Dit topic is voor alle hardlopers, van beginners tot gevorderden. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of C25K: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat..Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen . ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- Er zijn 2 hardlooptopics gaande: [LIF] Topicreeks: Hardlopen voor beginners (heet inmiddels Hardlopen) : Alles over hardlopen! Kleding, schema's, lappenmandopvang, motivatie, wedstrijdjes..you name it! [SPT] Topicreeks: Centraal topic voor amateurhardlopers : Dit topic is voor de hardlopers die geen beginners meer zijn, al aardig wat wedstrijden lopen, flink op de tijden letten maar toch nog amateurs zijn.
Kijk en post gezellig mee in het topic wat voor jou van toepassing is ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- Tevens zijn we een Fok! Endomondo team begonnen! Dus gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen Stuur even een PM/DM naar GotC als je je hebt aangemeld
Na een weekje niksen (nou ja, volleybal dan) toch nog even t strand op vanavond. 6,5 km in 34minuten. Wel een beetje wind tegen op de terugweg.
Nu ff niksen en dan zondag LDL in het duin doen.
Guard: een geel neon jack, gedragen door een bebaarde man, zou wel eens Frsh kunnen zijn... [b]Op zondag 10 augustus 2014 16:04 schreef Murmeli het volgende:[/b] Frsh is in ieder geval mijn held van de dag :)
Ik ben nu drie dagen m'n calorieën aan het tellen met de app MyFitnessPal. Ik moet zeggen dat ik het schokkend vind dat het leeuwendeel van m'n calorieën uit drinken komt! Een pakje appelsap in de ochtend is meteen al 100 calorieën. En als je later in de middag nog een glas sap en een kop chocolademelk neemt, tikt dat aan! Het is wel een eye-opener, moet ik zeggen.
Natuurlijk weet ik dat het niet alleen om calorieën gaat, maar ik vind het interessant om te zien!
Op vrijdag 18 januari 2013 21:47 schreef Guppyfriend het volgende: Ik ben nu drie dagen m'n calorieën aan het tellen met de app MyFitnessPal. Ik moet zeggen dat ik het schokkend vind dat het leeuwendeel van m'n calorieën uit drinken komt! Een pakje appelsap in de ochtend is meteen al 100 calorieën. En als je later in de middag nog een glas sap en een kop chocolademelk neemt, tikt dat aan! Het is wel een eye-opener, moet ik zeggen.
Natuurlijk weet ik dat het niet alleen om calorieën gaat, maar ik vind het interessant om te zien!
Kun je nagaan hoeveel kcal een blikje red bull oid is.. En vergelijk appelsap eens met cola.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
Op vrijdag 18 januari 2013 21:55 schreef Swetsenegger het volgende: Is toch al jaren bekend? Mensen denken dat vruchtensappen gezond zijn, maar is een enorme bom van calorieen en suikers.
Denk je dat? Je moet eens zien hoeveel ouders hun kinderen cola verbieden en vervolgens sap geven. Want dat zou gezonder zijn....
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
Denk je dat? Je moet eens zien hoeveel ouders hun kinderen cola verbieden en vervolgens sap geven. Want dat zou gezonder zijn....
Ja maar ja, als ouder weet ik het ook niet meer. Cola lijkt me niet bevoordelijk, maar alle suikers ook niet. Gewoon water is wel erg karig. Limonadesiropen is ook behoorlijk suikerrijk en alle light varianten zitten vol met kunstmatige zoetstoffen.
Omdat ik zelf altijd te dik ben geweest ben ik bij mijn kinderne heel voorzichtig met snoep en suikerhoudende dranken enzo, maar ik kan ze moeilijk op mijn eigen spartaanse regime zetten
Op vrijdag 18 januari 2013 21:55 schreef Swetsenegger het volgende: Is toch al jaren bekend? Mensen denken dat vruchtensappen gezond zijn, maar is een enorme bom van calorieen en suikers.
inderdaad, suiker is de grote boosdoener Vergeet low fat of low carbs, maak er low sugar van
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen' 'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder' 'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
ik maak me wat betreft suiker nog het meeste zorgen om het verslavende effect er van
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen' 'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder' 'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
Is ook, maar als je het zo op een rijtje ziet, zie je pas echt hoe een groot deel dat werkelijk beslaat! Ik vind dat heel verhelderend
Merk wel dat ik nog wel wat te trainen heb voor die marathon.
al over de "magische" 32km grens heen geweest?
Nog niet. Maar dan neem ik een hamer mee om die hufter zelf de eerste tikken te geven.
doe je goed, regeren is vooruit zien
hier een rustdag...met laptoppie en een boek op de bank
Overigens staat voor volgende week de Safari-run op het programma, en het lijkt KOUD te gaan worden!! Hopelijk gaat het wel gewoon door!!
tuurlijk, echte leeuwinen laten zich niet door een beetje kou tegen houden!
Ik ga zo de tweede training van de eerste loopgroep-week doen, samen met iemand die hier in de buurt woont. Ik twijfel alleen want dit is wel een hele makkelijke training (1-2-1-2 met telkens 3 wandelen)... ik heb natuurlijk al een paar keer gelopen voor ik begon dus misschien dat ik Evy 6 er achteraan ga doen? Ik heb gewoon zin om langer buiten te zijn
Ging net de konijnen eten geven en het is inderdaad erg koud! Toch maar handschoentjes mee zometeen!
Op zaterdag 19 januari 2013 09:14 schreef Shravani het volgende: Ik ben terug van een kleine 3,5 km. Er staat wel een ijzige wind buiten, en op sommige stukken was het spekglad. En toch was het lekker!
Op zaterdag 19 januari 2013 08:57 schreef joers1 het volgende: Vandaag eerste dag dat ik me goed genoeg voel. Griep eindelijk onder controle. Vanmiddag rustig duurloopje? Denk het wel
Pas op met lopen na koorts lieve Joers. Aantal dagen koorts x 2 = aantal dagen dat je na de koorts niet mag lopen.
Ik moet straks 25minuten lopen van Renate. En aangezien de Mr. een tablet voor zijn moeder heeft gekocht die hij vanmiddag gaat afleveren leek het me wel eens leuk naar mijn schoonouders toe te rennen Kan ik weer eens een ander rondje doen De mr gaat met de auto en neem een warm trainingspak voor me mee
Guard: een geel neon jack, gedragen door een bebaarde man, zou wel eens Frsh kunnen zijn... [b]Op zondag 10 augustus 2014 16:04 schreef Murmeli het volgende:[/b] Frsh is in ieder geval mijn held van de dag :)
Op zaterdag 19 januari 2013 09:30 schreef Sunnythesun het volgende: Ik moet straks 25minuten lopen van Renate. En aangezien de Mr. een tablet voor zijn moeder heeft gekocht die hij vanmiddag gaat afleveren leek het me wel eens leuk naar mijn schoonouders toe te rennen Kan ik weer eens een ander rondje doen De mr gaat met de auto en neem een warm trainingspak voor me mee
Dat is wel leuk. Op de eerste plaats heb je inderdaad eens een ander rondje. Halverwege stoppen gaat ook niet
Nee dat doe ik thuis wel We vertrekken gelijk dus ik neem aan dat als ik daar aangekomen ben daar niet heel lang meer blijf. En met deze kou zweet ik een stuk minder, scheelt ook
Ik moet nog wel ff moed happen hoor .. Ik zie harde wind buiten en de gevoelstemperatuur schijnt -11 te zijn. Ik hou me maar voor dat ik vorig jaar met gevoelstemperatuur van -20 ook gewoon liep
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
Op zaterdag 19 januari 2013 09:47 schreef E.T. het volgende: Ik moet nog wel ff moed happen hoor .. Ik zie harde wind buiten en de gevoelstemperatuur schijnt -11 te zijn. Ik hou me maar voor dat ik vorig jaar met gevoelstemperatuur van -20 ook gewoon liep
blessure is weg, winterstop dus ik moet me weer gaan voorbereiden
hoe lopen jullie hard in de winter zonder ziek te worden? veel kleding of juist weinig? cooling down etc?
Doe laagjes aan. Thermo shirt, ander shirt/trui, en eventueel een jas. Zou in ieder geval ook muts of hoofdband doen want je oren kunnen aardig pijn gaan doen anders plus je raakt veel warmte kwijt via je hoofd.
Doe laagjes aan. Thermo shirt, ander shirt/trui, en eventueel een jas. Zou in ieder geval ook muts of hoofdband doen want je oren kunnen aardig pijn gaan doen anders plus je raakt veel warmte kwijt via je hoofd.
thanks
shit, dan moet ik dus even ergens een muts gaan halen Heb alleen zo'n Russische bontmuts hier
Op vrijdag 18 januari 2013 21:47 schreef Guppyfriend het volgende: Ik ben nu drie dagen m'n calorieën aan het tellen met de app MyFitnessPal. Ik moet zeggen dat ik het schokkend vind dat het leeuwendeel van m'n calorieën uit drinken komt! Een pakje appelsap in de ochtend is meteen al 100 calorieën. En als je later in de middag nog een glas sap en een kop chocolademelk neemt, tikt dat aan! Het is wel een eye-opener, moet ik zeggen.
Leuke app he? Het maakt op een goede en makkelijke wijze inzichtelijk wat je allemaal eet en drinkt. Sinaasappelsap vind ik lekker, maar dat koop ik dus niet meer vanwege de suikers. Het pakje dat nog in de koelkast staat gaat wel op hoor.
Zometeen weer naar buiten, mét handschoenen. Als het lopen vandaag ook weer goed gaat, dan ga ik vanaf dinsdag weer lopen met Renate.