Belgie outsider?quote:Op vrijdag 15 maart 2013 18:11 schreef sausagin het volgende:
Wat begint hier iedereen over het verleden? Enkel het heden en de toekomst telt , dus praat enkel over deze kwalificatie campagne en niet die van jaren geleden.
Zowel België als Nederland staan 1ste in hun groep , dat is wat telt nu. We zien wel hoe het in de kwalificaties verder evolueert en hoe ze het op het WK gaan doen.
Beiden landen zijn mits kwalificaties een outsider op het toernooi.
Nainggolan vind ik een rare keuze. Dembele moet altijd spelen , onbetwistbare basisspeler En Witsel speelt trouwens op de 6 bij België dus dan heb je Nainggolan niet nodig (zit daarbij niet eens in de selectie)quote:Op vrijdag 15 maart 2013 18:24 schreef RetRy32 het volgende:
[..]
Belgie outsider?
Mate...
[ afbeelding ]
Vermaelen is te zwak als CB, daarom Lamah of hij als LB.
Jullie hebben je al 12 jaar niet voor een eindronde geplaatst en toch hebben jullie je al tot wereldkampioen gekroond. Wie is er dan arrogant?quote:Op vrijdag 15 maart 2013 11:37 schreef r0binhood het volgende:
[..]![]()
arrogante 'ollanders die zich zoveel beter voelen.
Nederland is meer dan terecht vice-weltmeister geworden en heeft dus het 1-na-beste elftal ter wereld; een beter elftal dus dan Kroatië en België. Het is logisch dat ze dan geplaatst zijn. Als je iedere keer op je bek gaat tegen Estland, Armenië en Bosnië, kom je in een zwaardere poule.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 14:42 schreef r0binhood het volgende:
[..]
ha we hebben kenner,
belgie moet tegen:
kroatie, servie, macedonia, wales, schotland
nederland tegen:
hongarije, roemenie, turkije, estland, andorra
..........
nederland zou derde staan als het in onze poule moest spelen.
Tijdens het WK in Zuid-Afrika gedroegen de Belgen zich ook als idioten. Toen Nederland van Brazilië won waren ze helemaal gefrustreerd.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 14:53 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]Vast. Vertel me ook gelijk even de lotto nummers van volgende maand.
Nederland heeft in die tijdspanne van talloze toplanden gewonnen waar Belgie dit, blijkbaar helaas constant door pech of een mentale kwestie, slechts een hele enkele keer is gelukt. Geen idee dus waar jij je wijsheden vandaan haalt.
Dembele vind ik in zo'n opstelling verdedigend niet goed genoeg.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 18:42 schreef sausagin het volgende:
[..]
Nainggolan vind ik een rare keuze. Dembele moet altijd spelen , onbetwistbare basisspeler En Witsel speelt trouwens op de 6 bij België dus dan heb je Nainggolan niet nodig (zit daarbij niet eens in de selectie)
Fellaini vind ik niet overtuigen , terwijl De Bruyne deze campagne magistraal was.
En Lamah speelt toch nooit LB? Kan je beter Pocognoli of Tshimanga zetten als je Vertonghen CV wilt.
[ afbeelding ]
Mertens Lukaku en Fellaini dan als subs
Witsel speelt de verdedigende rol in dat middenveld bij België deze campagne. Dembele speelt iets aanvallender in dat middenveld. Laatste paar wedstrijden speelden Witsel en Dembele samen en dat ging zeer goed.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 19:13 schreef RetRy32 het volgende:
[..]
Dembele vind ik in zo'n opstelling verdedigend niet goed genoeg.
En ja, Kevin is een betere keus.
En Lamah kan als linksback maar die jongens zijn vast betere keuzes.
Waarom worden Naingolan niet geselecteerd trouwens?quote:Op vrijdag 15 maart 2013 19:40 schreef sausagin het volgende:
velders wilt spelen kan je idd best Dembele niet nemen , maar zo speelt België niet , ze spelen deze campagne eerder met 1 verdedigende middenvelder en die taak vervult Witsel
Van_Poppelquote:Op vrijdag 15 maart 2013 18:47 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Jullie hebben je al 12 jaar niet voor een eindronde geplaatst en toch hebben jullie je al tot wereldkampioen gekroond. Wie is er dan arrogant?
Het zou geweldig zijn als Macedonië jullie arrogantie genadeloos afstraft.
Buffel is niet geselecteerd deze keer.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 19:50 schreef RetRy32 het volgende:
[..]
Waarom worden Naingolan niet geselecteerd trouwens?
En Timmy Simons en Buffel wel?
Ik ben hier. En ik heb dit topic gelezen en het is echt te kansloos. En het moment dat poppeltje er bij kwam, werd het nog kanslozer . Tot hier mijn bijdrage NEC !quote:
Hahaha, de jaloezie druipt er vanaf! En dan rusland een groot land noemen in 2002....quote:Op vrijdag 15 maart 2013 14:29 schreef r0binhood het volgende:
[..]
nederland laat het idd afweten tegen de grote landen, keer op keer. is't niet kwa wedstrijd mentaliteit dan is't wel kwa penalties.
waardoor ze stranden in de kwart- of halve finales.
belgie kan het de grote landen ontzettend moeilijk maken. dat heeft het laten zien over de jaren. maar het heeft ontzettend pech gehad of speelde te wisselvallig.
ik noem wat voorbeelden: world cup 2002 barage wedstrijd waarin het tsechie versloeg om deel te kunnen nemen, dat was destijds, met nedved, poborski en Baros etc een groot land, stonden toen nr. 10 op de fifa world ranking
dan, het wk 2002 zelf, belgie liet rusland achter zich in de groepsfase. daarna kroop Brazilie door het oog van de naald. want een 100% eerlijke belgische goal wordt onterecht afgekeurd door een scheidsrechter uit jamaica
.
ook spanje had het moeilijk tegen ons in de WK 2010 qualifier
dat team is nu 3 jaar ouder, beter opelkaar ingespeeld en mentaal sterker.
in de huidige kwalificatie reeks staat belgie bovenaan met maar 1 tegengoal en het beste doelsaldo van de poule.
quote:Op zaterdag 16 maart 2013 09:24 schreef hvan het volgende:
Volgens mij heeft NL het Spanje ook behoorlijk lastig gemaakt in de finale
Ze hebben in Zuid-Afrika meer dan terecht de finale gehaald. En het is logisch dat ze tegen Spanje iets behoudender speelden. Alleen op die manier maak je een kans tegen de Spanjaarden. Spanje had het tegen Duitsland een stuk gemakkelijker dan tegen Nederland. Zonder de rode kaart van Heitinga, zou Spanje nooit hebben gescoord.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 10:19 schreef r0binhood het volgende:
[..]
NL heeft het spanje idd moeilijk gemaakt door op alles te trappen wat ook maar bewoog, omdat ze het voetballend niet konden bijhouden.
kijk het filmpje maar, van bommel met z'n vieze tackles van achteren en de jong met z'n karatekick hadden er met rood af gemoeten. was gewoon schandalig.
ik noem dat geen 'voetbal' wat oranje daar tentoonstelde.
neemt niet weg dat het knap is dat ze de finale haalden.
maar twas wel met ontzettend negatief voetbal.
Deze campagne staat er wel een team hoor.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 10:24 schreef Ajacied422 het volgende:
TS, België heeft uitstekende inviduspelers, maar een team er van maken lukt ze keer op keer niet.
Duitsland, Argentinië, Spanje acht ik tot veel meer in staat dan België.
Is dat zo? Kompany speelt dit seizoen heel matig; hij zag zelfs tegen Ajax sterretjes. Vermaelen is inmiddels zijn basisplaats kwijtgeraakt en Van Buyten wordt echt een dagje ouder.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 04:05 schreef Artillerieschaap het volgende:
De enige linie waarin de Duivels over op papier betere spelers dan Oranje beschikken is de achterhoede. Enorme kanttekening daarbij is wel dat de Nederlandse verdedigers +/- 5 jaar jonger zijn dan de Belgen. De kans is enorm dat uit het rijtje van Rhijn, Janmaat, de Vrij, BMI, Viergever, Blind... een aantal (ruim voor) die tijd ook de stap naar de top hebben gemaakt.
Brazilië kijkt te veel naar Neymar heb ik het idee, Leandro Damiao is wel een goede spits.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 10:48 schreef sausagin het volgende:
[..]
Deze campagne staat er wel een team hoor.
En vrij logisch dat die landen tot meer in staat zijn , Frankrijk en Brazilië ook niet vergeten , die zie ik het ook goed doen op het WK.
Kompany had een vorm dipje in het begin van het seizoen idd , maar is daar snel uitgekomen , nu wel geblesseerd. Vermaelen is inderdaad volledig uit vorm dit seizoen.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 10:49 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Is dat zo? Kompany speelt dit seizoen heel matig; hij zag zelfs tegen Ajax sterretjes. Vermaelen is inmiddels zijn basisplaats kwijtgeraakt en Van Buyten wordt echt een dagje ouder.
Waar staat NL? Waar staat Belgie? Volgens deze redenering heeft Belgie dus 18 betere teams voor zich met grotere kans WK te worden...quote:Op vrijdag 15 maart 2013 14:46 schreef r0binhood het volgende:
[..]
kroatie even goed als turkije, yeah right
nee hoor kijk maar naar de fifa word ranking,
kroatie staat 9de! turkije 45ste!!!
Argentinië?quote:Op zaterdag 16 maart 2013 10:24 schreef Ajacied422 het volgende:
TS, België heeft uitstekende inviduspelers, maar een team er van maken lukt ze keer op keer niet.
Duitsland, Argentinië, Spanje acht ik tot veel meer in staat dan België.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |