Ja, ik vind het ook wel fijn hoor. Weer een ding minder waar over nagedacht moet wordenbij logeerpartijen etc.quote:Op zondag 20 januari 2013 10:36 schreef lily het volgende:
Wat heerlijk, Brighteyes
ik kan niet wachten, ben er echt klaar mee, met die luiers
Dat vin s ik echt knap! Nathan zag laatst een foto van zn opa en riep. "Isse opa!" Terwijl hij nu een half jaar niet bezig is geweest met opa. Ook herkent hij mn ouders als hij ze weer ziet terwijl daar al gauw 2 a 3 maanden tussen zitten.quote:Op zondag 20 ymmeanuari 2013 12:55 schreref As1981 het volgende:
Wat goed BE!!!!
Hebben jullie peuters ook zo'n goed geheugen?Mijn oren staan regelmatig te klapperen als Yaro iets aanhaalt of linkt dat 6, 9 maanden geleden is. Maar van de week haalde hij iets aan dat we gezien hadden in de vakantie in Ierland dat is ruim 1,5 jaar geleden
Eindelijk weer eens Isabeau-anekdotes!quote:Op dinsdag 22 januari 2013 13:53 schreef Sorbootje het volgende:
Oh echt jullie hadden T. en Isabeau samen moeten zien vorig weekend. (Isabeau en ik zijn samen uit logeren geweest)
Echte vriendinnetjes![]()
Isabeau viel
T: Isabeau, heb je bloed?
I: Nee, ik heb geen bloed, maar het doet wel een beetje pijn
Etc... wat een heerlijke keutels samen!
Wat grappig, dat slaap lekker en welterusten doen we hier ook! En ik een i love you en doei tot morgen.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 16:09 schreef Sonnetje85 het volgende:
![]()
Ik durfde die karretjes ook nooit zo aan tot mn moeder zei dat het goed ging. En dat gaat t ook over t algemeen. Best handig met ook de wagen van Elise. Of met haar in de maxi cosi. Maar op en top peuter ja![]()
Zindelijkheid doen we hier nog steeds niet aan, soms wil hij op het potje plassen en laatst gaf ie na zn slaapje aan dat ie gepoept had, maar verder...
Slapen doet ie gelukkig ook nog, soms wil hij niet, maar.de dagen dat ie slaapt slaapt ie met.gemak 3uur.
Lamb, wat klinkt dat dromen lief, wel even lastig voor jou maar toch![]()
Hier gaat ie ook steeds meer vertellen als je.m dingen vraagt zo leuk ook. En gisteren was alles.vorige week/keer![]()
Wat ook zo schattig is trouwens. Als ie gaat slapen hebben we een heel afscheidsritueel. Dan stop ik m eerst in en dan zeg ik: 'slaap' Floris: 'lekker' ik: 'wel' F: 'trusten' ik: tot F: morgen. Ik: mama houdt van F: hou van jou! Ik: een kus en een F: knuffel
(Soms rekt ie t en moet t 2x maar ach). Soms begint ie zelf al: slaap lekker, weltruste, tot morgen, tot.straks (dat zeg ik s middags altijd). Dus net voor t slapen, zei hij dat weer allemaal en ik dacht dat ik gereageerd had (gooide zn luier weg) en deed de deur dicht. Was t: mama! Ik de deur open doen. Zat ie: tot ik: straks en toen was t goed
Ja dat zeg je nu wel!quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:31 schreef Sorbootje het volgende:
Knap van Oscar!
Oh en dat ik Elmo niet feliciteer is omdat ik dat al via andere kanalen heb gedaan, niet omdat ik aan aso ben
Fabian mag de ogentest over 3 maanden opnieuw doen, ben benieuwd wat er dan uitkomt.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 17:22 schreef Troel het volgende:
Mijn peuter heeft vandaag (met wat hulp) een brilletje uitgezocht. Onderzoeken in het ziekenhuis gingen eigenlijk wel goed, alleen even tranen (terecht) na de druppels, die prikken natuurlijk ook heel vervelend.
Ja kan, maar ik heb eigenlijk ook geen zin om me er nu bezig te gaan houden. Doe ik in de lente wel, als het tegen die tijd nog niet vanzelf is gekomen.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 20:03 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Onderbroekje onder de luier aandoen een idee?
Elmo, van harte met Tirza!
Ik ben afgelopen vrijdag geweest. Ik had ook zelf gebeld, en toevallig hadden ze die ochtend de uitnodiging op de bus gedaan.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 20:04 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Ik moet het cb eens bellen. Wij hebben nogsteeds geen uitnodiging gehad. dat hoort met 3 jaar, toch?
Oh ja, dat heb ik eens gelezen ja! Dat vond ik toen al een briljant idee, maar nooit iets mee gedaan.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 19:58 schreef groofskendezoveelste het volgende:
BE, als ik jouw verhaal zo lees dan gaat dat voor mij over hele andere dingen dan wel of niet empathisch zijn. Je bent ook opvoeder. Een fles 's nachts is niet goed voor zijn gebit, niet goed voor jullie nachtrust (op de langere termijn)...
Ik word ook wel eens boos (vanochtend bv toen ik de ANWB aan de telefoon niet kon verstaan omdat er een duo doorheen aan het tetteren was). Jee, en hoewel ik meestal heus een empathische inslag heb, vind ik dat ze ook best mogen leren, dat hoe graag ze zelf net op dat moment ook lekker herrie willen maken, dat dat gewoon echt niet kan en mag dan (niet mag van mij dus).
Ik heb hier een 'laat mama slapen doosje' gemaakt voor de kinderen trouwens. En daar konden ze dan dingetjes in krijgen als ze het goed deden. Al heel snel is het dan een nieuw patroon om mij te laten slapen en dan vergeten ze dat doosje vanzelf. Daarbij heb ik uiteraard uitgelegd dat ik overdag minder snel boos word als ik ook goed kan slapen en dat als er echt iets is, dat ik dan uiteraard meteen aan hun bed sta.
Ja klopt, dat van dat applaus-junkie principe.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 20:08 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Ik heb ook ergens gelezen dat het niet goed is om goed gedrag te belonen, maar ja
Ik ben de hoop nog niet verloren gelukkig. En hij voelt het wel, want als er iets in zn luier zit, dan zegt hij dat soms. Maar hij vindt het evengoed prima om rond te lopen in een poepluier.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 20:09 schreef Troel het volgende:
Amaranta: Jochem had dat ook. Wilde echt echt niet. En voelde het ook echt echt echt niet. En nu heeft hij het ineens door. Vaak is het nog echt wel dat ik zie dat hij moet plassen en hem op het potje zet, maar af en toe komt hij nu ook zelf en vandaag heeft hij ook op de wc geplast (dat was voorheen echt DRAMA).
Heb hoop
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |