Een knaagsteen al geprobeerd? Misschien vinden ze de wilgenhoutjes gewoon niet leukquote:Op dinsdag 1 juli 2014 09:27 schreef Cici het volgende:
Dezen knagen aan alles... Toen mijn zusje ratjes had, vrouwtjes, die knaagden niet aan de kooi. Dezen wel...
En nu dus ook weer aan mijn grand foulard.
Mormels...
Ze hebben wilgenhout stokjes in de kooi, knaag daar aan... Maar neeeee.
Kan niet eens ff buiten een sigaretje roken..
Mijn vorige ratten konden op de bank terwijl ik ff naar de winkel was!
Hebben ook wel een grand foulard kapot geknaagd, maar toen Bob alleen was, knaagde ze nergens aan.
Knaagsteen, is dat wat voor ratjes dan?quote:Op dinsdag 1 juli 2014 09:59 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Een knaagsteen al geprobeerd? Misschien vinden ze de wilgenhoutjes gewoon niet leuk
Nogal, was echt niet happy vanochtend.quote:
Wij hadden er een in de kooi hangen en daar werd druk aan geknaagdquote:Op dinsdag 1 juli 2014 10:21 schreef Cici het volgende:
[..]
Knaagsteen, is dat wat voor ratjes dan?
Zal eens een keer kijken.
Wilgenhout knagen ze ook aan!
Oh, staat er een beetje raar, wilde zeggen, knaag daar dan alleen aan...quote:Op dinsdag 1 juli 2014 09:27 schreef Cici het volgende:
Ze hebben wilgenhout stokjes in de kooi, knaag daar aan... Maar neeeee.
quote:Op dinsdag 1 juli 2014 11:00 schreef superkimmi het volgende:
hier knaagt een van beide dames aan alles. Ook aan alles in de kooi, elke maand is wel weer een van de attributen kapot die ik dan vervang. Ik at ook zo'n volledig verteerbare tunnel die eigenlijk voor fretten was. Na 4 maanden was het ding helemaal verdwenen. Anubis is best een beetje eng af en toe haha. Nouja, misschien moet ik ze dan ook niet naar Goden vernoemen, krijgen ze sterke krachten van (A)
Verdwenen?quote:Op dinsdag 1 juli 2014 11:27 schreef pepper_961 het volgende:
De meisjes hebben haartjes!Een van de meisjes is verdwenen dus we krijgen hier twee meisjes van.
![]()
[ afbeelding ]
Nee weg als in opgegeten door moeder!quote:Op dinsdag 1 juli 2014 11:45 schreef Muck het volgende:
[..]
Verdwenen?
Als in: stiekem toch een mannetje, of weg?
Hier hebben de dames en heren ook al haar en sommigen hebben hun oogjes (of één oogje open![]()
[ afbeelding ]
1. Zwart satijn (man)
2. Crème rex (man)
3. Crème, gladharig (man)
4. Agouti (=wildkleur), gladharig (man)
5. Wit met grijze streep (man)
6. Verstopt onder de rest, wit met lichtbruine streep (man)
7. Wit met bruine kop en vlekjes (vrouw)
8. Wit met bruine kop en streep (vrouw)
9. Agouti rex (vrouw)
Twee van de dames (de "koetjes") zijn inmiddels al gereserveerd.
Achquote:Op dinsdag 1 juli 2014 12:04 schreef pepper_961 het volgende:
[..]
Nee weg als in opgegeten door moeder!![]()
Al vind ik deze rittens ook beeldschoon ga ik voor het volgende nest van deze rattery omdat....
[ afbeelding ]
![]()
Links boven is de aanstaande papa, bovenkant crème/geelachtig onderkant wit,moeder is crèmekleurig.
Ja he?! 😍quote:
Dat komt snel genoegquote:Op dinsdag 1 juli 2014 12:13 schreef Cici het volgende:
Rittens! Zo leuk (als ze nog niks kapot knagen haha!)
Die wavy is een mooierdje ja. Je bent welkom om eens te komen kijken hoorquote:Op dinsdag 1 juli 2014 12:14 schreef pepper_961 het volgende:
[..]
Ja he?! 😍
Al heb jij wel een ratje die mn dochter altijd al wilde, de wavy... Ik wilde eigenlijk altijd graag een zilver bleu, maar voor het nest wat voor "ons" nestje zit kwamen we niet in aanmerking. Er waren nog een paar wachtende voor ons.
Vijf rittens lijkt me wat veel!quote:Op dinsdag 1 juli 2014 12:16 schreef Muck het volgende:
[..]
Dat komt snel genoeg
Nog een paar daagjes, dan knagen die drollen overal op
[..]
Die wavy is een mooierdje ja. Je bent welkom om eens te komen kijken hoor
Ik woon in Wijk bij Duurstede, Midden-Nederland dusquote:Op dinsdag 1 juli 2014 12:18 schreef pepper_961 het volgende:
[..]
Vijf rittens lijkt me wat veel!Man zat al te sputteren bij vier! 😂 Welk deel van het land zit je dan? Ik zit in Zuid-holland.
Ik wilde juist voor een even aantal gaan dit keer. Met Melle, Marcel en Daniel merkte ik toch dat Melle de underdog was. Arme schaap lag negen van de tien keer alleen.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 12:19 schreef Muck het volgende:
[..]
Ik woon in Wijk bij Duurstede, Midden-Nederland dus
Enne, als ik er negen kan handelen, moet vijf ook best lukken![]()
Ik heb nu 2 lellekerdsquote:Op dinsdag 1 juli 2014 13:36 schreef toetsenbordridder het volgende:
Wat zijn volgens jullie de mooiste soorten dan? Ik kies gewoon wat wat er aan vrouwtjes in de dichtstbijzijnde rattery aanwezig isHeb dus nu een grijze en een witte met rooie ogen.
Geef ze ook nooit namen
Ik heb wel een paar nudistenrattenquote:Op dinsdag 1 juli 2014 15:47 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
Even spammen: ik zit namens Beaphar een jaar op FOK en vier het met een Fotowedstrijd Leuke zomerse ratten pics zijn welkom
Ik heb mijn ouwe mormel ingestuurdquote:Op dinsdag 1 juli 2014 15:47 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
Even spammen: ik zit namens Beaphar een jaar op FOK en vier het met een Fotowedstrijd Leuke zomerse ratten pics zijn welkom
4 en 5 zijn inmiddels ook gereserveerdquote:Op dinsdag 1 juli 2014 11:45 schreef Muck het volgende:
[..]
Verdwenen?
Als in: stiekem toch een mannetje, of weg?
Hier hebben de dames en heren ook al haar en sommigen hebben hun oogjes (of één oogje open![]()
[ afbeelding ]
1. Zwart satijn (man)
2. Crème rex (man)
3. Crème, gladharig (man)
4. Agouti (=wildkleur), gladharig (man)
5. Wit met grijze streep (man)
6. Verstopt onder de rest, wit met lichtbruine streep (man)
7. Wit met bruine kop en vlekjes (vrouw)
8. Wit met bruine kop en streep (vrouw)
9. Agouti rex (vrouw)
Twee van de dames (de "koetjes") zijn inmiddels al gereserveerd.
En ik wist het echt heel erg zeker, ik hoefde echt niet te spieken, ik wist het gewoon....quote:Op dinsdag 1 juli 2014 20:48 schreef summer2bird het volgende:
Het is summer2bird ja!
Nee, maar leuk man.
Wavy=rex=golvend haarquote:Op dinsdag 1 juli 2014 20:41 schreef Ireth het volgende:
[..]
4 en 5 zijn inmiddels ook gereserveerd
Summer2bird?? Dit worden de nieuwe bewoners van je kooi
(welke is een wavy?? Ik probeer te achterhalen waar het een afkorting van is hoor)
Geeft niet hahaquote:Op dinsdag 1 juli 2014 21:03 schreef Ireth het volgende:
[..]
En ik wist het echt heel erg zeker, ik hoefde echt niet te spieken, ik wist het gewoon....
*sught*![]()
(sowwy)
Like!👍quote:Op vrijdag 4 juli 2014 08:31 schreef Dandilion het volgende:
Andere grand foulard kopen en deze aangevreten alleen gebruiken voor de ratjes?
Pic pleasequote:Op vrijdag 4 juli 2014 11:36 schreef Muck het volgende:
Mijn favoriete bezigheid met dit warme weer: de dames nat sprietsjen met de plantenspuit![]()
Sommigen vinden het heerlijk en gaan er echt voor zitten, anderen gaan ervoor op de loop.
Enne, een wavy of satijn die nat is, ziet er niet uit
Laat me raden, zaten zeker ook op zaagsel?quote:Op vrijdag 4 juli 2014 21:02 schreef Dandilion het volgende:
Even binnen gelopen bij pets place, 2 vrouwtjes dumb gezien ♡ Verkoopster wist niet eens hoe ze kon zien of het dumbo ratjes waren. Maar verteld hoe ze verschil kon zien en erop gewezen dat konijnen voer niet voor ratjes is. Wat een dombo die verkoopster zeg!!
Die dingen zijn nog best duur...quote:Op vrijdag 4 juli 2014 08:31 schreef Dandilion het volgende:
Andere grand foulard kopen en deze aangevreten alleen gebruiken voor de ratjes?
Ik stop ongeveer 1x in de week de grand foulard en fleecedeken waar ze op zitten in de was.quote:Op zaterdag 5 juli 2014 10:41 schreef Dipkip het volgende:
Ik durf niet met mijn ratten op de bank, ik laat ze los op een bed waar vier lagen stof op liggen die speciaal voor de ratten zijn. Fleece en dan een hoeslaken er omheen en dan weer fleece er op en dan een laken. Allemaal goedkope rommel van ikea die ik ook steeds heet kan wassen. Ik wil gewoon niet zo'n huis wat naar rat ruikt. In kleding kan me dan weer minder schelen maar die bank hebben we te leen dus daar mogen echt geen gaatjes in. Gelukkig heb ik wel een oude leren fauteuil, daar zit ik op om met ze te knuffelen. Leer kun je nog wel goed afnemen en als daar een gaatje in komt is het prima.
Gelukkig hebben ze hier nog niet zo'n enorme knaagdrang, alleen soms in de kooi. Maar markeren doen ze echt veel. Een van mijn ratten druppelt echt iedere keer op me als hij over me heen loopt
Okequote:
Oh sorry, zo bedoelde ik het niet. Ik durf ze niet op de bank te laten omdat hij te leen is, bij een eigen bank zou ik een vlekje of gaatje als ongelukje nog wel kunnen hebben. Maar bij een bank van een ander vind ik het niet kunnen.quote:Op zaterdag 5 juli 2014 13:39 schreef Cici het volgende:
Ik stop ongeveer 1x in de week de grand foulard en fleecedeken waar ze op zitten in de was.
Hoor nooit mensen over een rattenlucht hier
Ik heb nu 2 mannetjes erbij, in een aparte kooi.quote:Op woensdag 9 juli 2014 02:23 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Oh sorry, zo bedoelde ik het niet. Ik durf ze niet op de bank te laten omdat hij te leen is, bij een eigen bank zou ik een vlekje of gaatje als ongelukje nog wel kunnen hebben. Maar bij een bank van een ander vind ik het niet kunnen.
En toen dacht ik verder na over iemand die ik ken met ratten, die vindt dat het 'druppelen' wat ze doen geen geur heeft dus dat het prima ok is als je bank, tapijt, etc. bedruppeld worden. En daar ruikt het dus heel erg naar rat. Hoe lief ik ze ook vind, dat zou ik echt niet willen. Ben ook wel eens bij een opvang bij iemand thuis geweest, man man man wat een lucht![]()
Vroeg me meer in het algemeen af (maar verwoordde dat beroerd) wat jullie vinden qua geur? Vind je het snel vies of is het gewoon je 'huisgeur'?
Ik ben ook allergisch voor dieren. Ratten kan ik net wel aan.quote:Op woensdag 9 juli 2014 06:48 schreef mjan het volgende:
Heel herkenbaar trouwens dat stukje over een opvang thuis: er komt dan echt zo'n muur van rattengeur op je af
Ceased en ik zijn ook beiden allergisch voor ratten trouwens, dus uit zelfbehoud kan er ook niet te veel ratten-meuk op onze bank blijven liggen
Dat is bij mijne ook zo ja. Hun vachtgeur is ook verschillend, mijn dominante mannetje ruikt muskiger dan de andere. En hun poep stinkt soms ook, volgens mij als ze veel verse groente hebben gehad of als ze gestresst zijn. Ik verschoon ze om de dag, maar mijne zitten dan ook op fleece (behalve de toiletten). Gelukkig gaat de zindelijkheid steeds beter.quote:Op woensdag 9 juli 2014 07:23 schreef Cici het volgende:
De ratten zelf stinken niet, vind ze wel lekker ruiken, tis hun pies wat zo ruikt...
Ieuw, kriebel de kriebel hahaquote:
quote:
quote:Op maandag 14 juli 2014 00:34 schreef pepper_961 het volgende:
Wij hebben vandaag twee jonge opvang ratjes opgehaald. Wat een zoetjes zijn het!![]()
![]()
Coco.
[ afbeelding ]
Chanel.
[ afbeelding ]
Hoera voor ratjes uit de opvang!quote:Op maandag 14 juli 2014 00:34 schreef pepper_961 het volgende:
Wij hebben vandaag twee jonge opvang ratjes opgehaald. Wat een zoetjes zijn het!![]()
![]()
Ok, mijn ervaring is dat ze meestal maar een educated guess moeten doen qua leeftijd, maar dat ligt er natuurlijk aan welke achtergrond ze hebben. Veel plezier met je nieuwe dames!quote:Op maandag 14 juli 2014 10:01 schreef pepper_961 het volgende:
Ja staat in de koopovereenkomst. 😉 Ze zijn van 7-12-'13.
De meisjes heette eerst shredder en splinter, vonden wij niet echt ladylike. Shredder is nu Chanel en Splinter is nu Coco.
Ah dat is fijn! Trouwens; Coco&Chanel vs. Knorretje&Beertje, ik voel een klassenstrijd aankomen, jij ook?quote:Op maandag 14 juli 2014 12:48 schreef pepper_961 het volgende:
Volgens mij, als ik het goed begreep, uit een collega rattery en de eigenaar bleek allergisch.
Je kan goed aan ze merken dat er veel mee geknuffeld is, ze zijn keurig opgevoed. 😍 Nu nog paar weekjes wachten op de twee kleintjes en dan is de groep compleet! 💜 Gaan we met Coco&Chanel de baby's Knorretje en Beertje halen...😁😍
Aahhwwquote:Op woensdag 16 juli 2014 10:23 schreef toetsenbordridder het volgende:
Nou, mijn grijze rat is zojuist overleden.Had net de kooi schoongemaakt en eten erin gestrooid toen ie direct naar boven liep en ging slapen, wat ie normaal nooit doet. 10 minuten daarna kroop hij héél langzaam naar beneden en ging ondersteboven liggen "hikken". Dus pakte haar op en hield haar in mijn handen, ze gaf een laatste ademstoot en lag toen slap. Kut.
Gecondoleerd. Kan idd heel snel gaanquote:Op woensdag 16 juli 2014 10:23 schreef toetsenbordridder het volgende:
Nou, mijn grijze rat is zojuist overleden.Had net de kooi schoongemaakt en eten erin gestrooid toen ie direct naar boven liep en ging slapen, wat ie normaal nooit doet. 10 minuten daarna kroop hij héél langzaam naar beneden en ging ondersteboven liggen "hikken". Dus pakte haar op en hield haar in mijn handen, ze gaf een laatste ademstoot en lag toen slap. Kut.
Sterkte..quote:Op woensdag 16 juli 2014 14:11 schreef toetsenbordridder het volgende:
1,5 jaar zo'n beetje. In oktober zou ze 2 jaar zijn.
Nog nooit iets zien doodgaan in het echt. Laat staan in mijn handen
Haha cute!!quote:Op zaterdag 19 juli 2014 11:38 schreef Muck het volgende:
Men neme een ovenschaal, een plens water en een stapeltje warme ratten....
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Pas maar op, voor je het weet kom je er achter wat ze met 'traliebevruchting' bedoelenquote:Op woensdag 16 juli 2014 07:48 schreef Cici het volgende:
Buttje weet hoe ze vanaf de bank op tafel moet springen...
Die kan ik dus niet meer even alleen laten..
Als ik Bob op de bank had kon ik rustig even naar de winkel (zit dichtbij), die sliep wel. Of ik rookte even buiten een sigaretje..
Maar Buttje vind de heren erg interessant, de kooi van de heren staat achter de tafel.
Ze is al 2 keer mis gesprongen hehe.
Niet van zo hoog en ze kwam goed terecht hoor.
Ben er niet zo happig op dat ze op de kooi van de heren springen, aangezien die aan de buitenkant is bekleed met gaas.
Bank naar achteren en beter in de gaten houden maar.
Daar had ik al over gehoord en houd ik uiteraard rekening mee, haha!quote:Op maandag 21 juli 2014 16:41 schreef Dipkip het volgende:
Wat sneu toetsenbordridderwas ze je enige rat?
[..]
Pas maar op, voor je het weet kom je er achter wat ze met 'traliebevruchting' bedoelen
Ah super fijn dat het goed gegaan is!quote:Op zondag 27 juli 2014 11:04 schreef Ceased2Be het volgende:
Nou, de groep van Summer2Bird introduceren met die 2 mannen van ons ging niet geheel zonder slag of stoot, maar we hebben nu een groepje van 4 wat het geweldig met elkaar kan vinden
[ afbeelding ]
Na, iets langer dan gepland, in de ziekenboeg te hebben gezeten mochten ze vandaag met z'n viertjes de grote kooi verkennen... en waren allemaal helemaal hyper van de extra ruimte
Boven zijn Piep en Truuskloon (althans zo noem ik hem, lijkt als 2 druppels water op Truus van een paar jaar terug) aan het verkennen bij de Sputnik.
Onderin zijn Bolle en Meneer de boel uit aan het checken. Bolle is blij met het trappetje, meneer boeit het niets die springt nog vlot van platform naar platform.
Ja, alleen heeft die naaktmans van ons besloten dat hij de baas moet zijn. Die zag er behoorlijk gehavend uit en hebben we maar even apart gezet. Zitten nog te twijfelen of we hem gaan laten castreren of dat we het dadelijk in de grote kooi nog eens proberen.quote:Op zondag 27 juli 2014 11:16 schreef pepper_961 het volgende:
[..]
Ah super fijn dat het goed gegaan is!
Wij gaan vandaag ook de groep compleet maken....
Heb alleen geen verse houtsnippers in huis dus dat wordt spannend!
Wel gaan Coco en Chanel mee terug naar de rattery om de nieuwe meisjes op te halen. Het worden trouwens iets oudere rittens van een andere collega rattery...
quote:Op zondag 27 juli 2014 11:04 schreef Ceased2Be het volgende:
Nou, de groep van Summer2Bird introduceren met die 2 mannen van ons ging niet geheel zonder slag of stoot, maar we hebben nu een groepje van 4 wat het geweldig met elkaar kan vinden
[ afbeelding ]
Na, iets langer dan gepland, in de ziekenboeg te hebben gezeten mochten ze vandaag met z'n viertjes de grote kooi verkennen... en waren allemaal helemaal hyper van de extra ruimte
Boven zijn Piep en Truuskloon (althans zo noem ik hem, lijkt als 2 druppels water op Truus van een paar jaar terug) aan het verkennen bij de Sputnik.
Onderin zijn Bolle en Meneer de boel uit aan het checken. Bolle is blij met het trappetje, meneer boeit het niets die springt nog vlot van platform naar platform.
quote:Op zondag 27 juli 2014 11:27 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Ja, alleen heeft die naaktmans van ons besloten dat hij de baas moet zijn. Die zag er behoorlijk gehavend uit en hebben we maar even apart gezet. Zitten nog te twijfelen of we hem gaan laten castreren of dat we het dadelijk in de grote kooi nog eens proberen.
Voor de rest mogen we niet klagen, de nieuwe 3 van Summer zijn echt schatten stuk voor stuk
Ja we zaten de hele tijd de namen door de war te halen en bij ons komen de namen vanzelf wel als we ze een paar dagen hebben.quote:Op zondag 27 juli 2014 12:16 schreef summer2bird het volgende:
[..]!
Hoe heb je ze nu genoemd?![]()
En een groepje van 4? Is toch 5?
Ik zit hier nu ook met een soortgelijk probleem.quote:Op zondag 27 juli 2014 11:27 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Ja, alleen heeft die naaktmans van ons besloten dat hij de baas moet zijn. Die zag er behoorlijk gehavend uit en hebben we maar even apart gezet. Zitten nog te twijfelen of we hem gaan laten castreren of dat we het dadelijk in de grote kooi nog eens proberen.
Voor de rest mogen we niet klagen, de nieuwe 3 van Summer zijn echt schatten stuk voor stuk
Ach, zo klein nogquote:Op dinsdag 29 juli 2014 18:54 schreef Muck het volgende:
Hahaha, heerlijk is dat Pepper![]()
"Ik ben de baaaaaaasAh fuck it, ik wil knuffelen
"
Zou het bij Putin ook zo werken? Heeft de man gewoon een knuffel nodig?
Ennnnn omdat het kan: foto's van de kleine mannetjes
Govert Goudglans a.k.a. Goofy heeft een prachtige gouden glans en springt soms een heel eind
[ afbeelding ]
Mini-neger lijkt ontzettend op zijn vader
[ afbeelding ] [ afbeelding ]
Grote Koe
I.t.t. zijn broertje Kleine Koe is hij groot en gevlekt![]()
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |