abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_121731529

WO Rechtsgeleerdheid
natuurlijk ook voor fiscaal recht & notarieel recht

De mooiste studie verdient het mooiste topic van dit forum. Logisch! Hier verder keuvelen over je scriptie, je tentamens, de JB, de UB en niet te vergeten: SOGgen!

Koning der wettenbundels:

Enne.. afgestudeerd zijn for the win! HAHA ARBEIDERS :+
De afgestudeerde helden van dit topic
• Sovereign
• _-rally-_
• Thisbe
• Pool
• Smash-it
• flubub
• Argento
• Sessy
• GDPP
• Maharbal (2x: Fiscaal en Notarieel)
• Yashaaaaa

Ook leuk: de studenten, met de tofste universiteit als eerste:

Universiteit van Amsterdam
• Dreamzk
• Eriksd
• Tchock
• Yreal
• Pascaltjuh
• Sideshowbobbie (Novietenhoeder I)
• Snax
• Monnet
• Polacco

Rijksuniversiteit Groningen
• Ties02
• Valid
• Etsu
• Paxcon
• Joosie200
• Giku
• Letstalk
• Bruce_Cutler
• Doctor_Neo_Cortex
• Argelos

Erasmus Universiteit Rotterdam
• Phaelanx_NL
• Mandal
• IkeDubaku99
• Dr.Cooper
• Keyos
• VonBallusseck
• N0rah
• Rummikub
• NotGuilty
• meneerRaab

Radboud Universiteit
• Morendo
• Actaeon (Novietenhoeder II)
• Boterbartje
• Tostitomaatkaas

Universiteit Leiden
• -Trinity-
• RobertoCarlos
• Nailpolish
• Dhaha
• KOG
• De_Fietser
• Studeur

Open Universiteit
• SpotlessMind00

Universiteit Utrecht
• solo020

Universiteit Maastricht
• Duderd

Scholieren
• DanielBackward

Ook voor 1ejaars geldt: sluit je het topic, dan open je een nieuwe
Ben je ook rechtenstudent, post je graag mee en staat je naam nog niet in het lijstje? Meld het dan even in dit topic, dan word je toegevoegd. Of niet. Maar dan kun je bezwaar maken. En in beroep. En vast ook nog wel in cassatie bij Danny, al weet die kerel waarschijnlijk niet wat dat betekent.

pi_121731565
Schoon!
pi_121731581
Vies!
  vrijdag 18 januari 2013 @ 18:29:49 #4
384590 Studeur
Toen kregen wij ook patat
pi_121731695
Stijgende drijver
Heeft FOK!verkiring met Klojo120
pi_121731707
quote:
10s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 17:17 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Psst, alleen als je nog 's de RAIO in wilt!
Om hier nog even op terug te komen. hoe gaat dat eigenlijk? Kijken ze dan naar je cijfers voor bestuursrecht en straf? Je moet toch sowieso eerst ook geselecteerd daarvoor worden?
  vrijdag 18 januari 2013 @ 18:32:23 #6
263417 Keyos
Like a Boss
pi_121731778
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 18:21 schreef Tchock het volgende:
Ik heb trouwens een fucking vette poster gekregen, maar geen centimeter muur over in mijn kamer :'(

[ afbeelding ]
Voor een poster als deze maak je ruimte ^O^ .
The Only Thing We Learn From History Is That We Learn Nothing From History - Hagel.
  vrijdag 18 januari 2013 @ 18:41:22 #7
384590 Studeur
Toen kregen wij ook patat
pi_121732079
Zojuist even een leuk bullshitverhaaltje getypt naar mijn "docenttutor" zoals ze een mentor noemen in Leiden, omdat ik niet aanwezig was bij de studiebespreking voor mensen die 1 tentamen niet hebben gehaald. Alsof ik dat soort praatjes nodig heb :') ik fix mijn zaakjes zelf wel.
Heeft FOK!verkiring met Klojo120
pi_121732179
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 18:30 schreef Ties02 het volgende:

[..]

Om hier nog even op terug te komen. hoe gaat dat eigenlijk? Kijken ze dan naar je cijfers voor bestuursrecht en straf? Je moet toch sowieso eerst ook geselecteerd daarvoor worden?
Ze zullen kijken naar het totaalplaatje van een kandidaat. Cijferlijsten zullen daar ongetwijfeld bij horen. Het schijnt dat de RAIO behoorlijk pittig is en dat het grootste gedeelte van de deelnemers gedurende de rit afvalt. Als je minimaal zes jaar ervaring hebt in de rechtspraktijk kun je ook als zij-instromer rechter worden. De duur van je opleiding is dan nog drie jaren (i.t.t. de zes jaren van de RAIO). Maargoed, dan heb je daarvoor al de driejarge advocatenopleiding gevolgd natuurlijk.
pi_121732205
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 18:41 schreef Studeur het volgende:
Zojuist even een leuk bullshitverhaaltje getypt naar mijn "docenttutor" zoals ze een mentor noemen in Leiden, omdat ik niet aanwezig was bij de studiebespreking voor mensen die 1 tentamen niet hebben gehaald. Alsof ik dat soort praatjes nodig heb :') ik fix mijn zaakjes zelf wel.
pi_121732329
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 18:32 schreef Keyos het volgende:

[..]

Voor een poster als deze maak je ruimte ^O^ .
Ik bewaar 'm denk ik tot ik een kamer heb, mocht dat ooit gebeuren.

Ik wil het liefst de poster hangen op een heel groot witgeschilderd vierkant, net als de albumhoes :D
pi_121732336
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 18:30 schreef Ties02 het volgende:

[..]

Welke tentamens ga jij nou nog doen komende weken?
pi_121732390
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 18:50 schreef Valid het volgende:

[..]

Welke tentamens ga jij nou nog doen komende weken?
Straf 2 laat ik schieten, wil daar echt wel de tijd voor nemen
Dus Belastingrecht 1 herkansing en Rechtsgeschiedenis 2 herkansing (1e keer niet gemaakt)
pi_121732403
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 18:45 schreef Valid het volgende:

[..]

Ze zullen kijken naar het totaalplaatje van een kandidaat. Cijferlijsten zullen daar ongetwijfeld bij horen. Het schijnt dat de RAIO behoorlijk pittig is en dat het grootste gedeelte van de deelnemers gedurende de rit afvalt. Als je minimaal zes jaar ervaring hebt in de rechtspraktijk kun je ook als zij-instromer rechter worden. De duur van je opleiding is dan nog drie jaren (i.t.t. de zes jaren van de RAIO). Maargoed, dan heb je daarvoor al de driejarge advocatenopleiding gevolgd natuurlijk.
Ik dacht dat de RAIO sowieso niet meer open stond voor direct-afgestudeerden?
pi_121732423
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 18:51 schreef Ties02 het volgende:

[..]

Straf 2 laat ik schieten, wil daar echt wel de tijd voor nemen
Dus Belastingrecht 1 herkansing en Rechtsgeschiedenis 2 herkansing (1e keer niet gemaakt)
Wanneer is belastingrecht 1?
pi_121732471
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 18:51 schreef Speedy_T het volgende:

[..]

Ik dacht dat de RAIO sowieso niet meer open stond voor direct-afgestudeerden?
Je hebt gelijk, dat is per 2012 veranderd zie ik nu. :)

quote:
Voor de nieuwe opleiding tot rechter geldt een voorervaringseis van ten minste twee jaar juridische werkervaring vanaf het moment van afstuderen. Daarnaast is aantoonbare maatschappelijk ervaring een voorwaarde. Zodra de precieze toetredingseisen geformuleerd zijn, worden deze bekendgemaakt.
link
pi_121732496
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 18:52 schreef Valid het volgende:

[..]

Wanneer is belastingrecht 1?
De 28ste
Heb daar bij bepaalde dingen echt essentiele onderdelen gewoon totaal vergeten, niet de basics onder de knie maar wel de uitzonderingen neergezet en vrijstellingen, zoals Maharbal al zei, ik ga nu ook strict volgens die volgorde leren. Vind het wel een leuk vak dus kan me nog best toezetten daar hard voor aan de slag te gaan, alleen kom ik een beetje in de knel met rechtsgeschiedenis ;(
pi_121732531
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 18:53 schreef Valid het volgende:

[..]

Je hebt gelijk, dat is per 2012 veranderd zie ik nu. :)

[..]

link
Aantoonbare maatschappelijke ervaring

wat moet ik me daarbij voorstellen
Als je werkt in de juridische praktijk heb je dat toch al automatisch
pi_121732562
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 18:54 schreef Ties02 het volgende:

[..]

De 28ste
Heb daar bij bepaalde dingen echt essentiele onderdelen gewoon totaal vergeten, niet de basics onder de knie maar wel de uitzonderingen neergezet en vrijstellingen, zoals Maharbal al zei, ik ga nu ook strict volgens die volgorde leren. Vind het wel een leuk vak dus kan me nog best toezetten daar hard voor aan de slag te gaan, alleen kom ik een beetje in de knel met rechtsgeschiedenis ;(
Ah oke. Als ik jou was zou ik dan nu eerst een aantal dagen voor rechtsgeschiedenis gaan (bijvoorbeeld tot de 23e?), zodat je je daarna nog in een aantal dagen op belastingrecht kunt richten. Tussen die twee tentamens heb je net genoeg tijd om weer te schakelen en wat laatste dingen van rechtsgeschiedenis onder de knie te krijgen.
pi_121732589
Ik denk dat ze daarmee bedoelen dat je ook wat naast je studie gedaan hebt. (rechtswinkel, bestuurservaring, vrijwilligerswerk etc.)
pi_121732656
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 18:56 schreef Valid het volgende:

[..]

Ah oke. Als ik jou was zou ik dan nu eerst een aantal dagen voor rechtsgeschiedenis gaan (bijvoorbeeld tot de 23e?), zodat je je daarna nog in een aantal dagen op belastingrecht kunt richten. Tussen die twee tentamens heb je net genoeg tijd om weer te schakelen en wat laatste dingen van rechtsgeschiedenis onder de knie te krijgen.
Hm ja dat is wel een slim idee
de nabespreking is ook de 24ste dus kan ik daarna goed bezig daarmee
pi_121732661
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 18:55 schreef Ties02 het volgende:

[..]

Aantoonbare maatschappelijke ervaring

wat moet ik me daarbij voorstellen
Als je werkt in de juridische praktijk heb je dat toch al automatisch
Lekker vage eis inderdaad. Ik denk dat je moet aantonen dat je intrinsiek maatschappelijk betrokken bent. Dat zal wellicht blijken uit nevenactiviteiten, vrijwilligerswerk en inderdaad gewoon relevante werkervaring. Het lijkt mij dat je moet laten zien dat je met twee benen in de maatschappij staat, zodat je in staat bent een oordeel te vormen over abstracte termen als 'het maatschappelijk verkeer' en 'redelijkheid en billijkheid', want dat leer je natuurlijk niet uit boeken alleen.
pi_121732721
Oja en een schoon strafblad is ook wel handig toch
pi_121732748
quote:
10s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 19:00 schreef Ties02 het volgende:
Oja en een schoon strafblad is ook wel handig toch
Dat lijkt me een harde voorwaarde inderdaad. :P
pi_121732838
Die verhalen van rechtenstudenten wiens hele leven verpest wordt door een boete voor heling als ze op een zaterdagavond een fiets scoren op het Leidse :'(
pi_121732914
quote:
10s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 19:03 schreef Tchock het volgende:
Die verhalen van rechtenstudenten wiens hele leven verpest wordt door een boete voor heling als ze op een zaterdagavond een fiets scoren op het Leidse :'(
Ik heb zo'n aanbod voor een of andere junkfiets voor 10 euro al zo vaak geweigerd in de stad _O- zelfs onder de invloed van alcohol
gewoon niet doen ^O^
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')