Maar die boekingsmodule kan je toch niet zeggen welke stoelen je wilt hebben? Dat zien ze toch pas 'achteraf'?quote:Op woensdag 16 januari 2013 20:53 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat een flauwekul zeg. We hebben het nou niet bepaald over de populairste trein aan deze kant van de dampkring, of wel
Werkt dat ook zo bij Thalys?quote:Op woensdag 16 januari 2013 20:54 schreef greavy het volgende:
[..]
Maar die boekingsmodule kan je toch niet zeggen welke stoelen je wilt hebben? Dat zien ze toch pas 'achteraf'?
Ja, zo incompatibel is dat systeem.
Na een dag werken (omstreeks 17:54) tref ik in Tilburg altijd een stam ICRm richting Den Haag CS.quote:Op woensdag 16 januari 2013 20:45 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Ik hoef niet zo vaak naar het zuiden toe
is niet eens een gek idee. Werkt in de bioscopen perfectquote:Op woensdag 16 januari 2013 20:56 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
als ze nou het systeem van pathe gebruiken ofzo... bioscoop en trein hebben beide stoelen
Ja dat is de IC vanuit Venlo naar Den Haag CS. Die stam rijdt alleen maar op en neer naar Venlo volgens mij.quote:Op woensdag 16 januari 2013 20:58 schreef Sj0rSz het volgende:
[..]
Na een dag werken (omstreeks 17:54) tref ik in Tilburg altijd een stam ICRm richting Den Haag CS.
Ondervind je door de nieuwe DRGL ook extra reistijd nu de stop in Almere Buiten is vervallen?quote:Op woensdag 16 januari 2013 20:47 schreef Litpho het volgende:
[..]
Lelystad-Almere Buiten. Dus dat is maar een heel klein stukje Hanze- (of eigenlijk Flevolijn). En ook nog eens het stuk wat volslagen verbaggerd is door prachtig teamwork van NS en Connexxion.
het is samen met Zwolle - Roosendaal nog de enige lijn waar het spul planmatig rijdtquote:Op woensdag 16 januari 2013 20:59 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Ja dat is de IC vanuit Venlo naar Den Haag CS. Die stam rijdt alleen maar op en neer naar Venlo volgens mij.
Voor mij is het een combinatie met de bus van Connexxion die zes minuten later is. Daardoor sta ik nu 's ochtends 25 minuten op Lelystad (want geen kwartiersdienst meer naar Buiten). Terugweg is krap, maar haal ik meestal wel.quote:Op woensdag 16 januari 2013 20:59 schreef Zyron het volgende:
[..]
Ondervind je door de nieuwe DRGL ook extra reistijd nu de stop in Almere Buiten is vervallen?
Thanks. Is het voor werk of studie? (laatste vraag)quote:Op woensdag 16 januari 2013 21:02 schreef Litpho het volgende:
[..]
Voor mij is het een combinatie met de bus van Connexxion die zes minuten later is. Daardoor sta ik nu 's ochtends 25 minuten op Lelystad (want geen kwartiersdienst meer naar Buiten). Terugweg is krap, maar haal ik meestal wel.
Dus effectief een half uur extra reis/wachttijd met bij meer dan vijf minuten vertraging op de terugweg nog een bonus half uur. Niet echt een verbetering, nee.
Ja ik. Maar dat filmpje had je al gezienquote:Op woensdag 16 januari 2013 21:02 schreef b2py het volgende:
Heeft er iemand trouwens nog flinke vonkentrekkers gezien afgelopen dagen?
Werk. Ben mede hier gaan werken omdat de OV-verbinding zo goed was. Nu wordt het toch de auto. En dat alles zodat de IC 2 minuten sneller zou zijnquote:Op woensdag 16 januari 2013 21:03 schreef Zyron het volgende:
[..]
Thanks. Is het voor werk of studie? (laatste vraag)
Die IC die in Zwolle eerst 12 minuten stilgestaan heeft bedoel je?quote:Op woensdag 16 januari 2013 21:05 schreef Litpho het volgende:
[..]
Werk. Ben mede hier gaan werken omdat de OV-verbinding zo goed was. Nu wordt het toch de auto. En dat alles zodat de IC 2 minuten sneller zou zijn.
Bij tgv-europe kan je zelfs stoel/rijtuigvoorkeur aangeven dacht ik. Bij Hispeed niet.quote:Op woensdag 16 januari 2013 20:57 schreef b2py het volgende:
[..]
Werkt dat ook zo bij Thalys?
Dat er altijd een mogelijkheid is dat jouw reisgezelschap aan de andere kant van de trein zit? (stel je bent met twee?)
Jazeker. Zaterdag in Mönchengladbach en Krefeldquote:Op woensdag 16 januari 2013 21:02 schreef b2py het volgende:
Heeft er iemand trouwens nog flinke vonkentrekkers gezien afgelopen dagen?
Nee, voor zowel Fyra als Thalys geldt:quote:Op woensdag 16 januari 2013 20:57 schreef b2py het volgende:
[..]
Werkt dat ook zo bij Thalys?
Dat er altijd een mogelijkheid is dat jouw reisgezelschap aan de andere kant van de trein zit? (stel je bent met twee?)
Ze zei letterlijk "bij Thalys kan ik dat zo opgeven, bij Fyra volgens mij niet".quote:Op woensdag 16 januari 2013 20:57 schreef b2py het volgende:
[..]
Werkt dat ook zo bij Thalys?
Dat er altijd een mogelijkheid is dat jouw reisgezelschap aan de andere kant van de trein zit? (stel je bent met twee?)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Helder verhaal, dank jequote:Op woensdag 16 januari 2013 21:09 schreef Rostkreuz het volgende:
Nee, voor zowel Fyra als Thalys geldt:
4 personen met hetzelfde tariefsoort, bijvoorbeeld NoFlex boek je per 4 personen in en zitten altijd bij elkaar.
Een treinrit is een filmtijd en een rijtuig een zaalquote:Op woensdag 16 januari 2013 20:59 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
is niet eens een gek idee. Werkt in de bioscopen perfect
Gebeurt vaker hoor, als mensen slecht zicht hebben omdat ze verblind worden door laagstaande zon bijvoorbeeld. EN laagstaande zon, dat gebeurt nogal eens in de winter. Dan hoeft het maar op een ongunstige plaats te zijn en er is grote kans op zoiets.quote:Op woensdag 16 januari 2013 21:10 schreef Little_Dolls het volgende:
Volgens de reacties van de buurtbewoners waar het ongeval is gebeurd (op een krantenwebsite), "zie je het allemaal niet goed" en de bel zou ook niet altijd werken.
Hoe is dat nu toch mogelijk?! Je zult het zien; er zal maar weer iets aan veranderen als er nog meer mensen aan verongelukken!
Nou dan ken je NSH nog nietquote:Op woensdag 16 januari 2013 21:12 schreef WhiteJoker het volgende:
[..]
Een treinrit is een filmtijd en een rijtuig een zaalIk zie geen problemen
Maar WEL toeslagvrijquote:Ook vertoonde de Fyra-dienst op zowel de trajecten Amsterdam - Breda als Amsterdam - Brussel een bedroevend resultaat met hoge uitval en langdurige vertragingen.
thanks!quote:Op woensdag 16 januari 2013 21:09 schreef Rostkreuz het volgende:
[..]
Nee, voor zowel Fyra als Thalys geldt:
4 personen met hetzelfde tariefsoort, bijvoorbeeld NoFlex boek je per 4 personen in en zitten altijd bij elkaar.
In dit geval boek je personen in met verschillende tariefsoorten, tariefsoort supersaver en tariefsoort supplement. Het reserveringststeem vind dit conplex (hilariteit) en geeft een foutmelding. De medewerker heeft dan 2 mogelijkheden:
1- Snelste mogelijkheid. Alle supersaver personen inboeken , daarna in een nieuw dossier de suplementen personen inboeken - gevolg niet iedereen zit bij elkaar.
2- Langzaamste mogelijkheid. Per persoon een reservering maken, en daarbij het stoelnummer aangeven welke gewenst is.
De gemiddelde HiSpeed baliemedewerker kiest voor optie 1 terwijl ds klant optie 2 zou willen
Klopt, maar die is wel een stukje korter. Ik had hem maandagmiddag nog, is weer eens wat anders dan ICMm of SLT.quote:Op woensdag 16 januari 2013 21:00 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het is samen met Zwolle - Roosendaal nog de enige lijn waar het spul planmatig rijdt
Die ja. Ik ben het verder wel met je mening over Almere Buiten eens hoor, maar de mensen die je daar de trein uitpest komen nooit meer terug maar die 2 minuten die je bespaart door er niet te stoppen trekt echt geen nieuwe mensen aan.quote:Op woensdag 16 januari 2013 21:06 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Die IC die in Zwolle eerst 12 minuten stilgestaan heeft bedoel je?
klopt. scheelt drie bakjes tov de IC Den Haag - Venlo. Kan ook niet anders, want niet alle perrons zijn voldoende lang én het is een rustigere treinlijnquote:Op woensdag 16 januari 2013 21:18 schreef Sj0rSz het volgende:
[..]
Klopt, maar die is wel een stukje korter. Ik had hem maandagmiddag nog, is weer eens wat anders dan ICMm of SLT.
Daar heb je wat aan als hij niet rijdt.quote:
Is er iets waar je geen mening over hebt?quote:Op woensdag 16 januari 2013 21:21 schreef Dr_Flash het volgende:
Huh? Heb ik een mening over Almere Buiten?
Blijkbaarquote:Op woensdag 16 januari 2013 21:24 schreef b2py het volgende:
[..]
Is er iets waar je geen mening over hebt?
Ik meen me te herinneren dat je dat stelletje stenen geen IC-station waard vond.quote:Op woensdag 16 januari 2013 21:21 schreef Dr_Flash het volgende:
Huh? Heb ik een mening over Almere Buiten?
En datquote:Op woensdag 16 januari 2013 21:24 schreef b2py het volgende:
[..]
Is er iets waar je geen mening over hebt?
Eerst een rooie kop van de koorts, nu een rooie kop van de woede.quote:
Dat zal wel goedkomen, NS meldtquote:Op woensdag 16 januari 2013 19:56 schreef Zug-Chef het volgende:
Zul je zien dat deze winterse ellende tot minstens eind januari duurt. Als jullie Fyra op de 26e opgeheven wordt ben je en 145 euro kwijt en kan het hele reisplan de prullebak in....
Maar daar hebben we de 26e geen moer aan..quote:Op woensdag 16 januari 2013 21:32 schreef Rostkreuz het volgende:
[..]
Dat zal wel goedkomen, NS meldt
Gedurende de hele dag rijden er frequent NS-bussen tussen Breda en Antwerpen op 16 en 17 januari 2013. Indien u liever op een andere dag wilt reizen dan is het mogelijk uw ticket te annuleren of om te boeken ongeacht de tariefvoorwaarden. U kunt hiervoor terecht bij uw oorspronkelijk aankooppunt.
ik denk helaas dat het eerste sneller over gaat dan het tweede ...quote:Op woensdag 16 januari 2013 21:30 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Eerst een rooie kop van de koorts, nu een rooie kop van de woede.
Ja, ik knap op. Maar langzaam.
Dan rijden ze speciaal voor jullie ook vast wel bussenquote:Op woensdag 16 januari 2013 21:35 schreef b2py het volgende:
[..]
Maar daar hebben we de 26e geen moer aan..
Dus als ik toevalligerwijs mijn tickets heb gekocht aan de balie van het station in Groningen, dan moet ik ook DAAR heen om mijn tickets te annuleren of om te boeken?quote:Op woensdag 16 januari 2013 21:32 schreef Rostkreuz het volgende:
[..]
Dat zal wel goedkomen, NS meldt
Gedurende de hele dag rijden er frequent NS-bussen tussen Breda en Antwerpen op 16 en 17 januari 2013. Indien u liever op een andere dag wilt reizen dan is het mogelijk uw ticket te annuleren of om te boeken ongeacht de tariefvoorwaarden. U kunt hiervoor terecht bij uw oorspronkelijk aankooppunt.
Nee, dat niet. Als je je ticket bij Hispeed gekocht hebt, kan je bij Hispeed terecht. Als je bij NMBS hebt gekocht, kan je bij NMBS terecht.quote:Op woensdag 16 januari 2013 21:44 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Dus als ik toevalligerwijs mijn tickets heb gekocht aan de balie van het station in Groningen, dan moet ik ook DAAR heen om mijn tickets te annuleren of om te boeken?
Lekker als ik een dag vantevoren met al die sores besluit om niet te gaan en in Den Haag sta.
Optare!quote:Op woensdag 16 januari 2013 21:44 schreef Rostkreuz het volgende:
[ afbeelding ]
http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Bestand:Frysker_bus_01.JPG
Moet voldoende zijn voor alle reizigers
'Geluksvogel!'quote:Op woensdag 16 januari 2013 21:46 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Nou, met 55 minuten vertraging toch nog in Deventer aangekomen. De verstoring tussen Zutphen en Deventer was gelukkig voorbij, vanaf Arnhem kon ik dus rustig in de trein naar Deventer stappen.
twitter:NS_online twitterde op woensdag 16-01-2013 om 21:44:44Arnhem-Dieren: geen treinen door een seinstoring. http://t.co/z23egl7C #AhDr reageer retweet
Ik ben slecht ingelicht.quote:Op woensdag 16 januari 2013 21:48 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
die ziet er toch echt anders uit
quote:Op woensdag 16 januari 2013 21:47 schreef b2py het volgende:
[..]
'Geluksvogel!'twitter:NS_online twitterde op woensdag 16-01-2013 om 21:44:44Arnhem-Dieren: geen treinen door een seinstoring. http://t.co/z23egl7C #AhDr reageer retweet
Niet dagelijks, maar tweewekelijks. Als ik je kan helpen DM dan maar even, beter dan hierquote:Op woensdag 16 januari 2013 20:34 schreef Zyron het volgende:
Reist iemand hier dagelijks over de Hanzelijn? Ik ben voor school bezig met een artikel erover en alle hulp is welkom..
Doe ik in Amsterdam ook, en zit meestal alleen.quote:Op woensdag 16 januari 2013 21:46 schreef Ireyon het volgende:
Wat betreft jullie zitplaatsen in Fyra: ik heb het idee dat de trein gewoon wordt ingevuld van rijtuig 38 -> 34 in die volgorde. Elke keer als ik erin zit, zit al het volk aan de uiteindes en zijn de middelste rijtuigen zo goed als leeg. Dus als het druk is zou ik gewoon lekker naar 2 rijtuigen verderop verkassen
Maakt niets uit als hij er voorbij had gestaan. Je kan bijna in heel Nederland in de eerste sectie voorbij het sein staan en het dan alsnog met ROZ bedienen, ook al ben je net in tegengestelde richting aan komen rijden. Die voorziening is ooit bedacht om (te lange) kerende treinen die de laatste sectie niet kunnen vrijrijden toch een veilig sein te kunnen geven bij vertrek in de tegengestelde richting. Het zit overal, bij elk sein, maar volgens mij weet bijna niemand dat het kan...quote:Op woensdag 16 januari 2013 20:35 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Er stond een enorme trein (geduwd met 1700 en ICM rijtuigen, kan dat?) klaar, maar die werd doodleuk afgerangeerd... Ik liep de roltrap omhoog aan het perron er naast en zag dat hij geel-knipper kreeg, maar hij stond met de 1700 net voorbij het dwergseintje. Maar niet voorbij de las, dus hij kreeg netjes geel-knipper (rijden op zicht) naar emplacementje toe dus.
quote:Strukton Rail (@StruktonRail) tweeted at 9:34 PM on Wed, Jan 16, 2013:
Het is flink bikkelen om de wissels sneeuwvrij te houden. Dank aan de mannen die dat toch maar weer doen! http://t.co/wRGhYNTz
Ehm... ik gebruik het bijna dagelijks op spoor 50 in Groningen.quote:Op woensdag 16 januari 2013 22:02 schreef Anno1982 het volgende:
[..]
Maakt niets uit als hij er voorbij had gestaan. Je kan bijna in heel Nederland in de eerste sectie voorbij het sein staan en het dan alsnog met ROZ bedienen, ook al ben je net in tegengestelde richting aan komen rijden. Die voorziening is ooit bedacht om (te lange) kerende treinen die de laatste sectie niet kunnen vrijrijden toch een veilig sein te kunnen geven bij vertrek in tegengestelde richting. Het zit overal, bij elk sein, maar volgens mij weet bijna niemand dat het kan...
Wat is dit? Moldavië? je ZOU natuurlijk gewoon overal automatische wisselverwarming kunnen aanleggen. Dan heb je al dat gezeik niet en hoef je je ook niet aan te stellen.quote:
Volgens mij was het bedoeld als positief bericht tussen alle gezeik. Die mannen in het spoor hebben natuurlijk geen invloed op de besluitvorming in de ivoren torens, maar gaan wel gewoon de boel ontdooien om het geheel aan de gang te houden.quote:Op woensdag 16 januari 2013 22:14 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat is dit? Moldavië? je ZOU natuurlijk gewoon overal automatische wisselverwarming kunnen aanleggen. Dan heb je al dat gezeik niet en hoef je je ook niet aan te stellen.
daar rangeert Arriva toch niet met meer dan een GTW 2/8 naar toe?quote:Op woensdag 16 januari 2013 22:09 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ehm... ik gebruik het bijna dagelijks op spoor 50 in Groningen.
Daar gaan dagelijks rangeerdelen van vijf bakken naar toe.quote:Op woensdag 16 januari 2013 22:17 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
daar rangeert Arriva toch niet met meer dan een GTW 2/8 naar toe?
Ja dat snap ik ook welquote:Op woensdag 16 januari 2013 22:16 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Volgens mij was het bedoeld als positief bericht tussen alle gezeik. Die mannen in het spoor hebben natuurlijk geen invloed op de besluitvorming in de ivoren torens, maar gaan wel gewoon de boel ontdooien om het geheel aan de gang te houden.
plus 2 powerpacks danquote:Op woensdag 16 januari 2013 22:18 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Daar gaan dagelijks rangeerdelen van vijf bakken naar toe.
Ok, ik heb het zelf in elk geval nog nooit gebruikt zien worden, dus vandaar mijn aanname...quote:Op woensdag 16 januari 2013 22:09 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ehm... ik gebruik het bijna dagelijks op spoor 50 in Groningen.
ik dacht dat dit altijd via de Niemeyer gebeurde?quote:Op woensdag 16 januari 2013 22:18 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Daar gaan dagelijks rangeerdelen van vijf bakken naar toe.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |