http://www.telegraaf.nl/b(...)_dienstplicht__.htmlquote:Oostenrijkers willen dienstplicht houden
WENEN -
De dienstplicht blijft in Oostenrijk bestaan. In een referendum zondag heeft bijna 60 procent van de stemmers voor de dienstplicht en tegen de invoering van een beroepsleger gestemd.
Het Oostenrijkse ministerie van Binnenlandse Zaken maakt de voorlopige uitslag aan het begin van zondagavond bekend: 59,8 procent voor de dienstplicht. Met 49 procent lag de opkomst van deelnemers aan het referendum ver boven de verwachtingen.
Oostenrijk is een van de weinige landen in Europa waar de dienstplicht nog bestaat. De sociaaldemocratische regeringspartij SP van bondskanselier Werner Faymann en de Groenen waren voorstander van invoering van een beroepsleger. De regeringspartner van de SP , de conservatieve VP, is juist voor handhaving van de dienstplicht.
De dienstplicht duurt in Oostenrijk 6 maanden. Per jaar gaat het om ongeveer 22.000 personen. Wie niet het leger in wil, kan kiezen voor een vervangende dienst van 9 maanden, bijvoorbeeld als chauffeur van een ambulance of medewerker in een verzorgingshuis.
Van de 27 lidstaten van de Europese Unie hebben er 21 de dienstplicht in vredestijd afgeschaft, waaronder Nederland. 23 van de 28 NAVO-landen roepen in vredestijd geen jongeren meer op om hun dienstplicht te vervullen.
Ja, want dat is wat ze leren in het leger en wat het leger ook enkel doet, het doden van mensen.quote:Op zondag 20 januari 2013 21:09 schreef Brum_brum het volgende:
Geweldig van die Oostenrijkers. Ik heb namelijk vernomen dat het leren doden van andere mensen goed is voor de normen en waarden en je krijgt er discipline van!
Klopt als een bus ja. Het is algemeen bekend dat het leger niets anders doet dan datquote:Op zondag 20 januari 2013 21:14 schreef Rezania het volgende:
[..]
Ja, want dat is wat ze leren in het leger en wat het leger ook enkel doet, het doden van mensen._!
Oww dus al die geweren en voertuigen met gigantische kanonnen zijn schijnbaar voor de mooi begrijp ik. Stormbaan, conditie training, teambuilding en eerste hulp oefeningen zijn allemaal bedoeld om een betere killer te kweken of te zorgen dat er meer in het veld kunnen blijven.quote:Op zondag 20 januari 2013 21:14 schreef Rezania het volgende:
[..]
Ja, want dat is wat ze leren in het leger en wat het leger ook enkel doet, het doden van mensen._!
Kom je weer je bullshit vekondigen in een nieuw topic?quote:Op zondag 20 januari 2013 21:35 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Klopt als een bus ja. Het is algemeen bekend dat het leger niets anders doet dan dat
Welnee man, als er een overstroming is komen ze je ook redden. Iets zegt mij echter dat dienstplichtigen daar niet voor getraind worden.quote:Op zondag 20 januari 2013 21:35 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Klopt als een bus ja. Het is algemeen bekend dat het leger niets anders doet dan dat
Alles wat ik zeg is bullshit, omdat ik het niet netjes vind dat een man, die ontwapend is, in elkaar wordt geschopt door een groep professionele bewakers?quote:Op zondag 20 januari 2013 21:36 schreef igottagun het volgende:
[..]
Kom je weer je bullshit vekondigen in een nieuw topic?
Nee, dat is bedoelt zodat mensen zoals jij veilig kunnen leven. En het leger levert ook humanitaire hulp.quote:Op zondag 20 januari 2013 21:35 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Oww dus al die geweren en voertuigen met gigantische kanonnen zijn schijnbaar voor de mooi begrijp ik. Stormbaan, conditie training, teambuilding en eerste hulp oefeningen zijn allemaal bedoeld om een betere killer te kweken of te zorgen dat er meer in het veld kunnen blijven.
Ik heb dan ook niks tegen het leger. Ik heb wel wat tegen mensen verplicht erin sturen als ze daar geen zin in hebben of dwingen ander werk te doen zonder dat ze ooit een misdaad hebben gepleegd. Mijn vader is militair en werkt momenteel bij een opleidingscentrum. Ook veel van de beroeps zijn tegen omdat ze voor de landsverdediging getekend hebben en niet om een of ander verknipt sociaal opvangcentrum voor probleemjeugd te worden.quote:Op zondag 20 januari 2013 21:39 schreef Rezania het volgende:
[..]
Nee, dat is bedoelt zodat mensen zoals jij veilig kunnen leven. En het leger levert ook humanitaire hulp.
In Oostenrijk juist wel. En dat is ook de belangrijkste reden dat men daar voor handhaving van de dienstplicht heeft gestemd.quote:Op zondag 20 januari 2013 21:36 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Welnee man, als er een overstroming is komen ze je ook redden. Iets zegt mij echter dat dienstplichtigen daar niet voor getraind worden.
Het is niet moeilijk om onder je diensplicht uit te komen hoor, vraag maar aan de gemiddelde volksvertegenwoordiger in Den Haag. Sterker nog, oud-minister van Defensie Van Middelkoop kan er het een en ander over vertellen. Of zo'n beetje elke andere minister..quote:Op zondag 20 januari 2013 21:44 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Ik heb dan ook niks tegen het leger. Ik heb wel wat tegen mensen verplicht erin sturen als ze daar geen zin in hebben of dwingen ander werk te doen zonder dat ze ooit een misdaad hebben gepleegd.
Sociaal opvangcentrum voor probleemjeugd? Dat krijg je juist bij een beroepsleger, terwijl bij de dienstplicht er een veel betere afspiegeling van de samenleving is.quote:Mijn vader is militair en werkt momenteel bij een opleidingscentrum. Ook veel van de beroeps zijn tegen omdat ze voor de landsverdediging getekend hebben en niet om een of ander verknipt sociaal opvangcentrum voor probleemjeugd te worden.
Met een strafblad kom je het Nederlandse leger zo goed als niet in dus je bewering over het beroepsleger is onzin. Iedere vorm van discussie over dienstplicht tegenwoordig gaat niet meer over het verdedigen van het land maar om de vermeende positieve werking van de dienstplicht op de jeugd. Met andere woorden een sociaal opvangcentrum worden.quote:Op zondag 20 januari 2013 21:57 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Het is niet moeilijk om onder je diensplicht uit te komen hoor, vraag maar aan de gemiddelde volksvertegenwoordiger in Den Haag. Sterker nog, oud-minister van Defensie Van Middelkoop kan er het een en ander over vertellen. Of zo'n beetje elke andere minister..
[..]
Sociaal opvangcentrum voor probleemjeugd? Dat krijg je juist bij een beroepsleger, terwijl bij de dienstplicht er een veel betere afspiegeling van de samenleving is.
Feitelijk zijn de eisen vwb dienstplicht en beroeps aangaande een strafblad hetzelfde, met een strafblad kun je nog prima beroepsmilitair worden, het hangt van de hoogte van de straf af. Ook dienstplichtigen die in het verleden een bepaalde strafmaat aan hun broek hadden werden huiswaarts gestuurd.quote:Op zondag 20 januari 2013 22:15 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Met een strafblad kom je het Nederlandse leger zo goed als niet in dus je bewering over het beroepsleger is onzin.
Je hoeft geen commentaar te gevenquote:Op zondag 20 januari 2013 21:09 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
http://www.telegraaf.nl/b(...)_dienstplicht__.html
Geweldig van die Oostenrijkers. Ik heb namelijk vernomen dat het leren doden van andere mensen goed is voor de normen en waarden en je krijgt er discipline van! Ook al die mietjes die het daar niet mee eens zijn dwangarbeid laten verrichten voor de mensen die onze generatie zo gigantisch in de schulden hebben gestoken vind ik persoonlijk geweldig!
Ben je seniel? Mensen kunnen nu kiezen. Wat jij voorstelt is het tegenovergestelde van keuze.quote:Op donderdag 31 januari 2013 08:31 schreef PLAE@ het volgende:
Heel verstandig van die Oostenrijkers. Het was idioot van ons om het af te schaffen. Afschaffen was te radicaal, je zou het prima kunnen combineren met een zorgdienstplicht zodat mensen kunnen kiezen.
Ik ben voor een eventuele keuze binnen de dienstplicht. Het zou IMO goed zijn voor ons land :-).quote:Op donderdag 31 januari 2013 21:37 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Ben je seniel? Mensen kunnen nu kiezen. Wat jij voorstelt is het tegenovergestelde van keuze.
Ik had dat ook opgemaakt uit je bericht maar dat is alsnog geen keuzevrijheid. Mensen met down hebben trouwens een chromosoompje teveel. Dus bij deze heb je mijn punt wel een beetje bewezen.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 19:05 schreef PLAE@ het volgende:
[..]
Ik ben voor een eventuele keuze binnen de dienstplicht. Het zou IMO goed zijn voor ons land :-).
Overigens kan iedereen dat wel opmaken uit mijn bericht (aardgenoten met een chromosoompje te weinig daargelaten)![]()
Welke rechten? Mijn huis is niet mijn kasteel, privacy heb ik niet, ik ben ieder moment oproepbaar om vermoord te worden door mensen die ik niet ken en geen hekel aan heb en ik draai ruimschoots zelf op voor mijn ziektekosten.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 17:36 schreef Barthoofd het volgende:
Er wordt veel te veel naar rechten gekeken weer, en te weinig naar plichten. Waarom is het zo gek dat je verplicht bent te vechten voor een land dat jou allemaal rechten geeft? Een beroeps leger is ook oké, maar ik vind dienstplicht totaal niet raar, eerder eerlijker, omdat nu vaker(ik bedoel niet dat de militairen het altijd doen omdat ze een baan willen, maar dat komt nu eenmaal wel vaker voor) mensen die het eigenlijk niet echt willen, maar het maar doen omdat ze een baan willen zijn, en dan moet iedereen het gewoon. Geen onderscheid tussen stand enzo en dat vind ik goed.(lees niet: beroepsleger militairen zijn meestal van lage stand. Ik bedoel dat het dan niet zo gaat als in amerika bij vietnam oorlog enzo, dat ze mensen in achterstandswijken gaan recruteren)
Wanneer ben jij voor de laatste keer vermoord door mensen die jij niet kent?quote:Op zondag 3 februari 2013 00:08 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Welke rechten? Mijn huis is niet mijn kasteel, privacy heb ik niet, ik ben ieder moment oproepbaar om vermoord te worden door mensen die ik niet ken en geen hekel aan heb en ik draai ruimschoots zelf op voor mijn ziektekosten.
En waarom betaal je ziektekosten? Om je land beter te maken? Ik dacht het niet, als de staat het niet betaald als jij over een paar jaar een hartoperatie moet ondergaan, is er een grote kans dat je dat gewoon niet kan veroorloven en doodgaat. Dat is dus weer een recht, en juist geen plicht. Dat je misschien een deel zelf moet betalen, is wel verplicht, maar eerder een cadeautje dan een een plicht.quote:Op zondag 3 februari 2013 00:08 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Welke rechten? Mijn huis is niet mijn kasteel, privacy heb ik niet, ik ben ieder moment oproepbaar om vermoord te worden door mensen die ik niet ken en geen hekel aan heb en ik draai ruimschoots zelf op voor mijn ziektekosten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |