Wespen doen wel wat. Bijen doen in principe nietsquote:Op donderdag 31 januari 2013 14:11 schreef simmu het volgende:
nja, ik probeer ook eerlijk te zijn. en helaas: vliegen doen echt niks! bijen wel. dus dat leggen we hem uit en we proberen hem het verschil te laten zien.
selene was laatst bezig over spoken en dat doet hem dan weer niks. hij kwam een keer uit bed met de mededeling "poken taan niet he mama". het kostte me eventjes om te ontcijferen wattie zei, maar toen was het helderhij spreekt alleen volzinnen. losse woorden doettie niet aan
uhuh! ze stonden naast sangdrax toen die gestoken werdquote:Op vrijdag 1 februari 2013 08:48 schreef Troel het volgende:
[..]
Wespen doen wel wat. Bijen doen in principe niets
Dat hoef je toch niet op je eigen ouderschap te betrekken? Wees blij met hoe het gaat, en als het op bepaalde punten niet zo lekker gaat, kun je hier tips inwinnen of zo. Daar is een forum juist zo handig voor.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 08:48 schreef leonieke het volgende:
Poppejans, ik ben zo blij van jouw post te zien.
Begrijp me niet verkeerd, ik vind het super dat jullie dit allemaal doen en ben er soms wel wat jaloers op, want hier is het toch allemaal een pak minder doordacht.
Het is hier door een aantal soms zo helemaal theoretisch doordacht hoe je gaat reageren/hebt gereageerd naar je kind toe.Ik vind het soms best interessant om te lezen,maar zit af en toequote:Op vrijdag 1 februari 2013 08:52 schreef -Spring het volgende:
Uitgestrekte opvoedtechnieken? Waar doelen jullie op?
Ik bedoelde het helemaal niet aanvallend hoor... het was eigenlijk een compliment dat ik jullie gaf, maar dat is niet zo goed overgekomen blijkbaarquote:Op vrijdag 1 februari 2013 09:03 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Geloof het of niet: ook mensen die graag lezen, hebben gevoel en houden rekening met context.
Dat is gewoon Thomasquote:Op vrijdag 1 februari 2013 09:08 schreef -Spring het volgende:
Ik heb werkelijk geen idee hoe vaak peuters huilen. Vriendin van mij heeft een kleuter inmiddels en die huilt eigenlijk nooit. Maar die is op dr vierde al gediagnostiseerd met asperger, mss heeft dat ermee te maken. L huilt vooral onnodig snel, in mijn ogen. Als ze dénkt dat ze dr trui niet over dr hoofd krijgt. Of omdat er een bobbeltje in dr sok zit terwijl ik nog niet eens de kans heb gehad om m fatsoenlijk aan te trekken. Of omdat er een broodkruimeltje in bed ligt of een druppeltje water op dr mouw valt. Of omdat dr stoel nog niet is aangeschoven of omdat je dr cracker kan de verkeerde kant besmeert. En ze wordt wóest als je dr niet meteen verstaat.
quote:Op vrijdag 1 februari 2013 09:18 schreef leonieke het volgende:
[..]
Dat is gewoon Thomas(maar hij wordt niet woest, hij blijft gewoon huilen). Maar die kusjes van mama en papa lossen het probleem wel altijd direct op.
Ik vind gewoon dat ik te weinig knuffels en kusjes krijg, maar dat ligt dan waarschijnlijk weer aan mij
Ik merk aan mezelf dat ik altijd eerst op mn gevoel reageer. Als dat niet werkt, is mijn natuurlijke tweede reactie om me in L te verplaatsen en mn begrip uit te spreken. Als dát niet lukt, ga ik me heel bewust bedenken welke technieken ik allemaal eens zou kunnen uittesten. Leuk om te zien hoe ze daarop reageert.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 09:14 schreef Poppejans het volgende:
[..]
Het is hier door een aantal soms zo helemaal theoretisch doordacht hoe je gaat reageren/hebt gereageerd naar je kind toe.Ik vind het soms best interessant om te lezen,maar zit af en toeomdat ik zelf geloof ik geheel praktijkgericht ben.
Ik reageer puur op mn gevoel eigenlijk,ik denk daar nooit diep over na.Tuurlijk heb ik vaak zat dat ik wou dat ik anders gereageerd had,maar dat lijkt me menselijk.
Maar juist naar S toe vind ik dat ik er wel heel erg naar moet streven om zo min mogelijk achteraf te wensen dat ik anders gereageerd had.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 09:14 schreef Poppejans het volgende:
[..]
Het is hier door een aantal soms zo helemaal theoretisch doordacht hoe je gaat reageren/hebt gereageerd naar je kind toe.Ik vind het soms best interessant om te lezen,maar zit af en toeomdat ik zelf geloof ik geheel praktijkgericht ben.
Ik reageer puur op mn gevoel eigenlijk,ik denk daar nooit diep over na.Tuurlijk heb ik vaak zat dat ik wou dat ik anders gereageerd had,maar dat lijkt me menselijk.
+1quote:Op vrijdag 1 februari 2013 09:14 schreef Poppejans het volgende:
[..]
Ik denk ook niet teveel na over dingen, maar toen Harry nog niet praatte en hij wilde wat duidelijk maken, dan zette ik hem even op de grond en zei: kun je het aanwijzen? Of wat bedoel je?quote:Op vrijdag 1 februari 2013 10:11 schreef _Bar_ het volgende:
[..]
+1
En dat vind ik dan ook weer lastig/moeilijk.
Het gaat er hier in grote lijnen zo anders aan toe.
Het is dat Roy hier nu al redelijk aan kan wijzen/gebaren wat hij wilt dat we sneller begrijpen wat hij bedoelt maar soms zitten we echt met onze handen in het haar, van wat bedoel je nou, wat wil je...
Zoals vanmorgen, we zitten samen te ontbijten, gaat Roy ineens wijzen richting de grond dus ik kijk ook naar de grond, maar ik zie niks liggen. ik vraag hem wat zie je Roy? en Roy blijft naar de grond wijzen en huilen.
Dus ik geef Roy nog eens stukje brood, Roy duwt het brood weg en blijft naar beneden wijzen, ik buig naar hem toe, kijk weer met hem mee, maar zie echt niks (buiten zijn stukje brood) Ik pak het stukje brood en leg het terug op tafel.
Roy word helemaal boos op me, gillen,huilen, en maar wijzen.
Maar echt niks gevonden...![]()
Ondertussen wilt Roy niet meer verder eten. Dus haal de tafel af, en haal Roy uit zijn stoel, Roy gaat gelijk door zijn knieen langs de tafel op, ligt er aan de achterkant van de tafel een puzzelstukje![]()
Hij pakt het, en klimt snel zijn stoel terug in en eet zijn boterham verder op.
Zo hebben wij hier ook nog steeds het drama wat luierverschonen heeft, Roy blijft gewoon niet even stil liggen, en gilt alles bij elkaar. gooit zijn onderlijf in de strijd (we moeten echt met 1 hand Roy tegenhouden en met de andere vliegensvlug zijn luier afdoen, billen schoonmaken, en schone luier terug aan doen)
Hebben al vanalles geprobeerd, speeltje geven,boekje,liedje zingen,voor de tv, boven in een schemerige kamer.
Ook aangeven Roy blijf nu eens liggen dan zijn we sneller klaar en kan jij weer spelen.
Op de Tjasker doet Roy dat ook, en hun doen het nu met zijn 2en omdat alleen niet meer gaat![]()
En hun hebben ook echt geen tips, ja proberen hem heel snel zindelijk te krijgen![]()
En dan doet het best "pijn"dat het hier vaak net even anders gaat en dat de "normale"dingen vaak niet toepasbaar zijn hier.
maar is dit nu niet iets waarbij je juist eerst hem kan helpen bij zijn gevoel. ik trooste dan altijd. Jeetje, je wilde een klein duwtje geven en nu ging het helemaal mis. Je bent erg geschrokken. en zo dan het gesprek een beetje vlot trekken. Al pratend kom je dan eigenlijk bij de spijt die ze voelen, en kan je ook leren dat dingen soms anders gaan dan je bedacht had, en dat het dan ook fijn is als je meeleeft met de ander. Excuses zijn er niet alleen als je iets expres doet. Mijn middelste is ook zo'n gevoeligerd.quote:Op donderdag 31 januari 2013 11:19 schreef Brighteyes het volgende:
Spring, ik zie het zo voor me!
![]()
Over Oscar: Afgelopen zomer bijvoorbeeld duwde hij een vriendinnetje, die stond op het randje van een (5cm hoge traptrede) en die kukelt dus achterover. Dik drama natuurlijk (meisje is ook 3) en dan vind ik dat Oscar eigenlijk wel sorry moet zeggen omdat hij niet bedoelde dat zij zou vallen en pijn zou hebben, maar omdat dat duwtje dus veel erger uitpakte dan hij had verwacht slaat hij dus volledig dicht en is het echt diep verdriet met hele lange uithalen omdat hij er dan zo van schrikt...
quote:Op vrijdag 1 februari 2013 13:17 schreef debuurvrouw het volgende:
Maar ik kwam voor Stiemie.![]()
Mijn oma zei het al: een garnaal heeft ook een kop.(over mijn temperamentvolle derde, ze had het goed gezien, het is een uitdagende persoonlijkheid.
)
Wat doet L als jij even weg bent?kan het zijn dat die bijvoorbeeld iets zegt als: ik was lekker boven? of iets anders uitdagend? gewoon even om álle kanten te belichten. Mijn lieve schattige naieve oudste bleek bijvoorbeeld best eens olie op het vuur te gooien.
Zou het helpen als E. eens boven mag kijken wat de dames doen? Zou je iets kunnen bedenken wat E. wel mag, en L niet? dat haalde hier de angel er behoorlijk uit. dus bijvoorbeeld een bak met spulletjes die er echt alleen zijn wanneer L een vriendinnetje heeft, en waar héél nadrukkelijk níet doorL aangezeten mag worden. nooit. En dat dit alleen is voor peuterzusjes. En dat het dus heel bijzonder is dat je peuter bent, want dan mag je dát. dus het fijne, bijzondere en uitzonderlijke benadrukken van peuter zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |