'Geluksvogel!'quote:Op woensdag 16 januari 2013 21:46 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Nou, met 55 minuten vertraging toch nog in Deventer aangekomen. De verstoring tussen Zutphen en Deventer was gelukkig voorbij, vanaf Arnhem kon ik dus rustig in de trein naar Deventer stappen.
twitter:NS_online twitterde op woensdag 16-01-2013 om 21:44:44Arnhem-Dieren: geen treinen door een seinstoring. http://t.co/z23egl7C #AhDr reageer retweet
Ik ben slecht ingelicht.quote:Op woensdag 16 januari 2013 21:48 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
die ziet er toch echt anders uit
quote:Op woensdag 16 januari 2013 21:47 schreef b2py het volgende:
[..]
'Geluksvogel!'twitter:NS_online twitterde op woensdag 16-01-2013 om 21:44:44Arnhem-Dieren: geen treinen door een seinstoring. http://t.co/z23egl7C #AhDr reageer retweet
Niet dagelijks, maar tweewekelijks. Als ik je kan helpen DM dan maar even, beter dan hierquote:Op woensdag 16 januari 2013 20:34 schreef Zyron het volgende:
Reist iemand hier dagelijks over de Hanzelijn? Ik ben voor school bezig met een artikel erover en alle hulp is welkom..
Doe ik in Amsterdam ook, en zit meestal alleen.quote:Op woensdag 16 januari 2013 21:46 schreef Ireyon het volgende:
Wat betreft jullie zitplaatsen in Fyra: ik heb het idee dat de trein gewoon wordt ingevuld van rijtuig 38 -> 34 in die volgorde. Elke keer als ik erin zit, zit al het volk aan de uiteindes en zijn de middelste rijtuigen zo goed als leeg. Dus als het druk is zou ik gewoon lekker naar 2 rijtuigen verderop verkassen
Maakt niets uit als hij er voorbij had gestaan. Je kan bijna in heel Nederland in de eerste sectie voorbij het sein staan en het dan alsnog met ROZ bedienen, ook al ben je net in tegengestelde richting aan komen rijden. Die voorziening is ooit bedacht om (te lange) kerende treinen die de laatste sectie niet kunnen vrijrijden toch een veilig sein te kunnen geven bij vertrek in de tegengestelde richting. Het zit overal, bij elk sein, maar volgens mij weet bijna niemand dat het kan...quote:Op woensdag 16 januari 2013 20:35 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Er stond een enorme trein (geduwd met 1700 en ICM rijtuigen, kan dat?) klaar, maar die werd doodleuk afgerangeerd... Ik liep de roltrap omhoog aan het perron er naast en zag dat hij geel-knipper kreeg, maar hij stond met de 1700 net voorbij het dwergseintje. Maar niet voorbij de las, dus hij kreeg netjes geel-knipper (rijden op zicht) naar emplacementje toe dus.
quote:Strukton Rail (@StruktonRail) tweeted at 9:34 PM on Wed, Jan 16, 2013:
Het is flink bikkelen om de wissels sneeuwvrij te houden. Dank aan de mannen die dat toch maar weer doen! http://t.co/wRGhYNTz
Ehm... ik gebruik het bijna dagelijks op spoor 50 in Groningen.quote:Op woensdag 16 januari 2013 22:02 schreef Anno1982 het volgende:
[..]
Maakt niets uit als hij er voorbij had gestaan. Je kan bijna in heel Nederland in de eerste sectie voorbij het sein staan en het dan alsnog met ROZ bedienen, ook al ben je net in tegengestelde richting aan komen rijden. Die voorziening is ooit bedacht om (te lange) kerende treinen die de laatste sectie niet kunnen vrijrijden toch een veilig sein te kunnen geven bij vertrek in tegengestelde richting. Het zit overal, bij elk sein, maar volgens mij weet bijna niemand dat het kan...
Wat is dit? Moldavië? je ZOU natuurlijk gewoon overal automatische wisselverwarming kunnen aanleggen. Dan heb je al dat gezeik niet en hoef je je ook niet aan te stellen.quote:
Volgens mij was het bedoeld als positief bericht tussen alle gezeik. Die mannen in het spoor hebben natuurlijk geen invloed op de besluitvorming in de ivoren torens, maar gaan wel gewoon de boel ontdooien om het geheel aan de gang te houden.quote:Op woensdag 16 januari 2013 22:14 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat is dit? Moldavië? je ZOU natuurlijk gewoon overal automatische wisselverwarming kunnen aanleggen. Dan heb je al dat gezeik niet en hoef je je ook niet aan te stellen.
daar rangeert Arriva toch niet met meer dan een GTW 2/8 naar toe?quote:Op woensdag 16 januari 2013 22:09 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ehm... ik gebruik het bijna dagelijks op spoor 50 in Groningen.
Daar gaan dagelijks rangeerdelen van vijf bakken naar toe.quote:Op woensdag 16 januari 2013 22:17 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
daar rangeert Arriva toch niet met meer dan een GTW 2/8 naar toe?
Ja dat snap ik ook welquote:Op woensdag 16 januari 2013 22:16 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Volgens mij was het bedoeld als positief bericht tussen alle gezeik. Die mannen in het spoor hebben natuurlijk geen invloed op de besluitvorming in de ivoren torens, maar gaan wel gewoon de boel ontdooien om het geheel aan de gang te houden.
plus 2 powerpacks danquote:Op woensdag 16 januari 2013 22:18 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Daar gaan dagelijks rangeerdelen van vijf bakken naar toe.
Ok, ik heb het zelf in elk geval nog nooit gebruikt zien worden, dus vandaar mijn aanname...quote:Op woensdag 16 januari 2013 22:09 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ehm... ik gebruik het bijna dagelijks op spoor 50 in Groningen.
ik dacht dat dit altijd via de Niemeyer gebeurde?quote:Op woensdag 16 januari 2013 22:18 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Daar gaan dagelijks rangeerdelen van vijf bakken naar toe.
Ben jij ook TRDL?quote:Op woensdag 16 januari 2013 22:22 schreef Anno1982 het volgende:
[..]
Ok, ik heb het zelf in elk geval nog nooit gebruikt zien worden, dus vandaar mijn aanname...
Met een schep en een bezem en een brander.quote:Op woensdag 16 januari 2013 22:23 schreef Dr_Flash het volgende:
Hoe ging het eigenlijk in legendarische winters al '63 en '79 met het treinverkeer? Oh ja in '79 hadden we het leger bij Visvliet. Leger. Hebben we nog een leger eigenlijk? Of is iedereen thermosflessen aan het schilderen in Afghanistan?
Had de gemiddelde hc toen niet gewoon een gasbrander in plaats van een railpocket. Branden ze de wissels toen niet gewoon zelf ijsvrij?quote:Op woensdag 16 januari 2013 22:23 schreef Dr_Flash het volgende:
Hoe ging het eigenlijk in legendarische winters al '63 en '79 met het treinverkeer? Oh ja in '79 hadden we het leger bij Visvliet. Leger. Hebben we nog een leger eigenlijk? Of is iedereen thermosflessen aan het schilderen in Afghanistan?
Oh ja toen dat nog mocht van de veiligheidsprotocollenquote:Op woensdag 16 januari 2013 22:25 schreef b2py het volgende:
[..]
Met een schep en een bezem en een brander.
Gauw spoor in rennen als de trein was geweest, schoonmaken die handel en vooral erg goed uitkijken.
Toen hadden we ook nog op ieder wisselcomplexje een groep mannen staan.quote:Op woensdag 16 januari 2013 22:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh ja toen dat nog mocht van de veiligheidsprotocollen
Nee, dus mijn referentiekader is wat de betreft beperktquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 12% gewijzigd door Anno1982 op 16-01-2013 22:50:33 ]
Oh die advocaat, die kennen we jaquote:Op woensdag 16 januari 2013 23:09 schreef Fiorano het volgende:
Heuj code Toverbal. Rust copyright van op. U hoort nog van mijn advocaat. Die schijnt nog een zaakje te hebben lopen hier
Toch wel via Facebook hè? Mooie platen trouwens b2py.quote:Op woensdag 16 januari 2013 23:09 schreef Fiorano het volgende:
Heuj code Toverbal. Rust copyright van op. U hoort nog van mijn advocaat. Die schijnt nog een zaakje te hebben lopen hier
En niet zomaar klassiekjes, dat zijn oude POST-stellenquote:Op woensdag 16 januari 2013 23:24 schreef J.B. het volgende:
Overigens staan er voor de liefhebbers in Bressoux enkele afgedankte klassiekjes terzijde!
Nee, die zijn inmiddels weg. Daarom viel het me ook op. Ik heb er vandaag een stuk of 5 andere reizigersstellen zien staan, waarvan minimaal 1 treinstel in tweeën is gedeeld.quote:Op woensdag 16 januari 2013 23:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En niet zomaar klassiekjes, dat zijn oude POST-stellen
Nee hoor. 1a moet wel via Niemeijer, maar de rest doen we het liefst via 50. Pas met 6 bakken moeten we wel naar Niemeijer.quote:Op woensdag 16 januari 2013 22:23 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ik dacht dat dit altijd via de Niemeyer gebeurde?
Snelheidsbeperkingen in Frankrijk ivm weersomstandigheden, denk ik.quote:Op donderdag 17 januari 2013 00:29 schreef Bitlord het volgende:
Bij Thalys reed alles wel (r. A'dam), maar ook hier was elke trein vertraagd (gem. 32 min).
Hoopgevende cijfers!quote:Op donderdag 17 januari 2013 00:29 schreef Bitlord het volgende:
Vandaag 45% uitval en de BeneluxFyras die wél reden hadden gemiddeld 53 min. vertraging.
Uitval om grotere problemen te voorkomen.quote:Op donderdag 17 januari 2013 06:45 schreef zoem het volgende:
Grrr![]()
De IC adam had eerst +20, maar nu halen ze de trein er gewoon uit. En dan denk je extra vroeg op te staan om die ellende voor te zijn...
Ze beginnen vandaag waar ze gisteren zijn geëindigd: de eerste Fyra van de dag (9201) is opgeheven. Ook is hetzelfde koppeltje (3 treinparen) opgeheven.quote:
De hele nacht hebben er lege treinen door het land gescheurd om dat te voorkomen. Duimen dat het geholpen heeft.quote:Op donderdag 17 januari 2013 07:18 schreef zoem het volgende:
Door de rijp hoor je de pantograaf langs de bovenleiding schuren. Het is wachten op de eerste kapotte bovenleiding voor vandaag.
Ontijzelritten inderdaad. Verder worden al een paar nachten tussen drie en vier alle essentiële wissels een paar keer omgelegd. Niet alleen om te voorkomen dat ze vastvriezen, maar ook om ze eventueel op tijd gerepareerd te krijgen.quote:Op donderdag 17 januari 2013 08:00 schreef b2py het volgende:
[..]
De hele nacht hebben er lege treinen door het land gescheurd om dat te voorkomen. Duimen dat het geholpen heeft.
Dat zou ik eerlijk gezegd niet weten, ik zal volgende week dinsdag eens kijken.quote:Op woensdag 16 januari 2013 23:38 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh okee, dan is het wel nieuw![]()
Wat rijdt er momenteel op Luik - Aken eigenlijk? Daar trof ik begin december nog 1 van de oudste nog rijdende klassiekjes
Het enige wat ik voelde was de enorme kou buitenquote:Op donderdag 17 januari 2013 07:41 schreef Litpho het volgende:
[..]
Uitval om grotere problemen te voorkomen.
Voel je geen gigantische dankbaarheid dat ze dergelijke beslissingen durven te nemen?
Ik had het gelezen over die wissels ja. Maar stel 50% valt in storing, is dat dan niet teveel voor de storingsploegen?quote:Op donderdag 17 januari 2013 08:18 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ontijzelritten inderdaad. Verder worden al een paar nachten tussen drie en vier alle essentiële wissels een paar keer omgelegd. Niet alleen om te voorkomen dat ze vastvriezen, maar ook om ze eventueel op tijd gerepareerd te krijgen.
Aardige kerel, doet goed werk. Beetje NS(H) voor lul zetten op het internet. Het lijkt verdomme wel vrijheid van meningsuiting...quote:Op woensdag 16 januari 2013 23:19 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh die advocaat, die kennen we ja
Vanochtend trouwens weer het gebruikelijke op Eindhoven, niets aan de handquote:U wilt weten of u tweede klas mag zitten met een eerste klas vervoerbewijs
Het is mogelijk dat de conducteur u verzoekt plaats te nemen in de eerste klas, als u daar een vervoerbewijs voor heeft, om de veiligheid. Hij mag u niet de tweede klas uitzetten. hij mag u ver verzoeken de tweede klas te verlaten.
Klopt, maar is wel veel effectiever dan rond rijden. En als je de stroom niet te ver opvoert kan het ook wat rustiger ontijzelen.quote:Op donderdag 17 januari 2013 08:46 schreef James1988 het volgende:
Ik meen me te herinneren dat die schakeling de bovenleiding zwakker zou maken. Weet ik niet zeker
"om de veiligheid".quote:Op donderdag 17 januari 2013 08:55 schreef Doc__Zenith het volgende:
Eventjes tussendoor nog het antwoord van de NS op die 1e/2e-klas vraag:
[..]
Vanochtend trouwens weer het gebruikelijke op Eindhoven, niets aan de hand
Als dat tuig van de 2e klas erachter komt dat er iemand van de 1e klas tussen ze zit wordt die gelynched?quote:
Joh laat zitten, die trein valt toch uitquote:Op donderdag 17 januari 2013 09:34 schreef Bitlord het volgende:
Als we nog met zn allen echt bij elkaar willen zitten kan ik vragen of we nieuwe stoelnummers mogeb krijgen, maar dan moet men mij wel even het reserveringsnummer doordmmen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |