voordelen in van beide landen, ik zie ook de nadelen in van beide landen. Ik heb intussen 10+ jaar ervaring als volwassene in beide landen, en dat geeft je een hele hoop ervaring.
Maar oh wee als je eens een keer klaagt over Nederland..... hier op FOK! zijn er dan altijd weer van die figuren die dan roepen: "Hou je mond, je bent hier toch vertrokken, DUS heb je geen recht van spreken." - En diezelfde figuren schelden twee topics verderop bij wijze van spreken over de Amerikaanse stereotypen, want dat mag natuurlijk wel als je er niet woont en je informatie voornamelijk van Internet en televisie haalt.
Schei toch uit. Ik ben gelukkig waar ik ben, ik ben een Nederlander in Amerika, en ik ben een Amerikaan met Nederlandse achtergrond. En daar maak ik geen onderscheid in.
De enige reden waarom ik ooit uit Nederland zou kunnen vertrekken zou ook vanwege het ontbreken van rust en natuur hier zijn. En als het allemaal zo bleef als het was dan ging het nog, maar als je alleen al ziet hoeveel er volgeplempt is de afgelopen 15 jaar, zeker in Brabant.quote:Op zaterdag 5 november 2011 10:11 schreef KarinJ. het volgende:
Voor alle amateur-psychologen: Nee ik heb geen heiwee naar Nederland.
Ik wilde alleen laten zien wat het verschil is tussen leven in de echte natuur en leven in "de natuur"van Wassenaar.
Het enige wat ik echt mis zijn de mensen waarvan ik hou. Niet naar het ziekenhuis kunnen als mijn schoonvader opgenomen is, niet ff op de koffie bij mijn vriendin dat soort dingen.
We gaan 1 a 2 keer per jaar naar Nederland om die mensen op te zoeken.En natuurlijk is het leuk om de krenten uit de pap van ons "vorige"leven eruit te halen. Een haring eten, en n patatje oorlog, rondrijden in de polder, een jointje roken, ff winkelen....
Als we iedereen geknuffeld en gesproken hebben zijn we altijd weer blij naar huis te gaan...hier is mijn thuis
Wat ons opvalt als we weer eens in Nederland zijn.
Het lawaai ( ook 's nachts) het licht overal, iedereen heeft haast, we zijn anoniem, de gedrochten die zijn gebouwd in de stad waar we 10 jaar gewoond hebben.
Gaan we naar Amsterdam, is de kroeg waar we wel eens naar toe gingen verdwenen ( gesloopt) en de zaak die het perfecte broodje bakkeljouw maakte is in een kip restaurant veranderd.
We merken dat we steeds meer toerist zijn, en dan is Nederland best leuk.
Het gaat natuurlijk om immigratiestromen uit Islamitische en negroide landen. Dat weet je best.quote:Op donderdag 3 november 2011 22:07 schreef rakotto het volgende:
[..]
Zijn zij niet een onderdeel van de immigrantenstroom in het land waar zij naartoe gaan?![]()
Anyway, emigratie staat hier ook mijn lijstje. Hoofdreden het weer en het te dure leven.
Op Schiphol? Mensen pleuren hun zooi op straat, NSers hebben geen of onjuiste info, dat soort dingen.quote:Op zaterdag 5 november 2011 09:43 schreef Aether het volgende:
[..]
Ben dan wel benieuwd wat je het eerste opvalt of tegen staat.
Mij vallen bepaalde zaken op Schiphol al op na een week weg te zijn geweest.
makkelijk herkenbaar...ik vertrek dinsdag naar nl, voor een paar dagen...heb er eigenlijk geen zin in !!quote:Op zaterdag 5 november 2011 10:11 schreef KarinJ. het volgende:
Voor alle amateur-psychologen: Nee ik heb geen heiwee naar Nederland.
Ik wilde alleen laten zien wat het verschil is tussen leven in de echte natuur en leven in "de natuur"van Wassenaar.
Het enige wat ik echt mis zijn de mensen waarvan ik hou. Niet naar het ziekenhuis kunnen als mijn schoonvader opgenomen is, niet ff op de koffie bij mijn vriendin dat soort dingen.
We gaan 1 a 2 keer per jaar naar Nederland om die mensen op te zoeken.En natuurlijk is het leuk om de krenten uit de pap van ons "vorige"leven eruit te halen. Een haring eten, en n patatje oorlog, rondrijden in de polder, een jointje roken, ff winkelen....
Als we iedereen geknuffeld en gesproken hebben zijn we altijd weer blij naar huis te gaan...hier is mijn thuis
Wat ons opvalt als we weer eens in Nederland zijn.
Het lawaai ( ook 's nachts) het licht overal, iedereen heeft haast, we zijn anoniem, de gedrochten die zijn gebouwd in de stad waar we 10 jaar gewoond hebben.
Gaan we naar Amsterdam, is de kroeg waar we wel eens naar toe gingen verdwenen ( gesloopt) en de zaak die het perfecte broodje bakkeljouw maakte is in een kip restaurant veranderd.
We merken dat we steeds meer toerist zijn, en dan is Nederland best leuk.
Nederland is misschien niet veranderd, maar wij, we zijn "vernoorst" , hebben minder stress en leven meer naar de natuur.Écht Noors zullen we nooit worden, Neder-Noor is goed genoeg.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |