Klinkt goed. Waar woon je?quote:Op donderdag 3 november 2011 17:28 schreef cempexo het volgende:
[..]
Prima...vooral blijven als je dat wilt.
Hier:
woonhuis 520 m2 totaal...5000m2 grond....betaald 92.000 euro...de buren 5 km verder...geen deuren op slot...smorgens de herten in mijn tuin...inkomen is landelijk 10% hoger dan nl...onderwijs gratis...medische hulp gratis.enz enz
Je zult mij niet horen zeggen dat Nederland een slecht land is om in te wonen, ik hecht alleen niet zoveel waarde aan dergelijke statistieken. Mensen die buiten hun schuld om geen inkomen hebben kun je moeilijk in de goot laten liggen lijkt me. Sterker nog, daar draag ik graag aan bij. Helaas zijn er in Nederland dusdanig veel mensen die een of andere uitkering ontvangen dat ik moeite heb om nog te geloven dat ze allemaal niet in staat zijn om deel te nemen aan het arbeidsproces.quote:Op donderdag 3 november 2011 17:17 schreef Cherna het volgende:
[..]
Dat geef ik toe. Maar laten we wel wezen. Wat is hier dan zo slecht? Ik kan niets ontdekken wat in andere landen beter zou zijn. Tja een expat kan leuk verdienen in het buitenland. Maar maakt NL dat dan slechter?
Je moet het sociaal vangnet zien als een stukje zekerheid dat ook wel eens voor jou van toepassing zou kunnen worden in de toekomst. Ik werk nu 27 jaar in dit land en zolang ik me herinner zijn er altijd werklozen geweest. Ik maak me daar niet druk om.
Wat een onzin. Jij leek me gezien jouw eerdere post juist een goed voorbeeld (in positieve zin) van een enthousiast iemand die vol vreugde vertelt over jouw nieuwe locatie. Dat zie ik graag. Dat is heel wat anders dan het verbitterde gekanker van iemand als Cempexoquote:Op donderdag 3 november 2011 17:23 schreef KarinJ. het volgende:
[..]
De meeste verzuurde azijnzeikersopmerkingen komen van Nederlanders in Nederland die om de een of andere onbegrijpelijke reden vinden dat Nederlanders die naar het buitenland zijn vertrokken een soort landverraders zijn.Zie Uw eigen opmerking
Kritiek op een post als deze heeft echt heel weinig te maken met 'het onbegrijpelijk vinden dat mensen naar het buitenland vertrekken' en 'deze mensen als verrader zien'.quote:Op donderdag 3 november 2011 16:28 schreef cempexo het volgende:
[..]
Ja lach maar. Maar ik kan mijn kogelvrije en steekwapenafwerende vest zo gauw niet vinden. Doe ik altijd om als ik in nederland ben. Mijn plain gaat over 3 uur al.
In het vliegtuig oefen ik altijd mijn gezichtsuitdrukking, dat komt zo:
Iedere keer als ik op Schiphol ben word ik door de douane eruit gepikt. Koffers open, fouilleren, vragen stellen.
Ik vroeg dat eens aan zo'n douanebediende. Hij zei tegen me: dat komt omdat u zo vrolijk en opgewekt kijkt en vloeiende nederlands spreek.
Nou en ? vroeg ik
Wel, met die combinatie voldoet u niet aan het normale nederlandse beeld van mensen meneer.
Uiteraard...ergo het is de vrouw die emigratie tegenhoudt, de man wil welquote:Op donderdag 3 november 2011 17:31 schreef Cherna het volgende:
[..]
Prima.
Maar ik hecht ook waarde aan mijn gezin, mijn kennissen, collega's ,carnaval ,de sfeer, verenigingsleven enfin er is voor mij meer dan geld en woongenot alleen. Het is een gevoel.
Moet ergens halverwege Zweden wel lukken. Succes met het vinden van een baan daar.quote:Op donderdag 3 november 2011 17:55 schreef erik666 het volgende:
Ja en in welk land is dat een huis van 92,000 met zo veel grond en de buren tig kilometer verder?????? Welk land???
Rendier herder of beroepsalcoholist zijn volgens mij de enige keuzes.quote:Op donderdag 3 november 2011 18:05 schreef Nobu het volgende:
[..]
Moet ergens halverwege Zweden wel lukken. Succes met het vinden van een baan daar.
Hulde. Tja wat is dat toch met ons Limbo's. Ik kan het ook niet missen.quote:Op donderdag 3 november 2011 18:31 schreef DDDDDaaf het volgende:
Als je in de randstad woont kan ik me goed voorstellen dat Nederland je na verloop van tijd de strot uitkomt, maar ik heb hier in Limburg eigenlijk geen enkele reden om weg te willen. Zaken als levensmiddelen en benzine zijn vlak over de grens in Duitsland een heel stuk goedkoper, het landschap is hier enorm gevarieerd, je woont heerlijk rustig, maar er is in de zgn. "Euregio" meer dan voldoende vermaak te vinden; bioscopen, uitgaansgelegenheden enz. Natuur hebben we bovendien ook nog altijd in overvloed en dan bedoel ik niet een paar weilanden met een koe en twee ganzen tussen de hoogbouw. Alleen is de werkgelegenheid in sommige bedrijfstakken wat lager, maar dan is Eindhoven nog altijd dichtbij...
Oh ja, dat pluspunt was ik nog vergeten!quote:
Beroepskankeraar is een 3e optie. Eentje die deze figuur gekozen heeft.quote:Op donderdag 3 november 2011 18:08 schreef Viajero het volgende:
Rendier herder of beroepsalcoholist zijn volgens mij de enige keuzes.
Klinkt idd goed, en als je oud en krakkemikkig bent, kom je dan hier de bejaardentehuizen vullen of blijf je dan daar? Of als je je baan verliest, is daar ook zoiets als een bijstandsuitkering of kom je dan weer terug? Heb je je NL paspoort nog? Zo ja, valt dat dan ook onder emigratie?quote:Op donderdag 3 november 2011 17:28 schreef cempexo het volgende:
[..]
Prima...vooral blijven als je dat wilt.
Hier:
woonhuis 520 m2 totaal...5000m2 grond....betaald 92.000 euro...de buren 5 km verder...geen deuren op slot...smorgens de herten in mijn tuin...inkomen is landelijk 10% hoger dan nl...onderwijs gratis...medische hulp gratis.enz enz
ach jeequote:Op donderdag 3 november 2011 20:54 schreef LXIV het volgende:
Wie beweert dat die mensen emigreren uit H&I-motieven? Misschien zijn ze gewoon op zoek naar rust en ruimte, wat in Nederland moeilijk te vinden is. Of een mooi en betaalbaar huis. Of een klimaat waarbij de zomer langer dan 2 weken duurt. Je weet het niet, het blijkt niet uit de cijfers van het CBS.
Uit economische motieven blijft Nederland toch een van de beste landen. De werkeloosheid is hier erg laag. Jammer dat we zo'n groot deel aan de belastingen afdragen, maar goed. Beter iets om af te dragen dan niets om af te dragen (te hebben).
De enige categorie die in Nederland echt zuur is, is de beter verdienende, jongere alleenstaande. Die mag overal voor betalen en krijgt bijna niks. Maar goed, als jonge alleenstaande heb je natuurlijk ook niet zoveel nodig. Die betaalt de hoofdprijs voor een woning, mag 40 jaar inleggen voor andermans pensioen en heeft zijn hele eigen studie ook mogen betalen.
De rest moet niet janken, het gros (babyboomers, allochtonen, ambtenaren, Grieken, Afrikanen, Franse olijfboeren, tokkies, subsidiefeministen, etc, etc, etc, ) teert indirect allemaal op de zak van die jonge, alleenstaande werker. In z'n véél te dure 'studio' drie-hoog achter.
Oh, zelf ben ik niet zo'n alleenstaande veelverdiener hoor! Ik val juist in meerdere categorieën waar de overheid geld naartoe stuurt.quote:
Rare gedachtengang. Natuurlijk heb ik mijn NL paspoort nog; die krijg ik van de ambassade hier. Ook woon ik alweer ruim 10 jaar niet meer in NL. Voor zover ik weet ben ik nog gewoon welkom in NL. Als dat geen emigratie is wat is het dan wel?quote:Op donderdag 3 november 2011 21:00 schreef Flow3r het volgende:
Mensen die emigreren houden hun Nederlandse paspoort of niet? Want ik vind het niet echt emigratie als een Turk met dubbel paspoort een tijdje in Turkije gaat wonen. Mocht hij ooit terug willlen keren dan kan dat natuurlijk vrij makkelijk.
[..]
Klinkt idd goed, en als je oud en krakkemikkig bent, kom je dan hier de bejaardentehuizen vullen of blijf je dan daar? Of als je je baan verliest, is daar ook zoiets als een bijstandsuitkering of kom je dan weer terug? Heb je je NL paspoort nog? Zo ja, valt dat dan ook onder emigratie?
Ik heb ook een tijdje in het buitenland gewoond namelijk, maar voelde toch niet als emigreren omdat ik altijd zo weer terug kon keren.
De nationaliteit van het land waar je woont aannemen en je Nederlandse paspoort opgeven. Nu verblijf je tijdelijk als een soort gastarbeider in je vluchtland in mijn ogen.quote:Op donderdag 3 november 2011 21:15 schreef Individual het volgende:
Rare gedachtengang. Natuurlijk heb ik mijn NL paspoort nog; die krijg ik van de ambassade hier. Ook woon ik alweer ruim 10 jaar niet meer in NL. Voor zover ik weet ben ik nog gewoon welkom in NL. Als dat geen emigratie is wat is het dan wel?
Een soort gastarbeider in m'n vluchtland!quote:Op donderdag 3 november 2011 21:26 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
De nationaliteit van het land waar je woont aannemen en je Nederlandse paspoort opgeven. Nu verblijf je tijdelijk als een soort gastarbeider in je vluchtland in mijn ogen.
Emigratie is je land verlaten en ergens een nieuw bestaan opbouwen. Ik ken ook mensen die al langer dan 15 jaar in Noorwegen hebben gewoond , weer terug zijn gekomen omdat het daar slechter met ze ging en ze toen ineens weer terugverlangden naar Nederland.quote:Op donderdag 3 november 2011 21:15 schreef Individual het volgende:
[..]
Rare gedachtengang. Natuurlijk heb ik mijn NL paspoort nog; die krijg ik van de ambassade hier. Ook woon ik alweer ruim 10 jaar niet meer in NL. Voor zover ik weet ben ik nog gewoon welkom in NL. Als dat geen emigratie is wat is het dan wel?
quote:Op donderdag 3 november 2011 21:30 schreef Individual het volgende:
Een soort gastarbeider in m'n vluchtland!![]()
Prachtig, die onthoud ik!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |