Haha jaquote:
Als ik zo over mijn hobby's ga denken kan ik beter stoppen met leven. Mn konijnen hebben inmiddels in 6 jaar tijd wel meer dan 1000 euro gekost.quote:Op donderdag 24 januari 2013 15:07 schreef Lienzz het volgende:
Ik was net aan het bedenken dat het toch best een dure hobby is als je het zo bekijkt, ik ben nu meer als 2 jaar een postcrosser, periode minder actief geweest en nu weer heel actief. En ik heb nu 150 kaarten verstuurd. Heb eens een globale berekening gemaakt van wat het me nu in totaal heeft gekost,
kaarten: 150x 0,75ct = 112.50 euro
europazegels: 100x 0,90ct = 90,00 euro
wereldzegels 50x 0,95ct = 47,50 euro
---------------------totaal:---------= 250,00 euro![]()
leuke hobby, maar ik bedenk me ook dat ik van die 250 euro een leuke stedentrip had kunnen maken!
Ja, of een auto! Elke maand minimaal 50 euro aan tank kosten en de verzekering + belasting. Ook een duur grapjequote:Op donderdag 24 januari 2013 15:13 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Als ik zo over mijn hobby's ga denken kan ik beter stoppen met leven. Mn konijnen hebben inmiddels in 6 jaar tijd wel meer dan 1000 euro gekost.
De echte klapper? Harp! De harp zelf, het onderhoud, de lessen, boeken... zit wel over de 3000 euro heen, Dan is dit nog goedkoop
Reken maar ruim ¤50 per week (althans, bij mijquote:Op donderdag 24 januari 2013 15:18 schreef Mokkels het volgende:
[..]
Ja, of een auto! Elke maand minimaal 50 euro aan tank kosten en de verzekering + belasting. Ook een duur grapje
let je wel op dat alleen postzegels van NA 1976 nog gebruikt mogen worden? Dit zijn verzamelingen van zegels uit de jaren 60 en 70, dus de meerderheid zal niet meer bruikbaar zijn gok ikquote:Op donderdag 24 januari 2013 15:04 schreef Achtentachtig het volgende:
[..]
Ik ben maar mee gaan bieden.. voor die paar euro
Ja, ik las het op de site van PostNL.. maar sowieso best grappig zo'n verzamelinkje. En als het niets is kwak ik het weer op Marktplaatsquote:Op donderdag 24 januari 2013 15:39 schreef SummerBreeze het volgende:
[..]
let je wel op dat alleen postzegels van NA 1976 nog gebruikt mogen worden? Dit zijn verzamelingen van zegels uit de jaren 60 en 70, dus de meerderheid zal niet meer bruikbaar zijn gok ik
¤200 euro in de maand?! Wow, dan rij ik dus écht goedkoop.quote:Op donderdag 24 januari 2013 15:39 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Reken maar ruim ¤50 per week (althans, bij mij)
Daarom ben ik aan het minderen.quote:Op donderdag 24 januari 2013 15:07 schreef Lienzz het volgende:
Ik was net aan het bedenken dat het toch best een dure hobby is als je het zo bekijkt, ik ben nu meer als 2 jaar een postcrosser, periode minder actief geweest en nu weer heel actief. En ik heb nu 150 kaarten verstuurd. Heb eens een globale berekening gemaakt van wat het me nu in totaal heeft gekost,
kaarten: 150x 0,75ct = 112.50 euro
europazegels: 100x 0,90ct = 90,00 euro
wereldzegels 50x 0,95ct = 47,50 euro
---------------------totaal:---------= 250,00 euro![]()
leuke hobby, maar ik bedenk me ook dat ik van die 250 euro een leuke stedentrip had kunnen maken!
Tja, hier iemand met benzinequote:Op donderdag 24 januari 2013 15:43 schreef Mokkels het volgende:
[..]
¤200 euro in de maand?! Wow, dan rij ik dus écht goedkoop.
Gas + oldtimer!Ik moet goed mijn best doen als ik ¤50 in de maand verbruik.
Ik tank fluitend!quote:Op donderdag 24 januari 2013 15:53 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Tja, hier iemand met benzine
Gas is op dit moment een heeeeel groot voordeel en niet te vergelijken met benzine / diesel
daarom heb ik de kaartjes ook maar 75ct berekend, ik heb ook gratis kaartjes maar ook kaarten die duurder zijn als 75ct. En gratis postzegels heb ik nog nooit gekregenquote:Op donderdag 24 januari 2013 15:51 schreef Molline het volgende:
[..]
Daarom ben ik aan het minderen.Hoewel je berekening van de kaarten voor mij niet helemaal klopt: ik heb ook veel kaarten gratis of goedkoper gekocht. En soms ook gratis postzegels gekregen, maar zo rond de 200 euro moet wel kloppen denk ik.
Maar goed, andere hobby's kosten ook (meer) geld.
Ik vind er niets aanquote:Op donderdag 24 januari 2013 16:30 schreef Sokkepok het volgende:
Oeh, ik heb weer van een (semi) knappe jongen een kaartje gekregen!
http://www.postcrossing.com/user/detook
Lol, zijn profiel.quote:Op donderdag 24 januari 2013 16:30 schreef Sokkepok het volgende:
'Gratis' als in 'niet afgestempeld' gok ikquote:Op donderdag 24 januari 2013 16:15 schreef Lienzz het volgende:
[..]
daarom heb ik de kaartjes ook maar 75ct berekend, ik heb ook gratis kaartjes maar ook kaarten die duurder zijn als 75ct. En gratis postzegels heb ik nog nooit gekregen
ik vind t ook niks!quote:Op donderdag 24 januari 2013 16:30 schreef Sokkepok het volgende:
Hier kom ik op uit als ik deze kaarten bij afbeeldingen plaats: https://www.google.nl/sea(...)=nl&bih=677&biw=1366quote:Op donderdag 24 januari 2013 19:04 schreef Crientj het volgende:
Weet iemand wellicht uit welke serie deze kaarten komen? Ze zijn awesome.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nee, ik kreeg vaak gratis zegels bij de collect club bij een bestelling.quote:Op donderdag 24 januari 2013 16:43 schreef Achtentachtig het volgende:
[..]
'Gratis' als in 'niet afgestempeld' gok ik
Nou om eerlijk te zijn, als ik zo kon tekenen....quote:Op donderdag 24 januari 2013 18:58 schreef Mokkels het volgende:
[ afbeelding ]
http://www.postcrossing.com/postcards/ES-204209
Hij had 'mij' getekend zei hij. Nou, het was nog net geen down syndroompje.. Tekenen kan hij in ieder geval niet!
Nee, niet de kaart, op de achterkant..quote:Op donderdag 24 januari 2013 19:37 schreef Molline het volgende:
[..]
Nou om eerlijk te zijn, als ik zo kon tekenen....
Het zijn kaarten van "Любовь Меркурьевна" (Google Translate maakt er; Endaurova Liefde Merkurevna van.) De jongere zus van "елизавета бём" (Elizabeth Boehm).quote:Op donderdag 24 januari 2013 19:10 schreef Mokkels het volgende:
[..]
Hier kom ik op uit als ik deze kaarten bij afbeeldingen plaats: https://www.google.nl/sea(...)=nl&bih=677&biw=1366
Het is dus wel een buitenlands iets..
Ooooooooh, ik dacht al :-)quote:Op donderdag 24 januari 2013 19:40 schreef Mokkels het volgende:
[..]
Nee, niet de kaart, op de achterkant..Het staat er inderdaad een beetje onhandig hoe ik het geschreven heb, even aanpassen!
En zijn die te krijgen in Nederland?quote:Op donderdag 24 januari 2013 19:47 schreef Crientj het volgende:
[..]
Het zijn kaarten van "Любовь Меркурьевна" (Google Translate maakt er; Endaurova Liefde Merkurevna van.) De jongere zus van "елизавета бём" (Elizabeth Boehm).
Geen idee, ik koop ze altijd bij de Primera, 5 minuten lopen vanaf m'n huisquote:Op donderdag 24 januari 2013 14:32 schreef Achtentachtig het volgende:
[..]
Heb toevallig gister een hele lading besteld. Die zegels vliegen d'r door hier... Wat is de levertijd in dagen ongeveer na betaling?
Heb vanmiddag nog bevestiging binnengekregen dat ze onderweg zijn. Binnen 24u dusquote:Op donderdag 24 januari 2013 21:53 schreef DeHovenier het volgende:
[..]
Geen idee, ik koop ze altijd bij de Primera, 5 minuten lopen vanaf m'n huis
quote:Op donderdag 24 januari 2013 16:30 schreef Sokkepok het volgende:
Die lijkt op een maat van mequote:Op donderdag 24 januari 2013 16:33 schreef Sokkepok het volgende:
[..]
En deze?![]()
http://www.postcrossing.com/user/freakinTom
Het is net alsof die rozen gezichten hebbenquote:Op donderdag 24 januari 2013 19:04 schreef Crientj het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Echt? Balen! Dat was ook m´n favoriete kaartenwinkel in Groningen.quote:Op donderdag 24 januari 2013 21:27 schreef Finland. het volgende:
Had vorige week al kaartjes aangevraagd op PC, maar door drukte en tentamens kwam het er maar niet van. Dus ik toog vanavond lekker naar mijn favoriete kaartenwinkel in de Oosterstraat. Opheffingsuitverkoop.
![]()
![]()
![]()
![]()
Helaas waren ze ook nog eens dicht (ja, donderdag, dus ik ging er vanuit dat ze wel open waren vanwege koopavond). Morgen maar even een flinke stapel inslaan!
Aight. Heb nu 2 vellen Wereld- en Europazegels binnen. 4,50 per velletje, 5 zegels per vel.quote:Op donderdag 24 januari 2013 21:54 schreef Achtentachtig het volgende:
[..]
Heb vanmiddag nog bevestiging binnengekregen dat ze onderweg zijn. Binnen 24u dus
Stond dat er donderdag, vrijdag en zaterdag opheffingsuitverkoop was, dus ik gok dat dat deze week is. Dus ik gok dat die mensen per direct er mee stoppen. Jammer, maar ik verbaasde me sowieso al dat er brood in te verdienen was.quote:Op donderdag 24 januari 2013 21:59 schreef takkfyrir het volgende:
[..]
Echt? Balen! Dat was ook m´n favoriete kaartenwinkel in Groningen.Toevallig kom ik volgende week eindelijk weer eens in Groningen, dan kan ik er misschien nog even langs. Weet je ook wanneer ´n Kaartje definitief sluit?
Ik 10 Europazegels voor ¤8,10 en 25 NL1-zegels voor ¤12,15quote:Op donderdag 24 januari 2013 21:59 schreef DeHovenier het volgende:
[..]
Aight. Heb nu 2 vellen Wereld- en Europazegels binnen. 4,50 per velletje, 5 zegels per vel.
Ah, dan ben ik er dus te laat. Als ik de winkel bezocht, waren er altijd wel redelijk wat mensen in de winkel eigenlijk. Blijkbaar toch niet genoeg dan. Jammer inderdaad.quote:Op donderdag 24 januari 2013 22:11 schreef Finland. het volgende:
[..]
Stond dat er donderdag, vrijdag en zaterdag opheffingsuitverkoop was, dus ik gok dat dat deze week is. Dus ik gok dat die mensen per direct er mee stoppen. Jammer, maar ik verbaasde me sowieso al dat er brood in te verdienen was.
Daar weet ik nog niet. Zoek morgen verder.quote:Op donderdag 24 januari 2013 20:02 schreef Mokkels het volgende:
[..]
En zijn die te krijgen in Nederland?
Gaaf! Heb je een linkje?quote:Op donderdag 24 januari 2013 21:18 schreef SummerBreeze het volgende:
Kijk nou wat mijn dochter vandaag gekregen heeft
[ afbeelding ]
Door de verzender speciaal voor haar digitaal getekend
Dan ben jij goedkoper uitquote:Op donderdag 24 januari 2013 22:12 schreef Achtentachtig het volgende:
[..]
Ik 10 Europazegels voor ¤8,10 en 25 NL1-zegels voor ¤12,15
Ik had een kaartje, was op fotopapier geprint, met een eigen foto en ook d'r bericht op de kaart was geprint. Wel vet.quote:Op donderdag 24 januari 2013 21:18 schreef SummerBreeze het volgende:
Kijk nou wat mijn dochter vandaag gekregen heeft
[ afbeelding ]
Door de verzender speciaal voor haar digitaal getekend
Nog niet. Ik wil m eerst nog even mooi scannen en als er dan nu likes bij komen dan vervallen die zodra ik de afbeelding wijzig. Komt van het weekend, OK?quote:Op donderdag 24 januari 2013 22:19 schreef Crientj het volgende:
[..]
Daar weet ik nog niet. Zoek morgen verder.
[..]
Gaaf! Heb je een linkje?
Is primaquote:Op donderdag 24 januari 2013 22:59 schreef SummerBreeze het volgende:
[..]
Nog niet. Ik wil m eerst nog even mooi scannen en als er dan nu likes bij komen dan vervallen die zodra ik de afbeelding wijzig. Komt van het weekend, OK?
ik denk dat ze zo vreselijk gewild zijn dat elke Wit Russische postcrosser ze in zijn/haar stash heeft zitten. Zijn ook geweldig leuke kaartjes. En makkelijk en duidelijk aan te wijzen als 'verzameling'. Bovendien zijn ze daar behoorlijk goed verkrijgbaar vernam ik van iemand die mij die kaart had gestuurd. In elk klein dorpje kun je dergelijke kaarten bij het postkantoor kopen, ook daar waar het aanbod verder behoorlijk beperkt is.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 00:03 schreef Mascleta het volgende:
Wat is dat eigenlijk met die "Fauna of Belarus" kaartjes? Krijg je die in Wit-rusland bij 10,- aan boodschappen? Die zie ik zo verschrikkelijk vaak voorbij komen.
Waarde van 2 GLD is 90 eurocent. Dus het antwoord is ja.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 10:27 schreef Defida het volgende:
Vraagje.. als je op de site van PMK kijkt bij de europa zegels, dan zie je de combinatie van 2x 80ct en 1x 40ct. moet je zo je kaartjes ook frankeren als je ze opstuurt??
Ok super, thanks!quote:Op vrijdag 25 januari 2013 10:33 schreef Miniem het volgende:
[..]
Waarde van 2 GLD is 90 eurocent. Dus het antwoord is ja.
je mag ook 5 x 40ct of 4 x 50ct plakken als je wil. Als je maar aan 2 gulden komt.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 10:27 schreef Defida het volgende:
Vraagje.. als je op de site van PMK kijkt bij de europa zegels, dan zie je de combinatie van 2x 80ct en 1x 40ct. moet je zo je kaartjes ook frankeren als je ze opstuurt??
Oh ja, het is veranderd die waarde. Dan heb ik geen hokjes meer in mijn theedoos voor de 75 postzegel..quote:
Haha sorteer jij je postzegels?quote:Op vrijdag 25 januari 2013 11:42 schreef Mokkels het volgende:
[..]
Oh ja, het is veranderd die waarde. Dan heb ik geen hokjes meer in mijn theedoos voor de 75 postzegel..
Hmmm, even kijken hoe ik dat ga oplossen.
-Firstworldproblems-
Zo eentje heb ik ook gehad een tijd terug!quote:Op donderdag 24 januari 2013 19:04 schreef Crientj het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Die heb ik nog een paarquote:
quote:Op vrijdag 25 januari 2013 11:52 schreef Achtentachtig het volgende:
[..]
Die heb ik nog een paarEn dat bedrag kan ik zelf evt. nog samenstellen uit deze zegels..
Jaaaquote:Op vrijdag 25 januari 2013 11:46 schreef Achtentachtig het volgende:
[..]
Haha sorteer jij je postzegels?
ik laat ze gewoon fijn in de zakjes zittenquote:Op vrijdag 25 januari 2013 12:04 schreef Mokkels het volgende:
[..]
Jaaa![]()
Nederland - Europa - Wereld
50 - 55 - 80 (? weet niet precies)
Priority - 5 cent bijplak - 10 cent bijplak
In een thee doos, anders is het zo lastig vind ik. Een heel handig systeem!
Ik denk dat ik de 10 cent bijplak maar weg doe dan, dan pas daar de 75 wel
Vond dat zo onhandig na een tijdje worden steeds die zakjes open en met m'n worstenvingers erin waardoor ze uitscheurden. Dan zaten ze weer niet goed dicht en had je overal postzegels liggen..quote:Op vrijdag 25 januari 2013 12:06 schreef Lienzz het volgende:
[..]
ik laat ze gewoon fijn in de zakjes zitten
Haha zo'n rol Priority-zegels heb ik ookquote:Op vrijdag 25 januari 2013 12:08 schreef Mokkels het volgende:
[ afbeelding ]
Dit is het trouwens, had 'm hier al eens neergezet.
Oh die rol is nu al verkniptquote:Op vrijdag 25 januari 2013 12:12 schreef Achtentachtig het volgende:
[..]
Haha zo'n rol Priority-zegels heb ik ookOpzich wel handig zo'n organisatie, aangezien ik nog al snel dingen kwijt raak
Ik ben vandaag even weer heengeweest, en ik heb even gevraagd: ze gaan voorlopig nog niet weg, wanneer ze uberhaupt weg gaan weten ze zelf ook nog niet. Voor postzegels hoef je er in ieder geval niet meer heen, want die bestellen ze niet meer bij. Kon ook al geen Europa meer kopen...quote:Op donderdag 24 januari 2013 22:14 schreef takkfyrir het volgende:
[..]
Ah, dan ben ik er dus te laat. Als ik de winkel bezocht, waren er altijd wel redelijk wat mensen in de winkel eigenlijk. Blijkbaar toch niet genoeg dan. Jammer inderdaad.
Hoe zit 't met de opheffingskortingen?quote:Op vrijdag 25 januari 2013 12:17 schreef Finland. het volgende:
[..]
Ik ben vandaag even weer heengeweest, en ik heb even gevraagd: ze gaan voorlopig nog niet weg, wanneer ze uberhaupt weg gaan weten ze zelf ook nog niet. Voor postzegels hoef je er in ieder geval niet meer heen, want die bestellen ze niet meer bij. Kon ook al geen Europa meer kopen...
Haha, 'lui met een soort opruimdrang'.. Klinkt bijzonder.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 12:14 schreef Mokkels het volgende:
[..]
Oh die rol is nu al verkniptVond het zo slordig staan dus nu zijn het allemaal losse stickers geworden die ik gewoon 1 voor 1 kan pakken zonder elke keer weer een schaar te hoeven pakken.
Nu ik het zo lees ben ik best wel eh... ja hoe omschrijf je dat.. lui met een soort opruim drang
Boven de tien euro is dertig procent korting, bovenop de 5=4 korting die je sowieso altijd al kreeg. Misschien dat ze de komende tijd nog wel meer korting gaan geven hoorquote:Op vrijdag 25 januari 2013 12:18 schreef Achtentachtig het volgende:
[..]
Hoe zit 't met de opheffingskortingen?![]()
Hmmm, komende week maar daar maar even langsquote:Op vrijdag 25 januari 2013 12:20 schreef Finland. het volgende:
[..]
Boven de tien euro is dertig procent korting, bovenop de 5=4 korting die je sowieso altijd al kreeg. Misschien dat ze de komende tijd nog wel meer korting gaan geven hoor.
Had twintig kaarten en een vel wereldzegels voor nog geen ¤20.
Nice! *Voegt toe aan favourites.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 11:47 schreef Sokkepok het volgende:
[..]
Zo eentje heb ik ook gehad een tijd terug!
[ afbeelding ]
http://www.postcrossing.com/postcards/RU-1166593
Oeh, ik stuur ook weleens Harry Potter-kaarten, als mensen erom vragen (had nog een kaartenboekje van de eerste film waar ik niks mee deed, dus langzaam aan het opmaken zo). Zijn altijd erg populair.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 14:45 schreef Ceviche het volgende:
Deze lag bij mij op de mat vanmorgen:
http://www.postcrossing.com/postcards/DE-1893109
[ afbeelding ]
En mijn eerste fauna of Belarus-kaartje:
[ afbeelding ]
http://www.postcrossing.com/postcards/BY-746688
Die van Harry Potter is mijn meest favoriete kaartje tot nu toe
Ik vraag er speciaal naar in m'n profiel, ik vind ze heel coolquote:Op vrijdag 25 januari 2013 00:03 schreef Mascleta het volgende:
Wat is dat eigenlijk met die "Fauna of Belarus" kaartjes? Krijg je die in Wit-rusland bij 10,- aan boodschappen? Die zie ik zo verschrikkelijk vaak voorbij komen.
( Haha, wat grappig! Ik zie nu in het andere topic pas dat jij ook bij PostNL werktquote:Op vrijdag 25 januari 2013 15:13 schreef Herfstblad het volgende:
Die theedoos is een goed idee!
* Herfstblad gaat een theedoos zoeken
En zo jammer dat die winkel weg gaat in Groningen. Ik ga waarschijnlijk pas over een paar maanden weer naar Groningen en dat daar dan meteen langs willen gaanJammer.
Pippi![]()
Jep klopt. Al sinds eind 2011quote:Op vrijdag 25 januari 2013 15:20 schreef Achtentachtig het volgende:
[..]
( Haha, wat grappig! Ik zie nu in het andere topic pas dat jij ook bij PostNL werkt)
Wat leuk mede collega's. Heb net gisteren mijn nieuwe contract in de bus gehad. Verlening tot 15 september. Dan gaat het naar alle waarschijnlijkheid weg hier in de stad en moeten we naar een stad verderop. Ben postvoorbereider.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 15:20 schreef Achtentachtig het volgende:
[..]
( Haha, wat grappig! Ik zie nu in het andere topic pas dat jij ook bij PostNL werkt)
Haha, dan is de link naar POSTcrossing snel gelegdquote:Op vrijdag 25 januari 2013 16:23 schreef nallajja het volgende:
[..]
Wat leuk mede collega's. Heb net gisteren mijn nieuwe contract in de bus gehad. Verlening tot 15 september. Dan gaat het naar alle waarschijnlijkheid weg hier in de stad en moeten we naar een stad verderop. Ben postvoorbereider.
Dat is wel heel toevallig inderdaad... Geen incidenten met de brievenbus?quote:Op vrijdag 25 januari 2013 16:58 schreef Mascleta het volgende:
Valt me nu pas op dat mijn twee kaarten die richting expired gaan allebei op hetzelfde moment zijn gepost.
China 29/Nov/2012 8,311 km 56 days
Germany 29/Nov/2012 223 km 56 days
Voor de rest heb ik 29 november niks gepost, wel toevallig.
Zou je rond die tijd wel kunnen verwachten, maar fiets er dagelijks langs, niks gezien.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 17:09 schreef Achtentachtig het volgende:
[..]
Dat is wel heel toevallig inderdaad... Geen incidenten met de brievenbus?
Strange.. Je kunt PostNL altijd eens bellen (0900-0990), wie weet..quote:Op vrijdag 25 januari 2013 17:12 schreef Mascleta het volgende:
[..]
Zou je rond die tijd wel kunnen verwachten, maar fiets er dagelijks langs, niks gezien.
Haha ja. Maar ik deed al aan postcrossing voordat ik bij de post ging werken. Vind het wel heel erg leuk werk. Doe het graag, jammer dat er maar weinig uren zijn en het niet heel goed verdient. Maar ach liever zo dan een goedverdienende baan die je niet leuk vind.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 16:27 schreef Achtentachtig het volgende:
[..]
Haha, dan is de link naar POSTcrossing snel gelegd
Ja, inderdaad.. en lekker in de frisse luchtquote:Op vrijdag 25 januari 2013 17:21 schreef nallajja het volgende:
[..]
Haha ja. Maar ik deed al aan postcrossing voordat ik bij de post ging werken. Vind het wel heel erg leuk werk. Doe het graag, jammer dat er maar weinig uren zijn en het niet heel goed verdient. Maar ach liever zo dan een goedverdienende baan die je niet leuk vind.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |