Laat ik het even op de normale manier analyseren:quote:Op vrijdag 15 maart 2013 13:47 schreef Dven het volgende:
[..]
Het is maar wat je bijzonder getalenteerd noemt. Ik zie er geen wonderelftal in.
Wat heeft Nederland gepresteerd na 2000 dan?
2002 : Noppes
2004 : Kansloze halve finale tegen Portugal nadat je met geluk na strafschoppen gewonnen hebt van Zweden
2006 : Kansloze kwartfinale tegen Portugal
2008 : Countervoetbal in een verder natuurlijk super poulefase. Kansloos tegen Rusland
2010 : Met alles behalve bijzonder voetbal en veel gemakkelijke tegenstanders de finale halen waarin het zeer treurig spel toont, aan alle kanten schopt en zichzelf voor lul zette voor de gehele wereld
2012 : drie keer niets.
Wat voor bijzondere prestaties haal jij er uit? Hoeveel fantastische wedstrijden heb je gezien? Het doet er niet toe wat Belgie gedaan heeft, ik heb het over Nederland.
En vergeet dit niet:quote:Op vrijdag 15 maart 2013 13:54 schreef Cara het volgende:
[..]
Laat ik het even op de normale manier analyseren:
Nederland
(voor de gein) 2000: Halve finale EK
2004: Halve finale EK
2006: Kwart finale WK
2008: Achtste finale EK na een 1e plek groepsfase met Italie, Frankrijk en Roemenie.
2010: Finale WK
2012: Groepsfase EK
Belgie
2000: Groepsfase EK eruit
2002: Achtste finale WK
Evt. heb je nu een elftal dat qua potentie inderdaad niet onderdoet voor het huidige Nederlands elftal dat ook een hele rij talenten heeft, maar nog steeds zijn jullie niet gekwalificeerd en ga dat nou maar eens eerst proberen te doen. Daarna kun je kijken of het huidige Belgische elftal uberhaupt de druk aan kan. Want dat hebben ze de afgelopen 13 jaar in elk geval niet laten zien.
Dat is ook de enige manier waarop de Belgen ooit een eindtoernooi gaan winnen.quote:Op woensdag 16 januari 2013 10:07 schreef r0binhood het volgende:
edit: oops, waarschijnlijk zijn ze de enige deelnemer aan't EK 14...
ik bedoelde WK
lachwekkend om de fifa worldranking erbij te halen.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 13:55 schreef DonRaja het volgende:
[..]
En vergeet dit niet:
http://nl.wikipedia.org/wiki/FIFA-wereldranglijst_augustus_2011
Zoals reeds gezegd, ik ben een Nederlander die niet kijkt naar wat er uiteindelijk bereikt is maar naar het vertoonde spel. En dat is over het algemeen ondermaats. Verliezen van Portugal op een belangrijk toernooiquote:Op vrijdag 15 maart 2013 13:54 schreef Cara het volgende:
[..]
Laat ik het even op de normale manier analyseren:
Nederland
(voor de gein) 2000: Halve finale EK
2004: Halve finale EK
2006: Kwart finale WK
2008: Achtste finale EK na een 1e plek groepsfase met Italie, Frankrijk en Roemenie.
2010: Finale WK
2012: Groepsfase EK
Belgie
2000: Groepsfase EK eruit
2002: Achtste finale WK
Evt. heb je nu een elftal dat qua potentie inderdaad niet onderdoet voor het huidige Nederlands elftal dat ook een hele rij talenten heeft, maar nog steeds zijn jullie niet gekwalificeerd en ga dat nou maar eens eerst proberen te doen. Daarna kun je kijken of het huidige Belgische elftal uberhaupt de druk aan kan. Want dat hebben ze de afgelopen 13 jaar in elk geval niet laten zien.
Ja, want Brazilië is de laatste jaar zo sterk geweest. Maar goed je kiest zelf wat je wel of niet relevant vindt, dat maakt discussiëren met jou verder nutteloos.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 13:57 schreef r0binhood het volgende:
[..]
lachwekkend om de fifa worldranking erbij te halen.
http://www.fifa.com/worldranking/rankingtable/index.html
als je die nu bekijkt is belgie even goed als brazilie.
Statistiek te danken aan kwalificatiesquote:Op vrijdag 15 maart 2013 13:55 schreef DonRaja het volgende:
[..]
En vergeet dit niet:
http://nl.wikipedia.org/wiki/FIFA-wereldranglijst_augustus_2011
Sowieso die hele lijstquote:Op vrijdag 15 maart 2013 13:57 schreef r0binhood het volgende:
[..]
lachwekkend om de fifa worldranking erbij te halen.
http://www.fifa.com/worldranking/rankingtable/index.html
als je die nu bekijkt is belgie even goed als brazilie.
Tja, uiteindelijk hecht ik persoonlijk ook de meeste waarde aan het winnen van een WK om aan te tonen dat je de beste bent op dat moment. Maar dat blijft een momentopname en deze ranking neemt een langere periode in ogenschouw. Maar dat het behelpen is qua interpretatie ben ik met je eens.quote:
Als klein landje ben je natuurlijk veel gemotiveerder.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 14:05 schreef r0binhood het volgende:
13-06-1998
België
0 - 0
Nederland
04-09-1999
Nederland
5 - 5
België
29-03-2000
België
2 - 2
Nederland
20-08-2003
België
1 - 1
Nederland
29-05-2004
Nederland
0 - 1
België
15-08-2012
België
4 - 2
Nederland
doen we het toch niet slecht tegen zo'n topland met zo'n 'wereldspelers'
Dit inderdaad. Altijd hetzelfde gemekker maar geen enkele prestatie om dat kracht bij te zetten.quote:Op woensdag 16 januari 2013 10:52 schreef Chase_Utley het volgende:
Nogal een grote mond voor een land dat al jaren niet meer op een eindronde actief is geweest. We horen al tig jaar dat het een talentvolle lichting is. Maar alleen goede spelers maakt nog geen goed team.
Maar liefst zes losse wedstrijden, uitgespreid over vijftien jaar, als ik me niet vergis geen van allen op een eindtournooi, waarvan België maar liefst tweemaal wist te winnen. Wat zijn dat nou voor statistieken?quote:Op vrijdag 15 maart 2013 14:05 schreef r0binhood het volgende:
ik ken nog wat leuke statistieken:
13-06-1998
België
0 - 0
Nederland
04-09-1999
Nederland
5 - 5
België
29-03-2000
België
2 - 2
Nederland
20-08-2003
België
1 - 1
Nederland
29-05-2004
Nederland
0 - 1
België
15-08-2012
België
4 - 2
Nederland
doen we het toch niet slecht tegen zo'n topland met zo'n 'wereldspelers'
Het halen van de finale van het WKquote:Op vrijdag 15 maart 2013 13:59 schreef Dven het volgende:
[..]
Zoals reeds gezegd, ik ben een Nederlander die niet kijkt naar wat er uiteindelijk bereikt is maar naar het vertoonde spel. En dat is over het algemeen ondermaats. Verliezen van Portugal op een belangrijk toernooi. Verliezen van Rusland op een belangrijk toernooi
Schandalige vertoning geven in de finale van een WK
was die eerste wedstrijd in 1998 niet op het WK toen? Waarna Nederland de halve finale haalde en daar op penalties verloor van brazilie.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 14:07 schreef Tchock het volgende:
als ik me niet vergis geen van allen op een eindtournooi
nederland laat het idd afweten tegen de grote landen, keer op keer. is't niet kwa wedstrijd mentaliteit dan is't wel kwa penalties.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 14:10 schreef Cara het volgende:
Waar Nederland jaren achter elkaar minsten kwartfinales haalt op grote toernooien tegen grote landen laat Belgie het jaar in jaar uit mentaal afweten.
Ik was toen vijf, dus het kan zijn dat de details wat vaag zijnquote:Op vrijdag 15 maart 2013 14:27 schreef RM-rf het volgende:
[..]
was die eerste wedstrijd in 1998 niet op het WK toen? Waarna Nederland de halve finale haalde en daar op penalties verloor van brazilie.
Belgie eindigde in die groep derde en overleefde de groepsfase niet, omdat ze geeneen wedstrijd op dat toernooi wisten te winnen, ook tegen Zuid-Korea 1-1 speelden (die door Nederland spectaculair weggespeeld werden).
Inderdaad belachelijk dat die nederlanders zo arrogant doen alsof ze veel bereikt hebben, terwijl het juist de belgen zijn met een grote succesvolle voetbalgeschiedenis
dat zijn ook nogal ouwe koeien,quote:Op vrijdag 15 maart 2013 14:33 schreef Tchock het volgende:
Ik was toen vijf, dus het kan zijn dat de details wat vaag zijn
Beide wonnen nooit het WK, ik ben eigenlijk wel blij dat ik de finales van 1974 en 1978 niet heb meegemaakt want die van 2010 was al frustrerend genoeg.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 12:39 schreef Dven het volgende:
[..]
Goede kansberekening van jou. Niet. Gebaseerd op nonsens
Gast, jij komt aan met die wedstrijd uit '98, ik nietquote:Op vrijdag 15 maart 2013 14:35 schreef r0binhood het volgende:
[..]
dat zijn ook nogal ouwe koeien,
ik rakel toch ook niet op dat we NL te kijk zetten in 94 en ze door ons niet meededen in 86
quote:Op vrijdag 15 maart 2013 14:05 schreef r0binhood het volgende:
ik ken nog wat leuke statistieken:
13-06-1998
België
0 - 0
Nederland
op de Eeuwige Ranglijst van "wat als" en "we-waren-bijna-gekwalificeerd-maar-de-groten-hadden-het-moeilijk-met-ons" staan ze eenzaam bovenaanquote:Op vrijdag 15 maart 2013 14:31 schreef NEC-Nijmegen het volgende:
En maar blijven volhouden dat het Belgisch elftal iets voorstelt.
Even serieus, jij zegt hier gewoon letterlijk dat Nederland het keer op keer laat afweten tegen 'de grote landen' en in dezelfde tekst zeg je dat Belgie altijd pech heeft of last van wisselvalligheid? Ik denk dat ik maar naar een ander topic ga. Wat een zieligheidquote:Op vrijdag 15 maart 2013 14:29 schreef r0binhood het volgende:
[..]
nederland laat het idd afweten tegen de grote landen, keer op keer. is't niet kwa wedstrijd mentaliteit dan is't wel kwa penalties.
waardoor ze stranden in de kwart- of halve finales.
belgie kan het de grote landen ontzettend moeilijk maken. dat heeft het laten zien over de jaren. maar het heeft ontzettend pech gehad of speelde te wisselvallig.
ik noem wat voorbeelden: world cup 2002 barage wedstrijd waarin het tsechie versloeg om deel te kunnen nemen, dat was destijds, met nedved, poborski en Baros etc een groot land, stonden toen nr. 10 op de fifa world ranking
dan, het wk 2002 zelf, belgie liet rusland achter zich in de groepsfase. daarna kroop Brazilie door het oog van de naald. want een 100% eerlijke belgische goal wordt onterecht afgekeurd door een scheidsrechter uit jamaica
.
ook spanje had het moeilijk tegen ons in de WK 2010 qualifier
dat team is nu 3 jaar ouder, beter opelkaar ingespeeld en mentaal sterker.
in de huidige kwalificatie reeks staat belgie bovenaan met maar 1 tegengoal en het beste doelsaldo van de poule.
quote:Op vrijdag 15 maart 2013 14:37 schreef RM-rf het volgende:
[..]
op de Eeuwige Ranglijst van "wat als" en "we-waren-bijna-gekwalificeerd-maar-de-groten-hadden-het-moeilijk-met-ons" staan ze eenzaam bovenaan
En om niet te vergeten de "volgend-jaar-gaan-we-het-écht-maken"
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |