Ben heel benieuwd naar kwaliteit in en kwaliteit uit. Heb wel een bepaald vermoeden...quote:Op maandag 21 januari 2013 07:09 schreef QBay het volgende:
Yes, iedereen wil het zinkende schip dat Nederland heet verlaten![]()
.
Overigens valt 144.175 emigranten echt best mee, er komen ook weer meer dan 100.000 immigranten het land in.
Wel als de baan Pools nodig heeft als requirement en ze bijv. onderaan de trap kunnen beginnen. Vaak zie je ze dus eerst een aantal jaar werken in een cafe, dan een MSc in Londen doen en vanuit daar iets hogerop proberen.quote:Op maandag 21 januari 2013 14:32 schreef Igen het volgende:
[..]
En dat lukt met zo'n niet-zo-veel-voorstellend Pools diploma?
Klopt. Ik heb vaak gevlogen van Krakow-NL en ben daar wel eens gasten tegengekomen die met het hele gezin naar Nederland zijn verhuist. En het verhaal was simpel, moeder pakte alle landen er eens bij, Nederland, Belgie, Luxemburg, etc. Waar is het het beste vertoeven? Waar kunnen we het beste geld verdienen? Toen zijn ze met het gezin naar Nederland verhuist en daar gaan werken, monteur, boerderij etc. Gemiddeld salaris in Polen zal zo rond de 10-12k euro zijn?quote:Die vacatures zie ik ook wel vaker ja. Voor plaatselijke begrippen schijnt dat trouwens nog best heel goed te verdienen. Een minimumloon in Nederland is in Roemenië of Portugal al gauw een topinkomen.
Naja, dat een politie-agent geld in eigen zak steekt is niet erg normaalquote:O ja. Maar dat is toch niet zo erg? Tenminste, niet voor jou als slachtoffer. Of word je op de bon geslingerd voor je überhaupt een kaartje kan kopen?
Om nog maar even door te gaan.. moeder die bij een bedrijf werkt geeft baas geld of kado's om haar eigen kinderen ook bij het bedrijf te krijgen. And the list goes on and on ..quote:Ik vond het irritant toen ik in Slowakije bij de chauffeur een buskaartje + bagagekaartje moest kopen. Laten we zeggen 1 euro + 50 cent. Hij print het buskaartje, ik geef 'm 1,50 euro, hij geeft geen wisselgeld en print dan het bagagekaartje en wil nog 50 cent daarvoor. En een mede-passagier zei dat dat doodnormaal was.Bedrag stelt niks voor natuurlijk, maar ik was goed pissig om het principe.
Niet te vergeten de mensen die net over de grens gaan wonen of weer terug in Nederland gaan wonen.quote:Op maandag 21 januari 2013 09:55 schreef Fides het volgende:
Ik herinner me dat er laatst zo'n topic was en toen bleek na nadere inspectie van de CBS cijfers het vooral om een groeiend aantal re-migranten+groeiend aantal EU immigrajten te gaan. Oude Hassan gaat weer terug naar Turkije, Chinezen en Zuid-Amerikanen gaan ook weer terug en verder komen er hier vooral Oost-Europeanen bij.
Kost niks, maar dan heb je ook niks?quote:Op maandag 21 januari 2013 14:40 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Om dan toch nog maar even in het kort te zeggen, waarom dan wel Polen? Het is stront goedkoop. Thats itEn je bent zo het land uit met het vliegtuig. Ryanair is niet duur
Krakow is best oke hoor. Geinig centrum, 2 uur van Zakopane af (Skien!) en goedkoop. Best oke om er een aantal week in het jaar te vertoeven. Huur van een studio is zo'n 250/300 euro in de maand.quote:Op maandag 21 januari 2013 14:52 schreef Igen het volgende:
[..]
Kost niks, maar dan heb je ook niks?
Er zijn volgens mij wel plekken waar het beter kan. Waar het goedkoop is maar je voor dat weinige geld dan tenminste wel lekker eten, mooi weer en/of een mooi landschap krijgt. Dan denk ik aan Portugal, Tsjechië, Bulgarije...
Prima lijkt me. Door de vergrijzing is er mogelijk wel een tekort aan werknemers tegen die tijd.quote:Op maandag 21 januari 2013 14:29 schreef ocho het volgende:
Hoe zou het met Nederland gaan over ongeveer 10 jaar ?
Iedereen werkt maar nog is er niet genoeg geld voor het sociale systeemquote:Op maandag 21 januari 2013 15:18 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Prima lijkt me. Door de vergrijzing is er mogelijk wel een tekort aan werknemers tegen die tijd.
Is dat zo?quote:Op maandag 21 januari 2013 15:19 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Iedereen werkt maar nog is er niet genoeg geld voor het sociale systeem
En omdat er zoveel afhankelijken zijn is hervormen vrijwel onmogelijk.quote:Op maandag 21 januari 2013 15:19 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Iedereen werkt maar nog is er niet genoeg geld voor het sociale systeem
Neder *knak* landquote:Op maandag 21 januari 2013 15:40 schreef BlaZ het volgende:
[..]
En omdat er zoveel afhankelijken zijn is hervormen vrijwel onmogelijk.
Waar ga je naar toe en wat is de reden? (gewoon interesse)quote:
Waarom? omdat ze het zat zijn hier? Omdat ze een goede opleiding hebben genoten en hun loon moeten afstaan omdat bepaalde groepen mensen van gratis geld moeten worden voorzien.quote:Op maandag 21 januari 2013 06:41 schreef arjan1212 het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)reren_massaal__.html
Afgelopen jaar pakten 144.175 landgenoten hun biezen. Uit actuele CBS-cijfers blijkt dat er ten opzichte van de laatste jaren opnieuw sprake is van een stijging van het aantal emigranten. In 2011 ging het om 133.194 (365 per dag) emigranten en in 2010 nog om 121.351 (333 per dag).
Waarom emigreren er zoveel mensen, is dit slecht voor nederland en moet de overheid proberen om dit tegen te gaan?
Ik woon sinds maart in Bulgarije. Omdat ik helemaal klaar was met het in Nederland wonen en werken. Ik blijf hier tot ik een mooie aanbieding in een ander land krijg. Uiteindelijk zie ik mezelf over een jaar of twintig in Zweeds Lapland wonen.quote:Op maandag 21 januari 2013 16:22 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Waar ga je naar toe en wat is de reden? (gewoon interesse)
Die hypocriete mensen ben ik liever kwijt dan rijk.quote:Op maandag 21 januari 2013 17:03 schreef Chahna het volgende:
[..]
Waarom? omdat ze het zat zijn hier? Omdat ze een goede opleiding hebben genoten en hun loon moeten afstaan omdat bepaalde groepen mensen van gratis geld moeten worden voorzien.
Die komen weer terug als ze elders falen om hier een uitkering te trekkenquote:Op maandag 21 januari 2013 17:19 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Die hypocriete mensen ben ik liever kwijt dan rijk.
Gaaf, veel plezier!quote:Op maandag 21 januari 2013 17:18 schreef Dven het volgende:
[..]
Ik woon sinds maart in Bulgarije. Omdat ik helemaal klaar was met het in Nederland wonen en werken. Ik blijf hier tot ik een mooie aanbieding in een ander land krijg. Uiteindelijk zie ik mezelf over een jaar of twintig in Zweeds Lapland wonen.
Jammer alleen dat je Australië als Europeaan amper in komtquote:Op maandag 21 januari 2013 17:27 schreef WammesWaggel het volgende:
Nederlander ideale allochtoon in Australie
www.rtl.nl/components/act(...)oon_in_Australie.xml
Ja, vooral permanent is dat erg moeilijk.quote:Op maandag 21 januari 2013 17:36 schreef QBay het volgende:
[..]
Jammer alleen dat je Australië als Europeaan amper in komt![]()
.
En wie hoest je uitkering dan op als ze vertrekken?quote:Op maandag 21 januari 2013 17:19 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Tiger Woods.quote:Op maandag 21 januari 2013 17:49 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
En wie hoest je uitkering dan op als ze vertrekken?
win/win dus!quote:Op maandag 21 januari 2013 17:19 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |