abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_121775000
Welkom bij de gelegenheid tot onbelemmerd gespui van politieke ideeën en populistisch geblaat zonder financiële justificatie. Ook geschikt voor al het politieke non-nieuws, bestuurlijke ongehoorzaamheid en alleen maar grappig bedoelde complottheorieën. Bijna iedereen is welkom.
pi_121775025
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2013 20:20 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Their loss.

Vallen doen ze toch niet in deze tijd, en de mensen die nu nog instappen zijn toch al te laat, ze zijn vrijdag al met bijna 5% gestegen, ze stonden zelfs op 8% op een gegeven moment. Mooie dag was dat. 8-)

Geldt ook voor PostNL, als die (nu 1.77) een euro of 80 cent gaat raken dan ga ik ook kopen. Het kan onmogelijk failliet gaan (voor Nederland dan), dus hoppa.
In principe kan SNS altijd wel lager dan 90 of 80 cent gaan, dus eigenlijk blijft het wel tricky als je geen volledig inzicht in de fundamentals van het bedrijf hebt. Want hoe weet je zeker dat SNS niet weer onderuit gaat of dat de verwachte staatssteun niet al in het aandeel geprijsd is?
pi_121775109
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 januari 2013 20:36 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

In principe kan SNS altijd wel lager dan 90 of 80 cent gaan, dus eigenlijk blijft het wel tricky als je geen volledig inzicht in de fundamentals van het bedrijf hebt. Want hoe weet je zeker dat SNS niet weer onderuit gaat of dat de verwachte staatssteun niet al in het aandeel geprijsd is?
Dat weet ik omdat ze denken om aandelen uit te schrijven aan de overheid, hetgeen de huidige aandelen iets zal verwateren maar op lange termijn groei door stabiliteit veroorzaakt. Aangezien dit nu al vertrouwen genoeg bied om de koers te laten stijgen met volle procenten gok ik niet dat 't onder de 80 komt. Bovendien heeft SNS hun Private tak in de verkoop gezet, wat ook geld binnenhaalt mocht het verkopen, wat de aandelen van de overheid in toom gaat houden.

Daarnaast zat er een stijgende lijn weer in hun winst, ondanks vastgoed, dus ik verwacht afgezien van hun kapitaalprobleem weinig problemen met de jaarcijfers 14 Feb.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_121775178
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2013 20:26 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Dat is dan prima, zo beleg ik zelf ook, gewoon kopen wanneer ze belachelijk laag staan omdat menig idioot massaal dumpt na een bericht of 2, en vervolgens groeit het vanzelf wel weer. Zo nu ook SNS.

Of hopen op een overname, dat zijn de besten. :9
Ja, aandeel te hard door de markt afgestraft --> instappen idd.
  zaterdag 19 januari 2013 @ 20:41:45 #5
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_121775228
Wachten tot de overheid het bedrijf overneemt en je aandelen geen drol meer waard zijn. Vraag maar aan de voormalige Fortis aandeelhouders.
a man convinced against his will is of the same opinion still
pi_121775267
quote:
6s.gif Op zaterdag 19 januari 2013 20:41 schreef Paper_Tiger het volgende:
Wachten tot de overheid het bedrijf overneemt en je aandelen geen drol meer waard zijn. Vraag maar aan de voormalige Fortis aandeelhouders.
Er zit verschil tussen staatssteun (enorme boost aan aandeelwaarde) of staatsovername, hetgeen bij Fortis en ABN zo was.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_121775403
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2013 20:27 schreef waht het volgende:

[..]

Als ik twee landen moest kiezen die ik de komende decennia bovenaan zie (blijven) staan qua welvaart, veiligheid en ontwikkeling zijn het Australië en Canada. Grotendeels inderdaad door de gigantische natuurlijke schatten, maar ook door voordelige ligging t.o.v. andere landen. Het scheelt heel wat als je niet grenst aan instabiele, onveilige oorden.
Van de OECD-landen heb ik eigenlijk alleen Amerika, Canada en Australie op mijn lijstje staan. Europa + Japan heb ik eigenlijk een beetje afgeschreven, uitgezonderd Noorwegen, maar Noorwegen is mij een te klein land om mij in te verdiepen.

Ik schakel weer over naar beleggen, wanneer de beurzen van deze 3 landen lager dan hun historische P/E staan, zal ik in deze markten instappen (de S&P500 wordt nu bijv met een premium van 25% vehandeld, wat ik veel te hoog vind). Grote multinationals, wereldwijd actief, landen hebben zelf veel grondstoffen, veel FDI, minder vergrijzing dan Europa, innovatief concurrerend, toestroom van hoogopgeleide immigranten ^O^
pi_121775554
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2013 20:29 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Ja maar ik staar de godganze dag naar die schermen, dus voor mij zou 't veel beter zijn. :P

Als je geen tijd hebt als particulier het constant te volgen kan ik me voorstellen dat wat stabiliteit beter is.
Idd, verschilt ook qua particulier.

In principe sla je twee vliegen in één klap: je werkt en tegelijkertijd volg je de schermen voor je privé-beleggingen ^O^
pi_121775745
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 januari 2013 20:48 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Idd, verschilt ook qua particulier.

In principe sla je twee vliegen in één klap: je werkt en tegelijkertijd volg je de schermen voor je privé-beleggingen ^O^
Klopt.

Is niet echt de bedoeling, maar ze klagen er tot dusver niet over dat ik voor mezelf ook handel.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_121775753
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 januari 2013 20:38 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Dat weet ik omdat ze denken om aandelen uit te schrijven aan de overheid, hetgeen de huidige aandelen iets zal verwateren maar op lange termijn groei door stabiliteit veroorzaakt. Aangezien dit nu al vertrouwen genoeg bied om de koers te laten stijgen met volle procenten gok ik niet dat 't onder de 80 komt. Bovendien heeft SNS hun Private tak in de verkoop gezet, wat ook geld binnenhaalt mocht het verkopen, wat de aandelen van de overheid in toom gaat houden.

Daarnaast zat er een stijgende lijn weer in hun winst, ondanks vastgoed, dus ik verwacht afgezien van hun kapitaalprobleem weinig problemen met de jaarcijfers 14 Feb.
Hmm, op zich heel interessant. Aandelen aan de overheid uitschrijven --> wekt vertrouwen op --> reden voor koerswinst. De overheid als mede-eigenaar heeft nu immers er belang bij om het bedrijf winstgevender te maken en de overheid kan bereid zijn om er veel cash in te investeren. En de overheid heeft cash. ;)
pi_121775801
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 januari 2013 20:52 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Hmm, op zich heel interessant. Aandelen aan de overheid uitschrijven --> wekt vertrouwen op --> reden voor koerswinst. De overheid als mede-eigenaar heeft nu immers er belang bij om het bedrijf winstgevender te maken en de overheid kan bereid zijn om er veel cash in te investeren. En de overheid heeft cash. ;)
(Mede) daarom ben ik ook ingestapt eergisteren.

Verwacht toch wel een koersherstel naar een euro of 2, maar ik verwacht niet dat ik dan verkoop, denk dat ik het aanhoud, geen dividend maar SNS is altijd wel redelijk sterk geweest rond de 4 a 5 euro, en pre-crisis rond de 15.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_121775809
Jij hebt natuurlijk meer informatie dan de gemiddelde particulier op handen, dus in die zin heb je een informatievoorsprong en trade je op deze informatievoorsprong.

Dat stelt het al weer in een heel ander daglicht dan de doodgewone particulier die speculeert.
pi_121775862
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 januari 2013 20:54 schreef Zienswijze het volgende:
Jij hebt natuurlijk meer informatie dan de gemiddelde particulier op handen, dus in die zin heb je een informatievoorsprong en trade je op deze informatievoorsprong.

Dat stelt het al weer in een heel ander daglicht dan de doodgewone particulier die speculeert.
Ik heb geen andere informatie dan een particulier, dus het mag wel, alleen er zit iets tijdsverschil in. Daarnaast krijg je meer te lezen over de bancaire sector, aangezien je er in werkt. Niet SNS specifiek, maar 't helpt wel.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_121775872
Maar goed, ik ga de kroeg in.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_121775913
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 januari 2013 20:53 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

(Mede) daarom ben ik ook ingestapt eergisteren.

Verwacht toch wel een koersherstel naar een euro of 2, maar ik verwacht niet dat ik dan verkoop, denk dat ik het aanhoud, geen dividend maar SNS is altijd wel redelijk sterk geweest rond de 4 a 5 euro, en pre-crisis rond de 15.
Je maakt mij nu wel nieuwsgiering om ook wat plukjes SNS te kopen. Verschil is dat jij dus donderdag (?) bent ingestapt en ik zie dat vrijdag de koers bijna 5% gestegen is. Ik zou dus deze koerswinst sowieso al missen, hmmmm, blijf er vanaf.
pi_121775934
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2013 20:45 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Van de OECD-landen heb ik eigenlijk alleen Amerika, Canada en Australie op mijn lijstje staan. Europa + Japan heb ik eigenlijk een beetje afgeschreven, uitgezonderd Noorwegen, maar Noorwegen is mij een te klein land om mij in te verdiepen.

Ik schakel weer over naar beleggen, wanneer de beurzen van deze 3 landen lager dan hun historische P/E staan, zal ik in deze markten instappen (de S&P500 wordt nu bijv met een premium van 25% vehandeld, wat ik veel te hoog vind). Grote multinationals, wereldwijd actief, landen hebben zelf veel grondstoffen, veel FDI, minder vergrijzing dan Europa, innovatief concurrerend, toestroom van hoogopgeleide immigranten ^O^
Goed, ik ben amper bekend met beleggen maar als alle lucht/leugens eenmaal uit Europese markten zijn gefilterd lijkt me dat geen onaangenaam moment om in te stappen. Zo lang overheden de markten verstoren in het belang van orde valt er enkel te wachten, maar aan alles komt een einde. Qua concurrentiekracht staan landen als Duitsland, Nederland en de UK nog altijd zeer hoog. De 'makkelijke' groei die in demografische ontwikkeling of grondstoffen zit getuigt van minder duurzaamheid wat dat betreft.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_121775949
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 januari 2013 20:56 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Je maakt mij nu wel nieuwsgiering om ook wat plukjes SNS te kopen. Verschil is dat jij dus donderdag (?) bent ingestapt en ik zie dat vrijdag de koers bijna 5% gestegen is. Ik zou dus deze koerswinst sowieso al missen, hmmmm.
Dijsselbloem is maandag nog druk met de inauguratie, dus voordat hij het "ja-woord" geeft heb je nog wel tijd maandag a dinsdag. Bovendien hebben ze als einddatum van de beslissing 14 Feb gegeven, dus dit is allemaal pre-speculatie. Maar goed, je weet wel wat er komen gaat, laat ik maar zeggen. ;)

Bovendien kan 't niet veel lager dan nu, en je hebt toch al snel 1100 aandelen voor 'n eurotje of 1000. Met 1000 aandelen is 't rendement al wel lekker, dus hoppa.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_121775956

¤0,65 voor benzine en ¤0,33 voor diesel, dat waren nog eens tijden. :)
pi_121775963
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2013 20:55 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Ik heb geen andere informatie dan een particulier, dus het mag wel, alleen er zit iets tijdsverschil in. Daarnaast krijg je meer te lezen over de bancaire sector, aangezien je er in werkt. Niet SNS specifiek, maar 't helpt wel.
Ik snap wat je bedoelt.

Enfin, zuip ze :)
pi_121775988
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2013 20:57 schreef von_Preussen het volgende:
[ afbeelding ]

¤0,65 voor benzine en ¤0,33 voor diesel, dat waren nog eens tijden. :)
En toen kregen de Arabieren het op hun heupen.
pi_121776020
quote:
9s.gif Op zaterdag 19 januari 2013 20:57 schreef waht het volgende:

[..]

En toen kregen de Arabieren het op hun heupen.
Foto is van ver na de oliecrisis van 1973. Maar goed, de Arabieren krijgen het regelmatig op hun heupen. :{

Edit: foto is van 1986.
pi_121776094
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2013 20:58 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Foto is van ver na de oliecrisis van 1973. Maar goed, de Arabieren krijgen het regelmatig op hun heupen. :{
Ja precies.
pi_121776199

Net als een konijntje met doodsangsten, "helloooooo". _O-
pi_121776205
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2013 20:56 schreef waht het volgende:

[..]

Goed, ik ben amper bekend met beleggen maar als alle lucht/leugens eenmaal uit Europese markten zijn gefilterd lijkt me dat geen onaangenaam moment om in te stappen. Zo lang overheden de markten verstoren in het belang van orde valt er enkel te wachten, maar aan alles komt een einde. Qua concurrentiekracht staan landen als Duitsland, Nederland en de UK nog altijd zeer hoog. De 'makkelijke' groei die in demografische ontwikkeling of grondstoffen zit getuigt van minder duurzaamheid wat dat betreft.
Op termijn staat Europa sowieso idd op mijn lijstje. Maar eerst moet al die ellende dus nog komen :P
pi_121776324
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2013 21:02 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Op termijn staat Europa sowieso idd op mijn lijstje. Maar eerst moet al die ellende dus nog komen :P
Hoe heb je je vermogen dan tegen eventueel waardeverlies van de Euro beveiligd?
pi_121776366
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2013 21:06 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Hoe heb je je vermogen dan tegen eventueel waardeverlies van de Euro beveiligd?
Voedsel in blik en rantsoenen.
pi_121776369
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2013 21:02 schreef von_Preussen het volgende:

Net als een konijntje met doodsangsten, "helloooooo". _O-
Hahaha! Dat moet ik een keer doen :D
-weg-
  † In Memoriam † zaterdag 19 januari 2013 @ 21:07:54 #29
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_121776443
quote:
quote: