abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 21 januari 2013 @ 23:32:46 #126
262 Re
Kiss & Swallow
pi_121872073
Wat geilen we toch op het creëren van nachtmerries. Het is nogal logisch dat de absolute emigratie stijgt.... Duh
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  maandag 21 januari 2013 @ 23:34:23 #127
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_121872173
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2013 23:13 schreef Igen het volgende:
Een deel van de punten kan je natuurlijk ook andersom formuleren. Wie naar Noorwegen gaat voor de rust, de natuur en de hartelijke mensen, zal al gauw invullen op deze punten ontevreden te zijn over Nederland.
En mensen die binnen Nederland verhuizen zullen ongetwijfeld dezelfde verhuisredenen opgeven. Zeker als ze besluiten om naar het platteland te verhuizen.
pi_121872982
Het is misschien ook wel een beetje een luxeprobleem. Als ik me niet vergis dan bleek een aantal jaren terug uit onderzoek dat bij bewoners van Amsterdam Oud-Zuid geluidsoverlast de grootste klacht was. Natuurlijk simpelweg omdat ze in hun elitewijk niks beters hebben om over te klagen.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 21-01-2013 23:48:30 ]
pi_121874308
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2013 17:36 schreef QBay het volgende:

[..]

Jammer alleen dat je Australië als Europeaan amper in komt :') :'( .
Met je pretstudie niet inderdaad _O-
Dat is het mooie van het immigratiebeleid in Australië, je komt alleen binnen als je iets te bieden hebt. In tegenstelling tot Nederland wat een vrijhaven voor gelukszoekers is.
pi_121876410
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 00:20 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Met je pretstudie niet inderdaad _O-
Dat is het mooie van het immigratiebeleid in Australië, je komt alleen binnen als je iets te bieden hebt. In tegenstelling tot Nederland wat een vrijhaven voor gelukszoekers is.
Ik ben afgestudeerd IT'er, maar als software engineer maak je in Australië (en Canada ook trouwens) geen kans. Dat is toch geen pretstudie dacht ik. Overigens is het immigratiebeleid van Australië inderdaad goed, maar wel zuur als je er niet in mag :P .
pi_121876629
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 07:48 schreef QBay het volgende:

[..]

Ik ben afgestudeerd IT'er, maar als software engineer maak je in Australië (en Canada ook trouwens) geen kans. Dat is toch geen pretstudie dacht ik. Overigens is het immigratiebeleid van Australië inderdaad goed, maar wel zuur als je er niet in mag :P .
How kom je daarbij? Software engineering is een van de skilled occupations en wat ik begreep is er in de grote steden zat IT werk.
pi_121879475
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 07:48 schreef QBay het volgende:

[..]

Ze kijken naar de vraag. Zo was er een paar jaar geleden bijvoorbeeld veel vraag naar kappers, dacht ik.
"Happiness is not getting more, but wanting less"
pi_129671682
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2013 22:43 schreef Igen het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nee, bovenstaande ging natuurlijk over mensen met emigratieplannen, maar veel van hen emigreren helemaal niet. Maar het CBS heeft ook gekeken naar ontevredenheid over Nederland bij emigranten en mensen die toch besloten om niet te emigreren:
[ afbeelding ]
bron

Opvallend: het enige punt waarop emigranten niet ontevredener over Nederland zijn dan de thuisblijvers, is het inkomen.
Als je emigreert omdat je denkt dat de sociale zekerheid en de gezondheidszorg in het buitenland beter is moet je wel erg dom zijn? .. Te weinig natuur , te dicht bevolkt zijn wel goede redenen.. met criminaliteit twijfel ik , zijn denk ik niet veel landen waar dat minder is..
pi_129672285
Geen haar op m'n hoofd die erover peinst om weer in Nederland te komen wonen. Vakantiehuisje zou wel leuk zijn.
pi_129672763
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 09:21 schreef niels0 het volgende:
Geen haar op m'n hoofd die erover peinst om weer in Nederland te komen wonen. Vakantiehuisje zou wel leuk zijn.
Ik heb hetzelfde. Ik zou zelfs niet meer buiten Latijns-Amerika en met name Colombia kúnnen wonen. Het matcht niet meer.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_129672817
quote:
12s.gif Op zondag 4 augustus 2013 10:20 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik heb hetzelfde. Ik zou zelfs niet meer buiten Latijns-Amerika en met name Colombia kúnnen wonen. Het matcht niet meer.
Je EU-certificatie is verlopen?
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_129672827
quote:
9s.gif Op zondag 4 augustus 2013 10:24 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Je EU-certificatie is verlopen?
Ik ben meer latino dan Europeaan, heb ik ontdekt. En het paradijsje hier verlaat je gewoon niet snel...
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_129672862
quote:
12s.gif Op zondag 4 augustus 2013 10:25 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik ben meer latino dan Europeaan, heb ik ontdekt. En het paradijsje hier verlaat je gewoon niet snel...
Bier en tieten op een boot hier, ik klaag niet :9
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_129673026
quote:
12s.gif Op zondag 4 augustus 2013 10:25 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Waarom spendeer je dan uren per week op een Nederlands forum? Iets zegt me dan dat je Nederland toch mist, anders zou je dit doen. Zo erg Latino voel je je dus niet.
  zondag 4 augustus 2013 @ 10:45:44 #140
168739 Red_85
'echt wel'
pi_129673164
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2013 06:41 schreef arjan1212 het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)reren_massaal__.html

Afgelopen jaar pakten 144.175 landgenoten hun biezen. Uit actuele CBS-cijfers blijkt dat er ten opzichte van de laatste jaren opnieuw sprake is van een stijging van het aantal emigranten. In 2011 ging het om 133.194 (365 per dag) emigranten en in 2010 nog om 121.351 (333 per dag).

Waarom emigreren er zoveel mensen, is dit slecht voor nederland en moet de overheid proberen om dit tegen te gaan?
Ajb niet zeg. Als de huidige overheid iets gaat proberen, zijn er meestal 4 zaken aan de basis: 'inperken van de vrijheid', 'verbieden', 'privacy inperken' en 'lasten verzwaren'.

Tel je die bij elkaar op dan mag je niet meer emigreren als Nederlander, tenzij je altijd en overal direct kan worden teruggeroepen en alleen als je een godsgruwelijke hoeveelheid geld overmaakt.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_129673244
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 10:38 schreef Ludd het volgende:

[..]

Waarom spendeer je dan uren per week op een Nederlands forum? Iets zegt me dan dat je Nederland toch mist, anders zou je dit doen. Zo erg Latino voel je je dus niet.
Je illustreert precies wat ik bedoel; gelijk dat veroordelende toontje. Niet vrágen wat iemand bezighoudt, maar direct op de aanvallende toon hoppa alles op tafel gooien.

Nederlands is mijn moedertaal, Nederland mijn vaderland. Toch heb ik meer gemeen met Latijns-Amerika. Mooi he? ^O^

pi_129673262
quote:
10s.gif Op zondag 4 augustus 2013 10:49 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Je illustreert precies wat ik bedoel; gelijk dat veroordelende toontje. Niet vrágen wat iemand bezighoudt, maar direct op de aanvallende toon hoppa alles op tafel gooien.
Het is geen veroordeling, slechts een constatering. Voel je vooral niet aangevallen.
  zondag 4 augustus 2013 @ 10:52:00 #143
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_129673291
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2013 06:41 schreef arjan1212 het volgende:

Waarom emigreren er zoveel mensen, is dit slecht voor nederland en moet de overheid proberen om dit tegen te gaan?
Ja een muur om de EUSSR heen , niemand mag nog weg
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_129673395
quote:

[..]

Nederlands is mijn moedertaal, Nederland mijn vaderland. Toch heb ik meer gemeen met Latijns-Amerika. Mooi he? ^O^
Hoe is het daar qua mensen en leven? Ik ben wel benieuwd eigenlijk.
“When there is no desire, all things are at peace.”
  zondag 4 augustus 2013 @ 11:01:04 #145
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_129673486
quote:

[..]

:) Goed bezig iig.

Het hele concept dat je je aan je landsgrenzen gebonden zou moeten voelen is toch eigenlijk onzin?

Landsgrenzen zijn ook ooit maar bedacht door meestal een handjevol mensen. Geniet van alles wat de aarde te bieden heeft. Er zijn zoveel mooie plekken en mensen.

FOK!ers doen soms net of je meteen voor je leven moet vrezen als je de grens oversteekt. De plekken waar je ECHT niet welkom bent zijn maar op 1 hand te tellen volgens mij.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_129673542
quote:
7s.gif Op zondag 4 augustus 2013 10:57 schreef Opnieuw-energie het volgende:

[..]

Hoe is het daar qua mensen en leven? Ik ben wel benieuwd eigenlijk.
De mensen zijn het mooist!

Het leven is verrukkelijk, als je het tenminste maakt.

Met gemak gaat men naar Thailand, maar Colombia is "eng" :')

pi_129673585
http://statline.cbs.nl/St(...)G3&STB=G1,G2,G4&VW=T

Voor de cijfertjes - enigszins afwijkend van de cijfers van de Telegraaf, maar goed.

De Tsunami van moslimimmigranten wordt weer bevestigd.
Allah Al Watan Al Malik
pi_129673607
quote:
10s.gif Op zondag 4 augustus 2013 11:03 schreef El_Matador het volgende:

[..]

De mensen zijn het mooist!

Het leven is verrukkelijk, als je het tenminste maakt.

Met gemak gaat men naar Thailand, maar Colombia is "eng" :')
Klinkt goed! Mocht de kans zich ooit voordoen dan zal ik het niet laten om ook de zon en de mensen daar op te zoeken. Zuid Amerika is dan favoriet. Nu nog wat centen...
“When there is no desire, all things are at peace.”
  zondag 4 augustus 2013 @ 11:31:51 #149
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_129674101
Erg vermakelijke topicreeks over emigreren: Topicreeks: Steeds meer ontevreden Nederlanders emigreren

..met dit soort pareltjes:
quote:
14s.gif Op donderdag 3 november 2011 21:26 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

Nu verblijf je tijdelijk als een soort gastarbeider in je vluchtland in mijn ogen.
_O-
reset
  zondag 4 augustus 2013 @ 11:35:15 #150
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_129674168
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2013 08:13 schreef arjan1212 het volgende:
Mja. het ging me erom wat kunnen ze doen om ervoor te zorgen dat er minder mensen vertrekken..

vooral hoogopgeleide jongeren zouden hier moeten blijven vind ik
tsja hoe wil je die jongeren hier houden dan?
PS4-tag: TJDoornbos// Origin: Toek85
Sporten voor Sophia
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')